Αρχική Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023Άρθρο 11 – Τρόπος υποβολής της Δήλωσης Περιουσιακής Κατάστασης και διαλειτουργικότητα – Αντικατάσταση παρ. 6 και τροποποίηση παρ. 7 και 10 άρθρου 21 ν. 5026/2023Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ | 19 Ιουλίου 2024, 10:33
Αντιλαμβανόμαστε ότι η υποβολή των στοιχείων γίνεται από τους φορείς που έχουν τα πρωτογενή στοιχεία των φυσικών προσώπων. Δεν είναι ωστόσο σαφές πως θα δίνεται (εάν χρειάζεται) η εξουσιοδότηση/ ανάθεση από λ.χ. τη θυγατρική στη μητρική εταιρία για να υποβάλλει τα στοιχεία η δεύτερη. Στην περίπτωση συνεπώς που το υπό διαχείριση (ατομικό) χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει μερίδια ΟΣΕ, τον οποίο (οργανισμό) διαχειρίζεται ΑΕΔΑΚ/ΑΕΔΟΕΕ υποκείμενη στη διαλειτουργικότητα τίθεται το ερώτημα εάν θα υποχρεούται σε διαβίβαση δεδομένων για τα εν λόγω μερίδια ΟΣΕ η ΑΕΔΑΚ/ΑΕΔΟΕΕ που τηρεί το οικείο Μητρώο Μεριδιούχων ή ο θεματοφύλακας του χαρτοφυλακίου; Εάν την εν λόγω υποχρέωση υπέχουν και οι δύο ως άνω εμπλεκόμενοι, θα υπάρχει διπλή υποβολή στοιχείων για τον ίδιο πελάτη. Θα πρέπει συνεπώς να καταρτιστεί σύμβαση ανάθεσης μεταξύ των δύο εταιριών; Έχει αναφερθεί σε επικοινωνίες μέσω forum με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης («ΓΓΠΣΨΔ») και την Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής ότι διοικητικά παραμένει υπόχρεη η θυγατρική προς τη σχετική δήλωση, αλλά ότι τεχνικά μπορεί να αναληφθεί να γίνει η διαδικασία της δήλωσης από τη μητρική. Δεν είναι ωστόσο σαφές πως λειτουργεί αυτός ο επιμερισμός και ποια υποχρέωση γεννάται για τον καθένα.