1. Το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 9 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:
«Δεν συνυπολογίζονται οι παρεπόμενες αιτήσεις για καρπούς, τόκους και έξοδα , καθώς και η αξίωση χρηματικής ικανοποίησης για ηθική βλάβη ή ψυχική οδύνη όταν σωρεύονται με άλλες αξιώσεις».
2. Στο άρθρο 17 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας προστίθεται περίπτωση 1 ως εξής και οι περιπτώσεις 1, 2 και 3 αναριθμούνται σε 2, 3 και 4 αντίστοιχα:
«1) το διαζύγιο, η ακύρωση του γάμου, η αναγνώριση της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας του γάμου, οι σχέσεις των συζύγων κατά τη διάρκεια του γάμου, οι οποίες πηγάζουν απ’ αυτόν, καθώς και εκείνες της παραγράφου 1 του άρθρου 614».
3. Η παράγραφος 1 του άρθρου 94 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:
«Στα πολιτικά δικαστήρια και για την κατάρτιση της έγγραφης συμφωνίας του συναινετικού διαζυγίου οι διάδικοι έχουν υποχρέωση να παρίστανται με πληρεξούσιο δικηγόρο».
Άρθρο 06: Καθ’ ύλη αρμοδιότητα των Μονομελών Πρωτοδικείων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01: Νομικά πρόσωπα
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 02: Τόκος επιδικίας
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διαζύγιο
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 04: Διαθήκη
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05: Κληρονομητήριο
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 06: Καθ’ ύλη αρμοδιότητα των Μονομελών Πρωτοδικείων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 07:Δικαστική μεσολάβηση
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 08:Αναβολή συζήτησης λόγω απεργίας, αποχής, κ.λ.π.
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 09: Διαδικασία στα Πολυμελή Πρωτοδικεία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10: Πρακτικό μεσολάβησης-Εκτελεστός τίτλος εγγραφής υποθήκης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11: Ηλεκτρονική έκδοση αποφάσεων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 12:Παράβολο ενδίκων μέσων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ειδικές διαδικασίες-Προκατάθεση προτάσεων
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ανακοπή κατά διαταγής πληρωμής
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ειδικές διαδικασίες-Συζήτηση
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ασφαλιστικά μέτρα-Προσωρινή διαταγή
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 17: Υποθέσεις εκουσίας δικαιοδοσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Κήρυξη αλλοδαπού τίτλου εκτελεστού στην Ελλάδα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 19:Ανακοπές στην αναγκαστική εκτέλεση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20:Υποθέσεις εκουσίας δικαιοδοσίας βάσει ειδικών νόμων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21:ΚΕΔΕ-Δήλωση τρίτου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22: Τροποποίηση διατάξεων του Πτωχευτικού Κώδικα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23: Ρυθμίσεις για την δικαστική απέλασηΆρθρο 23: Ρυθμίσεις για την δικαστική απέλαση
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 24: Τροποποίηση των άρθρων 110, 308, 314, 331, 333, 361, 362, 381, 407 ΠΚ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25: Αναπροσαρμογή ποσών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26: Ρυθμίσεις για την εξαίρεση των δικαστικών προσώπων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27: Τροποποίηση του άρθρου 43 ΚΠΔ
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 28: Ρυθμίσεις για την έγκληση
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 29: Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 30: Ρυθμίσεις για την προανάκριση και την ανάκριση
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 31: Τροποποίηση των περί προσωρινής κράτησης διατάξεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 32: Ρυθμίσεις για την αυτοπρόσωπη εμφάνιση ενώπιον των συμβουλίων
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 33: Τροποποιήσεις στα άρθρα 111, 273, 322, 340, 349, 408, 474 και 489 ΚΠΔ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34: Τροποποίηση των άρθρων 409 και 410 ΚΠΔ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 35: Τροποποίηση του άρθρου 551 ΚΠΔ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36: Αναπροσαρμογή ποσών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 37: Ρύθμιση για τους νόμους 2960/2001 και 4002/2011 και τροποποίηση του π.δ. 106/2007 και της Υγειονομικής διάταξης Α5/3010/1985
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 38: Πταισματικές παραβάσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Τροποποίηση του ν. 3386/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40: Εκκρεμείς δίκες μετά την πρότυπη δίκη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41:Συνοπτική έκθεση δικογράφου και ηλεκτρονική διεύθυνση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 42: Ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση δικογράφου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 43: Συνέπειες μη αποστολής φακέλου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Πληρεξουσιότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Διαδικασία σε Συμβούλιο για την αποδοχή ενδίκων βοηθημάτων και μέσων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46: Δικαστική δαπάνη
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 47: Αρμοδιότητα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 48: Συνοπτική έκθεση δικογράφου και ηλεκτρονική διεύθυνση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49: Ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση δικογράφου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50: Δικαστικός συμβιβασμόςΆρθρο 50: Δικαστικός συμβιβασμός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51: Διαδικασία σε Συμβούλιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52:
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53: Δικαιούμενοι στην άσκηση αίτησης για δίκαιη ικανοποίηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54: Αρμόδιο συμβούλιο για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον του Συμβουλίου της ΕπικρατείαςΆρθρο 54: Αρμόδιο συμβούλιο για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55: Αρμόδια συμβούλια για την καθυστέρηση εκδίκασης υποθέσεων ενώπιον των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Αίτηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57: ΔιαδικασίαΆρθρο 57: Διαδικασία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58: Κριτήρια για την επιδίκαση δίκαιης ικανοποίησηςΆρθρο 58: Κριτήρια για την επιδίκαση δίκαιης ικανοποίησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 59: Εκτέλεση της απόφασηςΆρθρο 59: Εκτέλεση της απόφασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60: Ειδικές επιτροπές για τις εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον του ΕΔΑΔΆρθρο 60: Ειδικές επιτροπές για τις εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον του ΕΔΑΔ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61: Αίτηση επιτάχυνσης στην ακυρωτική δίκηΆρθρο 61: Αίτηση επιτάχυνσης στην ακυρωτική δίκη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62: Αίτηση επιτάχυνσης στην διοικητική δίκη ουσίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 63: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3886/2010Άρθρο 63: ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3886/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 64: Διαφορές που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του ν. 3894/2010Άρθρο 64: Διαφορές που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του ν. 3894/2010
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65: Αποδοχή αποφάσεων από τη διάδικο αρχήΆρθρο 65: Αποδοχή αποφάσεων από τη διάδικο αρχή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66: Πράξεις επιβολής διοικητικών κυρώσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68: Σώμα Μελών Επιτροπών Επιλύσεως Διοικητικών Αμφισβητήσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 69:Άρθρο 69:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 70:Άρθρο 70:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 71:Άρθρο 71:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 72:Άρθρο 72:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 73:Άρθρο 73:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 74:Άρθρο 74:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 75:Άρθρο 75:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 76:Άρθρο 76:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 77:Άρθρο 77:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 78:Άρθρο 78:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 79:Άρθρο 79:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 80:Άρθρο 80:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 81:Άρθρο 81:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 82:Άρθρο 82:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 83:Άρθρο 83:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 84:Άρθρο 84:
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 85:Άρθρο 85:
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86:Συγκρότηση Εφετείου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 87: Κανονισμοί
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 88: Κλήρωση συνθέσεωνΆρθρο 88: Κλήρωση συνθέσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 89: Όριο ηλικίας-Κωλύματα διορισμού
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 90: Κωλύματα εντοπιότητας
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 91: Μισθός – θέματα δικαστικών διακοπών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 92: Αναρρωτική άδειαΆρθρο 92: Αναρρωτική άδεια
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 93: Εκπαιδευτική άδεια
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 94: Προαγωγές
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 95: Μεταθέσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 96: ΑργίαΆρθρο 96: Αργία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 97: Θέση εκτός υπηρεσίαςΆρθρο 97: Θέση εκτός υπηρεσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98: Προαγωγή διοικητικών δικαστών στο Συμβούλιο της Επικρατείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 99: Παρατηρητές-Προσφυγή σε ολομέλεια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 100: Τροποποίηση των άρθρων 77 και 78 του ν. 1756/1988
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 101: Τροποποίηση του άρθρου 79 του ν. 1756/1988Άρθρο 101: Τροποποίηση του άρθρου 79 του ν. 1756/1988
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102: Επιθεώρηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 103: Περιφέρειες επιθεώρησηςΆρθρο 103: Περιφέρειες επιθεώρησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 104: Κλίμακα αξιολόγησης-Επιθεώρηση στο Ελεγκρικό ΣυνέδριοΆρθρο 104: Κλίμακα αξιολόγησης-Επιθεώρηση στο Ελεγκρικό Συνέδριο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 105: Κλήρωση Συμβουλίου Επιθεώρησης στο Συμβούλιο της ΕπικρατείαςΆρθρο 105: Κλήρωση Συμβουλίου Επιθεώρησης στο Συμβούλιο της Επικρατείας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 106: Τροποποίηση των άρθρων 84 και 85 του ν. 1756/1988Άρθρο 106: Τροποποίηση των άρθρων 84 και 85 του ν. 1756/1988
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 107: Πειθαρχικά παραπτώματα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 108: Πειθαρχικά ΣυμβούλιαΆρθρο 108: Πειθαρχικά Συμβούλια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 109: Διατάξεις για τη Γενική Επιτροπεία της Επικράτειας του Ελεγκτικού ΣυνεδρίουΆρθρο 109: Διατάξεις για τη Γενική Επιτροπεία της Επικράτειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 110: Αστικές εταιρίες δικαστικών επιμελητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 111:
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 112:
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 113: Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 114:
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Δεκεμβρίου 2011, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Δεκεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
22 Σχόλια 907 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Η πρόταση για μη συνυπολογισμό στο αντικείμενο της διαφοράς της χρηματικής ικανοποίησης και της ψυχικής οδύνης μπορεί να οδηγήσει σε άτοπα όταν π.χ σε ένα θανατηφόρο τροχαίο ζητείται μόνο αποζημίωση για το καταστραφέν όχημα και ψυχική οδύνη.Νομίζω ότι ήδη αντιμετωπίζεται επαρκώς το πρόβλημα με την υποχρέωση καταβολής δικαστικού ενσήμου και στις αναγνωριστικές αγωγές.
Ως προς το άρθρο 6 παρ. 3 του σχεδίου νόμου:
Γενικά το άρθρο 94 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας πρέπει ν’ αντικατασταθεί ως εξής:
ΑΡΘΡΟ 94
1. Στα πολιτικά δικαστήρια,ενώπιον των δικαστών των πολιτικών δικαστηρίων και στην διαδικασία κατάρτισης έγγραφης συμφωνίας του συναινετικού διαζυγίου, οι διάδικοι έχουν την υποχρέωση να παρίστανται με πληρεξούσιο δικηγόρο.
2. Επιτρέπεται η δικαστική παράσταση διαδίκου μόνο στις εξής περιπτώσεις: α) στις διαφορές ενώπιον του Ειρηνοδικείου, των οποίων το αντικείμενο, κατά το άρθρο 466 ΚΠολΔ, θεωρείται μικροδιαφορά, καθώς και στα ασφαλιστικά μέτρα αρμοδιότητας του Ειρηνοδικείου και β) για ν’ αποτραπεί επικείμενος κίνδυνος.
3. Στις περιπτώσεις της παρ. 2 ο δικαστής έχει το δικαίωμα, εκτιμώντας τις ιδιαίτερες περιπτώσεις, να υποχρεώσει τον διάδικο να προσλάβει δικηγόρο.
ΑΙΤΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ:
Με τη συνεχή αύξηση της υλικής αρμοδιότητας των Ειρηνοδικείων που ανέρχεται ήδη στο ποσό των 20.000 Ευρώ, καθώς και με την υπαγωγή στο Δικαστήριο αυτό της εκδίκασης και σωρείας άλλων διαφορών, καθίσταται προφανές ότι συντριπτικά μεγάλο ποσοστό του όγκου των υποθέσεων των πολιτικών δικαστηρίων, ιδιαίτερα στα επαρχιακά Πρωτοδικεία, θα εκδικάζεται πλέον, σε πρώτο βαθμό, από τα Ειρηνοδικεία. Μετά μάλιστα τη μεταβολή που επήλθε με το άρθρο 3 παρ. 2 ν. 3472/2006 (ΦΕΚ Α΄135/4.7.2006) παρέχεται η δυνατότητα για ορθολογικότερη αξιοποίηση των Ειρηνοδικείων, καθώς και των υποθέσεων που εκδικάζονται από τα Ειρηνοδικεία, αφού το φαινόμενο της εκδίκασης ελάχιστου αριθμού υποθέσεων από ένα Ειρηνοδικείο και μεγάλου αριθμού υποθέσεων από ένα άλλο Ειρηνοδικείο στον ίδιο Νομό ή στο ίδιο Πρωτοδικείο, μπορεί να εκλείψει με μια ορθολογική κατανομή και εκδίκαση των υποθέσεων σ’ αυτά.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 94 παρ. 1 και 2 ΚΠολΔ, στα πολιτικά δικαστήρια οι διάδικοι υποχρεούνται να παρίστανται με πληρεξούσιο δικηγόρο, ενώ επιτρέπεται η παράστασή τους χωρίς πληρεξούσιο δικηγόρο στα Ειρηνοδικεία, στα ασφαλιστικά μέτρα και σε περιπτώσεις αποτροπής επικείμενου κινδύνου.
Δυστυχώς, αρκετοί δικηγόροι, ενώ συντάσσουν αυτοί τα δικόγραφα που απευθύνονται στα Ειρηνοδικεία , υπό την επίφαση της νομιμότητας που τους παρέχει η παραπάνω διάταξη του άρθρου 94 παρ. 2α ΚΠολΔ, δεν τα υπογράφουν οι ίδιοι, αλλά είτε θέτουν την υπογραφή του εντολέα τους, είτε του υποδεικνύουν να τα υπογράψει αυτός, αποφεύγοντας έτσι την καταβολή, μέσω των προκαταβαλλομένων εξόδων δίκης από τους Δικηγορικούς Συλλόγους, με την έκδοση των γραμματίων είσπραξης αυτών, κατά την κατάθεση των αντίστοιχων δικογράφων, του παρακρατουμένου και αποδιδομένου στο Δημόσιο από τους Δικηγορικούς Συλλόγους φόρου (ίσου με ποσοστό 15% επί της αναγραφομένης δικηγορικής αμοιβής), ΦΠΑ 23% (αφού δίδεται η δυνατότητα μη έκδοσης ΑΠΥ για υποθέσεις που οι δικηγόροι δεν φαίνονται παριστάμενοι σε δικαστήρια) των δικαιωμάτων υπέρ του ΕΤΑΑ (Ταμείο Νομικών – ΚΕΑΔ – ΤΥΔΕ), των Δικηγορικών Συλλόγων, των Ταμείων Προνοίας ή των Λογαριασμών Ενίσχυσης και Αλληλοβοηθείας των Δικηγόρων (Λ.Ε.Α.Δ.), αλλά και των διανεμητικών λογαριασμών των Δικηγορικών Συλλόγων, καταβολές που γίνονται με την επικόλληση των αντιστοίχων ενσήμων ή με παρακράτηση των ποσών μέσω των γραμματίων προκαταβολής δικαστικών εξόδων. Είναι βέβαιο ότι το φαινόμενο αυτό θα εξακολουθήσει να συμβαίνει. Με τον τρόπο αυτό, αφενός δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, λόγω της μη πληρωμής των παραπάνω δαπανών και της αποκόμισης μεγαλύτερου οικονομικού οφέλους, αφετέρου στερούν το Δημόσιο, τους Δικηγορικούς Συλλόγους, τα ταμεία αλληλοβοήθειας (ΛΕΑΔ, διανεμητικοί λογαριασμοί) και τα ασφαλιστικά Ταμεία, από αναγκαία για την εκτέλεση των σκοπών τους έσοδα, ενώ συμβάλλουν στη δημιουργία μιας εικόνας απαξιωτικής, τόσο για τους δικηγόρους στο σύνολό τους, όσο και για την αξία και σημασία του δικηγορικού λειτουργήματος. Με την τελευταία αύξηση της υλικής αρμοδιότητας των Ειρηνοδικείων και την συνακόλουθη αύξηση του αριθμού των κατατιθέμενων εισαγωγικών δικογράφων (αγωγών, κλήσεων) η κατάσταση προσέλαβε ανησυχητικές διαστάσεις, οι οποίες θα ενταθούν ακόμη περισσότερο με την υπό ψήφιση υπαγωγή σωρείας υποθέσεων στην αρμοδιότητα των Ειρηνοδικείων.
Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και σε πάρα πολλές περιπτώσεις συζήτησης αιτήσεων και αγωγών στα Δικαστήρια, όταν δεν απαιτείται διαδικασία εξέτασης μαρτύρων (όπου φυσικά είναι απαραίτητη «από τα πράγματα» η παράσταση Δικηγόρου). Ενώ οι δικηγόροι βρίσκονται μαζί με τους διαδίκους στο ακροατήριο, δηλώνουν (χωρίς να παρίστανται) ότι «οι διάδικοι παρίστανται αυτοπρόσωπα» και παραδίδουν οι ίδιοι (οι Δικηγόροι) τα απαιτούμενα σχετικά επί της έδρας, με αποτέλεσμα να επέρχονται όσα προαναφέρονται και για τις καταθέσεις των δικογράφων.Δεν είναι δυνατό να θεωρεί κανείς στην σημερινή εποχή, ότι είναι δυνατό να συντάσσει μόνος του ο,μη έχων νομικές γνώσεις, διάδικος δικόγραφα και εν γένει νομικά κείμενα και πολύ περισσότερο να ανταπεξέρχεται μόνος του στην διαδικασία διεξαγωγής δίκης
Με την προτεινόμενη τροποποίηση το φαινόμενο αυτό θα εκλείψει σε απολύτως ικανοποιητικό βαθμό, προς όφελος του Κράτους, των ασφαλιστικών Ταμείων, των Δικηγορικών Συλλόγων, των Ταμείων Προνοίας Δικηγόρων και των Ταμείων Αλληλοβοηθείας των Δικηγορικών Συλλόγων, αλλά και των ιδίων των δικηγόρων στο σύνολό τους, ενώ στις υποθέσεις με μικρό αντικείμενο (μικροδιαφορές), που η πρόσληψη δικηγόρου θα είναι ασύμφορη από οικονομική άποψη, θα παρέχεται η δυνατότητα στους διαδίκους – ενάγοντες να υπογράφουν οι ίδιοι τα εισαγωγικά δικόγραφα, είτε και να παρίστανται αυτοπρόσωπα στις σχετικές δίκες, όπως και στις περιπτώσεις ασφαλιστικών μέτρων αρμοδιότητας ειρηνοδικείου, όπου οι περισσότερες εξ αυτών αφορούν περιπτώσεις προσβολής ή διατάραξης νομής και παραγράφονται εντός έτους από την τέλεσή τους, κατά κανόνα δε η οικονομική αξία του αντικειμένου τους είναι χαμηλή.
δηλαδή σχεδόν όλα τα θανατηφορά τροχαία, υποθέσεις ιατρικών σφαλμάτων, προσβολών διά του τύπου, ναυάγια, κατασκευαστικά ελαττώματα,εργατικά, ολόκληρη η Εκουσία θα δικάζονται απο Ειρηνοδίκες δεν ξέρω τι θα δικάζει το Μονομελές Τακτική ή ειδική ή Εκουσία, ή και το Πολυμελές… είναι δυνατόν?/??????????????????????????????? και οι εφέσεις κατα αυτών των αποφάσεων απο Μονομελή Πρωτοδικεία που στελεχώνονται απο δικαστές που δεν έχουν ακόμη την εμπειρία και την εξιδείκευση… .. δεν ξέρω αν αυτό το νομοσχέδιο θα συνεχίσει να έχει αυτόν τον προσβλητικό για όλους μας τίτλο αλλά το επόμενο σίγουρα θα έχει ως τιτλο «για την καταπολέμηση των φαινομένων κακοδίκίας»
Σωστή η διάταξη αλλά όπως και το όλο νομοσχέδιο δε θα λειτουργήσει χωρίς τη στελλεχωση ειρηνοδικείου. Γενικά ορθή η αποσυμφόρηση Πολυμελών (πολιτικών) δικαστηρίων
κ. Γεωργουλέα, συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρησή Σας και της έδωσα θετική ψήφο. Πλην όμως έχω να παρατηρήσω ότι η «τεχνητή» διόγκωση των κονδυλίων, δυστυχώς, δεν είναι τίποτε άλλο από «νόμιμη άμυνα» δηλαδή, προσπάθεια για ταχύτερη δικάσιμο, ορθότερη κρίση και έκδοση απόφασης εξοπλισμένης με το σύνολο των ενδίκων μέσων. Μην κατηγορείται τους Δικηγόρους όταν απλά προσπαθούν να προστατεύσουν τον φουκαρά πολίτη.
Ενόψει της αύξησης της καθ’ ύλην αρμοδιότητας των Ειρηνοδικείων, ενόψει της συσσώρευσης πολλών χιλιάδων Αιτήσεων στα Ειρηνοδικεία για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, ενόψει του μεγάλου αριθμού των κενών οργανικών θέσεων (τακτικών και έκτακτων) στα Ειρηνοδικεία, ενόψει των πολλών και εύλογων παραπόνων των πολιτών για την καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης, ενόψει του ότι δεν ενδείκνυται για λόγους οικονομίας (δαπάνες διεξαγωγής διαγωνισμού) και για λόγους καθυστέρησης του διαγωνισμού (αποτελέσματα – δημοσιεύσεις – προθεσμίες – κοινοποιήσεις κ.λ.π.), η προκήρυξη και διεξαγωγή νέου διαγωνισμού Ειρηνοδικών, κ.λ.π.
Για όλους τους λόγους αυτούς θα πρέπει να ορισθεί ως βάση εισαγωγής στον τελευταίο διαγωνισμό Ειρηνοδικών ο βαθμός έξι (6).
Είναι προφανές ότι με τον μη συνυπολογισμό του αιτήματος χρηματικής ικανοποίησης στην αξία του αντικειμένου της δίκης, επιχειρείται η δραστική αφαίρεση αυτοκινητιστικών υποθέσεων από τα Πρωτοδικεία και η υπαγωγή τους στα Ειρηνοδικεία.
Ενδεχομένως να είναι σωστό, αφού τα Ειρηνοδικεία ήδη έχουν αποκτήσει εμπειρία και εξοικίωση, αφού δικάζουν τις περισσότερες αυτοκινητιστικές διαφορές, η φύση και δυσκολία των οποίων συνήθως δεν παραλλάζει πολύ από το γεγονός ότι υπήρξε σοβαρός τραυματισμός ή θάνατος, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το αίτημα χρηματικής ικανοποίησης.
Άν αυτός είναι όμως ο στόχος, έπρεπε απλώς να μεταφερθούν όλες οι αυτοκινητιστικές διαφορές στα ειρηνοδικεία ευθέως και όχι έμμεσα, μέσω του μη συνυπολογισμού του αιτήματος για χρηματική ικανοποίηση. Γιατί έτσι θα καταλήξουν στα ειρηνοδικεία και πολλές άλλες υποθέσεις, στις οποίες δεν έχουν την κατάλληλη εμπειρία. Σκεφτείτε δηλαδή υποθέσεις ιατρικών σφαλμάτων, προσβολών διά του τύπου, ναυάγια, κατασκευαστικά ελαττώματα (βλ. ricomex). Τέτοιες υποθέσεις θα δικάζονται σε πρώτο βαθμό από ειρηνοδίκες και σε δεύτερο από έναν πρωτοδίκη (αν δεν υπάρχουν υλικές ζημιές, που πολλές φορές δεν θα υπάρχουν πάνω από 20000 €)? Αγαπητοί Μανδαρίνοι, και πάλι είδατε το δέντρο και χάσατε το δάσος. Ξανασκεφτείτε το !
Δύο παρατηρήσεις στην πρώτη παράγραφο:
(α) Οταν η αγωγή αφορά ΜΟΝΟ χρηματική ικανοποίηση, πώς θα προσδιορίζεται το αντικείμενο της δίκης; Εχω την άποψη, ότι στην περίπτωση αυτή πρέπει να ισχύσει η γενική διάταξη (Ειρηνοδικείο έως τις 20.000 ευρώ κ.λ.π.). Διαφορετικά υπάρχει το ενδεχόμενο να ασκείται αρχικά η αγωγή χρηματικής ικανοποίησης στο Ειρηνοδικείο και μετά την δημιουργία του δεδικασμένου να ασκείται η αποζημιωτική αγωγή στο καθ’ ύλην αρμόδιο (πιθανόν ανώτερο) δικαστήριο, το οποίο, όμως, θα δεσμεύεται από το δεδικασμένο του (κατώτερου) δικαστηρίου
(β) Ειδικά ως προς τις εργατικές διαφορές, για τις οποίες δεν οφείλεται δικαστικό ένσημο έως το ποσό της αρμοδιότητος Ειρηνοδικείου, θα λαμβάνεται υπόψη το αίτημα χρηματικής ικανοποίησης; Π.χ. αν με την αγωγή ζητείται το ποσό των 20.000 ευρώ για μισθούς και το ποσό των 5.000 ευρώ για χρηματική ικανοποίηση, ήτοι εν όλω 25.000 ευρώ, θα πρέπει να καταβληθεί δικαστικό ένσημο; Νομίζω ότι χρειάζεται διευκρίνιση.
Είναι τραγικη η ποηγούμενη τροποποίηση του ΚΠοΛΔ σύμφωνα με την οποία στις αναγνωριστικές αγωγές υφίσταται υποχρέωση καταβολή δικαστικού ενσήμου. Αυτό στερεί την δικαστική προστασία, σε πρόσωπα όπως ορφανά από τροχαίο, απλήρωτους εργαζόμενους με μπλοκ, θύματα βίας και άλλων αδικοπραξιών κλπ. Σημειώνεται οτι στις περιπτώσεις αυτές και ιδίως στο ζήτημα της ψυχικής οδύνης, όσο και με καλή πρόθεση να λειτουργήσει ο ενάγων, δεν είναι ευχερής ο εκ προιμίου εύλογος προσιορισμός του ύψους της αξίωσης.
Άμεσα θα πρέπει (και μάλιστα στο άρθρο αυτό) θα πρέπει να υπάρξει σχετική ρύθμιση.
Αγης Τάτσης
οι ειρηνοδίκες δεν έχουν την κατάρτιση να κρίνουν τέτοιες διαφορές, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ. Δηλαδή σε ένα τροχαίο με θύμα πεζό και ελαχίστου ποσού αξιώσεις άλλης φύσεως πέραν της ψυχικής οδύνης (έξοδα κηδείας) θα κρίνει το Ειρηνοδικείο? Είναι πολύπλοκες υποθέσεις, όπου μπορεί να εμπλέκονται πολλοί διάδικοι με πρόσθετες παρεμβάσεις, προσεπίκλησες κλπ όταν πχ πεζός παρασύρεται από ΙΧ σε δρόμο όπου γίνονται έργα και εμπλέκονται ο δήμος, η εργολάβος εταιρία, ο υπεργολάβος, ο οδηγός και πολλοί άλλοι …. και θα κρίνει ο ειρηνοδίκης?
ΑΠ’ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΤΟ ΛΕΓΟΜΕΝΟ «ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ», ΑΦΟΥ ΑΥΤΟ ΑΠ’ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔ. ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ, ΚΛΠ. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ;
Αύξηση της αρμοδιότητας των ειρηνοδικείων, ναι, καθώς στοιχίζουν λιγότερο στο κράτος, αλλά τα κενά των θέσεών τους πότε θα καλυφθούν??
Είναι δυνατό να ανταπεξέλθουν οι εναπομείναντες στις νέες, εκτεταμένες, αυτές αρμοδιότητες? Θα προκύψει στ’ αλήθεια αρνησιδικία, καθώς οι υπάρχοντες ειρηνοδίκες δε θα προλαβαίνουν να επεξεργάζονται τόσο μεγάλο όγκο υποθέσεων!
Με την προτεινομένη τροποποίηση του άρθρου 9 εδ. β΄ ΚΠολΔ επιχειρείται – ορθότατα – η καταστολή του απαραδέκτου φαινομένου της τεχνητής διογκώσεως του αντικειμένου της δίκης με την προσθήκη υπερβολικού κονδυλίου ηθικής βλάβης ή ψυχικής οδύνης, προκειμένου να αχθεί η υπόθεση προς κρίση σε ανώτερο Δικαστήριο. Ωστόσο, θα ήταν ορθότερο ( προς αποφυγήν υπερβολών ) να προβλεφθεί ότι η αξίωση χρηματικής ικανοποιήσεως λόγω ηθικής βλάβης δεν συνυπολογίζεται,μόνο όταν το ποσόν αυτής υπερβαίνει το σύνολο των πάσης φύσεως υλικών ζημιών του ενάγοντος. Αγωγή με μόνο αίτημα την επιδίκαση χρηματικής ικανοποιήσεως λόγω ηθικής βλάβης να μην καταλαμβάνεται από τον περιορισμό αυτό, ενώ η αξίωση χρηματικής ικανοποιήσεως λόγω ψυχικής οδύνης, συρρέουσα με λοιπές, συνήθως ελάσσονος ύψους, αξιώσεις ( εξόδων κηδείας, στερήσεως υπηρεσιών κλπ. ) ομοίως να εξαιρείται. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπισθούν, κατά τη γνώμη μου, άτοπα σε σχέση με την οριοθέτηση της καθ’ ύλην αρμοδιότητος του Μονομελούς Πρωτοδικείου και του Ειρηνοδικείου, ιδίως στις διαφορές του άρθρου 681Α ΚΠολΔ.
Κατάργηση θέσεων πρωτοδικών με παράλληλη αύξηση θέσεων ειρηνοδικών ή καθιέρωση του ειρηνοδίκη ως εισαγωγικού βαθμού στην ιεραρχία της δικαιοσύνης, οι συνέπειες του νομοθετήματος δεν εχουν υπολογισθεί σε πραγματικές τιμές και σε ανθρωποώρες εργασίας, δεν είναι δυνατόν να ανταπεξέλθουν τα ειρηνοδικεία λόγω ιδιαιτεροτητων σε αυτό το τσουναμι που έρχεται
Φοβούμαι ότι υπάρχει εσφαλμένη φιλοσοφία και μεθοδολογία για την επίτευξη της επιτάχυνσης. Μεταφέροντας την ύλη στα είτε επιβαρυμένα είτε ανοργάνωτα ειρηνοδικεία δεν κερδίζουμε χρόνο. Θα χάσουμε πολύ περισσότερο. Απλοποιήστε την ουσιαστική νομοθεσία (η απελευθέρωση των μισθώσεων υπήρξε χαρακτηριστικό παράδειγμα). «Σπάστε» τις ρήτρες αποκλειστικής αρμοδιότητας δικαστηρίων Αθηνών (π.χ. δίνοντας τη δυνατότητα να δικάζονται υποθέσεις όπου υπάρχουν υποκαταστήματα ή νομικές υπηρεσίες). Θα αποσυμφορήσετε τα κεντρικά δικαστήρια, θα μοιραστεί όγκος σε όλη την Ελλάδα (και, για όσους το θεωρούν μείζον) θα μοιραστεί και δικηγορική ύλη στην επικράτεια). Δόστε εκ παραλλήλου,τουλάχιστον, δυνατότητα συμβατικής σύστασης προσημειώσεως (χωρίς να τη φορτώσετε με άπειρα τέλη).
Προχειρότητα διατυπώσεων: Για ποιο λόγο στο νέο άρθρ. 17 παρ. 1 ΚΠολΔ θα απαριθμούνται αναλυτικά οι διαφορές του άρθρ. 592 παρ. 1 , ενώ εκείνες του άρθρ. 614 παρ. 1 θα αναφέρονται δια παραπομπής;
Επίσης στην αρμοδιότητα ενός δικαστηρίου δεν υπάγονται «το διαζύγιο» ή «οι σχέσεις των συζύγων», αλλά οι διαφορές που αφορούν τα ανωτέρω (βλ. άρθρ. 592 παρ. 1).
Το ότι δεν δίδεται σημασία σε τέτοια «τυπικά» ζητήματα συχνά σημαίνει ότι δεν δίδεται σημασία ούτε σε άλλα, πολύ σπουδαιότερα.
Το μόνο που θα καταφέρει η τροποποίηση του δευτέρου εδαφίου του άρθρου 9 (όπως και πολλές άλλες του παρόντος ΝΣΧ είναι να μεταφέρει μεγάλο μέρος της δικαστηριακής ύλης από το Πρωτοδικείο στα Ειρηνοδικείο. Τι θα πει «ορθός προσδιορισμός» και όχι παρελκυστικός; Αντίθετα, παρελκυστική είναι η διάταξη, που εισάγει δύο μέτρα και δύο σταθμά. Εάν αγωγή έχει αίτημα μόνο για ψυχική οδύνη της οικογένειας ή μόνο για ηθική βλάβη του ανάπηρου, αιτήματα που συνήθως υπερβαίνουν τα 20.000 € τότε αυτές οι αγωγές θα είναι αρμοδιότητας Μονομελούς Πρωτοδικείου. Εάν συμπεριληφθούν στην ίδια αγωγή και τα έξοδα κηδείας π.χ. ύψους 3.000 €, τότε αυτή θα κρίνεται στο Ειρηνοδικείο….. Το να γεμίσει ύλη το Ειρηνοδικείο θα επιφέρει ταχύτητα και βελτίωση στην απονομή της δικαιοσύνης; Μάλλον δικαστές και υπαλλήλους πρέπει να διορίσετε για να αποσυμφορηθεί η κατάσταση.
Δηλαδή, η ηθική βλάβη (όπως μέχρι σήμερα οι τόκοι) δεν θα λαμβάνεται υπ΄όψη για τον υπολογισμό του δικαστικού ενσήμου,που ευνοεί φυσικά τους ενάγοντες.Βέβαια έτσι θα αυξηθεί στις περιπτώσεις που υπάρχει απαίτηση και για ηθική βλάβη η μέχρι τώρα (ήδη επιβαρυμένη) υλική αρμοδιότητα του ειρηνοδικείου.
Το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 9 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής….
Επιτέλους ορθός προσδιορισμός και όχι παρελκυστικός
1. Το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 9 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:
«Δεν συνυπολογίζονται οι παρεπόμενες αιτήσεις για καρπούς, τόκους και έξοδα , καθώς και η αξίωση χρηματικής ικανοποίησης για ηθική βλάβη ή ψυχική οδύνη όταν σωρεύονται με άλλες αξιώσεις».
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !!! Αυτή η διάταξη είναι όλα τα λεφτά…
Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσοι δικηγόροι »φούσκωναν την ηθική βλάβη για να επαχθή η υπόθεση στο Πρωτοδικείο αντί του Ειρηνοδικείου…
Πόσες φορές θα αλλάξετε τους Κώδικες; Πότε θα καταλάβετε ότι η πολυνομία δεν θα οδηγήσει ποτέ σε ταχύτερους ρυθμούς απόδοσης δικαιοσύνης; Πότε θα παραδεχθείτε ότι αν δεν στελεχωθούν επαρκώς οι υπηρεσίες, η κατάσταση θα χειροτερεύει διαρκώς;
Κατ’ αρχήν οι συνεχείς τροποποιήσεις των βασικών Κωδίκων, όπως ο ΚΠολΔ, προκαλούν ανασφάλεια δικαίου στους πολίτες καθώς σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζουν δίκαιη και σύντομη δίκη.H υπαγωγή και του διαζυγίου με αντιδικία στο Μονομελές εξυπακούεται από τις πρόσφατες τροποποιήσεις του ΚΠολΔ και σίγουρα η δικάσιμος θα είναι σύντομη καθώς το Μονομελές απογυμνώνεται από αρμοδιότητες, μεταφέροντας το πρόβλημα αποκλειστικά στα Ειρηνοδικεία, οι δικαστές των οποίων επαναλαμβάνω και εδώ ότι αδυνατούν λόγω ανεπαρκούς κατάρτισης να ανταπεξέλθουν.Η υποχρεωτική παράσταση με δικηγόρο στην κατάρτιση της συμφωνίας συναινετικού, προφανώς γίνεται ενώπιον δικαστηρίου κι όχι ενώπιον συμβολαιογράφου.Για το λόγο όμως ότι πολλές αρμοδιότητες μεταφέρονται στο Ειρηνοδικείο προτείνω να αλλάξει και η δεύτερη παράγραφος του 94 και να καθιερώσει την υποχρεωτική παράσταση με δικηγόρο και στο Ειρηνοδικείο για υποθέσεις έως 12.000 ευρώ.