• Σχόλιο του χρήστη 'ΖΗΣΗΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ' | 2 Νοεμβρίου 2012, 14:44

    Eίναι γνωστό πως στα Καταστήματα Κράτησης υπάρχουν δύο ξεχωριστές υπηρεσίες: η Εξωτερική Φρουρά και η Σωφρονιστική Υπηρεσία με διαφορετικά καθήκοντα και αποστολή η κάθε μια. Κατά την διάρκεια των προσλήψεων, οι οποίες πολλές φορές «έτρεχαν» ταυτόχρονα σε ξεχωριστές προκηρύξεις, ο καθένας επέλεγε συνειδητά τον κλάδο στον όποιο επιθυμούσε να εργαστεί γνωρίζοντας απόλυτα τα καθήκοντα του κάθε κλάδου. Όσοι από εμάς επιλέξαμε την Εξωτερική Φρουρά γνωρίζαμε με ακρίβεια το αντικείμενο και τα καθήκοντα μας καθώς και το ότι θα αποτελούμε όργανα της τάξης στο χώρο που μας αναλογεί. Γνωρίζαμε πως θα ήμασταν ένστολοι και ένοπλοι και πως δεν επιτρέπονται οι μετατάξεις στον κλάδο μας. Επομένως αυτό που προωθείται με τον εν λόγω Σχέδιο Νόμου είναι τυπικά και ουσιαστικά μετάταξη, κατά παράβαση του άρθρου 7 του Ν. 2721. Προφανώς δεν έχει γίνει κατανοητό πως ο Φρουρός φέρει και δύναται να χρησιμοποιεί κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας του όπλο (άρθρο 50 Ν.2721), το όποιο στις περισσότερες των περιπτώσεων έχει αγοραστεί από τον ίδιο. Στην προσπάθειά σας να ενισχύσετε την μία Υπηρεσία αντλώντας προσωπικό από την άλλη, εκτός του ότι πάσχει νομικά, θα έχει ως αποτέλεσμα δύο διαλυμένες Υπηρεσίες αφού και η Εξωτερική Φρουρά έχει ανάλογες ελλείψεις. Απλή και απόλυτα νομικά συμβατή λύση, ώστε να ενισχυθεί η Εσωτερική Φύλαξη, είναι όλοι οι «ημέτεροί» ΣΑΣ του κλάδου Δ.Ε. Φύλαξης που απασχολούνται σε διοικητικές θέσεις εντός των Καταστημάτων καθώς και αυτοί που είναι αποσπασμένοι στο Υπουργείο και αλλού, να επιστρέψουν τάχιστα στα πραγματικά τους καθήκοντα. Γνωρίζετε και εσείς, καθώς και εμείς, ότι ο αριθμός αυτών είναι πάνω από δύο εκατοντάδες. Τα κενά που θα προκύψουν στις διοικητικές θέσεις μπορούν να καλυφθούν από αποσπάσεις- μετατάξεις «Κρατικών» Υπαλλήλων του κλάδου Διοικητικού-Λογιστικού όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Η διαδικασία αυτή είναι απόλυτα εφικτή και προβλέπεται από όλες τις κείμενες διατάξεις περί κινητικότητας υπαλλήλων. Από την μεριά της η Εξωτερική Φρουρά μπορεί να συνδράμει αναλαμβάνοντας τις εξωτερικές πύλες, πράγμα που εκτός του ότι είναι απόλυτα συμβατό με τα καθήκοντα της, θα αποτελέσει και ένα επιπλέον μέτρο έλεγχου προς πάσα κατεύθυνση. Εκτός από την τυπική πλευρά, υπάρχει και η πραγματική, η ουσιαστική Πως μπορεί ένας Φρουρός την μια ημέρα να μεταγάγει έναν κρατούμενο και την άλλη μέρα να τον «υπηρετεί» με την ιδιότητα του σωφρονιστικού; Κατά την μεταγωγή ο Φρουρός είναι απρόσιτος και διατηρεί όλες τις προϋποθέσεις που χρειάζεται για να γίνει αυτή με ασφάλεια. Ενίοτε γίνεται δυσάρεστος στον μεταγόμενο, «συγκρούεται» μαζί του και αποτελεί τον μέγιστο «εχθρό» του, το μοναδικό εμπόδιο προς την ελευθερία Ο σωφρονιστικός έχει ακριβώς αντίθετα χαρακτηριστικά και στάση, εκ του αντικειμένου του, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του. Είναι απόλυτα βέβαιο ότι μια ερμαφρόδιτη λειτουργία των Εξωτερικών Φρουρών θα οδηγήσει σε συναλλαγή και διαφθορά (είτε από φόβο είτε από πεποίθηση) καθώς και σε συμπλοκές ή ομηρίες με ότι αυτό συνεπάγεται. Παρακαλώ λοιπόν, να αναλογιστείτε και με αίσθημα ευθύνης και να πράξετε την κατάργηση των εν λόγο άρθρων. Είναι σαφές πως αυτά είναι προϊόν μικροπολιτικών συμφερόντων και λανθασμένων εισηγήσεων. Οι συνάδελφοι-«δούρειοι ίπποι» που επικροτούν αυτά, με γνώμονα τα ιδιοτελή τους συμφέροντα, έχουν την δυνατότητα να παραιτηθούν και να αναζητήσουν θέσεις εργασίας ανάλογες των προσδοκιών τους και των ενδεχόμενων προσόντων τους. Εύχομαι και ελπίζω να κληθούμε ξανά στο μέλλον σε μια διαβούλευση που σαν στόχο θα έχει την ανάταση και την καλύτερη οργάνωση- αξιοποίηση της αξιόμαχης Υπηρεσίας μας και όχι σε διαβουλεύσεις που στοχεύουν στην απαξίωσή της. Με τιμή Μανούσος Ζήσης (Πρόεδρος Εξωτερικής Φρουράς Χαλκίδας)