Σκοπός του παρόντος είναι η υποβοήθηση του έργου των δικαστικών και εισαγγελικών αρχών και η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των δικαστικών υπηρεσιών με την ανάθεση σε εξειδικευμένο προσωπικό του Υπουργείου Δικαιοσύνης αστυνομικών καθηκόντων, καθώς και καθηκόντων που απαιτούν ειδικές επιστημονικές γνώσεις, τα οποία, κατά το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο, ασκούνται από το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας και ιδιώτες, αντιστοίχως, με αποτέλεσμα την εμφάνιση πρακτικών δυσχερειών ή δυσλειτουργιών και την καθυστέρηση στην απονομή της δικαιοσύνης. Με τη σύσταση της Δικαστικής Αστυνομίας, ως μιας εξειδικευμένης υπηρεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, επιδιώκονται η αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων του προσωπικού που πρόκειται να τη στελεχώσει, η λειτουργική κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των τομέων της, η ύπαρξη της αναγκαίας υπηρεσιακής συνοχής για την εκπλήρωση των σκοπών της και η επιτάχυνση των διαδικασιών απονομής της δικαιοσύνης.
Αρχική Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 – Σκοπός
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 – Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΣΥΣΤΑΣΗ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – Άρθρο 3 – Σύσταση – Εποπτεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Αρμοδιότητες Διεύθυνσης και περιφερειακών υπηρεσιών Δικαστικής Αστυνομίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ – Άρθρο 5 – Στελέχωση Δικαστικής ΑστυνομίαςΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ – ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ – Άρθρο 5 – Στελέχωση Δικαστικής Αστυνομίας
- 21 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΙ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ – Άρθρο 6 – Ιθαγένεια
- 111 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Ηλικία διορισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 9 – ΥγείαΆρθρο 9 – Υγεία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Σωματικά προσόντα – Ύψος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 – Ποινική καταδίκη και υποδικίαΆρθρο 11 – Ποινική καταδίκη και υποδικία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 – Δικαστική συμπαράστασηΆρθρο 12 – Δικαστική συμπαράσταση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 – Απόλυση από άλλη θέση για πειθαρχικούς λόγους
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 – Χρόνος συνδρομής προϋποθέσεων διορισμούΆρθρο 14 – Χρόνος συνδρομής προϋποθέσεων διορισμού
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ – ΠΛΗΡΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – Άρθρο 15 – Πλήρωση θέσεων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ – ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ – ΒΑΘΜΟΙ – ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ – Άρθρο 16 – Σύσταση οργανικών θέσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 – Βαθμοί Υπαλλήλων πολιτικού τομέα της Δικαστικής ΑστυνομίαςΆρθρο 17 – Βαθμοί Υπαλλήλων πολιτικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Βαθμοί Υπαλλήλων αστυνομικού τομέα της Δικαστικής Αστυνομίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Θέσεις ανά κατηγορία – Τυπικά προσόντα – Καθήκοντα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – Άρθρο 20 – Προκήρυξη του διαγωνισμούΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – Άρθρο 20 – Προκήρυξη του διαγωνισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Αιτήσεις συμμετοχής – Έλεγχος δικαιολογητικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 – Επιτροπές του διαγωνισμούΆρθρο 22 – Επιτροπές του διαγωνισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Διεξαγωγή του διαγωνισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 – Βαθμολόγηση υποψηφίων στη γραπτή και προφορική εξέτασηΆρθρο 24 – Βαθμολόγηση υποψηφίων στη γραπτή και προφορική εξέταση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ – ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ – Άρθρο 25 – Υποχρέωση διορισμούΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ – ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ – Άρθρο 25 – Υποχρέωση διορισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Πράξη διορισμούΆρθρο 26 – Πράξη διορισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – Κοινοποίηση της πράξης διορισμούΆρθρο 27 – Κοινοποίηση της πράξης διορισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 – Κατάρτιση υπαλληλικής σχέσηςΆρθρο 28 – Κατάρτιση υπαλληλικής σχέσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Ορκωμοσία – Ανάληψη υπηρεσίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 – Ανάκληση διορισμούΆρθρο 30 – Ανάκληση διορισμού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 – ΑναδιορισμόςΆρθρο 31 – Αναδιορισμός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ – ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ – Άρθρο 32 – Δοκιμαστική υπηρεσίαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ – ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ – Άρθρο 32 – Δοκιμαστική υπηρεσία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 – Εισαγωγική εκπαίδευση και επιμόρφωσηΆρθρο 33 – Εισαγωγική εκπαίδευση και επιμόρφωση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑIΟ Η΄ – ΕΞΕΛΙΞΗ –ΠΡΟΑΓΩΓΗ – ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ – Άρθρο 34 – Βαθμολογική εξέλιξηΚΕΦΑΛΑIΟ Η΄ – ΕΞΕΛΙΞΗ –ΠΡΟΑΓΩΓΗ – ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ – Άρθρο 34 – Βαθμολογική εξέλιξη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 – Διαδικασία προαγωγών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Επιλογή προϊστάμενων οργανικών μονάδων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 – Θητεία, αναπλήρωση και παύση προϊσταμένωνΆρθρο 37 – Θητεία, αναπλήρωση και παύση προϊσταμένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ – ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ – Άρθρο 38 – ΚατανομήΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ – ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ – Άρθρο 38 – Κατανομή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 – ΜετακίνησηΆρθρο 39 – Μετακίνηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 – Λόγοι και διαδικασία μεταθέσεωνΆρθρο 40 – Λόγοι και διαδικασία μεταθέσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 – Απόσπαση – ΜετάταξηΆρθρο 41 – Απόσπαση – Μετάταξη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ – ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ – Άρθρο 42 – Υπηρεσιακά ΣυμβούλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄ – ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ – ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ – Άρθρο 42 – Υπηρεσιακά Συμβούλια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 – Κανονισμός ΛειτουργίαςΆρθρο 43 – Κανονισμός Λειτουργίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 – Ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων Δικαστικής Αστυνομίας – Αναλογική εφαρμογή διατάξεωνΆρθρο 44 – Ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων Δικαστικής Αστυνομίας – Αναλογική εφαρμογή διατάξεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 45 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Μεταβατικές διατάξεις για το προσωπικό και τους προϊσταμένους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Ιουλίου 2022, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
19 Ιουλίου 2022, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 178 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Επιπλέον, είναι προφανές ότι θα απαιτηθούν τροποποιήσεις κυρίως στον ΚΠΔ αλλά και στις δικονομίες των λοιπών δικαστηρίων, σε κανονισμούς δικαστηρίων κλπ.εφόσον το προτεινόμενο ΣχΝ αφορά όλους τους τομείς της ελληνικής δικαιοσύνης. Πρέπει επίσης να φωτιστεί επαρκώς η σχέση και αλληλεπίδραση του με τον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Δικαστικών Λειτουργών, ο οποίος και αυτός θα πρέπει να τροποποιηθεί. Κατά την άποψη μου η ρύθμιση αυτή έπρεπε να ενταχθεί στα προσφάτως ψηφισθέντα νομοσχέδια, διότι ως έχει είναι αποσπασματική. Επιμένω ιδιαίτερα στις αρμοδιότητες,στην εποπτεια κλπ…διότι τα ζητήματα επιλογής και διορισμού του προσωπικού, στα οποία επιμένει ιδιαιτέρως το προτεινόμενο ΣχΝ θα μπορούσαν να ρυθμιστούν ακόμη και με Π.Δ..
Τέλος, κρίνω επιβεβλημένη την αποστολή του ΣχΝ για γνωμοδότηση στα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας, τα οποία θα εισφέρουν αποφασιστικά στη βελτίωση του, κατά λόγο αρμοδιότητας το καθένα.
Η ρύθμιση ως έχει έχει σοβαρές αδυναμίες!
Με τιμή!
Σ.Καρύδα
Πάρεδρος ΣτΕ
Σοβαρά προβλήματα αντισυνταγματικότητας – Ζητήματα που άπτονται της δικαστικής ανεξαρτησίας και παραβίασης της αρχής διάκρισης των λειτουργιών.
Πράγματι, είχαν υπάρξει νομοθετικές πρωτοβουλίες και στο παρελθόν και κατά την αντίληψη μου το σώμα αυτό θα έπρεπε να έχει τη μορφή Αρχής Επιβολής του Νόμου προς επιβοηθηση του έργου των Εισαγγελικών Λειτουργών, υπό την εποπτεία τους και την επιθεώρηση τους. Φαίνεται ότι αποτελεί πάγιο αίτημα των εισαγγελικών λειτουργών και ως εκ τούτου σε αυτό δεν μπορώ να πάρω θέση. Αν μπορεί να εισφέρει και στους άλλους τομείς της Δικαιοσύνης, ευπρόσδεκτο. Ωστόσο, ο τρόπος που οργανώνεται φοβάμαι ότι εγείρει σοβαρά ζητήματα αντίθεσης με τα άρθρα 26 και 87 επ. του Συντάγματος και με το άρθρο 92. Αυτό που κυρίως με προβληματίζει όσον αφορά το πολιτικό προσωπικό είναι ότι εφόσον δεν επιλέχθηκε η ενσωμάτωση του στον Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων και άρα δεν προκρίθηκε η υπαγωγή του στο καθεστώς των δικαστικών υπαλλήλων θα έχουμε το οξύμωρο υπαλληλικό πολιτικό προσωπικό να εποπτεύεται από δικαστικό λειτουργό, κατά λοιπά όμως όλη του η υπηρεσιακή κατάσταση να υπάγεται στον υπαλληλικό κώδικα και στα υπηρεσιακά συμβούλια του υπουργείου δικαιοσύνης και ορθώς, εφόσον συζητούμε περί δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι εκ του Συντάγματος υπάγονται σε υπηρεσιακά συμβούλια τα οποία συγκροτούνται κατά πλειοψηφία από ομοίως πολιτικούς δημόσιους υπαλλήλους. Βρίσκω λοιπόν τη ρύθμιση προβληματική από αυτήν την άποψη, εφόσον οι υπάλληλοι αυτοί εντάσσονται εντός της δικαστικής λειτουργίας. Παρατηρώ δε, χάρη στην εμπεριστατωμένη ιστορική ανάλυση της Ένωσης Εισαγγελικών Λειτουργών ότι σε παλαιότερη πρόταση η επιθεώρηση του σώματος αυτού ήταν στις αρμοδιότητες δικαστικού λειτουργού, σκέψη ορθή. Διατηρούσα αμφιβολίες αν έπρεπε να το θέσω αυτό το ζήτημα, όμως η αποστροφή της αναφερόμενης ως άνω ρύθμισης με οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι μάλλον έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα αντισυνταγματικότητας των προτεινόμενων διατάξεων, από την άποψη αυτή. Να θυμίσω ότι ακόμη και η ενσωμάτωση των ΙΔΑΧ στα δικαστήρια προβλημάτισε πολύ, και έγινε τελικώς αποδεκτή αλλά με επιφυλάξεις και εγγυήσεις. Περαιτέρω, παρατηρώ απουσία σαφούς οριοθέτησης των αρμοδιοτήτων, απουσία πρόβλεψης των αναγκαίων τεχνοοικονομικων πόρων για την ορθολογική οργάνωση και λειτουργία του σώματος αυτού, δεν υπάρχει καν πρόβλεψη εξουσιοδοτικης διάταξης για το ζήτημα αυτό, δεν με πείθει ιδιαίτερα η χρησιμότητα του στρατιωτικού αστυνομικού προσωπικού, εφόσον απουσιάζει πρόβλεψη για μεταγωγές κρατουμένων κλπ, πολύ σύντομα δε οι επιδόσεις θα γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Η Δικαστική Αστυνομία είναι απαραίτητη για όλους τους λόγους που αναφέρονται , όχι όμως με τη μορφή που προτείνεται (νομίζω στη Γαλλία είναι οργανωμένη ως Αρχή Επιβολής του Νόμου για τη δίωξη σοβαρού εγκλήματος, τρομοκρατίας κλπ, είμαστε μακριά από αυτό το παράδειγμα).
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω την απουσία ειδικότερης πρόβλεψης για την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από το σώμα αυτό, το οποίο θα διαχειρίζεται μεγάλο όγκο δεδομένων, μεταξύ αυτών και ευαίσθητων ( άρθρο 9 ΓΚΠΔ και ν. 4624/2019) αναλόγως του σκοπού επεξεργασίας.
Και οι μεταβατικές διατάξεις εγείρουν ζητήματα ως προς την στελέχωση , επιλογή προϊσταμένων μόνον από το Υπουργείο Δικαιοσύνης κλπ.
Συμπερασματικά εκτιμώ ότι η ρύθμιση ως έχει δεν είναι ώριμη για να κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση και χρήζει σημαντικών βελτιώσεων.. Εκτιμώ ότι η εφαρμογή της είναι εξόχως προβληματική και θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που ευελπιστεί να λύσει.Οι προθέσεις αγαθές…αλλά με διακηρύξεις δεν γίνονται μεταρρυθμίσεις …ούτε εκτιμώ ότι η πρόταση αυτή αποτελεί και εκ των σημαντικότερων μεταρρυθμίσεων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, όπως παρουσιάστηκε. Ένα φτωχό..τεχνοκρατικό νομοθέτημα, απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στην εισηγητική έκθεση των έως και σήμερα νομοθετικών πρωτοβουλιών, με ασαφή στοχοθεσία, στα όρια η μάλλον και κατά παραβίαση του Συντάγματος….Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να εισφέρει στην επιτάχυνση κλπ…της απονομής της Δικαιοσύνης, αλλά με τι εγγυήσεις? Αλλά για να το διατυπώσω και διαφορετικά, δεν αισθάνομαι ασφαλής να αναθέτω άσκηση δικαιοδοτικού έργου σε δημόσιο υπάλληλο υπό τον πειθαρχικό, υπηρεσιακό έλεγχο των υπηρεσιακών συμβουλίων του Υπαλληλικού Κώδικα, δηλαδή του Υπουργείου Δικαιοσύνης.Η απονομή της Δικαιοσύνης είναι έργο σύνθετο, πολυεπίπεδο και κατοχυρώνεται συνταγματικά.
Εύχομαι να ξανασκεφθείτε τη συμβατότητα της προτεινόμενης ρύθμισης με το Σύνταγμα.
Με τιμή!
Σπ.Καρυδα
Πάρεδρος ΣτΕ
LL.M. University of Luxembourg
Ok
Όλο αστυνομία. 3 χρόνια τώρα μόνο προσλήψεις αστυνομικών. Αστυνομία παντού αλλά στην υγεία, στο ΕΚΑΒ, στην πυροσβεστική, ακόμα και στο στράτευμα τίποτα. Παντού αστυνομία, γιατί;
Bravo