1. Κατά την εκδίκαση των υποθέσεων του άρθρου 1 δεν επιτρέπεται η χορήγηση αναβολής.
2. Σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, το δικαστήριο μπορεί να διατάξει τη διακοπή της δίκης για δεκαπέντε το πολύ ημέρες. Αν μετά τη διακοπή, δεν μπορεί να συνεχισθεί η δίκη για οποιοδήποτε λόγο, αναβάλλεται και προσδιορίζεται σε ημέρα που δεν απέχει περισσότερο από δύο μήνες.
3. Εφόσον ασκηθεί έφεση, η υπόθεση εισάγεται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα στο αρμόδιο δευτεροβάθμιο δικαστήριο και ορίζεται δικάσιμος από τον αρμόδιο εισαγγελέα σε ημέρα που δεν απέχει περισσότερο από δύο μήνες από την διαβίβαση σε αυτόν των εγγράφων.
Ουσιαστικά η διακοπή της δίκης μπορεί να γίνει για δύο μήνες. Κατά τη γνώμη μου είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Συνήθως οι «έχοντες και κατέχοντες» (όχι μόνο χρήματα αλλά και θέσεις) εκμεταλλεύονται τέτοιες δυνατότητες με το γνωστό αποτέλεσμα της ελληνικής ατιμωρησίας. Δικαστικές διαδικασίες ερήμην.
Ευχαριστώ πολύ
Προτείνεται να καταργηθούν οι παράγραφοι 2 και 3
Άρθρο 5
1. Κατά την εκδίκαση των υποθέσεων του άρθρου 1 δεν επιτρέπεται η χορήγηση αναβολής.
Προτεινόμενο:
Άρθρο 5
1. Κατά την εκδίκαση των υποθέσεων του άρθρου 1 δεν επιτρέπεται η χορήγηση αναβολής.
Η δια νόμου απαγόρευση αναβολής είναι ευθέως αντισυνταγματική και παράλογη. Το ίδιο θέμα απασχόλησε την ολομέλεια του ΑΠ για τον ν 3904 αλλά δεν ελήφθη, εξ όσων γνωρίζω, απόφαση. Στην πράξη όμως η συγκεκριμένη διάταξη περί αναβολών του 3904 έχει ήδη καταργηθεί.
Επίσης θα ήθελα να εκφράσω την γενικότερη άρνησή μου στην κατά πρτίμηση εκδίκαση ορισμένων υποθέσεων. Αν αυτή δεν έχει «τιμωρητικό» χαρακτήρα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να εκδικάζεται αυτή η υπόθεση κατά προτίμηση σε βάρος των υποθέσεων των απλών πολιτών.
Στο άρθρο 5 του ανωτέρω Νόμου:
Γιατί να υπάρχει η δυνατότητα αναβολής για μετά από 15 ημέρες ή μέχρι 2 μήνες ;;;;
Τα ανωτέρω δικαστήρια ( Τριμελή ή Πενταμελή εφετεία Κακουργημάτων ) σε περίπτωση κωλήματος αναβάλουν για την επομένη ημέρα.
Οι κατηγορούμενοι (με όλη αυτή την ανάκριση) γνωρίζουν την υπόθεση που τους αφορά και θα έπρεπε να προγραμματίσουν, να είναι στην διάθεση του δικαστηρίου … να καθαρήσουν το όνομα τους, αφού είνα αθώοι , αν είναι ένοχοι τους δίνουμε χρόνο για »υπόγειες πιέσεις»;;;
Ευχαριστώ.
Το παρόν άρθρο και τα επόμενα προδίδουν την ανησυχια του νομοθέτη για το καθεστώς ουσιαστικής αρνησιδικίας που ταλαιπωρεί την χώρα μας. Καμμία υπόθεση δεν τελεσιδικεί προ της εκπνοής 18μήνου. Κι όμως, είναι πολύ εύκολο, με χρήση ΤΠΕ, να συμπιεσθεί ο χρόνος στην συνολική διαδικασία απονομής Δικαιοσύνης:
1. Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο σε όλες τις Γραμματείες των Δικαστηρίων της χώρας διασυνδεδεμένο με Κεντρική Βάση Δεδομένων όπου θα πρωτοκολλείται ή θα διαβιβάζεται σε αυτό οτιδήποτε σε ηλεκτρονική μορφή (κατάργηση της Δικογραφίας σε έντυπη μορφή – ο έλεγχος εγκυρότητος των εγγράφων θα γίνεται κατά την πρωτοκόλληση). Απαιτεί ΟΠΣ/ΣΗΔΕ στα πρότυπα του αντιστοιχου της ΕΕΤΤ (εφαρμογή Ακροάσεις) και ψηφιακή υπογραφή.
2. Διασύνδεση του πρωτοκόλλου αυτού με τερματικά στις αίθουσες των Δικαστηρίων όπου οι Δικαστικοί Λειτουργοί και οι λοιποί εμπλεκόμενοι (δικηγόροι) θα βλέπουν (με ελεγχόμενη πρόσβαση) τα έγγραφα που αφορούν στην υπό εκδίκαση υπόθεση ηλεκτρονικά.
3. Ηλεκτρονικό Ημερολόγιο Πρόγραμμα Δικασίμων προσβάσιμο από το διαδίκτυο. Η κάθε δικάσιμος θα καταχωρείται on-line στο ΟΠΣ στην πρώτη διαθέσιμη ημερομηνία με βάση την αρχή «1st in, 1st out».
Μόνο από το Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο θα συμπιεσθεί ο χρόνος κατά τουλάχιστον 35% και η κατανάλωση χαρτιού και αναλωσίμων εκτύπωσης κατά πλέον του 70%. Αν δε, συνδυασθεί η παραπάνω πρόταση και με διασύνδεση των πυλών εισόδου δικογραφιών με τους συντάκτες των προανακριτικών πράξεων (π.χ. ΕΛ.ΑΣ. Α/Τ ή Τ/Α) έτσι ώστε και οι προανακρίσεις να καταχωρούνται στο σύστημα ηλεκτρονικά, το όφελος από πλευράς χρόνου και λοιπών πόρων (ανθρωποώρες υποστήριξης κλπ.) θα είναι τεράστιο. Επιπροσθέτως, αν υλοποιηθεί και η πρόταση (βραβευθείσα στο labs/opengov) του Δρ Τούμπα από το ΝΣΚ για την δημιουργία Ηλεκτρονικής Τράπεζας Δημοσίων Εγγράφων τότε θα παταχθεί σε μεγάλο βαθμό και το αδίκημα της πλαστογραφίας που απασχολεί μεγάλο μέρος του χρόνου των Δικαστικών Λειτουργών.
Απλές λύσεις του 21ου αιώνος που απαιτούν προσανατολισμό και λογική ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ με χρήση νέων τεχνολογιών.
Δρ Γ.Γιαννιτσιώτης
Πολιτικός Επιστήμων – Διεθνολόγος
Επιθεωρητής Συστημάτων Διοίκησης Ποιότητος
ΥΓ Εαν οι Δικαστικές Αρχές της χώρας παραμείνουν σε πρακτικές και διαδικασίες λειτουργίας περασμένων αιώνων, το ουσιαστικό καθεστώς ΑΡΝΗΣΙΔΙΚΙΑΣ στην χώρα δεν πρόκειται να περιορισθεί!