1. Στο άρθρο 77 του ν. 1756/1988 αντικαθίσταται ο τίτλος αυτού ως εξής:
«Προαγωγές δικαστικών λειτουργών πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης»
2. Στο άρθρο 77 Α του ν. 1756/1988 τίθεται τίτλος ως εξής: «Ειρηνοδίκες», στην παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου, οι λέξεις «35ο έτος» αντικαθίστανται με τις λέξεις: «40ο έτος» και στο τέλος της παραγράφου 4 του ίδιου άρθρου, προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Μέχρις εκδόσεως του διατάγματος αυτού εφαρμόζονται αναλόγως οι κείμενες διατάξεις για τους διαγωνισμούς παρέδρων πρωτοδικείων και εισαγγελιών».
3. Το τελευταίο εδάφιο, αντίστοιχα, των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 78 του ν. 1756/1988 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Οι μετέχοντες χωρίς ψήφο καλούνται να διατυπώσουν τη γνώμη τους για το κρινόμενο ζήτημα, οφείλουν δε να αποχωρήσουν πριν από την έναρξη της ψηφοφορίας.
3. Στην ίδια συνεδρίαση γίνεται η κλήρωση των χωρίς ψήφο προέδρων και εισαγγελέων εφετών και των εφετών και αντεισαγγελέων εφετών, μεταξύ των δεκαπέντε αρχαιότερων προέδρων και εισαγγελέων εφετών και μεταξύ των τριάντα αρχαιότερων εφετών και αντεισαγγελέων εφετών, των εφετείων και εισαγγελιών εφετών Αθηνών και Πειραιώς, οι οποίοι δεν έχουν τιμωρηθεί με οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή εκτός από την επίπληξη ή δεν έχουν κριθεί μη προακτέοι στον επόμενο βαθμό από αυτόν που κατέχουν».
Άρθρο 100: Τροποποίηση των άρθρων 77 και 78 του ν. 1756/1988
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01: Νομικά πρόσωπα
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 02: Τόκος επιδικίας
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διαζύγιο
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 04: Διαθήκη
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05: Κληρονομητήριο
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 06: Καθ’ ύλη αρμοδιότητα των Μονομελών Πρωτοδικείων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 07:Δικαστική μεσολάβηση
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 08:Αναβολή συζήτησης λόγω απεργίας, αποχής, κ.λ.π.
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 09: Διαδικασία στα Πολυμελή Πρωτοδικεία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10: Πρακτικό μεσολάβησης-Εκτελεστός τίτλος εγγραφής υποθήκης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11: Ηλεκτρονική έκδοση αποφάσεων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 12:Παράβολο ενδίκων μέσων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ειδικές διαδικασίες-Προκατάθεση προτάσεων
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ανακοπή κατά διαταγής πληρωμής
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ειδικές διαδικασίες-Συζήτηση
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ασφαλιστικά μέτρα-Προσωρινή διαταγή
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 17: Υποθέσεις εκουσίας δικαιοδοσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Κήρυξη αλλοδαπού τίτλου εκτελεστού στην Ελλάδα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 19:Ανακοπές στην αναγκαστική εκτέλεση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20:Υποθέσεις εκουσίας δικαιοδοσίας βάσει ειδικών νόμων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21:ΚΕΔΕ-Δήλωση τρίτου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22: Τροποποίηση διατάξεων του Πτωχευτικού Κώδικα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23: Ρυθμίσεις για την δικαστική απέλασηΆρθρο 23: Ρυθμίσεις για την δικαστική απέλαση
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 24: Τροποποίηση των άρθρων 110, 308, 314, 331, 333, 361, 362, 381, 407 ΠΚ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25: Αναπροσαρμογή ποσών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26: Ρυθμίσεις για την εξαίρεση των δικαστικών προσώπων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27: Τροποποίηση του άρθρου 43 ΚΠΔ
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 28: Ρυθμίσεις για την έγκληση
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 29: Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 30: Ρυθμίσεις για την προανάκριση και την ανάκριση
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 31: Τροποποίηση των περί προσωρινής κράτησης διατάξεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32: Ρυθμίσεις για την αυτοπρόσωπη εμφάνιση ενώπιον των συμβουλίων
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 33: Τροποποιήσεις στα άρθρα 111, 273, 322, 340, 349, 408, 474 και 489 ΚΠΔ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34: Τροποποίηση των άρθρων 409 και 410 ΚΠΔ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35: Τροποποίηση του άρθρου 551 ΚΠΔ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36: Αναπροσαρμογή ποσών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 37: Ρύθμιση για τους νόμους 2960/2001 και 4002/2011 και τροποποίηση του π.δ. 106/2007 και της Υγειονομικής διάταξης Α5/3010/1985
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 38: Πταισματικές παραβάσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Τροποποίηση του ν. 3386/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40: Εκκρεμείς δίκες μετά την πρότυπη δίκη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41:Συνοπτική έκθεση δικογράφου και ηλεκτρονική διεύθυνση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42: Ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση δικογράφου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 43: Συνέπειες μη αποστολής φακέλου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Πληρεξουσιότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Διαδικασία σε Συμβούλιο για την αποδοχή ενδίκων βοηθημάτων και μέσων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46: Δικαστική δαπάνη
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 47: Αρμοδιότητα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 48: Συνοπτική έκθεση δικογράφου και ηλεκτρονική διεύθυνση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49: Ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση δικογράφου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50: Δικαστικός συμβιβασμόςΆρθρο 50: Δικαστικός συμβιβασμός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51: Διαδικασία σε Συμβούλιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53: Δικαιούμενοι στην άσκηση αίτησης για δίκαιη ικανοποίηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54: Αρμόδιο συμβούλιο για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον του Συμβουλίου της ΕπικρατείαςΆρθρο 54: Αρμόδιο συμβούλιο για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55: Αρμόδια συμβούλια για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Αίτηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57: ΔιαδικασίαΆρθρο 57: Διαδικασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58: Κριτήρια για την επιδίκαση δίκαιης ικανοποίησηςΆρθρο 58: Κριτήρια για την επιδίκαση δίκαιης ικανοποίησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 59: Εκτέλεση της απόφασηςΆρθρο 59: Εκτέλεση της απόφασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60: Ειδικές επιτροπές για τις εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον του ΕΔΑΔΆρθρο 60: Ειδικές επιτροπές για τις εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον του ΕΔΑΔ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61: Αίτηση επιτάχυνσης στην ακυρωτική δίκηΆρθρο 61: Αίτηση επιτάχυνσης στην ακυρωτική δίκη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62: Αίτηση επιτάχυνσης στην διοικητική δίκη ουσίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3886/2010Άρθρο 63: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3886/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 64: Διαφορές που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του ν. 3894/2010Άρθρο 64: Διαφορές που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του ν. 3894/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65: Αποδοχή αποφάσεων από τη διάδικο αρχήΆρθρο 65: Αποδοχή αποφάσεων από τη διάδικο αρχή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66: Πράξεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68: Σώμα Μελών Επιτροπών Επιλύσεως Διοικητικών Αμφισβητήσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 69:Άρθρο 69:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70:Άρθρο 70:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71:Άρθρο 71:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72:Άρθρο 72:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73:Άρθρο 73:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 74:Άρθρο 74:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 75:Άρθρο 75:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 76:Άρθρο 76:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 77:Άρθρο 77:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 78:Άρθρο 78:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 79:Άρθρο 79:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 80:Άρθρο 80:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 81:Άρθρο 81:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 82:Άρθρο 82:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 83:Άρθρο 83:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 84:Άρθρο 84:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 85:Άρθρο 85:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86:Συγκρότηση Εφετείου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 87: Κανονισμοί
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 88: Κλήρωση συνθέσεωνΆρθρο 88: Κλήρωση συνθέσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 89: Όριο ηλικίας-Κωλύματα διορισμού
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 90: Κωλύματα εντοπιότητας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91: Μισθός – θέματα δικαστικών διακοπών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 92: Αναρρωτική άδειαΆρθρο 92: Αναρρωτική άδεια
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 93: Εκπαιδευτική άδεια
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 94: Προαγωγές
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 95: Μεταθέσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 96: ΑργίαΆρθρο 96: Αργία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 97: Θέση εκτός υπηρεσίαςΆρθρο 97: Θέση εκτός υπηρεσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98: Προαγωγή διοικητικών δικαστών στο Συμβούλιο της Επικρατείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 99: Παρατηρητές-Προσφυγή σε ολομέλεια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 100: Τροποποίηση των άρθρων 77 και 78 του ν. 1756/1988
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 101: Τροποποίηση του άρθρου 79 του ν. 1756/1988Άρθρο 101: Τροποποίηση του άρθρου 79 του ν. 1756/1988
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102: Επιθεώρηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 103: Περιφέρειες επιθεώρησηςΆρθρο 103: Περιφέρειες επιθεώρησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 104: Κλίμακα αξιολόγησης-Επιθεώρηση στο Ελεγκρικό ΣυνέδριοΆρθρο 104: Κλίμακα αξιολόγησης-Επιθεώρηση στο Ελεγκρικό Συνέδριο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105: Κλήρωση Συμβουλίου Επιθεώρησης στο Συμβούλιο της ΕπικρατείαςΆρθρο 105: Κλήρωση Συμβουλίου Επιθεώρησης στο Συμβούλιο της Επικρατείας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106: Τροποποίηση των άρθρων 84 και 85 του ν. 1756/1988Άρθρο 106: Τροποποίηση των άρθρων 84 και 85 του ν. 1756/1988
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 107: Πειθαρχικά παραπτώματα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108: Πειθαρχικά ΣυμβούλιαΆρθρο 108: Πειθαρχικά Συμβούλια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 109: Διατάξεις για τη Γενική Επιτροπεία της Επικράτειας του Ελεγκτικού ΣυνεδρίουΆρθρο 109: Διατάξεις για τη Γενική Επιτροπεία της Επικράτειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110: Αστικές εταιρίες δικαστικών επιμελητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 111:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 112:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 113: Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 114:
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Δεκεμβρίου 2011, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Δεκεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 907 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Των επιτυχόντων του διαγωνισμού Ειρηνοδικών Δ’ Τάξεως που προκηρύχθηκε με την υπ’ αριθμ. 101082/4.10.2010 (ΦΕΚ Γ΄ 951) απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 102545/7.10.2010 όμοια (ΦΕΚ Γ΄ 963).
Προς
Την ανοιχτή συζήτηση της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων
– η οποία διενεργείται στην Αθήνα την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου και ώρα 13:00 στο κτίριο 13 του Πρωτοδικείου Αθηνών, ενόψει της κατάθεσης προτάσεων επί του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων «Για την Δίκαιη Δίκη και την αντιμετώπιση φαινομένων αρνησιδικίας».
Κοινοποιούμενο: στους Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας.
Κυρίες και Κύριοι Δικαστές και Εισαγγελείς,
Ενόψει της συζήτησης του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης θα επιθυμούσαμε να Σας γνωστοποιήσουμε τις προτάσεις μας, με την επιθυμία να περιληφθούν στις σχετικές προτάσεις που θα υποβληθούν στο Υπουργείο.
Ι. Λάβαμε μέρος στις γραπτές εξετάσεις που διενεργήθηκαν υπό την εποπτεία του Αρείου Πάγου στις 12, 13 και 20 Φεβρουαρίου του έτους 2011 στο κτίριο της Φιλοσοφικής Σχολής Ζωγράφου επί των μαθημάτων Πολιτικής Δικονομίας, Αστικού Δικαίου, Ποινικού Δικαίου, Ποινικής Δικονομίας, Εμπορικού Δικαίου και Ευρωπαϊκού Δικαίου και στις προφορικές εξετάσεις επί των ιδίων μαθημάτων το διάστημα από τέλη Σεπτεμβρίου του έτους 2011 έως τα τέλη Νοεμβρίου του έτους 2011 στο κτίριο του Αρείου Πάγου και επιτύχαμε να συμπεριληφθούμε στους πίνακες επιτυχόντων που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ ΤΕΥΧΟΣ Γ’ Αρ. Φύλλου 1046).
ΙΙ. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου πολυνομοσχεδίου μεγάλο μέρος της δικαστηριακής ύλης μεταφέρεται από τα Μονομελή Πρωτοδικεία στα Ειρηνοδικεία. Ενδεικτικά θα θέλαμε να αναφέρουμε το άρθρο 17 του νέου πολυνομοσχεδίου, το οποίο τροποποιεί το άρθρο 739 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και πλέον σχεδόν όλες οι υποθέσεις εκούσιας δικαιοδοσίας μεταφέρονται στα Ειρηνοδικεία. Επίσης, θα πρέπει να αναφερθεί ότι βάσει του άρθρου 24 του πολυνομοσχεδίου πολλά αδικήματα του ποινικού κώδικα όπως αυτά της ελαφράς σωματικής βλάβης, απειλής, εξύβρισης, δυσφήμησης, ελαφράς φθοράς μετατρέπονται σε πταίσματα. Επιπλέον, βάσει της ρύθμισης του άρθρου 38 ως προς τις πταισματικές παραβάσεις ειδικών ποινικών διατάξεων μετατρέπονται σε πταίσματα και η αντίστοιχη ύλη μεταφέρεται στα Πταισματοδικεία.
Ενόψει των ανωτέρω και με δεδομένο την αύξηση της υλικής αρμοδιότητας του Ειρηνοδικείου βάσει του τροποποιημένου άρθρου 14 παρ.1α’ του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, την περαιτέρω αύξηση της ύλης λόγω της προτεινόμενης με το πολυνομοσχέδιο ρύθμισης περί μη υπολογισμού του κονδυλίου της ηθικής βλάβης για τον καθορισμό της αρμοδιότητας, της αθρόας υπαγωγής στο Νόμο 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά (πάνω από 50.000 αιτήσεις), των πολύ μεγάλων κενών σε οργανικές θέσεις, τα οποία ανέρχονταν σύμφωνα με την Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, κ. Ρένα Ασημακοπούλου σε 182 κατά το Μάρτιο του έτους 2011, των πολλών συνταξιοδοτήσεων Ειρηνοδικών κατά τα τελευταία έτη και των συνεχών διαμαρτυριών των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων της χώρας για την πρόσληψη ειρηνοδικών, γίνεται φανερό ότι είναι απαραίτητο να γίνουν άμεσα προσλήψεις ειρηνοδικών σε αριθμό μεγαλύτερο των 80 που είχαν προκηρυχθεί. Άλλωστε και στην ίδια την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου προβλέπεται στη σελίδα 3 Γενικό Μέρος αυτής : «Μεταφέρεται ένας μεγάλος όγκος υποθέσεων στα Ειρηνοδικεία.. Ο θεσμός των Ειρηνοδικών ενισχύεται με ένα σημαντικό αριθμό νέων Δικαστών». Για το λόγο αυτό φρονούμε ότι στο άρθρο 100 του εν λόγω πολυνομοσχεδίου, το οποίο αφορά την τροποποίηση των άρθρων 77 και 78 του Ν. 1756/1988 θα πρέπει στην παράγραφο 3 του άρθρου 77Α να γίνει τροποποίηση που θα αφορά στην εξάντληση του πίνακα των επιτυχόντων του διαγωνισμού στον οποίο λάβαμε μέρος. Η νέα μορφή του άρθρου θα μπορούσε να είναι η εξής: «Για τους επιτυχόντες καταρτίζεται κατά σειρά επιτυχίας πίνακας, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύει από τη δημοσίευσή του μέχρι πλήρους εξαντλήσεώς του. Οι επιτυχόντες διορίζονται κατά τη σειρά αναγραφής τους στον πίνακα αυτόν και τοποθετούνται στις κενές ή κενούμενες κατά τη διάρκεια της ισχύος του πίνακα θέσεις ειρηνοδικών με προεδρικό διάταγμα». Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι αντίστοιχη πρόσληψη όλων όσων συμπεριλήφθηκαν στους πίνακες επιτυχόντων έγινε και σε όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς ειρηνοδικών.
Σε περίπτωση που δεν υπάρξει η εν λόγω τροποποίηση και δεν γίνουν άμεσα οι προσλήψεις όλων των επιτυχόντων ειρηνοδικών, προβλέπεται ότι ο συγκεκριμένος νόμος δεν θα λειτουργήσει στην πράξη και θα χρειαστεί να αντικατασταθεί σύντομα, καθώς τα Ειρηνοδικεία δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε όλο αυτό το φόρτο εργασίας και οι υπάρχοντες Ειρηνοδίκες θα φτάσουν στα όρια της επαγγελματικής και φυσικής τους εξάντλησης. Άλλωστε, είναι γνωστή η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής στα Ειρηνοδικεία (είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης ορισμένες συνεδριάσεις γίνονται στην αίθουσα του παλαιού κυλικείου του κτιρίου) και η υποστελέχωση ως προς το προσωπικό δικαστικών υπαλλήλων που καθιστούν το πρόβλημα εκρηκτικό. Πέραν των ανωτέρω οι δικάσιμοι, οι οποίες ήδη προσδιορίζονται σε πολλές περιπτώσεις σε διάστημα ακόμα και 2 ή 3 ετών από την κατάθεση του δικογράφου, θα προσδιορίζονται ακόμα βραδύτερα, με αποτέλεσμα ουσιαστικά την πολύ χρονοβόρα απονομή δικαιοσύνης –φαινόμενο το οποίο ο νέος Νόμος κατεξοχήν έχει ως στόχο να εξαλείψει-, την παραβίαση του θεμελιώδους δικαιώματος των πολιτών στην παροχή δικαστικής προστασίας, τις εκ νέου καταδίκες της χώρας μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και την πληρωμή μεγάλων προστίμων. Επομένως, και βάσει των ανωτέρω προβάλλεται ως δίκαιη, βιώσιμη και κυρίως άμεσα εφαρμόσιμη λύση, η πρόσληψη όλων των επιτυχόντων Ειρηνοδικών του πρόσφατου διαγωνισμού και η εξάντληση του αντίστοιχου πίνακα, πάγια τακτική η οποία ακολουθήθηκε σε όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς. Το τελευταίο όμως είναι αναγκαίο να προβλεφθεί νομοθετικά, καθώς η ύπαρξη νομοθετικού κενού ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει σε ανεπίτρεπτες καθυστερήσεις στις προσλήψεις που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε τέλμα τα Ειρηνοδικεία της χώρας και επί της ουσίας σε μη εφαρμογή του καινούριου Νόμου. Άλλωστε, το παραπάνω αποτελεί πάγιο αίτημα και των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, των φορέων απονομής της Δικαιοσύνης και των συμμετεχόντων στη διαδικτυακή δημόσια διαβούλευση του νέου πολυνομοσχεδίου.
Για τους λόγους αυτούς προτείνουμε:
1. Την άμεση πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων των Ειρηνοδικείων της χώρας, με στελέχωσή τους από τον πίνακα επιτυχόντων του πρόσφατου διαγωνισμού Ειρηνοδικών.
2. Την με νομοθετική πρόβλεψη διατήρηση σε ισχύ του πίνακα επιτυχόντων του πρόσφατου διαγωνισμού Ειρηνοδικών μέχρι πλήρους εξαντλήσεώς του.
Μετά τιμής,
Οι επιτυχόντες του Διαγωνισμού Ειρηνοδικών 2011
Δημήτριος Δημητριάδης
Αποστολία Ζαχαριάδη
Διονυσία Χαριζάνη
Γαλήνη Τσαρνέλη
Δήμητρα Κόμναρη
Χαρίκλεια Καραγιαννίδου
Αλεξάνδρα Σιδηροπούλου
Ιωάννα Εφραιμίδου
Στεργιαννή Χατζή
Μαρία Δημητρίου
Αικατερίνη Κολτσίδα
Αλεξάνδρα Παμπουκίδου
Κωνσταντία Καφφέ
Ηρώ Γεωργούση
Ανδρομάχη Αργυρή
Θώμη Μπαλαμπάνη
Μαρία Ανδρέου
Αγάπη Γενηζεγκινοπούλου
Χριστίνα Τσουτσουλιανούδη
Ιφιγένεια Αποστόλου
Νικολέττα Καρανικόλα
Πολυξένη Αρχιτεκτονίδου
Ελένη Παφίλη
Αικατερίνη Παπαγγελή
Βασίλειος Καραούλης
Εμμανουήλ Κοκκωνίδης
Βασιλική Νικητοπούλου
Ευανθία Μπενάκη
Γεωργία Κιουλέπογλου
Μαρία Ζαχαριάδου
Πολύ σωστή κίνηση η αύξηση του ορίου..
Θα πρέπει βεβαίως να εξασφαλίζεται η πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων από τον εκάστοτε διαγωνισμό και μέχρι εξαντλήσεως των πινάκων.
Βάσει της τεράστιας αύξησης της ύλης στα Ειρηνοδικεία με τον παρόντα νόμο και λόγω της αθρόας υπαγωγής στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, την αλλαγή στην αρμοδιότητα σε 20.000 ευρώ καθώς και λόγω των μεγάλων κενών σε οργανικές θέσεις οι οποίες ανέρχονται σύμφωνα με την πρόεδρο του Αρείου Πάγου σε 183 θα πρέπει να γίνει άμεσα η πρόσληψη των επιτυχόντων ειρηνοδικών του τελευταίου διαγωνισμού. Απαραίτητο είναι να προβλεφθεί στο συγκεκριμένο άρθρο η παράταση ισχύος του πίνακα μέχρι την εξάντλησή του πίνακα επιτυχόντων όπως συνέβη και με όλους τους προηγούμενους διαγωνισμούς ειρηνοδικών.
Άμεση πρόσληψη των επιτυχόντων Ειρηνοδικών του προσφάτου διαγωνισμού προκειμένω να μπορέσουν να λειτουργήσουν σωστά τα Ειρηνοδικεία, αλλιώς δεν θα αλλάξει τίποτα.. Πως να ανταποκριθούν σε τόση μεγάλη αύξηση της ύλης με τους παρόντες? Τίθεται ζήτημα βιολογικής και λειτουργικής ύπαρξης τους.
Επίσης, να προβλεφθεί στην παράγραφο 3 του άρθρου 77Α, η παράταση της ισχύος του πίνακα μέχρι εξαντλήσεώς του.