• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Κοπανός' | 6 Ιουνίου 2024, 23:12

    Βασικά η αύξηση των τριμελών συνθέσεων γίνεται με μοναδικό επιχείρημα ότι δεν χρεώνονται αρκετά τριμελή οι πάρεδροι, που είναι ουσία αβάσιμο. Επίσης το Δικαστήριο δεν είναι μόνο το Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο αλλά και το Μονομελές Διοικητικό Πρωτοδικείο που πλέον μετατρέπεται σε Διοικητικό Ειρηνοδικείο με μόνο διαφορές 30.000 ευρώ. Δεν αντέχει δε κριτικής το επιχείρημα ότι επειδή με την επιτυχημένη αύξηση των μονομελών συνθέσεων μειώθηκαν οι καθυστερήσεις και η εκκρεμοτητα στα Διοικητικά Δικαστήρια, άρα επαναφέρουμε τα Τριμελή, ώστε αυτές να επανέλθουν. Πρακτικά στις μονομελείς συνθέσεις οι αποφάσεις είναι λιγότερο ανελαστικές με δυνατότητα μεταβολής της νομολογίας (πολλές φορές αυστηρής ή εσφαλμένης) που με τα φίλτρα πλέον στο ΣτΕ δεν μπορεί να αλλάξει. Επίσης, ανεξαρτήτως του επιπλεον εργασιακού φόρτου των δικαστών, που δεν αφορά το Υπουργείο και τους πολίτες, οι διάδικοι θα πρέπει να περιμένουν την απόφαση μιας υπόθεσης που δίκαζα και δημοσίευα σε 1-2 μήνες, πλέον να μετέλθει του σταδίου του προσχεδίου, της ανάπτυξης, της διάσκεψης με άλλους δύο πάνω σε έρευνα προηγούμενων αποφάσεων χωρίς καμία δημιουργικότητα, της σύνταξης του σχεδίου, της διόρθωσης από τον εκάστοτε Πρόεδρο σε απροσδιόριστο χρόνο, της σύνταξης του τελικού σχεδίου και της δημοσίευσης. Οι 2 μήνες θα γίνουν 12 για το 30% περίπου των διοικητικών υποθέσεων χωρίς κανένα απολύτως κέρδος, εξυπηρετώντας μόνο τη γραφειοκρατία και την καθυστέρηση. Δημήτρης Κοπανός Πρωτοδίκης Δ.Δ.