Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται ειδικότερα στις επιμέρους διατάξεις του.
Άρθρο 66 Έναρξη ισχύος
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 1
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 2
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 3
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 4
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 6
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 8
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16Άρθρο 16
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 22
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 23
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 24
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26Άρθρο 26
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 29
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31Άρθρο 31
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32Άρθρο 32
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33Άρθρο 33
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35Άρθρο 35
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38Άρθρο 38
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 39
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41Άρθρο 41
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45Άρθρο 45
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47Άρθρο 47
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48Άρθρο 48
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54Άρθρο 54
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 55
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 58
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60Άρθρο 60
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 61
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62Άρθρο 62
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 63 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Τροποποίηση του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Καταργούμενη διάταξη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
10 Μαρτίου 2011, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Μαρτίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 241 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Για λόγους ενημέρωσης των παραγόντων της δίκης, θα έπρεπε η ισχύς του νόμου να αρχίζει στις 16.9.2011 και όχι εντός του τρέχοντος δικαστικού έτους
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ (ΕΛΛΕΙΨΕΙ ΑΛΛΟΥ ΧΩΡΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ):
Η επιχειρούμενη τροποποίηση, στο σύνολό της, κινείται στην σωστή κατεύθυνση. Πετυχημένες, σε μεγάλο βαθμό, είναι και οι επιμέρους( κατ’ άρθρο) ρυθμίσεις. Βέβαια, απαιτούνται ορισμένες αλλαγές στα επιμέρους άρθρα, τις οποίες αναδεικνύει η ίδια η δικαστηριακή εμπειρία, μερικές από τις οποίες είχα την τιμή να προτείνω στις οικίες θέσεις. Ομως, απαιτείται μεγαλύτερη τόλμη και μεγαλύτερες τομές, με γενική κατεύθυνση ότι όλες οι υποθέσεις θα πρέπει να εκδικάζονται, σε πρώτο βαθμό, από δικαστήρια μονομελούς σύνθεσης. Τα νομικά θέματα που ανακύπτουν σε μία διαφορά, π.χ. εμπράγματη, είτε το αντικείμενό της είναι 1000,00 ευρώ, είτε 1.000.000,00 ευρώ είναι τα ίδια και συνεπώς όπως εκείνη των 1000,00 ευρώ μπορεί να την αντιμετωπίσει ένας δικαστής( Ειρηνοδίκης), έτσι και αυτή του 1.000.000,00 ευρώ μπορεί επαρκώς να την αντιμετωπίσει ένας δικαστής(πρωτοδίκης). Επίσης, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θα πρέπει την αγωγή διαζυγίου λόγω τετραετούς-διετούς διάστασης να την δικάζουν τρεις δικαστές! Τόσο δύσκολο είναι να καταλάβει ένας δικαστής πότε παρήλθαν δύο χρόνιο διάστασης και θα πρέπει αν υπάρχουν τρεις για να το κατανοήσουν;
Η πρόταση για μονομελή δικαστήρια σε πρώτο βαθμό είχε διατυπωθεί από τον Δικηγορικό Σύλλογο Σερρών, επί Προεδρίας μου, ήδη από το έτος 1997 και τότε φάνταζε τουλάχιστον «παράδοξη»! Σκέφτομαι πόσο πιο σύντομη( ταχεία) θα ήταν η απονομή της Δικαιοσύνης σήμερα, αν από τότε υλοποιούνταν η θέση αυτή! Στην ίδια (σωστή) κατεύθυνση της ταχείας απονομής της δικαιοσύνης, χωρίς να παραβλάπτεται και η αρχή της ορθής απονομής της δικαιοσύνης, κινείται και η πρόταση του νομοσχεδίου για εφετεία μονομελούς σύνθεσης!
Η αύξηση, πάντως, της υλικής αρμοδιότητας των Ειρηνοδικείων, η οποία μπορεί να αυξηθεί και άλλο, προαπαιτεί την «πρόσληψη» αρκετών νέων Ειρηνοδικών, πολύ περισσότερων των 80 θέσεων, συνολικά, ανά την Ελλάδα, που προκηρύχθηκαν, καθώς και την άμεση κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων των γραμματέων των δικαστηρίων, με τοποθέτηση, μέσω των αναγκαστικών μετατάξεων, υπαλλήλων στα Δικαστήρια από άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου ή των ΔΕΚΟ, που ακούμε τόσο καιρό, αλλά, δυστυχώς, δεν βλέπουμε να υλοποιούνται, ενώ τα δικαστήρια και η δικαιοσύνη στενάζουν.
Επίσης, θα πρέπει να προβλεφθεί η τροποποίηση με το παρόν νομοσχέδιο του άρθρου 473 παρ.1 ΚΠΔ, που αναφέρεται στην προθεσμία άσκησης των ενδίκων μέσων στο ποινικό δίκαιο, η οποία ειδικά για την αναίρεση θα πρέπει να οριστεί από 10 μέρες που είναι σήμερα, σε 30 μέρες από την επομένη της καταχώρησης της τελεσίδικης απόφασης, καθαρογραμμένης, στο ειδικό βιβλίο «τελεσιδικιών» του άρθρου 473 παρ.3 ΚΠΔ, διότι η ισχύουσα προθεσμία των 10 ημερών είναι εξαιρετικά σύντομη και μάλιστα πολλές φορές, ως που να γίνει αντιληπτή η καταχώρηση στο βιβλίο τελεσιδικιών, παρέρχεται η σχετική 10ήμερη προθεσμία, ενώ και οι λόγοι της αναίρεσης, ως αναγόμενοι σε νομικά και όχι σε πραγματικά θέματα, απαιτούν νομικές σκέψεις και σαφή και λεπτομερή παράθεση των νομικών δεδομένων, που ο χρόνος των 10 ημερών, πολλές φορές, δεν επαρκή.
Τέλος, θα πρέπει να επανεξεταστούν και άμεσα να καταργηθούν πρόσφατα μέτρα που έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και εντάσεις, τόσο στον χώρο του ποινικού δικαίου, όπως είναι ο λόγος αναβολής εκδίκασης των υποθέσεων που στηρίζεται στο άρθρο 349 ΚΠΔ( με την αντικατάσταση του «σπουδαίου λόγου» από την «ανώτερη βία»!), της υπερβολικά μεγάλης αύξησης των δικαστικών δαπανών ή εξόδων υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, είτε σε βάρος των καταδικαζομένων, είτε σε περίπτωση ανάκλησης των εγκλήσεων, είτε κατά την υποβολή έγκλησης, όσο και στον χώρο του Διοικητικού Δικαίου, με την, επίσης, υπερβολική αύξηση των υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου καταβαλλομένων από τον προσφεύγοντα παραβόλων. Ολες αυτές οι υπερβολικές και απαράδεκτες αυξήσεις αποτρέπουν, πλέον, τους φτωχούς πολίτες από την προσφυγή στην Δικαιοσύνη, επ’ ωφελεία των «εχόντων και κατεχόντων», κατά παράβαση, ουσιαστικά, των επιταγών του άρθρου 20 του ισχύοντος Συντάγματος!
Η έναρξη του νέου δικαστικού έτους αποτελεί προσφορότερη ημερομηνία έναρξης ισχύος για προφανείς λόγους.
Επειδή μετράμε και προγραμματίζουμε σε τέτοια θέματα με τα δικαστικά έτη , καλό είναι η έναρξη ισχύος να προβλεφθεί ότι θα γίνει στην έναρξη του δικαστικού έτους , είτε σε μια ημερομηνία που δεν θα επηρεάσει τόσο το δικαστικό έτος, όπως λ.χ. την 1η Ιουλίου .