Άρθρο 01: Σύσταση

Η συμφωνία δύο ενήλικων προσώπων, ανεξάρτητα από το φύλο τους, με την οποία ρυθμίζουν τη συμβίωσή τους (σύμφωνο συμβίωσης) καταρτίζεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο. Η ισχύς της συμφωνίας αρχίζει από την κατάθεση αντιγράφου του συμβολαιογραφικού εγγράφου στο ληξίαρχο του τόπου κατοικίας τους, το οποίο καταχωρίζεται σε ειδικό βιβλίο του Ληξιαρχείου.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 22:01 | Κατερίνα Παπαγεωργίου

    Επιτέλους προχωράει η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ στα κοινωνικά ζητήματα. Για όσους δε θέλουν το νομοσχέδιο, ας μετακομίσουν στα ΣΚΟΠΙΑ, τη Μ. ΑΝΑΤΟΛΗ ή την ΑΦΡΙΚΗ. Οι υπόλοιποι θ’ απολαύσουμε μια καλύτερη και πιο ευρωπαϊκή Ελλάδα, η οποία σέβεται όλους τους πολίτες της. Μπράβο στην κυβέρνηση.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 22:49 | ioanna

    ΕΝΙΣΤΑΜΑΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΤΙΘΟΜΑΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ.ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΣΩΣΤΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΦΤΑΣΑΜΕ ΕΔΩ ΠΟΥ ΦΤΑΣΑΜΕ!!!!!ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ,ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΤΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ…

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 22:13 | Μυλωνας Ιωαννης

    Ντροπή! Ένα τέτοιο νομοσχέδιο είναι ντροπή.Ξεχάσαμε ποιοί είμαστε. Ποιός είναι ο προορισμός μας ως άνθρωποι, εικόνες Θεού.Θυμηθείτε τι έγινε στις πόλεις των Σοδόμων και Γομόρων.Γι αυτό η κατρακύλα δεν έχει τέλος στη χώρα μας. Πρέπει να επιστρέψουμε πίσω στις παραδόσεις μας και στην αγκαλιά του μόνου αληθινού Τριαδικού Θεού.7

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 22:39 | ΚΑΛΟΖΥΜΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ!
    ΕΙΜΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΣΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΔΙΟΤΙ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΖΗΣΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΤΗ ΖΩ ΜΕ ΤΟ ΣΥΖΥΓΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ.
    ΣΠΟΥΔΑΣΑ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΑ ΚΑΘΕ ΤΙ ΣΤΑ ΕΙΚΟΣΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΑΛΑΞΩ ΣΤΑ 54 ΕΤΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΟΤΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΕΥΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟ ΜΟΝΟΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ.
    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ, ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΤΟ ΓΑΜΟ ΣΤΗΝ ΚΑΝΑ ΤΗΣ ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ.
    ΠΩΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΠΙΔΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ , ΜΕ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΤΟ ΘΕΟ;
    Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΒΑΔΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ . ΚΡΙΜΑ.
    ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΣΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΟΥΝ!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 21:57 | Πέτρος Ροδίτης

    Εκεί φτάσαμε στην εξέλιξη μας, να νομιμοποιούμε τα εκτός φύσης (δεν λέμε τώρα για Χριστιανικά), τα αυτονόητα που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 21:17 | Κων/νος

    Θεωρώ απαράδεκτο και το ότι το συζητάμε ακόμη! Το νομοσχέδιο εννοείται ότι πρέπει να αποσυρθεί! Σέβομαι όλους τους ανθρώπους είτε είναι ομοφιλόφιλοι είτε οτιδήποτε άλλο αλλά δε σημαίνει ότι το να τους «στερηθεί» η τέτοιου είδους «επισημοποίηση» των σχέσεών τους, τους κάνει κατώτερους ή πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Σε ορισμένες χώρες επιτράπηκε να «παντρεύονται» άνθρωποι με ζώα… πρέπει να το υιοθετήσουμε κι εμείς; Είναι αυτό πρόοδος; Ή μήπως η τυχόν απαγόρευση επισημοποίησης μιας τέτοιας σχέσης συνιστά υποβίβαση του ανθρώπου που δεν του επιτρέπουν να «παντρευτεί» με το ζώο του; Στην Ελλάδα άλλα είναι τα πράγματα που χρειάζονται όπως είπαν κι άλλοι σχολιαστές όπως πχ ότι αυτή η χώρα χρειάζεται στήριξη της οικογένειας και έμπρακτη ενθάρρυνση της τεκνογονίας καθώς έχουμε μεγάλο πρόβλημα υπογεννητικότητας!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 21:17 | Ντίνος Κούτρας

    Είναι Δημοκρατικό η ελαχίστη μειοψηφία να επιβάλει την άποψη της επί της πλειοψηφίας; Τι εμποδίζει αυτούς τους ανθρώπους να »συζούν»; Η επιμονή σε Νομική αναγνώριση αυτής της »σύζευξης» είναι απλώς πείσμα και δεν στηρίζεται Νομικώς. Η επιμονή τους δεν μπορεί να νομοθετηθεί από περιστασιακές πλειοψηφίες. Είναι απλώς προσπάθεια επιβολής απόψεων. Αυτό δεν μπορεί να παράξει Δίκαιο.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 21:45 | ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    ΕΊΜΑΣΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ!
    ΣΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΛΑΟΘΑΛΑΣΣΑ Ο ΚΟΣΜΟΣ!!!
    Οι Άγιοι ουδέποτε ηθελαν κατι τετοιο!

    Δεν χρειάζεται να γράψω τι κάνουν οι ομοφυλόφιλοι.
    Ούτε οσοι συζούν.
    Ξέρετε….

    Θέλετε κι άλλες εκτρώσεις?
    Θέλετε κι άλλες αυτοκτονίες?
    Θέλετε κι άλλα ορφανά?

    Πως η εκκλησία να βοηθήσει έτσι που τα κάνατε?????

    Θέλετε να μαγαρίσετε νόμιμα την Ελλάδα!

    Τρίζουν τα κόκαλα των προγόνων μας.

    ΌΧΙ στην ΠΟΡΝΕΙΑ!
    ΟΧΙ στην ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ!
    ΟΧΙ στην βρώμα και στην ΑΜΑΡΤΙΑ!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:50 | ΗΛΙΑΣ

    ΤΟΣΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΗΤΑΝ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΙΚΟΙ.ΕΥΤΥΧΩΣ ΗΡΘΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ.ΕΦΤΑΣΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΟΛΗΠΤΟΣ ΠΟΥ ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΟΜΩΣ ΟΥΤΕ ΠΟΡΝΟΙ,ΟΥΤΕ ΑΡΣΕΝΟΚΟΙΤΑΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ.ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΕΙ ΟΡΘΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:16 | Αννα Παπαδοπουλου

    Διαφωνω καθετος στο συμφωνο συμβίωσης και ζητώ την απόσυρσης του!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:47 | Κοπ

    ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ.
    Τα σχόλια περί παρα φύσιν καταστάσεων, Ορθόδοξης αγάπης και Ελληνισμόύ σε μία πραγματικότητα κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής εξαθλίωσης με εμάς μάρτυρες του φρικαλέου δράματος των προσφύγων και τόσων άλλων, υποδηλώνουν την εκ βαθέως σήψη της χώρας αυτής. Επικίνδυνο δεν είναι το να επιτρέψεις σε δύο ανθρώπους να αγαπηθούν όπως επιλέγουν. Επικίνδυνο είναι να ασχολείσαι με θρησκοληψίες και λοιπές δυσειδαιμονίες που γεννάνε τον φασισμό και τον ρατσισμό (κοινωνικό, φυλετικό, έμφυλο, ιδεολογικό κ.ο.κ.) εν έτει 2015.
    Για όσους έχουν διαβάσει μόνο τη Βίβλο και το αλφαβητάρι του σχολείου τους, ενημερώνω πως η έννοια του ρατσισμού περιλαμβάνει κάθε είδους συμπεριφορά/κατάσταση που απορρέει από άγνοια, ημιμάθεια και (φυσικά) θρησκευτικό φανατισμό και στοχεύει στην καταπίεση, όπως η πατριαρχία, η ομοφοβία και η ξενοφοβία. Ο ρατσιμός είναι παιδί του φασισμού και φασίστας είναι αυτός που σκοτώνει (κυριολεκτικά και μεταφορικά) ό,τι δεν ταιριάζει με την «λογική» και την αισθητική του. Ό,τι θεωρεί επικίνδυνο επειδή δεν μπορεί να το καταλάβει. Αν είστε φασίστες, μεγειά σας με χαρά σας, για μένα είστε χρήσιμοι στον κόσμο όσο ένα σάπιο συκώτι.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:35 | Αννα Παπαδοπουλου

    Ειμαι κατηγορηματικά αντίθετη στο στο σύμφωνο συμβιωσης και ζητώ την απόσυρσης του!!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:45 | Ιωάννης Στεφανίδης

    Αποκαλέστε με σνομπ άμα θέλετε ως αποτέλεσμα του κόμπλεξ κατωτερότητας σας, αλλά δεν θα δεχτώ άνθρωποι που δεν ξέρουν πως γράφετε η λέξη φύση, να μιλούν για παρά φύση. Όλοι οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί και όλοι αξίζουν να έχουν την διαφορετικότητά τους σεβαστή, αλλά όλοι πρέπει να σέβονται την διαφορετικότητα των άλλων. Όλοι αξίζουν να είναι ευτυχισμένοι, χωρίς, όμως, να παραβιάζουν την ευτυχία των άλλων. Εγώ, προσωπικά, δεν θέλω μόνο το σύμφωνο συμβίωσης για τους ομοφυλόφιλους, αλλά και πολιτικό γάμο. Πριν, αρχίζετε να λέτε πως είμαι αναρχοκουμούνι, σας διαβεβαιώ πως είμαι κεντρώως στην ιδεολογία μου, όχι πως έχω έχθρα με την αναρχία και με τον κομμουνισμό (ναι, έτσι γράφεται, αγράμματοι), απλώς πιστεύω στην συμβιβαστική φύση της δημοκρατίας ώστε να μπορούμε να ζούμε όλοι μαζί με ειρήνη. Έγω, δυστυχώς, δεν είμαι καλός άνθρωπος, επίσης, είμαι μισάνθρωπος και αντικοινωνικός εκ φύσεως. Ντρέπομαι, πως ένα τέτοιο άτομο σαν εμένα, κατάφερε να ασκήσει αυτοέλεγχο και αυτόκριτική ώστε να μην εκφράζει την σκοτεινή του πλευρά σε αθώους συνανθρώπους του και να γίνει ικανός να καταλάβει την έννοια του ανθρωπισμού και την συνύπαρξης με ομόνοια, και άλλα άτομα που πιστεύουν στην θρησκεία που λέγετε χριστιανισμός να μην έχουν τίποτα παρά μίσος στην καρδιά τους, να μην ακολουθούν τον κανόνα του αγαπάτε αλλήλους, να μην γνωρίζουν την έννοια της ταπεινότητας και να ασκούν ύβρη προς τον Θεό θεωρόντας προς οι απόψεις τους συμβαδίζουν με την πραγματική Του φύση. Είστε αδαείς ηλίθιοι που πρέπει να ασχοληθείτε με την δια βίου εκπαίδευση για να μπορέσετε να καταλάβετε την έννοια του ανθρωπισμού. Μπορεί να μην πιστεύω στην θρησκεία, αλλά αν υπάρχει κόλαση ανυπομονώ να σας συναντήσω εκεί. Γιατί μην νομίζετε και εγώ εκεί θα πάω, αλλά για άλλους λόγους.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:17 | Παναγιώτα Κ.

    Κύριοι διαχειριστές,

    Διάβασα δεκάδες σχόλια που προσβάλλουν με τρόπο κατάπτυστο τα δικαιώματα άλλων προσώπων, όπως αναφέρεται στον 4ο όρο συμμετοχής στη διαβούλευση. Πολλά, ενδεχομένως, και ποινικά κολάσιμα αφού μιλούν περί «βδελυρών διαστροφών» και «ανωμάλων» προάγοντας το μίσος εναντίον των ομοφυλόφιλων συνανθρώπων τους.

    Πώς επιδέχονται έγκριση τέτοια σχόλια σε έναν δημόσιο χώρο συζήτησης; Σχόλια που παραβιάζουν, μάλιστα, κατάφωρα τους κανονισμούς που διέπουν αυτήν τη συζήτηση;

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:34 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΤΡΥΦΩΝ

    Άρθρο 01: Σύσταση
    Η συμφωνία δύο ενήλικων προσώπων, ανεξάρτητα από το φύλο τους, με την οποία ρυθμίζουν τη συμβίωσή τους (σύμφωνο συμβίωσης) καταρτίζεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο. Η ισχύς της συμφωνίας αρχίζει από την κατάθεση αντιγράφου του συμβολαιογραφικού εγγράφου στο ληξίαρχο του τόπου κατοικίας τους, το οποίο καταχωρίζεται σε ειδικό βιβλίο του Ληξιαρχείου.
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: α) Η κατάρτηση σε συμβολαιογραφείο αποκλείει τη δημοσιότητα – ορατότητα της πράξης, μη προσδίδοντάς της δυνατότητα κοινωνικοποίησης. Η ρύθμηση συνεχίζει την κοινωνική πολιτική της ΝΔ. ΠΡΟΤΑΣΗ: η κατάρτηση του Συμφωνου Συμβίωσης καταρτίζεται από το Δήμαρχο.
    β) Η κατάθεση του εγγράφου “στον ληξίαρχο του τόπου κατοικίας τους” (των Συμφωνούντων) υπονοεί ότι έχουν κοινή κατοικία, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στο γάμο στον οποίο η κοινή κατοικία δεν αποτελεί προϋπόθεση. ΠΡΟΤΑΣΗ: Ως στον γάμο.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:37 | ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    Το προς ψήφιση σχέδιο νόμου (σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλοφίλων) νομιμοποιεί ένα πάθος του ανθρώπου, μία παρά φύσιν κατάσταση. Μία υπόθεση του ιδιωτικού βίου του ανθρώπου ανάγεται σε ζήτημα του δημοσίου βίου. Με την ψήφιση αυτού του επαίσχυντου νομοσχεδίου ανατρέπεται η οντολογία, η φυσιολογία και η ηθική, ως βίωση της δογματικής διδασκαλίας της Εκκλησίας.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:56 | Αντωνία

    Οι ξενόφερτες μόδες νέου οικογενειακού μοντέλου απειλούν τον κοινωνικό ιστό και την ουσιαστική σύσταση της οικογενείας. Ο σκοπός είναι πονηρός. Η Ελλάδα χτυπιέται από παντού. Το σχέδιο σκοτεινών δυνάμεων αποσκοπεί στην αποδόμηση του κοινωνικού ιστού, στη διάλυση του κράτους, στην ισοπέδωση της εθνικής συνείδησης και στην καταστροφή του Ελληνισμού. Αν κάτι κρατεί στιβαρά την Ελλάδα δια μέσου των αιώνων είναι η ελληνορθόδοξη ταυτότητα την οποία τα κέντρα αποφάσεων μαίνονται με λύσσα.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:09 | Yannis

    Συμφωνώ με το νομοσχέδιο. Θεωρώ ουσιαστικής σημασίας της παραχώρησης του δικαιώματος της υιοθεσίας παρόλα αυτά

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 20:03 | nikol

    http://www.migrationsfamilien.de/fileadmin/migration/pdf/GegendieNatur_griechisch.pdf
    Ενάντια στη φύση;
    Γνωστό εδώ και καιρό – Οµοφυλοφιλία στα ζώα
    Οµοφυλόφιλοι πιγκουίνοι στο ζωολογικό κήπο της Κολωνίας, ζευγάρια γλάρων του ίδιου
    φύλου που µένουν πιστά σε όλη τους τη ζωή – η οµοφυλοφιλία στο ζωικό βασίλειο είναι
    παρούσα στα κατοικίδια ζώα, στους ζωολογικούς κήπους και στην άγρια φύση.
    Η οµοφυλοφιλία είναι πιο διαδεδοµένη στα ζώα που ζούν σε κοπάδια και που µε αυτόν τον
    τρόπο ενισχύουν τον κοινωνικό δεσµό. Για τα λιοντάρια ξέρουµε ότι λύνουν τα προβλήµατα
    και τα ζητήµατα που προκύπτουν στο κοπάδι σχετικά µε την αρχηγία µέσω του σεξ. Τα
    δελφίνια, οι φάλαινες, τα κοάλα και οι χιµπατζήδες ζευγαρώνουν µε ζώα του ίδιου φύλου
    απλά και µόνο γιατί τα ευχαριστεί. Η οµοφυλοφιλία είναι µια έκφραση της παιχνιδιάρικης
    διάθεσης της φύσης.
    Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστηµίου του Όσλο της Νορβηγίας συνόψισε το
    2006 τις διάφορες καταγραφές σχετικά µε την οµοφυλοφιλία στα ζώα σύµφωνα µε τις οποίες
    µέχρι σήµερα έχει παρατηρηθεί οµοφυλόφιλη συµπεριφορά σε 1500 είδη.
    Η οµοφυλοφιλία στα ζώα είναι γνωστή ήδη από την αρχαιότητα. Η παλαιότερη αναφορά
    έγινε από τον Αριστοτέλη και είναι 2300 χρόνων. Παρόλα αυτά το θέµα αυτό ήταν ταµπού
    για την επιστήµη. Ακόµη και µε τη σκέψη ζώων που ζευγαρώνουν µε το ίδιο φύλο
    ταράζονται κάποιοι επιστήµονες θεωρώντας το αφύσικο. Οι σχετικές µε τους ανθρώπους
    προκαταλήψεις µεταφέρονται λοιπόν και στα ζώα.
    Αστείο δεν είναι; Υποτίθεται ότι το ζωικό βασίλειο αποτελεί απόδειξη του πόσο αφύσικη
    είναι η οµοφυλοφιλία. Τώρα όµως µπορεί να πει κανείς ότι στην πραγµατικότητα δεν είναι η
    οµοφυλοφιλία «αφύσικη» αλλά οι προκαταλήψεις που συνδέονται µε αυτή.
    Μάλλον είναι και αυτό ανθρώπινο: Είµαστε το µόνο ζωικό είδος που θεωρεί την
    οµοφυλοφιλία ασυνήθιστη.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 19:39 | Γιώργος Τρανός

    Είμαι νέος 20 χρονών και θεωρώ από πάσης φύσεως νομικής και ηθικής και πρακτικής διαστροφικό αυτό το νομοσχέδιο.ΝΤΡΟΠΗ ΜΑΣ

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 19:49 | Χαραλαμπος Αν.

    Υπερ της επέκτασης του συμφώνου για να πάψει η Ελλάδα να είναι θεοκρατικό κράτος!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 19:37 | Αφροδίτη

    Να ψηφιστεί το νομοσχέδιο, αλλά να μη μείνουμε εκεί. Επέκταση σε γάμο και δικαίωμα παιδοθεσίας. Επέκταση σε περισσότερα από 2 άτομα.

    Πρέπει οι «συμπολίτες» μας που ωρύονται, να καταλάβουν ότι όταν μιλάμε για τις προσωπικές επιλογές 2 ή περισσότερων συναινούντων ενηλίκων δεν πέφτει κανένας λόγος ούτε στους ίδιους, ούτε στην Εκκλησία.

    Όσο για το μεγάλωμα των παιδιών, δεν υπάρχει κανένας φόβος εκ των προτέρων ότι τα παιδιά θα μεγαλώνουν σε άσχημο περιβάλλον. Πάντα και παντού, ο μόνος λόγος που ένα παιδί μπορεί να υποφέρει για κάτι που είναι το ίδιο (ομοφυλόφιλο ή οτιδήποτε άλλο) ή για το status της οικογένειάς του (με ομόφυλους γονείς, μονογονεϊκή, ακόμα και φτωχή κλπ) είναι η περιθωριοποίηση που δέχεται από την ίδια την κοινωνία. Περιθωριοποίηση που και εδώ στα σχόλια έχει εκφραστεί με το πρόσχημα της προστασίας των παιδιών, ή χωρίς καν πρόσχημα. Τα παιδιά δε θέλουν παρά αγάπη, ασφάλεια και χρόνο. Δύο γονείς μπορούν να τους τα προσφέρουν, ανεξάρτητα από το φύλο τους. Ένας γονιός επίσης, αρκεί να ζει αξιοπρεπώς από το επάγγελμά του και να στηρίζεται από το κράτος. Τρεις ή περισσότεροι γονείς επίσης.

    Αλλά επειδή δεν έχουμε φτάσει καν ακόμη να συζητάμε γι αυτά, θα επιστρέψω στο θέμα του συμφώνου. Είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα, άνθρωποι που ζουν μαζί θα έπρεπε να μπορούν και να αντιμετωπίζουν και όλα τα ζητήματα της ζωής τους μαζί αν θέλουν (δεν είναι μόνο τα κληρονομικά -ένα έτσι κι αλλιώς σημαντικό θέμα-, είναι και το ποιος μπορεί να αναλάβει την ευθύνη για πράγματα στα οποία ας πούμε ένας ασθενής δεν μπορεί κλπ).

    Το σύμφωνο δεν είναι αρκετό και δεν πρέπει να σταματήσει εκεί. Αλλά ας γίνει η αρχή.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 19:55 | Μαρία

    Η συμφωνία δύο ενήλικων προσώπων, ανεξάρτητα από το φύλο τους!!!…

    Να καταργηθεί εδώ και τώρα η απαράδεκτη φράση : ανεξάρτητα από το φύλο τους!!!

    Έλεος πια!!!

    Δεν θα διαγράψουμε την ιστορία, τα ήθη και τις παραδόσεις μας ελέω μοντερνισμού και δήθεν ισότητας.

    Ο άντρας κάνει φυσιολογική οικογένεια με την γυναίκα και αντίστοιχα η γυναίκα μαζί με τον άντρα.Τελεία και παύλα.

    Όλα τα άλλα είναι παρά φύσιν και δεν πρέπει να νομιμοποιούνται νομικά.

    Βροντοφωνάζουμε και λέμε ΟΧΙ στο μεγαλύτερο νομοθετικό λάθος που μπορούμε να κάνουμε στην ιστορίας μας.ΟΧΙ σε αυτό το τρισάθλιο σχέδιο νόμου.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 19:25 | Στράτος

    Το νομοσχέδιο είναι στην σωστή κατεύθυνση. Θα πρέπει να μην περιορίζεται σε σύμφωνο ΔΥΟ ατόμων αλλά να υπάρχει η δυνατότητα και περισσότερων των ΔΥΟ να συνάψουν σύμφωνο συμβίωσης.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 19:24 | Γιωργος Α

    Διαβάζω τα σχόλια ορισμένων συμπολιτών μας και διαπιστώνω για άλλη μια φορά με λύπη πόσο κακό έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει για την ανθρωπότητα ο φανατισμός με ορισμένες θρησκείες.Άνθρωποι «θρησκευόμενοι» έρχονται για άλλη μια φορά να μιλήσουν με λόγο μίσους,διάκρισης και περιθωριοποίησης για τους συνανθρώπους μας.Πολλοί επικαλούνται νόμους της φύσης,λες και έχουν κατανοήσει την ίδια τους την ύπαρξη και ερμηνεύουν και το λόγο ύπαρξης των υπολοίπων.Που είναι το κακό λοιπόν χριστιανοί στο να αναγνωρίσεις επιτέλους την ύπαρξη αυτού του είδους της συμβίωσης μεταξύ συναινούντων ανθρώπων?Η ομοφυλοφιλία υπάρχει ήδη από την ύπαρξη του ανθρώπου και σεις επικαλούμενοι κείμενα διχαστικά,αμφισβητείτε την πορεία της εξέλιξης…Δεν κατανοούμε ότι αυτή η συμβίωση υπάρχει ούτως ή άλλως και με το να κάνουμε πως δεν τη βλέπουμε ερχόμαστε σε σύγκρουση με την ίδια τη φύση του ανθρώπου.Οι γκει δεν γεννιούνται από ομόφυλες οικογένειες αλλά απο ετερόφυλες.Η ανθρωπότητα με το σύμφωνο ή χωρίς θα συνεχίσει να υπάρχει,οι γκέι θα συνεχίσουν να υπάρχουν.Το θέμα είναι αν θα συνεχίσει να υπάρχει η καταπίεση,το κόμπλεξ και η μισαλλοδοξία.Ένας ομοφυλόφιλος μπορεί να γίνει γονέας και μπορεί να κάνει σχέσεις με το ίδιο φύλο,όποτε το θελήσει,είτε ενώπιον του κράτους είτε κρυφά.Το θέμα είναι αν θα αποφασίσουμε να το δούμε σαν κοινωνία ή θα συνεχίσουμε να το κρύβουμε.Και στην τελική κανείς δεν σας έβαλε κριτή για τη ζωή του.Αυτή είναι η λογική της εκκλησίας,αυτός είναι ο μεσαίωνας,τον είδαμε,τον πληρώσαμε.Φύγετε τώρα μπας και προχωρήσει η ανθρωπότητα απ το σκοταδισμό,το μίσος,την καταπίεση και το ρατσισμό.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 19:08 | Δέσποινα

    Ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει πώς θα ζήσει τη ζωή του και πού θα καταλήξει στην άλλη ζωή.
    Ποιός όμως έχει το δικαίωμα να τοποθετήσει ένα παιδί, που καλώς ή κακώς η φύση το ήθελε να γεννηθεί από ΕΝΑ άνδρα και ΜΙΑ γυναίκα, σε μια «οικογένεια» χωρίς πατέρα; Ή σε μία «οικογένεια» χωρίς μητέρα; Για τα δικαιώματα αυτού του παιδιού ποιός θα ενδιαφερθεί;
    Μήπως να βάζαμε τα βρέφη να υπογράφουν πριν την υιοθεσία ότι δέχονται να μεγαλώσουν με δυο μπαμπάδες ή με δυο μαμάδες;
    Nομίζω ότι είναι μια πολύ καλή ιδέα και ταιριάζει απόλυτα με όλη την παράκρουση που κυριαρχεί γύρω μας.
    Σκεφτείτε το.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 19:33 | Λιόντος Παναγιώτης

    Η εν λόγω διαβούλευση, φανερώνει την ηθική κατάπτωση στην οποία έχει περιέλθει η Ελληνική κοινωνία.Κάθε σχολιασμός είναι περιττός.Αναρωτιέμαι απλά γιατί τέθηκε το όλο θέμα σε δήθεν «διαβούλευση».Δηλαδή εάν οι κρητικές σαν και την δική μου αποτελέσουν την συντριπτική πλειοψηφία, το νομοσχέδιο θα αποσυρθεί;
    Τέλος να επισημάνω, ότι το νομοθέτημα αποτελεί ευθεία προσβολή, σε ότι πιο ιερό και αγνό έχει ή μάλλον είχε, να επιδείξει η ανθρωπότητα, στην μητρότητα,ΚΡΊΜΑ, πολύ ΚΡΊΜΑ.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 18:48 | Μαρία

    Εδώ και πολλά χρόνια και στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που μεγαλώνουν παιδιά. Και πλέον είναι τεκμηριωμένο επιστημονικά ότι αυτά τα παιδιά μεγαλώνουν και φυσιολογικά αλλά και ευτυχισμένα. Οπότε το «επιχείρημα» ότι θα έχουν πρόβλημα τα παιδιά δεν υφίσταται.
    Το πρόβλημα εδώ είναι ότι δεν αναγνωρίζονται αυτές οι οικογένειες. Ε καιρός είναι να αποκτήσουν το δικαίωμα που έχουν όλοι οι άνθρωποι, ΝΑΙ στον γάμο ομόφυλων ζευγαριών, ΝΑΙ στην υιοθεσία, ΝΑΙ στην επιμέλεια των παιδιών και από τους δύο γονείς, ΝΑΙ στην οικογένεια.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 18:01 | Μιχαήλ Μακρίδης

    Δὲ μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ πρόοδος τὸ νὰ ὀνοματίζουμε τὴν ἀῤῥώστια «ἐπιλογή», ὅπως ἐπίσης δὲν εἶναι ῥατσιστικὸ νὰ λέμε σὲ κάποιον ὅτι εἶναι ἀῤῥωστος. Ῥατσιστικὸ εἶναι νὰ τοῦ συμπεριφερόμαστε βάναυσα ἐπειδὴ εἶναι ἀῤῥωστος. Ἡ ἀῤῥώστια ὅμως εἶναι ἀῤῥώστια. Καὶ ἀντὶ νὰ τὴν ἀνεχόμαστε καὶ νὰ τὴν «νομιμοποιοῦμε» καταστρέφοντας μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τὸν ἀῥῥωστο, θὰ ἔπρεπε νὰ τὴν ἀναγνωρίζουμε ὡς τέτοια καὶ νὰ ὑποδεικνύουμε τρόπους σὲ κάθε ἐνδιαφερόμενο γιὰ νὰ ἀπαλλαγεῖ ἀπ’ αὐτήν. Μὲ τὴν ἴδια λογικὴ καὶ οἱ ναρκομανεῖς «ἐπέλεξαν» νὰ παίρνουν ναρκωτικὰ καὶ θὰ πρέπει νὰ τοὺς «προστατεύσουμε» καὶ νὰ τοὺς βοηθήσουμε νὰ παρελαύνουν «ὑπερήφανοι» γιὰ αὐτὴν τὴν «ἰδιαιτερότητά» τους. Γιατί λοιπὸν μιλοῦμε ἐναντίον τῶν ναρκωτικῶν; Τὰ ἴδια ἰσχύουν καὶ γιὰ ἄλλες ὁμάδες παιδεραστές, κτηνοβάτες, κλεπτομανεῖς, φονεῖς (εἶναι γνωστὸ ὅτι ὑπάρχει μιὰ τέτοια ψυχοπάθεια), κ. ἄ. Ἂν εἶναι «ἐπιλογὴ» τῶν ὁμοφυλοφίλων αὐτὴ ἡ στάση τους τότε γιατί οἱ ἄλλοι «διώκονται»; Καὶ ὁ φονιᾶς «ἐπέλεξε» νὰ σκοτώνει…

    Ὅσο γιὰ τὶς κραυγὲς «προοδευτικότητας» ποὺ ἀκούγονται κι ἐδῶ καὶ παντοῦ, τὸ κριτήριο γιὰ τὸ ἂν κάτι ἀποτελεῖ πρόοδο δὲν ἀποτελεῖ ἡ …χρονική του ἀπόσταση ἀπὸ τὸ …παρελθόν, (π.β. «στὸν 21ο αἱῶνα ζοῦμε», «αὐτὰ παραπέμπουν σὲ ἄλλες ἐποχὲς» κ.λ.π.) οὔτε κανεὶς μᾶς διαβεβαίωσε ὅτι ὅσο περνοῦν τὰ χρόνια τόσο καὶ «καλύτεροι» θὰ γινόμαστε…, ἀντίθετα μπορεῖ νὰ βαδίσουμε κι ἐπὶ τὰ χείρω, ἀλλὰ ἂν κάτι προάγει τὸν ἄνθρωπο συνολικά, σὰν ψυχή καὶ σῶμα.

    Εἶναι τουλάχιστον …»ῥατσιστικὸ» νὰ θεωροῦμε ὅτι μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ γεννηθήκαμε μετά, εἴμαστε «καλύτεροι» ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους περασμένων γενεῶν καὶ ὅτι ἐκεῖνοι δὲν ἔχουν τίποτα νὰ μᾶς διδάξουν.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 18:09 | Xristos

    Πρόκειται για ένα καλό πρώτο βήμα, όμως το συγκεκριμένο σύμφωνο δεν καλύπτει θέματα που έχουν να κάνουν με τεκνοθεσία, ούτε καλύπτει νομικά και ουσιαστικά τις οικογένειες Ουράνιο Τόξο. Επίσης δεν μεριμνά για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου των διεμφυλικών ατόμων (τρανς).Αναμένω στο μέλλον λοιπόν να γίνει η πλήρης αναγνώριση των δικαιωμάτων των lgbtqi+ (lesbian,gay,bisexual,transgender,queer,intersex+) ατόμων.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 18:41 | Θανάσης

    Η κυβέρνηση οφείλει να προωθήσει άμεσα κ τάχιστα το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κ να μην κάνει πίσω για κανέναν. Είναι ζητημα στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όσο για όσους παραληρουν εδώ μεσα υπέρ της Εκκλησίας με ρητορικές μισους, ας σκεφτούν λίγο ότι ο Χριστός δεν έκανε διακρίσεις κ είπε «αγαπα τον πλησπλησίον σου». Ο ρατσισμός σας κύριοι κ κυρίες συνιστά αμάρτημα, όχι η ομοφυλοφιλία. Επίσης καλά θα ήταν να επέμβουν οι moderators γιατί κάποια σχόλια εδώ μεσα είναι άκρως αναξιοπρεπη κ υβριστικά

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 18:53 | maria k.

    Το αυτονόητο πρώτο και ελάχιστο βήμα για κάτι που αργησε πάρα πολύ και αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Να μπορούν δυο ανθρωποι που συμβιώνουν μαζί να μοιράζονται ανοιχτά τις ζωές τους,με ό,τι αυτο περιλαμβάνει.
    Είναι επίσης αίτημα και ελάχιστο δείγμα μια δημοκρατικής κοινωνίας να αποκλείει τα κηρύγματα μισους και μισανθρωπισμού,όπως μερικά από τα σχόλια που αναρτώνται σε αυτή εδώ τη διαβούλευση.
    Όλα τα παιδιά θα πρέπει να μεγαλώνουν σε μια κοινωνία που δεν τα περιθωριοποιει και δεν τα τραυματιζει για καμιά αιτία,όπως το φύλο,ο σεξουαλικος προσανατολισμός,η φυλή,το χρώμα,το θρήσκευμα,η εθνικότητα,η εξωτερική εμφάνιση και πολλά πολλά άλλα.
    Κρίμα για όλους αυτούς τους ανθρώπους που δηλώνουν χριστιανοι και νιώθουν οτι απειλούνται τρομερά απο μια πράξη αγάπης και σεβασμού.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 18:17 | Τάσος Μ.

    Το σύμφωνο συμβίωσης αποτελεί σημαντικό βήμα εφαρμογής και ουσιώδους θεμελίωσης του ατομικού δικαιώματος της σεξουαλικής αυτοδιάθεσης και γι’αυτό θα πρέπει να εφαρμοστεί, εν όψει του γεγονότος ότι η Ελλάδα αποτελεί πλέον ευρωπαικό κράτος. Όταν κάποιος, όπως πολλοί σχολιάζοντες στην σελίδα, αναφέρει ότι αντίκειται στο δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας και στην θρησκεία εν γένει δεν λαμβάνει υπ’όψιν του ότι όπως ακριβώς θα πρέπει να ικανοποιείται αυτό το δικαίωμα σε μια δημοκρατική πολιτεία, έτσι θα πρέπει να ικανοποιηθεί και το δικαίωμα σεξουαλικής αυτοδιάθεσης δια την οριστική νομική κατοχύρωση του συμφώνου συμβίωσης. Επίσης δεν νοείται να συζούν δύο άτομα του ίδιου φύλου και μετά την λήξη της μεταξύ τους συμβίωσης να μην έχουν οικονομικές απαιτήσεις ο ένας κατά του άλλου, εφόσον και μετά την συμβίωση θα πρέπει να διατηρηθεί η ίδια οικονομική ενότητα, όπως ισχύει και στα ετερόφυλα ζευγάρια. Γι’αυτό καλό θα ήταν για όσους σχολιάζουν να σκέφτονται πιο πριν, καθ’όσον καθορίζεται η ποιότητα ζωής πολλών ανθρώπων.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 17:45 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    οχι στο επαισχυντο νομοσχεδιο. Με το Χριστό ή με το διαβολο

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 17:55 | Μενέλαος-Γεώργιος Σιαφάκας

    Ένα πρώτο σημαντικό βήμα στην σωστή κατεύθυνση.

    Το νομοσχέδιο αυτό δεν θα λύσει όλα τα ζητήματα που υπάρχουν στην συμβιωση ομοφυλόφιλων ζευγαριών, αλλά τουλάχιστον θα δώσει ένα νομικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο μπορεί να αρχίσει να χτίζεται και η κοινωνική ισοτιμία.

    Εφόσον ως ομοφυλόφιλοι πολίτες καλούμαστε να συμμετέχουμε ισότιμα στα έσοδα της πολιτείας μέσα στην οποία ζούμε, είναι σωστό η πολιτεία να φροντίζει να μας φέρνει όλο και πιο κοντά στην ισοτιμία και ισονομία.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 17:38 | NIKOS

    Το σύμφωνο συμβίωσης είναι απαραίτητο τουλάχιστον ως προς την νομική του μορφή για να μπορεί να κατοχυρώνει τα νόμιμα δικαιώματα 2 ανθρώπων. Ανθρώπων, ναι, όχι ζώων, γιατί είναι άνθρωποι οι οποίοι αποφάσισαν μετά από μακροχρόνια σχέση , η οποία βασίζεται στην ΑΓΑΠΗ και όχι σε συμφέροντα να μείνουν μαζί, να συγκατοικήσουν και να νοιώσουν ότι η αγάπη τους είναι νόμιμη και όχι παράνομη, λες και είναι παράσιτα της κοινωνίας. Η νομική μορφή αφορά κυρίως όταν ένας χάσει τον άλλον, ειδικά αν ο ένας πεθάνει, είναι κρίμα τα υπάρχοντα του να τα πάρουν οι συγγενείς, όταν ο αγαπημενος/η του/της θα έπρεπε να είναι αυτός που θα έπρεπε να τα κρατήσει, γιατί είναι οι αναμνήσεις τους, αυτά που έχουν περάσει μαζί, αυτά που στο μέλλον θα τα πιάνει στα χέρια του και θα τρέχουν δάκρυα αναπολώντας τι έχουν περάσει. Ναι δάκρυα και όχι τέτοια δάκρυα για τον υποτιθέμενο θεσμό της οικογένειας.
    Πού πήγε ο θεσμός της οικογένειας; Ρωτάει κάποιος!!! Να πω μόνο ότι ετερόφυλα ζευγάρια κάνουν ομόφυλα παιδία και όχι το αντίστροφο, όπως επίσης ετερόφυλοι γίνονται παιδεραστές ή γεννούν εγκληματίες.
    Πού πήγε ο σεβασμός στα ιερά και τα όσια της Ορθοδοξίας μας; Ρωτάει επίσης κάποιος!!!! Πληροφορώ τον αδαή ότι γνωρίζω ομοφυλόφιλους να πιστεύουν περισσότερο από τις γυναικούλες που πάνε κάθε Κυριακή στην λειτουργία και τελικά πέφτουν σε μεγάλα αμαρτήματα όπως τώρα έπεσα κι εγώ, στο να κρίνουν τον καθένα!!!
    Πού πήγε ο σεβασμός στον κλήρο; Ξαναρωτάει!!!! Μα ο σεβασμός δεν απαιτείται αλλά ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ!!!! Τον κλήρο τον σεβόμαστε, και καλύπτουμε τις οποίες ανομίες του, εκείνος γιατί δεν μας σέβεται;
    Πού πήγε η εθνική αξιοπρέπεια όπως αυτήν μας την παρέδωσαν οι πρόγονοί μας; Ξαναρωτάει ο αδαής!!! Οι προγονοί μας είναι καθολα σεβαστοί γιατί είναι ανοιχτόμυαλοι και μετέδιδαν παιδεία και όχι αμορφωσιά στα παιδία τους!!!
    Πού πήγε η ευθύνη απέναντι στα παιδιά μας; Η αποθέωση της ερώτησης!!! Μήπως αδαή φίλε μου θα έπρεπε να αναρωτηθείς εσύ για τον εαυτό σου; Μήπως αυτή η ερώτηση αφορά εσένα; Έχεις ευθύνη να μην μετατρέψεις το παιδί σου σε ένα γεμάτο μίσος άνθρωπο, αν καταλάβεις ότι το μόνο που μας χωρίζει είναι η σεξουαλική ταυτότητα, η οποία εν πάση περιπτωσι δεν σε αφορά!!!! Αυτοί δεν μπήκα στην κρεβατοκάμαρα σου, εσύ γιατί μπαίνεις στην δικιά τους;
    Είπες ότι έχουν οι ομοφυλόφιλοι ψυχοπαθητική και άκρως βδελυρή διατροφή των ανωμάλων, είπες για τα Ελληνο-Ορθόδοξα πιστεύω και ευλογημένης από τον Τριαδικό Θεό χώρας μας και στο τέλος μιλάς για την άκρως φιλάνθρωπη Ιστορία της. Που είναι η φιλανθρωπία και η ΑΓΑΠΗ του Κυρίου που πιστεύεις; Σε ποιες προτάσεις σου;
    Γι’αυτό τον λόγο και μόνο είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ το σύμφωνο συμβίωσης, μήπως επιτέλους να δημιουργηθεί ένα σπιτικό με βάση την ΑΓΑΠΗ και τον ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟ. Όχι άλλο μίσος!!!!!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 17:56 | NIKOS

    Το σύμφωνο συμβίωσης είναι απαραίτητο τουλάχιστον ως προς την νομική του μορφή για να μπορεί να κατοχυρώνει τα νόμιμα δικαιώματα 2 ανθρώπων. Ανθρώπων, ναι, όχι ζώων, γιατί είναι άνθρωποι οι οποίοι αποφάσισαν μετά από μακροχρόνια σχέση , η οποία βασίζεται στην ΑΓΑΠΗ και όχι σε συμφέροντα να μείνουν μαζί, να συγκατοικήσουν και να νοιώσουν ότι η αγάπη τους είναι νόμιμη και όχι παράνομη, λες και είναι παράσιτα της κοινωνίας. Η νομική μορφή αφορά κυρίως όταν ένας χάσει τον άλλον, ειδικά αν ο ένας πεθάνει, είναι κρίμα τα υπάρχοντα του να τα πάρουν οι συγγενείς, όταν ο αγαπημενος/η του/της θα έπρεπε να είναι αυτός που θα έπρεπε να τα κρατήσει, γιατί είναι οι αναμνήσεις τους, αυτά που έχουν περάσει μαζί, αυτά που στο μέλλον θα τα πιάνει στα χέρια του και θα τρέχουν δάκρυα αναπολώντας τι έχουν περάσει. Ναι δάκρυα και όχι τέτοια δάκρυα για τον υποτιθέμενο θεσμό της οικογένειας.
    Πού πήγε ο θεσμός της οικογένειας; Ρωτάει κάποιος!!! Να πω μόνο ότι ετερόφυλα ζευγάρια κάνουν ομόφυλα παιδία και όχι το αντίστροφο, όπως επίσης ετερόφυλοι γίνονται παιδεραστές ή γεννούν εγκληματίες.
    Πού πήγε ο σεβασμός στα ιερά και τα όσια της Ορθοδοξίας μας; Ρωτάει επίσης κάποιος!!!! Πληροφορώ τον αδαή ότι γνωρίζω ομοφυλόφιλους να πιστεύουν περισσότερο από τις γυναικούλες που πάνε κάθε Κυριακή στην λειτουργία και τελικά πέφτουν σε μεγάλα αμαρτήματα όπως τώρα έπεσα κι εγώ, στο να κρίνουν τον καθένα!!!
    Πού πήγε ο σεβασμός στον κλήρο; Ξαναρωτάει!!!! Μα ο σεβασμός δεν απαιτείται αλλά ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ!!!! Τον κλήρο τον σεβόμαστε, και καλύπτουμε τις οποίες ανομίες του, εκείνος γιατί δεν μας σέβεται;
    Πού πήγε η εθνική αξιοπρέπεια όπως αυτήν μας την παρέδωσαν οι πρόγονοί μας; Ξαναρωτάει ο αδαής!!! Οι προγονοί μας είναι καθολα σεβαστοί γιατί είναι ανοιχτόμυαλοι και μετέδιδαν παιδεία και όχι αμορφωσιά στα παιδία τους!!!
    Πού πήγε η ευθύνη απέναντι στα παιδιά μας; Η αποθέωση της ερώτησης!!! Μήπως αδαή φίλε μου θα έπρεπε να αναρωτηθείς εσύ για τον εαυτό σου; Μήπως αυτή η ερώτηση αφορά εσένα; Έχεις ευθύνη να μην μετατρέψεις το παιδί σου σε ένα γεμάτο μίσος άνθρωπο, αν καταλάβεις ότι το μόνο που μας χωρίζει είναι η σεξουαλική ταυτότητα, η οποία εν πάση περιπτωσι δεν σε αφορά!!!! Αυτοί δεν μπήκα στην κρεβατοκάμαρα σου, εσύ γιατί μπαίνεις στην δικιά τους;
    Είπες ότι έχουν οι ομοφυλόφιλοι ψυχοπαθητική και άκρως βδελυρή διατροφή των ανωμάλων, είπες για τα Ελληνο-Ορθόδοξα πιστεύω και ευλογημένης από τον Τριαδικό Θεό χώρας μας και στο τέλος μιλάς για την άκρως φιλάνθρωπη Ιστορία της. Που είναι η φιλανθρωπία και η ΑΓΑΠΗ του Κυρίου που πιστεύεις; Σε ποιες προτάσεις σου;
    Γι’αυτό τον λόγο και μόνο είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ το σύμφωνο συμβίωσης, μήπως επιτέλους να δημιουργηθεί ένα σπιτικό με βάση την

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 17:35 | Θάλεια

    Το αν είναι κανείς καλός, άξιος, ηθικός, υπεύθυνος, θρησκευόμενος (με την βαθιά έννοια της πίστης, όχι της τυπολατρείας), αφοσιωμένος γονιός, ψυχικά και συναισθηματικά ισορροπημένος, ή όχι, ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ. Και όσοι αυτή τη στιγμή φέρονται σαν ιεροεξεταστές, μάλλον φοβούνται να ασχοληθούν με τις δικές τους πληγές. Α, και αν τα παιδιά σας γίνουν ομοφυλόφιλα, πιστέψτε το, δεν θα γίνουν επειδή επηρεάστηκαν από τους «ανώμαλους»- θα γίνουν επειδή, απλά, δεν τους σηκώνεται με γυναίκα.

    Επιτέλους έρχεται το σύμφωνο, ελπίζω να δούμε σύντομα και την υιοθεσία..

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 17:07 | Μιχαλης

    είναι ενα μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και αν ολοκληρωθεί, θα έχει, ελπίζω μια παιδευτική λειτουργία ενώ θα ελευθερώσει και τις συνείδησεις πολλών ομοφυλόφυλων συμπολιτών μας που τόσο βαρύνουν η ρητορική μίσους που εκπορεύεται και από μερικούς (αλλά όχι όλους) εκπροσώπους της εκκλησίας μας. Ειναι επιτέλους καιρός να συζητήθεί ανοιχτά το θέμα, και σίγουρα η δράση θα προκαλέσει αντίδραση (ρητορική μίσους) αλλά, ας ελπίσουμε, και ας μου επιτραπεί να πώ, ασ βάλει ο Θεός το χέρι του, ώστε το καλό (ανεκτικότητα, αγάπη για το πλησίον) να νικήσει το μίσος (ομοφοβία).

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:14 | Αντώνης Π.

    Όσο για το σύμφωνο καθ’ εαυτό, έχουν ηδη γράψει πολλοί εναντίον του και συμφωνώ μαζί τους. «Πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις».
    Θα επιμείνω όμως λίγο στην υιοθεσία παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια, που δεν είναι φυσιολογική πρακτική και δεν πρέπει να θεσμοθετηθεί με κανένα τρόπο. Το κάθε παιδί έχει δικαίωμα να έχει πατέρα και μητέρα και όχι δυο «πατέρες» ή δύο «μητέρες». Επιτέλους, ας βάλουμε κάποιο όριο στην ελεθεριότητά μας, σεβόμενοι τουλάχιστον τα παιδιά.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:23 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΣΟΔΩΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΑ.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:11 | ΛΗΔΑ

    Μία είναι η ένωση που γίνεται μεταξύ δύο ανθρώπων και αυτή επιτυγχάνεται μόνο με το θρησκευτικό γάμο. Όλες οι λοιπές μοντερνιές μόνο ένωση δεν συνεπάγεται στα μάτια του Θεού. Πόσο μάλλον όταν σε αυτό το σύμφωνο συμβίωσης γίνεται σύναψη σχέσης μεταξύ ανθρώπων του ιδίου φύλου.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:57 | Γιάννος Κανελλοπουλος

    Συνεχίστε την τραγικότητα των σχολίων σας.
    Το μόνο που καταφέρνετε είναι για άλλη μια φορά να δείχνετε την γραφικότητα σας και το απεριοριστο του ρατσισμού σας.
    Το νομοσχέδιο θα περάσει, άσχετα απο τα πικρόχολα και φασιστικά λόγια σας, διότι απλα είμαστε και εμείς πολίτες, ενεργοί, πληρώνουμε φόρους όπως και εσείς και απαιτούμε να έχουμε τις ίδιες κοινωνικές δυνατότητες όπως όλοι οι πολίτες αυτης της χώρας.
    Ανυπομωνώ να υποδεχτούμε όλοι μαζί το καινούργιο νομοσχέδιο,απλά, σαν μια ανάσα ελευθερίας για την χώρα και όλους τους πολίτες της, ανεξάρτητως σεξουαλικότητας, ή ταυτότητας φύλου.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:06 | Αθηνά

    Σε σωστή κατεύθυνση, είναι καλή αρχή και σύμφωνο με τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας.
    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

    αρ. 1: Θα πρέπει να αρκεί απλή ληξιαρχική πράξη ότι τα δύο πρόσωπα βρίσκονται σε σχέση συμβίωσης και υπάγονται αυτομάτως στις οικείες διατάξεις, ο συμβολαιογράφος είναι περιττή γραφειοκρατική διαδικασία -άλλωστε δεν απαιτείται ούτε για τον γάμο, που είναι λιγότερο ήπια μορφή δέσμευσης. . Εξάλλου και για τον γάμο, εάν οι σύζυγοι επιλέγουν το σύστημα της κοινοκτημοσύνης, το ρυθμίζουν με χωριστή σύμβαση (1403 ΑΚ), αλλιώς ισχύουν οι γενικές διατάξεις των σχέσεων των συζύγων από το γάμο (κεφάλαιο 4ο του οικογενειακού δικαίου). Το συμβολαιογραφικό έγγραφο είναι παντελώς άχρηστο και μειωμένης δημοσιότητας, με κίνδυνο αφενός να μείνουν σύμφωνα μη ληξιαρχικά καταχωρημένα (τί γίνεται αν στο ενδιάμεσο διάστημα από την υπογραφή και πριν την καταχώρηση πεθάνει ο ένας;;; ) και αφετέρου να μπορούν εύκολα να καταστρατηγηθούν άλλες αρχές του νομοθετήματος (όπως η αρχή του ενός συμφώνου συμβίωσης). Γι’ αυτό και στις άλλες έννομες τάξεις του Συμβουλίου της Ευρώπης προβλέπεται δήλωση σε ληξιαρχείο.

    αρ. 2: Δεν έχει ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν ημεδαπά ομόφυλα ζευγάρια που έχουν ήδη συνάψει μεταξύ τους σύμφωνο συμβίωσης ή και γάμο στην αλλοδαπή. Θα πρέπει και αυτά τα ζευγάρια να έχουν δικαίωμα να συνάψουν σύμφωνο συμβίωσης στην ημεδαπή, χωρίς να θεωρείται κώλυμα τυχόν σύναψη συμφώνου συμβίωσης ή γάμου στην αλλοδαπή. Πρέπει ο νόμος να προβλέψει ρητή εξαίρεση, ώστε να μην υποχρεωθούν, για λόγους ασφάλειας δικαίου, ζευγάρια που έχουν ήδη συνάψει τέτοιες συμβάσεις στην αλλοδαπή να τις λύσουν για να συνάψουν σύμφωνο στην ημεδαπή.

    αρ.3: Ο εισαγγελέας πρέπει να έχει σαφώς καθορισμένο πλαίσιο δυνατότητας άσκησης αγωγής ακύρωσης συμφώνου συμβίωσης, περιοριζόμενο αποκλειστικά και μόνο στα στοιχεία των προϋποθέσεων για την σύναψή του που μπορεί να μην έχουν τηρηθεί. Όχι να μπορεί να παρεμβαίνει γενικά και αόριστα όταν το σύμφωνο “αντίκεται στην δημόσια τάξη”. Δημόσια τάξη για το σύμφωνο συμβίωσης είναι όσα ορίζει το νομοσχέδιο και μόνον.
    Στο άρθρο περί ακυρότητας πρέπει να προστεθεί διάταξη για την ληξιαρχική καταχώριση της αμετάκλητης δικαστικής απόφασης με την οποία ακυρώνεται το σύμφωνο.

    αρ. 9: Σε αντιστοιχία με τις σκέψεις του ΕΔΔΑ στην υπόθεση »Βαλλιανάτος κ.α. κατά Ελλάδας», συνάγεται ότι η αναγνώριση του “τεκμηρίου πατρότητας” ως ένα προνόμιο των ετερόφυλων ζευγαριών εισάγει μια διάκριση που δεν καλύπτει μια πραγματική ανάγκη, αφού ούτως ή άλλως τα ετερόφυλα ζευγάρια μπορούν να προβούν σε συμβολαιογραφική αναγνώριση των τέκνων τους εκτός γάμου. Αυτό σημαίνει ότι το “τεκμήριο πατρότητας” θα πρέπει να αντικατασταθεί από ένα “τεκμήριο γονεϊκότητας”, έτσι ώστε εάν γεννήσει μία γυναίκα που βρίσκεται σε σύμφωνο συμβίωσης με μία άλλη γυναίκα, η σύντροφός της να έχει γονεϊκά δικαιώματα, ακριβώς λόγω του συμφώνου συμβίωσης.

    αρ. 10: Σχετικά με το επώνυμο των τέκνων, αρκεί η αναλογική εφαρμογή των διατάξεων για τα γεννημένα σε γάμο τέκνα.

    αρ. 12: Η διατύπωση του άρθρου επιτρέπει την αναλογική εφαρμογή των διατάξεων για την από κοινού υιοθεσία, όπως το άρθρο 1545 ΑΚ: “δεν επιτρέπεται να υιοθετηθεί το ίδιο πρόσωπο ταυτόχρονα από περισσότερους εκτός αν αυτοί είναι σύζυγοι”. Αυτό σημαίνει ότι πλέον τα ζευγάρια που συνάπτουν σύμφωνο συμβίωσης θα μπορούν να υιοθετούν από κοινού ή να υιοθετεί ο ένας το βιολογικό τέκνο του άλλου. Επειδή όμως η τεκνοθεσία (ορθότερος όρος) δεν πρέπει να συνάγεται από την απλή αναλογική εφαρμογή διατάξεων, καλό θα ήταν να διατυπωθεί ρητά αυτό που ούτως ή άλλως κατοχυρώνεται με το άρθρο 12. Σε περίπτωση εξάλλου που αφαιρεθεί η δυνατότητα αυτή στη βάση ότι ο νομοθέτης θέλει να αποκλείσει τα ομόφυλα ζεύγη από την τεκνοθεσία λογω του σεξουαλικού τους προσανατολισμού, θα σημειωθεί άλλη μια παραβίαση του άρθρου 14 σε συνδυασμό με το άρθρο 8 της ΕΣΔΑ όπως ήδη έχει κρίνει το ΕΔΔΑ με την απόφαση Ε.Β. κατά Γαλλίας
    Ως προς την εφαρμογή των ίδιων κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η απόφαση Marukoτου Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (νυν Δ.Ε.Ε.) που διαπίστωσε παραβίαση της ίσης μεταχείρισης από την Γερμανία λόγω μη αναγνώρισης ίδιων δικαιωμάτων σε ομόφυλα ζευγάρια σε σχέση με τα ετερόφυλα. Αυτό δεν μπορεί να εξαρτάται από έκδοση προεδρικού διατάγματος, αλλά πρέπει να ισχύει από την πρώτη στιγμή.

    Στο μέλλον ευελπιστούμε να δούμε και αλλες πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση, π.χ. την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου με απλή δήλωση του ενδιαφερόμενου (στα πρότυπα της νομοθεσίας της Μάλτας), καθώς και επέκταση του συμφώνου συμβίωσης σε περισσότερα από 2 ενήλικα άτομα, ανεξαρτήτως φύλου

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:51 | ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ

    Nα αποσυρθει παραυτα το συγκεκριμενο εξαμβλωμα-νομοσχεδιο, μαζι με την Αθεη κυβερνηση οι οποια προσπαθει να καταργησει τα ηθη, εθιμα, χριστιανικα ιδανικα & αξιες της δοξασμενης Ελλαδος μας. Η καταστροφη των οικογενειακων αξιων ειναι προτεραιοτητα τους;;; ενω δεν εχουν λυσει καν ουτε μισο απο τα προβληματα που μας ταλανιζουν τα τελευταια 5 χρονια τωρα. Σας παραθετω την αποψη της Εκκλησιας & μερικων αγνων ανθρωπων Του Χριστου μας…

    Δέν εἶναι δυνατόν νά δεχθοῦμε τίς ἐντολές τῶν Βρυξελλῶν, οἱ ὁποῖες θέλουν τήν διάλυση τῆς Πατρίδος μας. Δέν μποροῦμε νά ἀνεχθοῦμε μία ἐλάχιστη μειοψηφία σοδομιστῶν νά ἐπιβάλλει νόμους πού καταλύουν διαχρονικούς θεσμούς καί ὅ,τι ἱερό ἔχει διαφυλάξει αὐτός ὁ τόπος. Δέν μποροῦμε νά σιωπήσουμε στήν καταστροφή τῆς πολιτισμικῆς μας κληρονομιᾶς βλέποντας τήν ἠθική
    διαστροφή καί τήν σήψη μέ αὐθάδεια νά περιφρονεῖ τόν Θεό καί τούς νόμους Του. Ταυτοχρόνως ἀπαιτοῦμε νά σεβασθεῖτε τήν πλειοψηφία αὐτοῦ τοῦ λαοῦ, ὁ ὁποῖος θέλει τούς κυβερνῆτες του νά διακονοῦν καί νά ὑπερασπίζονται τά δίκαια αἰτήματά του. Ὁ Ἑλληνικός λαός ὑποφέρει πάρα πολύ σήμερα ἀπό τίς συνέπειες τῆς διαφθορᾶς, ἡ ὁποία βύθισε σ’ αὐτή τήν οἰκονομική κρίση τήν
    χώρα μας. Τό νά θέλουν κάποιοι νά νομοθετήσουν τήν ἠθική διαστροφή καί νά ἐπιβάλουν Σοδομιστική μορφή στήν κοινωνία μας, ξεπερνᾶ τά ὅρια τῆς λογικῆς. Τοῦτο καί μόνο ἀποδεικνύει ὅτι ἡ οἰκονομική κρίση εἶναι ἁπλῶς τό περίβλημα ἑνός πυρήνα μέ συγκεκριμένη, ἄλλου εἴδους κατεύθυνση καί ἀνάλογες ἀποφάσεις. Όπως κι ἐμεῖς μεγαλώσαμε μέσα σέ οἰκογένεια μέ πατέρα καί
    μητέρα, καί ποτέ δέν θά θέλαμε νά εἴχαμε γονεῖς δύο ἄνδρες ἤ δύο γυναῖκες, ἔτσι καί τά παιδιά πού θά μᾶς διαδεχθοῦν σ’αὐτό τόν τόπο ἔχουν κάθε δικαίωμα νά ζήσουν μέσα σέ ἀληθινή οἰκογένεια. Κάθε ἄλλο μόρφωμα ἀδικεῖ τήν ἀλήθεια, καταπατεῖ τούς νόμους τοῦ Θεοῦ, ἀντιστρατεύεται τούς νόμους τῆς φύσεως, καί ἐπισύρει τήν ὀργή τοῦ Θεοῦ γιά τήν ἐπιχειρούμενη ὁλοκληρωτική
    καταστροφή τῆς Πατρίδος μας, δίνοντας χαρά στούς ἐχθρούς της. Ὄχι στό «Σύμφωνο Συμβίωσης» καί στήν ἐπέκτασή του γιά τά ὁμόφυλα ζευγάρια. Ὄχι στό κυοφορούμενο ἔγκλημα.

    Ὁ Μητροπολίτης Αἰτωλίας καί Ἀκαρνανίας Κοσμᾶς καί ἄπαντες οἱ Κληρικοί καί Μοναχοί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.

    Υ.Γ. Oποιοι ζητουν συμφωνα & νομους Ανωμαλων και εφοσον προσφερονται στην πλειοψηφια των χωρων της E.E & στο συνολο των H.Π.Α. μπορει να μετοικησει εκει & να αφησουν την ορθοδοξη χριστιανικη-θεοσεβουμενη, ταλαιπωρημενη χωρα μας στην ησυχια της. Σας ευχομαστε καλο ταξιδι & μακρια απο εμας για να ειμαστε & αγαπημενοι !!! ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:49 | Σπρος

    Συμφωνω! Το νομοσχεδιο οφειλει να προχωρησει προς την υλοποιηση του. Μην ακουτε την πληθωρα ανθρωπων που αρνουνται να αποδεχτουν τα πραγματα οπως αυτα εχουν! Τα ΛΟΑΤ ατομα εχουν περασει πολλα δεινα στην ελληνικη κοινωνια, αξιζουν ενα καλυτερο μελλον, μια καλυτερη κοινωνια, μην αφησετε τα μισαλλοδοξα να στερησουν την ελευθερια που αξιζει σε ορισμενα ατομα!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:22 | Ελευθέριος Σαράφης

    Το σύμφωνο συμβίωσης προσπαθεί να καλύψει δύο ανάγκες: αφενός την ύπαρξη μίας σχέσης μεταξύ δύο ανθρώπων με χαλαρότερους δεσμούς από αυτούς του γάμου, αφετέρου -και επιτέλους- την κατοχύρωση δικαιωμάτων για τα ζευγάρια ομοφύλων, χωρίς να θιχτούν όσοι αντιτίθενται στο γάμο τους.

    Οι δύο αυτές ανάγκες είναι σε κάποιο βαθμό αντικρουόμενες, αφού οι ομόφυλοι πιέζουν για περισσότερους δεσμούς που οι ετερόφυλοι θέλουν να αποφύγουν, μη επιλέγοντας το γάμο. Έτσι, το κάθε επιμέρους ζήτημα (τεκνοθεσία, κληρονομικά, συνταξιοδοτικό, εφορία, νοσοκομείο) ανάγεται στο κατά πόσον δίνουμε προτεραιότητα στη μία ανάγκη ή στην άλλη.

    Προσωπικά προτιμώ να επεκταθεί ο πολιτικός γάμος και σε ομόφυλους, αφήνοντας το σύμφωνο ως χαλαρότερη εναλλακτική του γάμου. Όμως, από τη στιγμή που ούτε καν η «ριζοσπαστική αριστερά» τολμά να το πράξει και φιλελεύθερη κυβέρνηση δεν προβλέπεται να έχουμε σύντομα, ας δοθούν όσο το δυνατόν περισσότερα δικαιώματα στους ομόφυλους. Και η ύπαρξη δύο πανομοιότυπων θεσμών για εμάς και για τους άλλους, ας μας θυμίζει ότι πρέπει κάποτε να βγάλουμε το κεφάλι μας από την άμμο.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:48 | Σάκης Λουλούδης

    Παρακαλώ τους Administrators να σεβαστούν τον Όρο Συμμετοχής 6 που αναφέρεται σε κάθε σελίδα του OpenGov και λέει:

    <>

    Εδώ έχουμε μεγάλο αριθμό από σχόλια που ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ αυτόν τον όρο.
    Παρακαλώ για τη διαγραφή αυτών των σχολίων.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:36 | Αναστάσιος Τ.

    Σε μια κοινωνία των αρχών του 21ου αιώνα είναι τραγελαφικο να μην υπάρχει έστω μια υποτυπώδη συνταγματική νομιμότητα των ομοφυλόφιλων που απαρτίζουν ένα αρκετά μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας, θέτοντας τους στο περιθώριο απλά επειδή η σεξουαλική τους προτίμηση δε συνάδει με την επί χρόνια καθεστηκυία τάξη πραγμάτων που έχει επιβάλλει η Εκκλησία και αρκετοί συντηρητικοί κύκλοι. Αυτό το σύμφωνο είναι μια δυναμική αρχή για την εξυγίανση σ’αυτο το κομματι,χωρίς να σημαίνει αυτό ότι δε χρειάζονται περαιτέρω μέτρα (π.χ. πολιτικός γάμος ανάμεσα σε ομόφυλα ζευγάρια) που θα συμβάλουν στην ακόμα μεγαλύτερη εκδημοκρατικοποιηση της κοινωνίας μας.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 16:48 | Αντώνης

    Φτάνει επιτέλους η στιγμή που η ελληνική πολιτεία θα βρεθεί στο σημείο με κάποιο τρόπο να αναγνωρίσει τα ομόφυλα ζευγάρια. Το νομοσχέδιο είναι ένα πρώτο βήμα, όμως είναι πολύ λίγο, και κλείνει τα μάτια σε κομμάτια της κοινωνίας που ήδη υπάρχουν. Οι οικογένειες ομοφύλων, που υπάρχουν είτε το θέλουμε είτε όχι, και η δυνατότητα για τεκνοθεσία, είναι δύο πολύ τρανταχτά παραδείγματα. Είναι αλήθεια ότι, όσον αφορά την τεκνοθεσία, το ελληνικό δίκαιο αναγνωρίζει μόνο τα δικαιώματα του παιδιού, με αποτέλεσμα οικογένειες που θέλουν να τεκνοθετήσουν να μην μπορούν να το κάνουν παρά το γεγονός ότι πληρούν όλα τα ετεροκανονικά πρότυπα. Έτσι υπάρχουν όλο και περισσότερα παιδιά στα ορφανοτροφεία, ενώ οι οικογένειες που θέλουν να τεκνοθετήσουν στρέφονται προς το εξωτερικό (γιατί κανείς δε μπορεί να στερήσει σε κάποιον ένα παιδί, όταν το θέλει πραγματικά…). Αυτό πρέπει να αλλάξει, να εκσυγχρονιστεί το πλαίσιο και να συμπεριλάβει και τα ομόφυλα ζευγάρια σε αυτό.
    Όσον αφορά τις οικογένειες ομοφύλων που σήμερα έχουν παιδιά, αυτές υπάρχουν είτε το θέλουμε είτε όχι. Και τα παιδιά που αποκτούν, είτε με βιολογικό τρόπο είτε με τεκνοθεσία, είναι παιδιά σαν όλα τα άλλα, πηγαίνουν στα ίδια σχολεία με τα άλλα, μόνο που δεν είναι ορατά σαν τα άλλα. Οι δύο γονείς (πατέρες ή μητέρες) δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα, τα παιδιά θεωρούνται με βάση το ελληνικό δίκαιο παιδιά μιας μονογονεϊκής οικογένειας και έτσι ούτε γάτα ούτε ζημιά για τους υπέρμαχους της ετεροκανονικότητας. Μόνο που εδώ έχουμε μια μεγάλη υποκρισία. Η ελληνική κοινωνία έχει προχωρήσει, έχει αποδεχτεί τα ΛΟΑΤ άτομα σαν ισότιμα μέλη της, το PRIDE κάθε χρόνο έχει πολύ περισσότερο κόσμο και επεκτείνεται και σε άλλες πόλεις κάθε χρονιά, ενώ το κράτος συνεχίζει να κωφεύει ακριβώς επειδή οι πολιτικοί φοβούνται το πολιτικό κόστος. Οι ΛΟΑΤ οικογένειες είναι εδώ, υπάρχουν είτε με γυναίκες που αποφάσισαν με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή να κάνουν ένα παιδί (που θεωρείται κατά το κράτος παιδί της μιας από τις δύο και η άλλη δεν έχει κανένα δικαίωμα), είτε ένας γκέι και μια λεσβία αποφάσισαν να κάνουν ένα παιδί με υποβοηθούμενη αναπαραγωγή και σύναψαν και έναν ετεροκανονικό γάμο για να είναι το παιδί αναγνωρισμένο τέκνο και των δύο. Τα δύο παραπάνω παραδείγματα είναι πραγματικές ιστορίες.
    Όσον αφορά δε το πρότυπο της ετεροκανονικής οικογένειας υπήρχαν πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν γονέων γκέι ή λεσβιών που αποδέχτηκαν σε κάποια στιγμή της ζωής τους τη σεξουαλικότητά τους. Πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους είχαν παιδιά και τα παιδιά αυτά, σαν ενήλικες πλέον, γνωρίζουν τη σεξουαλικότητα των γονέων τους. Οι ετεροκανονικές οικογένειες λοιπόν, ακόμα και στο παρελθόν που σύμφωνα με τους υποστηρικτές της εκκλησιαστικής άποψης τα πράγματα ήταν απρόσκοπτα ετεροκανονικά, δεν ήταν ποτέ ετεροκανονικές 100%.
    Ξαναλέω ότι το νομοσχέδιο είναι άτολμο στο θέμα των οικογενειών ομοφύλων και της αναγνώρισης των παιδιών τους.