Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Επί του άρθρου 25, που αφορά στον τόπο της διεξαγωγής της πρακτικής άσκησης: Κάτοικοι Αθηνών και της ευρύτερης νότιας Ελλάδας πρέπει ανευ ετέρου να έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν ως τόπο διεξαγωγής της πρακτικής άσκησης τους την Αθήνα. 2. Επί του άρθρου 26, που αφορά στην πρακτική άσκηση. Κατάργηση της βαθμολόγησης κατά το στάδιο της πρακτικής άσκησης, διότι δεν εξυπηρετεί την αντικειμενική κρίση των σπουδαστών. Εξάλλου, σε αυτό το στάδιο δεν είναι δυνατόν εκ των πραγμάτων να γίνει αξιολόγηση των σπουδαστών από τον ίδιο επιβλέποντα. 3. Επί των άρθρων 21, 22 και 23: η διαδικασία του εξαγωγικού διαγωνισμού δεν εξυπηρετεί στην περαιτέρω αξιολόγηση αφενός μεν των νομικών γνώσεων, εφόσον αυτές έχουν ήδη κριθεί κατά τον εισαγωγικό διαγωνισμό τόσο με γραπτές όσο και με προφορικές εξετάσεις, αφετέρου δε της ικανότητάς προς επεξεργασία δικογραφιών, που είναι και το ζητούμενο, εφόσον αυτή είναι δυνατόν να διαπιστωθεί μόνον κατά τη διάρκεια της φοίτησης στη σχολή, και όχι μέσω εξετάσεων, οι οποίες από τη φύση τους είναι ακατάλληλες προς τούτο, ιδίως λόγω του περιορισμένου χρόνου διεξαγωγής τους. Δεν πρέπει επίσης να λησμονηθεί το γεγονός ότι ο σπουδαστής της ΕΣΔΙ και μελλοντικός δικαστικός λειτουργός έχει δοκιμαστεί και κριθεί μέσα από αλλεπάλληλες γραπτές και προφορικές εξετάσεις Η οριστική κατάταξη των σπουδαστών στην επετηρίδα μπορεί κάλλιστα να λαμβάνει χώρα ύστερα από συμψηφισμό της βαθμολογίας που πέτυχε κάθε σπουδαστής κατά τον εισαγωγικό διαγωνισμό με εκείνη που προκύπτει από την έγγραφη επεξεργασία δικογραφιών κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στην ΕΣΔΙ. Επομένως, είναι θεμιτή και επιβεβλημένη η κατάργηση της εξεταστικής διαδικασίας αποφοίτησης, δεδομένου ότι οι γραπτές εξετάσεις ευνοούν μόνο την καλλιέργεια της στείρας βαθμοθηρίας και του άγονου ανταγωνισμού Σε κάθε περίπτωση, εφόσον διατηρηθεί ο θεσμός των εξετάσεων αποφοίτησης, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η κατάργηση της αυτοτέλειας της αξιολόγησής κατά το στάδιο αυτό. Συγκεκριμένα, ο τελικός βαθμός επιτυχίας κάθε σπουδαστή να προκύπτει από τη διαίρεση διά του δύο του αθροίσματος του βαθμού της προόδου (άρθρο 21παρ.4) και του βαθμού των εξετάσεων αποφοίτησης. Όσοι από τους σπουδαστές λάβουν με αυτόν τον τρόπο γενικό βαθμό τουλάχιστον οκτώ να θεωρούνται επιτυχόντες. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται μια πιο δίκαιη αξιολόγηση της συνολικής ετήσιας πορείας του σπουδαστή στη σχολή. Προς την κατεύθυνση δικαιότερης αξιολόγησης, οι εξετάσεις αποφοίτησης να διεξάγονται αποκλειστικά με γραπτή δοκιμασία. Σε περίπτωση που σπουδαστής δεν λάβει ως τελικό γενικό βαθμό το (8) οκτώ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟ, τότε να κρίνεται με πλειοψηφική απόφαση του Συμβουλίου Σπουδών , αν θεωρείται κατάλληλος για την άσκηση δικαστικών καθηκόντων που πρόκειται να του ανατεθούν, συνεκτιμωμένης της συνολικής εικόνας του σπουδαστή κατά τη διάρκεια της χρονιάς και σε περίπτωση θετικής κρίσης, να θεωρείται επιτυχών. Σκόπιμο, επίσης, είναι τα θέματα της γραπτής δοκιμασίας να συντάσσονται από τους διδάσκοντες, οι οποίοι έχουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, την ευθύνη και τον χειρισμό της ύλης, και απλώς να βαθμολογούνται από την επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης που ήδη προβλέπει ο νόμος. Η επεξεργασία φακέλου δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο εξέτασης του εξαγωγικού διαγωνισμού υπό πίεση και χρονικό περιορισμό (3-4 ώρες). Η γραπτή εξέταση να περιορίζεται σε επεξεργασία πρακτικού.