• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Μ.' | 21 Αυγούστου 2024, 10:38

    Εφόσον ο νομοθέτης επιλέγει την ενοποίηση είναι προφανές ότι δεν δύναται να προβαίνει σε διακρίσεις ανάμεσα σε δικαστές γενικής και ειδικής επετηρίδας κι ενώ ταυτόχρονα προβαίνει σε πλήρη εξομοίωση των καθηκόντων των δικαστών του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας. Αυτό αντίκειται σε βασική αρχή του κράτους δικαίου περί απαγόρευσης των διακρίσεων. Προσβάλλει την αρχή της ίσης μεταχείρισης ίδιων ή ομοίων καταστάσεων και την αρχή της ανεξαρτησίας των δικαστικών λειτουργών δεδομένου ότι ανατρέπει την επετηρίδα των ειρηνοδικών θέτοντας αυτούς στο τέλος της επετηρίδας των δικαστών του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας χωρίς δυνατότητα ισότιμης ανέλιξης με κρίτηρια αξιολόγησης του δικαστικού τους έργου με μία αναχρονιστική βουληση του νομοθέτη, η οποία και θα καταδικαστεί από τα ευρωπαϊκά όργανα δεδομένου ότι δεν υφίσταται κανένα νομιμοποιητικό έρεισμα. Είναι άκρως προβληματικό νομοθέτημα ενώ υπάρχει δυνατότητα να υπερκεραστούν τα προβλήματα από την πλήρη ενοποίηση επί τη βάσει της ισότητας και της αξιολόγησης εντός της ειδικής επετηρίδας με τη σύσταση νεοπαγών θέσεων, η οποία δεν συνιστά αυτόθροη ένταξη στη γενική επετηρίδα και προσβολή της δικαστικής ανεξαρτησίας, άλλως διασφαλίζεται με τα διακριτά καθήκοντα επί τη βάσει της αρχής της αναλογικότητας με πρόβλεψη ποσοστώσεων και δυνατότητας μελλοντικής εξέλιξης (δεδομένου ότι καταργούνται οι τάξεις των ειρηνοδικών). Σε διαφορετική περίπτωση που δεν ρυθμιστούν τα άτοπα, ανακύπτει μια προσπάθεια χειραγώγησης της δικαιοσύνης.Ήδη δεν είναι ξεκάθαρο γιατί προβλέπεται με το παρόν η δυνατότητα υποχρεωτικών μεταθέσεων για υπηρεσιακούς λόγους αντί αποσπάσεων γεγονός που πρέπει επίσης να διασαφηνιστεί.