Αρχική Εξορθολογισμός διαδικασιών και επιτάχυνση της διοικητικής δίκηςΆρθρο 38Σχόλιο του χρήστη ΘΕΟΔΩΡΟΣ Γ. ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ | 20 Σεπτεμβρίου 2010, 23:11
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχω την άποψη, ότι η εφαρμογή του άρθρου 12 του σχεδίου, ως έχει, θα "απονεκρώσει" τον σημαντικότατο ρόλο του ΣτΕ στη διαμόρφωση και εξέλιξη της νομολογίας. Δεν είναι νοητό να "παγώσουμε' τη νομολογία, είναι σαν να "παγώνουμε" την κοινωνική και επιστημονική εξέλιξη και εντέλει την ίδια τη ζωή. Αυτό δεν λέγεται επιτάχυνση αλλά απονέκρωση της δικαιοσύνης. Πέραν αυτού, πρέπει να παρατηρηθεί ότι η διάταξη είναι και ανεφάρμοστη, αφού αξιώνει την προβολή "συγκεκριμένων ισχυρισμών" για την ανυπαρξία σχετικής νομολογίας του ΣτΕ για το εριζόμενο ζήτημα! Όμως, τι άλλο πιο συγκεκριμένο μπορεί να προβληθεί από το γεγονός ότι δεν υπάρχει σχετική νομολογία; Σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των διαφορών του ΚΕΔΕ στα Πολιτικά Δικαστήρια (άρθρο 38 του σχεδίου), έχω την άποψη ότι όχι μόνο δεν θα συμβάλει στην επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης, αλλά στην απελπιστικά μεγάλη καθυστέρηση εκδίκασης των πιο πάνω διαφορών, που, ως γνωστόν, σχετίζονται άμεσα με το κεφαλαιώδες ζήτημα της είσπραξης των δημοσίων εσόδων. Και αυτό, διότι τα Πολιτικά Δικαστήρια προσδιορίζουν τις δικασίμους των διαφορών αυτών σε πολύ απώτερο χρόνο από αυτόν των Διοικητικών Δικαστηρίων. Εξάλλου, οι πολιτικοί δικαστές, εδώ και 25 χρόνια, απέχουν, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, από την εκδίκαση των διαφορών του ΚΕΔΕ και έχουν ευλόγως αποξενωθεί από αυτόν. Περαιτέρω, με τον ήδη εκπονηθέντα νέο ΚΕΔΕ γίνεται σαφής διάκριση της δικαιοδοσίας μεταξύ των πολιτικών και διοικητικών δικαστηρίων και κατά συνέπεια αίρεται κάθε αμφισβήτηση για το ζήτημα αυτό (κάτι που αποτελεί επιχείρημα της αιτιολογικής έκθεσης). Τέλος, και το επιχείρημα της αιτιολογικής ότι η πιο πάνω μεταφορά της δικαιοδοσίας δικαιολογείται και από το γεγόνός ότι οι διαφορές από την εκτέλεση κατά του Δημοσίου υπάγονται στη δικαιοδοσία των πολιτικών δικαστηρίων είναι ήκιστα πειστικό αφού εξομοιώνει ανόμοια πράγματα (ως γνωστόν ο ΚΕΔΕ εφαρμόζεται ότανδανειστής είναι το Δημόσιο ενώ η κατά του Δημοσίου εκτέλεση διενεργείται από τους ιδιώτες δανειστές αυτού, οπότε, ευλόγως, εφαρμόζεται ο ΚΠολΔ). Θ. ΨΥΧΟΓΥΙΟΣ, ΝΟΜ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ