Αρχική Σωφρονιστικός ΚώδικαςΆρθρο 08: Συμβούλιο καταστήματος κράτησηςΣχόλιο του χρήστη Χρήστος | 19 Νοεμβρίου 2012, 13:53
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε αυτό το άρθρο 08 πρέπει να γίνουν δύο προσθήκες. Α.Στο συμβούλιο των καταστημάτων κράτησης θα πρέπει οπωσδήποτε να συμμετέχει και ίσως και με ψήφο και ο εκάστοτε Διοικητής του τμήματος Εξωτερικής Φρούρησης του κάθε καταστήματος κράτησης, ο οποίος είναι ο μόνος ο οποίος γνωρίζει τα τυχόν πειθαρχικά παραπτώματα και την εν γένει συμπεριφορά των κρατουμένων, κατά την διάρκεια της οποιασδήποτε μεταγωγής τους ή της νοσηλείας τους στα νοσηλευτικά ιδρύματα της χώρας, πράγμα το οποίο θα μπορούσε να έχει καταλυτική σημασία στην επεξεργασία μιας αίτησης αποφυλάκισης, αφού θα έδινε πληρέστερη εικόνα σε όλο το συμβούλιο για τον άνθρωπο που τυχόν ζητά να αποφυλακιστεί ή ακόμη να ξαναβγεί για νοσηλεία σε νοσηλευτικό ίδρυμα ή ζητά μετακίνηση-μεταγωγή οπουδήποτε. Ο παλαιός σωφρονιστικός κώδικας, δεν ελάμβανε υπόψη του την παρουσία της εξωτερικής φρουράς, διότι αυτή δεν υπήρχε έως τον Ιούλιο του 2000, οπότε και άρχισε να υπάρχει αυτή η υπηρεσία. Β.Στην παράγραφο 2γ του άρθρου 08 του υπό διαβούλευση σωφρονιστικού κώδικα, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, ότι και η Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης, διαθέτει αξιόλογους επιστήμονες, όπως αυτούς που περιγράφονται στην 2γ παράγραφο του άρθρου, δηλαδή Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Γεωπόνους, οι οποίοι, μάλιστα κατέχουν και μεταπτυχιακούς τίτλους με διπλωματικές που εμπίπτουν ταυτόχρονα στους χώρους της Κοινωνιολογίας, Ψυχολογίας της Προσωπικότητας και της Εργασίας και της Στατιστικής με αντικείμενό τους τις φυλακές και πολύτιμη εμπειρία από πρώτο χέρι 12 και πλέον ετών στο αντικείμενο των φυλακών, των εργαζόμενων στις φυλακές και των φυλακισμένων. Θα έπρεπε, λοιπόν, να υπάρξει πρόβλεψη από τον υπό διαβούλευση σωφρονιστικό κώδικα, καθώς και από το υπό επεξεργασία και προς κατάθεση νομοσχέδιο για τα ναρκωτικά, ώστε αυτοί οι επιστήμονες, που τώρα υπηρετούν ως υπάλληλοι εξωτερικής Φρούρησης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης(και πλέον χάρη στις αξιέπαινες προσπάθειες της τρικομματικής κυβέρνησης δικαιούνται μετάταξη, βάση των νέων νόμων για την κινητικότητα των κρατικών υπαλλήλων, σε αντίθεση με πολύ παλαιότερες διατάξεις), να λάβουν την πρέπουσα μετάταξη σε θέσεις ΠΕ Σωφρονιστικών, Κοινωνιολόγων, Ψυχολόγων,κλπ, ώστε να μπορούν να προσφέρουν και αυτοί τα μέγιστα δυνατά στην ανάγνωση και ανάλυση των δεδομένων της συμπεριφοράς των κρατουμένων και την επεξεργασία των όποιων αιτήσεών τους, με συμμετοχή τους στο Συμβούλιο των καταστημάτων Κράτησης της χώρας. Για να τεκμηριώσουμε, μάλιστα, αυτό το αίτημα μας, θα αναφέρουμε, ότι στο Τμήμα Εξωτερικής Φρούρησης του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού, υπηρετεί εδώ και 12+ έτη ως υπάλληλος εξωτερικής φρούρησης, αριστούχος Κοινωνιολόγος Παντείου, πρώτος σε σειρά αποφοίτησης, με 2 μεταπτυχιακούς τίτλους με άριστα και με εξειδίκευση Συμβούλου,για τον οποίο προβλέπεται στο ΦΕΚ Τεύχος Α 199/01-10-2009,Προεδρικό Διάταγμα 159/2009, Άρθρο 1 Παρ. ιγ, ιδ, ιε (βάσει του οποίου γίνεται η επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων των τμημάτων Κοινωνιολογίας), ότι μπορεί να εργαστεί α)στα σωφρονιστικά ιδρύματα της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά, ως σύμβουλος, αναλυτής και εμψυχωτής σε αντικείμενα σχετικά με τον τίτλο σπουδών του και τις εξειδικευμένες γνώσεις του. β) σε δημόσιους, ιδιωτικούς και κοινωνικούς φορείς, ως σύμβουλος και εμψυχωτής κοινωνικής επανένταξης αποφυλακισμένων, με σχετικό αντικείμενο δράσης. γ) σε δημόσιους, ιδιωτικούς και κοινωνικούς φορείς, ως σύμβουλος και εμψυχωτής κοινωνικής επανένταξης για άτομα σε φάση αποτοξίνωσης, με σχετικό αντικεί− μενο δράσης. Δεν είναι δυνατόν, ο νέος σωφονιστικός κώδικας να προβλέπει υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, όταν μάλιστα έχει σκοπό του να αναμορφώσει το ελληνικό σωφρονιστικό σύστημα και κυρίως να κλείνει τα μάτια και να παραγνωρίζει τους ήδη θεσπισμένους νόμους της Ελληνικής Συντεταγμένης Πολιτείας.Ακριβώς γι' αυτό τον λόγο οφείλει να αξιοποιεί στο έπακρον, όλο το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό που διαθέτει. Άλλωστε, ποιο είναι το νόημα της ύπαρξης ενός Συμβουλίου, όταν δεν συμμετέχουν σε αυτό, εκείνοι, που η ίδια η Ελληνική Βουλή και η Πολιτεία έχει χρήσει ως τους ειδικούς και ικανούς να ασκούν αυτή την δουλειά, που και επίπονη είναι, αλλά και σημαντική για την ζωή των κρατουμένων, αλλά και των ελέυθερων πολιτών.