• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Κωνσταντίνου' | 23 Αυγούστου 2024, 20:42

    Καθώς 16/9 προβλέπεται εφαρμογή του νέου δικαστικού χάρτη, διαπιστώνεται ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι πρόχειρο & θα δημιουργήσει προβλήματα τα οποία χωρίς λόγο μπορεί ν' απασχολήσουν μέχρι & αναιρετικά! 1. Πρόσφατα στη Βουλή ο υφ. Δικαιοσύνης απαντώντας σε αναφορά βουλευτίνας (νομίζω της κ. Καραγεωργοπούλου της Πλεύσης) είπε ότι πολλά πράγματα ήδη τα προβλέπει το άρθρο 5 του Εισαγωγικού Νόμου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (sic!). Προσπάθησα να κατανοήσω τι εννοεί ο κ. υπουργός, αλλά ομολογώ ότι αδυνατώ! Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται σ' άλλα θέματα που σχετίζονται με την παλιά Πολιτική Δικονομία σε σχέση με τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Προφανώς γι' αυτό & τούτο εδώ το προτεινόμενο νομοσχέδιο. 2. Επειδή είναι ιδιαίτερα δύσκολη η προσαρμογή, πρέπει κατά τη γνώμη μου για λόγους εναρμόνισης-διαμόρφωσης των νέων ρυθμίσεων κλπ. να υπάρξει αυτεπάγγελτα αναστολή στην λειτουργία των Πολιτικών Δικαστηρίων (α' & β' βαθμού), εκτός της διαδικασίας των ασφαλιστικών μέτρων! Είναι ανάγκη να γίνει η πιο απαραίτητη ρύθμιση σε κάθε νέο δικαστικό σχηματισμό, δηλαδή νέος κανονισμός λειτουργίας & οργανόγραμμα. Δημιουργούνται πολλά θέματα λχ στο ποιες θα είναι οι μέρες που θα δικάζουν τα δικαστήρια, πώς θα δικάζουν, πώς θα δηλώνεται κώλυμα αυτεπάγγελτα του δικαστή για μονομελείς συνθέσεις, θέματα διαδικαστικά κλπ 3. Όπως αναφέρθηκε δημιουργείται μεγάλο νομικό θέμα που αφορά το "νόμιμο δικαστή"-> η ενιαιοποίηση Ειρηνοδικείων με Πρωτοδικεία δημιουργεί μεγάλα προβλήματα για τις ήδη προς εκδίκαση προσδιορισμένες για εκδίκαση εφέσεις, τις περιπτώσεις των μετά από προδικαστική κλήσεων σε εκκρεμείς υποθέσεις, στις περιπτώσεις κατάθεσης κλήσεων σε περιπτώσεις ματαιωθεισών υποθέσεων κλπ 3. Επίσης δημιουργείται ζήτημα καθώς είναι δυνατό λχ να καταθέτει κανείς (με βάση την πρόβλεψη του προτεινόμενου νομοσχεδίου) έφεση κατά αποφάσεως Ειρηνοδικείου την 14η Σεπτεμβρίου με αρμοδιότητα Μονομελούς Πρωτοδικείου, ενώ για την ίδια υπόθεση από 16η Σεπτεμβρίου αναφέρεται ως καθ' ύλην αρμόδιο το Πολυμελές Πρωτοδικείο. => ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΠΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΘΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ - ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΕΦΕΣΕΩΝ : Να θεσπιστεί ότι για όλες τις εφέσεις κατά αποφάσεων πρώην Ειρηνοδικείων & Μονομελών Πρωτοδικείων είναι το Μονομελές Εφετείο . Οι λόγοι έχουν αναλυθεί. Σε ήδη προσδιορισμένες για εκδίκαση εφέσεις να προβλεφθεί ότι η εκδίκαση ματαιώνεται & με κλήση που θα καταθέτει ατελώς ο επιμελέστερος των διαδίκων εντός 6 μηνών από θέσης σε ισχύ του νομοσχεδίου αυτού ή έως λήξης δικαστικού έτους 2024-2025, ήτοι 31η Αυγούστου 2025 , αλλιώς η εκδίκαση θα ματαιώνεται. Είναι δε δυνατό να προβλεφθεί ότι οι επιδόσεις των δικογράφων σε αυτές τις περιπτώσεις θα γίνεται ή μ' επιμέλεια του Δικαστηρίου (κατ' εξαίρεση) ή με επιμέλεια του ενδιαφερόμενου διαδίκου με πρόβλεψη ως αμοιβή δικαστικού επιμελητή μειωμένη στο 50% της προβλεπόμενης από τον Κώδικα Δικαστικών Επιμελητών. ΟΜΟΙΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ: Έστω ότι έχουμε περίπτωση κατάθεσης κλήσης σε ματαιωθείσα υπόθεση πρώην Μονομελούς Πρωτοδικείου (όχι κατ' έφεση δίκης) ή κατάθεση κλήσης μετά από προδικαστική απόφαση Μονομελούς Πρωτοδικείου, όπου η τοπική αρμοδιότητα είναι Περιφερειακού Μονομελούς Πρωτοδικείου, ποιο δικαστήριο θα είναι κατά τόπον αρμόδιο μετά την 16η Σεπτεμβρίου, το Μονομελές (κεντρικό ή παράλληλο) που εκδίκασε την υπόθεση ή το Περιφερειακό Μονομελές Πρωτοδικείο , το οποίο έχει τοπική αρμοδιότητα ; ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΥΤΑ, ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΤΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ 'Ή ΝΑ ΑΦΕΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ. ΣΚΟΠΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΑΝΩΤΕΡΩ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΟ 16/9 ΕΩΣ 22/9 το δικάσαν Ειρηνοδικείο καταργήθηκε, αλλά