• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ' | 18 Απριλίου 2024, 19:31

    Οι υπηρετούντες στο Ειρηνοδικείο Λαγκαδά Ειρηνοδίκες προσυπογράφουν την με αριθμό 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών, καθώς και τις προτάσεις των υπηρετούντων Ειρηνοδικών του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης. Περαιτέρω, προτείνουν τις εξής αναγκαίες τροποποιήσεις και επισημάνσεις: 1. Για την εύρυθμη λειτουργία τόσο του κεντρικού, όσο και των παράλληλων και περιφερειακών Πρωτοδικείων και την ουσιαστική αποσυμφόρηση του κεντρικού Πρωτοδικείου, αλλά και για την αποφυγή καθημερινής μετάβασης Πρωτοδικών από το κεντρικό Πρωτοδικείο στο παράλληλο και το περιφερειακό για μελέτη των δικογραφιών πριν την δικάσιμο, εκδίκαση των πολιτικών υποθέσεων την ημέρα της δικασίμου, παραλαβή των δικογραφιών μετά την ολοκλήρωση του φακέλου, δημοσίευση των αποφάσεων, προανακρίσεις, έρευνες κλπ, θα πρέπει κάθε κατάστημα να έχει τις δικές του οργανικές θέσεις δικαστών και δικαστικών υπαλλήλων, οι οποίες θα πρέπει μάλιστα να αυξηθούν αναλόγως με την αύξηση της καθ'ύλην αρμοδιότητας, καθώς οι ανάγκες ενός καταστήματος είναι πάγιες διοικητικά. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περιφερειακά Ειρηνοδικεία με μεγάλο όγκο υποθέσεων, που λειτουργούν παράλληλα και ως πταισματοδικεία, όπως το Ειρηνοδικείο Λαγκαδά, τα οποία, με την αύξηση της αρμοδιότητάς τους από 20.000 € στα 250.000 €, αναμένουν μία ραγδαία αύξηση των εισερχομένων υποθέσεων. Επιπλέον, πρακτικά θα είναι δύσκολα εφαρμόσιμο η κεντρική έδρα του Πρωτοδικείου να έχει και την αρμοδιότητα να μεριμνά για τη διάθεση του προσωπικού στην κεντρική, την παράλληλη και την περιφερειακή έδρα., καθώς θα επωμίζεται επιπλέον διοικητικό έργο (κατάρτιση πράξεων μετακίνησης, διοικητικές πράξεις για αποζημίωση οδοιπορικών, διαχείριση προσωπικού (προϊσταμένων/υφισταμένων) σε περισσότερα του ενός καταστήματα). Συνεπώς προτείνουμε να υπάρξει διατήρηση και αύξηση των οργανικών θέσεων των δικαστών και των δικαστικών υπαλλήλων στα παράλληλα και περιφερειακά Πρωτοδικεία και πρόβλεψη και για τους δικαστές, ανάλογη με αυτή του άρθρου 11, που αφορά τους δικαστικούς υπαλλήλους, δηλ. την μη υποχρεωτική μετακίνησή τους στο κεντρικό Πρωτοδικείο, εφόσον δεν το επιθυμούν. Αυτή η ρύθμιση εξάλλου συμβαδίζει και με το αμετάθετο που προβλέπεται στο άρθρο 9 του νομοσχεδίου. 2. Θα ήταν σκόπιμο η εκδίκαση ποινικών υποθέσεων αρμοδιότητας μονομελούς πλημμελειοδικείου να συνεχίσει να γίνεται αποκλειστικά από τα κεντρικά Πρωτοδικεία, καθώς τα προβλήματα που θα ανακύψουν (έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής στα περισσότερα περιφερειακά δικαστήρια, δυσκολία μετακίνησης όλης της σύνθεσης συν των δικογραφιών στα παράλληλα και περιφερειακά Πρωτοδικεία, έλλειψη εισαγγελέων κλπ) είναι δυσεπίλυτα και για τον λόγο αυτό καταργήθηκε και ο θεσμός των μεταβατικών εδρών που υπήρχε στο παρελθόν. 3. Σε περίπτωση που προκριθεί η μεταφορά των οργανικών θέσεων δικαστών στο κεντρικό Πρωτοδικείο, θα πρέπει να προβλεφθεί ρητώς η καταβολή οδοιπορικών εξόδων στους μετακινούμενους και εντός της ίδιας εφετειακής περιφέρειας δικαστές (όπως προβλέπεται δηλ. στο ν/σ και για τους δικαστικούς υπαλλήλους), δεδομένου ότι η μετάβαση τους από το Κεντρικό Πρωτοδικείο στα παράλληλα ή περιφερειακά συνεπάγεται αυξημένα έξοδα μετακίνησης και συχνά διανυκτέρευσης. 4. Επίσης στην περίπτωση αυτή, χρήζει διευκρίνισης, ποιος δικαστικός λειτουργός θα διενεργεί την προανάκριση στα περιφερειακά Πρωτοδικεία, καθήκοντα που θα ήταν σκόπιμο να ανατεθούν στα κεντρικά Πταισματοδικεία (της έδρας του Κεντρικού Πρωτοδικείου δηλαδή) ή στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα. 5. Τέλος, υπενθυμίζουμε, ότι το Ειρηνοδικείο Λαγκαδά έχει μία ιστορία 100 και πλέον ετών (αρχείο από το 1923), η εδαφική του αρμοδιότητα καλύπτει 13 Καποδιστριακούς Δήμους με πληθυσμό 70.000 κατοίκους και περίπου το 60% της έκτασης του νομού Θεσσαλονίκης. Υπηρετούν σ’αυτό 4 Ειρηνοδίκες και 5 Γραμματείς και έχουν την έδρα τους περί τους 50 δικηγόρους του δικηγορικού συλλόγου Θεσσαλονίκης. Λειτουργούν δύο υποθηκοφυλακεία και εννέα συμβολαιογραφεία, καθιστώντας το έτσι, ως ένα από τα μεγαλύτερα περιφερειακά Ειρηνοδικεία της Επικράτειας. Κλείνοντας, θεωρούμε ότι η ενοποίηση του πρώτου βαθμού, με τον τρόπο που προβλέπει το νομοσχέδιο, σε καμία περίπτωση δεν θα οδηγήσει σε επιτάχυνση της έκδοσης αποφάσεων. Αντιθέτως, θα δημιουργήσει σοβαρά και δυσεπίλυτα διοικητικά ζητήματα, ανασφάλεια σχετικά με την υπηρεσιακή μας εξέλιξη και την μισθολογική μας εξασφάλιση, που σε συνδυασμό με την έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού θα οδηγήσει σε χάος και σύγχυση στην απονομή του δικαιοδοτικού έργου της δικαιοσύνης.