Άρθρο 01: Σύσταση

Η συμφωνία δύο ενήλικων προσώπων, ανεξάρτητα από το φύλο τους, με την οποία ρυθμίζουν τη συμβίωσή τους (σύμφωνο συμβίωσης) καταρτίζεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο. Η ισχύς της συμφωνίας αρχίζει από την κατάθεση αντιγράφου του συμβολαιογραφικού εγγράφου στο ληξίαρχο του τόπου κατοικίας τους, το οποίο καταχωρίζεται σε ειδικό βιβλίο του Ληξιαρχείου.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:20 | Χρήστος

    Συμφωνώ απολυτά με το Σύμφωνο Συμβίωσης αφού κινείται στα πλαίσια των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων. Είναι ένα μεγάλο βήμα μπροστά για την Ελλάδα στα θέματα κατά του ρατσισμού σε όλα τα πλαίσια και υπέρ της ισοτιμίας των ανθρώπων.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:58 | Σάκης Λουλούδης

    Το Σχέδιο Νόμου αυτό χρειάζεται βελτιώσεις και πρέπει να κατοχυρώνει πλήρως
    -Φορολογικά
    -Κληρονομικά
    -Εργασιακά
    -Ασφαλιστικά (δημόσια και ιδιωτικά)
    -Συνταξιοδοτικά
    -Υπηκοότητα (π.χ. σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ Έλληνα υπηκόου και αλλοδαπού)
    -Μετανάστευση
    -Διατροφή (και τέκνων)
    Δεδομένων των σημερινών συνθηκών και του ότι ζευγάρια ατόμων του ιδίου φύλου με πολλούς και διάφορους τρόπους μπορούν να αποκτήσουν παιδιά (2015 έουμε), είναι ανεύθυνο να μην καλύπτονται αυτά τα παιδιά και αυτές οι οικογένειες. Και σήμερα υπάρχουν γύρω μας.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:54 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Εγώ ένα πράγμα θέλω να ρωτήσω και μόνο.Αν είναι φυσιολογικό λοιπόν να είναι 2 άνθρωποι του ίδιου φύλλου μαζί γιατί λοιπόν δέν μπορούν να τεκνοποίησουν?και αυτό γίνεται μόνο στην περίπτωση τις συνεύρεσης άνδρα με γυναίκα?Συμπέρασμα λοιπόν ότι δεν είναι φυσιολογικό.Επίσης πρέπει να μήν γίνεται δεκτή και η υιοθεσία από ανθρώπους του ίδιου φύλλου για τους παραπάνω λόγους γιατί απλά δεν είναι φυσιολογικό.Φαντάζομαι ότι όλοι εμείς φτάσαμε ως εδώ απο την συνεύρεση 2 ανθρώπων διαφορετικού φύλλου και φυσικά την θέληση του ΘΕΟΥ ο οποίος «τα πάντα εν σοφία εποίησεν».Μην προσπαθείτε λοιπόν να μας πείτε οτι το παράλογο είναι φυσιολογικό.ευχαριστώ και να με συγχωρήτε αν στεναχώρησα κανέναν.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:35 | Rania

    Το σύμφωνο είναι ένα μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση της πάταξης των ετεροκανονικών προτύπων που είναι τόσο βαθιά ριζωμένα στην ελληνική κουλτούρα. Ωστόσο, υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα μέχρι την πλήρη ένταξη των ομόφυλων ζευγαριών στην κοινωνία.

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η εκκλησία θα πρέπει να έχει λόγο σε ζητήματα κράτους, όπως πολλοί και πολλές διατείνονται. Η πίστη είναι ζήτημα του κάθε ανθρώπου προσωπικά και έτσι θά’πρεπε να παραμείνει.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:28 | Θοδωρής

    Το σύμφωνο συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια αποτελούσε και εξακολουθεί να αποτελεί αναγκαιότητα για την επίτευξη ισονομίας μεταξύ ομοφυλοφίλων και ετεροφυλόφιλων,καθώς αναγνωρίζονται επιτέλους τα ίδια δικαιώματα σε όλους.Προκειται για ένα βήμα προς τον εκσυγχρονισμό και την πρόοδο της κοινωνίας,διοτι εξαλείφονται οι καταφανεις διακρισεις εις βάρος των ομοφυλοφίλων.Επιπλεον δε θεωρώ ότι το σύμφωνο συμβίωσης κατακερματίζει ή αλλοιώνει το θεσμό της οικογένειας,καθότι οικογένεια με βάση το οικογενειακό δίκαιο δε θεωρείται μόνο η πυρηνική οικογένεια που περιέχει απαραιτήτως τον πατέρα και τη μητέρα.Με αυτήν την επικίνδυνη και ισοπεδωτική λογική ούτε οι μονογονεϊκές οικογένειες θεωρούνται οικογένειες.Τελος θα ήθελα να αναφερθώ στο άρθρο 19 της οικουμενικής διακήρυξης των δικαιωμάτων του ανθρώπου το οποίο αναγνωρίζει την ελευθερία έκφρασης με ο,τι αυτή περιλαμβάνει,μεταξύ αυτών και την ελευθερία επιλογής σεξουαλικού προσανατολισμού.Επομενως κάθε προσπάθεια για ισονομία δεν μπορεί να θεωρηθεί αντισυνταγματική.Εξαλλου πρέπει να σημειωθεί ότι το διεθνές δίκαιο υπερισχυει του εσωτερικού δικαίου κάθε χώρας και η εκάστοτε χώρα ειναι υποχρεωμένη να ενσωματώνει στο εσωτερικό της δίκαιο το διεθνές.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:09 | Δημήτρης

    Εγώ προσωπικά αντιτίθεμαι στο εν λόγω νομοσχέδιο και σε όσους λένε ότι δεν έχω επιχειρήματα θα παραθέσω τα εξής:

    1.)Έχω ακούσει πολλούς να λένε ότι «ξυπνάτε έχουμε 2015».Το γεγονός ό,τι έχουμε 2015 δεν σημαίνει πως επιτέλους είναι καιρός να ισοπεδώσουμε όποιοδήποτε ιδανικό έχουμε, όπως τις αξίες της έθνους,της θρησκείας και στην συγκεκριμένη περίπτωση της οικογένειας( γι’αυτό και λέγονται αξίες και θεσμοί γιατί παραμένουν αναλοίωτοι στον χρόνο).

    2.)Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι τα εξής:είναι τα δικαιώματα της στέγης,ένδυσης,τροφής και ειρηνικής διαβίωσης και δεν ξέρω αν σε αυτά συγκαταλέγεται και η υιοθέτηση παιδιών από ζευγάρια ομοφυλόφυλων.

    3.)Έχουμε δικαίωμα ώς χώρα να έχουμε τις δικές μας νομοθεσίες, όποιες και αν είναι αυτές εφ’όσον υπόκεινται στα παραπάνω ανθρώπινα δικαιώματα. Ας αποβάλουμε τον μιμιτισμό και την ξενομανία και ας είμαστε επιφυλακτικοί προς τα δήθεν «πολιτισμένα» κράτη του δυτικού κόσμου, που έχουν γίνει έρμαια της νέας ισοπεδωτικής τάξης πραγμάτων.

    4.)ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ: Πιστεύω πως δύο άνθρωποι έχουν την ελευθερία να κάνουν ό,τι θέλουν αρκεί να μην περιορίζουν την ελευθερία του άλλου.Αναρωτηθείτε ποιός ρώτησε τα καημένα υιοθετημένα παιδιά αν θέλουν να ζουν σε ομοφυλοφιλικό περιβάλλον μαζί με τον «Γονιό 1» και τον «Γονιό 2»

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:40 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Σκέφτηκα αρκετά για το αν έπρεπε να πάρω μέρος σε μια συζήτηση κοντράροντας ανθρώπους πολιτισμένους που μόνο τον πολιτισμό δεν προάγουν.Δεν καταλαβαίνω γιατί τόσο μίσος?
    Συμφωνώ απόλυτα με το σύμφωνο συμβίωσης και η πρόταση μου είναι να αποκτηθούν τα ίδια δικαιώματα που έχουν και οι ετεροφυλόφιλοι.Στηριζω την μηδενική διάκριση.Προσωπικα είμαι παντρεμένος με άντρα και μου αναγνωρίζεται το δικαιώμα σχεδόν παντού αλλά όχι στην Ελλάδα.Τι θα συμβεί αν κάποιος από τους δυο μας πάθει κάτι?Πως μπορώ να αγοράσω σπίτι αφού το κράτος δεν αναγνωρίζει τα εισοδήματα μας ως κοινό ταμείο αλλά ως δυο ξεχωριστές οντότητες?Ως αμερικανός πολίτης γιατί να μην δικαιούται βίζα ως σύζυγος μου.Εγω γιατί να μην δικαιούμαι ασφαλιστικής ικανότητας μέσω του συζύγου μου?
    Όσο για τα χριστιανικά ήθη και έθιμα για τα οποία κάποιοι τόσο κόπτονται ….έχουν αναλογιστεί τι γίνεται τριγύρω τους?Μηπως όχι?ενοχλει η μονογαμία του ομοφυλόφιλου και όχι η πολυγαμία των ετεροφυλόφιλων?
    ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΛΟΙΠΟΝ

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:39 | ΤΠ

    Η Ελλάδα υπέγραψε την Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και είναι υποχρέωση του κράτους και της πολιτείας να υπερασπίσουν ΟΛΑ τα δικαιώματα. Το τι πιστέυει (και φοβάται…) ο καθένας/η καθεμία είναι άλλο θέμα και πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον διάλογο και την εκπαίδευση, αλλά ο νόμος πρέπει να υσχεί για όλες και όλους, όχι μόνο για ένα κομμάτι της κοινωνίας. Τώρα δεν υπερασπίζει τους πάντες, είναι η ώρα να αλλάξει!!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:26 | Χριστίνα Β.

    Το σύμφωνο συμβίωσης είναι απαραίτητο να επεκταθεί και στα ομόφυλα ζευγάρια.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:18 | Οικονομίδης Δημήτρης

    Περί συμφώνου συμβίωσης μεταξύ ομοφυλόφιλων και υιοθεσίας παιδιών

    http://www.efsyn.gr/arthro/peri-symfonoy-symviosis-metaxy-omofylofilon-kai-yiothesias-paidion

    ΥΓ: 1. « Επιπλέον, είναι θέματα τα οποία η συντηρητική και ιδιαίτερα η ακροδεξιά παράταξη, θα χειριστεί με ανορθολογικό τρόπο, απευθυνόμενη αποκλειστικά και μόνον στο «συναίσθημα», στις «προαιώνιες βεβαιότητες» και θα επιδιώξει να κλείσουν τα αυτιά του κοινού της στην αναλυτική σκέψη, στο διάλογο. Θα επιδιώξει να προκαλέσει, επίσης, επιδερμικές και μονοδιάστατες συναισθηματικές αντιδράσεις από την άλλη πλευρά, την πλευρά της δημοκρατίας και των κινημάτων. Για όλα αυτά τα παραπάνω, συν τον επιπλέον λόγο, ότι η Αριστερά οφείλει να είναι φορέας δημοκρατικού και ανοιχτού διαλόγου, κριτικής σκέψης και ενός αρμονικού «μείγματος» ορθολογισμού και συναισθήματος, με αφετηριακό στοιχείο της το γεγονός ότι θέλει να πείσει κι όχι να μιλά με αυτονόητα, θα ζητούσα, λοιπόν, από τον αναγνώστη να ασχοληθεί με τις παρακάτω σκέψεις, και ιδιαίτερα με το μέρος για την υιοθεσία, με την υπομονή και τη νηφαλιότητα, που αξίζει και χρειάζεται.» 2. Χωρισμός Εκκλησίας -Κράτους;;;

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:36 | Προκόπιος Μηνάς

    Ελάτε λοιπόν να συζητήσουμε τα ασυζήτητα, ελάτε να λογικέψουμε τα παράλογα, μιλάνε για ισότητα μερικοί, δεν καταλαβαίνουν οτι μόνοι τους υποβαθμίζονται; Γιατί πρέπει με το ζόρι να φέρουν την κοινωνία στο δικό τους βάθος και όχι να ανέβουν εκείνοι ξανά στην επιφάνεια; Δυστυχώς κύριοι και κυρίες φτάσαμε να συζητάμε για το σύμφωνο συμβίωσης για άτομα του ίδιου φύλλου στην Ελληνορθόδοξη πατρίδα μας. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο, το μόνο που θα πω, γιατί μπορεί να υπάρχει και κάποιος που δεν καταλαβαίνει τι θέλω να πω, είναι οτι ΔΙΑΦΩΝΏ πλήρως με αυτό το νομοσχέδιο.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:39 | ΦΩΤΩ ΣΚΟΡΔΑ

    συνεχιστε την καταστροφη της Ελλαδας
    στο ονομα του εκσυγχρονισμου
    για το καλο ολων καλυτερα να πατε στο καλο

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:18 | Ευστρατιος Σιδερης

    Θελω να υπενθυμισω προς ολους, οτι στο συνταγμα της χωρας μας, αναφερει πως η εκπαιδευση πρεπει να ειναι εθνικη και Χριστιανικη.
    Επιπλεον, ζουμε σε μια χωρα, των οποιων οι 9 στους 10 πολιτες της δηλωνουν Χριστιανοι Ορθοδοξοι. Απο οσο ειμαι σε θεση να γνωριζω, λιγοτερες απο 10 χωρες στον πλανητη εχουν τετοιο μεγαλο ποσοστο σε ΜΙΑ θρησκεια. Με βαση λοιπον το γεγονος οτι η Ελλαδα ειναι μια Ορθοδοξη χωρα, οφειλουμε να συνταχθουμε αναλογως.
    Η υλοποιηση του νομοσχεδιου αυτου, πασχει τριπλά. 1) ηθικα 2)Ειναι απεναντι στην πιστη μας 3) Εναντια στο συνταγμα.
    Ως Χριστιανοι (η συντριπτικη πλειοψηφια της χωρας) οφειλουμε να μη προκαλουμε τον Θεο και Κυριο μας με τετοια νομοσχεδια. Υπαρχουν πολλα σοβαροτερα θεματα για τη χωρα, απο το να μπουμε σε μια διαδικασια τετοια. Η υλοποιηση του νομοσχεδιου αυτου, προσβαλει τον Χριστο μας, διοτι ειναι αντιθετο στον λογο του.
    Υποστηριζω με τον πιο κατηγορηματικο τροπο την αποσυρση του νομοσχεδιου και δηλωνω τελειως αντιθετος. Ευχομαι και ελπιζω να επικρατησει τελικως η συνεση και η λογικη, αλλα και ο σεβασμος στο συνταγμα της χωρας, οπως και στο 90% περιπου του ελληνικου λαου.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:01 | Νικος

    Σε μια χώρα που μαστίζεται απο υπογεννητικότητα θελουμε πραγματικά να συνεχίσουμε την αποδόμηση της οικογένειας; Σε μια χώρα που μαστίζεται απο έλλειψη ηθικών αρχών (παρακαλώ διαβάστε τι γράφουν για αυτο το θέμα άνθρωποι σαν τον Γιανναρα) θελουμε να συνεχίσουμε την κατάλυση όλων αυτών που έχουν απομείνει όρθια όπως η οικογένεια; Γιατί δεν διαβάζεται τις λίγες αλλα σημαντικές μελέτες που έχουν γίνει σχετικά με παιδιά που μεγαλώνουν σε ομόφυλες οικογένειες; Γιατί θελουμε να αντιγράψουμε όλα τα κακώς κείμενα του Δυτικού κόσμου; Γιατί δεν κοιτάμε ποια είναι η δίκη μας ταυτότητα ως Έλληνες και να καλλιεργήσουμε τα δικά μας χαρακτηριστικά;
    Κάποτε ο Κισινγκερ είχε πει ότι εάν θελουμε να αφανίσουμε τους Έλληνες πρέπει να τους πάρουμε γλώσσα και θρησκεία. Το παραπάνω σίγουρα χτυπάει το δεύτερο μια και η πίστη μας αντιτίθεται αλλα όμως ποιο σημαντικό είναι ποιος θα πάρει στην συνείδηση του όλα τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν σε παιδιά που θα μεγαλώσουν εντός τέτοιων ομόφυλων ζευγαριών.
    Σας παρακαλώ να αποσύρετε αυτο το νομοσχέδιο.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:04 | Νικόλαος Αρβανίτης

    Χαίρετε …Οχι,στο σύμφωνο συμβίωσης με πρόσωπα του ιδίου φύλου.Αδιανόητο η πολιτεία να νομοθετεί για παρα φύσιν σχέσεις.Τι να πω στα παιδιά μου,τι οικογένεια να δημιουργήσουν,πως να αναθρέφουν τα παιδιά τους ή πως αποκτούνται τα παιδιά.Αυτό είναι πρόοδος και βέβαια οχι.Καλύτερα πολλές φορές να αφήνουμε τα πράγματα ως έχουν γιατί τα κάνουμε χειρότερα.Άλλα περιμένουν να ακούσουν οι πολίτες της Ελλάδας και της Ευρώπης απο τούς κατέχοντες τούτη την στιγμή την εξουσία.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:53 | Ελευθέριος Αναγνωστόπουλος

    Εννοείται πως όχι…ντροπή και αίσχος…και επιπλέον είναι και αντισυνταγματικό…το σύνταγμα μας λέει ότι ο νομοθέτης νομοθετεί σύμφωνα με τα Χρηστά ήθη όχι σύμφωνα με τα αντίχρηστα ήθη, να κρατήσουν τον εθνομηδενισμό τους και τον αθεϊσμό τους για το σπίτι τους, για τη μικρή τους παρέα…

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:34 | ΦΩΤΩ ΣΚΟΡΔΑ

    ΠΡΟΧΩΡΑΤΕ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ , ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ
    ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΟ
    ΦΩΤΩ ΣΚΟΡΔΑ
    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:46 | Ειρήνη Πετροπούλου

    Μία μικρή δικαίωση ενός αγώνα που ξεκίνησε δειλά από την LGBTQI+ κοινότητα το 1992 στην Ελλάδα, όταν μιλάγαμε για ισότητα στον πολιτικό γάμο και μας κοίταζαν σα να είχαμε κατέβει από άλλον πλανήτη. Σήμερα, 13 χρόνια μετά, καλούμαστε να συζητήσουμε την ισοτιμία και ισονομία στην κατοχύρωση των σχέσεων των ζευγαριών του ίδιου φύλου και των παιδιών τους με ένα κατώτερο σύμφωνο συμβίωσης.

    Πετροπούλου Ειρήνη
    Αντιπρόεδρος
    Οικογένειες Ουράνιο Τόξο

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:38 | Κ.

    Το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο. Δεν έχουμε κάτι εναντίον συγκεκριμένων προσώπων αλλά δεν νοείται νομιμοποίηση μιας παρά φύσιν κατάστασης τη στιγμή μάλιστα που ο Θεός δεν τη θέλει. Η πίστη μας μαζί με την ελληνική οικογένεια ήταν από τα λίγα αναχώματα στην ποικίλη κρίση. Τώρα πασχίζουμε με κάθε μέσο να εξαφανίσουμε την πρώτη και να καταστρέψουμε τη δεύτερη; Γιατί τόσο μένος;

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:06 | Κωνσταντίνος

    Η φύση έδωσε σε όλα τα θηλαστικά (και εμάς μέσα) το υπέρτατο αγαθό της τεκνοποίησης με σκοπό την διαιώνιση των διάφορων ειδών του ζωικού βασιλείου. Αυτό επιτυγχάνεται με την ερωτική συνεύρεση αρσενικού και θηλυκού. Αν η φύση, (βλέπετε δεν λέω Θεός κτλ) ήθελε να υπάρχει σπορά και από δύο όμοια θα το είχε επιτρέψει. Ποιός ο λόγος να πρέπει να νομοθετήσουμε για κάτι που αφορά τις σεξουαλικές προτιμήσεις του κάθε ανθρώπου, ποιος ο σκοπός; Ο σκοπός δεν είναι μόνο ένας είναι πολλοί όπως ο περιορισμός των γεννήσεων για τον πληθυσμιακό έλεγχο, η καταστροφή των διάφορων πολιτισμών στον βωμό ενός παγκόσμιου συστήματος χωρίς ιδέες, αξίες και πολιτισμό και με πλήρη υποταγή, η διάλυση χωρών και η ένωση τους κάτω από μια παγκόσμια διακυβέρνηση με μόνο θεό το χρήμα. Η παραπάνω διαβούλευση έχει ως σκοπό όχι την προστασία μια μερίδας ανθρώπων με ιδιαίτερες σεξουαλικές προτιμήσεις αλλά την δημιουργία πολιτισμικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών ώστε να αλλοιωθούν αξίες χιλιάδων χρόνων που κράτησαν τον πολιτισμό μας δυνατό ο οποίος στις μέρες μας έχει χάσει την δύναμή του. Να καταργηθεί λοιπόν η διαβούλευση αυτή και η κατάργηση της να είναι το πρώτο λιθαράκι για την προστασία του Ελληνισμού και των αξιών μας που μας προστατεύουν χιλιάδες χρόνια τώρα.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:08 | Χρήστος

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο. Πρέπει να αποσυρθεί. Οι ομοφυλόφιλοι πρέπει να κατανοήσουν ότι η έλξη που αισθάνονται για το ίδιο φίλο είναι διεστραμμένη και πως πρώτα από όλα καταστρέφει τους ίδιους. Ο Απόστολος Παύλος μιλάει ξεκάθαρα για αυτό το θέμα και μας πληροφορεί πως η ομοφυλοφιλία είναι ένα πολύ σοβαρό αμάρτημα. Ας προσευχηθούμε στο Θεό να λυτρωθούν όλοι όσοι υποφέρουν από αυτή τη φοβερή αμαρτία.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:40 | Γιώργος

    Πως ειναι δυνατον να χρειάστηκαν σχεδον μια μέρα για να δημοσιευτουν τα σχολια και να εχουν επιτραπεί απαντήσεις, όπως αυτές του κυρίου Ραφαήλ που εχει γράψει την ίδια άποψη σε κάθε άρθρο όπως και αρκετων άλλων που παραβαινουν τον 6ο όρο συμμετοχής που εσείς οι ίδιοι θετετε για να συμμετεχουμε στα σχόλια;

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:52 | Ιωάννης

    Το προηγούμενο σχόλιό μου δε δημοσιεύτηκε. Μήπως υπάρχει λογοκρισία στην ιστοσελίδα; Γιατί δεν ενημερώνετε τον Εισαγγελέα για αυτήν τη δημόσια εξαπόλυση μίσους που λαμβάνει μάλιστα χώρα μέσα από έναν επίσημο ιστότοπο της Ελληνικής Δημοκρατίας; Τα παιδιά μου γύρισαν από το σχολείο τρομοκρατημένα έχοντας διαβάσει τόσο μίσος εδώ μέσα στα πλαίσια του μαθήματος της πολιτικής αγωγής! Απαιτώ από τους υπεύθυνους της ιστοσελίδας να πράξουν τα δέοντα διαφορετικά θα απευθυνθώ εγώ ο ίδιος στην Εισαγγελία για να πάψει επιτέλους αυτή η ρητορική μίσους και να διωχθούν οι υπεύθυνοι διαχείρησης του opengov.gr που επιτρέπουν και δίνουν την άδεια για τη δημοσίευση σχολίων με περιεχόμενο άκρως μισαλλόδοξο και ρατσιστικό, με απαράδεκτο λεξιλόγιο όπως «ανωμαλία» και χαρακτηρισμούς όπως «αρρώστια». Είστε νομικά υπόλογοι κύριοι διαχειριστές.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:59 | Γιάννης Μ.

    Ζούμε. Γεννηθήκαμε, μεγαλώσαμε και ζούμε. Ζούμε σε μονοκατοικίες, πολυκατοικίες, σε μπαρ, πλατείες, σε πεζοδρόμια, σε δρόμους, σ’ ένα αυτοκίνητο, στο νοσοκομείο, στο σχολείο, στην αστυνομία, στο στρατό, στο σουπερμάρκετ. Όλοι εμείς γκέι, λεσβίες, μπάι, τρανς, queer ++++ θα συνεχίσουμε να ζούμε. Ακόμα και σε καταφύγια, σε διωγμούς, σ’ ένα νέο Μεσαίωνα.

    Όμως πως ζούμε; Ή καλύτερα πως μας δείχνουν οι θεσμοί πως πρέπει να ζούμε;

    Είμαι 12 χρόνια επαγγελματίας, με μεταπτυχιακό, πληρώνω τους φόρους μου, την ασφάλιση μου, την ασφάλεια τους αυτοκινητου μου, έχω λευκό ποινικό μητρώο και έχω βοηθήσει αρκετά παιδιά και ενήλικες να βελτιώσουν προβλήματα στην επικοινωνία τους προσφέροντάς τους ποιότητας ζωής.

    Ωστόσο, ζω – ζούσα για την ακρίβεια γιατί τώρα έφυγα στο εξωτερικό- σε μια κοινωνία όπου σχεδόν κάθε θεσμός βάλλεται κατά ή αμελεί σε επικίνδυνο βαθμό την ύπαρξή μου. Το κράτος, η εκκλησία, η υγεία, η αστυνομία, η οικογένεια, η ίδια η κοινωνία.

    – Το κράτος δεν φροντίζει να είμαι ισότιμος νομικά με συνέπεια όλα τα παρακάτω.

    – Η εκκλησία της Ελλάδας με καταδικάζει ως ανώμαλο, ασθενή και με καλεί να μετανοήσω για να σωθώ. Κάνει ειδικές δοξολογίες για να ρίξει ο θεός φωτιά να κάψει τα πανό και τις σημαίες που κυματίζω. Φανατίζει κάθε άνθρωπο απέναντι μου, οπλίζοντας το στόμα του και σε άλλες χώρες, το χέρι του απέναντι μου.

    – Στην υγεία είμαι ένας στιγματισμένος μελλοντικά επικίνδυνος ασθενής που περιφέρεται ελεύθερος μέχρι να κολλήσει HIV. Έτσι δικαιολογείται η απαγόρευση την αιμοδοσία κ.α.

    – Η αστυνομία μένει αμέτοχη όταν στη γειτονία μου, στην πλατεία Βαρνάβα, 15 άτομα χτύπησαν ένα γκέι ζευγάρι που καθόταν απλά σε ένα παγκάκι μέχρι που προκάλεσαν κάκωση στο χέρι τους ενός. Επιπλέον χλευάζει κάθε άτομο που καταγγέλλει ή αναφέρει περιστατικά.

    – Οι χιλιάδες οικογένειες που έχουν αποκληρώσει τα παιδιά τους ή που τα δηλητηριάζουν καθημερινά με σχόλια όπως “οι πίκρες που μου δίνεις” ή “από σένα δεν θα δούμε εμείς καλό” ή “να είσαι σοβαρός και μαζεμένος…μας βλέπουν οι γείτονες”.

    – Η κοινωνία που σε καμία σχεδόν κοινωνική της έκφανση ή διεκδίκηση δεν αναφέρεται στα δικαιώματα της ΛΟΑΤ+ κοινότητας όπως και φυσικά στα δικαιώματα των γυναικών και άλλα.

    Με βάση τα παραπάνω ας αναλογιστούν όσοι γράφουν κατά αυτού του συμφώνου, άτομα με αναπηρία, στρείτ γυναίκες και άνδρες καθώς και πιστοί χριστιανοί από ποιους θεσμούς αυτοί πραγματικά στερούνται υποστήριξης; Μήπως η εκκλησία, το κράτος, οι κοινωνία, οι οικογένεια, η υγεία δεν τους υποστηρίζει; Θα μπορούσαν να ζήσουν με τέτοιες καθημερινές συνθήκες διαβίωσης; Στην περίπτωση του Συμφώνου Συμβίωσης, δεν μιλάμε για την υποστήριξη μια κάποιας ομάδας έναντι κάποιας άλλης με σκοπό να θίξει τα δικαιώματά της δεύτερης. Μιλάμε απλά για ελάχιστη υποστήριξη προς μια μεγάλη κοινωνική ομάδα που δεν υποστηρίζεται από τίποτα. Μάλιστα, αυτό το σύμφωνο προς το παρόν προσφέρει μια υποστήριξη που δεν έχει καν οικονομικές συνέπειες για το κράτος. Ας παραμερίσουμε/διαγράψουμε/καταγγείλουμε λοιπόν τις απειλές κατά της ζωής, τις υγείας και τις αρτιμέλειας, τα παράπονα και τα αιτήματα για την πατρίδα, τη θρησκεία και την οικογένεια.

    Έστω λοιπόν και μέσα από αυτό το Σύμφωνο, που στερείται θέματα που άπτονται της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας όπως αυτά που αναφέρει ο “Σωτήρης” παραπάνω και μεταφέρω αυτούσια:

    [Nα ληφθούν υπόψη σύμφωνα και γάμοι που ήδη έχουν συνάψει ημεδαποί στο εξωτερικό, ο εισαγγελέας να ενάγει μόνο για προβλεπόμενες ακυρότητες, όχι γενικά για την «δημόσια τάξη», αντί για «τεκμήριο πατρότητας» να εισαχθεί «τεκμήριο γονεϊκότητας», επώνυμο τέκνων όπως στον γάμο, η τεκνοθεσία να μην προβλέπεται κρυφά ως «αναλογική εφαρμογή» αλλά ρητά και να ισχύουν εξ αρχής κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα κι όχι υπό την αίρεση έκδοσης προεδρικού διατάγματος.]

    είμαι βαθιά χαρούμενος γιατί μέσα σε μια ζωή που όλοι με βάζουν να ζω σε μικρά και ασφυχτικά “κουτάκια” κάποιος θα μου ανοίξει ένα μικρό “κουτάκι”. Όχι για να γίνω πια ελεύθερος ανάμεσα στους πιο ελεύθερους -και αυτό πρέπει να το θυμόμαστε ατομικά και συλλογικά/κινηματικά- αλλά για να μπορώ να πάρω μια ανάσα ανθρωπιάς, για να μπορώ να συνεχίσω να παράγω και να δημιουργώ με την ελπίδα πως εμείς αλλά και όσα παιδιά θα γεννηθούν έξω από αυτό το “κουτάκι”, θα μπορούμε να διεκδικήσουμε κάτι καλύτερο για τον εαυτό μας στα πλαίσια μιας ισόνομης και ισότιμης κοινωνίας.

    Ακόμα και με την έκδοση αυτού του νόμου, σε κάποιους από μας θα πάρει καιρό να μάθουμε να αναπνέουμε έξω από αυτό το “κουτάκι” σε μια νέα σύσταση αέρα, πιο πυκνή σε “οξυγόνο”. Για άλλους θα είναι μια περίοδος υπεροξυγονωμένης ευφορίας.

    Καλή μας αρχή λοιπόν!!!

    ΥΓ. Με την ελπίδα να επιληφθεί ο νόμος για τα παραπάνω παράνομα και προσβλητικά σχόλια, όπως και να ολοκληρωθεί η ψήφιση και εφαρμογή του νομοσχεδίου στα χρονοδιαγράμματα που προβλέπεται.

    ΓΜ

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:16 | Anna-Maria

    An oi omofilofyloi 8eloun gamo gia na apokthsoun syzygika pronomia opws diaxeirish ths periousias tous meta 8anaton tote kaneis de mporei na tous empodisei. Omws fantazomai pws kati tetoio mporei na ginei k xwris thn epivolh «symfwnwn», me aples metavivaseis twn periousiakwn s toixeiwn tous me tis gnwstes symvolaiografikes diadikasies. Synepws de vriskw kanenan apolytws logo sthn 8espish nomou gia symviwsh metaksy omofilofylwn, pera apo thn proklhsh ths koinhs gnwmhs. Egw ean hmoun omofilofylh de tha evriska se kati xrhsimh afth th nomo8esia.. kapoios nomikos as mas diafwtisei!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 15:05 | Κυριακός Γεώργιος

    Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι παιχνιδάκι στα χέρια καμίας πλειοψηφίας. Αντιθέτως, τίθενται ακριβώς για να προστατέψουν τις αδύναμες μειοψηφίες από την ισχύ και την επιβολή της πλειοψηφίας. Επιπλέον η ηθική της ορθόδοξης εκκλησίας δεσμεύει μόνο τους πιστούς της. Και βεβαίως κάθε Έλληνας έχει δικαίωμα να επιλέγει ελεύθερα τις αρχές του, τη θρησκεία του και την ηθική του. Ας αφήσουμε στην άκρη τις καταστροφολογίες, τα ηθικά κηρύγματα, και τους αφορισμούς. Αν θέλουμε μια κοινωνία επιτέλους που οι άνθρωποι δεν θα ζουν στο ημίφως ταλαιπωρούμενοι στις διάφορες εκφάνσεις της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής τους, αλλά περήφανα θα διεκδικούν την ευτυχία τους ακτινοβολώντας την πίσω στην κοινωνία, η ψήφιση του νομοσχεδίου είναι εκ των ων ουκ άνευ. Και όποιος αγωνιά για τις συνέπειες στην κοινωνία, ας μελετήσει την κατάσταση στις χώρες που έχει θεσμοθετηθεί η συμβίωση ή ο γάμος ομοφύλων, για να διαπιστώσει ότι όχι μόνο δεν επήλθε κανενός είδους καταστροφή ή κοινωνική κρίση, αλλά αντίθετα οι συνέπειες συνολικά υπήρξαν μόνο ευεργετικές. Ας διώξουμε επιτέλους το σκοτάδι του μεσαίωνα από πάνω μας. Ένα ξεκάθαρο ναι λοιπον στο νομοσχέδιο, με την ελπίδα αυτό να αποτελεί μόνο την αρχή σε μια σειρά πρωτοπόρων και προοδευτικών ρυθμίσεων στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:28 | Ι. Νέζη

    Το κράτος δεν πρέπει να ανέχεται η θρησκευτική πίστη, ακόμη και της συντριπτικής πλειοψηφίας, να καταλύει τα ανθρώπινα ή πολιτικά δικαιώματα πολιτών. Πολύ καλώς λοιπόν προβλέπει το νομοσχέδιο σύμφωνο συμβίωσης «ανεξαρτήτως φύλου».
    Δικαιότερο θα ήταν να υπάρχει και δυνατότητα πολιτικού γάμου, ανεξαρτήτως φύλου. Ο πολιτικός γάμος δεν ρυθμίζει την τεκνοποιία, ρυθμίζει τις διαπροσωπικές σχέσεις έναντι του νόμου, όπως π.χ. τα κληρονομικά.
    Επί τη ευκαιρία, ας αλλάξει η νομοθεσία που εξισώνει τον πολιτικό και τον θρησκευτικό γάμο. Για το κράτος και τον νόμο, ο πολιτικός γάμος μόνο πρέπει να ισχύει. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, τα του Θεού τω Θεώ.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:17 | Θ.Κ.

    Έχουμε γεμίσει από τιμητές της φύσης και δεξιά χέρια του θεού εδώ μέσα ή είναι ιδέα μου;

    Στο μεταξύ, άτομα που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην συστηματική μελέτη της ανθρώπινης φύσης, ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, ανθρωπολόγοι, σεξολόγοι, βιολόγοι, γενετιστές, νευροεπιστήμονες (και μάλιστα άνθρωποι στα μέτωπα των επιστημών τους) λένε ότι μια χαρά μέσα στη φύση είναι η ομοφυλοφιλία και από πάντα υπήρχε-σε όλες τις κοινωνίες και όλες τις εποχές- και σε πολύ μεγάλο αριθμό άλλων ειδών και ότι εν γένει αποτελεί φυσιολογικότατη έκφραση της ανθρώπινης σεξουαλικότητας.

    Επίσης, ό,τι σοβαρή έρευνα έχει γίνει τα τελευταία 20 χρόνια πάνω σε παιδιά που έχουν μεγαλώσει με ομογονεϊκές οικογένειες έχει δείξει ότι δεν υστερούν σε τίποτα, ούτε είναι πιο πιθανό να γίνουν τα ίδια ομοφυλόφιλα, αλλά ότι στην ανάπτυξη ενός παιδιού περισσότερο ρόλο παίζουν η ποιότητα των σχέσεων μεταξύ των μελών της οικογένειας και η οικονομική και κοινωνική της θέση και καθόλου το φύλο των γονέων.

    Όσο για το παρόν προσχέδιο, μπορεί να αποτελεί ένα θετικό βήμα αλλά είναι ταυτόχρονα άνευρο και δεν αγγίζει βασικότατα ζητήματα όπως η κηδεμονία παιδιών ομόφυλων ζευγαριών που αποκτήθηκαν από έναν εκ των συντρόφων (από προηγούμενο γάμο ή μέσω δωρητή σπέρματος ή μέσω παρένθετης μητέρας). Επίσης αφήνει τα εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα ορθάνοιχτα και στην ευχέρεια του υπουργού εργασίας για έξι μήνες και βλέπουμε.

    Στο μεταξύ, εκτός από την κρίση, την ανεργία, την ανασφάλεια, την υπερφορολογία και όλα τα άλλα που αντιμετωπίζει ο μέσος άνθρωπος στην Ελλάδα, οι λεσβίες οι γκέι και τα παιδιά τους θα συνεχίσουν δυστυχώς να αντιμετωπίζουν την εχθρότητα και την άνιση μεταχείριση από κράτος και κοινωνία.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:09 | Τζαμουράνης Δημήτριος

    Ειλικρινά δεν μπορώ να κατανοήσω πώς είναι δυνατόν κάποιοι συνάνθρωποί μας να λένε ότι κάποιοι ανώριμοι νέοι όταν δουν ότι η συμβίωση ομοφύλων είναι αποδεκτή, θα στραφούν προς αυτήν! Θα στραφούν εκείνοι που έχουν αυτή την έλξη. Και καλώς θα στραφούν. Δηλαδή εσείς θέλετε αυτούς τους ανθρώπους σε ετερόφυλους γάμους;
    Σας μεταφέρω αυτούσια τα λόγια του συγγραφέα ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΟΡΤΩ:
    «Το 2008 και το 2013 αρρώστησα βαριά. Την πρώτη φορά από οξύ ψυχωσικό επεισόδιο, τη δεύτερη από ιδιοπαθή θρομβοπενική πορφύρα. Και στις δύο περιπτώσεις κινδύνευσε η ζωή μου.
    Και ο Τάσος μου, με τον οποίο μοιραζόμουν ήδη τη ζωή μου επί χρόνια, δεν μπορούσε ούτε να υπογράψει τα έγγραφα της εισαγωγής μου στο νοσοκομείο, ούτε καν να με επισκεφθεί όσο ήμουν δεμένος στο κρεβάτι του Δρομοκαΐτειου ή ημιθανής με 2.000 αιμοπετάλια στο Γενικό Κρατικό αν δεν μεσολαβούσε ο πατέρας μου και τις δύο φορές, διότι η πολιτεία δεν του αναγνώριζε κανένα δικαίωμα ύπαρξης στο πλευρό μου.
    Οικογένειες που αντιμετωπίζονται ως ξένοι. Ο άνθρωπός σου, η ψυχή της ψυχής σου, ανήμπορος εξαιτίας μιας θηριώδους ανισότητας.
    Γι’ αυτά και για άλλα εξίσου σημαντικά αγωνιζόμαστε με αφορμή το σύμφωνο συμβίωσης και όχι μόνο. Δεν είναι θεωρητική η συζήτηση, ούτε αφορά την ‘αισθητική’ του καθενός: μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, που αντιμετωπίζονται σαν σκουπίδια.»
    ΟΡΙΣΤΕ! «Άδεια από το οικογενειακό περιβάλλον», για να τον επισκεφθεί ο σύντροφός του στο νοσοκομείο! Λίγοι τυχεροί θα την έχουν… Δεν μπορεί να εκκινεί από οιεσδήποτε Αξίες, όποιος θέλει αυτά να γίνονται. Τα δικαιώματα του συντρόφου, εκχωρούνται από τον έναν στον άλλο ως πρόσωπα κύρια του εαυτού τους και απολύτως σεβαστά από την Ελληνική Πολιτεία. Μόνο αυτό είναι Αξίες».

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:33 | leon

    Νομίζω ότι θα έπρεπε να αποσυρθεί. Η νομιμοποίηση «παρά φύσιν» καταστάσεων θα αποτελέσει κακό πρότυπο για τα παιδιά. Προσπαθούμε να κάνουμε φυσιολογικό κάτι το οποίο δεν είναι.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:32 | Αθηνά Μπουζιούρη

    Πλήρη δικαιώματα για όλα τα ζευγάρια και όλες τις οικογένειες. Αυτή είναι η μόνη λύση που εξασφαλίζει την ισότητα των πολιτών και συνεχίζουμε να τη διεκδικούμε. Το νομοσχέδιο είναι ημίμετρο.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:36 | Πανταζή Μαλαματένια

    Διαφωνώ με τη φράση «ανεξάρτητα από το φύλο τους».

    Η σύγχρονη κοινωνία δεν απαγορεύει σε κανέναν να ζει όπως ο ίδιος επιθυμεί.
    Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να γίνει Νόμος του Ελληνικού Κράτους, κάτι που το οποίο αντιβαίνει το νόμο της ζωής.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:11 | Γιωργος swan

    Να σημειωθει οτι το 99% των περιπτωσεων παιδιων με 《ψυχολογικα προβληματα》ειναι παιδια με ετεροφυλοφιλους γονεις….δεν καθοριζει ο προσανατολισμος των γονεων τον προσανατολισμου του παιδιου….αλλα το περιβαλλον που θα μεγαλωσει…οταν σε μια σχεση υπαρχει αγαπη…αντιθετως παιδια που εχουν 《φυσιολογικους》γονεις αλκοολικους,χαρτοπαιχτες,στην κοσμαρα τους τα ρωτησε κανεις?οχι….δεν υπαρχει φυσιολογικο και μη φυσιολογικο στις διαπροσωπικες σχεσεις…οταν υπαρχει σεβασμος και υποληψη….

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:33 | Ελ. Στεργου

    Είμαι άκρως αντίθετος με τι πνεύμα του παρόντος νομοσχεδίου. Το Σύμφωνο συμβίωσης είναι αντίθετο με τις αξίες και τον πολιτισμό που έχουμε ως Έλληνες. Δεν γνωρίζω ούτε έναν συμπολίτη μου ο οποίος θα ήθελε κάτι τέτοιο.
    Οι Έλληνες δεν ζήτησαν κάτι τέτοιο. Είναι εντελώς σίγουρο πως η πλειοψηφία των πολιτών αρνείται το σύμφωνο συμβίωσης. Αυτά ήρθαν και επιβάλλονται από το Εξωτερικό και φυσικά αντιδρούμε με απέχθεια. Είναι ΝΤΡΟΠΗ!.
    Το αποτέλεσμα αυτού του νομοσχεδίου θα είναι η διάβρωση της κοινωνίας μας, ο ξεπεσμός.Την ώρα που η παραδοσιακή οικογένεια βάλλεται, το σύμφωνο συμβίωσης είναι εμπαιγμός!
    Δεν διώκουμε τους ομοφυλοφύλους ως πρόσωπα, αλλά δεν δεχόμαστε την ομοφυλοφυλία. Θεωρούμε ότι είναι πάθος για τον άνθρωπο, και πρέπει να αγωνιστεί μαζί της και όχι να συμπεριφερθεί ξεδιάντροπα.
    Και αν ακόμη ψηφίσετε αυτό το νομοσχέδιο, θεωρώ ότι ποτέ δεν θα γίνει αποδεκτό
    στην συνείδηση των Ελλήνων.
    Η ομοφυλική «οικογένεια», θα είναι πάντα ένα τερατούργημα, αντίθετο προς την κοινωνία και προϊόν διαστροφής.Είναι οπισθοδρόμηση!.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:11 | Ευγενία Φιλιπποπούλου

    Δεν συμφωνώ με την ψήφιση αυτού του συμφώνου, ιδιαιτέρως όσον αφορά στα ομόφιλα ζευγάρια. Ο θεσμός αυτός αντιστρατεύεται τον ευλογημένο από το Θεό θεσμό του γάμου. Οι φυσικοί νόμοι που διέπουν όλο το σύμπαν, διέπουν και τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων και αυτοί οι νόμοι είναι τέλειοι και απαραβίαστοι γιατί είναι φτιαγμένοι από τον ίδιο το Θεό. Ποιοί είμαστε εμείς που θα τους καταργήσουμε; Ο γάμος και η οικογένεια ευλογήθηκε από το Θεό και αντέχει στους αιώνες και κάτω από όποιες συνθήκες.
    Πρέπει να αναλογιστούμε που ξεκινά και πού πρέπει να σταματά η ελευθερία του καθενός. Όταν η ελευθερία του ατόμου γίνεται επιζήμια για άλλα άτομα της ίδιας κοινωνίας, τότε δεν υπακούει πλέον στα κριτήρια της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Το άτομο είναι ελεύθερο να επιλέγει τη ζωή του, δεν είναι όμως ελεύθερο να σκανδαλίζει τους άλλους. Σε όλη αυτή τη ρητορική ας αναλογιστούμε τα βιώματα και τη σύγχιση που θα υποστούν τα αθώα παιδιά που θα υιοθετούνται από τέτοια ζευγάρια.
    Πρέπει επιτέλους να διαλέξουμε με ποιόν είμαστε. Με το Θεό ή με το διάβολο. Δεν μπορούμε να υπηρετούμε δύο Κυρίους. Δεν πρέπει στο όνομα μιας Ευρωπαικής κοινής πορείας να λέμε ναι σε όλα. Τουλάχιστον όχι η Ορθόδοξη Ελλάδα. Πρέπει με τις επιλογές μας να τιμούμε τους προγόνους μας και ό,τι αυτοί μας κληροδότησαν με τις θυσίες και τους αγώνες τους. Να μην επιτρέψουμε σε κανέναν να αλλοτριώσει ή να καταργήσει τα ήθη και τις παραδόσεις μας.
    Ας θυμηθούμε πώς έζησαν οι παππούδες μας, σε τι πίστευαν και από πού αντλούσαν δύναμη για να ξεπεράσουν πολέμους και φτώχια.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:56 | Άννα Γ.

    Θετικό βήμα προς την απάλειψη των διακρίσεων λόγω σεξουαλικότητας άλλα όχι επαρκές. Δισταγμοί και καθυστερήσεις δημιουργούν μονάχα χώρο για την έκφραση μίσους και προκατάληψης όπως αυτό που εκφράζεται με ευκολία στην παρούσα σελίδα. Και είναι εύλογη η απορία νομίζω, αλήθεια σε μια τέτοια συζήτηση ποιο είναι το όριο που θέτετε ως θεσμικοί φορείς στο πώς καθένας ή κάθε μια εκφράζει την αποψή της; Ποια είναι η θέση σας απέναντι στις παρούσες τοποθετήσεις που δεν εκφράζουν προσωπικές απόψεις αλλά βαρύτατες προσβολές προς των προσωπικότητα και τη ζωή των ομοφυλόφιλων γυναικών και ανδρών; Οι ομοφυλόφιλοι άνδρες και γυναίκες, πολίτες αυτής της χώρας δικαιούνται να απολαμβάνουν όσα ακριβώς προνόμια απολαμβάνουν και οι ετεροφυλόφιλοι πολίτες, όπως ακριβώς υπόκεινται στους ίδιους κανόνες, στους ίδιους νόμους και στην ίδια φορολογία. Σε μια εποχή που οι μνημονιακές πολιτικές επιδιώκουν να μας καταστήσουν όλους και όλες επαίτες για την εργασία, την εκπαίδευση, την υγεία και τα δικαιώματα ακόμα και για ένα πιάτο φαγητό, εμείς οι γκεϊ και οι λεσβίες δεν επαιτούμε αλλά απαιτούμε την αναγνώρισή μας ως ισότιμες και ισότιμοι πολίτες και την αναγνώριση των οικογενειών μας ως υπαρκτές και αληθινές οικογένειες. Η πρόσβαση στον πολιτικό γάμο και στην τεκνοθεσία είναι αυτονόητο δικαίωμά μας. Η εκκλησία μπορεί και εκείνη να διαβουλευτεί εφόσον το επιθυμεί για το κατά πόσον μας επιθυμεί στο ποίμνιο της ή όχι, αυτό όμως καμία θέση δεν έχει στη χάραξη πολιτικής ενός σύγχρονου κράτους που θέλει να κατάτάσσεται στον «δυτικό κόσμο». Όποιος θέλει να τελειώνει με το φασισμό και την καταπίεση το κάνει αποφασιστικά όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες προκειμένου να διατηρούνται οι υπάρχουσες σχέσεις εκμετάλλευσης και αδικίας.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:43 | Αθηνά Μπουζιούρη

    Πλήρη δικαιώματα για όλες τις οικογένειες, ανεξαρτήτως φύλου. Αυτή είναι η μόνη λύση με σεβασμό στην ισότητα και στην προσωπικότητα και τη διεκδικούμε μέχρι τέλους.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:57 | Στ. Μποζοβίτης

    Ἕνα-ἔνα ἀφαιροῦνται τὰ θεμέλια στὰ ὁποῖα στηρίζεται ἡ ἀνθρώπινη κοινωνία. Κι αὐτὴ πιὰ εἶναι θέμα χρόνου νὰ καταρρεύσει καὶ νὰ ὑποταγεῖ σ᾿ αὐτοὺς ποὺ ἐπιδιώκουν νὰ ἐξουσιάσουν ὅλο τὸν κόσμο. Καὶ εἶναι ἀπίστευτα μονότονο καὶ ἀνιαρὸ νὰ διαβάζει κανεὶς συνεχῶς τὸ ἕνα καὶ μοναδικὸ ἐπιχείρημα ποὺ προβάλλουν ὅσοι ὑποστηρίζουν αὐτὴ διαστροφικὴ νομιμοποίηση: Βρισκόμαστε στὸ 2015! Ἆ, ναί, λένε καὶ τὸ ἄλλο: Ὅλα τὰ εὐρωπαϊκὰ κράτη τὸ ἔχουν κάνει ἀπὸ χρόνια… Λησμονώντας ὅτι τὰ εὐρωπαϊκὰ αὐτὰ κράτη εἶναι παραδείγματα πρὸς ἀποφυγὴν καὶ ὄχι πρὸς μίμηση.
    Ὅσους νόμους κι ἂν ψηφίσετε, κύριοι, καὶ ὅσες διατάξεις κι ἂν ἐξαπολύσετε, τὸ ἀφύσικο ποτὲ δὲν θὰ μπορέσετε νὰ τὸ μετατρέψετε σὲ φυσικὸ οὔτε τὴν ἀρρώστια σὲ ὑγεία. Ἄλλοι εἶναι οἱ νόμοι τῶν ἀνθρώπων – πρόσκαιροι καὶ ἀτελεῖς καὶ ὑποκείμενοι σὲ λάθη – κι ἄλλοι οἱ ἀλάνθαστοι καὶ ἀμετάβλητοι νόμοι τῆς φύσεως. Κι αὐτοὶ οἱ νόμοι τῆς φύσεως, ὅταν παραβιάζονται, ἐκδικοῦνται. Καὶ στὴ ναζιστικὴ Γερμανία νόμιμοι ἦταν οἱ φοῦρνοι τοῦ Ἄουσβιτς, τὸ τίμημα ὅμως θὰ τὸ πληρώνει ἡ Γερμανία ὅλους τοὺς αἰῶνες. Ὅσο γιὰ τὸν κύριο Ὑπουργὸ τῆς Δικαιοσύνης, ἂς ἀναλογιστεῖ τὶς εὐθύνες του μπροστὰ στὴν ἱστορία καὶ τὴν παράδοση αὐτοῦ τοῦ τόπου.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:09 | Γιωργος swan

    Αυτο ειναι μονο η αρχη…για την δικαιωση στην ισοτητα….ενα μικρο βημα…μικρο αλλα οχι ασημαντο….!!…γιατι κατα φυσην ολοι ισοι ειμαστε..το θεμα ειναι να εφαρμοστει και στην κοινωνια…

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:51 | ΦΑΝΗΣ

    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΠΡΟΣΒΑΛΕΤΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΕΣ , ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ

    ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΝΕ ΜΟΝΟ ΟΧΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:48 | Πολιτισμός τώρα

    Επιτέλους.
    Άντε και Πολιτικός γάμος, τεκνοθεσία και Νομική Αναγνώριση της ταυτότητας φύλου.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:55 | ANDREAS.T

    Ναι στο νομοσχέδιο ναι στα δικαιωματα καθε πολιτη, ναι στη διαφορετικοτητα
    οχι στη θεοκρατια, οχι στην αμορφωσια , οχι στο σκοταδισμο , οχι στο μεσαιωνα οχι στο ρατσισμο

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:37 | Gm

    Επιτελους!Μακαρι το σχεδιο να περαστει.Δεν ξερω αλλα με ποναει πολυ η αμορφωσια των <> ανθρωπων.Δεν μπορω να καταλαβω γιατι βγαζουν προς εμας τετοιο μισος απο την στιγμη που ποτε δεν τους προσβαλαμε…Μπορειτε να εκφρασετε οσο μισος θελετε,μπορειτε να σκωτοσεται οσους <> θελετε και μετα αναλογιστητε ποιος δεν ειναι φυσιολογικος.Ζω σε μια χωρα οπου η θρησκεια λεει «αγαπατε αλληλους»
    «μην κρινεις ινα μην κριθεις» αλλα ποτε δεν το ειδα σε εφαρμογη απο τους πιστους ή μαλλον αυτους που φανατισμο λενε πως πιστευουν. Ομως πως ξερετε τι θελει ο θεος,πως ξερετε τι ο θεος θεωρει φυσιολογικο και τι οχι,σκεφτηκατε οτι ισος εσεις που μας βριζετε διαπραττετε το εγκλημα,την αμαρτια???
    Τελος για πρωτη φορα νιωθω ενα δειγμα υπερηφανιας για την πατριδα μου,μην αφησετε να εξαφανισθει…
    (μαθητής)

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:17 | Annita

    Είναι ενδιαφέρον πώς ο ελληνικός λαός, όπως αυτός εκπροσωπείται στην πλειονότητα των αρνητικών σχολίων εδώ, φοβάται ότι η θρησκευτική πίστη, η οικογένεια και η πίστη στην πατρίδα, έννοιες με καθαρά συναισθηματική βάση, απειλούνται με την αλλαγή ενός νομοθετικού πλαισίου, που άπτεται νομικών και άρα καθαρά πρακτικών ζητημάτων.

    Προσωπικά αδυνατώ να κατανοήσω γιατί κάποιος θεωρεί ότι η πίστη στο Θεό, η αγάπη για τον τόπο που γεννήθηκε και για τους ανθρώπους που του πρόσεφεραν αγάπη στα πρώτα βήματα της ζωής του επηρεάζεται κατά τον οποιονδήποτε τρόπο από το αν αποκτήσει κάποιος νομική αναγνώριση να συμπαραστέκεται στον άνθρωπό του (ειδικά στην Ελλάδα, με το τέρας της γραφειοκρατίας).

    Ευτυχώς φαίνεται ότι οι νομικές αρχές της χώρας έχουν αρχίσει να δρουν με βάση αυτό που τους επιτάσσει το λειτούργημά τους: τη λογική, για μία ευνομούμενη και ίση απέναντι στα μάτια του νόμου κοινωνία.

    Με το καλό και σε νομοθετικά πλαίσια που θα ελέγχουν την πολιτική και δημοσιογραφική ασυδοσία.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 14:27 | Βασίλειος Λιάκος

    Είμαι κατηγορηματικώς αντίθετος σ’ αυτό τό εξάμβλωμα που επιχειρείτε νά καταστήσετε νόμο του κράτους!
    Το νομοσχέδιο αυτό, μέ προσβάλλει βαναύσως ως άνθρωπο αλλά καί ως πολίτη μιά χώρας πού οι παραδόσεις της καί οι ηθικές της αξίες είναι φάροι πολιτισμού εδώ καί χιλιάδες χρόνια!
    Τό νομοσχέδιο αυτό βάζει δυναμίτη στό βασικό κύτταρο τής κοινωνίας που είναι η οικογένεια, η οποία αποτελείται από έναν πατέρα καί μιά μητέρα που δημιουργούν παιδιά! Αυτήν τήν Θεόσδοτη καί αναντικατάστατη αλήθεια επιχειρεί νά ανατρέψη τό νομοσχέδιο αυτό, οδηγώντας όμως τήν κοινωνία
    στήν πνευματική καί ηθική παρακμή μέ ό,τι αυτό συνεπάγεται!
    Τό νομοσχέδιο αυτό απομειώνει τήν ιερότητα του ανθρωπίνου προσώπου καί τό υποβιβάζει κάτω καί από τά άλογα κτήνη.
    Ως Χριστιανός Ορθόδοξος Έλλην πολίτης σας καλώ νά τό αποσύρετε καί νά μήν τό επεναφέρετε μέ καμία άλλη μορφή!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 13:55 | Βασίλης

    Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.

    Χιλιάδες έλληνες και ελληνίδες είναι αυτή τη στιγμή πρακτικά πολίτες 2ης κατηγορίας επειδή είναι ομοφυλόφιλοι, στερούμενοι του συνταγματικών δικαιωμάτων και βιώνοντας διακρίσεις σε όλα τα επίπεδα. Δεν ανακαλύπτουμε τη φωτιά στην Ελλάδα, σύμφωνο συμβίωσης και πολιτικός γάμος για τα ομόφυλα ζευγάρια προσφέρονται στην πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ, καθώς και στο σύνολο των Πολιτειών των ΗΠΑ.

    Είναι σημαντικό για την Πολιτεία να αναγνωρίσει αυτού του είδους των σχέσεων, διότι δεν μπορεί να συνεχίσει να εθελοτυφλεί πάνω σε μια κοινωνική πραγματικότητα, που υπήρχε, υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει, γιατί πολύ απλά βρίσκεται στη φύση ορισμένων ανθρώπων. Επιπλέον, είναι σημαντικό να αναγνωρίστουν επίσημα και να νομιμοποιηθούν οι σχέσεις μεταξύ ομοφυλόφιλων —αρχικά μέσω του συμφώνου και στη συνέχεια μέσω του πολιτικού γάμου— καθώς θα συμβάλει σταδιακά στην ακόμα πιο ευρύτερη κοινωνική αποδοχή της συγκεκριμένης κοινωνικής μειωνότητας, αλλά και θα αποτελέσει ισχυρή υποστήριξη και προς τους πιο αδύναμους αυτής: τους γκέι έφηβους και τις λεσβίες έφηβες, που συχνά βρίσκονται χωρίς υποστήριξη από τη Πολιτεία, τον κοινωνικό περίγυρο και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και από την οικογένειά τους. Μια κοινωνία που κάνει τα παιδιά της να αισθάνονται ανώμαλα, παρα φύσιν, κάτι χειρότερο από εγκληματίες, και να μισούν τους εαυτούς τους, είναι μια σάπια κοινωνία όπου κάτι θα έπρεπε να είχε αλλάξει από χθες.

    Δε μπορώ να συλλάβω γιατί πολλοί από τους συμπολίτες μου εξοργίζονται σχετικά με το εν λόγω ζήτημα. Είναι κάτι που δεν τους αφορά άμμεσα, κανείς δεν ανάγκασε κανέναν να συνάψει σύμφωνο συμβίωσης με κάποιο άτομο του ίδιου φύλου, δεν έχει να κάνει με το Θέο —που πολλοί επικαλούνται στη συζήτηση— γιατί η πίστη δεν έχει καμία θέση στην θέσπιση νόμων—είναι εντελώς προσωπική υπόθεση του καθενός και σε αυτό το επίπεδο θα πρέπει να παραμένει διότι άλλοι πιστεύουν, άλλοι όχι, και εν τέλει μιλάμε για ένα γενογός, κάτι που υπάρχει και συμβαίνει, και δεν αλλάζει.

    Με το να συνεχίσει τις διακρίσεις προς τα ομόφυλα ζευγάρια το Κράτος δεν πετυχαίνει τίποτα. Αυτά τα ζευγάρια είναι ήδη μαζί, πολλά συζούν, και μοιράζονται την αγάπη τους. Από τη στιγμή που είναι έλληνες πολίτες, πληρώνουν φόρους και εκτελούν τις υποχρεώσεις τους όπους όλοι οι άλλοι, έχουν κάθε δικαίωμα προς τον οργανωμένο προσωπικό βίο. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από να έχει παθεί κακό ο σύντροφός σου και να μην έχεις τη δυνατότητα να τον δεις ή να αναλάβεις εσύ την ευθύνη αποφάσεων εάν ο ίδιος είναι ανίκανος να το πράξει, επείδη δεν είσαι «οικογένεια». Και να μπορούν οι γονείς του, που μπορεί να τον είχαν διώξει από το σπίτι στην εφηβεία του και να έχουν απολύτως καμία σχέση. Όλο αυτό είναι παράλογο, επικίνδυνο και πληγώνει ανθρώπους.

    Επίσης θα πρέπει το συντομότερο να έρθει και νομοσχέδιο για την υιοθεσία τέκνων, καθώς υπάρχουν οικογένειες με ομοφυλόφιλους γονείς όπου ο ένας από τους δύο (αυτός που νομικά δεν του ανήκει η κηδεμονία) αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά κολλήματα, όπως επίσης και διατάξεις για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των ομοφιλόφιλων παιδιών από τον εκφοβισμό και την βία εντός της οικογενείας, συγκεκριμένα για την διάκριση που έχει να κάνει με τον σεξουαλικό προσανατολισμό.

    Ελπίζω για την ψηφοφορία του σχεδίου νόμου στο προσεχές διάστημα, και για το Υπουργείο να συνεχίσει να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, απομονώνοντας το θόρυβο, την ομοφοβία και το μίσος.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 13:27 | π.μ

    οχι βεβαια στο νομοσχέδιο

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 13:06 | ΠΑΥΛΟΣ

    να αποσυρθεί

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 13:27 | Καραΐσκου Ελένη

    Δεν συμφωνώ με το Σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ανθρώπων. Η πρόοδος και η εξέλιξη είναι καλή όταν δεν καταργεί ιδανικά και αξίες που χαρακτηρίζουν τους Έλληνες – Ορθοδόξους Χριστιανούς. Η οικογένεια αποτελείται από Πατέρα Μητέρα και παιδιά. Αν αυτή η ισορροπία διαταραχθεί έπονται πολλά κακά. Πυρήνας της κοινωνίας στην Ελλάδα ήταν πάντα η οικογένεια και η πίστη στην Ορθοδοξία. Αυτά τα δύο κράτησαν το Έθνος μας ζωντανό στις δυσκολίες. Αν τα χάσουμε, χάνουμε μαζί και την ταυτότητα μας και ποιος μπορεί να φανταστεί τι έπεται και τι μας περιμένει;;;

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 13:26 | Andreas

    Πω πω μίσος! και στο όνομα της χριστιανικής αγάπης μάλιστα…