1. Το δικαίωμα βάσει του άρθρου 22 παράγραφος 1 του ΓΚΠΔ να μην υπόκειται κανείς σε απόφαση που βασίζεται αποκλειστικά στην αυτοματοποιημένη επεξεργασία υφίσταται, εκτός από τις εξαιρέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 22 παράγραφος 2 στοιχεία α) και γ) του ΓΚΠΔ, και όταν η απόφαση λαμβάνεται στο πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών βάσει ασφαλιστικής σύμβασης, και
α) το αίτημα του υποκειμένου ικανοποιήθηκε• ή
β) η απόφαση βασίζεται στην εφαρμογή δεσμευτικών χρεώσεων για ιατρική περίθαλψη και ο υπεύθυνος επεξεργασίας για την περίπτωση που η αίτηση δεν έχει γίνει πλήρως δεκτή, λαμβάνει κατάλληλα μέτρα για τη διαφύλαξη των έννομων συμφερόντων του υποκειμένου των δεδομένων, στα οποία περιλαμβάνεται τουλάχιστον το δικαίωμα να μεσολαβεί ανθρώπινη παρέμβαση εκ μέρους του υπεύθυνου επεξεργασίας, ώστε το υποκείμενο των δεδομένων να εκφράσει την άποψή του και να αμφισβητήσει την απόφαση• ο υπεύθυνος επεξεργασίας ενημερώνει το υποκείμενο των δεδομένων για τα δικαιώματα αυτά το αργότερο κατά τη στιγμή της ανακοίνωσης ότι το αίτημά του δεν θα ικανοποιηθεί πλήρως.
2. Οι αποφάσεις σύμφωνα με την παράγραφο 1 μπορούν να βασίζονται στην επεξεργασία δεδομένων υγείας με την έννοια του άρθρου 4 στοιχείο 15) του ΓΚΠΔ. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας λαμβάνει τα κατάλληλα και ειδικά μέτρα για τη διαφύλαξη των συμφερόντων του υποκειμένου των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 22.
Αρχική Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού ΧαρακτήραΆρθρο 36 Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων, περιλαμβανομένης της κατάρτισης προφίλ
Άρθρο 36 Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων, περιλαμβανομένης της κατάρτισης προφίλ
- 17 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ – Γενικές Διατάξεις – Άρθρο 1 Σκοπός του νόμου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 2 Ουσιαστικό πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03 Εδαφικό πεδίο εφαρμογής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 Ορισμοί
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05 Νομική βάση επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06 Ορισμός του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων σε δημόσιους φορείς
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07 Θέση του ΥΠΔ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 08 Καθήκοντα του ΥΠΔ
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – Εποπτική Αρχή – Άρθρο 9 Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Αρμοδιότητα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 11 Λειτουργική Ανεξαρτησία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Κωλύματα – ασυμβίβαστα μελών της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Καθήκοντα της Αρχής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 Έκθεση δραστηριότηταςΆρθρο 14 Έκθεση δραστηριότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Εξουσίες ελέγχου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Υποχρεώσεις και δικαιώματα μελών της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Λειτουργία της Αρχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Γραμματεία της Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Προϋπολογισμός και Οικονομική Διαχείριση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Δικαστική προστασία κατά της Αρχής
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – Προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στον ΓΚΠΔ – Άρθρο 21 Συγκατάθεση ανηλίκου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 22 Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 Επεξεργασία γενετικών δεδομένων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 24 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για άλλους σκοπούς από δημόσιους φορείς
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 25 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για άλλους σκοπούς από ιδιωτικούς φορείς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26 Διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από δημόσιους φορείς
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 27 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο των σχέσεων απασχόλησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 Επεξεργασία και ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για σκοπούς αρχειοθέτησης προς το δημόσιο συμφέρον
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 30 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για σκοπούς επιστημονικής ή ιστορικής έρευνας ή συλλογής και τήρησης στατιστικών στοιχείων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πληροφορίες που παρέχονται εάν τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα συλλέγονται από το υποκείμενο των δεδομένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32 Πληροφορίες που παρέχονται εάν τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα δεν έχουν συλλεγεί από το υποκείμενο των δεδομένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33 Δικαίωμα πρόσβασης του υποκειμένου των δεδομένων/ Ανακοίνωση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο υποκείμενο των δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 Δικαίωμα διαγραφής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Δικαίωμα εναντίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων, περιλαμβανομένης της κατάρτισης προφίλ
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 ΥΠΔ σε ιδιωτικούς φορείς
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 Διαπίστευση φορέων πιστοποίησης και πιστοποίηση
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 39 Ποινικές κυρώσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 40 Διοικητικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Δικαστική προστασία κατά υπεύθυνου επεξεργασίας ή εκτελούντος την επεξεργασία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42 Εκπροσώπηση υποκειμένου των δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ – Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 – Τμήμα I Πεδίο εφαρμογής – Γενικές Αρχές – Άρθρο 43 Πεδίο εφαρμογής (Άρθρα 1 και 2 της Οδηγίας)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 44 Ορισμοί (Άρθρο 3 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Γενικές Αρχές (άρθρο 4 της Οδηγίας)Άρθρο 45 Γενικές Αρχές (άρθρο 4 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΤμήμα II Νομικές βάσεις της επεξεργασίας Άρθρο 46 Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 10 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Επεξεργασία για άλλους σκοπούς ( άρθρο 4 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48 Επεξεργασία για σκοπούς αρχειοθέτησης προς το δημόσιο συμφέρον ή σκοπούς επιστημονικής ή ιστορικής έρευνας ή στατιστικούς σκοπούς (άρθρο 4 της Οδηγίας)Άρθρο 48 Επεξεργασία για σκοπούς αρχειοθέτησης προς το δημόσιο συμφέρον ή σκοπούς επιστημονικής ή ιστορικής έρευνας ή στατιστικούς σκοπούς (άρθρο 4 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 Συγκατάθεση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50 Επεξεργασία υπό την εποπτεία του υπεύθυνου επεξεργασίας (Άρθρο 23 της Οδηγίας)Άρθρο 50 Επεξεργασία υπό την εποπτεία του υπεύθυνου επεξεργασίας (Άρθρο 23 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Εμπιστευτικότητα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων (άρθρο 11 της Οδηγίας)Άρθρο 52 Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων (άρθρο 11 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΤμήμα ΙΙΙ – Δικαιώματα του Υποκειμένου των δεδομένων – Άρθρο 53 Γενικές πληροφορίες σχετικά με την επεξεργασία δεδομένων (άρθρο 12 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 Δικαίωμα ενημέρωσης του υποκειμένου (άρθρο 13 της Οδηγίας)Άρθρο 54 Δικαίωμα ενημέρωσης του υποκειμένου (άρθρο 13 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 55 Δικαίωμα πρόσβασης (άρθρα 14-15 της Οδηγίας)Άρθρο 55 Δικαίωμα πρόσβασης (άρθρα 14-15 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 56 Δικαίωμα διόρθωσης ή διαγραφής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και περιορισμοί ως προς την επεξεργασία (Άρθρο 16 της Οδηγίας)Άρθρο 56 Δικαίωμα διόρθωσης ή διαγραφής δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και περιορισμοί ως προς την επεξεργασία (Άρθρο 16 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57 Τρόπος άσκησης των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων (Άρθρο 12 της Οδηγίας)Άρθρο 57 Τρόπος άσκησης των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων (Άρθρο 12 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58 Δικαίωμα υποβολής καταγγελίας στην Αρχή (Άρθρο 17 της Οδηγίας)Άρθρο 58 Δικαίωμα υποβολής καταγγελίας στην Αρχή (Άρθρο 17 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Δικαιώματα του υποκειμένου των δεδομένων σε ποινικές έρευνες και διαδικασίες (Άρθρο 18 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τμήμα ΙV – Υποχρεώσεις εκτελούντος την επεξεργασία και υπεύθυνου επεξεργασίας – Άρθρο 60 Εκτελών την επεξεργασία (Άρθρα 22 και 23 της Οδηγίας)Τμήμα ΙV – Υποχρεώσεις εκτελούντος την επεξεργασία και υπεύθυνου επεξεργασίας – Άρθρο 60 Εκτελών την επεξεργασία (Άρθρα 22 και 23 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61 Από κοινού υπεύθυνοι επεξεργασίας (Άρθρα 21 της Οδηγίας)Άρθρο 61 Από κοινού υπεύθυνοι επεξεργασίας (Άρθρα 21 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 Ασφάλεια επεξεργασίας (Άρθρο 19 και 29 της Οδηγίας)Άρθρο 62 Ασφάλεια επεξεργασίας (Άρθρο 19 και 29 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63 Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην Αρχή (Άρθρο 30 της Οδηγίας)Άρθρο 63 Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στην Αρχή (Άρθρο 30 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 64 Γνωστοποίηση παραβίασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο υποκείμενο των δεδομένων (Άρθρο 31 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Εκτίμηση αντικτύπου της επεξεργασίας στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 27 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Συνεργασία με την Αρχή (άρθρο 26 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 67 Προηγούμενη διαβούλευση με την Αρχή (Άρθρο 28 της Οδηγίας)Άρθρο 67 Προηγούμενη διαβούλευση με την Αρχή (Άρθρο 28 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Αρχεία των δραστηριοτήτων επεξεργασίας (άρθρο 24 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 69 Προστασία δεδομένων από τον σχεδιασμό και εξ ορισμού (άρθρο 20 της Οδηγίας)Άρθρο 69 Προστασία δεδομένων από τον σχεδιασμό και εξ ορισμού (άρθρο 20 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70 Διάκριση μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών υποκειμένων των δεδομένων (άρθρο 6 της Οδηγίας)Άρθρο 70 Διάκριση μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών υποκειμένων των δεδομένων (άρθρο 6 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71 Διάκριση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και επαλήθευση της ταυτότητάς τους (άρθρο 7 της Οδηγίας)Άρθρο 71 Διάκριση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και επαλήθευση της ταυτότητάς τους (άρθρο 7 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72 Διαδικασία διαβίβασης (άρθρο της 9 Οδηγίας)Άρθρο 72 Διαδικασία διαβίβασης (άρθρο της 9 Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 73 Διόρθωση και διαγραφή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και περιορισμός της επεξεργασίας (άρθρο 5 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 74 Καταχωρίσεις (άρθρο 25 της Οδηγίας)Άρθρο 74 Καταχωρίσεις (άρθρο 25 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τμήμα V – Διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς τρίτες χώρες ή διεθνείς οργανισμούς – Άρθρο 75 Γενικές αρχές που διέπουν τις διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 35 της Οδηγίας)Τμήμα V – Διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς τρίτες χώρες ή διεθνείς οργανισμούς – Άρθρο 75 Γενικές αρχές που διέπουν τις διαβιβάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 35 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 76 Διαβιβάσεις που υπόκεινται σε κατάλληλες εγγυήσεις (άρθρο 37 της Οδηγίας)Άρθρο 76 Διαβιβάσεις που υπόκεινται σε κατάλληλες εγγυήσεις (άρθρο 37 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 77 Παρεκκλίσεις για ειδικές καταστάσεις (άρθρο 38 της Οδηγίας)Άρθρο 77 Παρεκκλίσεις για ειδικές καταστάσεις (άρθρο 38 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 78 Διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς αποδέκτες εγκατεστημένους σε τρίτες χώρες (άρθρο 39 της Οδηγίας )Άρθρο 78 Διαβίβαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα προς αποδέκτες εγκατεστημένους σε τρίτες χώρες (άρθρο 39 της Οδηγίας )
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τμήμα VI – Συνεργασία μεταξύ εποπτικών αρχών – Άρθρο 79 Αμοιβαία συνδρομή (άρθρο 50 της Οδηγίας)Τμήμα VI – Συνεργασία μεταξύ εποπτικών αρχών – Άρθρο 79 Αμοιβαία συνδρομή (άρθρο 50 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τμήμα VII – Ευθύνη και Κυρώσεις – Άρθρο 80 Αστική ευθύνη του υπεύθυνου επεξεργασίας (άρθρα 54 και 56 της Οδηγίας )Τμήμα VII – Ευθύνη και Κυρώσεις – Άρθρο 80 Αστική ευθύνη του υπεύθυνου επεξεργασίας (άρθρα 54 και 56 της Οδηγίας )
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 81 Ποινικές κυρώσεις (άρθρα 54 και 57 της Οδηγίας)Άρθρο 81 Ποινικές κυρώσεις (άρθρα 54 και 57 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 82 Διοικητικές κυρώσεις (άρθρα 54 και 57 της Οδηγίας)Άρθρο 82 Διοικητικές κυρώσεις (άρθρα 54 και 57 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ – Τελικές και μεταβατικές διατάξεις – Άρθρο 83 Μεταβατικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ – Τελικές και μεταβατικές διατάξεις – Άρθρο 83 Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 84 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 85 Ισχύς διεθνών ή διμερών διεθνών συμφωνιώνΆρθρο 85 Ισχύς διεθνών ή διμερών διεθνών συμφωνιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Αυγούστου 2019, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Αυγούστου 2019, 08:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ_ΠΔΠΧΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ_ΠΔΠΧN. 4624/2019, Α' 137ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 246 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Το άρθρο αυτό φωτογραφίζει μια συγκεκριμένη περίπτωση όπου ισχύει το άρθρο ( όταν η απόφαση λαμβάνεται στο πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών βάσει ασφαλιστικής σύμβασης) χωρίς ωστόσο να αποσαφηνίζει την παράγραφο 3, ιδίως για την ικανοποίηση του δικαιώματος εξασφάλισης ανθρώπινης παρέμβασης από την πλευρά του υπευθύνου επεξεργασίας, έκφρασης άποψης και αμφισβήτησης της απόφασης.
Το άρθρο 36 είναι προβληματικό.
Σε αρκετές περιπτώσεις υπερβαίνει τους επιτρεπόμενους από τον Κανονισμό (άρθρο 23) περιορισμούς, εισάγοντας νέους που δεν έχουν έρεισμα στον Κανονισμό.
Προτείνεται η διαγραφή του.
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, με το άρθρο 36 λαμβάνεται υπόψη η ειδική περίπτωση αυτοματοποιημένης απόφασης στο κλάδο των ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Ειδικότερα, επιτρέπεται η αυτοματοποιημένη απόφαση σε μία μεμονωμένη περίπτωση όπως ορίζεται στο άρθρο 22 παράγραφος 2 ΓΚΠΔ, εάν η απόφαση που ελήφθη κατά τη διάρκεια της παροχής υπηρεσιών προέρχεται από ασφαλιστική σύμβαση, υπό συγκεκριμένους όρους.
Μάλιστα, με το ίδιο άρθρο, επιτρέπεται στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις να επεξεργάζονται δεδομένα για την υγεία κατά την έννοια του άρθρου 4 στοιχείο 15 του ΓΚΠΔ στο πλαίσιο αυτοματοποιημένων αποφάσεων. Σύμφωνα, πάντα, με την αιτιολογική έκθεση, αυτό είναι ιδιαίτερα απαραίτητο για τον αυτοματοποιημένο διακανονισμό των αιτήσεων παροχών από ιδιωτική ασφάλιση υγείας.
Η διάταξη αυτή ενδιαφέρει από πολλές απόψεις: Αφενός, η αυτοματοποιημένη λήψη αποφάσεων συνδέεται άρρηκτα με την χρήση συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), τα οποία είναι δημοφιλή στον ασφαλιστικό κλάδο. Συνεπώς είναι από τις πρώτες (αν όχι η πρώτη φορά) που στο ελληνικό νομικό σύστημα εισάγεται μία διάταξη που αφορά άμεσα στη χρήση συστημάτων ΑΙ για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η οποία μάλιστα επηρεάζει σημαντικά τα δικαιώματα του υποκειμένου. Αφετέρου, παρατηρώντας ότι μία κατηγορία επιχειρήσεων ενδέχεται να αποκτά διακριτή μεταχείριση από τον Νόμο αναφορικά με την αλγοριθμική επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι οι εν λόγω επεξεργασίες καλύπτουν, αναπόφευκτα, δεδομένα ειδικών κατηγοριών (υγείας) προκαλείται οπωσδήποτε προβληματισμός.
Ο ΓΚΠΔ παρέχει πράγματι τη δυνατότητα στον εθνικό νομοθέτη να “εξέρχεται εκτός του άρθρου 22 παράγραφος 2 στοιχεία α) και γ) και να προβλέπει επιτρεπτικές διατάξεις για τη λήψη μιας αυτοματοποιημένης απόφασης σε μεμονωμένες περιπτώσεις” (εν προκειμένω τις ασφαλιστικές συμβάσεις).
Ωστόσο, η παρ. 4 του άρθρου 22 του ΓΚΠΔ προβλέπει ρητώς ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται με τέτοια μέσα δεν μπορούν να βασίζονται σε ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αναφέρονται στο άρθρο 9 παράγραφος 1, εκτός αν ισχύει το άρθρο 9 παράγραφος 2 στοιχείο α (ρητή συγκατάθεση) ή ζ (ουσιαστικό δημόσιο συμφέρον) και αν υφίστανται κατάλληλα μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων, των ελευθεριών και των έννομων συμφερόντων του υποκειμένου των δεδομένων.
Σύμφωνα με τον GDPR, προκειμένου να μπορούν να συμπεριληφθούν ειδικές κατηγορίες δεδομένων σε συστήματα αυτοματοποιημένης λήψης αποφάσεων, θα πρέπει να υπάρχει είτε ρητή συγκατάθεση του υποκειμένου είτε ουσιαστικό δημόσιο συμφέρον. Όπως φαίνεται από τη σχετική αιτιολογική έκθεση, ο εθνικός νομοθέτης στρέφεται στην επιλογή του ουσιαστικού δημόσιου συμφέροντος. Ειδικότερα, στην αιτιολογική έκθεση υποστηρίζεται ότι “η εξασφάλιση προσιτής και λειτουργικής ασφαλιστικής κάλυψης υγείας στην ιδιωτική ασφάλιση υγείας αναγνωρίζεται ως σημαντικό συμφέρον για το κοινό καλό. Η οικονομική μαζική επεξεργασία απαιτεί τη χρήση αυτοματοποιημένων διαδικασιών, ιδίως όταν πρόκειται για την εφαρμογή νόμιμων και επομένως τυποποιημένων χρεώσεων”.
Η συγκεκριμένη διατύπωση αλλά και η διάταξη στο σύνολο της θα τύχει εκτενούς ανάλυσης στο μέλλον, ωστόσο ορισμένες πρώτες σκέψεις που ανακύπτουν είναι οι εξής:
1. Γιατί επέλεξε ο νομοθέτης το ουσιαστικό δημόσιο συμφέρον και όχι τη ρητή συγκατάθεση ως νομική βάση της εν λόγω επεξεργασίας;
2. Μπορεί η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από έναν ιδιωτικό φορέα να βρίσκει νομικό έρεισμα στο “ουσιαστικό δημόσιο συμφέρον”;
3. Αν ναι, γιατί καλύπτει μόνο τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις; Γιατί όχι και οι τράπεζες ή οποιαδήποτε άλλη ιδιωτική εταιρεία που εφαρμόζει «νόμιμες και άρα τυποποιημενες» διαδικασίες;
4. Τι ορίζεται τελικώς ως “κοινό καλό”; Από μία σύντομη έρευνα δεν έχει προκύψει ούτε ορισμός ούτε ακόμα και σχετική αναφορά σε ελληνικό νομοθετικό κείμενο. Σε ποιο πλαίσιο και με ποιους όρους μπορεί να γίνει σχετική ερμηνεία; Πόσο ευρέως και με ποιες δικλείδες μπορεί να ερμηνευθεί ένας τέτοιος όρος;
Ελληνική Ένωση Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και Ιδιωτικότητας (HADPP)
Προτείνω
1. στην 1η Παράγραφο:
– προσθήκη άρνησης, η οποία έχει παραλειφθεί, ενώ είναι σαφές ότι σκοπός της διάταξης είναι να προβλέψει πότε το δικαίωμα «δεν υφίσταται» (ή ατονεί), δηλ. να εισαγάγει πρόσθετη εξαίρεση, σύμφωνα με την 22παρ.1(β) του ΓΚΠΔ.
– χρήση του όρου «υποκείμενο των δεδομένων» αντί του «κανείς»
– χρήση της φράσης «πέρα από» αντί του «εκτός από» (που συχνά εισάγει εξαίρεση)
– στο (β) αντί της φράση «δεσμευτικές χρεώσεις» της φράσης «δεσμευτικές χρεώσεις» της φράσης «δεσμευτικοί κανονες αποζημίωσης» που αρμόζει στην ακολουθούμενη πρακτική και είναι πιο πιστό στη γερμανική διάταξη (που λειτούργησε ως υπόδειγμα)
– στο (β) αντί της φράσης «ιατρικής περίθαλψης» της φράσης «ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και συναφείς παροχές» (π.χ. επιδόματα, προνόμια κλπ που συνέχονται προς την εφαρμογή αυτοματοποιημένων κανόνων κλπ)
και γενικότερα αναδιατύπωση ως κατωτέρω (για λόγους σαφήνειας, βάσει του κειμένου του ΓΚΠΔ).
2. στην 2η Παράγραφο την προσθήκη των λέξεων «του ΓΚΠΔ» στο τέλος.
Έτσι το κείμενο θα έχει ως εξής:
«1. Πέρα από τις περιπτώσεις που προβλέπονται στο άρθρο 22 παράγραφος 2 στοιχεία α) και γ) του ΓΚΠΔ, η παράγραφος 1 του άρθρου 22 του ΓΚΠΔ δεν εφαρμόζεται, σε εφαρμογή της διάταξης του στοιχείου β) της παραγράφου 2 του άρθρου 22 του ΓΚΠΔ, και σε αποφάσεις που λαμβάνονται αποκλειστικά βάσει αυτοματοποιημένης επεξεργασίας στο πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών δυνάμει ασφαλιστικής σύμβασης, όταν
α) το αίτημα του υποκειμένου ικανοποιήθηκε• ή
β) η απόφαση βασίζεται στην εφαρμογή δεσμευτικών κανόνων αποζημίωσης για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και συναφείς παροχές και ο υπεύθυνος επεξεργασίας για την περίπτωση που η αίτηση δεν έχει γίνει πλήρως δεκτή, λαμβάνει κατάλληλα μέτρα για τη διαφύλαξη των έννομων συμφερόντων του υποκειμένου των δεδομένων, στα οποία περιλαμβάνεται τουλάχιστον το δικαίωμα να μεσολαβεί ανθρώπινη παρέμβαση εκ μέρους του υπεύθυνου επεξεργασίας, ώστε το υποκείμενο των δεδομένων να εκφράσει την άποψή του και να αμφισβητήσει την απόφαση• ο υπεύθυνος επεξεργασίας ενημερώνει το υποκείμενο των δεδομένων για τα δικαιώματα αυτά το αργότερο κατά τη στιγμή της ανακοίνωσης ότι το αίτημά του δεν θα ικανοποιηθεί πλήρως.
2. Οι αποφάσεις σύμφωνα με την παράγραφο 1 μπορούν να βασίζονται στην επεξεργασία δεδομένων υγείας με την έννοια του άρθρου 4 στοιχείο 15) του ΓΚΠΔ. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας λαμβάνει τα κατάλληλα και ειδικά μέτρα για τη διαφύλαξη των συμφερόντων του υποκειμένου των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 22 του ΓΚΠΔ.»