Οι υποθέσεις του παρόντος εκδικάζονται από δικαστές, που έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς τα ειδικά σεμινάρια επιμόρφωσης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών (ΕΣΔΙ) σύμφωνα με τα άρθρα 33 και 34 του ν. 3689/2008 (Α΄ 164). Τα σεμινάρια του προηγούμενου εδαφίου δύναται να χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Οι ειδικότεροι όροι και οι προϋποθέσεις της χρηματοδότησης καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών. Η ως άνω επιμόρφωση διενεργείται από δικαστικούς λειτουργούς, καθηγητές Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και ειδικούς επιστήμονες, ιδίως ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
Αρχική Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίουΆρθρο 17 Επιμόρφωση δικαστών
Άρθρο 17 Επιμόρφωση δικαστών
- 1.656 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 417 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 860 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ – ΚΑΤΟΙΚΙΑ, ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΕΚΝΩΝ Άρθρο 3 Κατοικία ανηλίκου – Τροποποίηση άρθρου 56 ΑΚ
- 445 ΣχόλιαΆρθρο 4 Συναινετικό διαζύγιο – Αντικατάσταση άρθρου 1441 ΑΚ
- 2.007 ΣχόλιαΆρθρο 5 Συμφέρον τέκνου – Τροποποίηση άρθρου 1511 ΑΚ
- 391 ΣχόλιαΆρθρο 6 Διαμεσολάβηση – Αντικατάσταση άρθρου 1512 ΑΚ
- 864 ΣχόλιαΆρθρο 7 Από κοινού άσκηση της γονικής μέριμνας σε περίπτωση διαζυγίου ή ακύρωσης του γάμου και διάστασης των συζύγων– Αντικατάσταση τίτλου και άρθρου 1513 ΑΚ
- 1.231 ΣχόλιαΆρθρο 8 Παρέκκλιση από την από κοινού άσκηση της γονικής μέριμνας – Αντικατάσταση τίτλου και άρθρου 1514 ΑΚ
- 883 ΣχόλιαΆρθρο 9 Τέκνα χωρίς γάμο των γονέων τους – Αντικατάσταση άρθρου 1515 ΑΚ
- 409 ΣχόλιαΆρθρο 10 Πράξεις από τον ένα γονέα – Τροποποίηση άρθρου 1516 ΑΚ
- 368 ΣχόλιαΆρθρο 11 Επιμέλεια του προσώπου – Προσθήκη εδαφίου στο άρθρο 1518 ΑΚ
- 1.176 ΣχόλιαΆρθρο 12 Από κοινού άσκηση της επιμέλειας του τέκνου σε σημαντικά ζητήματα – Αντικατάσταση τίτλου και άρθρου 1519 ΑΚ
- 1.766 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΚΑΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΓΟΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ Άρθρο 13 Δικαίωμα επικοινωνίας – Αντικατάσταση άρθρου 1520 ΑΚ
- 1.256 ΣχόλιαΆρθρο 14 Συνέπειες κακής άσκησης – Αντικατάσταση άρθρου 1532 ΑΚ
- 129 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΩΝ Άρθρο 15 Ορισμός διαμεσολαβητών
- 103 ΣχόλιαΆρθρο 16 Έκτακτα προγράμματα επιμόρφωσης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- 149 ΣχόλιαΆρθρο 17 Επιμόρφωση δικαστών
- 168 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 18 Εφαρμογή των Κεφαλαίων Β’ και Γ΄ σε εκκρεμείς υποθέσεις
- 133 ΣχόλιαΆρθρο 19 Μεταβατική διάταξη για τα τέκνα που αναγνωρίστηκαν πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος
- 67 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 20 Εξουσιοδοτική διάταξη για τη συμφωνία λύσης του γάμου με ηλεκτρονικά μέσα
- 82 ΣχόλιαΆρθρο 21 Εξουσιοδοτική διάταξη για τη διαμεσολάβηση
- 75 ΣχόλιαΆρθρο 22 Εξουσιοδοτική διάταξη για τη χρηματοδότηση επιμορφωτικών σεμιναρίων
- 179 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ Άρθρο 23 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Μαρτίου 2021, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Απριλίου 2021, 21:00
Ολοκληρώθηκε.
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
149 Σχόλια 14814 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35853 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- Αντιμετώπιση νέων μορφών βίας κατά των γυναικών –Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2024/1385 – Πρόσθετες ρυθμίσεις στον νόμο περί ενδοοικογενειακής βίας –Αναδιοργάνωση των ιατροδικαστικών υπηρεσιών...
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Για την επίλυση των οικογενειακών διαφορών είναι επιβεβλημένη η λειτουργία Οικογενειακών Δικαστηρίων άμεσα. Έτσι ο Δικαστής συνεπικουρούμενος από εξειδικευμένους συνεργάτες -ψυχολόγους , κοινωνικούς λειτουργούς , παιδαγωγούς κλπ θα μπορεί να εξυπηρετήσει το βέλτιστο συμφέρον του τέκνου που είναι και το ζητούμενο.
ΤΟ ΔΕ ΚΡΑΤΟΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΕΙ ΓΙΑ:
1.Ίσο χρόνο 50/50 και για τους δύο γονείς με ελάχιστο χρόνο 35% σε ειδικές περιπτώσεις
2.Κοινή ανατροφή και από τους δύο γονείς.
3. Εναλλασσόμενη κατοικία.
4.Αυστηρές ποινές για τη γονεϊκή αποξένωση
5.Αυστηρές ποινές για τις ψευδείς καταγγελίες εναντίον του ενός γονέα από τον άλλο γονέα και τους συγγενείς του
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΠΩΣ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ!
ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΛΠΟΠΟΝ:
Α. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
Β. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ , ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ,ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΤΑΓΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Γ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
Δ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ε. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΤΕ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ!
Η ειδική επιμόρφωση των δικαστών για να εκδικάζουν υποθέσεις οικογενειακού δικαίου, σχετικές με τον παρόντα νόμο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο μετά την ψήφιση του παρόντος νόμου, θα ήταν ορθότερο η ίδρυση οικογενειακών δικαστηρίων που όχι μόνο θα αποτελούνται από ειδικά εκπαιδευμένους δικαστές αλλά και θα πλαισιώνονται από τις απαραίτητες ειδικότητες: ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, παιδαγωγούς, ανάλογα με τις ανάγκες. Οι οικογενειακοί δικαστές θα πρέπει να πολλοί, να έχουν λίγες υποθέσεις, για να διαθέτουν όλο τον απαραίτητο χρόνο να εμβαθύνουν και να ανακαλύψουν την αλήθεια και να επιμορφώνονται σε τακτικά χρονικά διαστήματα.
Θα μιλήσω με την γλώσσα των αριθμών,
επειδή το ανωτέρω «πράμμα» σε καμμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί την ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑ ΒΑΡΩΝ
αυτό και ο πιό άσχετος μπορεί να το κατανοήσει
επειδή είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η ΝΔ βγήκε με προεκλογική υπόσχεση συνεπιμέλειας,
τι σημαίνει αυτο… σημαίνει ότι την ψηφίσανε αυτοί που υποστηρίζουν σθεναρά την συνεπιμέλεια,
επειδή ο Υπουργός ζητάει συναίνεση απο τους πάντες αλλά η κυβέρνηση δεν είναι οικουμενική, έχει αυτοδυναμία, η εξουσία της πηγάζει απευθέιας απο τον Λαό
επειδή η συναίνεση αυτή που ζητάει ο Υπουργός, αλλά μόνο σε αυτό το θέμα, στα υπόλοιπα νομοθετούν μονομερώς φαντάζει «πονηρή»
Επειδή η μιλίνα μας δεν τον ψήφισε ουτε το ΜΩΒ
Επειδή το 91% του Ελληνικού λαού ειναι αδιαμφισβήτητο επίσης,
Επειδή οι Ευρωπαικές Οδηγίες , οι αποφάσεις του ΕΔΑΔ και οι παρεμβάσεις του Συνηγόρου του πολίτη για μη συμμόρφωση με τις επιταγές της ΔΣΔΠ απο αυτό το Νομοσχέδιο, είναι αδιαμφισβήτητες,
επειδή ο Υπουργός επιμένει στην συναίνεση και για αυτό θέλει να αμβλύνει τις αντιδράσεις του 0,02% της εκλογικής βάσης και δεν υπακούει στην εντολή του 40% που ψήφισε ΝΔ και του 91% του Ελληνικου λαού βάσει δημοσκοπήσεων
Η ΛΥΣΗ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Πολύ σωστή η πρόβλεψη του άρθρου.
Προκειμένου το νέο Οικογενειακό Δίκαιο να προστατεύει ουσιαστικά τα δικαιώματα των παιδιών, επιβάλλεται να διέπετε από τις ακόλουθες αρχές:
1. Αδιάσπαστες, κοινές γονικές ευθύνες και δικαιώματα (γονική μέριμνα), χωρίς
διαχωρισμό μεταξύ επιμέλειας και λοιπής γονικής μέριμνας.
2. Να προσδιοριστεί́ στον Νόμο ότι είναι δικαίωμα και προς το βέλτιστο συμφέρον του
παιδιού́ να ανατρέφεται εξίσου και από́ τους δυο γονείς.
3. Κατά́ νομικό́ τεκμήριο, κοινή́ άσκηση γονικής μέριμνας – επιμέλειας (συνεπιμέλεια) και από́ τους δύο γονείς, ανεξάρτητα από́ την μεταξύ́ τους νομική́ σχέση (έγγαμοι, διαζευγμένοι, σε διάσταση, χωρίς γάμο, κλπ) και εφόσον έχουν κριθεί κατάλληλοι.
4. Αφαίρεση της επιμέλειας μονό σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης ακαταλληλότητας γονέα (π.χ.κακοποίηση, παραμέληση τέκνου κλπ).
5. Κατά́ νομικό τεκμήριο, επαρκής (35% – 50%) χρόνος ανατροφής, δηλαδή ίσος αριθμός διανυκτερεύσεων σε καθημερινότητα και διακοπές, με εναλλασσόμενη κατοικία, για τους γονείς που δεν τους έχει αφαιρεθεί́ η γονική́ μερίμνα/επιμέλεια (δηλαδή που δεν είναι αποδεδειγμένα ακατάλληλοι ως γονείς), πλην των περιπτώσεων που υπάρχει άλλη έγγραφη συμφωνία μεταξύ́ τους.
6. Προσδιορισμός του γεωγραφικού τόπου κατοικίας του παιδιού́ ως ο τόπος της τελευταίας κοινής κατοικίας των γονέων πριν την διάσπαση της συμβίωσης, κατά́ τρόπο, ώστε το παιδί́ να μην αλλάζει γεωγραφικό τόπο ανατροφής (π.χ. να μην αλλάζει σχολείο). Η κατοικία μπορεί́ να αλλάξει μόνο με έγγραφη συμφωνία των γονέων ή με οριστική́ δικαστική́ απόφαση.
7. Να προσδιοριστεί στον Νόμο ότι είναι δικαίωμα του παιδιού να έχει επαρκή (35% – 50%) χρόνο επικοινωνίας – με φυσική παρουσία – και με τους δύο γονείς και υποχρέωση και των δύο γονέων να εξυπηρετούν το δικαίωμα αυτό, μεταξύ άλλων και πρακτικά́ στις φυσικές
μετακινήσεις, εκτός από τις περιπτώσεις μονομερούς απομάκρυνσης του ενός γονέα μακριά από τον τόπο κατοικίας του παιδιού.
8. Θέσπιση πλάνου ανατροφής (parenting plan) στο οποίο οι ασκούντες τη γονική μέριμνα/
επιμέλεια γονείς θα συμφωνούν στα θέματα ανατροφής του παιδιού, όπως ποια θρησκευτική
παιδεία θα έχει, σε ποιο σχολείο θα φοιτήσει, ποιος παιδίατρος θα το παρακολουθεί, κλπ. Τα
πεδία που δεν μπορούν να συμπληρώσουν από κοινού οι γονείς θα τα συμπληρώνει ο δικαστής.
9. Θέσπιση επιβαρυντικής περίστασης σε περιπτώσεις ψευδών κατηγοριών και
ισχυρισμών σε διαφορές που αφορούν στις σχέσεις γονέα παιδιού́ – παράλληλα τούτο να
συνιστά κακή άσκηση της γονικής μέριμνας/επιμέλειας και να επισύρει την αφαίρεσή της.
10. Αυστηρές ποινές για όσους παραβιάζουν τους όρους συνεπιμέλειας, ιδίως με σκοπό την
αποξένωση, έως και αφαίρεση της γονικής μεριμνας/επιμέλειας. Ποινικοποίηση της γονικής
αποξένωσης.
Η Πολιτεία καλείται να προστατεύσει θεμελιώδη δικαιώματα των παιδιών, όχι απλώς
υπακούοντας στις διεθνείς της δεσμεύσεις, και τα πορίσματα των επιστημόνων, αλλά με
ειλικρινή βούληση αλλαγής του μοντέλου της επιμέλειας στην Ελλάδα.
Δεν πρόκειται για υπέρβαση, αλλά για την υιοθέτηση του αυτονόητου.
ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΩΡΑ
Προκειμένου το νέο Οικογενειακό Δίκαιο να προστατεύει ουσιαστικά τα δικαιώματα των παιδιών, επιβάλλεται να διέπετε από τις ακόλουθες αρχές:
1. Αδιάσπαστες, κοινές γονικές ευθύνες και δικαιώματα (γονική μέριμνα), χωρίς
διαχωρισμό μεταξύ επιμέλειας και λοιπής γονικής μέριμνας.
2. Να προσδιοριστεί́ στον Νόμο ότι είναι δικαίωμα και προς το βέλτιστο συμφέρον του
παιδιού́ να ανατρέφεται εξίσου και από́ τους δυο γονείς.
3. Κατά́ νομικό́ τεκμήριο, κοινή́ άσκηση γονικής μέριμνας – επιμέλειας (συνεπιμέλεια) και από́ τους δύο γονείς, ανεξάρτητα από́ την μεταξύ́ τους νομική́ σχέση (έγγαμοι, διαζευγμένοι, σε διάσταση, χωρίς γάμο, κλπ) και εφόσον έχουν κριθεί κατάλληλοι.
4. Αφαίρεση της επιμέλειας μονό σε περιπτώσεις αποδεδειγμένης ακαταλληλότητας γονέα (π.χ.κακοποίηση, παραμέληση τέκνου κλπ).
5. Κατά́ νομικό τεκμήριο, επαρκής (35% – 50%) χρόνος ανατροφής, δηλαδή ίσος αριθμός διανυκτερεύσεων σε καθημερινότητα και διακοπές, με εναλλασσόμενη κατοικία, για τους γονείς που δεν τους έχει αφαιρεθεί́ η γονική́ μερίμνα/επιμέλεια (δηλαδή που δεν είναι αποδεδειγμένα ακατάλληλοι ως γονείς), πλην των περιπτώσεων που υπάρχει άλλη έγγραφη συμφωνία μεταξύ́ τους.
6. Προσδιορισμός του γεωγραφικού τόπου κατοικίας του παιδιού́ ως ο τόπος της τελευταίας κοινής κατοικίας των γονέων πριν την διάσπαση της συμβίωσης, κατά́ τρόπο, ώστε το παιδί́ να μην αλλάζει γεωγραφικό τόπο ανατροφής (π.χ. να μην αλλάζει σχολείο). Η κατοικία μπορεί́ να αλλάξει μόνο με έγγραφη συμφωνία των γονέων ή με οριστική́ δικαστική́ απόφαση.
7. Να προσδιοριστεί στον Νόμο ότι είναι δικαίωμα του παιδιού να έχει επαρκή (35% – 50%) χρόνο επικοινωνίας – με φυσική παρουσία – και με τους δύο γονείς και υποχρέωση και των δύο γονέων να εξυπηρετούν το δικαίωμα αυτό, μεταξύ άλλων και πρακτικά́ στις φυσικές
μετακινήσεις, εκτός από τις περιπτώσεις μονομερούς απομάκρυνσης του ενός γονέα μακριά από τον τόπο κατοικίας του παιδιού.
8. Θέσπιση πλάνου ανατροφής (parenting plan) στο οποίο οι ασκούντες τη γονική μέριμνα/
επιμέλεια γονείς θα συμφωνούν στα θέματα ανατροφής του παιδιού, όπως ποια θρησκευτική
παιδεία θα έχει, σε ποιο σχολείο θα φοιτήσει, ποιος παιδίατρος θα το παρακολουθεί, κλπ. Τα
πεδία που δεν μπορούν να συμπληρώσουν από κοινού οι γονείς θα τα συμπληρώνει ο δικαστής.
9. Θέσπιση επιβαρυντικής περίστασης σε περιπτώσεις ψευδών κατηγοριών και
ισχυρισμών σε διαφορές που αφορούν στις σχέσεις γονέα παιδιού́ – παράλληλα τούτο να
συνιστά κακή άσκηση της γονικής μέριμνας/επιμέλειας και να επισύρει την αφαίρεσή της.
10. Αυστηρές ποινές για όσους παραβιάζουν τους όρους συνεπιμέλειας, ιδίως με σκοπό την
αποξένωση, έως και αφαίρεση της γονικής μεριμνας/επιμέλειας. Ποινικοποίηση της γονικής
αποξένωσης.
Η Πολιτεία καλείται να προστατεύσει θεμελιώδη δικαιώματα των παιδιών, όχι απλώς
υπακούοντας στις διεθνείς της δεσμεύσεις, και τα πορίσματα των επιστημόνων, αλλά με
ειλικρινή βούληση αλλαγής του μοντέλου της επιμέλειας στην Ελλάδα.
Δεν πρόκειται για υπέρβαση, αλλά για την υιοθέτηση του αυτονόητου.
Να γίνει η εκπαίδευση των δικαστών , να μπούν να καταλάβουν και με τη βοήθεια ψυχολόγων, τα παιδιά μας για το τι είναι πραγματικά καλό για αυτά , να μπορούν να διακρίνουν ποιες συμπεριφορές παιδιών είναι αποτέλεσμα χειριστικών γονέων (μαμάδων), ώστε να μπορούν να διακρίνουν το καλό του παιδιού , και να τιμωρούν τους γονείς που προσπαθούν να διαρρήξουν τη σχέση με τον άλλο γονέα.΄
Όλα αυτά βέβαια προυποθέτουν να έχει στην διάθεσή του ο Δικαστής όλα τα αληθή στοιχεία (οικονομικά ) ,έτσι ώστε να έχει μία πλήρη εικόνα .
Αυτό βέβαια στην Ελλάδα είναι ουτοπικό μιας κι αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι, ότι όποιος από τους δύο γονείς είναι ελεύθερος επαγγελματίας δηλώνει ψευδή στοιχεία. Άρα ο δικαστής δεν έχει πραγματική εικόνα , με αποτέλεσμα να έχουμε αυτά τα φαινόμενα εμποροποίησης των ίδιων των παιδιών.
Η όλη αυτή κατάσταση μόνο κακό και χειροτέρευση του υπάρχων κλίματος μπορεί να φέρει π.χ. δημόσιος υπάλληλος με μισθό 1000 ευρώ πατέρας εναντίον συζύγου ελεύθερου επαγγελματία (αρχιτέκτονα) με ένα παιδί ηλικίας τεσσάρων ετών να παίρνει διατεροφή ύωους 500 ευρώ , δηλώνοντας ψευδή μηνιαίο εισόδημα ύψους 300 ευρώ , ενώ δεν αντιστοιχεί το ποσό στην πραγματικότητα δεδομένου ότι το μηνιαίο εισόδημα ανέρχεται σε 2.500 ευρώ.
Καταρχήν θα έπρεπε να υπάρχουν οικογενειακά δικαστήρια (οι γονείς δεν είναι εγκληματίες ), και κατά δεύτερον να μπορούν να διασταυρώνουν τα οικονομικά στοιχεία και όχι να βασίζονται σε ψευδομάρτυρες και σε πληρωμένους δικηγόρους
Από τη στιγμή που αυτό δεν μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα , δηλαδή το αυτονόητο, είναι πολύ καλύτερο να υπάρχει η συνεπιμέλεια 50-50.
Οι μπαμπάδες μας λέτε οτι είναι ικανοί να έχουν το παιδί 10 μέρες το μίνα .. αλλά δεν είναι ικανοί να το έχουν 15 μέρες ?? ποιον κοροϊδεύετέ???
όλα για τους δικηγόρους τα κάνετε… να συντηρήσετέ το σάπιο σύστημα σας…
Στο πλαίσιο του νέου νομοσχεδίου προβλέπονται
τα ειδικά σεμινάρια των δικαστών, προκειμένου να εφαρμόσουν πιστά τον νόμο που προωθείται
από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ενώ δεν προβλέπεται καμία μέριμνα για την ίδρυση
οικογενειακών δικαστηρίων και την δημιουργία κατάλληλων δομών υποστηρικτικών προς τέκνα και γονείς. Και σημειωτέον, νομοθετικά η πρόβλεψη οικογενειακών δικαστηρίων και ψυχοκοινωνικών δομών προβλέπεται από την δεκαετία του 1990.
οι φόροι μας να γραφτούν στο νόμο και όχι σε εκπαιδεύσεις οι οποίες δεν ξέρουμε αν θα εφαρμοστούν
Ως ένα ακόμα καινοτόμο σημείο του νομοσχεδίου, προβλέπονται
τα ειδικά σεμινάρια των δικαστών, προκειμένου να εφαρμόσουν πιστά τον νόμο που προωθείται
από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ενώ δεν προβλέπεται καμία μέριμνα για την ίδρυση
οικογενειακών δικαστηρίων και την δημιουργία κατάλληλων δομών.
Ως ένα ακόμα καινοτόμο σημείο του νομοσχεδίου, αξίζιε να αναφερθεί πως προβλέπονται
τα ειδικά σεμινάρια των δικαστών προκειμένου να εφαρμόσουν πιστά τον νόμο που προωθείται
από το Υπουργείο Δικαιοσύνης ενώ δεν προβλέπεται καμία μέριμνα για την ίδρυση
οικογενειακών δικαστηρίων και την δημιουργία κατάλληλων δομών.
Μπορούμε να θεωρήσουμε ως ένα ακόμα καινοτόμο σημείο του νομοσχεδίου το ότι προβλέπονται
τα ειδικά σεμινάρια των δικαστών, προκειμένου να εφαρμόσουν πιστά τον νόμο που προωθείται,
από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ενώ δεν προβλέπεται καμία μέριμνα για την ίδρυση
οικογενειακών δικαστηρίων και την δημιουργία κατάλληλων δομών.
1. Να λειτουργήσουν Οκογενειακά Δικαστήρια
2. Οι αγωγές επιμέλειας, διατροφής, επικοινωνίας να εκδικάζονται από διμελή πρωτοδικεία με υποχρεωτική συμμετοχή άνδρα και γυναίκα Πρωτοδίκη.’
Η προκατάληψη των γυναικών δικαστών είναι, δυστυχώς, κοινό μυστικό, και απαράδεκτο φαινόμενο για κράτος δικαίου της Ευρωπαικής Ένωσης. Οι αποφάσεις, δε, δυστυχώς, και αυτό είναι εμπειρία αναρίθμητων αδικημένων πατεράδων, διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με το φύλο του Πρωτοδίκη.
3. Η εκδίκαση των υποθέσεων οικογενειακού δικαίου (διαζύγια, επιμέλεια, διατροφή, επικοινωνία) να μη γίνεται σε δημόσιο ακροατήριο. Θα διευκολυνθεί θεαματικά η διαδικασία, τόσο για τους διαδίκους όσο και για τους δικαστές, χωρίς να υπάρχει θέμα μη διαφάνειας της διαδικασίας, εφόσον όλα θα γίνονται παρουσία κι εν γνώσει και των δύο αντιδίκων πλευρών.
Η ειδική επιμόρφωση των δικαστών για να εκδικάζουν υποθέσεις οικογενειακού δικαίου, σχετικές με τον παρόντα νόμο είναι ένα πολύ σωστό βήμα. θα πρέπει όμως να επιδιώκεται η συνεχής επιμόρφωσή τους δηλαδή να μην είναι στατική.Επίσης,μετά την ψήφιση του παρόντος νόμου, σκόπιμη είναι η ίδρυση οικογενειακών δικαστηρίων που θα αποτελούνται από ειδικά εκπαιδευμένους δικαστές αλλά και θα πλαισιώνονται από τις απαραίτητες ειδικότητες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, παιδαγωγούς κτλ
Πολύ σωστή η πρόβλεψη του άρθρου
Η κανονικότητα θα ήταν ένας γάμος και ιδιαίτερα όταν υπάρχουν παιδιά να διαρκεί. Η λύση του υποδηλώνει την αποτυχία των γονέων να συνυπάρξουν (με υπαιτιότητα του ενός εκ των δύο ή και των δύο πολλές φορές μερών) και την αποτυχία τους αυτή καλείται να ρυθμίσει στη συνέχεια η πολιτεία. Δεν αρκεί, όμως, μόνο η επιμόρφωση των δικαστών. Όταν στην Ελλάδα θα έχουμε μισθούς Σουηδίας και κοινωνικό κράτος που θα μεριμνά πραγματικά για τους πολίτες, τους γονείς και τα παιδιά και θα παρέχει όλα τα μέσα και όλες τις υποστηρικτικές δομές που χρειάζονται, τότε θα μπορούσαμε ασφαλώς να ζητήσουμε και για μια συνεπιμέλεια και για ίση επικοινωνία (ώστε να μην αισθάνεται κανείς εκ των πρώην συζύγων αδικημένος), προσαρμοσμένη στα δεδομένα της ελληνικής οικογένειας και σε καμία περίπτωση αναγκαστικής επιβολής της οριζόντια, χωρίς να δίνουμε την δυνατότητα στον δικαστή να κρίνει κατά περίπτωση, επικουρούμενος από μια ομάδα ειδικών επιστημόνων στο έργο του και με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον του τέκνου. Είναι εύκολο να αλλάξουμε ένα νόμο, το δύσκολο είναι ο νόμος αυτός να είναι καλλίτερος από τον προηγούμενο…
Η ειδική επιμόρφωση των δικαστών για να εκδικάζουν υποθέσεις οικογενειακού δικαίου, σχετικές με τον παρόντα νόμο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση για να εδραιωθεί μια νέα κουλτούρα που θα συμβαδίζει με τα δεδομένα της σύγχρονης εποχής.Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να ανατρέφονται εξίσου και ισόχρονα με φυσική παρουσία και των δύο τους γονέων.
Μετά την ψήφιση του παρόντος νόμου, θα πρέπει να προβείτε στην ίδρυση οικογενειακών δικαστηρίων που όχι μόνο θα αποτελούνται από ειδικά εκπαιδευμένους δικαστές αλλά και θα πλαισιώνονται από τις απαραίτητες ειδικότητες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, παιδαγωγούς, ανάλογα με τις ανάγκες, όπως πολύ σωστά και επανειλημμένα έχει προτείνει ο ΓΟΝ.ΙΣ (ΓΟΝΕΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ για το ΠΑΙΔΙ). Η ανάγκη για ειδικούς συμβουλους μπορει να καλυφθεί άμεσα απά τις δομές των δήμων ή από τις υπάρχουσες ήδη δομές έως ότου καθοριστούν οι πραγματικές ανάγκες.
Ευχομαι να αλλαξει η υπαρχουσα νοοτροπια κ να γινει κατανοητο το δικαιωμα των παιδιων να εχουν 2 γονεις.
οχι αλλες δικαστικες αποφασεις αντιγραφη..
κ οι 2 γονεις ισοτημα κ ισοχρονα στην ζωη των παιδιων!!
Να ενδιαφερθουν πραγματικα οι δικαστες, μιλαμε για ενα προβλημα που εχει γινει μαστιγα, μιλαμε για την ελπιδα του αυριο!! τα παιδια!!
Το παιδί έχει δικαίωμα να ανατρέφεται με φυσική παρουσία και των δύο του γονέων.
Λόγω της φύσης των οικογενειακών διαφορών είναι επιτακτική η ανάγκη λειτουργίας Οικογενειακών Δικαστηρίων (Ν. 2447/1996), ώστε ο Δικαστής, όταν διερευνά τα επιμέρους στοιχεία της κάθε υπόθεσης για να διαγνώσει πως εξυπηρετείται το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού να υποστηρίζεται στο έργο του από εξειδικευμένους επιστήμονες (κοινωνικούς λειτουργούς, παιδοψυχολόγους κλπ).
Να σταματησουν οι αποφασεις copy paste!
μιλαμε για ψυχες!! παιδικες!!
τα παιδια εχουν δικαιωμα να εχουν 2 γονεις!!!!
Λόγω της φύσης των οικογενειακών διαφορών είναι επιτακτική η ανάγκη λειτουργίας Οικογενειακών Δικαστηρίων (Ν. 2447/1996), ώστε ο Δικαστής, όταν διερευνά τα επιμέρους στοιχεία της κάθε υπόθεσης για να διαγνώσει πως εξυπηρετείται το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού να υποστηρίζεται στο έργο του από εξειδικευμένους επιστήμονες (κοινωνικούς λειτουργούς, παιδοψυχολόγους κλπ).
Επειδή οι Κυρίες έχουν μάθει το προηγούμενο καθεστώς που επαιρναν τα παιδια και εφευγαν, σαν να ήσαν μόνες τους
επειδή οι Κες επικαλούνται το δικαίωμα τους να φευγουν σε αλλη πολη χώρα ήπειρο σαν να είναι αποκλειστικό κτήμα τους τα παιδια και να μην έχουν καμμία υποχρέωση
επειδη δεν έχει πέσει σύρμα στις Κες και στους Κους ότι όταν κάνεις παιδί δεν έχεις πλέον δικαιώματα αλλά υποχρεώσεις και δεν είναι καθόλου δικαίωμα σου να παιρνεις το παιδί σαν βαλίτσα και να το πας οπου θες,
επειδή και με αυτό το νομοσχέδιο έχει πέσει σύρμα οτι οι Κες εχουν μόνο δικαιώματα και μπορούν να πανε οπου θέλουν αποξενώνοντας το παιδί απο τον άλλο γονέα
ζητάμε την αντικατασταση του ορου επιμέλεια-κοινη γονικη μεριμνα του 1/3 με τον όρο ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑ ΒΑΡΩΝ ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΤΡΟΦΗ 50/50
Οι δικαστες πρεπει να εχουν σαν προτεραιοτητα την κοινη επιμελεια και να δινουν το 50 50 σε οσους μενουν κοντα και κυριως να τιμωρουν τον αποξενωτη γονεα.
Οι δικαστές όχι απλά να εκπαιδευτούν αλλά να αξιολογούνται κάθε φορά για το εάν είναι ικανοί να εκδώσουν αποφάσεις οικογενειακού δικαίου.
Ο νόμος πρέπει να είναι ξεκάθαρος για να μην βρίσκουν την ευκαιρία να μεροληπτούν υπέρ των προσωπικών τους πεποιθήσεων. Εάν δεν είναι αντικειμενικοί βγάζουν αποφάσεις που πάνε κόντρα στο συμφέρον του παιδιού.
Πολλές μηνύσεις μπαίνουν στο αρχείο! Για ποιο λόγο ΔΕΝ γίνονται δεκτές οι ενστάσεις γονέων με αποδείξεις για ψευδείς κατηγορίες;
Όχι μόνο κάποιος παλεύει να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας.. αλλά όταν τελικά καταφέρνει να δείξει πόσο παράλογη είναι η άλλη πλευρά.. τελικά δεν γίνεται τίποτα δεκτό!
Να απαιτούν από τους δικηγόρους να υπάρχει διαφάνεια στον ορισμό της διατροφής. Να υποχρεώσουν τον γονέα χρησιμοποιεί τα χρήματα που λαμβάνει μέσα από πιστωτική κάρτα, ώστε η άλλη πλευρά να βλέπει που ξοδεύονται τα χρήματα για τα οποία φορολογείται!!!
Ένα παιδί 3 ετών δεν έχει σίγουρα την ανάγκη 700€. Όλοι ξέρουμε ότι τα 2/3 ξοδεύονται από τον γονέα που έχει την επιμέλεια πέρα από τις ανάγκες του τέκνου. Ειδικά εάν ο γονέας που τα δίνει έχει μισθό 1300 και ο γονέας που τα λαμβάνει έχει επίσης μισθό και δεν έχει ενοίκιο.
Είναι κατανοητό πως η συνεπιμέλεια θα βάλει στη θέση τους πολλούς εκμεταλλευτές. Θα μοιράζεται ο χρόνος και τα έξοδα..οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις!
Εννοείται πως μας ενδιαφέρει η αγάπη των παιδιών μας..αυτό θέλουμε να κερδίσουμε.. θέλουμε να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας αξιοπρεπώς. Η άλλη πλευρά θα συνεργάζεται αναγκαστικά για το καλό του τέκνου και οι τρελές απαιτήσεις θα μηδενιστούν.
Ελπίζω να καταλαβαίνετε πόσο σημαντικός είναι ο νέος νόμος..όπως όμως επιβάλεται να ειναι διαμορφωμένος.. ξεκάθαρος και δίκαιος! Το βλέπετε από τις εναντιώσεις των γονέων με αποκλειστική επιμέλεια που δε θέλουν να χάσουν τη βολή τους. Δεν έχουν επιχειρήματα και επικαλούνται τη βία.
Πείτε τους ότι δε θα αφήσετε κακοποιητικούς ανθρώπους στη ζωή των παιδιών. Κανένας δεν το θέλει αυτό. Αλλά ούτε μπορείτε να αφαιρέσετε την επιμέλεια από έναν γονέα που δεν είναι αποδεδειγμένα κακός!
Ξεκινάμε με ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ και ΙΣΟ ΧΡΟΝΟ γιατί και οι δύο γονείς είναι το ίδιο άξιοι και απαραίτητοι! Στην πορεία αφαιρείται η επιμέλεια από αυτόν που δε συνεργάζεται!
ΕΝΑΛΛΑΣΣΌΜΕΝΗ ΚΑΤΟΙΚΊΑ είναι η μόνη λύση για να αποφευχθεί η γονική αποξένωση και να μεγαλώσει ένα παιδί με αγάπη.
1.Ως ο κατ’ εξοχήν επιστημονικός κλάδος με ολοκληρωμένη και θεσμικά κατοχυρωμένη ειδίκευση στην ψυχιατρική του παιδιού και του εφήβου, πιστεύουμε πως οι ψυχίατροι παιδιών και εφήβων θα πρέπει να συμπεριληφθούν ως εκπαιδευτές στα ειδικά σεμινάρια επιμόρφωσης της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών (ΕΣΔΙ).
2.Είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν Οικογενειακά Δικαστήρια, τα οποία θα συνεπικουρούνται από ειδικούς επιστήμονες ψυχικής υγείας (Ψυχιάτρους παιδιών και εφήβων, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς, Παιδαγωγούς). Στις αποφάσεις τους να προβλέπεται ο ορισμός βραχείας συμβουλευτικής παρέμβασης προς τους γονείς, με στόχο τη μείωση της μεταξύ τους σύγκρουσης.
ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΕΠΙΜΟΡΦΟΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ(ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣΓΑΜΟΥ)ΓΟΝΕΑ ΚΑΤΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ.ΓΙΑΤΙ?ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ?ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ 2 ΙΣΑΞΙΟΙ ΓΟΝΕΙΣ.ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ(ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ,ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ)ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΩ ΤΟΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΣΩΣΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ!Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΟΤΙ ΟΙ 2 ΓΟΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ!!
Θα αλλάξει η νοοτροπία δικαστών με μερικούς μήνες εκπαιδευσης? όταν χρόνια ολόκληρα δικάζουν πως το συμφέρον του παιδιού είναι η αποκλειστική επιμέλεια με τον ένα γονιό? Συνήθως την μάνα?
Αν δεν γραφτεί στο Νόμο ξεκάθαρα πιο είναι το συμφέρον του παιδιού με βάση τις επιστημονικές μελέτες και την εμπειρία από τα κράτη που εφαρμόζουν συνεπιμέλεια ,δεν θα αλλάξει τίποτα!
Αποκλειστική επιμέλεια θα έχετε νομοθετήσει και την νομολογία που ισχύει σήμερα!
Ποιος είναι ο λόγος που ο νομοθέτης παρόλο που επιδιώκει να επενδύσει στην εκπαίδευση και στην εξειδίκευση των δικαστών, παράλληλα τα τσουβαλιάζει και τα ισοπεδώνει όλα με ένα ενιαίο νομοσχέδιο καταργώντας την εξειδίκευση, και την κρίση τους?
Ας δώσουμε τα μέσα, τους χώρους, την εκπαίδευση και περισσότερη αξία στο λειτούργημα του δικαστή.
Κάθε οικογένεια είναι διαφορετική, και θα πρέπει βάσει εκτίμησης και αξιολόγησης να αποφασίζεται η καλύτερη λύση για το συμφέρον του κάθε παιδιού ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ.
Αυτό που είναι το καλύτερο για ένα παιδί μπορεί να είναι καταστροφικό για ένα άλλο.
Λόγω της φύσης των οικογενειακών διαφορών είναι επιτακτική η ανάγκη λειτουργίας Οικογενειακών Δικαστηρίων, ώστε ο Δικαστής να διευρευνά τα επιμέρους στοιχεία της κάθε υπόθεσης για να μπορεί να εξυπηρετήσει με την απόφαση του το συμφέρον του παιδιού και όχι να είναι υποχρεωμένος να εφαρμοσει
τυπικά το νόμο. Θα πρέπει ακόμα να υποστηρίζεται στο έργο του από εξειδικευμένους επιστήμονες.
Ως Καθηγήτρια Ιατρικής του ΕΚΠΑ και με μεγάλη εμπειρία στην εκπαίδευση, αλλά και στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για θέματα ψυχικής υγείας και νευροεπιστημών, θεωρώ ότι η εκπαίδευση των δικαστών θα πρέπει να είναι ουσιαστική βασιζόμενη στη σύγχρονη επιστημονική βιβλιογραφία, με καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας, οι οποίες θα περιλαμβάνουν βιωματικές εμπειρίες (π.χ. role play), διδασκαλία βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά (case studies), αξιολογήσεις κ.α. Όσοι τους εκπαιδεύουν θα πρέπει να είναι επιστήμονες ψυχικής υγείας (π.χ. παιδοψυχολόγοι) ή κοινωνιολόγοι με την κατάλληλη κατάρτιση και κλινική εμπειρία από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Δεν αρκούν μόνο κάποια επιμορφωτικά σεμινάρια, αλλά συνεργασία των δικαστών με εξειδικευμένους επιστήμονες (παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, ψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί) σε μόνιμη βάση. Σε κάθε υπόθεση πρέπει υποχρεωτικά να συμμετέχουν ειδικοί επιστήμονες και πραγματογνώμονες, οι οποίοι θα συνεπικουρούν ουσιαστικά και αμερόληπτα το δικαστή στο δύσκολο έργο του.
με κάθε τρόπο να διασφαλίσουν την κατοικία των ανηκίλων. Καμία μεταβολή αυτών, χωρίς συγκατάθεση και των δύο γονέων, χωρίς να διατρέχει σοβαρότατος λόγος !
Να επιμορφωθούν οι δικαστές έτσι ώστε μαζί με άλλους ειδικούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, κλπ να καλούν και να ζητούν και να εξετάζουν τη γνώμη των τέκνων ΕΞ ΑΡΧΉΣ της όλης διαδικασίας, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΆ. Ακόμη και απ’ τη διαδικασία των ασφαλιστικών, υποχρεωτικά να λαμβάνετε η γνώμη του παιδιού. Έχει παρατηρηθεί πολλές φορές να απομακρύνετε ο ένας γονιός ( συνήθως πατέρας) ως είθισται να μετοικεί λόγο νομολογίας και τα τέκνα να παραμένουν με τον γονιό ,τον παραβατικό ,που δεν θέλουν και να υποφέρουν ψυχικά , σωματικά μέχρι να εκδικαστεί η αγωγή μετά από πολύ καιρό και να πουν τη γνώμη τους. Τα παιδιά λοιπών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη , η γνώμη τουσ και να εξετάζεται υποχρεωτικά εξ αρχής , πρώτα απ’ όλους πρέπει να «μιλούν» τα παιδιά. Από τεσσάρων ετών το παιδί μπορεί να διαισθανθεί και να καταλάβει το καλό του!!!
Η ειδική επιμόρφωση των δικαστών για να εκδικάζουν υποθέσεις οικογενειακού δικαίου, σχετικές με τον παρόντα νόμο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο αναμένουμε, μετα την ψήφιση του παρόντος νόμου, την ίδρυση οικογενειακών δικαστηρίων που όχι μόνο θα αποτελούνται από ειδικά εκπαιδευμένους δικαστές αλλά και θα πλαισιώνονται από τις απαραίτητες ειδικότητες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, παιδαγωγούς, ανάλογα με τις ανάγκες, όπως επανειλημμένα έχει προτείνει ο ΓΟΝ.ΙΣ.
Η αναγκη για ειδικούς συμβουλους μπορει να καλυφθεί αμεσα απο τις δομες των δημων ή απο τις υπαρχουσες ηδη δομές μεχρι να καθωριστούν οι πραγματικές ανάγκες. Η επιμορφωση των δικαστών προηγείται, γιαυτό ο νομος οποτε και να ψηφιστεί θα ισχυει απο 6/21.
Την επιμόρφωση των δικαστών να την συνοδεύουν Επιστημονικοί φορείς όπως ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, παιδαγωγοί ώστε να διαμορφώνουν μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη σχετικά την ψυχολογία και ανατροφή των παιδιών βάση μελετών.
Το παιδί έχει δικαίωμα να ανατρέφεται με φυσική παρουσία και των δύο του γονέων.
Να προστεθεί ότι
δικαστικές αποφάσεις που αποδεδειγμένα δεν σέβονται το διεθνές και ενωσιακό δίκαιο, την ισότητα γονέων, τα δικαιώματα του παιδιού πρέπει να ελέγχονται και οι δικαστές που τις εκδίδουν να τιμωρούνται διοικητικά και ποινικά.
Να ιδρυθεί σώμα αποτελούμενο απο παιδοψυχιάτρους και δικαστές οι οποίοι θα ελεγχουν τις παράνομες αποφάσεις και με απλή αίτηση του έχοντα έννομο συμφέρον (χωρίς παραιτέρω έξοδα) να ελέγχετε η νομιμότητα τους.
Κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί μας έχουν δείξει ότι μπορούν να καταστρέφουν γονείς και παιδιά ατιμωρητί και δεν ελέγχονται απο πουθενά.
ΑΥΤΟ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΤΕΛΟΣ
Μακάρι οι δικαστές να ενσκύψουν ανθρωπινά στο πρόβλημα, πρωτίστως για τα παιδιά και δευτερευόντως για τους γονείς και τους ανιόντες.
Χωρίζει το αντρόγυνο, ΟΧΙ τα παιδιά από τους γονείς.
Δεν είναι δυνατόν το 2021 να υπάρχει στην Ευρωπαική χώρα μας καθεστώς ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ.
ΝΑΙ στην ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΕΚΝΩΝ
Λόγω της φύσης των οικογενειακών διαφορών είναι επιτακτική η ανάγκη λειτουργίας Οικογενειακών Δικαστηρίων (Ν. 2447/1996) ώστε ο Δικαστής, όταν διερευνά τα επιμέρους στοιχεία της κάθε υπόθεσης για να διαγνώσει πως εξυπηρετείται το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού να υποστηρίζεται στο έργο του από εξειδικευμένους επιστήμονες (κοινωνικούς λειτουργούς, παιδοψυχολόγους κλπ).
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΓΟΝΕΙΚΗ ΑΠΟΞΕΝΩΣΗ, ΤΡΟΠΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΟΥΜΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟΞΕΝΩΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΙΑΣ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ!
Η πρώην συζυγος μου είναι καθηγήτρια αναπληρώτρια, τα απογευματα εργαζεται με μαυρα καθημερινα σε ιδιαιτερα, καθαρίζει 1000 ευρω σαν αναπληρωτρια στην πολη της και 920 ευρω απο ιδιαιτερα (4 ωρες *23 μερες *10 ευρω) Σύνολο 1920 ευρω
Δεν εχει νοίκι, μοιράζεται το ρευμα με συγγενεις της (1 ρολοι παρανόμως)
Εγω πάιρνω 1000 ευρω σαν μισθωτός όλα δηλωμένα και πληρωνω 400 ευρω διατροφή για μωρά,
πληρωνω νοικι 350 ευρω (αν μου βρει καποιος αθηνα με λιγότερα να πάω)
και μου μενουν να ζησω 250 ευρω.
Φυσικα δεν ασκώ επικοινωνία διότι δνε θα δίνω διατροφή και θα τρωω εγκλήσεις.
Επειδή ο Κος Υπουργός μας εφερε ενα νομοσχέδιο Κοροιδία τρίς χειρότερο απο το ισχύον
Επειδή ο Κος υπουργός και κατ επέκταση η Κυβέρνηση μας υπεκλεψε τις ψήφους υποσχόμενη προεκλογικά οτι θα συμμορφωθεί με το Διεθνές και Ενωισακό Δίκαιο αλλά και την χάρτα δικαιωμάτων του ανθρωπου.
Επειδή η κυβέρνηση δεν συμμορφώνεται με το Συνταγμα αρθ 4 παρ 2, και ο συγκεκριμένος Υπουργός που αν είχε ευθιξία θα είχε παριατηθεί αλλά δεν το κάνει,
Επειδή το 91% των ελληνων ειναι υπερ της συνεπιμέλειας+επειδη η μιτσα η κιτσα η ζορζετ και η φωφαρα δεν ψηφισαν την κυβέρνηση
επειδή πολύ ανεχτήκαμε αυτη την παρανομη πολιτική
Ζητούμε εκλογές και ας αποφασίσει ο λαος.
1) Είναι απολύτως αναγκαία η προσθήκη στη διατύπωση «εφόσον είναι υπηρεσιακά εφικτό». Με τη σχεδιαζόμενη διατύπωση θα μπορεί να υποστηριχθεί ότι υπάρχει κακή σύνθεση, αν ο δικαστής δεν έχει επιμορφωθεί. Μια τέτοια επιμόρφωση, όμως, είναι ανέφικτη με την έναρξη ισχύος του νόμου (και για πολύ καιρό ακόμα) και εννοείται δεν μπορεί η εφαρμογή του να αναμένει την «επιτυχή» παρακολούθηση σεμιναρίων. Σημειώνεται ότι η διατύπωση καταλαμβάνει από Πρωτοδίκες μέχρι και πλήρη σύνθεση του Τμήματος του Αρείου Πάγου που θα κρίνει τέτοιες υποθέσεις. Περαιτέρω, εφόσον η διατύπωση περί εκδίκασης είναι ολιστική, καταλαμβάνει και υποθέσεις ασφαλιστικών μέτρων και κρίσεις επί προσωρινών διαταγών, και συνακόλουθα πρακτικά θα επιβάλλει την επιμόρφωση όχι μόνο του συνόλου των Προέδρων Πρωτοδικών, αλλά και του συνόλου των Δικαστών που υπηρετούν σε επαρχιακά πρωτοδικεία.
2) Πως εννοείται η «επιτυχής» παρακολούθηση σεμιναρίου; Με το πέρας του σεμιναρίου θα διεξάγονται εξετάσεις;
Να γίνει η εκπαίδευση των δικαστών , να μπούν να καταλάβουν και με τη βοήθεια ψυχολόγων, τα παιδιά μας για το τι είναι πραγματικά καλό για αυτά , να μπορούν να διακρίνουν ποιες συμπεριφορές παιδιών είναι αποτέλεσμα χειριστικών γονέων (μαμάδων), ώστε να μπορούν να διακρίνουν το καλό του παιδιού , και να τιμωρούν τους γονείς που προσπαθούν να διαρρήξουν τη σχέση με τον άλλο γονέα.΄
Όλα αυτά βέβαια προυποθέτουν να έχει στην διάθεσή του ο Δικαστής όλα τα αληθή στοιχεία (οικονομικά ) ,έτσι ώστε να έχει μία πλήρη εικόνα .
Αυτό βέβαια στην Ελλάδα είναι ουτοπικό μιας κι αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι, ότι όποιος από τους δύο γονείς είναι ελεύθερος επαγγελματίας δηλώνει ψευδή στοιχεία. Άρα ο δικαστής δεν έχει πραγματική εικόνα , με αποτέλεσμα να έχουμε αυτά τα φαινόμενα εμποροποίησης των ίδιων των παιδιών.
Η όλη αυτή κατάσταση μόνο κακό και χειροτέρευση του υπάρχων κλίματος μπορεί να φέρει π.χ. δημόσιος υπάλληλος με μισθό 1000 ευρώ πατέρας εναντίον συζύγου ελεύθερου επαγγελματία (αρχιτέκτονα) με ένα παιδί ηλικίας τεσσάρων ετών να παίρνει διατεροφή ύωους 500 ευρώ , δηλώνοντας ψευδή μηνιαίο εισόδημα ύψους 300 ευρώ , ενώ δεν αντιστοιχεί το ποσό στην πραγματικότητα δεδομένου ότι το μηνιαίο εισόδημα ανέρχεται σε 2.500 ευρώ.
Καταρχήν θα έπρεπε να υπάρχουν οικογενειακά δικαστήρια (οι γονείς δεν είναι εγκληματίες ), και κατά δεύτερον να μπορούν να διασταυρώνουν τα οικονομικά στοιχεία και όχι να βασίζονται σε ψευδομάρτυρες και σε πληρωμένους δικηγόρους
Από τη στιγμή που αυτό δεν μπορεί να συμβεί στην Ελλάδα , δηλαδή το αυτονόητο, είναι πολύ καλύτερο να υπάρχει η συνεπιμέλεια 50-50.
1) Είναι απολύτως αναγκαία η προσθήκη στη διατύπωση «εφόσον είναι υπηρεσιακά εφικτό». Με τη σχεδιαζόμενη διατύπωση θα μπορεί να υποστηριχθεί ότι υπάρχει κακή σύνθεση, αν ο δικαστής δεν έχει επιμορφωθεί. Μια τέτοια επιμόρφωση, όμως, είναι ανέφικτη με την έναρξη ισχύος του νόμου (και για πολύ καιρό ακόμα) και εννοείται δεν μπορεί η εφαρμογή του να αναμένει την «επιτυχή» παρακολούθηση σεμιναρίων. Σημειώνεται ότι η διατύπωση καταλαμβάνει από Πρωτοδίκες μέχρι και πλήρη σύνθεση του Τμήματος του Αρείου Πάγου που θα κρίνει τέτοιες υποθέσεις. Περαιτέρω, εφόσον η διατύπωση περί εκδίκασης είναι ολιστική, καταλαμβάνει και υποθέσεις ασφαλιστικών μέτρων και κρίσεις επί προσωρινών διαταγών, και συνακόλουθα πρακτικά θα επιβάλλει την επιμόρφωση όχι μόνο του συνόλου των Προέδρων Πρωτοδικών, αλλά και του συνόλου των Δικαστών που υπηρετούν σε επαρχιακά πρωτοδικεία.
2) Πως εννοείται η «επιτυχής» παρακολούθηση σεμιναρίου; Με το πέρας του σεμιναρίου θα διεξάγονται εξετάσεις; από ποιον; και θα εξετάζεται κανείς σε κάτι που παρακολούθησε χωρίς να έχει χρόνο να μελετήσει όσο διδάχθηκε;
Να γίνει από επαγγελματίες ψυχικής υγείας παρακαλω ώστε να μπορούν να καταλάβουν τι θέλουν να τους πουν τα παιδιά και αντέχουν πέσει θύματα χειραγώγησης… Ευχαριστώ
Να υπάρχουν στην εκπαίδευση των δικαστικών επαγγελματίες ψυχικής υγείας ώστε να μπορούν να καταλάβουν ποτέ το παιδί έχει πέσει θύμα χειραγώγησης…. Ευχαριστώ
Πρωτα θα τεθει σε ισχυ το νομοσχέδιο κι επειτα να επιμορφωθούν οι δικαστές?
Ποια παιδια θα γινουν πειραματόζωα του τραγικού αυτου νομοσχεδίου?
Ίδρυση οικογενειακών δικαστηρίων με τις απαραίτητες δομές και τη στελέχωση από κατάλληλο και καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Η ειδική επιμόρφωση των δικαστών για να εκδικάζουν υποθέσεις οικογενειακού δικαίου, σχετικές με τον παρόντα νόμο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ωστόσο αναμένουμε, μετά την ψήφιση του παρόντος νόμου, την ίδρυση οικογενειακών δικαστηρίων που όχι μόνο θα αποτελούνται από ειδικά εκπαιδευμένους δικαστές αλλά και θα πλαισιώνονται από τις απαραίτητες ειδικότητες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, παιδαγωγούς, ανάλογα με τις ανάγκες, όπως επανειλημμένα έχει προτείνει ο ΓΟΝ.ΙΣ.
μεγάλο πρόβλημα του προ υπάρχοντος δικαίου , ήταν οι αδιανόητα αντιγραφές δικαστικών αποφάσεων με τις οποίες οι δικαστές διαχώριζαν τον γονέα κυρίαρχο και τον γονέα επισκέπτη – χορηγό .
Επιτέλους το αυτονόητο, δηλαδή οι δικαστές να λαμβάνουν την απαραίτητη επιμόρφωση προκειμένου να εφαρμόζουν ορθά το πνεύμα του νέου νόμου.
Όλα αυτά φυσικά θα φανούν στην πράξη , όπου ελπίζω να πάρουν το μήνυμα οι αρμόδιοι ότι η κοινωνία δεν ανέχεται πλέον αποικιοκρατικές αντιλήψεις για το ποιος είναι ο κατάλληλος γονέας για να μεγαλώνει το παιδί. η απάντηση είναι ότι και οι δύο είναι, με ίσα δικαιώματα και ίσες υποχρεώσεις !
το παιδί δεν φύτρωσε από μόνο του.
Επίσης προτείνω να συσταθεί αρμόδια υπηρεσία , ώστε να παρακολουθεί και να αξιολογεί εάν οι νέες δικαστικές αποφάσεις εφαρμόζουν το πνεύμα του νέου νόμου και ανάλογα και με γρήγορα αντανακλαστικά να δρουν