Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η πριμοδότηση του διδακτορικού διπλώματος φαίνεται κατ' αρχήν ως πριμοδότηση ενός "αντικειμενικού" προσόντος του υποψηφίου. Η κατοχή του διδακτορικού αποτελεί ένδειξη της βαθύτερης εξειδίκευσης πάνω σε ένα επιστημονικό αντικείμενο. Εντούτοις, κατά πόσο αποδεικνύει την καταλληλότητα ενός υποψηφίου για τη σταδιοδρομία του ως δικαστικού λειτουργού; Και εάν είναι έτσι, τότε γιατί δεν θεσπίζεται ένα σύστημα αξιολόγησης βασισμένο στα τυπικά προσόντα και όχι στις εξετάσεις; Προφανώς, η συσσώρευση επιστημονικής γνώσης σε ένα εξειδικευμένο αντικείμενο δεν θα πρέπει να είναι καθοριστικό στοιχείο για την επιλογή των υποψηφίων. Όμως, η πριμοδότηση κατά 50% του διδακτορικού στην ουσία αποκλείει ή περιορίζει δραστικά τις πιθανότητες άλλων υποψηφίων να επιτύχουν στην εισαγωγή τους στη σχολή. Όλα τα παραπάνω επιτείνονται ακόμη περισσότερο υπό το πρίσμα της κοινωνικής αδικίας που είναι συνυφασμένη με τη δυνατότητα των φοιτητών να συνεχίσουν σε επόμενο επίπεδο τις ακαδημαϊκές τους σπουδές. Όσοι καταφέρνουν να εξασφαλίσουν τη συνέχιση των σπουδών τους και κατά μείζονα λόγο την ολοκλήρωση ενός διδακτορικού προγράμματος είναι οι "καλύτεροι " ή "ικανότεροι" των φοιτητών; Η απάντηση είναι αρνητική. Η αποδοχή ενός φοιτητή σε διδακτορικό πρόγραμμα και η δυνατότητα του να ανταπεξέλθει στις οικονομικές απαιτήσεις της πολυετούς φοίτησης κρίνονται σχεδόν πάντα από κριτήρια μη αξιολογικά, ιδίως στις τρέχουσες δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συγκυρίες. Κατόπιν όλων αυτών θεωρώ ότι η θέσπιση της συγκεκριμένης διάταξης είναι καθόλα αντίθετη με την αρχή της ισότητας και δεν συνεισφέρει στην αντικειμενική αξιολόγηση των υποψηφίων, η οποία επιτυγχάνεται μέσω των γραπτών εξετάσεων. Προτείνω τον περιορισμό των ποσοστών προσαύξησης του μεταπτυχιακού και διδακτορικού σε ποσοστό που να μη θίγει την ίση αντιμετώπιση των υποψηφίων ή και την κατάργηση τους. Έπειτα από την εισαγωγή στη σχολή και την έναρξη της σταδιοδρομίας δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κατοχή των παραπάνω προσόντων θα πρέπει να εκτιμηθεί αναλόγως και να συνεισφέρει στην εξέλιξη τους ως δικαστικών λειτουργών.