1. Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 10 παύουν να ισχύουν οι ουσιαστικές διατάξεις του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου και στις περιοχές αυτές εφαρμόζεται η ισχύουσα στην Επικράτεια, γενική ή ειδική νομοθεσία για τα εμπράγματα και λοιπά εγγραπτέα δικαιώματα και τις εγγραπτέες πράξεις, είτε πρόκειται για δικαιώματα ιδιωτών, είτε για δικαιώματα του ελληνικού Δημοσίου ή άλλων ν.π.δ.δ..
2. Εμπράγματα δικαιώματα σε ξένο πράγμα ή δικαίωμα, που υφίστανται κατά τον χρόνο εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξης, αλλά δεν αναγνωρίζονται από το εφεξής ισχύον δίκαιο, διατηρούνται σε ισχύ. Στις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου εφαρμόζεται αναλογικά, ως προς την έκταση, το περιεχόμενο, τη δυνατότητα μεταβίβασης ή επιβάρυνσης, την προστασία και κατάργησή των δικαιωμάτων, το ισχύον δίκαιο.
3. Δικαίωμα που αποκτήθηκε με τη χρησικτησία του άρθρου 63 του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου, της οποίας ο χρόνος έχει ήδη συμπληρωθεί κατά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 10, αναγνωρίζεται με δικαστική απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 2664/1998 (Α’ 275) και διορθώνεται η εγγραφή. Οι διατάξεις για τη χρησικτησία του Αστικού Κώδικα και της λοιπής νομοθεσίας, εφαρμόζονται από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 10 και στη χρησικτησία που είχε αρχίσει υπό το καθεστώς ισχύος του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου, αλλά ο χρόνος της δεν είχε συμπληρωθεί. Το δικαίωμα δεν αποκτάται προτού συμπληρωθεί ο χρόνος, τον οποίο προβλέπουν οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα και της λοιπής νομοθεσίας. Η έναρξη, η αναστολή και η διακοπή κρίνονται, ως προς τον χρόνο πριν από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης, από το έως τότε ισχύον δίκαιο.
4. Σε περίπτωση ακινήτων, τα οποία κατά την προσαρμογή καταχωρίσθηκαν ως ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 9, δεν εφαρμόζονται εκ μόνης της εγγραφής αυτής οι διατάξεις για την προστασία των ακινήτων του ελληνικού Δημοσίου, εκτός εάν το ελληνικό Δημόσιο προβάλλει ίδια δικαιώματα. Σε κάθε περίπτωση εφαρμόζεται η διοικητική διαδικασία των άρθρων 8 έως 12 του α.ν. 1539/1938 (Α΄488).
Στο άρθρο 24 παρ 3. ορίζεται «Δικαίωμα που αποκτήθηκε με τη χρησικτησία του άρθρου 63 του Κτηματολογικού Κανονισμού Δωδεκανήσου, της οποίας ο χρόνος έχει ήδη συμπληρωθεί κατά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 10, αναγνωρίζεται με δικαστική απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 2664/1998 (Α’ 275) και διορθώνεται η εγγραφή». Όμως η παράγραφος 2 του άρθρου 13 ν. 2664/1998 αναφέρεται σε αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Αυτό σημαίνει ότι σε αγωγή χρησικτησίας με δεκαπενταετία που συμπληρώθηκε πριν την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης θα απαιτείται πλέον όχι τελεσίδικη δικαστική απόφαση όπως είναι τώρα αλλά προστίθεται αδικαιολόγητα ένα ακόμα δικαστικό στάδιο και σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 1192 ΑΚ ώστε η απόφαση να καταστεί αμετάκλητη. Επίσης, δεν θα υπάρχει η δυνατότητα υπογραφής πρακτικού εξώδικης επίλυσης διαφοράς κατά 214Α ΚΠολΔ ή πρακτικό διαμεσολάβησης αφού η εν λόγω διάταξη αναφέρεται αποκλειστικά σε δικαστική απόφαση.
Χέρι χέρι με τον κανονισμό, να αποφύγουμε τις προθεσμίες. Το άρθρο 4 του Σ και η ισότητα δεν ελήφθη υπόψη στο σχέδιο; Η διαφορετική οριοθέτηση θα συμπορεύεται και αυτή μέχρι την διαπιστωτικη πράξη; Μάλλον ναι. Κατάργηση τουλάχιστον το άρθρο 3. Θα έγραφε ιστορία αυτό το σχέδιο με αυτή την μεταρρύθμιση και εσείς φροντισατε να περάσει αδιάφορο.
Πάλι εξαιρέθηκαν τα σημαντικότερα προβλήματα που έπρεπε να προβλεφθούν όπως το άρθρο 3 του κανονισμού αφού η κατάργηση του Κανονισμού δεν είναι άμεση.
Χωρίς άμεση κατάργηση του Κανονισμού εξακολουθεί να υφίσταται η διοικητική αδράνεια (αδιαφορία) αναφορικά με το ιδιοκτησιακό ζητήμα των ιδιοκτητών του παραλιακού μετώπου.
Αλήθεια δεν σας κάνει εντύπωση ότι υπάρχουν 10.000 ακίνητα που διώκονται από το δημόσιο με την αιτιολογία ότι βρίσκονται στον αιγιαλό; Δεν είδατε όταν χαράχθηκε η ΠΟΑ πως δεν υπάρχουν αυτά τα ακίνητα στα όρια της και ότι αυτά που υπάρχουν είναι οι καντίνες του Δήμου που ξεφύτρωσαν εξαιτίας των ανύπαρκτων αποστάσεων του άρθρου 3 του Κανονισμου;
Να καταργηθούν άμεσα τουλάχιστον οι διατάξεις του άρθρου αυτού να μπει μια τάξη στο σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του νησιού την ακτογραμμή του.
Diladi den katargeite amesos o kanonismos? Otan kai ama oloklirothoun ta panta? diladi gia deka xronia toulaxiston akoma tha isxuei o italikos nomos gia ton aigialo kai tin paralia? diladi pali ta spitia mas tha kindineuoun me katadafisi kai tha sernomaste sta dikastiria? Mpravo kali douleia ekanan pali oi foreis…Dikastiria anakopes prostima. Den paraxoroume tin gi mas amaxitoi.
Πάλι η κατάργηση του κανονισμού με άγνωστο ορίζοντα, να εξυπηρετούνται οι δικηγόροι και να πληρώνουμε για τις ανακοπές για τους κοινόχρηστους. Ο παππούς μου έχει δικαστική τελεσίδικη απόφαση του 1981 που ορίζει πως η ιδιοκτησία μου βρίσκεται εκτός αιγιαλού και παραλίας και στο Κτηματολόγιο Ρόδου δεν του επετράπει η κτηματογράφηση εξαιτίας του άρθρου 3 του κανονισμού. Απο τότε 290.000 ευρώ πρόστιμα απο την ΚΥΔ με πρόφαση πως είμαστε εντός αιγιαλού ενώ με την ΠΟΑ είμαστε εκτός. Να καταργηθεί το άρθρο 3 του Κανονισμού με αυτό το νομοσχέδιο να μπορέσουμε να κτηματογραφήσουμε τα σπίτια μας που βρίσκονται εκτός του αιγιαλού και παραλίας
Άρθρο 24: Διαπιστωτική πράξη όταν το κτηματολόγιο ΑΕ ολοκληρώσει την διαδικασία; Δηλαδή μιλάμε για 7 τουλάχιστον χρόνια. Με λόγια ο σκοπός τους επετεύχθη, τα κατάφεραν και πάλι. Αξιότιμοι Νομοθέτες με το παρόν σχέδιο ο Κτηματολογικός Κανονισμός θα είναι ακόμα σε ισχύ μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών. Τα σπίτια και οι εκτάσεις που κληρονομήσαμε απο τους παππούδες και τους προπαπούδες μας, που αντιτάσσονταν των κατακτητών όπως έλεγαν οι Ιταλοί δήθεν, ενω ο πραγματικός λόγος ήταν η τότε τουριστική ιταλική ανάπτυξη, με αποδεδειγμένες ιστορικά απορροφήσεις υπερ του Ιταλικού Δημοσίου και σκόπιμα εξαίρεσαν της ιδιοκτησίες μας της κτηματογράφησης που τώρα θεωρούνται εντός κοινόχρηστων χώρων του Αιγιαλού και της Παραλίας απο τις ιταλικές διατάξεις και μας έχουν διαλύσει οικονομικά και ψυχικά πληρώνοντας απο το υστέρημα μας σε ανακοπές πρωτοκόλλων κατεδάφισης και προστίμων θα παραμείνει έτσι; Το άρθρο 26 του νόμου 2971/2001 που δίνει ισχύ στον κανονισμό που με αυτό το σχέδιο καταργείτε θα παραμείνει; H οριοθέτηση των κοινόχρηστων χώρων του Αιγιαλού θα εξακολουθήσei να γίνεται με το άρθρο 3 του κανονισμού και οι ιδιοκτησίες μας που βρίσκονται 250 μέτρα μακριά απο την ακτογραμμή θα θεωρούνται ακόμα αιγιαλός και να χαθεί έτσι απλά η ευκαιρία μιας συμπληρωματικής κτηματογράφησης; Θα ήταν ένα ακόμα «έγκλημα» κατά των περιουσιών μας που απο το 1947 μέχρι σήμερα δεν έχουν ακόμα ενσωματωθεί με την Ελλάδα και βρίσκονται ακόμα δέσμιες των κατακτητών.