Τον έλεγχο και την εποπτεία επί των ναρκωτικών ασκεί το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Άρθρο 4 Έλεγχος και εποπτεία επί των ναρκωτικών
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 1 Ορισμός ναρκωτικών
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 2 Παραγωγή, κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 3 Πρόδρομες ουσίεςΆρθρο 3 Πρόδρομες ουσίες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Έλεγχος και εποπτεία επί των ναρκωτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Επιτροπή Ναρκωτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αμοιβή μελών και γραμματέα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 7 Καθορισμός προϋποθέσεων διάθεσης σκευασμάτων και ιδιοσκευασμάτωνΆρθρο 7 Καθορισμός προϋποθέσεων διάθεσης σκευασμάτων και ιδιοσκευασμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Συνταγές χορήγησης ναρκωτικών και παραβάτες αυτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Χορήγηση ναρκωτικών από φαρμακοποιούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Προμήθεια ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Κατεργασία ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 Φαρμακευτικά σκευάσματα οπίουΆρθρο 12 Φαρμακευτικά σκευάσματα οπίου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 13 Πώληση ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 Υποχρεώσεις φαρμακοποιώνΆρθρο 14 Υποχρεώσεις φαρμακοποιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Έλεγχος διάθεσης ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Καθορισμός τιμής ναρκωτικώνΆρθρο 16 Καθορισμός τιμής ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 Τελωνειακή φύλαξη ναρκωτικώνΆρθρο 17 Τελωνειακή φύλαξη ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Εξαγωγή ναρκωτικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 Αποστολή ναρκωτικών διαμέσου της Ελλάδας και εισαγωγή τους με δέματα ή επιστολές
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20 Διακίνηση ναρκωτικών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 Προνομιούχες περιπτώσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 Διακεκριμένες περιπτώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Ιδιαίτερα διακεκριμένες περιπτώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Πρόκληση και διαφήμιση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 25 Οδήγηση μεταφορικών μέσων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Ευθύνη και κυρώσεις νομικών προσώπων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Ευνοϊκά μέτρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Πράξεις ελεγκτικών οργάνωνΆρθρο 28 Πράξεις ελεγκτικών οργάνων
- 79 ΣχόλιαΆρθρο 29 Προμήθεια και κατοχή ναρκωτικών ουσιών για προσωπική χρήση
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 30 Μεταχείριση εξαρτημένων χρηστών από ναρκωτικές ουσίες
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 Ειδική μεταχείριση χρηστών ναρκωτικών ουσιών στην προδικασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 Έννομες συνέπειες της συμμετοχής σε θεραπευτικά προγράμματα εκτός καταστημάτων κράτησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Έννομες συνέπειες της ολοκλήρωσης θεραπευτικού προγράμματος εκτός σωφρονιστικών καταστημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Εισαγωγή σε θεραπευτικό ή ειδικό κατάστημα κράτησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 35 Υφ’ όρον απόλυση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 Απαγόρευση άσκησης επαγγέλματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 Περιορισμοί διαμονήςΆρθρο 37 Περιορισμοί διαμονής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Εκτέλεση μέτρου περιορισμού διαμονήςΆρθρο 38 Εκτέλεση μέτρου περιορισμού διαμονής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39 Ανήλικοι και νεαροί ενήλικες δράστες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40 Δήμευση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Κατάσχεση και Δήμευση ΝαρκωτικώνΆρθρο 41 Κατάσχεση και Δήμευση Ναρκωτικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 ΠροανάκρισηΆρθρο 42 Προανάκριση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 Προδικασία – Αρμοδιότητες
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Εποπτεία προανάκρισης και προκαταρτικής εξέτασηςΆρθρο 44 Εποπτεία προανάκρισης και προκαταρτικής εξέτασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Διάθεση εσόδωνΆρθρο 45 Διάθεση εσόδων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 Μεταφορά πιστώσεωνΆρθρο 46 Μεταφορά πιστώσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 Διάθεση ναρκωτικών ουσιών για εκπαιδευτικούς σκοπούςΆρθρο 47 Διάθεση ναρκωτικών ουσιών για εκπαιδευτικούς σκοπούς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48 Διυπουργική Επιτροπή για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά των ΝαρκωτικώνΆρθρο 48 Διυπουργική Επιτροπή για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά των Ναρκωτικών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Εθνικός Συντονιστής για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 Εθνική Επιτροπή Σχεδιασμού και Συντονισμού για την Αντιμετώπιση των Ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Γνωμοδοτικό Συμβούλιο
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εγκεκριμένοι Οργανισμοί θεραπείας στο πλαίσιο του ποινικού συστήματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Διοίκηση του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Σκοπός του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 55 Πόροι του Ο.ΚΑ.ΝΑ.Άρθρο 55 Πόροι του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 56 Προσωπικό του Ο.ΚΑ.ΝΑ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 58 Ειδικά προγράμματα απεξάρτησης στα Ψυχιατρικά Νοσοκομεία Αττικής και Θεσσαλονίκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59 Ανάπτυξη, εποπτεία και έλεγχος συμβουλευτικών σταθμών και θεραπευτικών κέντρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 60 Κέντρα Απεξάρτησης Κρατουμένων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 61 Προγράμματα πρόληψης
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Σεπτεμβρίου 2011, 17:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
25 Σεπτεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 294 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Σύμφωνα με στοιχεία από την έρευνα στα πλαίσια του ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος ESPAD, που πραγματοποίησε το Eρευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής ΕΠΙΨΥ το 2007 στο μαθητικό πληθυσμό της Ελλάδος, φαίνεται ότι η χρήση παράνομων ουσιών αυξήθηκε σημαντικά από τη δεκαετία του ’80, και μάλιστα διπλασιάστηκε στα αγόρια, όπου σημαντική αύξηση παρατηρείται μεταξύ 2003 και 2007. Παράλληλα αυξάνεται το ποσοστό των μαθητών που υποτιμούν τους κινδύνους από τη χρήση ναρκωτικών, ιδιαίτερα της κάνναβης και της Έκστασης (ecstasy).
Εξάλλου, οι θάνατοι από ναρκωτικές ουσίες αποτελούν ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Τα οπιούχα και κυρίως η ηρωίνη ευθύνονται για τους περισσότερους θανάτους από οξεία δηλητηρίαση, ενώ άλλες ναρκωτικές ουσίες όπως τα παράγωγα της κάνναβης προκαλούν το θάνατο έμμεσα. Η προαναφερθείσα οξεία δηλητηρίαση εκδηλώνεται ύστερα από λήψη υψηλής δόσης. Σε πολλές περιπτώσεις η περιεκτικότητα του προϊόντος σε δραστική ουσία είναι άγνωστη και εξαρτάται από τα συμφέροντα του λαθρέμπορου. Σημαντικός αριθμός θανάτων που σχετίζονται με ναρκωτικές ουσίες είναι βίαιοι θάνατοι. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι εκτελέσεις από εμπόρους ατόμων που σχετίζονται με τα ναρκωτικά, τα τροχαία δυστυχήματα και οι θάνατοι παιδιών τοξικομανών λόγω των κακών συνθηκών διαβίωσης και διατροφής της μητέρας στην εγκυμοσύνη αλλά και των ίδιων των παιδιών κατά τους πρώτους μήνες της εξωμήτριας ζωής τους. Mια άλλη παράμετρος σχετική με τους θανάτους από ναρκωτικά είναι και αυτή που αφορά τις αυτοκτονίες των χρηστών. Σε χρήστες ηρωίνης, παράγοντες όπως η κοινωνική απομόνωση ή η αποδιοργάνωση της οικογένειας είναι εμφανείς και οι χρήστες ηρωίνης παρουσιάζουν μεγαλύτερα ποσοστά αυτοκτονίας από τον γενικό πληθυσμό, όπως επίσης και περισσότερες απόπειρες αυτοκτονίας. Ακόμη, οι αυτοκτονίες είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι θεραπευτικές κοινότητες, ενώ και σε φυλακισμένους οι αυτοκτονίες είναι μια σημαντική παράμετρος σχετιζόμενη με θανάτους από ναρκωτικά. Επίσης, πέραν από την καθαρά ιατρική διάσταση του προβλήματος των ναρκωτικών, ιδιαίτερη σημασία έχει και η κοινωνική/νομική συνιστώσα αυτού και επομένως κάθε συζήτηση που αφορά τα ναρκωτικά πρέπει να λαμβάνει υπ’όψιν όλες τις παραμέτρους. Σύμφωνα με στοιχεία από το Εθνικό Κέντρο τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά και την Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ), το έτος 2008 απαγγέλθηκαν από τις ελληνικές Διωκτικές Αρχές 18.015 κατηγορίες εις βάρος 16.183 ατόμων για χρήση, παραγωγή / καλλιέργεια, διακίνηση και άλλες κατηγορίες για ναρκωτικές ουσίες. Τα πιο πρόσφατα δεδομένα σε ότι αφορά τις καταδίκες σχετικά με τη νομοθεσία περί ναρκωτικών σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), αφορούν το έτος 2005. Σε σύνολο 56.923 καταδικασθέντων ατόμων, για όλα τα αδικήματα, 1.957 άτομα, δηλαδή το 3,4%, καταδικάστηκαν για αδικήματα του νόμου Περί ναρκωτικών. Το πρόβλημα των ναρκωτικών είναι τεράστιο και πολυδιάστατο. Ο κοινωνικός αποκλεισμός δεν είναι λύση. Αντίθετα απαιτείται ιδιαίτερη μέριμνα στον τομέα της κοινωνικής επανένταξης, με την ίδρυση νέων προγραμμάτων έτσι ώστε να αυξηθεί περαιτέρω ο αριθμός των απεξαρτημένων χρηστών. Πράγματι, με την ισχύουσα οικονομική κρίση χρειάζεται εντατικοποίηση των προσπαθειών στην κοινωνική επανένταξη, και ιδιαίτερα στο κομμάτι της ένταξης στην αγορά εργασίας. Κατά τη γνώμη μου απαιτείται επαρκής κρατική υποστήριξη σε συνδυασμό με την ισχυρή συνεργασία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και συστηματική ενίσχυση ανθρώπων με όρεξη και εξειδίκευση στο αντικείμενο, έτσι ώστε να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία σε ανθρώπους που πραγματικά την έχουν ανάγκη.
Με τιμή
Αλέξανδρος Ι. Νομικός
Ιατρός-Παθολογοανατόμος
Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών
Επιμελητής Β’ Γ.Ν.Α <>
ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΙΔΕΩΝ.
ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΙΑ ΜΑΝΑ ΓΕΝΝΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΕΜΠΟΡΟΣ ΚΑΙ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙ Ο,ΤΙ ΑΥΤΟΣ ΘΕΛΕΙ. ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ Ή ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ, ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ.
ΠΡΕΠΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΚΑΤΑΜΑΤΑ ΤΟΝ ΥΠΑΡΚΤΟ ΟΛΕΘΡΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ ΣΤΙΣ ΟΡΕΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΛΗΣΤΩΝ. ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ!!!!
ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΚΑΙ, ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΗ, ΔΗΛ. ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 6, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΥΣΠΡΑΓΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ, ΔΗΛ. ΓΙΑ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΟΦΕΛΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΓΑΘΟ.
Η ΜΥΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΞΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΑΥΤΗ,
(1) Ο ΓΙΑΤΡΟΣ Ή Ο ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ Ή Ο ΧΗΜΙΚΟΣ Ή ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΚΙΝΕΙ ΑΠΟ ΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ, ΑΠΟ ΛΟΓΟΥΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΤΛ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ,
(Α) ΝΑ ΔΗΜΕΥΕΤΑΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ,
(Β) ΕΑΝ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΑ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΡΑΞΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΩΝ ΣΕ ΚΑΤΙΟΝΤΕΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ Ή ΣΤΟ/ΣΤΗΝ ΣΥΖΥΓΟ,ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΕΥΟΝΤΑΙ
(Γ) ΝΑ ΑΙΡΕΤΑΙ Η ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΣ ΑΕΙ.
2. ΤΟ ΒΑΠΟΡΑΚΙ/ ΧΡΗΣΤΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΦΥΛΑΚΙΖΕΤΑΙ. ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ.
3.ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΕΥΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ (ΝΑ ΚΛΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΧΥΡΕΣ ΜΟΝΕΣ ΝΑ ΣΥΜΑΒΛΛΟΥΝ).
4. ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΚΑΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΝΕΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΚΑΝΑ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ).
5.ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΥΓΕΙΑΣ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΡΑΤΟΥ, ΤΕΛΕΩΝΕΙΩΝ ΚΤΛ) ΑΠΟ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΠΩΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ,
6. ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ, ΝΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΣΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΧΡΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ.
ΕΑΝ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΔΕΝ ΒΑΛΕΙ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ.
ΤΟ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΙΔΕΩΝ.
ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΙΑ ΜΑΝΑ ΓΕΝΝΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΕΜΠΟΡΟΣ ΚΑΙ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΚΝΕΙ Ο,ΤΙ ΑΥΤΟΣ ΘΕΛΕΙ. ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ Ή ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ, ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ.
ΠΡΕΠΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΚΑΤΑΜΑΤΑ ΤΟΝ ΥΠΑΡΚΤΟ ΟΛΕΘΡΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ ΣΤΙΣ ΟΡΕΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΛΗΣΤΩΝ. ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΗ!!!!
ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΚΑΙ, ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ:
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 5, ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΗ, ΔΗΛ. ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 6, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΥΣΠΡΑΓΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ, ΔΗΛ. ΓΙΑ ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΟΦΕΛΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΓΑΘΟ.
Η ΜΥΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΞΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΑΥΤΗ,
(1) Ο ΓΙΑΤΡΟΣ Ή Ο ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΣ Ή Ο ΧΗΜΙΚΟΣ Ή ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΚΙΝΕΙ ΑΠΟ ΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ, ΑΠΟ ΛΟΓΟΥΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΤΛ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ,
(Α) ΝΑ ΔΗΜΕΥΕΤΑΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ,
(Β) ΕΑΝ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΑ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΡΑΞΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΩΝ ΣΕ ΚΑΤΙΟΝΤΕΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ Ή ΣΤΟ/ΣΤΗΝ ΣΥΖΥΓΟ,ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΕΥΟΝΤΑΙ
(Γ) ΝΑ ΑΙΡΕΤΑΙ Η ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΣ ΑΕΙ.
2. ΤΟ ΒΑΠΟΡΑΚΙ/ ΧΡΗΣΤΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΦΥΛΑΚΙΖΕΤΑΙ. ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ.
3.ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΕΥΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ (ΝΑ ΚΛΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΧΥΡΕΣ ΜΟΝΕΣ ΝΑ ΣΥΜΑΒΛΛΟΥΝ).
4. ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΚΑΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΝΕΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗ (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΚΑΝΑ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ).
5.ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΥΓΕΙΑΣ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΡΑΤΟΥ, ΤΕΛΕΩΝΕΙΩΝ ΚΤΛ) ΑΠΟ ΕΠΙΟΡΚΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΝΑ ΤΙΜΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΠΩΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ,
6. ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ, ΝΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΣΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΣΕ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΧΡΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ.
ΕΑΝ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ ΔΕΝ ΒΑΛΕΙ ΚΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ.