Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι βέβαιο ότι οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις ακολούθησαν τον απαραβίαστο κανόνα του Ελληνικού κράτους: είναι αποσταπασματικές και τουλάχιστον πρόχειρες. Είναι δυνατόν από την μία να ρυθμίζει το υπουργείο δυνατότητα συγχώνευσης εντός πρωτοδικειακών περιφερειών για διευκολύνει τις συγχωνεύσεις κυρίως των μη ειδικών και από την άλλη, όχι να αφήνει απλώς παράθυρο αλλά να ανοίγει διάπλατα την πόρτα και να μετατρέπει τα ειδικά άμισθα υποθηκοφυλακεία σε μη ειδικά; Αυτό είναι παρανοϊκό! Γιατί αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μεταξύ ειδικού και μη ειδικού. Στο πρώτο επέλεξε ο νομοθέτης να προϊσταται Υποθηκοφύλακας που διορίζεται με αδιάβλητες πανελλήνιες εξετάσεις και στο μη ειδικό, το οποίο συνήθως εξυπηρετεί την εδαφική περιφέρεια ενός απομακρυσμένου από την πόλη χωριού, επέλεξε τον συμβολαιογράφο να εκτελεί χρέη υποθηκοφύλακα. Προσέξτε, ο νέος και ικανός με γνώσεις ξένων γλωσσών πτυχία και μεταπτυχιακές σπουδές να ΜΗΝ προκρίνεται έναντι ενός ηλικιωμένου συνήθως και -όπως και να το κάνουμε- όχι εξίσου αποτελεσματικού συμβολαιογράφου, ο οποίος μπορεί να έχει ασχοληθεί στον επαγγελματικό του βίο με μόνο ένα εργασιακό αντικείμενο αγνοώντας την γκάμα του αντικειμένου ενός Υποθηκοφύλακα. Τώρα το Υπουργείο Δικαιοσύνης το «εκτελώ χρέη Υποθηκοφύλακα» το βαφτίζει αντισυνταγματικά και άρα παράνομα «γίνομαι Υποθηκοφύλακας de facto».Η προηγούμενη ρύθμιση έβρισκε δικαιολογητικό λόγο στον χρονικό περιορισμό - που δεν υπερέβαινε το ένα έτος- που είχε τεθεί για την αναπλήρωση του υποθηκοφύλακα από τον αρχαιότερο κατά σειρά συμβολαιογράφο της περιοχής δηλαδή στην ευχερέστερη κάλυψη μιας άμεσης ανάγκης και υπό την προϋπόθεση πάντα, ότι ο αρμόδιος Υπουργός της Δικαιοσύνης θα πράξει αυτό που του επιτάσσει ο νόμος, δηλαδή να προκηρύξει άμεσα διαγωνισμό για την κάλυψη των κενών θέσεων στο πρώτο τετράμηνο κάθε έτους. Αντί λοιπόν να διορθωθεί αυτή η στρέβλωση δηλαδή η παράλειψη του Υπουργείου να πράξει αυτό που όφειλε για να μην προκληθούν οι ανώμαλες καταστάσεις που βιώνουμε σήμερα δηλαδή να έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό για τις προκύπτουσες κατά έτος θέσεις αμίσθων υποθηκοφυλάκων, σηκώνει το χαλί και νομίζει ότι έτσι θα κρύψει το προβλημα. Και αναρωτιέμαι γιατί να καταργηθεί ο χρονικός περιορισμός , πώς δικαιολογείται αυτό; καμία δικαιολογία.Και επίσης αναρωτιέμαι ο Υπουργός που δεν προκήρυξε εξετάσεις όταν ήταν υποχρεωμένος να το πράξει, γιατί θα τις προκηρύξει όταν δεν είναι υποχρεωμένος να το πράξει; Η όλη συμπεριφορά είναι σαφές ότι οδηγεί στο γνωστό γαϊτανάκι όπου ο κάθε Υπουργός της Δικαιοσύνης θα έχει καλύψει τα νώτα του για την παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας και επίσης θα έχει ένα ατράνταχτο άλλοθι ώστε να ισχυρίζεται ότι φταίνε οι προκάτοχοί του και ότι ο ίδιος κάνει ό,τι μπορεί άλλα δεν είναι και υποχρεωμένος από την άλλη να κάνει τίποτε. Οι παροικούντες παραδέχονται ότι σκοπήθηκε κατά τα τελευταία έτη η διάλυση του θεσμού των Υποθηκοφυλακείων χρησιμοποιώντας ως πρόφαση και στην πραγματικότητα και ως υποψήφιο θύμα ένα κτηματολόγιο που χωρίς να έχει τελειώσει την δική του εργασία δηλαδή την κτηματογράφηση και με πάρα πολλές εγγενείς παθογένειες, ως νέος θεσμός που δεν υπήρχε στην κουλτούρα του Έλληνα. Δεν ξεχνάμε τις προσπάθειες του κ. Παπακωνσταντίνου τότε Υπουργού των οικονομικών να πουλήσει το Ελληνικό Κτηματολόγιο σε εταιρία του Εξωτερικού ωσάν να είναι μία επιχείρηση ιδιωτική και όχι ένα από τους πλεόν σοβαρούς και νευραλγικούς θεσμούς της Πολιτείας που έχει την ευθύνη της προστασίας της συνταγματικά προστατευμένης ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας, ούτε επίσης την έντονη εμπλοκή της TASK FORCE η οποία θεωρώντας πως η Ελλάδα είναι Ολλανδία ήθελε εν μία νυκτί κυριολεκτικά να αποδομήσει τον θεσμό ώστε μετά να φέρει ως σωτηρία την εμπλοκή των μεγάλων ξένων εταιριών πολλών μάλιστα εξ αυτών κρατικών των κρατών μελών της Ε.Ε. που θα έσωζε την Ελληνική άναρχη και δήθεν αναποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση. Λάβετε σοβαρά υπόψιν σας τις απόψεις των αρμοδίων φορέων και κυρίως αυτών που εργάζονται σήμερα για τον θεσμό και γνωρίζουν ποια είναι τα προβλήματα και αξιοποιήστε το μοναδικό πλεονέκτημα που έχουν τα άμισθα Υποθηκοφυλακεία να λειτουργούν με όρους ιδιωτικού τομέα στην οργάνωσή τους δηλαδή πάψτε να επεμβαίνετε και επιτρέψτε τους να αυτορυθμιστούν με την ευθύνη του αρμόδιου Υποθηκοφύλακα. Με τις κοντόφθαλμες ρυθμίσεις που έγιναν τα τελευταία έτη έχετε καταφέρει να στείλετε κόσμο στην ανεργία και να μπερδέψετε ακόμη και την νομολογία των δικαστηρίων. Και βέβαια στην Χώρα μας πάντα άλλος φταίει και άλλος πληρώνει το λογαριασμό, όχι οι αρμόδιες διευθύνσεις και οι Υπουργοί. Ακούστε προσεκτικά αυτούς που γνωρίζουν και ζουν το πρόβλημα και όταν θα υπάρχει ένα υγιές οικονομικό περιβάλλον τότε η συζήτηση με όλους του εμπλεκόμενους φορείς θα είναι παραγωγική όπως συμβαίνει πάντα όταν προκαλείται συζήτηση . Αλήθεια γιατί ενώ από το καλοκαίρι έχει οριστεί ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΉ στο Υπουργείο Δικαιοσύνης με προεδρεύοντα Δικαστική Λειτουργό για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων και την εξεύρεση δυνατών λύσεων, αυτή δεν έχει συγκληθεί και δεν έχει συνεδριάσει και βγαίνουν τροπολογίες χωρίς να έχουν από πριν εξεταστεί οι απόψεις των φορέων που επίσημα έχουν κληθεί; Η τακτική της απομόνωσης των επίσημων επιστημονικών και όχι απλώς συνδικαλιστικών φορέων και η λογική της «αυθεντίας» των υπό στενή και ευρεία έννοια πολιτικών και Διοικητικών προσώπων, δεν σας έχει διδάξει ότι μόνο χειρότερα μπορεί κάνει τα πράγματα; Και δεν θα αναφερθώ στους όρους Χρηστή Διοίκηση και Αρχή της εμπιστοσύνης κλπ που συνιστούν το μεδούλι μιας Δημοκρατίας και πρέπει να σας απασχολούν. Ας ακολουθηθεί έστω η κοινή λογική.