• Σχόλιο του χρήστη 'NIKOLAOS KATSAROS' | 16 Μαΐου 2024, 11:44

    Σκοπός του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι αποκλειστικά: 1) η ηλεκτρονικοποίηση/αυτοματοποίηση/απλοποίηση της διαδικασίας καταχώρισης και έρευνας του μητρώου πλασματικών ενεχύρων, κυμαινόμενων ασφαλειών και απαιτήσεων (ήτοι αυτών του νόμου 2844/2000) καθώς και της καταχώρισης και έρευνας των τιτλοποιήσεων του Ν.3156/2003 και της μεταβίβασης απαιτήσεων του Ν. 5072/2023 (πρώην 4354/2015) 2) η πρόβλεψη ότι η επίδοση/γνωστοποίηση, όπου τυχόν προβλέπεται ή απαιτείται κατά τα λοιπά, της σύστασης ενεχύρου (οποιασδήποτε φύσεως) να δύναται να γίνεται και μέσω email, και όχι αποκλειστικά δια δικαστικού επιμελητή, και ότι τέτοια γνωστοποίηση με email να συνιστά έγγραφο βέβαιης χρονολογίας 3) η ενεχυριάση μετοχών/εταιρικών συμμετοχών μη εισηγμένων εταιριών να καταχωρίζεται στο ΓΕΜΗ (και όχι στο κτηματολόγιο), όχι όμως ως συστατική δημοσιότητα (στις εισηγμένες/αποϋλοποιημένες μετοχές καταχωρίζεται στο Σύστημα Άυλων Τίτλων) 4) Ότι επιτρέπεται η καταπιστευτική μεταβίβαση κινητών και απαιτήσεων ως εξασφάλιση χρηματικών απαιτήσεων (πιθανώς με παρεμβάσεις/τροποποίησης στα σχετικά άρθρα του Αστικού Κώδικα). Δεν θα πρέπει το νομοσχέδιο να θίξει κατά τα λοιπά τις διαδικασίες σύστασης, ουσιαστικού περιεχομένου/συμφωνιών και εκτέλεσης ενεχύρων όπως ήδη προβλέπονται στον Αστικό Κώδικα, τον ΚΠολΔ, τον Ν.4548/2018 και λοιπών εταιρικών νόμων καθώς και σε τυχόν ειδικά νομοθετήματα (π.χ. Ν.Δ. 1923). Θα μπορούσαν πιθανώς να επικαιροποιηθούν κάποιες διατάξεις του Ν.Δ. 1923.