Αρχική Επιτάχυνση στην Απονομή ΔικαιοσύνηςΆρθρο 10Σχόλιο του χρήστη ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΤΣΙΚΩΚΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΗΣ | 22 Σεπτεμβρίου 2010, 14:16
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η συντριπτική πλειοψηφία των κακουργημάτων που υπάγονται στην καθ΄'υλην αρμοδιότητα του Εφετείου Κακουργημάτων, παραπέμπονται προς εκδίκαση με απευθείας κλήση στο ακροατήριο του Εφετείου Κακουργημάτων, χωρίς ενδιάμεση διαδικασία του Συμβουλίου Εφετών όπως τα κακουργήματα που προβλέπονται στις διατάξεις των αρθ.20,21 του Ν663/1977, 114παρ1 του Ν1892/1990, 21παρ9 του Ν2523/97, 29ΠΑΡ2, 30 του Ν3340/2005, 53 επ του Ν3028/2002 , 6παρ2γ' του Ν3074/2002, 'περί ναρκωτικών "Ν3459/06 κλπ. Αντίθετα για ελάχιστα κακουργήματα αρμοδιότητας Εφετείου η κύρια ανάκριση κηρύσσεται σήμερα από το Συμβούλιο Εφετών και αυτό λόγω της ιδιαιτερότητας των αδικημάτων, της σοβαρότητας και της πολυπλοκότητας των υποθέσεων όπως των αδικημάτων που προβλέπονται στο Ν1608/1950 "περί καταχραστών δημοσίου" ,Ν2928/2001, 187 ΠΚ "εγκληματική οργάνωση". Με την μεταφορά όλων αυτών των κακουργημάτων , πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, στο Συμβούλιο Πλημ/κων για την έκδοση βουλεύματος και μάλιστα σε ασφυκτικές και εξωπραγματικές προθεσμίες, του ενός μηνος, που προβλέπει το παρόν σχέδιο νόμου, δεν θα μπορέσουν να τύχουν της επεξεργασίας και της εμπεριστατωμένης προσέγγισης που επιβάλλεται για τετοιας σοβαρότητας υποθέσεων. Ηδη τα Συμβούλια Πλημ/κων που απαρτίζονται στην Αθήνα από Ανακριτές είναι βεβαρημένα με την έκδοση πλήθος βουλευμάτων ουσίας και για παρεμπίποντα θέματα, αναφορικά με πλήθος ανακριτικών δικογραφιών, η δε ενασχόληση των ανακριτών σε αυτά τους αποσπά από την διενέργεια του ανακριτικού τους έργου. Σε κάθε ανακριτικό γραφείο στην Αθήνα εκκρεμούν περί των 100 κακουργηματικών δικογραφιών, ο δε ανακριτής πέραν της συμμετοχής του στα Συμβούλια έχει και υπηρεσίες σε ποινικά δικαστήρια κατα μέσο όρο 5 έκαστο μήνα καθώς και σε πολιτικές διαδικασίες όπως εκουσία, διαθήκες κλπ επί των οποίων καλείται να εκδίδει αιτιολογημένες αποφάσεις. Εξάλλου με την κατάργηση των παρ.4και 5 του αρθ.245ΚΠΔ, όπως προβλέπεται στο αρθ.9 του παρόντος σχεδίου, του θεσμού της διάταξης του Εισαγγελέως και της αρχειοθέτησης της μήνυσης για αδικήματα του Μονομελούς και την πρόβλεψη ότι πρέπει και για αυτά, τα αναξιόλογης βαρύτητας και ποινικής απαξίας αδικήματα, να εκδίδεται απαλλακτικό βούλευμα, τα πρωτοβάθμια δικαστικά Συμβούλια θα επιβαρύνονται με επιπλέον δικογραφίες. Με τα δεδομένα αυτά η ενασχόληση των ανακριτών με τα ανωτέρω ήσσονος σημασίας αδικήματα (πχ που απαιτούν μόνον αρχειοθέτηση ) με τα παρεμπίπτοντα θέματα της ανακρίσεως , με την ουσία των περατωθεισών ανακριτικών δικογραφιών, αλλά επιπλέον και με τις ογκωδέστατες και μεγάλης δυσκολίας υποθέσεις όπως αυτές του Ν1608/50 και δη σε πολυμελή σύνθεση, σε ασφυκτικές προθεσμίες, με ανύπαρκτη γραμματειακή υποστήριξη, χωρίς ηλεκτρονικό υπολογιστή, χωρίς internet στα γραφεία κλπ συνεπάγεται με μαθηματική ακρίβεια την πλήρη αδυναμία τους να ανταποκριθούν στα επιπλέον καθήκοντά τους και να ανταπεξέλθουν στο έργο τους χειριζόμενοι τις υποθέσεις αυτές σε ολη τους την έκταση και με σοβαρότητα, ακρίβεια, ενδελέχεια απαιτείται για την διαλεύκανση σοβαρών αδικημάτων, την παραπομπή των πραγματικά υπαιτίων και την απόδοση δικαιοσύνης όπως απαιτεί το κοινό αίσθημα δικαίου.