Άρθρο 1

          Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του ν. 3126/2003  αντικαθίσταται ως εξής:

 «1. Οι αξιόποινες πράξεις που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 παραγράφονται σύμφωνα με όσα ορίζονται  στις διατάξεις των άρθρων 111 και 112 του Ποινικού Κώδικα. Η προθεσμία της παραγραφής αναστέλλεται, εκτός από τις περιπτώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 113 παράγραφοι 1 έως 3 του Ποινικού Κώδικα, και στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) όσο διαρκεί η βουλευτική περίοδος, κατά τη διάρκεια της οποίας τελέστηκε η πράξη  και β) όσο ισχύει η απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής για την αναστολή της ποινικής δίωξης, της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παράγραφο 5 του  άρθρου 6».

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 21:19 | ΠΕΤΡΟΣ ΣΑΝΤ

    Την στιγμή που ο Βουλευτής είναι υπάλληλος των πολιτών καμία αξιόποινη πράξη δεν θα έπρεπε να παραγράφεται. Ειδικά για τους Βουλευτές αξιόποινες πράξεις που τελούνται κατά την διάρκεια της θητείας τους θα πρέπει να δικάζονται άμεσα κι δημόσια.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 21:58 | DrWaldorf

    Προτείνεται η τροποποίηση και του άρθρου 3 του ν.3126/03 ως εξής (το παραθέτω στα σχόλια που αφορούν στο άρθρο 3):

    Στο άρθρο 3 του ν. 3126/2003  προστίθεται η εξής παρ. 3:
    «3.  Ως βουλευτική περίοδος της παρ. 2 νοείται η κατά το άρθρο 53 του Συντάγματος βουλευτική περίοδος διάρκειας 4 ετών. Σε περίπτωση που η βουλευτική περίοδος διακόπτεται πρόωρα δυνάμει του άρθρ. 42 παρ. 1 του Συντάγματος (προκήρυξη πρόωρων εκλογών λόγω εθνικού θέματος εξαιρετικής σημασίας), η προθεσμία παραγραφής αναστέλλεται»
    Αιτιολογία: Η ερμηνεία της σχετικής διάταξης του άρθρου 86 με τον τρόπο αυτό γίνεται γιατί ο συντακτικός νομοθέτης προφανώς είχε κατά νου την κανονική βουλευτική περίοδο των 4 ετών. Εξάλλου, η διενέργεια πρόωρων εκλογών επιτρέπεται από το Σύνταγμα μόνο κατ’ εξαίρεση. Με τον τρόπο αυτό η προκήρυξη πρόωρων εκλογών δεν θα αποτελεί όχημα (μεταξύ άλλων) παραγραφής των πιθανολογούμενων αδικημάτων υπουργών της ίδιας Κυβέρνησης που προκηρύσσει της πρόωρες, αλλά αντιθέτως τρόπος για να ανασταλεί η παραγραφή! Η ασφαλιστική δικλείδα αυτή έχει νόημα γιατί όλες οι Κυβερνήσεις των τελευταίων ετών αξιολογούν την υποτιθέμενη κατ’ εξαίρεση δυνατότητα για πρόωρες σταθμίζοντας το timing και τις πιθανότητες επανεκλογής. Όσο, λοιπόν, η Βουλή διαλύεται πρόωρα (με την κατάχρηση της συνταγματικής πρόβλεψης – αφού ακόμα και η ισχύς της λίστας αντί του σταυρού προτίμησης έφτασε να προβάλεται ως λόγος για πρόωρες εκλογές), τόσο θα μετατίθεται και η παραγραφή των ευθυνών των υπουργών.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 20:40 | Δ. Κ.

    Αλλαγή της νομοθεσίας-σκάνδαλο περί της ευθυνης υπουργών εδώ και τώρα.

    Ίση μεταχείριση των πολιτευτών σε ότι αφορά τις προθεσμίες παραγραφής με τους λοιπούς πολίτες εδώ και τώρα.

    Προανακριτική/ανακριτική διαδικασία από  ΄΄ανεξάρτητους δικαστικούς΄΄ έξω από την βουλή. Διεκπεραίωση της όλης υπόθεσης με ταχύτατους ρυθμούς . Στην περίπτωση ενοχής καταλογισμό παραδειγματικών/βαρύτατων ποινών και συνεπιών που να προκαλούν τρόμο στους ρέποντες στην παρανομία εις βάρος της κοινωνίας.

     Δήμευση των περιουσιακών και κινητών στοιχείων του επίορκου για την εξώφληση εντόκως της ζημιάς που προκάλεσε μέχρι και του τελευταίου Ευρώ.

    Εάν το εννοείτε λοιπόν, προχωρήστε άμεσα στο αυτονόητο και θα έχετε την ελληνική κοινωνία στο πλευρό σας.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 20:08 | tasos

    συμφωνώ με το νομοσχέδιο έπρεπε να γίνει από καιρό

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 18:27 | Mary Piperaki

    Λογικά, εφ’ όσον η περικοπή των συντάξεων και των μισθών των μισθωτών έγινε χωρίς διαβουλεύσεις και δημοψήφισμα, θα έπρεπε εφ’όσον αποδεδειγμένα (σύμφωνα με τα Γερμανικά Δικαστήρια), οι μίζες που δόθηκαν στους έλληνες πολιτικούς (κάποια εκατομμύρια ευρώ) και τις οποίες πληρώνουν οι έλληνες πολίτες τώρα, να επιστραφούν στα ταμεία του κράτους. Να ματώσετε κύριοι, αλλά να βρείτε και να επιστρέψετε τα χρήματα. Να δεσμευθούν οι περιουσίες των πολιτικών που ενεπλάκησαν και να επιστραφούν τα χρήματα στο λαό. Δεν τα φάγαμε σίγουρα μαζί!
    Στην Αρχαία Ελλάδα μας, ο πρωτοεισερχόμενος στην πολιτική, παρέδιδε λίστα με τα περισιουακά του στοιχεία. Και όταν απερχόταν ελέγχετο. Τόσο απλά..
    Δημοκρατία υπάρχει όταν αποφασίζει ο λαός με δημοψήφισμα για τις μεγάλες αποφάσεις, σύμφωνα με την ετυμηγορία της λέξεως. Στην σημερινή Ελλάδα αποφασίζουν λίγοι πολιτικοί οι οποίοι κάθε άλλο από το συμφέρον του λαού ενδιαφέρονται. Έχουμε ολιγαρχία κύριοι και όχι δημοκρατία!
    Παρ’όλα αυτά καλή η πρόταση του κ. Καστανίδη, αλλά υπάρχει κάποιος «σοφός» στην κυβέρνηση που θα ενεργήσει για να επιστραφούν οι μίζες πίσω?
     

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 17:46 | ΝΙΚΟΣ

    Κύριε υπουργέ, εσείς και οι συνάδελφοί σας,
    Προσπαθείτε να εκτονώσετε τον θυμό των πολιτών με το να έχουν δημόσιο βήμα και με την δημοσιοποίηση των απόψεών τους.
    Σε όλες τις διαβουλεύσεις προσπαθείτε να δικαιολογήσετε τις αποφάσεις σας βάση ορισμένες απόψεις πολιτών που σας εξυπηρετούν (σίγουρα υπάρχουν διαφορετικές απόψεις) αλλά δυστυχώς οι συγκεκριμένες απόψεις έχουν απορριφθεί από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων κάνοντας χρήση τα αντίστοιχα κουμπάκια.
    Ελπίζω στην τωρινή και στις διαβουλεύσεις που δεν αναφέρονται οι θετικές – αρνητικές ψήφοι θα επαναδιατυπώσετε τις θέσεις που περιγράφετε αναφέροντας πόσες θετικές – αρνητικές ψήφους είχε το συγκεκριμένο απόσπασμα που αναφέρεται όταν θα κάνετε την επεξεργασία.
    Εν προκειμένω συμφωνώ με το πλήθος των συμμετεχόντων που προτείνουν ΑΡΣΗ ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ ΤΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ – και πρωτίστως με τους συμμετέχοντες που προτείνουν αλλαγή του νόμου περί ευθύνης Υπουργών και ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΜΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
    ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ για να επικυρωθεί νέος νόμος  ΑΜΕΣΑ

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 17:49 | Χρυσάνθη

    Καμοιά παραγραφή…θα επρεπε να υπάρχουν αυστηρότερες ποινές και περιορισμοί σε άτομα που διαχειρίζοντα εθνικά θέματα και δημόσιο χρήμα.
    Όλα τα «σκάνδαλα» δισεκατομμυρίων αντιμετωπίζονται ως πταίσματα για τους βουλευτές και η αδυναμία του πολίτη να πληρώσει ένα μικρό χρέος ισούται με οικονομική καταστροφή και τις περισσότερες φορές φυλακή… εκεί έχουμε φτάσει…
    ΚΑΜΟΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΓΙΑ ΚΑΜΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ…
    και να μην υπάρχουν εξεταστικές επιτροπές όπου οι βουλευτές αθωώνουν βουλευτές…η δικαστική εξουσία πρέπει να μπορεί να δικάζει όλους του πολίτες και πρώτους από όλους τους βουλευτές και τους υπουργούς…έλεος πια…αηδία έχει καταντήσει το κρυφτούλι μέσα από παραθυράκια, πόρτες και κεκρόπορτες του συντάγματος και των νόμων της Ελληνικής Δημοκρατίας. Πότε η πλειοψηφία του λαού θα υπερισχύσει της πλειοψηφίας του βουλής… ???

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 16:20 | ΚΩΝ/ΝΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ

    να αρθουν ολα τα εμποδια για την εφαρμογη των νομων ΚΑΙ για τους υπουργους! δινετε την εικονα ενος πολυ »κλειστου επαγγελματος» με την πολυνομια Κυριε Καστανιδη, σε οτι αφορα στην »ευθυνη των υπουργων». αφαιρεση νομων και αρθρων οχι προσθεση. προταση προς επεξεργασια: αντικατασταση του συνταγματος (ωριμοι ανθρωποι αποτελουμε τη σημερινη ωριμη κοινωνια μας) με ΝΕΑ, σημερινη και εφαρμοσιμη ΧΑΡΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, που δεν θα απαιτει ερμηνειες, ειδικους επιστημονες, αναθεωρησεις….χαρτα δικαιωματων που να συμπεριλαμβανει, κατα το δυνατον, την ευρωπαικη νομικη υποδομη σχετικα το θεμα των δικαιωματων των πολιτων και αφαιρεση εξουσιων απο το ΚΡΑΤΟΣ  και τα οργανα του.αυτα χρειαζομαστε ΣΗΜΕΡΑ.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 16:14 | Αθανάσιος Αντωνίου

    Κανένας διαχωρισμός των πιλιτικών απο τους λοιπούς πολίτες.
    Για τα πολιτικά αδικήματα οι πολιτικοί να είναι »υπόδικοι» όσο χρόνο αυτοί ασχολούνται με την πολιτική.
    Ο χρόνος παραγραφής των αδικημάτων – και των πολιτικών- να είναι ανάλογος με το πραχθέν »έγκλημα», όσο σημαντικότερο τόσο η παραγραφή να γίνεται σε μεγαλίτερο χρόνο μέχρι και ισοβίως. 

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 16:13 | Άννα Κοκκινίδου

    Θετική η κίνησή σας για ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου και την απόδοση ποινικής ευθύνης των υπουργών. Επιχειρείται η εισαγωγή διαδικασιών του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας σε αναλογική εφαρμογή στο κοινοβούλιο.  Η διαδικασία που προβλέπεται, όμως, στην παρ. 3 του α.86 του Συντάγματος δεν αποτελεί εχέγγυο για την άσκηση δίωξης; Εκ των πραγμάτων το κοινοβουλευτικό σώμα συγκροτείται στην πλειοψηφία του από νομικούς, και ασφαλώς εικάζεται πως δεν ασχολείται (όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση για το παρόν νομοσχέδιο) με ‘προδήλως αβάσιμες, προπετείς και ανεπίδεκτες δικαστικής εκτίμησης καταγγελίες’ και εξ αντικειμένου και εξ ιδιότητος και εκ μιας διαθέσεως ‘συγκάλυψης’ κατά την κοινή γνώμη. Το α. 86 προαπαιτεί διαδικασίες ενισχυμένες και χρήζει σαφώς αναθεώρησης για την ενίσχυση του πλαισίου διαφάνειας, όταν όμως η πρόταση άσκησης δίωξης ως τώρα τελείται με κοινοβουλευτικές διαδικασίες δεν προκαλεί κάποια σύγχυση των εξουσιών (με την ευρεία έννοια, γιατί και εδώ το κοινοβούλιο ασκεί οιωνεί ‘δικαστική εξουσία’) η παρείσφρηση γνωμοδοτικού οργάνου συγκροτούμενου από εισαγγελείς;  Μακάρι, βέβαια, να λειτουργήσει η αναλογική εφαρμογή των διαδικασιών της ποινικής δικονομίας στη κοινοβουλευτική του εφαρμογή. Εξισώνονται κατά αυτόν τον τρόπο οι πολιτικοί με τους πολίτες σε ένα περιβάλλον ισονομίας, καθώς ακολουθούνται οι ‘κοινές διαδικασίες’ σε συνδυασμό με τις ενισχυμένες κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Η ένστασή μου η μόνη είναι η αίσθηση μιας κάποιας σύγχυσης των εξουσιών.Το νέο αυτό στάδιο αξιολόγησης πρέπει να το περιβάλλεται με εξαιρετικά εχέγγυα ανεξαρτησίας.  Η ιστορία μας δίνει παραδείγματα, όπως η διαδικασία ενώπιον του ΑΕΔ το 1989, για την καλύτερη οργάνωση του πλαισίου.Γνώμη μου είναι, όμως, πως οπωσδήποτε πρέπει να αναθεωρηθούν παράλληλα και τα α. 61 και 62 του Συντάγματος σε συνάφεια με το α. 86. Τάσσομαι εν τέλει αναφανδόν υπέρ και σας συγχαίρω και για τη λήψη περιοριστικών μέτρων και για τη δέσμευση/κατάσχεση των οικονομικών ωφελημάτων.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 16:48 | Γιωργος Γςωργιαδης

    αν και «ξερω» οτι ολα πανε στα υπ’ οψιν…….
    ο νομος ειναι παραμυθα…αφου υπάρχει το σύνταγμα που τα προκαθορίζει
    λοιπόν τι λέγαμε …αααααα….
    οταν γινει αναθεόρηση του συντάγματος να προβλέπεται
    αρθρο μόνο «τα ποινικα αδικήματα των υπουργων βουλευτων ….δεν παραγράφονται και οι διατάξεις του νόμου που θα ρυθμίζει τα των ποινικών ευθυνών έχουν αναδρομικό χαρακτήρα (κατ’εξαίρεση)…..

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 16:51 | ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΛΑΜΠΡΟΣ

    Επί της Αρχής
    Ο Νόμος Αυτός είναι Περιττός
    ΟΠΟΙΟΣ Πολιτεύεται ,να τυγχάνει της ίδιας Μεταχείρισης με τον Απλό Πολίτη ????
    Και κάτι Μάλιστα Περισσότερο ΝΑ…… ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ η Περιβόητη ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ.
    Γιατί ο Κάθε Άχηστος και Ανίδεος να Πολιτεύεται , να ριμάζει τη Χώρα και όσους τον εμπιστεύτηκαν και να έχει και το Ακαταδίωκτο.
    Γιατί οι 6 Εκτελέστηκαν στο Γουδί ;;;;;
    Ποιος θα δικάσει  τώρα ΟΣΟΥΣ  ΟΦΕΙΛΑΝ να Γνωρίζουν τα Οικονομικά της Χώρας
    και ΔΕΝ τα γνώριζαν??????????   ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ;;;;
    Στο Ποινικό Δίκαιο δεν Εγκαλείται μόνο Η Δόλια Πράξη , αλλά και η Παράλειψη
    ΠΟΙΝΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
    ΕΦΟΣΟΝ ΕΙΣΑΓΕΤΑΙ ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ….. ΑΠΟΒΛΕΠΕΙ ΣΕ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ???

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 16:50 | ΧΑΡΗΣ- ΑΝΝΑ

    ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ ΤΩΡΑ!!!

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 15:45 | nicolai

    Εφόσον οι πολιτικοί αποφασίζουν να ασχοληθούν με την πολιτική, να ξέρουν οτι ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΓΑΦΗ!!! Να μην ισχύει για τους παροικούντες το «βάζο με το μέλι» ούτε όσα ισχύουν για τους πολίτες. Όπως για τους δικηγόρους κλπ ισχύει το ότι είναι αυστηρότερες οι ποινές σε κάποια αδικήματα έτσι να ισχύει και για τους πολιτικούς. Καμία παραγραφή, ποτέ. Επίσης να δημοσιεύονται τα στοιχεία τους και της οικογένειας, μέχρι και μακρυνών συγγενών, και να υπάρχουν δημεύσεις και δεσμεύσεις περιουσιών για οτιδήποτε. Θα πρότεινα επίσης ενδεχόμενη άρση της ασυλίας μόνιμα. Η «δημοκρατία» μας έχει μπει σε μια επόμεν φάση από τη μεταπολίτευση και δεν τίθεται θέμα κινδύνων τέτοιων ώστε να υπαγορεύουν την ασυλία. Η άρση της ασυλίας τώρα έχει και αυτή καταντήσει είδος συναλλαγής. Όταν δεν υπάρχουν «ηθικοί κανόνες» και «ηθικές αξίες» η μόνη λύση είναι να τις νομοθετήσουμε μήπως και δούμε προκοπή. Επίσης θα πρότεινα να συντομεύεται η δικαστική διαδικασία οδηγώντας τα παραπτώματα σε πολυμελή δικαστήρια για να μην υπάρχει το πεεριθώριο να περνάνε 10 χρόνια και ακόμα να είμαστε στην έφεση απί της εφέσεως κλπ κλπ., τα γνωστα τρυκ που εξασφαλίζουν ανομία…
    Τέλος θα πρότεινα να νομοθετηθούν παράλληλα αυτηροί όροι για τα οικονομικά των κομμάτων για να μην ξαναδούμε τα Pampers, τις Mayo και τα εκατομμύρια να δίνονται σε κόμματα κι αυτά να τα «…χάνουν…» λές και είναι αναπτήρες και κέρματα. Το παράδειγμα της Ισλανδίας πρέπει να μας διδάξει κάτι…
    ΝΜ

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:05 | Μαίρη Παπαηλιοπούλου

    Αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών άμεσα και άρση της βουλευτικής ασυλίας.Πραγματικό πόθεν έσχες όλων των πολιτικών και οχι φοροαπαλλαγές στους έχοντες και φοροεπιβαρύνσεις στους μη έχοντες.
    Παραδειγματική τιμωρία στους πολιτικούς που έπραξαν αδικήματα σε βάρος μιας κοινωνίας που περιμένει να δει την εξιλέωση του πολιτικού της συστήματος.Θέλουμε ισονομία, αξιοκρατία και διαφάνεια.Όταν μας ζητάτε να κάνουμε θυσίες πρέπει να δείξετε εσείς πρώτοι τι θυσίες είστε διατεθειμένοι να κάνετε για τον τόπο αυτό! 
    Δημοψήφισμα τώρα για όλα τα εθνικά θέματα.Επιτέλους δημοκρατία εδώ που γεννηθηκε ο όρος.
     

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:02 | Παναγιώτης Σκάρας

    Ο πολιτικός, πρέπει να έχει ασυλία μόνο για τις ιδέες και για τα όσα πιστεύει και καταγγέλλει.  Όχι  για τα ποινικά και λοιπά αδικήματα. Για τα παραπάνω πρέπει να έχει την ίδια αντιμετώπιση όπως κάθε απλώς πολίτης.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:56 | Γρηγόρης

    Κύριε Καστανίδη
    Από εξηγήσεις που δίνουν καθηγητές του Συνταγματικού Δικαίου δεν φταίει το Σύνταγμα που μένουν ατιμώρητοι οι υπουργοί που φταίνε αλλά η ερμηνεία του Συντάματος. Δηλαδή η αποδοχή της δωροδοκίας δεν καλύπτεται από το Σύνταγμα για παραγραφή αλλά είναι θέμα ερμηνείας η κάλυψη ή μη της παραγραφής. Επειδή εσύ ξέρεις καλύτερα κάνε ότι χρειάζεται και όσο το δυνατόν γρηγορότερα ώστε αυτά που ισχύουν για τους πολίτες και για τα άλλα δημόσια άτομα να ισχύσουν και για τους πολιτικούς. Δεν είναι αποδεκτό κάποιοι σε καιριες πολιτικές θέσεις να είναι ανεύθυνοι των πράξεών τους. Ανεύθυνος ήταν και ο Βασιλιάς αλλά τώρα δεν υπάρχει. Θέλουμε να υπάρχει υπευθυνότητα των πολιτικών, να μην απαλλάσσονται με ημερομηνία λήξης, όταν κάνουν σφάλματα να τα πληρώνουν και όχι να απαλλάσσονται λέγοντας «αναλαμβάνω την πολιτική ευθύνη» και τέλος πάντων να ισχύουν και στη χώρα μας αυτά που ισχύουν και στις άλλες χώρες όπου πρωθυπουργοί φέρονται ενώπιον της δικαιοσύνης (Ιταλία), πολιτικοί που καταχράστηκαν χρήματα έστω και λίγα απαλλάσσονται αυτόματα από τα καθήκοντά τους (Αγγλία) και όχι να απαλλάσσονται από την κατάχρηση αλλά και οι εταιρείες που δωροδοκούν  να αποκλειστούν από την περαιτέρω δραστηριότητά τους στη χώρα μας όπως έγινε αλλού ( Νηγηρία).
    Ας γίνουμε ευνομούμενη πολιτεία, επιτέλους. Μόνο έτσι θα αποκτήσουμε και την αξιοπιστία μας στον τομέα της οικονομίας.
     
     
     
     
     
     

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:40 | Elias

    Επιτέλους οι πολίτες να είναι ισότιμοι και όχι υποδιαίστεροι των πολιτικών.
    Γιατί να ειναι οι πολιτικοί στο απυρόβλητο;
    Ισονομία και δικαιωσύνη για ΟΛΟΥΣ.
    Σε κανέναν ασυλία.
    Φτάνει πια.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:32 | Αλέξανδρος Γαβριηλίδης

    Ο σημερινός νόμος περί ευθύνης υπουργών καλύπτει τους πολιτικούς σε οποιαδήποτε ανομία και αν προβαίνουν. Εθνική, Ηθική ή Οικονομική. Δύο τινά θα έπρεπε να συμβούν.
    α. Να μην υπάρχει καθόλου νόμος που διαφοροποιεί τους πολιτικούς από τους υπολοίπους Έλληνες και όλοι να αντιμετωπίζονται ισότιμα.
    β. Να υπάρχει νόμος με αυστηρότατες ποινές, διαφοροποίηση προς τα επάνω,  για τους πολιτικούς που υποπίπτουν στα παραπάνω αδικήματα. (πχ. άν ένας πολίτης κλέψει και τιμωρηθεί από την Ελληνική Δικαιοσύνη με ένα χρόνο φυλάκιση τότε για το ίδιο αδίκημα και με ταυτόσημα ελαφρυντικά ένας πολιτικός να τιμωρείται στο δεκαπλάσιο. Η εξουσία δεν είναι δυνατόν να υφίσταται χωρίς σοβαρές ευθύνες.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:07 | Κώστας Κ

    Κανονικά, εάν δηλαδή ίσχυε πραγματικά η έννοια του δικαίου στην Ελλάδα, οι νόμοι περί ευθύνης υπουργών και εν γένει πολιτικών θα έπρεπε να είναι ΠΟΛΥ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΟΙ από ότι για τους απλούς πολίτες. Και αυτό διότι ο δημόσιος άνδρας που διαχειρίζεται δημόσια συμφέροντα πρέπει να ελέγχεται στενά για τη χρηστή χρήση του αξιώματος που του εμπιστεύτηκε ο πολίτης. Αντί αυτού, οι δημόσιοι άνδρες απολαμβάνουν ιδιότυπης ασυλίας, νομοθετούντες οι ίδιοι προς ίδιον όφελος. Η μόνη λύση για να υπερκεραστεί το οξύμωρο «Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει» είναι παλλαϊκό δημοψήφισμα, όπου ο πολίτης θα κληθεί να συμφωνήσει σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ που θα προβλέπουν εξοντωτικές ποινές στους καταχραστές της εμπιστοσύνης του λαού.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:11 | Ealos Iadem

    Κάντε το όπως στην Αρχαία Ελλάδα, δίχως φιοριτούρες, παράθυρα και συνδέσεις μέσω εξαιρέσεων ή τούμπαλιν του ενός νόμου με τον άλλον!

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:44 | George Birbilis

    >Μπορείτε να εξηγήσετε την έννοια της παραγραφής μιας αξιόποινης πράξης ; Μια
    >αξιόποινη πράξη έχει ημερομηνία λήξης; Και αν έχει, δε θα έπρεπε να είναι κοινή για
    >πολίτες και βουλευτές;

    εδώ στην Ελλαδάρα μας και ο φόνος παραγράφεται σε κάποια χρόνια

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 14:57 | George Birbilis

    Είναι τόσο δύσκολο να μαζευτούν αρκετές υπογραφές που να ζητάνε να γίνει δημοψήφισμα για να αποκατασταθεί η ισονομία μεταξύ βουλευτών και πολιτών; Μετά να δούμε ποιά βουλή και πρόεδρος της δημοκρατίας θ’αρνηθούν το δημοψήφισμα

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 13:03 | Κώστας

    ΑΡΣΗ ΑΣΥΛΙΑΣ των ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΡΑ!! Τα αδικήματα να μην παραγράφονται ποτέ. Οι υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραμματείς να κρίνοναι όχι ίσα αλλά ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΑ από τους πολίτες.
    1. Ασύμβίβαστο θέσης (υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραμματείς) και βουλευτικού αξιώματος.  Υπουργοί, υφυπουργοί, γενικοί γραμματείς να μην έχουν διατελέσει βουλευτές τα τελευταία 2 χρόνια και να μην μπορούν να διατελέσουν βουλευτές τα επόμενα 4 χρόνια.
    2. Πριν αναλάβουν το αξίωμα, ΠΛΗΡΗΣ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ έλεγχος, και ΕΣΧΕΣ και ΠΟΟΘΕΝ (και για τα μέλη οικογενείας και συγγενείς πρώτου βαθμού).  Να ακολουθεί εξονυχιστικός έλεγχος αμέσως μετα την θητεία και επανέλεγχος στην 5ετία.
    3.  Καταγγελίες να ελέγχονται άμεσα κατα προτεραιότηα μόνο από ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ δικαστικούς.
    4. ΚΑΜΜΙΑ ΑΣΥΛΙΑ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 13:57 | ΝΙΚΟΣ ΣΧΙΖΟΔΗΜΟΣ

     
    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΑΣΥΛΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΠΑΡΑΞΕΙ ΤΗΝ ΧΩΡΑ(ΔΗΘΕΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.! ΜΑΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΕΤΣΙ!. ΔΕΝ ΗΡΘΑΜΕ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΕΔΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ!!. Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΤΗΣ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΒΓΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΣΕ 10 ΜΗΝΕΣ ΑΛΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΟΥΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ…… ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΤΟΣΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΕΠΑΦΟΙ ΕΝΤΕΛΩΣ, ΓΙΑΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ: ΟΛΑ ΥΠΟΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ!!…… ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΣΥΛΟ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΩΡΑ!!!..
     
     
     
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΠΟΥ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ;; ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ!.
     
     

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ      ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ!!!……….
     

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 13:28 | VASILIS VASILAROS

     ΝΑ  ΥΠΑΡΞΕΙ  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ  ΙΣΟΝΟΜΙΑ .
    ΟΤΙ  ΙΣΧΥΕΙ  ΓΙΑ  ΟΛΟΥΣ  ΤΟΥΣ  ΠΟΛΙΤΕΣ  ΝΑ  ΙΣΧΥΕΙ  ΚΑΙ  ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ, ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ  ΚΑΙ  ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ.
    ΟΠΟΙΟΣ  ¨ΦΟΒΑΤΑΙ¨  ΑΣ  ΜΗΝ  ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ  ΤΗ  ΘΕΣΗ  ΤΟΥ  ΥΠΟΥΡΓΟΥ  ΚΑΙ  ΑΣ ΜΗΝ  ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ  ΣΤΑ  ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ. 

  • Η υποχρεωτική κατάσχεση οικονομικού οφέλους προυποθέτει απόδειξη/τεκμηρίωση του οφέλους που έχει, παράνομα, αποκομισθεί. Η μέχρι τούδε πρακτική πιστοποιεί ότι καμμία απόδειξη παράνομου πλουτισμού δεν έχει, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, επαρκώς, τεκμηριωθεί.
    Βασικό ζητούμενο για την τεκμηρίωση του όποιου οικονομικού οφέλους είναι:
    1.Η συνεχής καταγραφή και ανανέωση των πληροφοριών, που αφορούν σε απόκτηση περιουσιακών στοιχείων, συμμετοχές σε επιχειρήσεις και σε καταναλωτικές δαπάνες.
    2. Η εν λόγω καταγραφή θα πρέπει να γίνεται με την βοήθεια πληροφορικών συστημάτων τα οποία παρέχουν την δυνατότητα συνεχούς παρακολούθησης της εξέλιξης και των μεταβολών των περιουσιακών στοιχείων των ενδιαφερομένων για κάθε αγορά, επενδυτική ή καταναλωτική δραστηριότητα. Οι δηλώσεις θα κατατίθενται σε ειδική διεύθυνση του ΣΔΟΕ, που θα δημιουργηθεί για την έλεγχο πολιτικών και άλλων δημόσιων λειτουργών.
    3. Τα πληροφορικά συστήματα θα εκτελούν αυτόματες λειτουργίες, ώστε να εκδίδονται άμεσα (αυτόματα) ειδοποιήσεις (alerts) όταν παρατηρούνται αναντιστοιχίες μεταξύ εισοδημάτων, περιουσιακών μεταβολών και δαπανών.
    4. Τα πληροφορικά συστήματα θα τηρούν και αρχείο δημοσιευμάτων. Τα δημοσιεύματα θα αποθηκεύονται σε ηλεκτρονικούς φακέλλους και θα περιλαμβάνουν πληροφορίες για τα περιουσιακά/καταναλωτικά δρώμενα, πολιτικών και δημόσιων λειτουργών και για κάθε άλλη δραστηριότητα που εμβάλει σε υποψίες για διαπλοκές.
    5. Η ειδική διεύθυνση του ΣΔΟΕ θα είναι επιφορτισμένη με την λειτουργία των πληροφορικών συστημάτων που αφορούν σε πολιτικούς, δημόσιους λειτουργούς, συνεργάτες, καθώς και συγγενείς αυτών, ανεξαρτήτως βαθμού. Το τμήμα αυτό θα επανδρώνεται από πληροφορικάριους, οικονομικούς υπαλλήλους και νομικούς που θα προβαίνουν σε εξειδικευμένη ανάλυση και διασταύρωση των δεδομένων που συλλέγονται, για επεξεργασία.
    6. Η διεύθυνση του ΣΔΟΕ θα έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί κάθε νόμιμο μέσο ελέγχου που ισχύει για κάθε νομικό πρόσωπο ή πολίτη, να καλεί πολιτικούς και λειτουργούς για τυχόν αποσαφηνίσεις, να «εισβάλει» σε χώρους συναλλαγών, οικονομικής δραστηριότητας ή ενδιαφέροντος αυτών, με στόχο την συγκέντρωση και περαιτέρω διασταύρωση πληροφοριών και αποδεικτικών στοιχείων. Βουλευτική ασυλία για οικονομικά θέματα δεν θα υπάρχει.
    7. Σε περίπτωση που αποκαλύπτεται περιουσιακό στοιχείο ή καταναλωτική δραστηριότητα που δεν αιτιολογείται, θα διατάσσεται εισαγγελική έρευνα κατά την διάρκεια της οποίας θα είναι δεσμευμένο το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων των υπόπτου για διαφθορά. Η δέσμευση αυτή θα υφίσταται για όλο το χρονικό διάστημα που επί του θέματος διαρκεί η εισαγγελική έρευνα ή στην συνέχεια επιλαμβάνεται η καθαυτή δικαιοσύνη.
    8. Εάν διαταχθεί εισαγγελική έρευνα και στην συνέχεια η υπόθεση οδηγηθεί στην δικαιοσύνη, εάν πρόκειται για υπουργό ούτος θα καταπίπτει του αξιώματός του, εάν για βουλευτή, θα αναστέλλεται η βουλευτική του ιδιότητα και την θέση του θα καταλαμβάνει ο πρώτος επιλαχών μέχρι την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης. Το ίδιο θα ισχύει και για την περίπτωση άλλων δημόσιων λειτουργών.
    9. Σε περίπτωση καταδικαστικής απόφασης θα πρέπει να κατάσχεται το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων των καταδικασθέντων καθώς και των συγγενών αυτών που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο απέκτησαν περιουσιακά ωφελήματα, μέσω των καταδικασθέντων.
    10. Απαντα τα στοιχεία θα είναι διαθέσιμα για την ενημέρωση των πολιτών. Κάθε πολίτης θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν σε περιουσιακά στοιχεία πολιτικών, δημόσιων λειτουργών, συνεργατών αυτών, καθώς και οικογενειακού περιβάλλοντος.
    Αν δεν ληφθούν αυστηρά μέτρα, η ισχύουσα αρρωστημένη κατάσταση θα παραταθεί. Εάν ληφθούν, υπάρχει πιθανότητα να βελτιωθεί το επίπεδο των πολιτικών ανδρών και δημόσιων λειτουργών που ασκούν, σήμερα, την εξουσία και να αποτραπεί η λαική έκρηξη από την αγανάκτηση των πολιτών, για την υφιστάμενη κατάσταση και τα οικονομικά δεινά.
    Οι «σαλτιμπάγκοι» της εξουσίας που κάνουν την ιδιοτέλεια και την διαφθορά επάγγελμα και αυτοσκοπό θα αποθαρρυνθούν και ίσως, τότε, οδηγηθούμε σε πραγματική ποιοτική αναβάθμιση του πολιτικού κόσμου και της δημόσιας διοίκησης, με ανιδιοτελείς πολιτικούς και δημόσιους λειτουργούς που θα αγαπούν και θα σέβονται την δουλειά τους, θα είναι λιγώτερο ή και καθόλου κλέπτες και θα προσφέρουν, πραγματικά στο κοινωνικό σύνολο και στην Χώρα.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 12:49 | Panagiotis

    Όλες οι παραπάνω προτάσεις εμπεριέχουν μια δικλίδα η οποία παρέχετε: Είναι ελεύθερα προς μετάφραση.
    Από την στιγμή που η όποια τροποποίηση παραμένει «ελεύθερη» προς μετάφραση δεν υπάρχει ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να αλλάξει κάτι επί της ουσίας.
    Κοντός ψαλμός αλληλούια.
     
    ps. Στο εν τω μεταξύ ουκ ολίγοι τραγουδούν: «Remember, remember the 5th of November, the gunpowder treason and plot….»

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 12:15 | Michalakis

    Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του ν. 3126/2003 θα πρέπει αντικατασταθεί ως εξής: «Οι αξιόποινες πράξεις υπουργών και βουλευτών δεν παραγράφονται ποτέ». Χωρίς χρονικούς και ποιοτικούς προσδιορισμούς.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 12:11 | Αριστοτέλης Πολίτης

    Ειναι εντυπωσιακό πάντως, οτι μια ολόκληρη κυβέρνηση ζητά την αποψη των πολιτών για κατι που θα επρεπε να ειχε κανει την επομένη των εκλογών, ωστε να βρει χρονο για να ξεφορτωθει εκεινους που ξεχασαν απο που ξεκίνησαν. Καντε το αυτονόητο και δωστε στο λαό τα αυτονόητα (βλ.  ισονομια). Αν δεν μπορειτε υπαρχει και το δημοψηφισμα.

    Αριστοτελης Πολιτης

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 12:05 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΟΡ

    ΟΠΟΥ ΑΚΟΥΣ ΠΟΛΛΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΡΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ. ΑΦΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΜΗ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ, ΟΠΩΣ ΠΡΑΤΤΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ!!!  ΑΠΛΑ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΣ. ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΔΙΑΠΡΑΞΗ ΑΔΙΚΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΤΙΚΗ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΟΙΝΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΤΥΧΟΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΔΙΚΗ.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 12:18 | Julia Boerlin

    Γιατί αλήθεια χρειαζόμαστε έναν νόμο που ξεχωρίζει τους υπουργούς από τους «κοινούς πολίες» και που αναφέρεται συγκεκριμένα στην αντιμετώπισή τους από το νόμο; Η πρώτη βασική αρχή κάθε δημοκρατίας είναι η ισονομία – αυτό συμπεριλαμβάνει όλους – ανεξαρτήτου αξιώματος, φύλου, φυλής, κλπ…κάθε διάκριση καταργεί αυτόματα τη δημοκρατία.
    Φυσικά εδώ πρόκειται για ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση – αυτό πρέπει να το αναγνωρίζουμε.
     

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 12:01 | Μιχάλης

    Συμφωνώ οτι πρέπει να καταργηθεί το άσυλο των πολιτικών, δεν βλέπω κάποια χρήση εν έτη 2011. Εκτός αν υφίσταται για τους προφανείς λόγους!

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 12:49 | k.pagalos

    ΤΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 12:19 | ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

    ΤΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΚΥΡΙΟΙ?ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ?
    ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΥ ΜΥΑΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ,ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΤΑΙ  ΑΣΥΔΟΤΑ…..
    Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ….
    ΚΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΕΝΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΙΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΛΕΓΧΕΣΘΕ…..ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΕ ΜΟΝΙΜΑ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ….ΕΙΝΑΙ ΑΝΗΘΙΚΟ..
    ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΡΑ ΚΥΡΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΗ ΠΟΡΕΙΑ…ΓΙΑΤΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ  ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΓΙΑΤΙ Η ΤΥΝΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΥΑ……

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 11:12 | ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Κατα την κρηση μου, Αξ.Κε Υπουργε,το αδικημα περι καταχρησης Δημοσιου Χρηματος
    δεν πρεπει να παραγραφετε,η ποινη να ειναι ισοβια καθηρξη,και απο συστασεως του Ελληνικου Κρατος(1827) να μπορει η δικαιοσυνη να ανακαλει παλαιοτερες Υποθεσεις(σχεδιο Μαρσαλ) που η βοηθεια εγινε βιλες στην λιμνη Λε Μαν στην Ελβετια…
    Μετα τιμης
    Τσουκαλας Χρηστος

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 11:35 | ΑΛΕΚΟΣ ΣΤΑΜΟΥ

    Καλημέρα σας. Ίσως πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να τίθενται περιορισμοί στις  δυνατότητες άσκησης καθηκόντων σε υπουργό εν ενεργεία ενω διερευνάται η εμπλοκή του σε παράνομες πράξεις. Μπορεί απο τη θέση ευθύνης του να έχει αυξημένες δυνατότητες να επηρεάσει την πορεία των ερευνών, τουλάχιστον σε ότι αφορά στις υπηρεσίες που ελέγχει.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 11:24 | Κ. ΠΙΤΤΑΡΑΣ

    ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΟΠΩΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΑ ΚΡΑΤΗ
    ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΕΙ Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΥΣΑΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΩΣ ΥΠΑΙΤΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

  • Είναι δυνατόν να γίνει άρση της ασυλίας αναδρομικά, ώστε να επιστραφούν τα χρήματα παρελθόντων ατασθαλιών στις κρατικές τσέπες?
    Τις λεπτομέρειες για το πως θα γίνει η αναδρομική άρση είναι στο χέρι σας να ρυθμίσετε, με τον ίδιο τρόπο που ο οποιοσδήποτε άλλος πολίτης πρέπει να λογοδοτεί για ένα τιμολόγιο που είχε εκδώσει δεκαπέντε χρόνια πριν ειδάλλως πληρώνει βαρύ πρόστιμο…
    Παραγραφές, «δεν υπέστη ζημία το κράτος» και άλλα ιλαρά, είναι μ’άλλα λόγια να αγαπιόμαστε, προφάσεις για αμαρτίες που ΚΑΝΕΝΑΝ  δεν πείθουν.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 11:22 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΑΛΑΣ

     
    ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ,
    Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙ? ΚΑΝΤΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΜΕΣΑ & ΣΩΣΤΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΔΗΛΑΔΗ?

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 11:45 | Βασίλης Σ

    οι ευθυνες, η αποδοση τους και η επιβολη ποινων σε ολα τα ζητηματα πρεπει κατα την γνωμη μου να ειναι ιδια και ισοβαρης με εκεινη του καθε Ελληνα πολιτη.
    Σε αντιθετη περιπτωση δημιουργειται πασης φυσης κινητρο προς κακή πρακτικη, αξιοποινη η μη. ΔΕν προαγεται ετσι το κοινο συμφερον του Ελληνικου λαου.
    Ευχαριστω για την φιλοξενια και την ευκαιρια.
    Με εκτιμηση
    ΒΣ

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 11:46 | Δημήτρης

    Εγώ ένα πράγμα έχω να πώ. Να ντρέπεστε όλοι σας εκεί.(μα τί λέω,ούτε αυτό δεν κάνετε,δεν έχετε τσίπα πάνω σας ούτε αξιοπρέπεια). Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να υπάρχει αυτή η «παραγραφή»? Και μάλιστα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Δηλαδή μετά δεν φταίει ο παράνομος? Μα για χαζούς μας έχετε? Έχετε φάει τόσα λεφτά και μετά από λίγους μήνες δεν φταίτε κιόλας. Ότι θέλετε κάνετε εκεί πέρα. Και μετά λέτε γιατί υπάρχει αποχή στις εκλογές. Ντροπή σας και εύχομαι να πάτε όλοι ΦΥΛΑΚΗ!Μακάρι…

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 10:28 | Φανή Ζ.

    Να μην υπάρχει παραγραφή για καμμία περίπτωση.

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 06:18 | xaralabidi

    Ο χρόνος παραγραφής των αδικημάτων για υπουργούς και βουλευτές θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος των κοινών πολιτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για εκλεγμένους αντιπροσώπους των οποίων οι πράξεις έχουν αντίκτυπο στο λαό και στη χώρα

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 01:32 | Ιωάννης Καραπλής

    Aυτά είναι ημίμετρα! νομίζουν οι πολιτικοι ότι όλοι οι έλληνες είναι άνομοι, όπως το μεγαλύτερο ποσοστό του πλήθυσμου,άλλά ευτυχώς κάποιο ποσοστό ξέρει τι του γίνεται.Ρωτώ: Γιατι οι πολιτικοί πρέπει να χαίρουν κάποιας ιδιαίτερης μεταχείρησης;
    Τα χαϊρια τους τα’ δαμε με τα προνόμια τους τόσα χρόνια  που κατάληξαμε!(ΔΝΤ)
    Προσωπικά ποτέ δεν χτύπησα πόρτα πολιτικού για ρουσφέτι ούτε κούνησα σημαίες έκπροσωποντας ανόητες -μισαλόδοξες ,απραγματοποιήτες εκ των υστέρων υποσχέσεις.Εχω περάσει αρκετό χρόνο διαβάζοντας Πλάτωνα, Αριστοτέλη και άλλους αρχαίους σοφιστές προσπαθώντας να ανακαλύψω τηνταυτότητα μου και τι με κάνει »Ελληνα».Θέλω να υπενθυμίσω στους άρχοντες της χώρας ότι η δημοκρατία είναι ένα πολύ σκληρό πολίτευμα, μην ξεχνάμε ότι έκείνος που ανακάλυψε την δημοκρατία ή είχε μια ιδέα περί τούτου-Κλεισθένης εν προκειμένω-εξωραϊστηκε.Με όλα αυτά που έχουν πράξει οι πολιτικοί τόσα χρόνια θα πρεπε να έχουν ψυχρά εκτελεστει! Κι όμως δεν έχει ούτε κάν ιδρώσει το αυτάκι τους και ο ένας κάνει πλάτες στον άλλο και το κακό συνεχίζεται.
    Πιστέψτε, ειλικρινά όμως, ότι ο κόσμος έχει αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί και δεν το χετε πάρει καν πάρει χαμπάρι.Να σας φοβίζει αυτή η σιωπήτου…
    ΟΧΙ ΣΤΑ ΗΜΙΜΕΤΡΑ! Α Ρ Σ Η ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!!!!!!

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 01:16 | Πολιτοπουλος Σπυρος

    κυριε ΚΑΣΤΑΝΙΔΗ ,αρθρα στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ  πρεπει να αλλαξουν….και οχι ο νομος….επισης δεν πρεπει να ξεχναμε  οτι δεν πρεπει μονο να γινει η αλλαγη,αλλα να γινει κατι  και με ολους αυτους που οι ποινες τους εχουν «παραγραφει»(μεσα σε μια βουλευτικη περιοδο)…ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΣ,ΟΤΙ ΑΜΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΦΤΑΙΝΕ και φανει οτι υπαρχει ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ,η πλειοψηφια του κοσμου  θα ειναι στο πλευρο σας οσες μεταρρυθμισεις και να κανετε…..

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 01:09 | marvel

    Μπορείτε να εξηγήσετε την έννοια της παραγραφής μιας αξιόποινης πράξης ; Μια αξιόποινη πράξη έχει ημερομηνία λήξης; Και αν έχει, δε θα έπρεπε να είναι κοινή για πολίτες και βουλευτές;

  • 21 Ιανουαρίου 2011, 01:47 | Mαρία Χρηστάκη

    Καταργήστε τη βουλευτική ασυλία και το νόμο περί ευθύνης υπουργών για χάρη της ισονομίας των ελλήνων πολιτών.
    Εχει κατατεθεί αίτημα υπογεγγραμμένο από πολίτες στην ειδική γραμματεία του προέδρου της βουλής με αρ. πρωτ. 3903/03-11-2010
    Το κείμενο είναι το εξής
    «Εγώ, ως ‘Ελληνας/Ελληνίδα πολίτης, γνωρίζοντας πως το πολίτευμα της χώρας μου είναι η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία και επειδή θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η Λαϊκή Κυριαρχία και η ισότητα όλων των πολιτών έναντι των νόμων και του Συντάγματος, έχω την εύλογη και δίκαιη απαίτηση να καταργηθεί μέσω της συνταγματικής προβλεπόμενης διαδικασίας πλήρως η βουλευτική ασυλία και οι ειδικοί νόμοι περί ευθύνης υπουργών με αποκλειστικό σκοπό την ισόνομη και ισότιμη εφαρμογή του νόμου και κατά Ελλήνων βουλευτών, υπουργών ή κρατικών λειτουργών, που τυχόν αντισυνταγματικά και παράνομα πλουτίζουν σε βάρος της περιουσίας του Ελληνικού Κράτους και των Ελλήνων πολιτών και βλάπτουν τα εύλογα συμφέροντα αυτών με οιοδήποτε τρόπο.

    Πρόθεσή μου είναι να προστατευτεί το Ελληνικό Δημόσιο από μελλοντικές ή υφιστάμενες παράνομες ενέργειες, που μόνο στόχο έχουν τον παράνομο πλουτισμό των ολίγων ή την εξυπηρέτηση άλλων ανόμων σκοπών, με αποτέλεσμα τη σταδιακή πτώχευση του Ελληνικού Κράτους. Όποιος ακόμα και βουλευτής, υπουργός ή κρατικός λειτουργός, έχει παράνομα υπεξαιρέσει ή καταχραστεί, άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενος, την περιουσία του ελληνικού δημοσίου, είτε με τις αποφάσεις, τις συναλλαγές και τις επιλογές του, έχει βλάψει το εθνικό συμφέρον ακόμη και στα πλαίσια της βουλευτικής και πολιτικής του δραστηριότητας, θα πρέπει άμεσα να παραπέμπεται προς έλεγχο των πράξεών του ενώπιον της ελληνικής δικαιοσύνης, μέσα στα πλαίσια της ισονομίας και ισοτιμίας των Ελλήνων πολιτών, ανεξάρτητα από τη θέση του, τη διάρκεια της θητείας ή τη λήξη αυτής.

    Απαιτώ επίσης τη νομική δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων εκείνων (των βουλευτών, υπουργών ή κρατικών λειτουργών) για τους οποίους προκύπτουν, προέκυψαν ή θα προκύψουν στο μέλλον οι ως άνω ή παρόμοιες αυτών ποινικά κολάσιμες πράξεις και αδικήματα προς εξασφάλιση της εξόφλησης του χρέους που αποδεδειγμένα δημιούργησαν οι ίδιοι, θεσμοθετώντας τη βουλευτική ασυλία την οποία ουδέποτε εγώ προσωπικά υποστήριξα, γιατί διαφορετικά η αδιαφορία και αποφυγή εκτέλεσης του αυτονόητου αυτού καθήκοντος από τους τεθειμένους προς τούτο κρατικούς λειτουργούς, θα καθιστά και αυτούς συνενόχους στα διαρκή εγκλήματα κατά της πατρίδας και αυτουργούς τέλεσης αυτοτελών αδικημάτων.

    Απαιτώ εύλογα και δίκαια αυτοί που ψηφίζω να είναι ίσοι απέναντί μου και να μη μπαίνουν στο απυρόβλητο αμέσως μετά την είσοδό τους στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

    Αιτούμαι να ελεγxθούν δικαστικά όλοι οι διατελέσαντες από τη μεταπολίτευση (1974) μέχρι και σήμερα βουλευτές, υπουργοί ή κρατικοί λειτουργοί για όλα τα ποινικά αδικήματα και πράξεις που έχουν τελέσει κατά της περιουσίας και συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, ακόμα δε και για εκείνα που έχουν παραγραφεί, προς αποκατάσταση της αλήθειας και της ιστορίας μας.

    Παρακαλώ δεχθείτε το αίτημά μου αυτό, περί άμεσης και πλήρους κατάργησης της βουλευτικής ασυλίας και αυστηροτάτου ελέγχου όλων των δημοσίων λειτουργών, ως ενεργού πολίτη αυτής της ελεύθερης χώρας, που γέννησε και δίδαξε τη Δημοκρατία.»
    Επιτέλους κάντε ένα ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ !!!!!

  • 20 Ιανουαρίου 2011, 23:38 | Δρακούλης Δρακουλόγκωνας

    Επειδή, ο υπουργός σε σχέση προς οποιονδήποτε άλλο πολίτη έχει αυξημένες δυνατότητες να συγκαλύψη ή να αλλιώσει τα ίχνη της παράνομης πράξης του, χρησιμοποιόντας για τον σκοπό αυτό τις δυνατότητες που του παρέχει η δημόσια εξουσία την οποία ασκεί, είναι προφανές ότι αν και σε βάρος του τρέχει ο ίδιος χρόνος παραγραφής, δημιουργείται ανισότητα σε σχέση προς τους λοιπούς πολίτες. Εξάλλου και μόνη η κατοχή της υψηλότατης θέσης του υπουργού αυξημένες ευθύνες, συνεπώς είναι αναγκαία και ως προς το θέμα αυτό μια διαφοροποίηση από την ποινική αντιμετώπιση των λοιπών πολιτών.
    Έτσι, στο άρθρο θα πρέπει να προστεθεί και τρίτο εδάφιο, ως εξής:
    Ο χρόνος της παραγραφής δεν θεωρείται ότι διέδραμε αν αποδειχθεί ότι ο υπουργός χρησιμοποιήσε (ή αξιοποίησε) με οποιοδήποτε τρόπο τις δυνατότητες που του παρείχε η θέση του για να συγκαλύψει το έγκλημά του και στην περίπτωση αυτή ο χρόνος έναρξης της παραγραφής θεωρείται ο χρόνος περιέλευσης σε διωκτική αρχή της πράξης συγκάληψης.

  • 20 Ιανουαρίου 2011, 21:26 | POLITHS

    Κ. Υπουργέ,
    Το άρθρο 44 παράγραφος 2 του Συντάγματος προβλέπει τα εξής:
    ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
    O Πρόεδρoς της Δημoκρατίας πρoκηρύσσει με διάταγμα δημoψήφισμα για κρίσιμα εθνικά θέματα, ύστερα από απόφαση της απόλυτης πλειoψηφίας τoυ όλo αριθμoύ των βoυλευτών, πoυ λαμβάνεται με πρόταση τoυ Yπoυργικoύ Συμβoυλίoυ.
    Δημoψήφισμα πρoκηρύσσεται από τoν Πρόεδρo της Δημoκρατίας με διάταγμα και για ψηφισμένα νoμoσχέ δια πoυ ρυθμίζoυν σoβαρό κoινωνικό ζήτημα, εκτός από τα δημoσιoνoμικά, εφόσoν αυτό απoφασιστεί από τα τρία πέμπτα τoυ συνόλoυ των βoυλευτών, ύστερα από πρόταση των δύo πέμπτων τoυ συνόλoυ και όπως oρίζoυν o Kανoνισμός της Boυλής και νόμoς για την εφαρμoγή της παραγράφoυ αυτής. Δεν εισάγoνται κατά την ίδια περίoδo της Boυλής περισσότερες από δύo πρoτάσεις δημoψηφίσματoς για νoμoσχέδιo.
    Aν νoμoσχέδιo υπερψηφιστεί, η πρoθεσμία τoυ άρ θρoυ 42 παράγραφoς 1 αρχίζει από τη διεξαγωγή τoυ δημoψηφίσματoς.
     
    Λοιπόν αν θέλετε πραγματικά να εφαρμόσετε την διαφάνεια και να αλλάξετε τον νόμο «Ν. 3126/2003 για την ποινική ευθύνη των Υπουργών» κάντε ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
    Σταματήστε να κοροϊδεύετε τον Ελληνικό λαό με τις νομικίστικες νοοτροπίες και με την ρύση ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ όπως έλεγε ο πρώην πρωθυπουργός και κάθε πρώην υπουργός που οι πράξεις του παραγράφηκαν και  που ήξερε πως το σύνταγμα θα τον κάλυπτε.
    Προτείνω αλλαγή του νόμου περί ευθύνης Υπουργών με ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ.