1.Με φυλάκιση τουλάχιστον δύο μηνών και με χρηματική ποινή διακοσίων (200) ευρώ μέχρι δέκα πέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ, καθώς και με στέρηση από δύο έως πέντε έτη της άδειας οδήγησης ή του οικείου διπλώματος ή του πτυχίου τιμωρείται όποιος οδηγεί ή κυβερνά οποιοδήποτε πλωτό, χερσαίο ή εναέριο μεταφορικό μέσο υπό την επίδραση ναρκωτικών.
Αν από την πράξη αυτή προκλήθηκε απλή σωματική βλάβη επιβάλλεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός έτους.
Αν προκλήθηκε βαριά σωματική βλάβη επιβάλλεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο ετών.
Αν από την πράξη αυτή προκλήθηκε θάνατος επιβάλλεται ποινή πρόσκαιρης κάθειρξης μέχρι 10 ετών.
2. Μετά την πάροδο διετίας, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών, μετά από αίτηση του καταδικασθέντος μπορεί να αποφασίσει για την επανάκτηση της άδειας, με την προϋπόθεση ότι έχει υποστεί επιτυχώς τη θεραπεία απεξάρτησης.
Άρθρο 25 Οδήγηση μεταφορικών μέσων
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 1 Ορισμός ναρκωτικών
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 2 Παραγωγή, κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 3 Πρόδρομες ουσίεςΆρθρο 3 Πρόδρομες ουσίες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Έλεγχος και εποπτεία επί των ναρκωτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Επιτροπή Ναρκωτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αμοιβή μελών και γραμματέα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 7 Καθορισμός προϋποθέσεων διάθεσης σκευασμάτων και ιδιοσκευασμάτωνΆρθρο 7 Καθορισμός προϋποθέσεων διάθεσης σκευασμάτων και ιδιοσκευασμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Συνταγές χορήγησης ναρκωτικών και παραβάτες αυτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Χορήγηση ναρκωτικών από φαρμακοποιούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Προμήθεια ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Κατεργασία ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 Φαρμακευτικά σκευάσματα οπίουΆρθρο 12 Φαρμακευτικά σκευάσματα οπίου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 Πώληση ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 Υποχρεώσεις φαρμακοποιώνΆρθρο 14 Υποχρεώσεις φαρμακοποιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Έλεγχος διάθεσης ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Καθορισμός τιμής ναρκωτικώνΆρθρο 16 Καθορισμός τιμής ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 Τελωνειακή φύλαξη ναρκωτικώνΆρθρο 17 Τελωνειακή φύλαξη ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Εξαγωγή ναρκωτικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 Αποστολή ναρκωτικών διαμέσου της Ελλάδας και εισαγωγή τους με δέματα ή επιστολές
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20 Διακίνηση ναρκωτικών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 Προνομιούχες περιπτώσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 Διακεκριμένες περιπτώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Ιδιαίτερα διακεκριμένες περιπτώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Πρόκληση και διαφήμιση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 25 Οδήγηση μεταφορικών μέσων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Ευθύνη και κυρώσεις νομικών προσώπων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Ευνοϊκά μέτρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Πράξεις ελεγκτικών οργάνωνΆρθρο 28 Πράξεις ελεγκτικών οργάνων
- 79 ΣχόλιαΆρθρο 29 Προμήθεια και κατοχή ναρκωτικών ουσιών για προσωπική χρήση
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 30 Μεταχείριση εξαρτημένων χρηστών από ναρκωτικές ουσίες
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 Ειδική μεταχείριση χρηστών ναρκωτικών ουσιών στην προδικασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 Έννομες συνέπειες της συμμετοχής σε θεραπευτικά προγράμματα εκτός καταστημάτων κράτησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Έννομες συνέπειες της ολοκλήρωσης θεραπευτικού προγράμματος εκτός σωφρονιστικών καταστημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Εισαγωγή σε θεραπευτικό ή ειδικό κατάστημα κράτησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 35 Υφ’ όρον απόλυση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 Απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 Περιορισμοί διαμονήςΆρθρο 37 Περιορισμοί διαμονής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Εκτέλεση μέτρου περιορισμού διαμονήςΆρθρο 38 Εκτέλεση μέτρου περιορισμού διαμονής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 Ανήλικοι και νεαροί ενήλικες δράστες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40 Δήμευση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Κατάσχεση και Δήμευση ΝαρκωτικώνΆρθρο 41 Κατάσχεση και Δήμευση Ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 ΠροανάκρισηΆρθρο 42 Προανάκριση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 Προδικασία – Αρμοδιότητες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Εποπτεία προανάκρισης και προκαταρτικής εξέτασηςΆρθρο 44 Εποπτεία προανάκρισης και προκαταρτικής εξέτασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Διάθεση εσόδωνΆρθρο 45 Διάθεση εσόδων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 Μεταφορά πιστώσεωνΆρθρο 46 Μεταφορά πιστώσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 Διάθεση ναρκωτικών ουσιών για εκπαιδευτικούς σκοπούςΆρθρο 47 Διάθεση ναρκωτικών ουσιών για εκπαιδευτικούς σκοπούς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48 Διυπουργική Επιτροπή για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά των ΝαρκωτικώνΆρθρο 48 Διυπουργική Επιτροπή για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά των Ναρκωτικών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Εθνικός Συντονιστής για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εθνική Επιτροπή Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Γνωμοδοτικό Συμβούλιο
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εγκεκριμένοι Οργανισμοί θεραπείας στο πλαίσιο του ποινικού συστήματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Διοίκηση του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Σκοπός του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 55 Πόροι του Ο.ΚΑ.ΝΑ.Άρθρο 55 Πόροι του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 56 Προσωπικό του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 58 Ειδικά προγράμματα απεξάρτησης στα Ψυχιατρικά Νοσοκομεία Αττικής και Θεσσαλονίκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59 Ανάπτυξη, εποπτεία και έλεγχος συμβουλευτικών σταθμών και θεραπευτικών κέντρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 60 Κέντρα Απεξάρτησης Κρατουμένων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 61 Προγράμματα πρόληψης
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Σεπτεμβρίου 2011, 17:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
25 Σεπτεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 294 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Οι ναρκωτικές ουσίες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Η κάνναβη επιδρά σε γνωσιακές λειτουργίες (όπως η ανάκληση και η επεξεργασία πληροφοριών), ενώ φαίνεται πως επηρεάζει και την ικανότητα συγκέντρωσης. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις διαταραχές αντίληψης του χώρου και του χρόνου, καθώς και τις προκαλούμενες οπτικές και ακουστικές ψευδαισθήσεις καθιστούν επικίνδυνη την οδήγηση υπό την επήρεια κάνναβης.
Επίσης, οι προκαλούμενοι τονικοί και κλονικοί σπασμοί, καθώς και οι οπτικές, ακουστικές και απτικές ψευδαισθήσεις που εμφανίζονται με τη λήψη κοκαΐνης σε συνδυασμό με την προκαλούμενη μυδρίαση δημιουργούν ιδιαίτερο κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.
Toξικότητα από τις αμφεταμίνες εμφανίζεται σε συγκεντρώσεις στο αίμα μεγαλύτερες των 0,2 mg/l με επακόλουθο διαταραχές όπως μυδρίαση, φωτοευαισθησία, κεφαλαλγία, άγχος, τρόμο, εμβοές, αύξηση της αρτηριακής πίεσης, ταχυπαλμία, που καθιστούν επισφαλή την οδήγηση.
Η κατασταλτική δράση της ηρωίνης στο ΚΝΣ σε συνδυασμό με την ψυχοπαθολογία των χρηστών καθιστούν προφανείς τους κινδύνους που χαρακτηρίζουν την οδήγηση υπό την επήρεια ηρωίνης.
Πέρα από την υπνηλία και τη σύγχυση, που όπως προαναφέρθηκε αποτελούν παρενέργειες της χρήσης βενζοδιαζεπινών, οι τελευταίες είναι δυνατόν να προκαλέσουν έκπτωση των γνωσιακών λειτουργιών που ενδέχεται να ευθύνεται εν μέρει για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Ακόμη, οδηγοί που βρίσκονται υπό την επήρεια βενζοδιαζεπινών τείνουν να αγνοούν ή να υποτιμούν τον κίνδυνο, ενώ εξαιτίας της λήψης βενζοδιαζεπινών προκαλούνται διαταραχές όρασης που συνίστανται σε διπλωπία μυδρίαση και θάμβος.
Τέλος η προαναφερθείσα καταστολή του ΚΝΣ που προκαλείται από τη λήψη βαρβιτουρικών επηρεάζει αρνητικά την ικανότητα για οδήγηση αν και λόγω της αντικατάστασής τους στη θεραπευτική από τις βενζοδιαζεπίνες ή οδήγηση υπό την επήρεια βαρβιτουρικών αποτελεί πρόβλημα περιορισμένων διαστάσεων. Όλα τα ανωτέρω πρεέπι να συνεκτιμηθούν από το νομοθέτη.
Με τιμή
Αλέξανδρος Ι. Νομικός
Ιατρός-Παθολογοανατόμος
Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
Οι ναρκωτικές ουσίες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Η κάνναβη επιδρά σε γνωσιακές λειτουργίες (όπως η ανάκληση και η επεξεργασία πληροφοριών), ενώ φαίνεται πως επηρεάζει και την ικανότητα συγκέντρωσης. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις διαταραχές αντίληψης του χώρου και του χρόνου, καθώς και τις προκαλούμενες οπτικές και ακουστικές ψευδαισθήσεις καθιστούν επικίνδυνη την οδήγηση υπό την επήρεια κάνναβης.
Επίσης, οι προκαλούμενοι τονικοί και κλονικοί σπασμοί, καθώς και οι οπτικές, ακουστικές και απτικές ψευδαισθήσεις που εμφανίζονται με τη λήψη κοκαΐνης σε συνδυασμό με την προκαλούμενη μυδρίαση δημιουργούν ιδιαίτερο κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.
Toξικότητα από τις αμφεταμίνες εμφανίζεται σε συγκεντρώσεις στο αίμα μεγαλύτερες των 0,2 mg/l με επακόλουθο διαταραχές όπως μυδρίαση, φωτοευαισθησία, κεφαλαλγία, άγχος, τρόμο, εμβοές, αύξηση της αρτηριακής πίεσης, ταχυπαλμία, που καθιστούν επισφαλή την οδήγηση.
Η κατασταλτική δράση της ηρωίνης στο ΚΝΣ σε συνδυασμό με την ψυχοπαθολογία των χρηστών καθιστούν προφανείς τους κινδύνους που χαρακτηρίζουν την οδήγηση υπό την επήρεια ηρωίνης.
Πέρα από την υπνηλία και τη σύγχυση, που όπως προαναφέρθηκε αποτελούν παρενέργειες της χρήσης βενζοδιαζεπινών, οι τελευταίες είναι δυνατόν να προκαλέσουν έκπτωση των γνωσιακών λειτουργιών που ενδέχεται να ευθύνεται εν μέρει για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Ακόμη, οδηγοί που βρίσκονται υπό την επήρεια βενζοδιαζεπινών τείνουν να αγνοούν ή να υποτιμούν τον κίνδυνο, ενώ εξαιτίας της λήψης βενζοδιαζεπινών προκαλούνται διαταραχές όρασης που συνίστανται σε διπλωπία μυδρίαση και θάμβος.
Τέλος η προαναφερθείσα καταστολή του ΚΝΣ που προκαλείται από τη λήψη βαρβιτουρικών επηρεάζει αρνητικά την ικανότητα για οδήγηση αν και λόγω της αντικατάστασής τους στη θεραπευτική από τις βενζοδιαζεπίνες ή οδήγηση υπό την επήρεια βαρβιτουρικών αποτελεί πρόβλημα περιορισμένων διαστάσεων. Όλα τα ανωτέρω πρεέπι να συνεκτιμηθούν από το νομοθέτη.
Με τιμή
Αλέξανδρος Ι. Νομικός
Ιατρός-Παθολογοανατόμος
Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
Επιμελητής Β’ Γ.Ν.Α <>
Κατά την άποψη μου, σε αυτό το άρθρο καλά θα ήταν να γίνει μια επανεξέταση.
Επιτρέποντας σε κάποιους χρήστες χαμηλής ελεγχόμενης δοσολογίας αλλά και καλής τους πορείας, στα κρατικά προγράμματα «Ο Κ Α Ν Α», «Κ Ε Θ Ε Α», «18 ΑΝΩ», ίσως στο μέλλον και από άλλους αρμόδιους φορείς, την χρήση των μεταφορικών μέσων από τα άτομα σε απεξάρτηση. Όχι μόνο για την προσωπική τούς χρήση αλλά και για επαγγελματική.
Δεν θεωρώ σωστό το να κάνει κάποιος μια αξιόλογη προσπάθεια να επανενταχθεί κι’ από την άλλη να στερείται το δικαίωμα στο αυτονόητο.
Μιας και πολλές προσπάθειες ένταξης αλλά και εύρεση εργασίας των ατόμων σε απεξάρτηση με καλή πορεία ήδη γίνονται από τους θεραπευτές των προ αναφερθέντων προγραμμάτων, (ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, ψυχιάτρους), αναφέρομαι επίσης και στο πρόγραμμα επανένταξης του «Ο Κ Α Ν Α», μιας και εκεί πλέον δέχονται άτομα με χαμηλή δοσολογία. Εδώ λοιπόν υπάρχει κάτι το αλληλοσυγκρουόμενων, που με βρίσκει αντίθετο στο συγκεκριμένο άρθρο,μιας και κατά την άποψη μου δεν συμβαδίζει με την όποια προσπάθεια της (ένταξης), επανένταξης των ατόμων αυτών στο κοινωνικό σύνολο.
Οι ποινές για την οδήγηση οχήματος δεν πρέπει να είναι δυσανάλογες με αυτές της χρήσης αλκοόλ. Πάντως καλά κάνετε και προβλέπετε τέτοιo θέμα αν και η οδήγηση υπό την επήρρεια κάνναβης είναι πολύ πιο συντηρητική σε σχέση με την επιθετική οδήγηση του μεθυσμένου.
Σωστές αυτές οι ποινές αλλά κάθε ουσία έχει διαφορετική επίδραση. Επίσης είναι πολύ αυτοί που προκαλούν αυτοκινητιστικά ατυχήματα έχοντας πάρει νόμιμες βενζοδιαζεπίνες και οδηγώντας. Και τελικά κάνεις ποτέ δεν το μαθαίνει επειδή δεν εξετάζονται, όπως το αλκοόλ πχ που έχει οσμή.
Για την κάνναβη επίσης ο έμπειρος χρηστής δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα να κάνει και ταξίδια ολόκληρα χωρίς ποτέ να προκαλέσει το παραμικρό ατύχημα, μάλιστα ακόμα και άπειρος η θα κόψει ταχύτητα, η ακόμα και θα σταματήσει και θα συνεχίσει μετά την οδήγηση. Ένας άπειρος χρηστής που έχει πέσει τάβλα δεν μπορεί απλά να οδηγήσει. Επίσης η κάνναβη μπορεί να ανιχνεύεται για 1 μήνα στο αίμα, και παραπάνω, ανάλογα το μάκρος των μαλλιών και τη χρήση, ποτέ έγινε για πάνω και από 6 μήνες στις τρίχες. Οπότε δεν μπορούν να βγουν συμπεράσματα για το ποτέ έγινε η χρήση. Θυμηθείτε και το τροχαίο με τον οδηγό πούλμαν στο Κηφισό αν θυμάμαι καλά που του έλεγαν ότι ήταν μαστουρωμένος και άνθρωπος έλεγε είμαι χρηστής κάνναβης αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ήμουν υπό την απειρία στη δουλεία μου!!!! Όποτε όσο αφορά την κάνναβη και επειδή δεν μπορούν να βγουν συμπεράσματα αυτό εναπόκειται στη ευσυνειδησία του καθενός, αν και σε γενικές γραμμές δεν σημειώνονται ατύχημα λόγο κάνναβης. Παντός για τις υπόλοιπες ουσίες θα μπορεί να λαμβάνετε δείγμα αίματος επιτόπου στα σοβαρά ατυχήματα για να διαπιστώνεται η χρήση και να πέφτουν βαριές ποινές.
Πολύ σωστά η νομοθετική επιτροπή έδωσε αυτές τις ποινές διότι αυτός που προβαίνει σε χρήση ουσιών είτε είναι ναρκωτική ουσία είτε αλκοόλ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ…. Αν αφαίρεσή μία ζωή ή προξενήσει σωματική βλάβη τι θα πεί; Συγνώμη είμαι χρήστης δε το ήθελα…. Βαρύτερες θα πρέπει να είναι οι ποινές διότι ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ του διαπράττει ένα έγκλημα κατά ζωής.
Πόσο χαζός μπορεί να είναι κάποιος να θεωρεί πώς αν κάνει χρήση κάποιας ουσίας είναι και νηφάλιος και έτοιμος να αντιμετωπίσει το παραμικρό στο δρόμο που θα χρειαστεί να έχει πλήρη τα αντανακλαστικά του. Απορώ με κάποιους εδώ που διατύπωσαν και ενστάσεις επί του άρθρου αυτού….
Η πρόκληση βλάβης κατά προσώπων ή αντικειμένων, ανεξαρτήτως βαρύτητας, πρέπει να επιφέρει τουλάχιστον διπλάσια ποινή από τους μη χρήστες, διότι ο χρήστης γνωρίζει πως έχει μειωμένες αντιδράσεις ή και ανεξέλεγκτες.
Ειναι αδιανοητο να καποιος που καπνισε ενα τσιγαρο και μετα οδηγησε το αυτοκινητο του, να κινδυνευει με φυλακιση και προστιμο εως 15000 !! Τετοια αυστηροτητα δεν προβλεπεται ουτε για το αλκοολ που ειναι υπευθυνο για χιλιαδες θανατους ετησιως (+νομιμο ναρκωτικο).
Αντιθετως, δεν θα ηταν αδιανοητο να τιμωρειται η οδηγηση υπο την επηρρεια αλλων ουσιων (βλ. κοκαινη)
Ειναι προφανης η αγνοια των νομοθετων για επιστημονικες γνωσεις που σχετιζονται με τα ναρκωτικα, και η προχειροτητα με την οποια συνταχθηκε το σχεδιο νομου.
Σχετικά με την όποια ποινή, καλό θα ήταν να μη είναι συνάρτηση του τι ζημιά προκάλεσε.
Οδηγός που βρίσκεται στον κόσμο του και είναι εν δυνάμει δολοφόνος καλό θα είναι να στερηθεί το δίπλωμα οδήγησης από 3 έως 6 έτη. Πριν το πάρει πίσω να ξαναδίνει εξετάσεις και να περνάει κάποιο τέστ για να δούνε οι αρμόδιοι σε τι βαθμό νηφαλιότητας ή εξάρτησης είναι. Φυσικά και ποινή υποχρεωτικού εγκλεισμού σε ίδρυμα για την απεξάρτηση (τουλάχιστον ολίγων μηνών).
Ευχαριστώ πολύ
Η ΣΤΕΡΗΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΡΟΤΕΡΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ Ο ΔΡΑΣΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΤΡΟΠΟΣ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.
ΕΠΙΣΗΣ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΥΠΟΨΙΝ ΚΑΙ ΤΗ ΝΟΜΙΜΗ ΧΡΗΣΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ (ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΑ ΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ) ΚΑΤΑ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΟΙΝΩΝ.