• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΝΩΛΗΣ' | 14 Αυγούστου 2024, 23:05

    Αναφορικά με τις μεταθέσεις: 1) Πρέπει επιτέλους να καταργηθεί πλήρως ο βίαιος, αυταρχικός και φασίζουσας εμπνεύσεως θεσμός της αυτεπάγγελτης (αναγκαστικής - υποχρεωτικής) μετάθεσης δικαστικού λειτουργού. Το «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» είναι απολύτως καταδικαστέο σε θέματα που αφορούν την υπηρεσιακή κατάσταση του δικαστικού λειτουργού. Είναι ντροπή να υπάρχουν τέτοιες διατάξεις σε μία Δημοκρατία. Κανείς δεν πρέπει να καμαρώνει για αυτές. Η μετάθεση δικαστικού λειτουργού θα πρέπει να είναι δυνατή αποκλειστικά και μόνο κατόπιν αίτησής του, με την επιφύλαξη της περιπτώσεως που προβλέπει η παράγραφος 4, περ. α΄ του άρθρου 60 του ΚΟΔΚΔΛ, δηλαδή αν ο δικαστικός λειτουργός έχει υποπέσει σε βαρύ πειθαρχικό παράπτωμα. Έτσι και μόνο έτσι θα γίνει πράξη η λειτουργική και προσωπική ανεξαρτησία του Δικαστή. 2) Πρέπει να καταργηθεί ο αδικαιολόγητος περιορισμός που προβλέπει το εδ. γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 60 του ΚΟΔΚΔΛ ως προς το χρόνο υλοποίησης των αμοιβαίων μεταθέσεων, ήτοι ότι: «Οι αμοιβαίες μεταθέσεις κατά τη διάρκεια του δικαστικού έτους υλοποιούνται μετά τη λήξη αυτού». Συνεπεία της ανωτέρω ρύθμισης, οι δικαστικοί λειτουργοί υποχρεούνται, στην περίπτωση που το αίτημα για αμοιβαία μετάθεσή τους γίνει δεκτό κατά τη διάρκεια του δικαστικού έτους, να αναμένουν αρκετούς μήνες για την υλοποίησή του, χωρίς η αναμονή αυτή να δικαιολογείται από καμία σαφώς ορισμένη και επιτακτική υπηρεσιακή ανάγκη. 3) Πρέπει να τροποποιηθεί άμεσα το άρθρο 81 του ΚΟΔΚΔΛ κατά την παρ. 8 αυτού. Ειδικότερα, η παρ. 8, εδ. α΄ του άρθρου 81 του ΚΟΔΚΔΛ έχει σήμερα ως εξής: «Προσφυγή στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της απόφασης του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου που αφορά προαγωγή, τοποθέτηση, μετάθεση και απόσπαση έχει δικαίωμα να ασκήσει ο δικαστικός λειτουργός τον οποίο αφορά η απόφαση αυτή, εφόσον όμως έλαβε, ως προς τις λοιπές, πλην της προαγωγής, περιπτώσεις, τρεις (3) τουλάχιστον ψήφους στο δεκαπενταμελές Συμβούλιο και δύο (2) στο ενδεκαμελές». Η προσφυγή στην Ολομέλεια πρέπει να είναι δυνατή και για τις περιπτώσεις της τοποθέτησης, μετάθεσης και απόσπασης, χωρίς προϋποθέσεις, ήτοι χωρίς τους περιορισμούς των τριών (3) τουλάχιστον ψήφων στο δεκαπενταμελές Συμβούλιο και των δύο (2) στο ενδεκαμελές. Έτσι ενισχύεται η διαφάνεια των σχετικών διαδικασιών. Η διάταξη όπως έχει τώρα αποστερεί τον δικαστικό λειτουργό από τη δυνατότητα άσκησης οποιουδήποτε ενδίκου μέσου κατά αποφάσεων που έχουν να κάνουν με θεμελιώδεις για τον ίδιο υπηρεσιακές μεταβολές. Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων με το υπ’ αρ. πρωτ.: 292/19-7-2024 έγγραφό της προς την επιτροπή που επεξεργάζονταν τις αλλαγές στον ΚΟΔΚΔΛ είχε υποβάλει αντίστοιχο αίτημα, ζητώντας την αναδρομική μάλιστα ισχύ του από 1-6-2024. Γιατί αγνοήθηκε προκλητικά το αίτημα αυτό; Το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι η προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, καθώς υπάρχει σαφέστατη παραβίαση των άρθρων 6 και 13 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Η Δικαιοσύνη, αν δεν υπάρχει πρωτίστως μέσα στο ίδιο το σώμα των δικαστών, δεν μπορεί να απονέμεται μετά και στην κοινωνία. Κάντε επιτέλους το Κράτος Δικαίου πράξη!