Αρχική Καθεστώτος ενδικοφανούς προσφυγήςΆρθρο 13: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣχόλιο του χρήστη Στέργιος Μαρτίνοβιτς | 21 Αυγούστου 2013, 15:42
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εάν το Ελληνικό Δημόσιο συνεχίσει διά των δικαστικών αντιπροσώπων του να προσβάλλει "ό,τι κινείται" με ένδικα βοηθήματα και μέσα, όπως κατά κόρον συμβαίνει μέχρι σήμερα, το όλο εγχείρημα θα πέσει στο κενό. Και δυστυχώς στο προτεινόμενο σ/ν δεν περιλαμβάνεται ουσιαστικά κανένα σχετικό φίλτρο. Η αναφορά σε λόγους "παράβασης νόμου ή πλάνης περί τα πράγματα" είναι τόσο ευρεία που μπορεί να περιλάβει σχεδόν τα πάντα, χωρίς κανένα κόστος ή έλεγχο για το Δημόσιο. Τι να την κάνω την δικαίωσή μου από την Ανεξάρτητη Διοικητική Επιτροπή, εάν είναι να με τρέχει το ηττημένο Δημόσιο στα Δικαστήρια, ενδεχομένως ασκώντας και αιτήσεις προσωρινής δικαστικής προστασίας. Και κυρίως, τι θα επιτευχθεί τελικά από καθαρά λειτουργική άποψη. Θα μειωθεί ή μήπως θα αυξηθεί η εισροή διοικητικών διαφορών στα Δικαστήρια? Με δυό λόγια, αν δεν αλλάξει η νοοτροπία εντός της Διοίκησης και ιδίως εντός του ΝΣΚ, δύσκολα θα επιτευχθεί αποσυμφόρηση των Διοικ. Δικαστηρίων και ουσιαστική απονομή δικαιοσύνης, παρά τις διαφαινόμενες προθέσεις του νομοθέτη. Υ.Γ. Επίσης, ένα κεφαλαιώδες ζήτημα που θα αναφανεί οπωσδήποτε στην πράξη - και με το οποίο, αν δεν κάνω λάθος δεν καταπιάνεται το σ/ν - είναι η δεσμευτικότητα της απόφασης επί της ενδικοφανούς προσφυγής. Ίσως θα έπρεπε να διευκρινισθούν στο προτεινόμενο σ/ν οι όροι υπό τους οποίους η αποφασίζουσα διοικητική αρχή ενδεχομένως δύναται να επανεξετάσει μια διοικητική υπόθεση, εκδίδοντας επ' αυτής νεώτερη απόφαση με αντίθετο περιεχόμενο σε σχέση με όσα έγιναν δεκτά από την Επιτροπή, καθώς επίσης και η δεσμευτικότητα της κρίσης Επιτροπής έναντι της ίδιας. Ακόμη θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο η Επιτροπή να επιφορτισθεί με την αρμοδιότητα ελέγχου της συμμόρφωσης της Διοίκησης προς τις αποφάσεις της. Διότι, δίχως έναν τέτοιο επικουρικό μηχανισμό, ο οποίος έχει άλλωστε αποδώσει τα μέγιστα στο πλαίσιο της διοικητικής δίκης, είναι πολύ πιθανόν αρκετοί ιδιώτες να βρεθούν στην ουσία απροστάτευτοι, παρότι πέτυχαν την ακύρωση μιας δυσμενούς για εκείνους πράξης ή παράλειψης. Διαπλαστικό ένδικο βοήθημα δεν θα μπορούν να ασκήσουν παραδεκτώς, αλλά ούτε και την ουσιαστική διευθέτηση ντα.της υπόθεσής τους θα μπορούν αποτελεσματικά να επιδιώξουν, βρισκόμενοι ενδεχομένως αντιμέτωποι με μία ανίκανη/αδιάφορη/παρελκυστική κτλ διοικητική αρχή, η οποία παραλείπει να συμμορφωθεί προς τα ενδικοφανώς κριθέντα.