Δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής μόνο για την υποστήριξη της κατηγορίας έχουν και νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων που εδρεύουν στην Ελλάδα, εφόσον συμπεριλαμβάνονται υπό οποιοδήποτε συμβουλευτικό καθεστώς στον κατάλογο που τηρείται από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο (ECOSOC) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
Άρθρο 8
Αναρτήθηκε
22 Φεβρουαρίου 2011, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Μαρτίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 773 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Όπα! Και άλλες εξουσίες στις ΜΚΟ!!!
Στο τέλος θα τους κόψετε και μισθό από τον μισθό μας!
Μα τι δημοκρατία!!!
Θαυμάσια! Κόψατε τις παροχές 68.000.000 ευρώ στις ΜΚΟ και τους ανοίγετε παραθυράκι να κάνουν «χορηγό» τους τον κάθε πολίτη που δεν θέλει να τον σύρουν στα δικαστήρια.
Η διάταξη χρήζει οπωσδήποτε συσταλτικής ερμηνείας [πιθανότατα με μεταχείριση των «παραδοσιακών» εννοιών της ζημίας και του εννόμου συμφέροντος], αν όχι και επαναδιατύπωσης. Εάν ληφθεί κατά το γράμμα της, σε περίπτωση δίκης λ.χ. με αντικείμενο αντισημιτικό, δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής έχει η Ένωση (γυναικών) συζύγων αξιωματικών του Νιγηριανού Στρατού (οργάνωση που πράγματι απολαμβάνει ειδικό συμβουλευτικό καθεστώς στον κατάλογο που τηρείται από το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο (ECOSOC) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών)! Πηγή ο ίδιος ο κατάλογος: List of non-governmental organizations in consultative
status with the Economic and Social Council as of
1 September 2010 [http://esango.un.org/paperless/reports/E2010INF4.pdf]. Σημειωτέον ότι με βάση την παρούσα διάταξη υπάρχει, το ακραίο έστω, ενδεχόμενο να υπάρξει παράσταση πολιτικής αγωγής από την «Federation of Western Thrace Turks in Europe (2006)» [Ομοσπονδία των εν Ευρώπη Τούρκων της Δυτικής Θράκης],η οποία συμπεριλαμβάνεται στον ίδιο κατάλογο [σελ. 28]. Διαβάζοντας δε «στα γρήγορα» τον εν λόγω κατάλογο, από οργανώσεις που δραστηριοπούνται στην Ελλάδα διαπιστώθηκε η καταγραφή δύο ονομάτων: α) Helsinki Foundation for Human Rights (έτος συμπερίληψης στον κατάλογο 2007), και β) Marangopoulos Foundation for Human Rights (1998). Κλείνοντας, πάντως, το παρόν, η διάταξη, από τη στιγμή που αφενός επιτρέπει συμμετοχή στην ποινική δίκη οργανώσεων, οι οποίες έχουν στο πεδίο δράσης τους τα σχετικά ζητήματα, αφετέρου, όμως, «στενεύει» την ενεργητική νομιμοποίηση αυτών, ώστε να αποφεύγεται η παράσταση οργανώσεων, οι οποίες [ενδεχομένως] θα κάνουν τη σχετική ποινική δίκη να παρεκτραπεί, κινείται μάλλον σε θετικό πλαίσιο, με επιφύλαξη του να μη περιλαμβάνονται στον εν λόγω κατάλογο οργανώσεις για συγκεκριμένα πεδία δραστηριότητας.
Θεωρούμε ότι ο περιορισμός στο δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής σε νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων μόνο όταν συμπεριλαμβάνονται σε συμβουλευτικό καθεστώς του ECOSOC, άδικη, υπερβολική και χωρίς προηγούμενο, αφού ακόμη και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, δεν τίθεται τέτοιος περιορισμός.
Προτείνουμε την αντικατάστασή του με:
«Δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής έχουν τα θύματα των πράξεων των παραγράφων 3 και 4, καθώς και νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων που δυνάμει του Καταστατικού τους υποστηρίζουν ομάδες προσώπων λόγω των διακρίσεων που υφίστανται».
Μπορείτε να δείτε όλο το κείμενο των παρατηρήσεων-προτάσεων του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών, στο ακόλουθο λινκ:
http://transgendersupportassociation.files.wordpress.com/2011/02/ceb5cebaceb8ceb5cf83ceb7-cf84cebfcf85-cf83cf85ceb4-ceb3ceb9ceb1-cf84cebf-ceb1cebdcf84ceb9cf81ceb1cf84cf83ceb9cf83cf84ceb9cebacebf-cebd.pdf
Η μη χρηματική ενίσχυση μίας ΜΚΟ Αρμενίων, τυγχάνει μόνο Αρμένικης Πολιτικής Αγωγής ή και Ευρωπαϊκής ;
Δεν θα πρέπει να ασκήσουμε πιέσεις προς τις ελληνικές κυβερνήσεις ;
Στο άρθρο 8 του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι για να ασκήσει μια ένωση προσώπων ή ένα νομικό πρόσωπο (σωματείο, αστική μη κερδοσκοπική εταιρία με νομική προσωπικότητα, ίδρυμα) το δικαιωμα παράστασης πολιτικής αγωγής σε μια δίκη, δηλαδη για να εκπροσωπηθεί μια Ένωση στο δικαστήριο σε τέτοια υπόθεση, πρέπει να έχει γραφτεί στο σχετικό μητρώο μιας υπηρεσίας του Ο.Η.Ε. Μάλιστα πρέπει η Ένωση να έχει «συμβουλευτικό καθεστώς» προς την ECOSOC του Ο.Η.Ε. Δηλαδή το νομοσχέδιο επιφυλάσσει το δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής μόνον στους συμβούλους του Ο.Η.Ε.
Πρόκειται για μια προφανώς υπερβολική απαγόρευση του δικαιώματος πρόσβασης στο δικαστήριο, αφού τόσο αυστηρές προϋποθέσεις δεν προβλέπει ούτε η δικονομία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου για το δικαίωμα παράστασης των ΜΚΟ σε δίκες.
Η διάταξη αυτή πρέπει να καταργηθεί. Και πρέπει να προστεθεί στη θέση της μια διάταξη που να προβλέπει ότι κάθε θύμα από εγκλήματα μίσους και κάθε οργάνωση που δραστηριοποιείται στον τομέα της προστασίας από διακρίσεις πρέπει να έχει δικαίωμα παράστασης πολιτικής αγωγής.
Άρα υπονοείτε ότι κάθε φορέας που δεν είναι εγκεκριμένος από το ΟΗΕ υπολείπεται φερεγγυότητας. Επίσης έμμεσα αναγνωρίζεται σε άλλους φορείς (π.χ. ΜΚΟ) μόνο συμβουλευτικός ρόλος (και εφόσον είναι αναγνωρισμένες – όπως είπαμε). Αναρωτιέμαι αν κινήματα όπως οι Madres de Plaza de Mayo στην Αργεντινή ήταν αναγνωρισμένες από τον ΟΗΕ…
ΕΔΩ ΘΑ ΘΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΟΙ ΜΚΟ-ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ (ΑΠΟ)ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΦΕΡΕΦΩΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ, ΚΑΙ ΕΝ ΠΑΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΑΡΚΟΥΝ ΟΣΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΠΟΙΝΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ.
ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΤΗ ΜΗ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑ ΕΠΙΒΟΛΗ ΜΟΝΟΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.
Στο άρθρο 8 να προστεθεί η παρακάτω παράγραφος 1
«Προσβαλλόμενο αγαθό είναι η προσωπικότητα του κάθε πολιτη, ο οποίος έχει δικαίμα προστασίας και παραστάσεως πολιτικης αγωγής, είτε προσβάλλεται ο ίδιος ειτε οποιοσδήποτε άλλος συνάνθρωπος του»