Αρχική Σύμφωνο ΣυμβίωσηςΆρθρο 50:Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | 18 Νοεμβρίου 2015, 18:29
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η εν λόγω διάταξη αφορά στη διενέργεια του διαγωνισμού για την κάλυψη κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων που εισήχθη με την τροποποιούμενη διάταξη του άρθρου 13 του Ν. 2993/2002. H τελευταία αυτή διάταξη αποτέλεσε θετικότατη εξέλιξη το 2002, καθώς επέτρεψε την είσοδο στον κλάδο νέων νομικών αποδεδειγμένων γνώσεων και κατάρτισης, κατά τα ήδη ισχύοντα για την επιλογή συμβολαιογράφων. Είναι, επίσης, γνωστό ότι από ο σχετικός διαγωνισμός έλαβε χώρα για τελευταία φορά το 2009 και έκτοτε, έξι χρόνια μετά, σε κάθε θέση αμίσθου υποθηκοφύλακα που χηρεύει αναλαμβάνει συμβολαιογράφος, με τις «χηρευμένες» θέσεις να ανέρχονται πλέον σε αρκετές δεκάδες (άνω των 50) ανά την χώρα και σε σημαντικότατες περιφέρειες και πρωτεύουσες νομών. Είναι σαφής ο λόγος κατάργησης της πρώτης παραγράφου του άρθρου 13 Ν. 2993/2002, που όριζε ότι «Οι κενές θέσεις των ειδικών αμίσθων υποθηκοφυλάκων καλύπτονται με διαγωνισμό». Ήδη με το προτεινόμενο άρθρο 48 του προσχεδίου, προκύπτει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι κενές θέσεις των ειδικών αμίσθων υποθηκοφυλάκων θα καλύπτονται πλέον και δια νόμου με ανάθεση στον αρχαιότερο συμβολαιογράφο της περιοχής και μάλιστα χωρίς χρονικό όριο! Η θα καλύπτονται με εκ περιτροπής ανάθεση σε όλους τους συμβολαιογράφους της περιοχής. Συνεπώς, μιλούμε πλέον για καταργημένη de facto διαδικασία διαγωνισμού, η διατήρηση δε αυτής ως νομοθετική πρόβλεψη μάλλον υποκριτική φαντάζει παρά ουσιαστική. Και τούτο καθώς με τη προτεινόμενη δε διάταξη του άρθρου 50, δεν προκύπτει πρόθεση διενέργειας αυτού, αλλά τροποποιείται η ισχύουσα διάταξη, ώστε από τη συνεχιζόμενη μη προκήρυξη διαγωνισμού να μη στοιχειοθετείται παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας προσβλητή δικαστικά, αφού θεσπίζεται πλέον μεγάλη διακριτική ευχέρεια τόσο ως προς τον χρόνο προκήρυξης όσο και ως προς τις θέσεις προς κάλυψη.