Αρχική Ενέχυρο ποινική συνδιαλλαγήΆρθρο 51:Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Μπούτσελης | 8 Απριλίου 2013, 14:53
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η πλήρης απαγόρευση απόσπασης του προσωπικού των ανεξάρτητων αρχών προς άλλες υπηρεσίες (περίπτωση Γ) δεν είναι μόνο αδικαιολόγητη και άστοχη, είναι και λάθος. Δημιουργεί δε προβλήματα σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Επιπλέον, φαίνεται να απαγορεύει αυθαίρετα και αδικαιολόγητα, ειδικά στους υπαλλήλους ανεξάρτητων αρχών, όχι μόνο να αποσπαστούν σε κάποια υπηρεσία που τους έχει ανάγκη αλλά και να τοποθετηθούν προσωρινά ως εθνικοί εμπειρογνώμονες σε υπηρεσίες διεθνών ή υπερεθνικών οργανισμών. Σε μια περίοδο που η πολιτεία ισχυρίζεται ότι αναζητά τρόπους να δημιουργήσει έναν ευέλικτο, χρήσιμο και αποτελεσματικό δημόσιο τομέα με υπαλλήλους έμπειρους και καταρτισμένους, η προτεινόμενη απαγόρευση εμφανίζεται να κινείται ακριβώς προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αντί, δηλαδή να δώσει κίνητρα και δυνατότητες ακόμα μεγαλύτερης και πιο διαφανούς κινητικότητας υπαλλήλων μεταξύ υπηρεσιών, εισάγει εμπόδια και δημιουργεί στεγανά. Πρόκειται για μια απαγόρευση από την οποία δεν φαίνεται να κερδίζει κανείς - αντιθέτως, εάν θεσπιστεί, το πιο πιθανό είναι να χάσουν όλοι. Διοίκηση: Σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο όπου οι πόροι είναι περιορισμένοι, η απαγόρευση αποσπάσεων από τις ανεξάρτητες αρχές δεν επιτρέπει στο κράτος να χρησιμοποιήσει, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ειδικευμένο προσωπικό με το οποίο θα μπορούσε να καλύψει έκτακτες και επείγουσες ανάγκες. Επιπλέον, το προσωπικό αυτό (όπως άλλωστε κάθε υπάλληλος που μετακινείται μεταξύ υπηρεσιών) φέρνει μαζί του εμπειρία και τεχνογνωσία η οποία είναι κατά κανόνα χρήσιμη στην υπηρεσία στην οποία αποσπάται. Αυτή η δυνατότητα εμπλουτισμού της γνώσης και βελτίωσης των διαδικασιών σε υπηρεσίες που υποδέχονται σήμερα αποσπασμένους υπαλλήλους ανεξάρτητων αρχών, θα χαθεί με την προτεινόμενη απαγόρευση. Ανεξάρτητες αρχές: Δεν είναι, όμως, μόνο οι δημόσιες υπηρεσίες που ωφελούνται από την προσωρινή αξιοποίηση έμπειρων υπαλλήλων ανεξάρτητων αρχών. Και οι ανεξάρτητες αρχές ωφελούνται εξίσου από την εμπειρία και την τεχνογνωσία που οι αποσπασμένοι υπάλληλοί τους αποκτούν σε άλλες υπηρεσίες. Με το τέλος της απόσπασης και την επιστροφή του υπαλλήλου στην αρχική του θέση αυτή η εμπειρία και γνώση μεταφέρεται στην ανεξάρτητη αρχή και τη βοηθά να κατανοήσει καλύτερα τις δυνατότητες και τις αδυναμίες υπηρεσιών τις οποίες ελέγχει. Η ανεξάρτητη αρχή μπορεί έτσι να ασκήσει τα καθήκοντά της με τρόπο πιο αποτελεσματικό. Επιπλέον, οι ανεξάρτητες αρχές αλλά και εν γένει η διοίκηση ωφελούνται ιδιαιτέρως από την εμπειρία (και τις προσωπικές γνωριμίες) που φέρνουν επιστρέφοντας οι υπάλληλοί τους που είχαν αποσπαστεί ως εθνικοί εμπειρογνώμονες σε υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΟΗΕ κλπ. Και αυτή η δυνατότητα θα χαθεί με την προτεινόμενη απαγόρευση. Υπάλληλοι: Η κινητικότητα βοηθά γενικώς τον υπάλληλο να βελτιωθεί στη δουλειά του αποκτώντας εμπειρίες και δεξιότητες. Η οικειοθελής προσωρινή αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος βοηθά επιπλέον τον υπάλληλο να αποφύγει την αίσθηση ρουτίνας ή επαγγελματικού τέλματος. Κάποιες φορές λύνει και πιο προσωπικά προβλήματα: οικογένειες που πρέπει να αλλάξουν τόπο εργασίας και κατοικίας λόγω μετακίνησης του ενός, προβλήματα υγείας ή φροντίδας οικείων προσώπων κλπ. Επιπλέον, σε ορισμένες περιπτώσεις, η δυνατότητα απόσπασης μπορεί να βοηθήσει τον υπάλληλο να γνωρίσει καλύτερα μια υπηρεσία στην οποία θα επιθυμούσε στη συνέχεια να επιδιώξει πιο σταθερή τοποθέτηση. Η προτεινόμενη απαγόρευση όχι μόνο θα στερήσει από τον υπάλληλο αυτές τις δυνατότητες αλλά επιπλέον θα εξαναγκάσει κάποιον υπάλληλο να παραμείνει σε συνθήκες και περιβάλλον εργασίας τα οποία θα προτιμούσε να αλλάξει για περιορισμένο έστω χρονικό διάστημα. Κι όλα αυτά μάλιστα χωρίς καμμία προφανή αιτία. Με λίγα λόγια, η προτεινόμενη απαγόρευση δεν εξυπηρετεί κανέναν προφανή σκοπό και βλάπτει το ίδιο τόσο τη διοίκηση γενικά όσο και τις ανεξάρτητες αρχές και το προσωπικό τους ειδικά.