Άρθρο 10 Μισθολογική κατάσταση

Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των ανωτέρω δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων.

  • 17 Απριλίου 2024, 18:23 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΕΚΝΑΚΗ

    Το νομοσχέδιο δεν δισφαλίζει την μισθολογική εξέλιξη που οι Ειρηνοδίκες θα είχαν εξελισσόμενοι πριν το εν λόγω νομοσχέδιο. Ειδικότερα, οι β,γ και δ΄τάξης παραμένουν εσαεί πρωτοδίκες και δεν θα λαμβάνουν τον μισθό του εφέτη που θα λάμβαναν γίνονταν ειρηνοδίκες α΄τάξης μετά από 24έτη υπηρεσίας

  • 17 Απριλίου 2024, 17:37 | Α Κ.

    Συμφωνώ απόλυτα με τις προτάσεις της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης και αυτής του Ειρηνοδικείου Αθηνών

  • 17 Απριλίου 2024, 17:05 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ Γ ΤΑΞΗΣ

    Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση του Ειρηνοδικειου Θεσσαλονίκης. Πρέπει να προβλεφθεί ρητά ότι οι πρώην Ειρηνοδικες της ειδικής επετηρίδας δικαιούνται να λάβουν μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας ιδιαίτερα ενόψει της αύξησης της ύλης, η οποία θα είναι στο μεγαλυτερο μερος ίδια με αυτήν των πρωτοδικων της γενικής επετηριδας ειδάλλως χάνεται ένα μισθολογικο κεκτημένο 30 περίπου ετών και μιλάμε για υποβάθμιση και όχι για αναβάθμιση του κλάδου.

  • 17 Απριλίου 2024, 16:16 | Π.Μ.

    Η μισθολογική αντιστοίχιση των ειρηνοδικών με τους πρωτοδίκες πρέπει να γίνει αποκλειστικά βάσει ετών προϋπηρεσίας και όχι βάσει τάξεων. Είναι επίσης αναγκαίο να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα διατηρούν τα μισθολογικά τους κεκτημένα και θα λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας.

  • 17 Απριλίου 2024, 16:42 | Α.Μ.

    Να προβλεφετί ρητά ότι οι (πρωην)Ειρηνοδίκες που θα παραμείνουν στην ειδική επετηρίδα, θα λαμβάνουν (τουλάχιστον) τις βασικές αποδοχές του Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως προβλέπεται σήμερα (άρθ 4 του ν.2521/1997), διαφορετικά πρόκειται για ανεπίτρεπτη βλαπτική μεταβολή των συνθηκών εργασίας.

  • 17 Απριλίου 2024, 15:45 | Άλφα Φ

    Χωρις τη ρητή κατοχύρωση της οικονομικής εξέλιξης των πρώην ειρηνοδίκων στην ειδική επετηρίδα ανάλογης με αυτής που υπάρχει τώρα ήτοι μισθό ΠΠρ στα 18 τουλάχιστον έτη υπηρεσίας και μισθό εφέτη στα τουλάχιστον 24 έτη υπηρεσίας, ο κλάδος αυτός υφίσταται οικονομική και μισθολογική υποβάθμιση το οποίο είναι ανεπίτρεπτο, όταν περαν της εξέλιξης η οποία δεν θα υφίσταται για αυτό τον κλάδο ο μισθός θα παραμένει ίδιος ακόμη και μετά από 30 έτη υπηρεσίας στο ίδιο αντικείμενο…

  • 17 Απριλίου 2024, 15:05 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ

    Ο πρώην Ειρηνοδίκης προσδοκούσε με την πάροδο των ετών και την προαγωγή του σε Ειρηνοδίκη Α΄ τάξης να λάβει (όπως και λαμβάνει ήδη ο Ειρηνοδίκης Α΄ Τάξης, με 24 χρόνια υπηρεσίας), το μισθό του Εφέτη. Με το νομοσχέδιο, φαίνεται αρχικά να υπάρχει μισθολογική εξομοίωση πρώην Ειρηνοδικών με Πρωτοδίκες, κάτι που δικαιολογείται, αφού θα τους ανατεθούν όμοια καθήκοντα. Ωστόσο, το νομοσχέδιο καταλήγει να τους αφαιρεί μελλοντικά τη δυνατότητα λήψης του μισθού του Εφέτη, καθηλώνοντας τους σε αυτόν του Πρωτοδίκη, αφού δεν παρέχεται η δυνατότητα στους Πρωτοδίκες της ειδικής επετηρίδας (πρώην Ειρηνοδίκες) η δυνατότητα να προαχθούν.
    Συντάσσομαι πλήρως με τις παρατηρήσεις των υπηρετούντων Ειρηνοδικών στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης.

  • 17 Απριλίου 2024, 15:56 | Κ. Α.

    Από το παρόν άρθρο του νομοσχεδίου προκύπτει με σαφήνεια μόνο ότι, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου, οι πρώην Ειρηνοδίκες θα λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας και ότι οι εν λόγω αποδοχές δεν θα είναι κατώτερες αυτών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων. Ωστόσο, με ρητή και σαφή διάταξη θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δε θα είναι κατώτερες αυτών που θα ελάμβαναν διαχρονικά και μέχρι τη συνταξιοδότησή τους, αν δεν είχαν καταργηθεί τα Ειρηνοδικεία.

  • 17 Απριλίου 2024, 14:33 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ Β΄ΤΑΞΗΣ

    Πρέπει να συμπεριληφθεί διάταξη ότι οι πρώην ειρηνοδίκες της ειδικής επετηρίδας θα διατηρήσουν τα μισθολογικά τους κεκτημένα, εξασφαλίζοντας το μισθό Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, ως ισχύει σήμερα.

  • 17 Απριλίου 2024, 14:31 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΜΙΧΑΣ, ΕΙΡ. ΘΕΣΣ.

    Δεν βρίσκω πουθενά το αντίστοιχο άρθρο για τους υπαλλήλους των Ειρηνοδικείων.

    Βέβαια, παίρνουμε τα ίδια ακριβώς ψιχία με τους συναδέλφους των Πρωτοδικείων, δεν χρειάζεται καμμία περαιτέρω πρόνοια.

    Προτείνω την θέσπιση αποζημίωσης για την ηθική βλάβη που προκαλείται από την αιφνίδια, αντισυνταγματική, αυθαίρετη αλλαγή εργασιακών συνθηκών των υπαλλήλων όλων των Ειρηνοδικείων, το ποσό της οποίας θα καθορίζεται από Πρώην Ειρηνοδίκη – νυν Πρωτοδίκη του οποίου η κρίση θα στηρίζεται σε κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.

  • 17 Απριλίου 2024, 14:34 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ Γ’

    Η μισθολογική κατάταξη των Ειρηνοδικών με τους Πρωτοδίκες πρέπει να γίνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με βάση τα έτη πραγματικής υπηρεσίας και όχι σε συνάρτηση με την τάξη που έχουν. Λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στη σύγκληση του ΑΔΣ που έκρινε τις προαγωγές και στη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ, πολλοί ειρηνοδίκες ενώ θα έχουν συμπληρώσει κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος ν/σ τα απαιτούμενα έτη για προαγωγή τους στην επόμενη τάξη και ένω διαθέτουν τα προσόντα θα θεωρούνται Ειρηνοδίκες μικρότερης τάξης.

  • 17 Απριλίου 2024, 14:21 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ

    Κρίνεται επιβεβλημένη η ρητή νομοθετική πρόβλεψη, αντίστοιχη αυτής του άρθρου 4 παρ. 1 στ του Ν. 2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδίκες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης. Διαφορετικά δεν μιλάμε για αναβάθμιση αλλά για υποβάθμιση των ειρηνοδικών.

  • 17 Απριλίου 2024, 13:21 | Ειρηνοδίκης

    Λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στη σύγκληση του ΑΔΣ που έκρινε τις προαγωγές και στη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ, πολλοί ειρηνοδίκες ενώ θα έχουν συμπληρώσει κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος ν/σ τα απαιτούμενα έτη για προαγωγή τους στην επόμενη τάξη και ένω διαθέτουν τα προσόντα θα θεωρούνται Ειρηνοδίκες μικρότερης τάξης.Η μισθολογική τους κατάταξη πρέπει να γίνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ με βάση τα έτη πραγματικής υπηρεσίας και όχι σε συνάρτηση με την τάξη που έχουν.

  • 17 Απριλίου 2024, 13:24 | Πρώην Ειρηνοδίκης

    ΠΡΕΠΕΙ η μισθολογική αντιστοίχιση των ειρηνοδικών με τους πρωτοδίκες να γίνει όχι βάσει τάξης, αλλά βάσει ετών προϋπηρεσίας.Η διάταξη όπως είναι διατυπωμένη εγείρει αμφιβολίες.

  • 17 Απριλίου 2024, 13:58 | Ιωάννα Εφραιμίδου

    Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης, καθότι δεν πρέπει να χαθούν τα μισθολογικά κεκτημένα των ειρηνοδικών από τη στιγμή που πλέον θα αναλαμβάνουν αυξημένα καθήκοντα. Κρίνεται επιβεβλημένη η ρητή νομοθετική πρόβλεψη, αντίστοιχη αυτής του άρθρου 4 παρ. 1 στ του Ν. 2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδίκες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης.

  • 17 Απριλίου 2024, 12:49 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ

    Συμφωνώ με τις Ολομέλειες των Ειρηνοδικείων Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Πρέπει να προβλεφθεί στο νομοσχέδιο πως οι ειρηνοδίκες μετά την ενοποίηση σε καμία περίπτωση δεν θα λαμβάνουν μισθολογικές αποδοχές κατώτερες από αυτές που θα λάμβαναν αν δεν επερχόταν η κατάργηση, ώστε με τη συμπλήρωση 24 ετών δικαστικής υπηρεσίας να λαμβάνουν το βασικό μισθό του εφέτη όπως ισχύει μέχρι σήμερα.

  • 17 Απριλίου 2024, 12:28 | Ειρηνοδίκης ΚΓ

    Εάν η αύξηση των αρμοδιοτήτων των νυν Ειρηνοδικών δε συνοδευτεί από την κατοχύρωση της μισθολογικής εξέλιξης έως τον μισθό του Εφέτη που θα λάμβαναν ως Ειρηνοδίκες 24 ετών, τότε θα πρόκειται για μισθολογική υποβάθμιση και για ακόμη μια αδικία σε βάρος των Ειρηνοδικών από τις πολλές που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο.

  • 17 Απριλίου 2024, 11:21 | Γ.Α.Ε.

    Θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη , αντίστοιχη με αυτή του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ του ν. 2521/1997, στην οποία να προβλέπεται ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης. Συμφωνώ με την πρόταση των Ειρηνοδικών του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης.

  • 17 Απριλίου 2024, 11:43 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ

    Πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριληφθεί διάταξη ότι οι πρώην ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα θα διατηρούν τόσο τα μισθολογικά του κεκτημένα και θα λάβουν το μισθό Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας.

  • 17 Απριλίου 2024, 10:48 | Ολομέλεια Ειρηνοδικών Αχαρνών

    Ομόφωνα οι δικαστές του Ειρηνοδικείου Αχαρνών συντασσόμαστε με τη με αρ. 30/2024 απόφαση της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών και τις προτεινόμενες με αυτήν τροποποιήσεις.

  • 16 Απριλίου 2024, 21:34 | Ειρηνοδικείο Πατρών – Ολομέλεια

    Κατά τον τρόπο διατύπωσης του παρόντος άρθρου υφίσταται ασάφεια αν οι Ειρηνοδίκες διατηρούν ως µισθολογικό κεκτηµένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαµβάνουν σήµερα µετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας.
    Προτεινόµενη τροποποίηση:
    Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαµβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών µε τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συµπεριλαµβανοµένων των µισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγµατικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάµενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, µε βάση το µέχρι σήµερα µισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 Ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καµία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν µπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάµβαναν ή προσδοκούσαν να λάβουν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα.

  • 16 Απριλίου 2024, 21:31 | Βασίλειος Καραούλης

    Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, στην οποία αποτυπώνονται τα κίνητρα, η στόχευση και η αναγκαιότητα της αξιολογούμενης ρύθμισης, η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 10 αποτελεί εύλογη συνέπεια της κατάργησης των Ειρηνοδικείων και της αντιστοίχισής τους στα καθήκοντα των Πρωτοδικών, ώστε να διασφαλιστεί η μη χειροτέρευση της θέσης και η μη διάψευση της εύλογης προσδοκίας τους αναφορικά με τη μισθολογική τους κατάσταση. Όμως, παρ’ όλα αυτά, με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 10 παραμένει ασαφές αν οι Ειρηνοδίκες διατηρούν ως μισθολογικό κεκτημένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαμβάνουν σήμερα μετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας, καίτοι από τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ΄ του ν. 2521/1997 προκύπτει ότι «Στους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης που συμπληρώνουν δικαστική υπηρεσία είκοσι τεσσάρων ετών παρέχεται, μετά από απόφαση του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου, ο βασικός μισθός του Εφέτη». Με βάση τις σκέψεις αυτές, καθίσταται σαφές ότι η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 10, προκειμένου να είναι σύμφωνη με την αιτιολογική έκθεση του νόμου και ως εκ τούτου να διασφαλιστεί η μη διάψευση της εύλογης προσδοκίας των πρώην Ειρηνοδικών αναφορικά με τη μισθολογική τους κατάσταση, θα πρέπει να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, με βάση το μέχρι σήμερα μισθολογικό καθεστώς (άρθρο 4 παρ. 1 περ. στ΄ του ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα».

  • 16 Απριλίου 2024, 18:19 | Κωνσταντίνα Βέργου

    Συμφωνώ με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης. Δεν πρέπει να χαθούν τα μισθολογικά κεκτημένα των Ειρηνοδικών. Πολύ περισσότερο τώρα με την αύξηση των αρμοδιοτήτων τους.

  • 16 Απριλίου 2024, 15:40 | Ειρηνοδίκης Β

    Θα πρέπει οι Ειρηνοδίκες να μη χάσουν το μισθό του Εφέτη που επρόκειτο να λάβουν, πριν την κατάργηση των Ειρηνοδικείων, μετά τη συμπλήρωση των απαιτούμενων ετών.

  • 16 Απριλίου 2024, 13:38 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ ΛΑΥΡΙΟΥ

    Κατόπιν σύγκλησης της ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Λαυρίου αποφασίστηκε ομόφωνα με την με αριθμό 24/16-4-2024 απόφαση η προσυπογραφή της με αριθμό 30/2024 απόφασης της Ολομέλειας του Ειρηνοδικείου Αθηνών. Η ολομέλεια του Ειρηνοδικείου Λαυρίου.

  • 15 Απριλίου 2024, 22:16 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ

    Να οριστεί ρητώς ότι οι (πρωην)Ειρηνοδίκες θα λαμβάνουν (τουλάχιστον) τις βασικές αποδοχές του Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας (άρθ 4 του ν.3521/1997). Άλλως θίγονται άμεσα και τα μισθολογικά μας.

  • 15 Απριλίου 2024, 16:34 | ΝΥΝ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΗΣ

    Καθίσταται απολύτως αναγκαίο να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα διατηρούν τα μισθολογικά τους κεκτημένα και θα λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας.

  • 15 Απριλίου 2024, 12:11 | ΥΠ. ΑΡ’ 30/2024 ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ EIΡHNOΔIKEIOΥ AΘHNΩN

    Επί του άρθρου 10
    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ: «1. Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, με βάση το μέχρι σήμερα μισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα.
    2. Οι αποδοχές των ανωτέρω δικαστικών λειτουργών της ειδικής επετηρίδας, οι οποίες δεν μπορούν να είναι κατώτερες αυτών που ελάμβαναν ή προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες, συνεχίζουν να προσδιορίζονται και μετά τη λήψη του βαθμού του προέδρου πρωτοδικών, με βάση τα έτη συνολικής δικαστικής υπηρεσίας, κατ΄ αναλογία με την μισθολογική και υπηρεσιακή εξέλιξη των δικαστικών λειτουργών της γενικής επετηρίδας και τον αντίστοιχο βαθμό μέχρι και τον βαθμό του Προέδρου Εφετών, σύμφωνα με το ισχύον εκάστοτε μισθολόγιο και χρονοεπιδόματα, εξομοιούμενοι πλήρως μισθολογικά, λαμβάνοντας τόσο τις πλήρεις αποδοχές του βαθμού του Εφέτη όσο και του Προέδρου Εφετών, όπως ο νόμος ορίζει. Κατά την συνταξιοδότησή τους αποχωρούν με τον βαθμό του Προέδρου Εφετών επί τιμή».
    Επισημαίνεται ότι επιβάλλεται τροποποίηση του άρθρου 66 παρ. 1 (περί των βαθμοί της ιεραρχίας των δικαστικών λειτουργών) του Νόμου 4938/ 2022 «Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών».

  • 15 Απριλίου 2024, 12:13 | ΥΠ. ΑΡ’ 30/2024 ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ EIΡHNOΔIKEIOΥ AΘHNΩN

    Επί του άρθρου 10: Παραμένει ασαφές αν οι Ειρηνοδίκες διατηρούν ως μισθολογικό κεκτημένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαμβάνουν σήμερα μετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας.

  • 14 Απριλίου 2024, 20:43 | Ειρηνοδίκης 12ετίας

    Η διατύπωση του ως άνω άρθρου είναι ελλιπής καθώς παραγνωρίζει ότι οι Ειρηνοδίκες, βάσει του υφιστάμενου μισθολογίου τους, λάμβαναν τις αποδοχές Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών δικαστικής υπηρεσίας. Είναι αυτονόητο ότι το σχετικό δικαίωμα δεν μπορεί να απολεσθεί για όσους Ειρηνοδίκες δεν είχαν προλάβει να συμπληρώσουν 24ετή υπηρεσία. Θα πρέπει, επομένως, να συμπληρωθεί ότι οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορούν να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν ή επρόκειτο να λάβουν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων.

  • 12 Απριλίου 2024, 21:17 | ΜΝ

    Δεν αναφέρεται εάν οι πρωτοδίκες της ειδικής επετηρίδας θα λάβουν και τις αποδοχές που προσδοκούσαν να λάβουν ως ειρηνοδίκες (μισθό εφέτη μετά την πάροδο 24ετούς υπηρεσίας). Επίσης, δεν διευκρινίζεται τι θα γίνεται με τα μισθολογικά των πρωτοδικών της ειδικής επετηρίδας (πρώην ειρηνοδικών) που θα μεταπηδήσουν στη γενική. Παράδειγμα: πρωτοδίκης ειδικής επετηρίδας με 10ετή προϋπηρεσία, που μεταπηδά στη γενική επετηρίδα, θα συνεχίσει να λαμβάνει τις ίδιες αποδοχές που ελάμβανε ή τις αποδοχές του νεοδιόριστου πρωτοδίκη πλέον των χρονοεπιδομάτων του;

  • 12 Απριλίου 2024, 16:22 | Tριανταφυλλιά Μπακαλοπούλου

    Συντάσσομαι πλήρως με την πρόταση του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης. Η διατήρηση των μισθολογικών κεκτημένων είναι αναγκαίο να διασαφηνιστεί. Οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών θα πρέπει να διατηρηθούν όχι σε αυτές που λάμβαναν, αλλά σε αυτές που θα αναμενόταν να λαμβάνουν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων, ήτοι ο μισθός τους να φτάνει οπωσδήποτε ως αυτόν του Εφέτη, που λαμβάνουν σήμερα οι Ειρηνοδίκες Α’ κάποιων ετών υπηρεσίας.

  • 12 Απριλίου 2024, 10:43 | Π.Κ.

    Ορθότερη όλων η πρόταση των υπηρετούντων στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης.

  • 11 Απριλίου 2024, 17:56 | ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

    Προς θεραπεία των αντισυνταγματικών διατάξεων του σχεδίου νόμου για την ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας (σύμφωνα και με τις υπ’αριθμ. 67 και 68 συστάσεις της σχετικής έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας) επιβάλλεται να ρυθμιστούν ρητά τα ακόλουθα:
    1. Μισθολογική εξομοίωση μεταξύ επετηρίδων ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας. Άλλως ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων (προαγωγές, μισθό εφέτη στα 24 έτη υπηρεσίας) με τροποποίηση του ΚΟΔΚΔΛ.
    2. Δικαίωμα εισαγωγής σε γενική επετηρίδα ετησίως με αναγνώριση ετών υπηρεσίας. Άλλως δυνατότητα εξέλιξης σε β’ βαθμό δικαιοδοσίας από παράλληλη.

  • 11 Απριλίου 2024, 17:15 | Πρωην Ειρηνοδίκης

    Πρέπει να απαλειφθεί η φράση «με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8», καθώς στο εν λόγω άρθρο δεν γίνεται αντιστοίχιση και αναγνώριση των πραγματικών ετών υπηρεσίας των Ειρηνοδικών.

  • 11 Απριλίου 2024, 15:38 | Ιωάννα Κυρούδη

    Όπως ορθά έχει επισημανθεί το σχολιαζόμενο άρθρο είναι ελλιπώς διατυπωμένο. Προκειμένου να είναι σύμφωνο με το άρθρο 88 του Συντάγματος (βλ. αντί άλλων Κ. Γώγο, https://www.syntagmawatch.gr/my-constitution/arthro-88/ αριθμ. 14 επ.) είναι απαραίτητο να προστεθεί ότι οι άλλοτε Ειρηνοδίκες διατηρούν ως µισθολογικό κεκτηµένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαµβάνουν σήµερα µετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας (βλ. εδάφ. στ΄, παρ. 1 του άρθρ. 4 ν. 2521/1997).

  • 11 Απριλίου 2024, 13:17 | Κωνσταντίνος Γαλίδης

    Το άρθρο είναι ασαφές ως προς το μισθολογικό των Ειρηνοδικών που δεν έχουν συμπληρώσει 24 έτη υπηρεσίας οπότε θα λάμβαναν τον μισθό του Εφέτη και θα πρέπει να συμπληρωθεί ως προς τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, µε βάση το µέχρι σήµερα µισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 ν. 2521/1997), καθως και να τεθεί η πρόβλεψη ότι τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα.

  • 11 Απριλίου 2024, 00:17 | Ηλίας Μόσχου

    Πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο 10 και να τεθεί διάταξη ότι, οι υπηρετούντες κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του νόμου ειρηνοδίκες, που εντάσσονται στην ειδική επετηρίδα, με τη συμπλήρωση 24 ετών δικαστικής υπηρεσίας λαμβάνουν το βασικό μισθό του εφέτη. Η τροποποίηση αυτή τελεί σε αντιστοιχία με το άρθρο 4 παρ. 1 στ΄ ν. 2521/1997 για τους ειρηνοδίκες Α΄ τάξης και υπηρετεί τον ίδιο σκοπό με την παραπάνω διάταξη.

  • 10 Απριλίου 2024, 23:55 | Ευπραξια κυριλη

    Συμφωνώ με την πρόταση θεσσαλονικης

  • 10 Απριλίου 2024, 23:16 | Πρόταση τροποποίησης

    Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους και όσες προβλεπόταν ότι θα λάβουν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των ανωτέρω δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν ή επρόκειτο να λάβουν πριν από την κατάργηση των ειρηνοδικείων.

  • 10 Απριλίου 2024, 12:28 | Χ.Σ.

    Ενόψει της ενοποίησης και της ανάθεσης περισσότερων αρμοδιοτήτων στους πρώην ειρηνοδίκες, καθίσταται απολύτως αναγκαίο να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη αντίστοιχη με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ του ν. 2521/1997, ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης. Διαφορετικά θα πρόκειται για αύξηση αντικειμένου εργασίας και ταυτόχρονη μείωση αποδοχών σε σχέση με τα όσα ισχύουν σήμερα.

  • 10 Απριλίου 2024, 10:25 | Υπηρετούντες Ειρηνοδίκες Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης

    Παραμένει ασαφές αν οι Ειρηνοδίκες διατηρούν ως μισθολογικό κεκτημένο τις αποδοχές του Εφέτη, τις οποίες λαμβάνουν σήμερα μετά από είκοσι τέσσερα (24) έτη υπηρεσίας.

    Προτεινόμενη τροποποίηση: Οι υπηρετούντες, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, Ειρηνοδίκες λαμβάνουν όλες τις αποδοχές των Δικαστικών Λειτουργών με τους οποίους αντιστοιχούν κατά το άρθρο 8, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών προαγωγών και κατ’ αναλογία των ετών πραγματικής δικαστικής υπηρεσίας, διατηρώντας τις υφιστάμενες αποδοχές τους όπου αυτές είναι υψηλότερες ή τις αποδοχές που επρόκειτο να λάβουν, με βάση το μέχρι σήμερα μισθολογικό καθεστώς (παρ. 1 εδάφ. Στ του άρθρ. 4 ν. 2521/1997), όπου αυτές είναι υψηλότερες. Σε καμία περίπτωση οι αποδοχές των πρώην Ειρηνοδικών δεν μπορεί να είναι κατώτερες των αποδοχών που ελάμβαναν πριν από την κατάργηση των Ειρηνοδικείων. Τα ανωτέρω εξακολουθούν να ισχύουν και σε περίπτωση ένταξης πρώην Ειρηνοδίκη από την ειδική στη γενική επετηρίδα.

  • 10 Απριλίου 2024, 09:35 | Λαμπρινή Σκεμιτζή

    Το άρθρο έχει ασάφεια ως προς το αν οι πρώην Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν το Σεπτέμβριο 2024 στην ειδική επετηρίδα διατηρούν ως μισθολογικό κεκτημένο τις αποδοχές Εφέτη, τις οποίες λαμβάνουν μετά από 24 έτη υπηρεσίας.
    Θα πρέπει να συμπεριληφθεί ρητή διάταξη αντίστοιχη με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 περ. στ του ν. 2521/1997, ότι οι Ειρηνοδίκες που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει σήμερα για τους Ειρηνοδίκες Α΄ τάξης.

  • 8 Απριλίου 2024, 17:10 | ΚΠ

    Το γεγονός ότι μέχρι τη στιγμή αυτή υπάρχουν μόνο 6 σχόλια για το συγκεκριμένο άρθρο καταδεικνύει πόσο ανυποψίαστοι είναι οι συνάδελφοι – μελλοντικοί πρώην ειρηνοδίκες. Πρέπει να απαιτήσουμε να καθοριστούν με σαφήνεια το πλαίσιο και οι όροι των μισθολογικών μας προαγωγών. Είναι αδιανόητο δημόσιοι δικαστικοί λειτουργοί να φτάνουμε τα 20, 25 χρόνια υπηρεσίας με μόνη αύξηση το χρονοεπίδομα.

  • 7 Απριλίου 2024, 20:02 | Διονυσία Χαριζάνη

    Πρέπει οπωσδήποτε να διατυπωθεί η αντίστοιχη ρύθμιση με αυτή του α. 4 παρ. 1 του Ν. 2521/1997 για τους πρώην ειρηνοδίκες της ειδικής επετηρίδας, διότι ειδάλλως μιλάμε για υποβάθμιση των αποδοχών που ευλόγως προσδοκούσαν να λάβουν.

  • 7 Απριλίου 2024, 18:30 | ΚΠ

    Πρέπει να διευκρινιστεί στο συγκεκριμένο άρθρο πώς θα υπολογίζονται οι μισθολογικές προαγωγές. Αν αυτό γίνει σύμφωνα με το ν. 2521/1997 τότε με βάση ποιο άρθρο του νόμου αυτού; Το ορθό θα ήταν να υπάρξει αντίστοιχη προβλεψη με το άρθρο 4 του ν. 2521/1997.

  • 6 Απριλίου 2024, 18:17 | Έλενα Μόσχου

    Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους πρώην Ειρηνοδίκες με τον βαθμό του Ειρηνοδίκη Α’, οι οποίοι με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, σήμερα λαμβάνουν τον μισθό του Εφέτη, ενώ έτσι όπως είναι διατυπωμένο το άρθρο δεν προβλέπει μισθολογική εξέλιξη.

  • 6 Απριλίου 2024, 15:28 | ΣΟΦ.ΣΑΒ.

    Οι διατάξεις του άρθρου 4 του ν.3521/1997 ορίζουν ότι οι (πρωην)Ειρηνοδίκες λαμβάνουν τις βασικές αποδοχές του Εφέτη με την συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας.Δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη στο νομοσχέδιο για τους πρώην ειρηνοδικες.

  • 5 Απριλίου 2024, 19:42 | Λαμπρινή Νάστου

    Απαιτείται ρητή νομοθετική πρόβλεψη, αντίστοιχη αυτής του άρθρου 4 παρ.1 στ του ν.2521/1997, ότι οι πρώην Ειρηνοδικες, που θα ενταχθούν στην ειδική επετηρίδα, θα δικαιούνται να λάβουν το βασικό μισθό του Εφέτη με τη συμπλήρωση 24 ετών υπηρεσίας, όπως ισχύει μέχρι σήμερα για τους Ειρηνοδικες Α’ τάξης. Διότι, όπως είναι διατυπωμένο το παρόν άρθρο, θα φτάσουν μέχρι το μισθό του Προέδρου Πρωτοδικών, χωρίς περαιτέρω μισθολογική εξέλιξη, καθόσον το νομοσχέδιο δεν προβλέπει τη βαθμολογική εξέλιξή τους.

  • 5 Απριλίου 2024, 11:25 | πρωην ειρηνοδικης

    Ο σημερινος ειρηνοδικης Α λαμβανει μεγαλυτερο μισθο απο τον προεδρο πρωτοδικων. Εστω οτι ο νυν ειρηνοδικης Δ γινεται καποια στιγμη προεδρος πρωτοδικων. Τι μισθο θα λαμβανει? αν λαμβανει τον σημερινο μισθο του προεδρου πρωτοδικων μιλαμε για μισθολογικη υποβαθμιση οχι εξομοιωση.