Αρχική Ρυθμίσεις Ποινικού και Σωφρονιστικού ΔικαίουΚεφάλαιο Β:Τροποποιήσεις του Σωφρονιστικού Κώδικα, Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και άλλες διατάξεις.Σχόλιο του χρήστη Γιωργος Τζεγιαννακης | 20 Μαρτίου 2014, 17:18
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυριε Υπουργε, Κυριες και κυριοι νονοθετες Παραγραφος 2 του αρθρου 21 και αρθρο 10. Το ετος 1999 ιδρυθηκε η υπηρεσια εξωτερικης φρουρησης καταστηματων κρατησης του Υπουργειου Δικαιοσυνης, με σκοπο να αντικαταστησει την Αστυνομια στη φρουρηση των καταστηματων, στη φρουρηση νοσηλευομενων κρατουμενων και στις πασης φυσεως μεταγωγες αυτων. Ο σκοπος ιδρυσεως της υπηρεσιας αυτης, ηταν η αποδεσμευση της ΕΛ.ΑΣ απο αρμοδιοτητες ξενες προς αυτην και η διαθεση του αναλογου προσωπικου σε μαχιμες υπηρεσιες για την παταξη της εγκληματικοτητας. Αδυνατουμε να πιστεψουμε, πως με τα αρθρα αυτα (10 και 21 παρ.2) του παροντος νομοσχεδιου, γυριζουμε το χρονο πισω και η φρουρηση των καταστηματων τυπου Γ περναει στην αρμοδιοτητα της Ελληνικης αστυνομιας, σε ενα αντικειμενο παρεργο προς αυτους και σε ενα προσωπικο το οποιο απεχει 14 χρονια απο το χωρο με οτι συνεπαγεται αυτο. Αδυνατουμε να κατανοησουμε με ποια λογικη, σε μια υπηρεσια ενοπλη και ενστολη με αστυνομικα καθηκοντα, αφοπλιζουμε τους εξωτερικους φρουρους και τους μετατασσουμε σε καθηκοντα ΔΕ φυλαξης και αοπλης υπηρεσιας, διαταρασσοντας τις εργασιακες σχεσεις και ισορροπιες μεταξυ των δυο υπηρεσιων των καταστηματων κρατησης και κατα συνεπεια επηρεαζοντας την ορθη λειτουργια και ασφαλεια αυτων. Αδυνατουμε να πιστεψουμε, πως απαξιωνεται και υποβαθμιζεται το εργο των εξωτερικων φρουρων, σε ενα χωρο που γνωριζει καλυτερα απο καθε αλλον, εχοντας στο ενεργητικο τους χιλιαδες μεταγωγες κρατουμενων, χιλιαδες ωρες φρουρησης νοσηλειας κρατουμενων και χιλιαδες ωρες περιμετρικης φυλαξης καταστηματων. Μιας υπηρεσιας που απο την ιδρυση της, εχει αποδειξει οτι μπορει και εκτελει τα καθηκοντα της με απολυτη ευσυνειδησια και φιλοτιμο, με μηδαμινα κρουσματα διαφθορας, με την αποτροπη πολλων αποδρασεων και εκνομων ενεργειων , παρολο την σοβαρη ελληψη υλικοτεχνικου εξοπλισμου, μετεκπαιδευσης και προσωπικου. Αληθεια μας γενναται η απορια, οι κρατουμενοι οι οποιοι θα μπουν στα καταστηματα τυπου Γ ,τωρα 14 χρονια απο ποιους φυλασσονται στα διαφορα καταστηματα της χωρας και ποιοι εκτελουσαν τις μεταγωγες τους;; Αληθεια τι ειναι αυτο που κρινει ανικανους τους εξωτερικους φρουρους και δεν μπορει να περασει στην αρμοδιοτητα τους η φρουρηση των καταστηματων τυπου Γ;; Μηπως η ελλειψη σε μεσα, εκπαιδευσης και του αναλογου προσωπικου;; Τοτε προς αυτην την κατευθυνση θα επρεπε να κινουνται τα συγκεκριμενα αρθρα. Αποσυρση των συγκεκριμενων αρθρων 10 και παραγρ.2 του αρθρου 21 και αναδιατυπωση αυτων,στα οποια να προβλεπεται: - Η εξωτερική και περιμετρική φύλαξη των Καταστημάτων Κράτησης Γ΄ τύπου να αποτελεί κυρια αρμοδιότητα της Υ.Ε.Φ.Κ.Κ παραμενοντας στα καθηκοντα της και στο τομεα αρμοδιοτητων της, με την συμμετοχη της ΕΛ.ΑΣ σε επικουρικο ρολο και τη συνδρομη της σε μεσα, οχηματα και υλικοτεχνικο εξοπλισμο. -Αναβαθμιση της Υ.Ε.Φ.Κ.Κ με την αναλογη υλικοτεχνικη υποδομη, με νεα οχηματα, εκπαιδευση,ιεραρχια,προσωπικο, παρεχοντας στους εξωτερικους φρουρους την αναλογη τεχνογνωσια, ωστε να βγαζουν εις περας το δυσκολο εργο τους λαμβανοντας παντα υποψιν την εξελιξη και την μορφη εγκληματικοτητας. Με μια διευρυνση αρμοδιοτητων, δικαστηρια (μετρα ταξης), μεταγωγες εκτος νομου και σε συνδιασμο με την εμπειρια 14 χρονων στο χωρο, να καταφερουμε να φτιαξουμε ενα ολοκληρωμενο σωμα του Υπουργειου Δικαιοσυνης (δικαστικη αστυνομια) δινοντας την δυνατοτητα στους εξωτερικους φρουρους να σταθουν επαξια στο ρολο τους αποδεικνυοντας οτι μπορουν να προσφερουν ακομα περισσοτερα απο οτι μεχρι σημερα.