1. Τα εδάφια β και γ της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ΚΔΔ αντικαθίστανται ως εξής:
«β. Των φορολογικών και τελωνειακών εν γένει διαφορών, των οποίων το αντικείμενο δεν υπερβαίνει τις εκατόν πενήντα χιλιάδες ευρώ, ανήκει σε πρώτο βαθμό στο μονομελές πρωτοδικείο. Εάν το αντικείμενο υπερβαίνει τις εκατόν πενήντα χιλιάδες ευρώ και φθάνει έως τις τριακόσιες χιλιάδες ευρώ, οι εν λόγω διαφορές ανήκουν σε πρώτο και τελευταίο βαθμό στο μονομελές εφετείο, εάν δε υπερβαίνει τις τριακόσιες χιλιάδες ευρώ, ανήκουν σε πρώτο και τελευταίο βαθμό στο τριμελές εφετείο.
γ. των χρηματικών διαφορών, των οποίων το αντικείμενο δεν υπερβαίνει το ποσό των εκατόν χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανήκει στο μονομελές πρωτοδικείο».
2. Η παράγραφος 6 του άρθρου 6 του ΚΔΔ αντικαθίσταται ως εξής:
«Η σε δεύτερο βαθμό εκδίκαση των διοικητικών διαφορών ουσίας ανήκει στο εφετείο. Κατ’ εξαίρεση στην περίπτωση του εδαφίου β της παραγράφου 2 του παρόντος η απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου υπόκειται σε έφεση ενώπιον του τριμελούς πρωτοδικείου. Εκτός από την περίπτωση του προηγουμένου εδαφίου, στις περιπτώσεις που η πρωτόδικη απόφαση εκδίδεται από το μονομελές πρωτοδικείο, η εκδίκαση της διαφοράς σε δεύτερο βαθμό ανήκει στο μονομελές εφετείο».
Άρθρο 47: Αρμοδιότητα
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01: Νομικά πρόσωπα
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 02: Τόκος επιδικίας
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διαζύγιο
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 04: Διαθήκη
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05: Κληρονομητήριο
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 06: Καθ’ ύλη αρμοδιότητα των Μονομελών Πρωτοδικείων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 07:Δικαστική μεσολάβηση
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 08:Αναβολή συζήτησης λόγω απεργίας, αποχής, κ.λ.π.
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 09: Διαδικασία στα Πολυμελή Πρωτοδικεία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10: Πρακτικό μεσολάβησης-Εκτελεστός τίτλος εγγραφής υποθήκης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11: Ηλεκτρονική έκδοση αποφάσεων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 12:Παράβολο ενδίκων μέσων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ειδικές διαδικασίες-Προκατάθεση προτάσεων
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ανακοπή κατά διαταγής πληρωμής
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ειδικές διαδικασίες-Συζήτηση
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ασφαλιστικά μέτρα-Προσωρινή διαταγή
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 17: Υποθέσεις εκουσίας δικαιοδοσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Κήρυξη αλλοδαπού τίτλου εκτελεστού στην Ελλάδα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 19:Ανακοπές στην αναγκαστική εκτέλεση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20:Υποθέσεις εκουσίας δικαιοδοσίας βάσει ειδικών νόμων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21:ΚΕΔΕ-Δήλωση τρίτου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22: Τροποποίηση διατάξεων του Πτωχευτικού Κώδικα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23: Ρυθμίσεις για την δικαστική απέλασηΆρθρο 23: Ρυθμίσεις για την δικαστική απέλαση
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 24: Τροποποίηση των άρθρων 110, 308, 314, 331, 333, 361, 362, 381, 407 ΠΚ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25: Αναπροσαρμογή ποσών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26: Ρυθμίσεις για την εξαίρεση των δικαστικών προσώπων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27: Τροποποίηση του άρθρου 43 ΚΠΔ
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 28: Ρυθμίσεις για την έγκληση
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 29: Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 30: Ρυθμίσεις για την προανάκριση και την ανάκριση
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 31: Τροποποίηση των περί προσωρινής κράτησης διατάξεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32: Ρυθμίσεις για την αυτοπρόσωπη εμφάνιση ενώπιον των συμβουλίων
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 33: Τροποποιήσεις στα άρθρα 111, 273, 322, 340, 349, 408, 474 και 489 ΚΠΔ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34: Τροποποίηση των άρθρων 409 και 410 ΚΠΔ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35: Τροποποίηση του άρθρου 551 ΚΠΔ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36: Αναπροσαρμογή ποσών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 37: Ρύθμιση για τους νόμους 2960/2001 και 4002/2011 και τροποποίηση του π.δ. 106/2007 και της Υγειονομικής διάταξης Α5/3010/1985
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 38: Πταισματικές παραβάσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Τροποποίηση του ν. 3386/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40: Εκκρεμείς δίκες μετά την πρότυπη δίκη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41:Συνοπτική έκθεση δικογράφου και ηλεκτρονική διεύθυνση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42: Ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση δικογράφου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 43: Συνέπειες μη αποστολής φακέλου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Πληρεξουσιότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Διαδικασία σε Συμβούλιο για την αποδοχή ενδίκων βοηθημάτων και μέσων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46: Δικαστική δαπάνη
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 47: Αρμοδιότητα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 48: Συνοπτική έκθεση δικογράφου και ηλεκτρονική διεύθυνση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49: Ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση δικογράφου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50: Δικαστικός συμβιβασμόςΆρθρο 50: Δικαστικός συμβιβασμός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51: Διαδικασία σε Συμβούλιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53: Δικαιούμενοι στην άσκηση αίτησης για δίκαιη ικανοποίηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54: Αρμόδιο συμβούλιο για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον του Συμβουλίου της ΕπικρατείαςΆρθρο 54: Αρμόδιο συμβούλιο για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55: Αρμόδια συμβούλια για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Αίτηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57: ΔιαδικασίαΆρθρο 57: Διαδικασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58: Κριτήρια για την επιδίκαση δίκαιης ικανοποίησηςΆρθρο 58: Κριτήρια για την επιδίκαση δίκαιης ικανοποίησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 59: Εκτέλεση της απόφασηςΆρθρο 59: Εκτέλεση της απόφασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60: Ειδικές επιτροπές για τις εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον του ΕΔΑΔΆρθρο 60: Ειδικές επιτροπές για τις εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον του ΕΔΑΔ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61: Αίτηση επιτάχυνσης στην ακυρωτική δίκηΆρθρο 61: Αίτηση επιτάχυνσης στην ακυρωτική δίκη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62: Αίτηση επιτάχυνσης στην διοικητική δίκη ουσίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3886/2010Άρθρο 63: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3886/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 64: Διαφορές που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του ν. 3894/2010Άρθρο 64: Διαφορές που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του ν. 3894/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65: Αποδοχή αποφάσεων από τη διάδικο αρχήΆρθρο 65: Αποδοχή αποφάσεων από τη διάδικο αρχή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66: Πράξεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68: Σώμα Μελών Επιτροπών Επιλύσεως Διοικητικών Αμφισβητήσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 69:Άρθρο 69:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70:Άρθρο 70:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71:Άρθρο 71:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72:Άρθρο 72:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73:Άρθρο 73:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 74:Άρθρο 74:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 75:Άρθρο 75:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 76:Άρθρο 76:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 77:Άρθρο 77:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 78:Άρθρο 78:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 79:Άρθρο 79:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 80:Άρθρο 80:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 81:Άρθρο 81:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 82:Άρθρο 82:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 83:Άρθρο 83:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 84:Άρθρο 84:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 85:Άρθρο 85:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86:Συγκρότηση Εφετείου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 87: Κανονισμοί
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 88: Κλήρωση συνθέσεωνΆρθρο 88: Κλήρωση συνθέσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 89: Όριο ηλικίας-Κωλύματα διορισμού
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 90: Κωλύματα εντοπιότητας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91: Μισθός – θέματα δικαστικών διακοπών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 92: Αναρρωτική άδειαΆρθρο 92: Αναρρωτική άδεια
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 93: Εκπαιδευτική άδεια
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 94: Προαγωγές
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 95: Μεταθέσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 96: ΑργίαΆρθρο 96: Αργία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 97: Θέση εκτός υπηρεσίαςΆρθρο 97: Θέση εκτός υπηρεσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98: Προαγωγή διοικητικών δικαστών στο Συμβούλιο της Επικρατείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 99: Παρατηρητές-Προσφυγή σε ολομέλεια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 100: Τροποποίηση των άρθρων 77 και 78 του ν. 1756/1988
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 101: Τροποποίηση του άρθρου 79 του ν. 1756/1988Άρθρο 101: Τροποποίηση του άρθρου 79 του ν. 1756/1988
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102: Επιθεώρηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 103: Περιφέρειες επιθεώρησηςΆρθρο 103: Περιφέρειες επιθεώρησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 104: Κλίμακα αξιολόγησης-Επιθεώρηση στο Ελεγκρικό ΣυνέδριοΆρθρο 104: Κλίμακα αξιολόγησης-Επιθεώρηση στο Ελεγκρικό Συνέδριο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105: Κλήρωση Συμβουλίου Επιθεώρησης στο Συμβούλιο της ΕπικρατείαςΆρθρο 105: Κλήρωση Συμβουλίου Επιθεώρησης στο Συμβούλιο της Επικρατείας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106: Τροποποίηση των άρθρων 84 και 85 του ν. 1756/1988Άρθρο 106: Τροποποίηση των άρθρων 84 και 85 του ν. 1756/1988
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 107: Πειθαρχικά παραπτώματα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108: Πειθαρχικά ΣυμβούλιαΆρθρο 108: Πειθαρχικά Συμβούλια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 109: Διατάξεις για τη Γενική Επιτροπεία της Επικράτειας του Ελεγκτικού ΣυνεδρίουΆρθρο 109: Διατάξεις για τη Γενική Επιτροπεία της Επικράτειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110: Αστικές εταιρίες δικαστικών επιμελητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 111:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 112:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 113: Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 114:
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Δεκεμβρίου 2011, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Δεκεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 907 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Ακόμα δε στέγνωσε το μελάνι για τις διατάξεις του Ν. 3900/2010, οι οποίες επέφεραν σημαντικές αλλαγές στην καθ’ύλην αρμοδιότητα κυριως ως προς τις υποθέσεις χρηματικού περιεχομένου και τις φορολογικές-τελωνειακές και ανακατανομή των υποθέσεων στα αρμόδια διοικητικά δικαστηρια και βρισκόμαστε μπροστά στο ενδεχόμενο νέων αλλαγών, οι οποίες μόνο προβλήματα θα επιφέρουν. Τούτο δε προεχόντως διότι οι Πρ/νοι των διοικητικών δικαστηρίων με κόπο και μεγάλη προσπάθεια προσπαθούν καθημερινά να παραπέμπουν στο αρμόδιο κατα τις διατάξεις του Ν. 3900/2010, δικαστήριο τις εκκρεμείς υποθέσεις, οι δικηγόροι να διερευνούν ποια εκκρεμής υπόθεση έχει παραπεμφθεί και ποια όχι, ποια θα δικασθεί πρώτα και ποια θα ακολουθήσει, πώς θα αναπαραχθούν κρίσιμα στοιχεία του φακέλου ώστε να είναι διαθέσιμα σε κάθε δικαστήριο, ενώ οι διάδικοι την ίδια στιγμή αδυνατούν να παρακολουθήσουν το φρενήρη ρυθμό των αλλαγών και διαμαρτύρονται έντονα, αρνούμενοι συχνά να συνεργαστούν. Είναι προφανές ότι ο νομοθέτης έχει παρασυρθεί και συρθεί σε μια διαδικασία, η οποία μόνο αποτέλεσμα θα έχει την καθυστέρηση εκκαθάρισης των υποθέσεων και την υστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης, αφού πλέον (ευλόγως) και οι δικαστές είναι στα όριά τους.
Τελικά, αν επιμείνετε στο ευέλικτο και γρήγορο μονομελές δικαστήριο, τότε, προκειμένου για φορολογικές & τελωνειακές εν γένει διαφορές, δεν έχετε παρά μία λύση: Όλες ή σχεδόν όλες στο μονομελές διοικητικό εφετείο, το οποίο θα δικάζει σε πρώτο και τελευταίο βαθμό. Τότε θα μιλάμε πράγματι για οριστικοποίηση των φορολογικών εγγραφών. Έτσι όμως θα πρέπει να μεταφέρετε υποθέσεις του άρθρου 1 του Ν 702/1977 από το τριμελές διοικητικό εφετείο στο τριμελές διοικητικό πρωτοδικείο. Αλλιώς δεν γίνεται (…). Δεν γίνεται και ο σκύλος χορτάτος και η πίτα ακέρια. Εμπρός λοιπόν. Τολμήστε (…)!
Άρθρο 47
Η ρύθμιση αυτή του σχεδίου νόμου για τη « δίκαιη δίκη και την αντιμετώπιση φαινομένων αρνησιδικίας» ,με την οποία επιδιώκεται εκ νέου αναδιάρθρωση της καθύλην αρμοδιότητας των διοικητικών δικαστηρίων είναι άστοχη και μας βρίσκει αντίθετους
Τούτο διότι:
Λόγοι ταχύτερης διεκπεραίωσης των εκκρεμών φορολογικών διαφορών, ενόψει του τεράστιου όγκου τέτοιων υποθέσεων στα διοικητικά πρωτοδικεία (156.862 έναντι 8.590 στα διοικητικά εφετεία στις 20-7-2011)επέβαλαν τη ρύθμιση του άρθρου 13 παρ.2 , περ.β, του ν.3900/2010 σε συνδυασμό με το άρθρο 47 παρ.5 του ν.3943/2011, με την οποία οι φορολογικές και τελωνειακές υποθέσεις , ποσού άνω των 150.000€, εκδικάζονται από το διοικητικό εφετείο σε πρώτο και τελευταίο βαθμό. Η εκδίκαση των υποθέσεων αυτών από το Εφετείο ανεκκλήτως αντισταθμίζεται από το γεγονός ότι οι υποθέσεις αυτές, που κατά κανόνα είναι σοβαρές ,κρίνονται από τριμελή σύνθεση
Εξάλλου , από την έναρξη ισχύος του ν.3659/2008 (Α’77) (από 8-6-2008), σύμφωνα με τις διατάξεις του οποίου αρμόδιο για την εκδίκαση όλων των εφέσεων (αποφάσεων Μονομελούς και Τριμελούς Πρωτοδικείου) ορίσθηκε το τριμελές εφετείο και απαλλάχθηκαν τα ήδη υπερφορτωμένα πρωτοδικεία από την εκδίκαση σημαντικού αριθμού εφέσεων ετησίως. Ενόψει δε της αύξησης της καθύλην αρμοδιότητας του μονομελούς πρωτοδικείου σε 20.000€ με τον ν.3659/2008 και της μεταφοράς των ήδη( με τον ν.3900/2010 )εκκρεμών υποθέσεων από το Τριμελές στο Μονομελές, τα 2/3 πλέον των υποθέσεων που εισάγονται στα διοικητικά πρωτοδικεία είναι αρμοδιότητας του μονομελούς πρωτοδικείου.
Κατόπιν αυτού, η περαιτέρω επέκταση της καθύλην αρμοδιότητας του μονομελούς πρωτοδικείου στις 100.000€ για όλες εν γένει τις χρηματικές διαφορές και στις 150000€ για τις φορολογικές και τελωνειακές εν γένει διαφορές είναι προβληματική. Και τούτο διότι οι σχετικές υποθέσεις και ειδικότερα οι φορολογικές είναι ιδιαίτερα σοβαρές ενόψει του μεγάλου χρηματικού τους περιεχομένου (αυτοτέλεια χρήσεων, συνάφεια κλπ) και ως εκ τούτου οι τριμελείς συνθέσεις παρέχουν περισσότερα εχέγγυα ασφαλούς και ορθής απονομής της δικαιοσύνης.
Περαιτέρω, η προτεινόμενη ρύθμιση, η οποία, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς υποθέσεις, μόνο δυσλειτουργία θα προκαλέσει στα δικαστήρια, καθόσον, για παράδειγμα, στο Δικαστήριό μας έχουν ήδη προσδιοριστεί μέχρι και τον Απρίλιο του 2012 περίπου 6.000 υποθέσεις, οι οποίες προφανώς δεν θα εκδικασθούν αλλά θα παραπεμφθούν στο καθ ύλην αρμόδιο κατά το σχέδιο νόμου δικαστήριο.
Συνεπώς διαφωνούμε με την αύξηση της υλικής αρμοδιότητας στο ποσό που αναφέρεται στο σχέδιο νόμου. Ωστόσο, αν επιλεγεί η αύξηση της καθ ύλην αρμοδιότητας του Μονομελούς, αυτή θα πρέπει να μην υπερβαίνει τις 50.000 για όλες τις διαφορές. Το δε τριμελές πρωτοδικείο θα είναι αρμόδιο για την εκδίκαση χρηματικών διαφορών με αντικείμενο άνω των 50.000 € και έως 150.000 επί των φορολογικών υποθέσεων καθώς και των ήδη προβλεπόμενων διαφορών που δεν αποτιμώνται σε χρήμα και όσων προτείνονται να υπαχθούν στην αρμοδιότητα των διοικητικών πρωτοδικείων με τις διατάξεις του άρθ. 66 του παρόντος σχεδίου νόμου. Περαιτέρω όλες οι εφέσεις πρέπει να παραμείνουν στο Εφετείο ανάλογα με το περιεχόμενό τους (Μονομελές Πρωτοδικείο – Μονομελές Εφετείο, Τριμελές Πρωτοδικείο – Τριμελές Εφετείο) γιατί διαφορετικά θα επιβαρυνθεί υπέρμετρα το Πρωτοδικείο με υποθέσεις που θα επιστρέφουν, σε αντίθεση με όσα ορίστηκαν στο Ν. 3900/2010. Επισημαίνεται ότι, σε οποιαδήποτε αλλαγή της καθ ύλη αρμοδιότητας του Μονομελούς, πρέπει να αναπροσαρμοστεί αναλόγως και η αρμοδιότητα, κατ΄άρθρο 218 ΚΔΔ, των εφέσεων στις υποθέσεις του ΚΕΔΕ.
Πρόθεση του νομοθέτη του ν. 3900/2010 ήταν η επιτάχυνση της δίκης, μέσω της αποσυμφορήσεως, και ορθώς, των πρωτοδικείων. Έτσι, πέραν της εκδικάσεως των εφέσεων, ανατέθηκε στα εφετεία η πρωτόδικη εκδίκαση των υποθέσεων με αντικείμενο άνω των 150.000 ευρώ. Ο αριθμός των τελευταίων αυτών υποθέσεων δεν υπερβαίνει στατιστικώς το 10% του συνόλου. Με την επιχειρούμενη νέα ρύθμιση, σε αντιστάθμισμα της αναθέσεως του έργου αυτού στα εφετεία, εισάγονται όλες οι εφέσεις στα πρωτοδικεία. Ο αριθμός των υποθέσεων αυτών υπερβαίνει σε ποσοστό το 50% του συνόλου [είναι κοινώς γνωστό ότι το Δημόσιο ασκεί έφεση σε κάθε περίπτωση]. Έτσι, τα πρωτοδικεία επιβαρύνονται ακόμη περισσότερο σε σχέση με τη ρύθμιση που ίσχυε προ του ν. 3900/2010. Δηλαδή, η κατανομή των υποθέσεων ανάμεσα σε εφετεία και πρωτοδικεία καθιστά τη θέση των πρωτοδικείων δυσμενέστερη, όχι μόνο σε σχέση με τη ρύθμιση του 3900/2010, αλλά ακόμη και σε σχέση με τη ρύθμιση του ν. 3659/2008, με την οποία ορθώς είχε ανατεθεί η εκδίκαση των εφέσεων στο φυσικό τους δικαστή, που είναι, βεβαίως, τα εφετεία και όχι τα πρωτοδικεία. Επομένως, η επιχειρούμενη ρύθμιση, ακόμη και αν, κατά τους εμπνευστές της, στοχεύει στην επιτάχυνση, θα αποδειχθεί τελικώς στην πράξη ότι οδηγεί στην επιβράδυνση, αφού «βουλιαγμένα» δεν είναι τα εφετεία αλλά τα πρωτοδικεία, τα οποία όχι μόνο δεν ελαφρύνει, αλλά τα επιβαρύνει έτι περαιτέρω.
Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, πρέπει κάποια στιγμή να γίνει από όλους κατανοητό ότι η έφεση, όταν προβλέπεται, πρέπει να δικάζεται από εφέτη, δηλαδή δικαστή ανώτερου βαθμού, άλλως παραβιάζεται η φύση του πράγματος.
Γεώργιος Βαρούνας, Εφέτης ΔΔ, Προϊστάμενος Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης.
Απευθύνω έκκληση στο νομοθέτη να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το έργο του. Γιατί περί αυτού πρόκειται. Δεν είναι δυνατόν να αφαιρείται η αρμοδιότητα των Πρωτοδικείων να δικάζουν εφέσεις στις 17-12-2010 (ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 3900/2010) και μετά ένα χρόνο η αρμοδιότητα να επιστρέφει πάλι, όταν, μάλιστα, και στις δύο περιπτώσεις η αιτιολογία (σκοπός του νόμου) είναι η ίδια : επιτάχυνση της δικαιοσύνης. Πλέον ούτε τα προσχήματα δεν τηρούνται. Η προηγούμενη ρύθμιση δεν δοκιμάστηκε. Πού είναι η ασφάλεια δικαίου; Εκεί που μάλλον θα καταλήξουν όλες οι αρχές δικαίου καθώς και τα άρθρα του Συντάγματος που δεν βολεύουν πολύ. Πέραν τούτου, το άρθρο αυτό έρχεται και σε αντίφαση με άλλα άρθρα ως προς τη θέση του νομοθέτη απέναντι στον έλληνα δικαστή : είναι άραγε ο μέσος δικαστής τόσο αργός, ανεπαρκής και αδιάφορος, ώστε να μην μπορεί να προαχθεί κανονικά και να χρειάζεται να απειλείται με στέρηση μισθού για να κάνει τη δουλειά του (άρθρα 91 και 94) ή είναι τόσο νομικά επαρκής ώστε να κρίνει μόνος του (ακόμη και εάν μόλις βγήκε από τη Σχολή Δικαστών) φορολογικές και τελωνειακές υποθέσεις μέχρι 150.000 ευρώ;
H εν λόγω ρύθμιση με την οποία επιδιώκεται εκ νέου η αναδιάρθρωση της κθύλην αρμοδιότητας των διοικητικών δικαστηρίων είναι άστοχη και πρέπει να αποσυρθεί.Επιχειρείται πριν αποτιμηθούν τα αποτελέσματα των μεταβολών που επέφερε ο ν.3900/2010 στο κεφάλαιο αυτό.Αλλωστε ,στην αιτιολογική έκθεση δεν περιέχονται στοιχεία που να δικαιολογούν την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων και μάλιστα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα .Λόγοι ταχύτερης διεκπεραίωσης των φορολογικών υποθέσεων( 156.862 εκκρεμείς στα δ.πρωτοδικεία έναντι 8.590 στα δ.εφετεία ,στις 20-7-2011 ) επέβαλαν τη ρύθμιση οι άνω των 150.000 € υποθέσεις να κρίνονται σε πρώτο και τελευταίο βαθμό ανεκκλήτως από το Εφετείο.Η εκδίκαση αυτών ανεκκλήτως αντισταθμίζεται από το γεγονός ότι οι υποθέσεις αυτές κατά κανόνα σοβαρές ,κρίνονται από τριμελή σύνθεση.¨Ηδη στα πρωτοδικεία μετά τις μεταβολές που επήλθαν με τους ν.3659/2008 και 3900/2010, τα 2/3 των υποθεσεων είναι αρμοδιότητας μονομελούς.Η προτεινόμενη ρύθμιση μόνο δυσλειτουργία θα προκαλέσει στα δικαστήρια και θα «τινάξει κυριολεκτικά στον αέρα » τις φορολογικές δίκες καθόσον καμία υπόθεση δεν πρόκειται να εκδικασθεί αλλά θα παραπέμπονται στο νέο αρμόδιο καθύλην δικαστήριο.Πέραν αυτού τα περιφερειακά πρωτοδικεία δεν θα μπορούν να συγκροτήσουν συνθέσεις για την εκδίκαση των εφέσεων κατά των αποφάσεων των μονομελών τους . Εν κατακλείδι, επιχειρείται η κατάργηση των τριμελών συνθέσεων των πρωτοδικείων ,πράγμα εντελώς αδικαιολόγητο.
Εδώ ο νομοθέτης «έχασε τη μπάλα». Είναι δυνατό μέσα σε ένα χρόνο να ανεβάζει την αρμοδιότητα του μονομελούς από 20.000 € σε 150.000 €; Άλλες εφέσεις να δικάζονται από το τριμελές πρωτοδικείο και άλλες από το μονομελές εφετείο; Γιατί οι ρυθμίσεις περί αρμοδιότητας να είναι «λαβύρινθος»; Δεν μπορεί να υπάρξει κάποια απλή, ξεκάθαρη και πάγια ρύθμιση; Είναι τόσο δύσκολο; Ας νομοθετήσει επιτέλους ένας απλός πολίτης με κοινό νου!
Την ποιότητα των αποφάσεων τι σκέφθηκε κανείς, ενόψει του περιορισμένου αριθμού των δικαστών, του αριθμού των εκκρεμουσών υποθέσεων και των νέων ρυθμίσεων όσον αφορά τη χρέωση ανά δικαστή; Ο δικαστής, ευτυχώς ποτέ μέχρι σήμερα δεν υπήρξε διεκπεραιωτής των υποθέσεων που χρεωνόταν. Με κανένα τρόπο δεν μπορεί κανείς δικαστής να ανταποκριθεί στο φόρτο εργασίας που επιβάλλεται με το νέο νομοσχέδιο.
Είναι δυνατόν να ανατίθενται στον πρωτοδίκη που δικάζει στο μονομελές και εκδίδει απόφαση δίχως η υπόθεση να έχει περάσει από την τριβή της διάσκεψης του τριμελούς, φορολογικές και τελωνειακές υποθέσεις τόσο μεγάλου χρηματικού αντικειμένου (οι οποίες είναι κατά τεκμήριο και οι πιο σοβαρές); Οι νέοι πρωτοδίκες του ενός ή των δύο ετών πώς θα ανταποκριθούν;
Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη εάν η παραπάνω μεταβολή στις αρμοδιότητες θα αφορά και τις εκκρεμείς υποθέσεις. Διαφορετικά, οι υποθέσεις θα παραπέμπονται από δικαστήριο σε δικαστήριο, λόγω της προηγούμενης πρόβλεψης του άρθρου 6 παρ.6 του Κ.Δ.Δ. ότι η έφεση κατά αποφάσεων του μονομελούς πρωτοδικείου δικάζεται (από την ισχύ του Ν.3900/2010)πάντα από το μονομελές εφετείο.
Η ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου είναι μια καλή ευκαιρία να λυθεί το πρόβλημα με την κατά τόπον αρμοδιότητα στις υποθέσεις αλλοδαπών (χορήγηση άδειας διαμονής από Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας και πλέον Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης). Θα ήταν προς όφελος της δικαιοσύνης να υπάρξει μια ρύθμιση ώστε η κατά τόπον αρμοδιότητα στις υποθέσεις αυτές να εξαρτάται από την έδρα του Γραφείου Μετανάστευσης και Αλλοδαπών, το οποίο κατ’ εντολή του ΓΓΠ και πλέον του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης εκδίδει τις πράξεις αυτές. Με το ισχύον σύστημα έχουν βουλιάξει από υποθέσεις αλλοδαπών τα δικαστήρια που βρίσκονται σε πόλη-έδρα περιφέρειας, ενώ στο μέλλον ο φόρτος θα μετατεθεί στα δικαστήρια τα οποία βρίσκονται σε πόλη-έδρα αποκεντρωμένης διοίκησης.
Παρατηρείται πάλι το άτοπο να μην υπάρχει δεύτερος βαθμός δικαιοδοσίας στις πιο σοβαρές φορολογικές υποθέσεις. Επίσης, ενόψει του μεγάλου φόρτου των πρωτοδικείων είναι λάθος να εισαχθούν εκ νέου εφέσεις σ’ αυτά. Ειδικά, στα μικρά δικαστήρια σε κάποιες περιπτώσεις δεν θα είναι δυνατόν να σχηματισθεί σύνθεση, για να δικάσει αυτές τις εφέσεις, αφού η εκκαλούμενη απόφαση θα έχει εκδοθεί από πρωτοδίκη του ίδιου δικαστηρίου. Θα πρέπει, λοιπόν, να αλλάξει αυτή η διάταξη, ώστε όλες οι εφέσεις να πηγαίνουν στο Εφετείο.