Τα Κεφάλαια Β’ και Γ’ εφαρμόζονται και στις εκκρεμείς υποθέσεις επί των οποίων δεν έχει εκδοθεί, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας, ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος των Κεφαλαίων Β’ και Γ’ ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων, η οποία υποβάλλεται εντός προθεσμίας δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
ισος χρόνος και εναλλασομενη κατοιικια στα παιδια εκτός γαμου – ισοι γονεις
να είναι τα παιδιά εκτός γάμου με ισοχρονη και κοινή γονική μέριμνα και εναλασομενη κατοικία
Προκειμένου το νέο Οικογενειακό Δίκαιο να προστατεύει ουσιαστικά τα δικαιώματα των παιδιών, επιβάλλεται να διέπετε από τις ακόλουθες αρχές:
1. Αδιάσπαστες, κοινές γονικές ευθύνες και δικαιώματα (γονική μέριμνα), χωρίς
διαχωρισμό μεταξύ επιμέλειας και λοιπής γονικής μέριμνας.
2. Να προσδιοριστεί́ στον Νόμο ότι είναι δικαίωμα και προς το βέλτιστο συμφέρον του
παιδιού́ να ανατρέφεται εξίσου και από́ τους δυο γονείς.
3. Κατά́ νομικό́ τεκμήριο, κοινή́ άσκηση γονικής μέριμνας – επιμέλειας (συνεπιμέλεια) και από́ τους δύο γονείς, ανεξάρτητα από́ την μεταξύ́ τους νομική́ σχέση (έγγαμοι, διαζευγμένοι, σε διάσταση, χωρίς γάμο, κλπ) και εφόσον έχουν κριθεί κατάλληλοι.
4. Αφαίρεση της επιμέλειας μονό σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης ακαταλληλότητας γονέα (π.χ.κακοποίηση, παραμέληση τέκνου κλπ).
5. Κατά́ νομικό τεκμήριο, επαρκής (35% – 50%) χρόνος ανατροφής, δηλαδή ίσος αριθμός διανυκτερεύσεων σε καθημερινότητα και διακοπές, με εναλλασσόμενη κατοικία, για τους γονείς που δεν τους έχει αφαιρεθεί́ η γονική́ μερίμνα/επιμέλεια (δηλαδή που δεν είναι αποδεδειγμένα ακατάλληλοι ως γονείς), πλην των περιπτώσεων που υπάρχει άλλη έγγραφη συμφωνία μεταξύ́ τους.
6. Προσδιορισμός του γεωγραφικού τόπου κατοικίας του παιδιού́ ως ο τόπος της τελευταίας κοινής κατοικίας των γονέων πριν την διάσπαση της συμβίωσης, κατά́ τρόπο, ώστε το παιδί́ να μην αλλάζει γεωγραφικό τόπο ανατροφής (π.χ. να μην αλλάζει σχολείο). Η κατοικία μπορεί́ να αλλάξει μόνο με έγγραφη συμφωνία των γονέων ή με οριστική́ δικαστική́ απόφαση.
7. Να προσδιοριστεί στον Νόμο ότι είναι δικαίωμα του παιδιού να έχει επαρκή (35% – 50%) χρόνο επικοινωνίας – με φυσική παρουσία – και με τους δύο γονείς και υποχρέωση και των δύο γονέων να εξυπηρετούν το δικαίωμα αυτό, μεταξύ άλλων και πρακτικά́ στις φυσικές
μετακινήσεις, εκτός από τις περιπτώσεις μονομερούς απομάκρυνσης του ενός γονέα μακριά από τον τόπο κατοικίας του παιδιού.
8. Θέσπιση πλάνου ανατροφής (parenting plan) στο οποίο οι ασκούντες τη γονική μέριμνα/
επιμέλεια γονείς θα συμφωνούν στα θέματα ανατροφής του παιδιού, όπως ποια θρησκευτική
παιδεία θα έχει, σε ποιο σχολείο θα φοιτήσει, ποιος παιδίατρος θα το παρακολουθεί, κλπ. Τα
πεδία που δεν μπορούν να συμπληρώσουν από κοινού οι γονείς θα τα συμπληρώνει ο δικαστής.
9. Θέσπιση επιβαρυντικής περίστασης σε περιπτώσεις ψευδών κατηγοριών και
ισχυρισμών σε διαφορές που αφορούν στις σχέσεις γονέα παιδιού́ – παράλληλα τούτο να
συνιστά κακή άσκηση της γονικής μέριμνας/επιμέλειας και να επισύρει την αφαίρεσή της.
10. Αυστηρές ποινές για όσους παραβιάζουν τους όρους συνεπιμέλειας, ιδίως με σκοπό την
αποξένωση, έως και αφαίρεση της γονικής μεριμνας/επιμέλειας. Ποινικοποίηση της γονικής
αποξένωσης.
Η Πολιτεία καλείται να προστατεύσει θεμελιώδη δικαιώματα των παιδιών, όχι απλώς
υπακούοντας στις διεθνείς της δεσμεύσεις, και τα πορίσματα των επιστημόνων, αλλά με
ειλικρινή βούληση αλλαγής του μοντέλου της επιμέλειας στην Ελλάδα.
Δεν πρόκειται για υπέρβαση, αλλά για την υιοθέτηση του αυτονόητου.
ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΩΡΑ
Προκειμένου το νέο Οικογενειακό Δίκαιο να προστατεύει ουσιαστικά τα δικαιώματα των παιδιών, επιβάλλεται να διέπετε από τις ακόλουθες αρχές:
1. Αδιάσπαστες, κοινές γονικές ευθύνες και δικαιώματα (γονική μέριμνα), χωρίς
διαχωρισμό μεταξύ επιμέλειας και λοιπής γονικής μέριμνας.
2. Να προσδιοριστεί́ στον Νόμο ότι είναι δικαίωμα και προς το βέλτιστο συμφέρον του
παιδιού́ να ανατρέφεται εξίσου και από́ τους δυο γονείς.
3. Κατά́ νομικό́ τεκμήριο, κοινή́ άσκηση γονικής μέριμνας – επιμέλειας (συνεπιμέλεια) και από́ τους δύο γονείς, ανεξάρτητα από́ την μεταξύ́ τους νομική́ σχέση (έγγαμοι, διαζευγμένοι, σε διάσταση, χωρίς γάμο, κλπ) και εφόσον έχουν κριθεί κατάλληλοι.
4. Αφαίρεση της επιμέλειας μονό σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης ακαταλληλότητας γονέα (π.χ.κακοποίηση, παραμέληση τέκνου κλπ).
5. Κατά́ νομικό τεκμήριο, επαρκής (35% – 50%) χρόνος ανατροφής, δηλαδή ίσος αριθμός διανυκτερεύσεων σε καθημερινότητα και διακοπές, με εναλλασσόμενη κατοικία, για τους γονείς που δεν τους έχει αφαιρεθεί́ η γονική́ μερίμνα/επιμέλεια (δηλαδή που δεν είναι αποδεδειγμένα ακατάλληλοι ως γονείς), πλην των περιπτώσεων που υπάρχει άλλη έγγραφη συμφωνία μεταξύ́ τους.
6. Προσδιορισμός του γεωγραφικού τόπου κατοικίας του παιδιού́ ως ο τόπος της τελευταίας κοινής κατοικίας των γονέων πριν την διάσπαση της συμβίωσης, κατά́ τρόπο, ώστε το παιδί́ να μην αλλάζει γεωγραφικό τόπο ανατροφής (π.χ. να μην αλλάζει σχολείο). Η κατοικία μπορεί́ να αλλάξει μόνο με έγγραφη συμφωνία των γονέων ή με οριστική́ δικαστική́ απόφαση.
7. Να προσδιοριστεί στον Νόμο ότι είναι δικαίωμα του παιδιού να έχει επαρκή (35% – 50%) χρόνο επικοινωνίας – με φυσική παρουσία – και με τους δύο γονείς και υποχρέωση και των δύο γονέων να εξυπηρετούν το δικαίωμα αυτό, μεταξύ άλλων και πρακτικά́ στις φυσικές
μετακινήσεις, εκτός από τις περιπτώσεις μονομερούς απομάκρυνσης του ενός γονέα μακριά από τον τόπο κατοικίας του παιδιού.
8. Θέσπιση πλάνου ανατροφής (parenting plan) στο οποίο οι ασκούντες τη γονική μέριμνα/
επιμέλεια γονείς θα συμφωνούν στα θέματα ανατροφής του παιδιού, όπως ποια θρησκευτική
παιδεία θα έχει, σε ποιο σχολείο θα φοιτήσει, ποιος παιδίατρος θα το παρακολουθεί, κλπ. Τα
πεδία που δεν μπορούν να συμπληρώσουν από κοινού οι γονείς θα τα συμπληρώνει ο δικαστής.
9. Θέσπιση επιβαρυντικής περίστασης σε περιπτώσεις ψευδών κατηγοριών και
ισχυρισμών σε διαφορές που αφορούν στις σχέσεις γονέα παιδιού́ – παράλληλα τούτο να
συνιστά κακή άσκηση της γονικής μέριμνας/επιμέλειας και να επισύρει την αφαίρεσή της.
10. Αυστηρές ποινές για όσους παραβιάζουν τους όρους συνεπιμέλειας, ιδίως με σκοπό την
αποξένωση, έως και αφαίρεση της γονικής μεριμνας/επιμέλειας. Ποινικοποίηση της γονικής
αποξένωσης.
Η Πολιτεία καλείται να προστατεύσει θεμελιώδη δικαιώματα των παιδιών, όχι απλώς
υπακούοντας στις διεθνείς της δεσμεύσεις, και τα πορίσματα των επιστημόνων, αλλά με
ειλικρινή βούληση αλλαγής του μοντέλου της επιμέλειας στην Ελλάδα.
Δεν πρόκειται για υπέρβαση, αλλά για την υιοθέτηση του αυτονόητου.
Εξίσου και από κοινού γονική μέριμνα για τα παιδιά εκτός γάμου. Εξίσωση των παιδιών εκτός γάμου με τα εντός γάμου. Καμία φυλετική διάκριση σε ό,τι αφορά στην ανατροφή των παιδιών. Εξ’ ορισμού ίσος χρόνος ανατροφής και από το μπαμπά και από τη μαμά με ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Σε παραβατικές περιπτώσεις ο γονέας χάνει αμέσως την επιμέλεια
Αν και οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν οποτεδήποτε το επιβάλει το συμφέρον του τέκνου, σκόπιμο θα ήταν για λόγους ερμηνευτικούς να αναφέρεται ρητά ότι και οι δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν.ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΟΝ.ΙΣ.Το άρθρο 18 να τεθεί ως εξής
«Ο παρών νόμος ισχύει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Δικαστικές αποφάσεις που αναθέτουν ή ρυθμίζουν την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορούν ενόψει των νέων ρυθμίσεων, να μεταρρυθμιστούν ή να ανακληθούν μετά από αίτηση των διαδίκων που ασκείται εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου εξακολουθούν να ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων, η οποία θα ασκηθεί εντός της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου».
Οι μπαμπάδες μας λέτε οτι είναι ικανοί να έχουν το παιδί 10 μέρες το μίνα .. αλλά δεν είναι ικανοί να το έχουν 15 μέρες ?? ποιον κοροϊδεύετέ???
όλα για τους δικηγόρους τα κάνετε… να συντηρήσετέ το σάπιο σύστημα σας…
Υποθέτω ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου μπορούν να εφαρμοστούν σε νέες αιτήσεις, ενώ έχει ήδη εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση απόδοσης αποκλειστικής επιμέλειας. Ωστόσο αυτό δεν είναι ξεκάθαρο από την υπάρχουσα διατύπωση. Προτείνω αυτό να αποτυπωθεί ρητά, καθώς θεωρώ αυτονόητο οι νέες διατάξεις να δύνανται να αλλάξουν μια δυσμενή υφιστάμενη κατάσταση αποξένωσης του ενός γονέα, η οποία έχει διαμορφωθεί εξαιτίας παλαιότερων αποφάσεων που έχουν ληφθεί βάσει του παλαιού νομικού πλαισίου.
Ανατροπή με διάταξη νόμου και των τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, που δεν έχουν καταστεί αμετάκλητες; Ενδιαφέρον θέμα που θα μας απασχολήσει. Δηλαδή ο Άρειος Πάγος, με βάσει τη νέα νομοθεσία, θα αναιρέσει όλες τελεσίδικες αποφάσεις που εκκρεμούν ενώπιον του και ο νικητής μέχρι στιγμής διάδικος (αναιρεσιβλητος) θα καταδικαστεί ενδεχομένως και στα δικαστικά έξοδα και θα ξαναρχίσει για αυτόν ο δικαστικός αγώνας. Το παιδί που επί πολλά χρόνια είχε μια συγκεκριμένη σταθερή καθημερινότητα και ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής με βάσει και τις δικαστικές αποφάσεις που είχαν εκδοθεί, θα κληθεί και αυτό να αλλάξει ριζικά τη ζωή του; Η δυνατότητα συνεπιμέλειας και ίσης επικοινωνίας υπάρχουν και στο ισχύον νομικό καθεστώς και δεν πρέπει να θεωρούμε ότι οι έλληνες δικαστές ερμηνεύουν μέχρι σήμερα εσφαλμένα το Νόμο για το συμφέρον του παιδιού, εκδίδουν λανθασμένες αποφάσεις και «αδικούν» και γι’ αυτό θα πρέπει να ανατρέψουμε με νόμο τις δικαστικές αυτές αποφάσεις και να αποκαταστήσουμε το κύρος της δικαιοσύνης, θέτοντας αφετηρία της «επανάστασης» την 30-06-2021. Η δε διετία με ποια ακριβώς κριτήρια θεσπίστηκε;
Αν και οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν οποτεδήποτε το επιβάλει το συμφέρον του τέκνου, σκόπιμο θα ήταν για λόγους ερμηνευτικούς να αναφέρεται ρητά ότι και οι δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν.
Άρθρο 18. Να συμπεριληφθεί στο νόμο: Δικαστικές Αποφάσεις που ρύθμισαν την γονική μέριμνα, επικοινωνία οι οποίες έχουν επιδοθεί μέχρι την έναρξη του παρόντος νόμου, μπορούν να μεταρρυθμιστούν ή να ανακληθούν μετά από αίτηση των γονέων που ασκείται εντός δύο ετών από την έναρξη του παρόντος νόμου.
– Πρόταση αλλαγής του Άρθρου 18:
Τα Κεφάλαια Β’ και Γ’ εφαρμόζονται τόσο στις εκκρεμείς υποθέσεις όσο και σε αυτές με αμετάκλητη δικαστική απόφαση μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας, ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος των Κεφαλαίων Β’ και Γ’ ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων.
Άρθρο 18. Να συμπεριληφθεί στο νόμο: Δικαστικές Αποφάσεις που ρύθμισαν την γονική μέριμνα, επικοινωνία οι οποίες έχουν επιδοθεί μέχρι την έναρξη του παρόντος νόμου, μπορούν να μεταρρυθμιστούν ή να ανακληθούν μετά από αίτηση των γονέων που ασκείται εντός δύο ετών από την έναρξη του παρόντος νόμου.
Άρθρο 18
Η αλλαγή του νόμου συνιστά ουσιώδη μεταβολή που κατά πάσα πιθανότητα θα περιλαμβάνει έτσι κι αλλιώς και τις άλλως αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. Η ρητή εξαίρεση τους από το παρόν άρθρο συνεπώς προκαλεί σύγχυση και πρέπει να απαλειφθεί.
Επιπροσθέτως, είναι βαθιά προβληματική σε επιστημονικό, νομικό, και καθαρά ανθρώπινο επίπεδο η αποστέρηση των ευεργετικών διατάξεων του νόμου από χιλιάδες παιδιά των οποίων οι γονείς βρέθηκαν στα δικαστήρια νωρίτερα από άλλους. Δε νοείται δημιουργία δύο ταχυτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών.
Πρόταση αλλαγής του Άρθρου 18:
· «Τα Κεφάλαια Β’ και Γ’ εφαρμόζονται τόσο στις εκκρεμείς υποθέσεις όσο και σε αυτές με αμετάκλητη δικαστική απόφαση μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας, ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος των Κεφαλαίων Β’ και Γ’ ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων».
Στα περισσότερα σχόλια του εν λόγω άρθρου 18 οι μητέρες κατά πλειοψηφία ζητούν να μην έχει αναδρομική ισχύ για να μη χάσουν το βόλεμά τους !!!!
Δεν τους ενδιαφέρει τίποτα άλλο παρά η προσωπική τους κατάσταση!!!!
Και φυσικά κανένα ενδιαφέρον για το συμφέρον του παιδιού!!!!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!!!!
ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΜΕΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ :
Συνεπιμέλειας – Ίσου Χρόνου 50/50 και Εναλλασσόμενης Κατοικίας με κατοικία του παιδιού την κατοικία και των δύο γονέων του, για όλα τα παιδιά εντός και εκτός γάμου ,σε διάσταση , διαζύγιο κλπ με ή χωρίς αποφάσεις
ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ :
Α. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
Β. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ , ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ,ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΤΑΓΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Γ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
Δ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ
Ε. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Επιτέλους όπως είπε η Κύπρια Μάνα Ελένη Γιασεμίδου: «Είναι αδιανόητο στις μέρες μας παιδιά να μεγαλώνουν σαν νάναι ορφανά και γονείς να θρηνούν παιδιά που ζουν!»
Ήταν προεκλογική δέσμευση ! Είναι απαίτηση!
ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΟΠΩΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
1. Οι ρυθμίσεις του παρόντος εφαρμόζονται σε υποθέσεις που έχουν ήδη δικαστικά κριθεί σε οποιαδήποτε διαδικασία και βαθμό με βάση το προϊσχύον δίκαιο, αν οιοσδήποτε των διαδίκων ζητήσει να κριθεί εκ νέου η υπόθεσή του από το Δικαστήριο, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο.
2. Συμφωνίες των γονέων ενώπιον Συμβολαιογράφου ή δικαστού μεταρρυθμίζονται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, αν το ζητήσει οιοσδήποτε των συμβαλλομένων, από το Δικαστήριο.
3. Το άρθρο 1515 ΑΚ εφαρμόζεται και για τέκνα που αναγνωρίστηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου αν ο πατέρας του τέκνου το ζητήσει να κριθεί εκ νέου η υπόθεσή του από το Δικαστήριο.
ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ
Α. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
Β. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ , ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ,ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΤΑΓΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Γ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
Δ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ε. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Ήταν προεκλογική δέσμευση ! Είναι απαίτηση!
Δικαστικές αποφάσεις που αναθέτουν ή ρυθμίζουν την άσκηση της γονικής μέριμνας και την επικοινωνία, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορούν ενόψει των νέων ρυθμίσεων, να μεταρρυθμιστούν ή να ανακληθούν μετά από αίτηση των διαδίκων ή μετά από μεταξύ τους συμφωνία που ασκείται εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ώστε να προστατεύεται η δυνατότητα εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων του οικογενειακού δικαίου, σε όσους πολίτες – γονείς το επιθυμούν
Απαράδεκτο νομοσχέδιο για μητερες και παιδια.
Καλά τα λεει εδώ
https://www.kathimerini.gr/society/561303364/synepimeleia-vreite-ta-lathi/
Και αυτο το Αμετακλητη???? Για να εγκλωβίσετε γυναικες και παιδια ?
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εξυπηρετεί πελατειακά συμφέροντα της Νέας Δημοκρατίας και του κ. Τσιάρα από lobby με οικονομική ισχύ.
Είναι ντροπή μέσα στη πανδημία και αν όψει του 4ου μνημονίου η κυβέρνηση να νομοθετεί τόσο προληπτικά με σκοπό την εξασφάλιση των χρηματοδοτών της για τις επόμενες εκλογές.
Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αποτελεί το μανιφέστο των ενεργών μπαμπάδων χωρίς ειρμό και καμία νομική βάση.
Η ετυμηγορία από τη κοινωνία θα είναι αμείλικτη για τους άσχετους πολιτικούς που θα βασανίσουν παιδιά και γονείς μέσα από τη νομοθέτηση αυτού το κακότεχνου νομοσχεδίου.
Πολύ φοβούμαι ότι η κοινωνική αναταραχή και η αυτοδικίες θα αυξηθούν κατακόρυφα μετά τη ψήφιση του ενώ τα παιδιά θα βιώσουν καταστάσεις που θα μείνουν ανεξίτηλες στη ψυχή τους.
Μόνο ντροπή για την ελληνική κυβέρνηση.
Η απόλυτη απελπισία επέρχεται, έπειτα από ένα πλήρως απογοητευτικό, εμβαλωματικού χαρακτήρα νομικό κείμενο, μέσα από τις μεταβατικές διατάξεις. Ακόμη και οι στοιχειωδώς θετικές, άτολμες νέες ρυθμίσεις θα εγαρμόζονται μόνον από τούδε και στο εξής, χωρίς να επηρεάζονται οι υπάρχουσες δικαστικές αποφάσεις ή συμφωνίες. Όμως, είναι αυτές ακριβώς τις άδικες, μεροληπτικές αποφάσεις και τις συμφωνίες υπό το κράτος εκβιασμών που υποτίθεται ότι καλείται να θεραπεύσει το παρόν νομοσχέδιο. Αντ’ αυτού, επικυρώνει τις εν ισχύ απάνθρωπες, εξοντωτικές αποφάσεις και συμφωνίες της προηγούμενης περιόδου, επιβραβεύει το καθεστώς απαρτχάιντ δεκαετιών και παραπέμπει τους αδικημένους και βασανισμένους να δικαστούν ξανά από τους ίδιους δικαστές, μετά από χρόνια. Όταν προφανώς, τα παιδιά τους θα έχουν πλέον ενηλικιωθεί. Φαύλος κύκλος. Κέρδος μόνο για τους δικηγόρους, λόγω του νέου κύκλου δικών που θα ξεκινήσουν. Πάντως, σε καμία περίπτωση, το παρόν δεν συνιστά μεταρρύθμιση.
Δεν υπάρχει καμία απολύτως χρησιμότητα στον να έχει το νομοσχέδιο αναδρομική ισχύ, διαταράσσοντας τη μέχρι τώρα καθημερινότητα του τέκνου. Το μόνο που θα προκαλέσει είναι σωρεία νέων αγωγών μεταρρύθμισης ήδη εκδοθεισών αποφάσεων αλλά και συναινετικών διαζυγίων, που θα σωρεύονται στα ήδη επιβαρυμένα πινάκια οικογενειακών διαφορών και θα ωθήσει τους γονείς σε εκ νέου συγκρούσεις, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις με το πέρασμα των χρόνων είχαν εξομαλυνθεί. Ούτως ή άλλως προβλέπεται και από το ισχύον δίκαιο η δυνατότητα άσκησης τέτοιας αγωγής (μεταρρυθμιστικής) λόγω μεταβολής των πραγματικών περιστατικών, που κρίνονται κάθε φορά από το φυσικό Δικαστή.
Κατανοείτε τι επιπτώσεις θα έχει για την καθημερινότητα και τη ζωή ενός παιδιού η δυνατότητα ανάκλησης / μεταρρύθμισης των αποφάσεων ανάθεσης γονικής μέριμνας, εφόσον δεν έχουν καταστεί αμετάκλητες??? Εφόσον με το ισχύον δίκαιο τα Δικαστήρια σε πρώτο και δεύτερο βαθμό έκριναν ποιο είναι το καλύτερο για το συμφέρον του παιδιού, το νέο Δικαστήριο τώρα τι θα κρίνει??? προφανώς θα επιβάλει απλά το νέο νόμο και θα κατανέμει από κοινού τη γονική μέριμνα (στην ουσία την επιμέλεια). Πως θα διαχειριστούν τα δικαστήρια τον όγκο των υποθέσεων που θα σωρεύονται???? Πόσοι από τους πατέρες που θα ζητήσουν τώρα τη μεταρρύθμιση των αποφάσεων είχαν αιτηθεί την ανάθεση σ’αυτούς της επιμέλειας του παιδιού τους?? Πως μια μητέρα θα ανταπεξέλθει στα έξοδα των νέων δικαστηρίων??? Προωθείτε το δίκαιο του οικονομικά ισχυρού. Όποιος αντέξει στα δικαστήρια τελικά. Με την υποχρεωτικότητα στην απο κοινού άσκηση της γονικής μέριμνας τα παιδιά θα χάσουν οποιαδήποτε σταθερότητα στη ζωή τους και αυτό δεν προάγει το συμφέρον τους.
Εισάγονται κματηγορίες παιδιών τριών ταχυτήτων. Αυτά των εκκρεμών υποθέσεων, αυτά των συμφωνητικών και αυτά των αναγνωρισμένων προγενέστερα εκτός γάμου παιδιών. Η τέταρτη ατηγορία, η μεγάλη κατηγορία των παιδιών όπου έχουν εκδοθεί αμετάκλητες αποφάσεις εξαιρούνται.
Πιστεύςει κανείς ότι θα σταθεί στο εσωτερικό και διεθνές δίκαιο τέτοια σκόπιμη ανεπίτρεπτη διάκριση;
Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό γίνεται για «να προστατευθεί το δικαίωμα στη διατροφή» (δελτίο τύπου κυβέρνησης 24/2/2021) αλλά η προστασία δε γίνεται με κοροϊδία.
Η μεταβατική διάταξη πρέπει να είναι ενιαία για όλα τα παιδιά της χώρας, χωρίς χρονικό ορίζοντα, αι να δημιουργεί αίσθηση δικαίου.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΗ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ
1. Οι ρυθμίσεις του παρόντος εφαρμόζονται σε υποθέσεις που έχουν ήδη δικαστικά κριθεί σε οποιαδήποτε διαδικασία και βαθμό με βάση το προϊσχύον δίκαιο, αν οιοσδήποτε των διαδίκων ζητήσει να κριθεί εκ νέου η υπόθεσή του από το Δικαστήριο, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο.
2. Συμφωνίες των γονέων ενώπιον Συμβολαιογράφου ή δικαστού μεταρρυθμίζονται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, αν το ζητήσει οιοσδήποτε των συμβαλλομένων, από το Δικαστήριο.
3. Το άρθρο 1515 ΑΚ εφαρμόζεται και για τέκνα που αναγνωρίστηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου αν ο πατέρας του τέκνου το ζητήσει να κριθεί εκ νέου η υπόθεσή του από το Δικαστήριο.
EINAI NTPOΠH NA ANAΦEPETAI KAI NA ΣYMΠEPIΛAMBANEI ΣTO NOMOΣXEΔIO TIΣ EKKPEMOΔIKIEΣ ΓONEΩN ΠOY BAΛONTAI KAI ΣYPONTAI EΠI XPONIA ΣE ΔIKAΣTHPIA OΛΩN TΩN BAΘMIΔΩN,MH YΠOΛOΓIZONTAΣ KAΘOΛOY THN OIKONOMIKH AΦAIMAΞH KAI ΨYXIKH ΦΘOPA ΠOY EXOYN YΠOΣTEI.ΠOΛY ΠEPIΣΣOTEPO AYTO TO APΘPO ΔEN ΣEBETAI THN ΨYXIKH HPEMIA TΩN TEKNΩN TOYΣ ΠOY EINAI ΣTHN ΔINH TOΣΩN XPONΩN TAΛAIΠΩPIAΣ ΣE ΔIKAΣTIKEΣ ΔIAMAXEΣ ,OI OΠOIEΣ TIΣ ΠEPIΣΣOTEPEΣ ΦOPEΣ ΠPOKAΛOYNTAI ANAITIA XΩPIΣ BAΣIMOYΣ ΛOΓOYΣ AΠO TH ΠΛEΥPA TOY ΓONEA ΠOY ΔEN AΣKEI THN EΠIMEΛEIA MONO ΓIA NA EΞOYΘENΩΣEI ΨYΧIKA KAI OIKONOMIKA TON AΛΛO ΓONEA ΠOY AΣKEI THN EΠIMEΛEIA KAI NA THN AΠΩΛEΣEI.ME AYTO TO APΘPO KAΘΩΣ KAI ME APΘPO 15 YΠOKINEITE KAI BOHΘATE ΠPOΣ AYTO TO ΣKOΠO .ΠOY EINAI H IΣΟTIMIA ΣE AYTA TA APΘPA?ΠOY OΔΗΓOΥNTAI OI ΣXEΣEIΣ TΩN ANTIΔIKΩN ΓONEΩN ;ΣE EΠIΠΛEON TETAMENO KΛIMA ,ENTAΣEIΣ ,EΠIΠΛEON OIKONOMIKH ΦΘOPA KAI ΨYXIKH KATAPEYΣH.
EINAI NTPOΠH NA ANAΦEPETAI KAI NA ΣYMΠEPIΛAMBANEI ΣTO NOMOΣXEΔIO TIΣ EKKPEMOΔIKIEΣ ΓONEΩN ΠOY BAΛONTAI KAI ΣYPONTAI EΠI XPONIA ΣE ΔIKAΣTHPIA OΛΩN TΩN BAΘMIΔΩN,MH YΠOΛOΓIZONTAΣ KAΘOΛOY THN OIKONOMIKH AΦAIMAΞH KAI ΨYXIKH ΦΘOPA ΠOY EXOYN YΠOΣTEI.ΠOΛY ΠEPIΣΣOTEPO AYTO TO APΘPO ΔEN ΣEBETAI THN ΨYXIKH HPEMIA TΩN TEKNΩN TOYΣ ΠOY EINAI ΣTHN ΔINH TOΣΩN XPONΩN TAΛAIΠΩPIAΣ ΣE ΔIKAΣTIKEΣ ΔIAMAXEΣ ,OI OΠOIEΣ TIΣ ΠEPIΣΣOTEPEΣ ΦOPEΣ ΠPOKAΛOYNTAI ANAITIA XΩPIΣ BAΣIMOYΣ ΛOΓOYΣ AΠO TH ΠΛEΥPA TOY ΓONEA ΠOY ΔEN AΣKEI THN EΠIMEΛEIA MONO ΓIA NA EΞOYΘENΩΣEI ΨYΧIKA KAI OIKONOMIKA TON AΛΛO ΓONEA ΠOY AΣKEI THN EΠIMEΛEIA KAI NA THN AΠΩΛEΣEI.ME AYTO TO APΘPO KAΘΩΣ KAI ME APΘPO 15 YΠOKINEITE KAI BOHΘATE ΠPOΣ AYTO TO ΣKOΠO .ΠOY EINAI H IΣΟTIMIA ΣE AYTA TA APΘPA?ΠOY OΔΗΓOΥNTAI OI ΣXEΣEIΣ TΩN ANTIΔIKΩN ΓONEΩN ;ΣE EΠIΠΛEON TETAMENO KΛIMA ,ENTAΣEIΣ ,EΠIΠΛEON OIKONOMIKH ΦΘOPA KAI ΨYXIKH KATAPEYΣH.
EINAI NTPOΠH NA ANAΦEPETAI KAI NA ΣYMΠEPIΛAMBANEI ΣTO NOMOΣXEΔIO TIΣ EKKPEMOΔIKIEΣ ΓONEΩN ΠOY BAΛONTAI KAI ΣYPONTAI EΠI XPONIA ΣE ΔIKAΣTHPIA OΛΩN TΩN BAΘMIΔΩN,MH YΠOΛOΓIZONTAΣ KAΘOΛOY THN OIKONOMIKH AΦAIMAΞH KAI ΨYXIKH ΦΘOPA ΠOY EXOYN YΠOΣTEI.ΠOΛY ΠEPIΣΣOTEPO AYTO TO APΘPO ΔEN ΣEBETAI THN ΨYXIKH HPEMIA TΩN TEKNΩN TOYΣ ΠOY EINAI ΣTHN ΔINH TOΣΩN XPONΩN TAΛAIΠΩPIAΣ ΣE ΔIKAΣTIKEΣ ΔIAMAXEΣ ,OI OΠOIEΣ TIΣ ΠEPIΣΣOTEPEΣ ΦOPEΣ ΠPOKAΛOYNTAI ANAITIA XΩPIΣ BAΣIMOYΣ ΛOΓOYΣ AΠO TH ΠΛEΥPA TOY ΓONEA ΠOY ΔEN AΣKEI THN EΠIMEΛEIA MONO ΓIA NA EΞOYΘENΩΣEI ΨYΧIKA KAI OIKONOMIKA TON AΛΛO ΓONEA ΠOY AΣKEI THN EΠIMEΛEIA KAI NA THN AΠΩΛEΣEI.ME AYTO TO APΘPO KAΘΩΣ KAI ME APΘPO 15 YΠOKINEITE KAI BOHΘATE ΠPOΣ AYTO TO ΣKOΠO .ΠOY EINAI H IΣΟTIMIA ΣE AYTA TA APΘPA?ΠOY OΔΗΓOΥNTAI OI ΣXEΣEIΣ TΩN ANTIΔIKΩN ΓONEΩN ;ΣE EΠIΠΛEON TETAMENO KΛIMA ,ENTAΣEIΣ ,EΠIΠΛEON OIKONOMIKH ΦΘOPA KAI ΨYXIKH KATAPEYΣH.
Η αλλαγή του νόμου συνιστά ουσιώδη μεταβολή που κατά πάσα πιθανότητα θα περιλαμβάνει έτσι κι αλλιώς και τις άλλως αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. Η ρητή εξαίρεση τους από το παρόν άρθρο συνεπώς προκαλεί σύγχυση και πρέπει να απαλειφθεί.
Επιπροσθέτως, είναι βαθιά προβληματική σε επιστημονικό, νομικό, και καθαρά ανθρώπινο επίπεδο η αποστέρηση των ευεργετικών διατάξεων του νόμου από χιλιάδες παιδιά των οποίων οι γονείς βρέθηκαν στα δικαστήρια νωρίτερα από άλλους. Δε νοείται δημιουργία δύο ταχυτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών.
Πρόταση αλλαγής του Άρθρου 18:
• «Τα Κεφάλαια Β’ και Γ’ εφαρμόζονται τόσο στις εκκρεμείς υποθέσεις όσο και σε αυτές με αμετάκλητη δικαστική απόφαση μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας, ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος των Κεφαλαίων Β’ και Γ’ ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων».
Η αλλαγή του νόμου συνιστά ουσιώδη μεταβολή που κατά πάσα πιθανότητα θα περιλαμβάνει έτσι κι αλλιώς και τις άλλως αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. Η ρητή εξαίρεση τους από το παρόν άρθρο συνεπώς προκαλεί σύγχυση και πρέπει να απαλειφθεί.
Επιπροσθέτως, είναι βαθιά προβληματική σε επιστημονικό, νομικό, και καθαρά ανθρώπινο επίπεδο η αποστέρηση των ευεργετικών διατάξεων του νόμου από χιλιάδες παιδιά των οποίων οι γονείς βρέθηκαν στα δικαστήρια νωρίτερα από άλλους. Δε νοείται δημιουργία δύο ταχυτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών.
Πρόταση αλλαγής του Άρθρου 18:
• «Τα Κεφάλαια Β’ και Γ’ εφαρμόζονται τόσο στις εκκρεμείς υποθέσεις όσο και σε αυτές με αμετάκλητη δικαστική απόφαση μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας, ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος των Κεφαλαίων Β’ και Γ’ ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων».
ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΓΡΑΦΗ ΣΥΝΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟ ΚΑΛ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥΣ,ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΤΡΟΦΗ(ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΓΑΜΟΥ) ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΓΟΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΟΙΝΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΥΣ 2 ΚΑΙ ΕΞΙΣΟΥ!!!
Κατανοείτε τι πρόκειται να συμβεί με όλες τις μέχρι σήμερα αποφάσεις που δεν έχουν καταστεί αμετάκλητες????? Πως θα διαχειριστούν τα Δικαστήρια τον όγκο των υποθέσεων που θα εισάγονται προς εκδίκαση με το νέο οικογενειακό δίκαιο?
Πως θα μπορέσουν οι διάδικοι να ανταποκριθούν στα έξοδα ενός νέου δικαστικού αγώνα??? Τι επιπτώσεις θα έχει η μεταρρύθμιση των αποφάσεων στην ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών λόγω της αιφνίδιας αλλαγής στην καθημερινότητά τους?? Πόσοι είναι αυτοί οι μπαμπάδες που έχουν ζητήσει με το ισχύον Δίκαιο τη συνεπιμέλεια??? Πόσοι είναι αυτοί οι ανιόντες των τέκνων (παππούδες, γιαγιάδες) που είχαν ζητήσει με δική τους αγωγή να επικοινωνούν με τα εγγόνια τους??? Ενώ τώρα ανοίγει ο δρόμος για να τιμωρηθεί η μητέρα κυρίως και να κινδυνεύει να χάσει τη γονική μέριμνα εάν δεν προάγει, όπως υποχρεούται με την νέα ρύθμιση, την επικοινωνία και με τους παππούδες. Ποιος ειδικός επιστήμονας, ποιες κοινωνικές υπηρεσίες ασχολήθηκαν με το να διερευνήσουν το ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού για να δουν εάν είναι το κατάλληλο γι’αυτό??? Δυστυχώς μέχρι να συνειδητοποιήσετε την αναποτελεσματικότητα του νέου νόμου, θα έχετε επιβαρύνει ανεπανόρθωτα τις ψυχές των παιδιών μας. Μέχρι τότε όμως θα επικρατεί το δίκαιο του ισχυρού και οικονομικά επικρατέστερου που θα αποφασίζει και θα διατάσσει και θα λέει και από πάνω » αν δεν σου αρέσει…τράβα στα δικαστήρια».
Σύμφωνα με το άρθρο 18 τα κεφάλαια Β και Γ δεν ισχύουν επί αμετακλήτων αποφάσεων. Σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο , το δικαστήριο μπορεί να προβεί σε διαφορετική ρύθμιση των μεταξύ των γονέων συμφωνιών εντός δύο ετών μετά από αίτηση του ενός εκ των γονέων.
Επομένως οι ήδη εκδοθείσες αμετάκλητες αποφάσεις δεν είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν δικαστικά;
Ας ληφθεί υπόψιν σοβαρά οτι με το προτεινόμενο νομοσχέδιο κάθε διένεξη ή δυσκολία στην τυχών συναπόφαση κλπ θα λύνεται πλέον δικαστικά.
Ο βίος και η καθημερινότητα του παιδιού μπορεί να εγείρει ποικίλα θέματα έτσι και αλλιώς, οπότε αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο και επιβληθεί πλέον η συναπόφαση των γονέων και αφού ο διαμεσολάβητής ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ για να ισορροπήσει τόσα ανυπέρβλητα και συχνότατα προβλήματα, η νομική οδός θα είναι αναπόφευκτη.
Είναι σε θέση το νομικό σύστημα της χώρας να αντέξει ΟΛΕΣ ΜΑ ΟΛΕΣ τις οικογενειακές υποθέσεις που θα προσέλθουν, με αναδρομική ισχύ 2 ετών χωρίς περιορισμούς και κριτήρια?
Όλη η Ευελπίδων θα δικάζει οικογενειακές υποθέσεις 24ώρες το 24ωρο?
Τι θα γίνει σε ήδη υπάρχουσες αποφάσεις για τη ζωή του παιδιού που έχουν προγραμματιστεί ή παρθεί?
πχ το παιδί πηγαίνει ήδη 2 χρόνια σε ιδιωτικό σχολείο, σε συγκεκριμένο παιδίατρο, σε συγκεκριμένες εξωσχολικές δραστηριότητες και ο πατέρας με το γράμμα του νόμου πλέον και για λόγους άσκησης εξουσίας, έχει αντιρρήσεις και δεν συμφωνεί ξαφνικά.
Θα χαλάσει η ισορροπία του παιδιού με όλες τις αντιρρήσεις που θα φέρει στο πρόγραμμα της έως τώρα ζωής του παιδιού?
Η θα τρέχουμε και για αυτά στα δικαστήρια προκειμένου να επαναπροσδιοριστεί η ανάγκη του παιδιού και η ωφέλεια της σταθερότητας στο πρόγραμμά του?
Γενικά το προτεινόμενο νομοσχέδιο έχει πολλές αστοχίες.
Είναι δεδομένο οτι δεν έχουν προβλεφθεί βασικότατα ζητήματα που δυστυχώς θα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε όλοι οι γονείς εκ των υστέρων.
Ποιος θα καλύπτει τα έξοδα δικαστηρίων, δικηγόρων, διαμεσολαβητών, και ψυχολόγων που σίγουρα θα χρειαστεί για όλους?
Ποιος θα μαζέψει τα συντρίμμια?
Ποιος θα καταφέρνει να διατηρεί και να προσφέρει το χαμόγελό του στο παιδί του που το έχει ανάγκη, ενώ μάχεται για τα αυτονόητα?
Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας, ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος των Κεφαλαίων Β’ και Γ’ ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων, η οποία υποβάλλεται εντός προθεσμίας δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
ΑΚΥΡΩΣΗ ΗΔΗ ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ?????
Άρθρο 18
Η αλλαγή του νόμου συνιστά ουσιώδη μεταβολή που κατά πάσα πιθανότητα θα περιλαμβάνει έτσι κι αλλιώς και τις άλλως αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. Η ρητή εξαίρεση τους από το παρόν άρθρο συνεπώς προκαλεί σύγχυση και πρέπει να απαλειφθεί.
Επιπροσθέτως, είναι βαθιά προβληματική σε επιστημονικό, νομικό, και καθαρά ανθρώπινο επίπεδο η αποστέρηση των ευεργετικών διατάξεων του νόμου από χιλιάδες παιδιά των οποίων οι γονείς βρέθηκαν στα δικαστήρια νωρίτερα από άλλους. Δε νοείται δημιουργία δύο ταχυτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών.
Πρόταση αλλαγής του Άρθρου 18:
· «Τα Κεφάλαια Β’ και Γ’ εφαρμόζονται τόσο στις εκκρεμείς υποθέσεις όσο και σε αυτές με αμετάκλητη δικαστική απόφαση μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Αν και οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν οποτεδήποτε το επιβάλει το συμφέρον του τέκνου, σκόπιμο θα ήταν για λόγους ερμηνευτικούς να αναφέρεται ρητά ότι και οι δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΟΝ.ΙΣ.
Το άρθρο 18 να τεθεί ως εξής
«Ο παρών νόμος ισχύει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Δικαστικές αποφάσεις που αναθέτουν ή ρυθμίζουν την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορούν ενόψει των νέων ρυθμίσεων, να μεταρρυθμιστούν ή να ανακληθούν μετά από αίτηση των διαδίκων που ασκείται εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου εξακολουθούν να ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων, η οποία θα ασκηθεί εντός της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου».
Το άρθρο 18 να τεθεί ως εξής
«Ο παρών νόμος ισχύει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Δικαστικές αποφάσεις που αναθέτουν ή ρυθμίζουν την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορούν ενόψει των νέων ρυθμίσεων, να μεταρρυθμιστούν ή να ανακληθούν μετά από αίτηση των διαδίκων που ασκείται εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου εξακολουθούν να ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων, η οποία θα ασκηθεί εντός της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου».
Η αλλαγή του νόμου συνιστά ουσιώδη μεταβολή που κατά πάσα πιθανότητα θα περιλαμβάνει έτσι κι αλλιώς και τις άλλως αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. Η ρητή εξαίρεση τους από το παρόν άρθρο συνεπώς προκαλεί σύγχυση και πρέπει να απαλειφθεί.
Επιπροσθέτως, είναι βαθιά προβληματική σε επιστημονικό, νομικό, και καθαρά ανθρώπινο επίπεδο η αποστέρηση των ευεργετικών διατάξεων του νόμου από χιλιάδες παιδιά των οποίων οι γονείς βρέθηκαν στα δικαστήρια νωρίτερα από άλλους. Δε νοείται δημιουργία δύο ταχυτήτων για τα δικαιώματα των παιδιών.
Πρόταση αλλαγής του Άρθρου 18:
Τα Κεφάλαια Β’ και Γ’ εφαρμόζονται τόσο στις εκκρεμείς υποθέσεις όσο και σε αυτές με αμετάκλητη δικαστική απόφαση μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος,. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας, ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος των Κεφαλαίων Β’ και Γ’ ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων.
Οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ το επιβάλει το συμφέρον του τέκνου, σκόπιμο θα ήταν για λόγους ερμηνευτικούς να αναφέρεται ρητά ότι και οι ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ είναι δυνατόν να ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΟΥΝ.
«αμετάκλητη δικαστική απόφαση»
ΑΡΑ ΔΕΧΕΣΤΕ ΤΟ «ΣΩΣΤΟ» ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ!!!
ΓΙΑΤΙ «ΑΛΛΑΖΕΤΕ» ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΤΟΤΕ?
ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΔΙΚΗΜΕΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΠΟΞΕΝΩΜΕΝΩ ΠΑΙΔΩΝ?
ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΔΙΑΒΑΖΩ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΒΛΕΠΕΙ ΣΕ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΑΔΙΚΙΑΣ.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΟΣΟΙ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΤΕ!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ.
Διόρθωση διατύπωσης άρθρου 139 του ν. 4714/2020 (ΦΕΚ Α 148/31.7.2020) (ειδικές πράξεις επιμέλειας ανήλικου τέκνου) εισήχθη νέο άρθρο 1519,Μεταβολή του τόπου διαμονής του τέκνου, που επιδρά ουσιωδώς στο δικαίωμα επικοινωνίας.
Παρακαλώ για αλλαγή και αφαίρεση της πρότασης «Το δικαστήριο μπορεί να διατάξει κάθε πρόσφορο μέσο». Διότι με τα πραγματικά δεδομένα το κάθε πρόσφορο μέσο σημαίνει ότι : ο γονέας που έχει την επιμέλεια κάνει ασφαλιστικά μέτρα παίρνει στα χέρια του προσωρινή απόφαση και αλλάζει τόπο κατοικίας χωρίς να υπολογίζει το παιδί, αποκόβοντας βίαια την επικοινωνία του, με τον άλλον γονέα. Είναι πολύ σημαντικό κενό στο νέο νομοθέτημα σας. Ευχαριστώ.
Αν και οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν οποτεδήποτε το επιβάλει το συμφέρον του τέκνου, σκόπιμο θα ήταν για λόγους ερμηνευτικούς να αναφέρεται ρητά ότι και οι δικαστικές αποφάσεις είναι δυνατόν να μεταρρυθμιστούν.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΟΝ.ΙΣ.
Το άρθρο 18 να τεθεί ως εξής
«Ο παρών νόμος ισχύει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Δικαστικές αποφάσεις που αναθέτουν ή ρυθμίζουν την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορούν ενόψει των νέων ρυθμίσεων, να μεταρρυθμιστούν ή να ανακληθούν μετά από αίτηση των διαδίκων που ασκείται εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Συμφωνίες των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου εξακολουθούν να ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων, η οποία θα ασκηθεί εντός της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου».
Για τους γονείς που ήμασταν για χρόνια στα δικαστήρια με ένα μωρό στην αγκαλιά και ένα νήπιο από το χέρι, θα έπρεπε να μη ρίξετε άλλο λάδι στη φωτιά. Όχι στην αναδρομική ισχύ του ν/σ θα έχουμε τσουνάμι δικαστηρίων.
Το νομοσχέδιο δεν πρέπει σε καμια περίπτωση να έχει αναδρομική ισχύ, διαταράσσοντας τη μέχρι τώρα καθημερινότητα του τέκνου, ωθώντας τους γονείς σε εκ νέου συγκρούσεις, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις με το πέρασμα των χρόνων είχαν σταματήσει
Σεβαστείτε το δικαίωμα των παιδιών στην σταθερότητα.
Υπάρχουν παιδιά που η ζωή τους όλη είναι βασισμένη στον έναν γονέα. Γιατί να ξεριζωθούν;
Η επικοινωνία, εφόσον γίνεται με ασφάλεια, είναι δικαίωμα τόσο του παιδιού, όσο και του άλλου γονέα.
Το να χάσει ξαφνικά το δικαίωμα να ζει στο σπίτι του το παιδί, θα του προκαλέσει τεράστια προβλήματα.
Αν μη τι άλλο, αφήστε ήσυχους εμάς που είμασταν μέσα στα δικαστήρια με ένα μωρό στην αγκαλιά για χρόνια ολόκληρα. Ας μείνουν ως έχουν οι αμετάκλητες αποφάσεις,καθως έχει ήδη διαμορφωθεί ανάλογα η καθημερινότητα αυτών των παιδιών. Αν υπάρξει αναδρομική ισχύς του νόμου θα επικρατήσει το απόλυτο χάος για κάθε απόφαση που εκδόθηκε τα τελευταία 17 χρόνια!
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΦΡΑΣΗΣ: «..εφαρμόζονται και στις εκκρεμείς υποθέσεις επί των οποίων δεν έχει εκδοθεί, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, αμετάκλητη δικαστική απόφαση.»
1. Προσυπογράφω απολύτως την παρακάτω διατυπωθείσα άποψη από τον Αναστάσιο (19-3-21, 14:08):
«Σε περιπτώσεις που τρέχει ακόμα η έννομη σχέση και παράλληλα έχουμε νομοθετική μεταβολή τα χρονικά όρια του δεδικασμένου παύουν να ισχύουν άρα και οι αμετάκλητες αποφάσεις θα μπορούν να αναπροσαρμοστούν με το νέο οικογενειακό δίκαιο.Θεωρώ ότι χρήζει βελτίωσης το συγκεκριμένο άρθρο ούτως ώστε να καταστεί σαφές και να είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι και οι αμετάκλητες αποφάσεις δύναται να αναπροσαρμοστούν με τα νέα ισχύοντα.»
Επί του θέματος, Π. Αρβανιτάκης (εκδόσεις Σάκκουλα 1995):
» Το δεδικασμένο κατοχυρώνει με τη δεσμευτική του ενέργεια το απρόσβλητο της δικαστικής κρίσεως από κάθε αδικαιολόγητη επανεκδίκαση της ίδιας διαφοράς. Η κατοχύρωση αυτή παρουσιάζεται μόνον τότε τελεσφόρα, όταν η δεσμευτική υσχύς εκτείνεται εσαεί, χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Εσαεί ισχύς δεν σημαίνει, όμως, ότι το δεδικασμένο εμποδίζει κάθε εξέλιξη της κριθείσας έννομης σχέσεως στις νέες κοινωνικές και συναλλακτικές συνθήκες, που επήλθαν μετά την έκδοση της αποφάσεως. Η έννομη σχέση που αποτέλεσε αντικείμενο της δικαστικής κρίσεως, όπως ενγένει κάθε βιοτική σχέση, είναι δυνατόν , εξελισσόμενη στο χρόνο, να αλλοιωθεί ή να καταλυθεί από νέα περιστατικά που έλαβαν χώρο μετά την έκδοση της αποφάσεως. Η δεσμευτική, λοιπόν ,ενέργεια του δεδικασμένου εκδηλώνεται διαρκώς στο χρόνο, ενόσω παραμένουν αναλλοίωτα και τα δεδομένα, στα οποία βασίσθηκε η δικαστική κρίση. Αντίθετα, εάν επέλθουν νέα, οψιγενή περιστατικά, η δεσμευτική ισχύς της αποφάσεως παρακάμπτεται, επιτρέποντας σε κάθε επόμενο δικαστήριο να κρίνει εκ νέου την επίδικη έννομη σχέση. Η χρονική αυτή διάσταση της δεσμευτικής ισχύος της αποφάσεως αποδίδεται στη δικονομική επιστήμη με τον όρο – χρονικά όρια του δεδικασμένου-….»
2. Κατά το Σύνταγμα(άρθρο 4, παρ 1):
(1). Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
Έστω έναρξη ισχύος νόμου 30-6-21, και απόφαση Α καθίσταται αμετάκλητη 29-6-21, απόφαση Β καθίσταται αμετάκλητη 1-7-21. Ο Έλληνας που δύναται να μεταρρυθμίσει την απόφαση Β δεν είναι ίσος απέναντι στο νόμο με τον Έλληνα που του απαγορεύεται να κάνει το ίδιο για ίδια υπόθεση.
ΤΙΘΕΤΑΙ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ ΘΕΜΑ ΑΝΙΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ.
3. Αναγνωρίζοντας τη διάκριση μεταξύ πολιτικών και ποινικών υποθέσεων, με γνώμονα την βασικό ανθρώπινο δικαίωμα για δικαιοσύνη, διατυπώνεται το ακόλουθο ερώτημα:
Εάν καταδικαστεί πολίτης με αμετάκλητη απόφαση για έγκληματική πράξη, σε ισόβια κάθειρξη, και στη συνέχεια ομολογήσει άλλος πολίτης ότι αυτός έκανε την εγκληματική πράξη, ο φυλακισμένος θα παραμείνει στη φυλακή γιατί η απόφαση ήταν αμετάκλητη;
4. Εάν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση αποδοθεί η γονική μέριμνα και επιμέλεια σε πολίτη Α, και στη συνέχεια με DNA test διαπιστωθεί ότι πατέρας του τέκνου είναι άλλος πολίτης Β, ο οποίος και επιθυμεί να λάβει τη γονική μέριμνα, αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί η απόφαση είναι αμετάκλητη;
5. Εάν καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη γονέας Α που έχει λάβει την αποκλειστική επιμέλεια τέκνου με αμετάκλητη απόφαση, δεν μπορεί να ζητήσει εκ νέου την επιμέλεια του τέκνου ο έτερος γονέας του τέκνου, επειδή η απόφαση ανάθεσης της επιμέλειας ήταν αμετάκλητη; Το τέκνο θα οδηγηθεί στη φυλακή για να το επιμελείται ο γονέας Α; Ποιος θα το επιμελείται;
6. Εάν ο γονέας που του αποδόθηκε η επιμέλεια τέκνου με αμετάκλητη απόφαση πεθάνει, δεν αναθεωρείται η κατάσταση της επιμέλειας, αν και η απόφαση είχε καταστεί αμετάκλητη;
7. Εάν ο γονέας που του αποδόθηκε η επιμέλεια τέκνου με αμετάκλητη απόφαση από εθισμό σε ναρκωτικές ουσίες εξαθλιωθεί σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά, δεν αναθεωρείται η κατάσταση της επιμέλειας του τέκνου,επειδή η απόφαση είχε καταστεί αμετάκλητη;
8. Γιατί δεν είναι δυνατό να ζητηθεί εκ νέου η επιμέλεια ή συνεπιμέλεια ενός τέκνου λόγω αλλαγής των δεδομένων της υπόθεσης, που εν προκειμένω θα είναι η αλλαγή της νομοθεσίας και όχι κάποιων χαρακτηριστικών των αντιδίκων;
ΓΙΑΤΙ Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΟΣ ΙΚΑΝΟΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ, ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΕΞΕΤΕΘΗΣΑΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ;
Συνεπώς:
ΓΙΑ ΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΥΦΊΣΤΑΤΑΙ Η ENNOMH ΒΙΟΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΓΟΝΕΑ ΤΕΚΝΟΥ ΚΑΙ ΝΟΕΙΤΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ,ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΚΝΟΥ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΤΈΚΝΟΥ, ΔΙΟΤΙ Η ΙΣΧΥΣ, ΚΑΙΤΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΜΕΝΗ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗ, ΤΥΧΟΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΕΣ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΕΣ, ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΥΠΟΘΕΣΕΩΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ.
Σημείωση: Δυνατότητα μεταρρύθμισης του καθεστώτος επιμέλειας ΔΕΝ αντιβαίνει στο άρθρο 2 του ΑΚ, και ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΘΕΜΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑΣ διότι στο άρθρο 1 του νομοσχεδίου (ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ) ορίζεται σαφώς ότι το χρονικό πεδίο εφαρμογής του νόμου είναι η περίοδος ανατροφής του τέκνου. Θα μπορούσε συνεπώς να υποστηριχθεί ότι το καθεστώς επιμέλειας-συνεπιμέλειας του τέκνου δε θα μπορούσε να μεταρρυθμιστεί με το νέο Οικογενειακό δίκαιο λόγω θέματος αναδρομικότητας, ΜΟΝΟΝ στην περίπτωση που το τέκνο έχει ενηλικιωθεί, άρα έχει παρέλθει η χρονική περίοδος ανατροφής του, που αποτελεί και το χρονικό παράθυρο εφαρμογής του νόμου.
Εκ των ανωτέρω, προτείνεται η αντικατάσταση του άρθρου 18 με το ακόλουθο:
» Τα Κεφάλαια Β’ και Γ’ εφαρμόζονται και στις εκκρεμείς υποθέσεις επί των οποίων δεν έχει εκδοθεί, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, αμετάκλητη δικαστική απόφαση.
Σε όλες τις περιπτώσεις που υφίσταται ακόμα η έννομη βιοτική σχέση γονέα τέκνου και νοείται η έννοια της επιμέλειας, ήτοι μέχρι ενηλικιώσεως του τέκνου, λόγω της νομοθετικής μεταβολής, τα χρονικά όρια του δεδικασμένου παύουν να ισχύουν, και οι αμετάκλητες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος δικαστικές αποφάσεις που αφορούν σε μερική ή ολική ανάθεση γονικής μέριμνας ή επιμέλειας, ή σε ορισμό επικοινωνίας, μπορούν να μεταρρυθμισθούν και αναπροσαρμοστούν με το νέο οικογενειακό δίκαιο, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων, η οποία υποβάλλεται εντός προθεσμίας δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Οι εξωδικαστικές συμφωνίες μεταξύ των γονέων σχετικά με την άσκηση της γονικής μέριμνας, ή την επικοινωνία με το τέκνο που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη ισχύος των Κεφαλαίων Β’ και Γ’ ισχύουν, εκτός αν το δικαστήριο προβεί σε διαφορετική ρύθμιση, ύστερα από αίτηση ενός εκ των γονέων, η οποία υποβάλλεται εντός προθεσμίας δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος «.
Το νομοσχέδιο είναι γραμμένο σαν να απευθύνεται σε γονείς που θα χωρίσουν αύριο και θα πρέπει, πολύ ορθά, να ρυθμίσουν με βάση τις νέες διατάξεις, όπως αυτές θα διαμορφωθούν τελικά, τα ζητήματα των παιδιών τους. Για τους γονείς αυτούς και για τα παιδιά τους το νομοσχέδιο είναι ευεργετικό, παρέχει τη δυνατότητα να γίνει μια πολύ καλή αρχή για την «επόμενη μέρα» και παρέχει τον κώδικα συμπεριφοράς που θα είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν και μάλιστα πριν πάρουν την απόφαση να χωρίσουν θα γνωρίζουν ότι τους περιμένουν κανόνες και όχι ασυδοσία. Και που ξέρεις, μπορεί
κάποιοι να το σκεφτούν και να μειωθούν τα διαζύγια για το καλό των παιδιών.
Εκεί όμως που πάσχει το νομοσχέδιο αυτό είναι για την υπάρχουσα μεγάλη δεξαμενή των παλαιών διαζυγίων με τις ήδη υπάρχουσες ποικίλες ρυθμίσεις οι οποίες άλλες περπατάνε για τα παιδιά πολύ καλά άλλες μέτρια και άλλες είναι αντιδικίες πολλών ετών με πολύ ολέθριες επιπτώσεις για τα παιδιά. Όσοι γονείς ανήκουν στις τελευταίες θα εκμεταλλευτούν το νομοσχέδιο όταν γίνει νόμος του Κράτους για να μην τελειώσουν ποτέ τα δικαστήρια και οι ψυχικοί τραυματισμοί των παιδιών τους.
Στις μεταβατικές λοιπόν διατάξεις θα πρέπει να μπει φραγμός για όσες περιπτώσεις έχουν διαμορφωθεί ή δρομολογηθεί συνθήκες σταθερότητας για τα παιδιά να μην μπορούν οι γονείς να αρχίζουν απ’ την αρχή τα δικασστήρια. Το τι σημαίνει συνθήκες σταθερότητας είναι ένα ζήτημα που θα το διατυπώσουν οι ειδικοί της Επιτροπής που συνέταξε το νομοσχέδιο με την συνδρομή έμπειρων ψυχιάτρων παιδιών και εφήβων.
Στις μεταβατικές διατάξεις θα πρέπει να μπούν επίσης και οι ειδικές περιπτώσεις των παιδιών που για πολλά χρόνια διαμένουν και έχουν συνηθίσει με τον ένα γονέα. Για όλα τα παιδιά αυτός ο όρος είναι ζωτικής σημασίας και μάλιστα για παιδιά με κάποιες αναπτυξιακές διαταραχές είναι όρος αναγαίος να διαμένουν όχι απλά στο ίδιο σπίτι αλλά και στο ίδιο δωμάτιο.
Γενικώς το θέμα των παλαιών διαζυγίων είναι τόσο σοβαρό και τόσο πολύπλοκο που περίμενα να είχε εξαντληθεί σε λεπτομερείς και πολυσέλιδες μεταβατικές διατάξεις.
Δεν είναι δίκαιο εφόσον οι προγενέστερες δικαστικές αποφάσεις στηρίζονταν σε ενα αναχρονιστικό νομοθετικό πλαισιο να εξακολουθήσουν να ισχύουν εξ’ ολοκλήρου.
Στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο χρονος επικοινωνίας των τέκνων με τον γονέα που δεν ασκεί επιμέλεια είναι ελάχιστη με αποτέλεσμα την γονεΐκή αποξένωση κόντρα στο συμφέρον του παιδιου.
Ο ελάχιστος χρόνος επικοινωνίας θα πρέπει να έχει άμεση εφαρμογή εφόσον κάποιος γονιός το ζητήσει και να μην προσφεύγουν πάλι οι γονείς στα δικαστήρια να διεκδικούν ενα δικαίωμα που ήδη εχει νομοθετηθεί.
Με αυτόν τον τρόπο θα αποφευχθεί μεγάλος αριθμός δικαστηρίων και τα παιδιά δεν θα χάσουν άλλο πολύτιμο χρόνο μακρια από τον ενα γονιό τους.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’: Η έλλειψη ρύθμισης για τις ήδη εκκρεμείς υποθέσεις προκαλεί σύγχυση μεταξύ των διαδίκων και ανασφάλεια δικαίου.
Ειδικότερες παρατηρήσεις επί του σχεδίου :
Δεν είναι ξεκάθαρο από το κεφάλαιο Ε΄ στο προς ψήφιση νομοσχέδιο σας, τι ακριβώς θα γίνει με τα εκκρεμή δικαστήρια οικογενειακού δικαίου που είναι να γίνουν έως τις 30/06/21, και αν υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης, παραίτησης από αυτά των γονέων που θα διεκδικήσουν βάση του νέου νόμου, μεγαλύτερη επικοινωνία αλλά και συνεπιμέλεια των ανηλίκων τέκνων τους. Δεν μπορεί να αφήνετε να υλοποιηθεί ένα δικαστήριο μέχρι τις 30/06/21, αφού είναι σίγουρο ότι οι γονείς που δεν έχουν την επιμέλεια θα προχωρήσουν σε νέες αγωγές για διεκδίκηση των νέων δικαιωμάτων τους, έναντι του ανηλίκου τέκνου τους. Παρακαλώ για διόρθωση στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ενσωματώνοντας την κατάλληλη τροπολογία για το δικαίωμα παραίτησης γονέων από την δικάσιμο που έχουν ασκήσει με παλαιότερες αγωγές τους, από τα εκκρεμή δικαστήρια οικογενειακού δικαίου έως και τις 30/06/2021. Ευχαριστώ.
Σε περιπτώσεις που τρέχει ακόμα η έννομη σχέση και παράλληλα έχουμε νομοθετική μεταβολή τα χρονικά όρια του δεδικασμένου παύουν να ισχύουν άρα και οι αμετάκλητες αποφάσεις θα μπορούν να αναπροσαρμοστούν με το νέο οικογενειακό δίκαιο.Θεωρώ ότι χρήζει βελτίωσης το συγκεκριμένο άρθρο ούτως ώστε να καταστεί σαφές και να είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι και οι αμετάκλητες αποφάσεις δύναται να αναπροσαρμοστούν με τα νέα ισχύοντα.
Προτεινόμενη συμπλήρωση άρθρου: ‘Δικαστικές αποφάσεις που αναθέτουν ή ρυθμίζουν την άσκηση της γονικής μέριμνας ή την επικοινωνία, οι οποίες έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, μπορούν ενόψει των νέων ρυθμίσεων, να μεταρρυθμιστούν ή να ανακληθούν μετά από αίτηση των διαδίκων που ασκείται εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου’