Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των ανωτέρω δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων.
Αρχική Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου ΔικαιοσύνηςΆρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση
Άρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση
- 145 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ – ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1: Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 3 Ορισμοί
- 47 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ Άρθρο 4 Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας της πολιτικής δικαιοσύνης – Οργανικές θέσεις δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 5 Καθ’ ύλη αρμοδιότητα των εδρών των πρωτοδικείων
- 800 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αναδιάρθρωση πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων πρώτου βαθμού και καθορισμός της κατά τόπο αρμοδιότητάς τους
- 127 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ – ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 7 Κατάργηση βαθμών ιεραρχίας ειρηνοδικών – Ειδική επετηρίδα – Καθήκοντα – Επιμόρφωση
- 287 ΣχόλιαΆρθρο 8 Ένταξη στην ειδική επετηρίδα – Βαθμολογική αντιστοιχία – Ένταξη στη γενική επετηρίδα
- 44 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ Άρθρο 9 Μεταθέσεις δικαστικών λειτουργών πρώτου βαθμού
- 81 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Υπηρεσιακή κατάσταση δικαστικών υπαλλήλων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΩΝ Άρθρο 12 Μεταφορά διαχειριστικών αρμοδιοτήτων από τους προϊσταμένους πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και εισαγγελιών στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών ΚτιρίωνΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΤΕΙΩΝ Άρθρο 12 Μεταφορά διαχειριστικών αρμοδιοτήτων από τους προϊσταμένους πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων και εισαγγελιών στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 13 Εξουσιοδοτική διάταξη
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 14 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΕΚΘEΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 15 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β’ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΝΤΑΛΜΑ ΣΥΛΛΗΨΗΣ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ, ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΕΚΘEΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 15 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Αντικείμενο
- 20 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4871/2021 Άρθρο 17 Βαθμός των δικαστικών και εισαγγελικών λειτουργών που τοποθετούνται ως Διευθυντές Κατάρτισης και Επιμόρφωσης – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 Διορισμός εξεταστών της ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4871/2021Άρθρο 18 Διορισμός εξεταστών της ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 18 ν. 4871/2021
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ενοποίηση των σταδίων γραπτής εξέτασης με τη συμπερίληψη της εξέτασης ξένης γλώσσας – Τροποποίηση άρθρου 19 ν. 4871/2021
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Βαθμολόγηση των υποψηφίων μετά από την κατάργηση της διενέργειας ξεχωριστών γραπτών εξετάσεων ξένης γλώσσας και την ενσωμάτωση της εξέτασης στις γραπτές εξετάσεις των λοιπών μαθημάτων του εισαγωγικού διαγωνισμού – Τροποποίηση άρθρου 20 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 Κατάργηση της ξεχωριστής εκπαίδευσης των σπουδαστών που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δόκιμων εισηγητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4871/2021Άρθρο 21 Κατάργηση της ξεχωριστής εκπαίδευσης των σπουδαστών που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δόκιμων εισηγητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 23 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Τήρηση των αρχών και κανόνων που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα κατά την επεξεργασία αντιγράφων φακέλων δικογραφιών στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 25 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Βασικοί διδάσκοντες και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 27 ν. 4871/2021Άρθρο 23 Βασικοί διδάσκοντες και αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 1 και 3 άρθρου 27 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 Ύλη και επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 28 ν. 4871/2021Άρθρο 24 Ύλη και επιτροπή εξετάσεων αποφοίτησης της κατεύθυνσης της Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 28 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 Καθορισμός της σειράς επιτυχίας στους πίνακες επιτυχόντων των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 ν. 4871/2021Άρθρο 25 Καθορισμός της σειράς επιτυχίας στους πίνακες επιτυχόντων των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 29 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 Κατανομή των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης στα τμήματα της κατεύθυνσης Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 30 ν. 4871/2021Άρθρο 26 Κατανομή των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης στα τμήματα της κατεύθυνσης Διοικητικής Δικαιοσύνης – Τροποποίηση άρθρου 30 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Εξαγωγή του τελικού βαθμού με βάση τον οποίο καθορίζεται η σειρά των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών στους πίνακες αρχαιότητας – Αντικατάσταση υποπερ. αβ) περ. α) παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4871/2021Άρθρο 27 Εξαγωγή του τελικού βαθμού με βάση τον οποίο καθορίζεται η σειρά των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών στους πίνακες αρχαιότητας – Αντικατάσταση υποπερ. αβ) περ. α) παρ. 1 άρθρου 32 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 34 ν. 4871/2021Άρθρο 28 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 34 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Διορισμός των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 4871/2021Άρθρο 29 Διορισμός των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 36 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Βαθμός του ψυχιάτρου που χορηγεί το πιστοποιητικό ψυχικής υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 55H ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Διδάσκοντες που αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 55ΙΘ ν. 4871/2021Άρθρο 31 Διδάσκοντες που αξιολογούν τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 55ΙΘ ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Δικαστικές υπηρεσίες στις οποίες πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 55KB ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 55KΔ ν. 4871/2021Άρθρο 33 Συγκρότηση της επιτροπής ψυχιατρικής διερεύνησης των εκπαιδευόμενων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 55KΔ ν. 4871/2021
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 34 Επιστροφή αποδοχών από τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων και από τους διοριζόμενους σε θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη παρ. 2 στο άρθρο 55ΚΕ ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 Επανακαθορισμός της σύνθεσης της Επιτροπής εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση άρθρου 55Θ ν. 4871/2021Άρθρο 35 Επανακαθορισμός της σύνθεσης της Επιτροπής εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση άρθρου 55Θ ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 3251/2004 ΚΑΙ Ν. 4786/2021 Άρθρο 36 Κατάργηση δυνητικού λόγου μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 12 ν. 3251/2004ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ – ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 3251/2004 ΚΑΙ Ν. 4786/2021 Άρθρο 36 Κατάργηση δυνητικού λόγου μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 12 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 Εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης κατά Έλληνα υπηκόου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 3251/2004Άρθρο 37 Εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης κατά Έλληνα υπηκόου – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 13 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Άρνηση διαμεταγωγής υπηκόου άλλου κράτους μέλους – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 30 ν. 3251/2004Άρθρο 38 Άρνηση διαμεταγωγής υπηκόου άλλου κράτους μέλους – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 30 ν. 3251/2004
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Κατάργηση παραπομπής σε πλημμελήματα αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διώκονται αυτοτελώς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 16Β ν. 4786/2021Άρθρο 39 Κατάργηση παραπομπής σε πλημμελήματα αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διώκονται αυτοτελώς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 16Β ν. 4786/2021
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022 Άρθρο 40 Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δικαστικής Αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 3 ν. 4963/2022
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Κατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού της περιφερειακής υπηρεσίας πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 16Α ν. 4963/2022Άρθρο 41 Κατανομή των οργανικών θέσεων του προσωπικού της περιφερειακής υπηρεσίας πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 3 άρθρου 16Α ν. 4963/2022
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Χρονική διάρκεια εισαγωγικής εκπαίδευσης του αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 33 ν. 4963/2022
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 43 Κατάργηση της υποχρέωσης ενημέρωσης για τη δυνατότητα διαμεσολαβητικής διευθέτησης σε δίκες στις οποίες διάδικος είναι το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 3 του ν. 4640/2019
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικό επιμελητή έπειτα από παραγγελία – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 2 άρθρου 1 ν. 2318/1995Άρθρο 44 Σύνταξη διαπιστωτικών εκθέσεων από δικαστικό επιμελητή έπειτα από παραγγελία – Τροποποίηση περ. γ) παρ. 2 άρθρου 1 ν. 2318/1995
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Αδυναμία εξάλειψης του αξιοποίνου και μη επιβολής ποινής σε περιπτώσεις αδικημάτων που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4689/2020Άρθρο 45 Αδυναμία εξάλειψης του αξιοποίνου και μη επιβολής ποινής σε περιπτώσεις αδικημάτων που στρέφονται κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 4689/2020
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 46 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Απριλίου 2024, 23:58
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Απριλίου 2024, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
81 Σχόλια 1781 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Το νομοσχέδιο δεν δισφαλίζει την μισθολογική εξέλιξη που οι Ειρηνοδίκες θα είχαν εξελισσόμενοι πριν το εν λόγω νομοσχέδιο. Ειδικότερα, οι β,γ και δ΄τάξης παραμένουν εσαεί πρωτοδίκες και δεν θα λαμβάνουν τον μισθό του εφέτη που θα λάμβαναν γίνονταν ειρηνοδίκες α΄τάξης μετά από 24έτη υπηρεσίας
Συμφωνώ απόλυτα με τις προτάσεις της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης και αυτής του Ειρηνοδικείου Αθηνών
Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση του Ειρηνοδικειου Θεσσαλονίκης. Πρέπει να προβλεφθεί ρητά ότι οι πρώην Ειρηνοδικες της ειδικής επετηρίδας δικαιούνται να λάβουν μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας ιδιαίτερα ενόψει της αύξησης της ύλης, η οποία θα είναι στο μεγαλυτερο μερος ίδια με αυτήν των πρωτοδικων της γενικής επετηριδας ειδάλλως χάνεται ένα μισθολογικο κεκτημένο 30 περίπου ετών και μιλάμε για υποβάθμιση και όχι για αναβάθμιση του κλάδου.
Η μισθολογική αντιστοίχιση των ειρηνοδικών με τους πρωτοδίκες πρέπει να γίνει αποκλειστικά βάσει ετών προϋπηρεσίας και όχι βάσει τάξεων. Είναι επίσης αναγκαίο να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα διατηρούν τα μισθολογικά τους κεκτημένα και θα λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας.
Να προβλεφετί ρητά ότι οι (πρωην)Ειρηνοδίκες που θα παραμείνουν στην ειδική επετηρίδα, θα λαμβάνουν (τουλάχιστον) τις βασικές αποδοχές του Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως προβλέπεται σήμερα (άρθ 4 του ν.2521/1997), διαφορετικά πρόκειται για ανεπίτρεπτη βλαπτική μεταβολή των συνθηκών εργασίας.
Χωρις τη ρητή κατοχύρωση της οικονομικής εξέλιξης των πρώην ειρηνοδίκων στην ειδική επετηρίδα ανάλογης με αυτής που υπάρχει τώρα ήτοι μισθό ΠΠρ στα 18 τουλάχιστον έτη υπηρεσίας και μισθό εφέτη στα τουλάχιστον 24 έτη υπηρεσίας, ο κλάδος αυτός υφίσταται οικονομική και μισθολογική υποβάθμιση το οποίο είναι ανεπίτρεπτο, όταν περαν της εξέλιξης η οποία δεν θα υφίσταται για αυτό τον κλάδο ο μισθός θα παραμένει ίδιος ακόμη και μετά από 30 έτη υπηρεσίας στο ίδιο αντικείμενο…
Ο πρώην Ειρηνοδίκης προσδοκούσε με την πάροδο των ετών και την προαγωγή του σε Ειρηνοδίκη Α΄ τάξης να λάβει (όπως και λαμβάνει ήδη ο Ειρηνοδίκης Α΄ Τάξης, με 24 χρόνια υπηρεσίας), το μισθό του Εφέτη. Με το νομοσχέδιο, φαίνεται αρχικά να υπάρχει μισθολογική εξομοίωση πρώην Ειρηνοδικών με Πρωτοδίκες, κάτι που δικαιολογείται, αφού θα τους ανατεθούν όμοια καθήκοντα. Ωστόσο, το νομοσχέδιο καταλήγει να τους αφαιρεί μελλοντικά τη δυνατότητα λήψης του μισθού του Εφέτη, καθηλώνοντας τους σε αυτόν του Πρωτοδίκη, αφού δεν παρέχεται η δυνατότητα στους Πρωτοδίκες της ειδικής επετηρίδας (πρώην Ειρηνοδίκες) η δυνατότητα να προαχθούν.
Συντάσσομαι πλήρως με τις παρατηρήσεις των υπηρετούντων Ειρηνοδικών στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης.
Από το παρόν άρθρο του νομοσχεδίου προκύπτει με σαφήνεια μόνο ότι, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, οι πρώην Ειρηνοδίκες θα λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας και ότι οι εν λόγω αποδοχές δεν θα είναι κατώτερες αυτών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων. Ωστόσο, με ρητή και σαφή διάταξη θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δε θα είναι κατώτερες αυτών που θα ελάμβαναν διαχρονικά και μέχρι τη συνταξιοδότησή τους, αν δεν είχαν καταργηθεί τα Ειρηνοδικεία.
Πρέπει να συμπεριληφθεί διάταξη ότι οι πρώην ειρηνοδίκες της ειδικής επετηρίδας θα διατηρήσουν τα μισθολογικά τους κεκτημένα, εξασφαλίζοντας το μισθό Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, ως ισχύει σήμερα.
Δεν βρίσκω πουθενά το αντίστοιχο άρθρο για τους υπαλλήλους των Ειρηνοδικείων.
Βέβαια, παίρνουμε τα ίδια ακριβώς ψιχία με τους συναδέλφους των Πρωτοδικείων, δεν χρειάζεται καμμία περαιτέρω πρόνοια.
Προτείνω την θέσπιση αποζημίωσης για την ηθική βλάβη που προκαλείται από την αιφνίδια, αντισυνταγματική, αυθαίρετη αλλαγή εργασιακών συνθηκών των υπαλλήλων όλων των Ειρηνοδικείων, το ποσό της οποίας θα καθορίζεται από Πρώην Ειρηνοδίκη – νυν Πρωτοδίκη του οποίου η κρίση θα στηρίζεται σε κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.
Η μισθολογική κατάταξη των Ειρηνοδικών με τους Πρωτοδίκες πρέπει να γίνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με βάση τα έτη πραγματικής υπηρεσίας και όχι σε συνάρτηση με την τάξη που έχουν. Λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στη σύγκληση του ΑΔΣ που έκρινε τις προαγωγές και στη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ, πολλοί ειρηνοδίκες ενώ θα έχουν συμπληρώσει κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος ν/σ τα απαιτούμενα έτη για προαγωγή τους στην επόμενη τάξη και ένω διαθέτουν τα προσόντα θα θεωρούνται Ειρηνοδίκες μικρότερης τάξης.
Κρίνεται επιβεβλημένη η ρητή νομοθετική πρόβλεψη, αντίστοιχη αυτής του άρθρου 4 παρ. 1 στ του Ν. 2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδίκες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης. Διαφορετικά δεν μιλάμε για αναβάθμιση αλλά για υποβάθμιση των ειρηνοδικών.
Λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στη σύγκληση του ΑΔΣ που έκρινε τις προαγωγές και στη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ, πολλοί ειρηνοδίκες ενώ θα έχουν συμπληρώσει κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος ν/σ τα απαιτούμενα έτη για προαγωγή τους στην επόμενη τάξη και ένω διαθέτουν τα προσόντα θα θεωρούνται Ειρηνοδίκες μικρότερης τάξης.Η μισθολογική τους κατάταξη πρέπει να γίνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με βάση τα έτη πραγματικής υπηρεσίας και όχι σε συνάρτηση με την τάξη που έχουν.
ΠΡΕΠΕΙ η μισθολογική αντιστοίχιση των ειρηνοδικών με τους πρωτοδίκες να γίνει όχι βάσει τάξης, αλλά βάσει ετών προϋπηρεσίας.Η διάταξη όπως είναι διατυπωμένη εγείρει αμφιβολίες.
Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης, καθότι δεν πρέπει να χαθούν τα μισθολογικά κεκτημένα των ειρηνοδικών από τη στιγμή που πλέον θα αναλαμβάνουν αυξημένα καθήκοντα. Κρίνεται επιβεβλημένη η ρητή νομοθετική πρόβλεψη, αντίστοιχη αυτής του άρθρου 4 παρ. 1 στ του Ν. 2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδίκες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης.
Συμφωνώ με τις Ολομέλειες των Ειρηνοδικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Πρέπει να προβλεφθεί στο νομοσχέδιο πως οι ειρηνοδίκες μετά την ενοποίηση σε καμία περίπτωση δεν θα λαμβάνουν μισθολογικές αποδοχές κατώτερες από αυτές που θα λάμβαναν αν δεν επερχόταν η κατάργηση, ώστε με τη συμπλήρωση 24 ετών δικαστικής υπηρεσίας να λαμβάνουν το βασικό μισθό του εφέτη όπως ισχύει μέχρι σήμερα.
Εάν η αύξηση των αρμοδιοτήτων των νυν Ειρηνοδικών δε συνοδευτεί από την κατοχύρωση της μισθολογικής εξέλιξης έως τον μισθό του Εφέτη που θα λάμβαναν ως Ειρηνοδίκες 24 ετών, τότε θα πρόκειται για μισθολογική υποβάθμιση και για ακόμη μια αδικία σε βάρος των Ειρηνοδικών από τις πολλές που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο.
Θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη , αντίστοιχη με αυτή του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ του ν. 2521/1997, στην οποία να προβλέπεται ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης. Συμφωνώ με την πρόταση των Ειρηνοδικών του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης.
Πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθεί διάταξη ότι οι πρώην ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα θα διατηρούν τόσο τα μισθολογικά του κεκτημένα και θα λάβουν το μισθό Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας.
Ομόφωνα οι δικαστές του Ειρηνοδικείου Αχαρνών συντασσόμαστε με τη με αρ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και τις προτεινόμενες με αυτήν τροποποιήσεις.
Κατά τον τρόπο διατύπωσης του παρόντος άρθρου υφίσταται ασάφεια αν οι Ειρηνοδίκες διατηρούν ως µισθολογικό κεκτηµένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαµβάνουν σήµερα µετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας.
Προτεινόµενη τροποποίηση:
Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαµβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών µε τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συµπεριλαµβανοµένων των µισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγµατικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάµενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, µε βάση το µέχρι σήµερα µισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 Ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καµία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν µπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάµβαναν ή προσδοκούσαν να λάβουν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, στην οποία αποτυπώνονται τα κίνητρα, η στόχευση και η αναγκαιότητα της αξιολογούμενης ρύθμισης, η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 10 αποτελεί εύλογη συνέπεια της κατάργησης των Ειρηνοδικείων και της αντιστοίχισής τους στα καθήκοντα των Πρωτοδικών, ώστε να διασφαλιστεί η μη χειροτέρευση της θέσης και η μη διάψευση της εύλογης προσδοκίας τους αναφορικά με τη μισθολογική τους κατάσταση. Όμως, παρ’ όλα αυτά, με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 10 παραμένει ασαφές αν οι Ειρηνοδίκες διατηρούν ως μισθολογικό κεκτημένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαμβάνουν σήμερα μετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας, καίτοι από τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ΄ του ν. 2521/1997 προκύπτει ότι «Στους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης που συμπληρώνουν δικαστική υπηρεσία είκοσι τεσσάρων ετών παρέχεται, μετά από απόφαση του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου, ο βασικός μισθός του Εφέτη». Με βάση τις σκέψεις αυτές, καθίσταται σαφές ότι η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 10, προκειμένου να είναι σύμφωνη με την αιτιολογική έκθεση του νόμου και ως εκ τούτου να διασφαλιστεί η μη διάψευση της εύλογης προσδοκίας των πρώην Ειρηνοδικών αναφορικά με τη μισθολογική τους κατάσταση, θα πρέπει να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, με βάση το μέχρι σήμερα μισθολογικό καθεστώς (άρθρο 4 παρ. 1 περ. στ΄ του ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα».
Συμφωνώ με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης. Δεν πρέπει να χαθούν τα μισθολογικά κεκτημένα των Ειρηνοδικών. Πολύ περισσότερο τώρα με την αύξηση των αρμοδιοτήτων τους.
Θα πρέπει οι Ειρηνοδίκες να μη χάσουν το μισθό του Εφέτη που επρόκειτο να λάβουν, πριν την κατάργηση των Ειρηνοδικείων, μετά τη συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών.
Κατόπιν σύγκλησης της ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Λαυρίου αποφασίστηκε ομόφωνα με την με αριθμό 24/16-4-2024 απόφαση η προσυπογραφή της με αριθμό 30/2024 απόφασης της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών. Η ολομέλεια του Ειρηνοδικείου Λαυρίου.
Να οριστεί ρητώς ότι οι (πρωην)Ειρηνοδίκες θα λαμβάνουν (τουλάχιστον) τις βασικές αποδοχές του Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας (άρθ 4 του ν.3521/1997). Άλλως θίγονται άμεσα και τα μισθολογικά μας.
Καθίσταται απολύτως αναγκαίο να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα διατηρούν τα μισθολογικά τους κεκτημένα και θα λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας.
Επί του άρθρου 10
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ: «1. Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, με βάση το μέχρι σήμερα μισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα.
2. Οι αποδοχές των ανωτέρω δικαστικών λειτουργών της ειδικής επετηρίδας, οι οποίες δεν μπορούν να είναι κατώτερες αυτών που ελάμβαναν ή προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες, συνεχίζουν να προσδιορίζονται και μετά τη λήψη του βαθμού του προέδρου πρωτοδικών, με βάση τα έτη συνολικής δικαστικής υπηρεσίας, κατ΄ αναλογία με την μισθολογική και υπηρεσιακή εξέλιξη των δικαστικών λειτουργών της γενικής επετηρίδας και τον αντίστοιχο βαθμό μέχρι και τον βαθμό του Προέδρου Εφετών, σύμφωνα με το ισχύον εκάστοτε μισθολόγιο και χρονοεπιδόματα, εξομοιούμενοι πλήρως μισθολογικά, λαμβάνοντας τόσο τις πλήρεις αποδοχές του βαθμού του Εφέτη όσο και του Προέδρου Εφετών, όπως ο νόμος ορίζει. Κατά την συνταξιοδότησή τους αποχωρούν με τον βαθμό του Προέδρου Εφετών επί τιμή».
Επισημαίνεται ότι επιβάλλεται τροποποίηση του άρθρου 66 παρ. 1 (περί των βαθμοί της ιεραρχίας των δικαστικών λειτουργών) του Νόμου 4938/ 2022 «Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών».
Επί του άρθρου 10: Παραμένει ασαφές αν οι Ειρηνοδίκες διατηρούν ως μισθολογικό κεκτημένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαμβάνουν σήμερα μετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας.
Η διατύπωση του ως άνω άρθρου είναι ελλιπής καθώς παραγνωρίζει ότι οι Ειρηνοδίκες, βάσει του υφιστάμενου μισθολογίου τους, λάμβαναν τις αποδοχές Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών δικαστικής υπηρεσίας. Είναι αυτονόητο ότι το σχετικό δικαίωμα δεν μπορεί να απολεσθεί για όσους Ειρηνοδίκες δεν είχαν προλάβει να συμπληρώσουν 24ετή υπηρεσία. Θα πρέπει, επομένως, να συμπληρωθεί ότι οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορούν να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν ή επρόκειτο να λάβουν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων.
Δεν αναφέρεται εάν οι πρωτοδίκες της ειδικής επετηρίδας θα λάβουν και τις αποδοχές που προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες (μισθό εφέτη μετά την πάροδο 24ετούς υπηρεσίας). Επίσης, δεν διευκρινίζεται τι θα γίνεται με τα μισθολογικά των πρωτοδικών της ειδικής επετηρίδας (πρώην ειρηνοδικών) που θα μεταπηδήσουν στη γενική. Παράδειγμα: πρωτοδίκης ειδικής επετηρίδας με 10ετή προϋπηρεσία, που μεταπηδά στη γενική επετηρίδα, θα συνεχίσει να λαμβάνει τις ίδιες αποδοχές που ελάμβανε ή τις αποδοχές του νεοδιόριστου πρωτοδίκη πλέον των χρονοεπιδομάτων του;
Συντάσσομαι πλήρως με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης. Η διατήρηση των μισθολογικών κεκτημένων είναι αναγκαίο να διασαφηνιστεί. Οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών θα πρέπει να διατηρηθούν όχι σε αυτές που λάμβαναν, αλλά σε αυτές που θα αναμενόταν να λαμβάνουν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων, ήτοι ο μισθός τους να φτάνει οπωσδήποτε ως αυτόν του Εφέτη, που λαμβάνουν σήμερα οι Ειρηνοδίκες Α’ κάποιων ετών υπηρεσίας.
Ορθότερη όλων η πρόταση των υπηρετούντων στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης.
Προς θεραπεία των αντισυνταγματικών διατάξεων του σχεδίου νόμου για την ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας (σύμφωνα και με τις υπ’αριθμ. 67 και 68 συστάσεις της σχετικής έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας) επιβάλλεται να ρυθμιστούν ρητά τα ακόλουθα:
1. Μισθολογική εξομοίωση μεταξύ επετηρίδων ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας. Άλλως ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων (προαγωγές, μισθό εφέτη στα 24 έτη υπηρεσίας) με τροποποίηση του ΚΟΔΚΔΛ.
2. Δικαίωμα εισαγωγής σε γενική επετηρίδα ετησίως με αναγνώριση ετών υπηρεσίας. Άλλως δυνατότητα εξέλιξης σε β’ βαθμό δικαιοδοσίας από παράλληλη.
Πρέπει να απαλειφθεί η φράση «με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8», καθώς στο εν λόγω άρθρο δεν γίνεται αντιστοίχιση και αναγνώριση των πραγματικών ετών υπηρεσίας των Ειρηνοδικών.
Όπως ορθά έχει επισημανθεί το σχολιαζόμενο άρθρο είναι ελλιπώς διατυπωμένο. Προκειμένου να είναι σύμφωνο με το άρθρο 88 του Συντάγματος (βλ. αντί άλλων Κ. Γώγο, https://www.syntagmawatch.gr/my-constitution/arthro-88/ αριθμ. 14 επ.) είναι απαραίτητο να προστεθεί ότι οι άλλοτε Ειρηνοδίκες διατηρούν ως µισθολογικό κεκτηµένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαµβάνουν σήµερα µετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας (βλ. εδάφ. στ΄, παρ. 1 του άρθρ. 4 ν. 2521/1997).
Το άρθρο είναι ασαφές ως προς το μισθολογικό των Ειρηνοδικών που δεν έχουν συμπληρώσει 24 έτη υπηρεσίας οπότε θα λάμβαναν τον μισθό του Εφέτη και θα πρέπει να συμπληρωθεί ως προς τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, µε βάση το µέχρι σήµερα µισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 ν. 2521/1997), καθως και να τεθεί η πρόβλεψη ότι τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα.
Πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο 10 και να τεθεί διάταξη ότι, οι υπηρετούντες κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του νόμου ειρηνοδίκες, που εντάσσονται στην ειδική επετηρίδα, με τη συμπλήρωση 24 ετών δικαστικής υπηρεσίας λαμβάνουν το βασικό μισθό του εφέτη. Η τροποποίηση αυτή τελεί σε αντιστοιχία με το άρθρο 4 παρ. 1 στ΄ ν. 2521/1997 για τους ειρηνοδίκες Α΄ τάξης και υπηρετεί τον ίδιο σκοπό με την παραπάνω διάταξη.
Συμφωνώ με την πρόταση θεσσαλονικης
Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους και όσες προβλεπόταν ότι θα λάβουν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των ανωτέρω δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν ή επρόκειτο να λάβουν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων.
Ενόψει της ενοποίησης και της ανάθεσης περισσότερων αρμοδιοτήτων στους πρώην ειρηνοδίκες, καθίσταται απολύτως αναγκαίο να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη αντίστοιχη με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ του ν. 2521/1997, ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης. Διαφορετικά θα πρόκειται για αύξηση αντικειμένου εργασίας και ταυτόχρονη μείωση αποδοχών σε σχέση με τα όσα ισχύουν σήμερα.
Παραμένει ασαφές αν οι Ειρηνοδίκες διατηρούν ως μισθολογικό κεκτημένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαμβάνουν σήμερα μετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας.
Προτεινόμενη τροποποίηση: Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, με βάση το μέχρι σήμερα μισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα.
Το άρθρο έχει ασάφεια ως προς το αν οι πρώην Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν το Σεπτέμβριο 2024 στην ειδική επετηρίδα διατηρούν ως μισθολογικό κεκτημένο τις αποδοχές Εφέτη, τις οποίες λαμβάνουν μετά από 24 έτη υπηρεσίας.
Θα πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη αντίστοιχη με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ του ν. 2521/1997, ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης.
Το γεγονός ότι μέχρι τη στιγμή αυτή υπάρχουν μόνο 6 σχόλια για το συγκεκριμένο άρθρο καταδεικνύει πόσο ανυποψίαστοι είναι οι συνάδελφοι – μελλοντικοί πρώην ειρηνοδίκες. Πρέπει να απαιτήσουμε να καθοριστούν με σαφήνεια το πλαίσιο και οι όροι των μισθολογικών μας προαγωγών. Είναι αδιανόητο δημόσιοι δικαστικοί λειτουργοί να φτάνουμε τα 20, 25 χρόνια υπηρεσίας με μόνη αύξηση το χρονοεπίδομα.
Πρέπει οπωσδήποτε να διατυπωθεί η αντίστοιχη ρύθμιση με αυτή του α. 4 παρ. 1 του Ν. 2521/1997 για τους πρώην ειρηνοδίκες της ειδικής επετηρίδας, διότι ειδάλλως μιλάμε για υποβάθμιση των αποδοχών που ευλόγως προσδοκούσαν να λάβουν.
Πρέπει να διευκρινιστεί στο συγκεκριμένο άρθρο πώς θα υπολογίζονται οι μισθολογικές προαγωγές. Αν αυτό γίνει σύμφωνα με το ν. 2521/1997 τότε με βάση ποιο άρθρο του νόμου αυτού; Το ορθό θα ήταν να υπάρξει αντίστοιχη προβλεψη με το άρθρο 4 του ν. 2521/1997.
Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους πρώην Ειρηνοδίκες με τον βαθμό του Ειρηνοδίκη Α’, οι οποίοι με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, σήμερα λαμβάνουν τον μισθό του Εφέτη, ενώ έτσι όπως είναι διατυπωμένο το άρθρο δεν προβλέπει μισθολογική εξέλιξη.
Οι διατάξεις του άρθρου 4 του ν.3521/1997 ορίζουν ότι οι (πρωην)Ειρηνοδίκες λαμβάνουν τις βασικές αποδοχές του Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας.Δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη στο νομοσχέδιο για τους πρώην ειρηνοδικες.
Απαιτείται ρητή νομοθετική πρόβλεψη, αντίστοιχη αυτής του άρθρου 4 παρ.1 στ του ν.2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδικες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδικες Α’ τάξης. Διότι, όπως είναι διατυπωμένο το παρόν άρθρο, θα φτάσουν μέχρι το μισθό του Προέδρου Πρωτοδικών, χωρίς περαιτέρω μισθολογική εξέλιξη, καθόσον το νομοσχέδιο δεν προβλέπει τη βαθμολογική εξέλιξή τους.
Ο σημερινος ειρηνοδικης Α λαμβανει μεγαλυτερο μισθο απο τον προεδρο πρωτοδικων. Εστω οτι ο νυν ειρηνοδικης Δ γινεται καποια στιγμη προεδρος πρωτοδικων. Τι μισθο θα λαμβανει? αν λαμβανει τον σημερινο μισθο του προεδρου πρωτοδικων μιλαμε για μισθολογικη υποβαθμιση οχι εξομοιωση.