Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «Παρεμβάσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, στον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και...»Άρθρο 6 Χρόνος και τόπος διεξαγωγής των εξετάσεων – Στάδια του διαγωνισμού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 19 ν. 4871/2021Σχόλιο του χρήστη Ανώνυμος | 15 Απριλίου 2025, 12:20
Παραθέτω συνοπτικά κάποιες από τις προτάσεις μου. Πρόκειται για μικρές και όχι ρηξικέλευθες αλλαγές, οι οποίες φρονώ ότι θα αναβαθμίσουν τον διαγωνισμό προς το καλύτερο. 1)Αφαίρεση από τις γραπτές εξετάσεις του μαθήματος της ξένης γλώσσας διότι είναι περιττή.Το μάθημα αυτό βαθμολογείται για όλους σχεδόν με τον ίδιο βαθμό(12+) ενώ και ο βαθμός στο συγκεκριμένο μάθημα δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο στην τελική βαθμολογία, καθώς ο συντελεστής του είναι 0,4.Εφόσον είναι τόσο σημαντική η γνώση ξένης γλώσσας αρκεί η προσκομιδή μιας αναγνωρισμένης πιστοποίησης ξένης γλώσσας επιπέδου advanced/proficiency.Είναι παντελώς άσκοπο να ξοδεύεται χρόνος για την προετοιμασία ενός μαθήματος το οποίο δεν χρειάζεται να υπάρχει στις συγκεκριμένες εξετάσεις και επιπλέον αφαιρεί χρόνο απο την μελέτη των υπολοίπων μαθημάτων που είναι και σημαντικότερα.Η εξέταση του συγκεκριμένου μαθήματος θα είχε λογική αν οι εξετάσεις αφορούσαν την πλήρωση θέσεων μεταφραστών νομικών κειμένων ή σε κάποιο όργανο της ΕΕ. 2)Αφαίρεση από τις γραπτές εξετάσεις του μαθήματος της γενικής νομικής παιδείας, διότι βαθμολογείται με εντελώς υποκειμενικά κριτήρια και μπορεί να στερήσει την θέση στο Σώμα από υποψηφίους που είναι άριστοι στα νομικά μαθήματα, τα οποία πρέπει να αποτελούν και το μοναδικό κριτήριο(απο πλευράς γνωστικού αντικειμένου) επιλογής κάποιου ως μελλοντικού δικαστή.Δεν είναι λίγες οι φορές που το συγκεκριμένο μάθημα μπορεί να παίξει τον ρόλο του “μπαλαντέρ” ή του “κόφτη” για την εισαγωγή του υποψηφίου στην ΕΣΔΙ, πράγμα άδικο.Συμφωνώ πως ο δικαστής πρέπει να έχει γνώμη για σύγχρονα νομικά ζητήματα και να μπορεί να την διατυπώνει με ένα άρτιο κείμενο όμως η ικανότητα του υποψηφίου στον γραπτό λόγo αξιολογείται ήδη μέσω της γραπτής εξέτασης στα υπόλοιπα νομικά μαθήματα, επομένως η εξέταση στη γενική νομική παιδεία καθίσταται περιττή. Προτείνω την αντικατάσταση των ανωτέρω μαθημάτων (εφόσον κρίνεται απαραίτητη η εξέταση και σε κάποιο επιπλέον μάθημα) με κάποιο νομικό μάθημα συναφές με την αντίστοιχη κατεύθυνση.Έτσι και θα εξεταζόμεθα σε κάτι που θα σχετίζεται άμεσα με τον λειτουργικό μας ρόλο αλλά και θα υπάρχει μια πιο δίκαιη και αντικειμενική αξιολόγηση των γνώσεων μας.