• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΖΟΥΡΤΖΟΥΚΛΗ' | 27 Αυγούστου 2024, 00:55

    Είναι σαφές και από τις ανωτέρω τροποποιήσεις ότι ο νομοθέτης φιλοδοξεί να ολοκληρώσει την μεταρρύθμιση της (άμεσης) πλήρους ενοποίησης του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας. Την επιλογή του αυτή έπρεπε να «προστατεύσει», επιφυλάσσοντας διακριτική μεταχείριση στους πρώην Ειρηνοδίκες όχι μόνο από υπηρεσιακής άποψης (μη βαθμολογική εξέλιξη, μη αναγνώριση ετών προϋπηρεσίας, κτλ), αλλά και από άποψη ανάθεσης καθηκόντων ομοίων και συναφών με όσα ήδη εκτελούσαν (βλ. Σχετικώς την από 26-2-2024 Γνωμοδότηση Ν. Αλιβιζάτου). Ενώ είναι «συνεπής» ως προς τη βούλησή του να μην ενοποιήσει υπηρεσιακά τους πρώην Ειρηνοδίκες, τους εισάγει βίαια στο σύνολο όχι μόνο της αστικής αλλά και της ποινικής ύλης και μάλιστα σε δικαστικούς σχηματισμούς που δεν προβλέπει καν ο ν. 5108/2024 (σύνθεση ΜΟΔ). Το γεγονός αυτό συνιστά αφενός άμεση και αθρόα, απαγορευμένη συνταγματικά ενόψει της ερμηνευτικής δήλωσης του άρθρ. 88 Συντάγματος ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, ενώ αφετέρου, ακόμη και αν υποθέσουμε ότι κάπως θα αποδειχθεί συνταγματική μια τέτοια ενοποίηση, τότε, οι υπηρεσιακές ανισότητες εις βάρος των πρώην Ειρηνοδικών, που εισάγονται με τα δυο νομοθετήματα, είναι ελεγκτέα από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια, εντός των οποίων πάντως έχουν ήδη αρχίσει να ακούγονται φωνές προβληματισμού περί της ορθότητας των διατάξεων του εν προκειμένω νομοθετήματος.