Στην παρ. 1 του άρθρου 290A του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α΄ 95) προστίθεται περ. γ’ και το άρθρο 290Α διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 290Α
Επικίνδυνη οδήγηση
1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή γ) οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 20 χλμ ανά ώρα, ή δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
2. Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.».
Αρχική Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών ΛειτουργώνΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 56 Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚ
ΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 56 Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚ
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Β ΄ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Άρθρο 3 Μετονομασία του Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης, του Συμβουλίου Σπουδών και των Συμβουλίων Διδασκόντων – Αντικατάσταση τίτλων Κεφαλαίων Γ, Δ και Ε ν. 4871/2021ΜΕΡΟΣ Β ΄ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Άρθρο 3 Μετονομασία του Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης, του Συμβουλίου Σπουδών και των Συμβουλίων Διδασκόντων – Αντικατάσταση τίτλων Κεφαλαίων Γ, Δ και Ε ν. 4871/2021
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προσαρμογές ως προς τον σκοπό λειτουργίας της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 3 ν. 4871/2021
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Προσαρμογή της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 6 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 6 Προσαρμογή των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4871/2021Άρθρο 6 Προσαρμογή των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Προσαρμογή των αρμοδιοτήτων του Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 8 Αρμοδιότητες Διευθυντών Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 4871/2021Άρθρο 8 Αρμοδιότητες Διευθυντών Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 9 Συμβούλια Σπουδών Δικαστικών Λειτουργών –Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4871/2021Άρθρο 9 Συμβούλια Σπουδών Δικαστικών Λειτουργών –Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4871/2021
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Προσαρμογή εκπαιδευτικού προσωπικού στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 49 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 Προσαρμογή της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 50 ν. 4871/2021Άρθρο 11 Προσαρμογή της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 50 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 Προσαρμογή του διοικητικού προσωπικού και των οργανικών μονάδων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών –Τροποποίηση άρθρου 51 ν. 4871/2021Άρθρο 12 Προσαρμογή του διοικητικού προσωπικού και των οργανικών μονάδων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών –Τροποποίηση άρθρου 51 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Πεδίο εφαρμογής των ρυθμίσεων για την επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Α στο ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 Διευθυντής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Β στον ν. 4871/2021Άρθρο 14 Διευθυντής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Β στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 Αρμοδιότητες Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Γ στον ν. 4871/2021Άρθρο 15 Αρμοδιότητες Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Γ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Συμβούλιο Σπουδών δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Δ στον ν. 4871/2021Άρθρο 16 Συμβούλιο Σπουδών δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Δ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Σπουδών Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Ε στον ν. 4871/2021Άρθρο 17 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Σπουδών Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Ε στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 Συμβούλιο Διδασκόντων Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΣΤ στον ν. 4781/2021Άρθρο 18 Συμβούλιο Διδασκόντων Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΣΤ στον ν. 4781/2021
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Ζ στον ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 Απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στον διαγωνισμό για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων και αιτήσεις συμμετοχής– Προσθήκη άρθρου 55Η στον ν. 4871/2021Άρθρο 20 Απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στον διαγωνισμό για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων και αιτήσεις συμμετοχής– Προσθήκη άρθρου 55Η στον ν. 4871/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Επιτροπή εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων– Προσθήκη άρθρου 55Θ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Στάδια του διαγωνισμού – Προσθήκη άρθρου 55Ι στον ν. 4871/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 Βαθμολόγηση υποψηφίων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΑ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Εγγραφή επιτυχόντων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΒ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Ιδιότητα εκπαιδευόμενου που πρόκειται να καταλάβει θέση δικαστικού υπαλλήλου – Προσθήκη άρθρου 55ΙΓ στον ν. 4871/2021
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 26 Μισθοδοσία και ασφάλιση εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΔ στον ν. 4871/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 Στάδια κατάρτισης των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Όρκος – Προσθήκη άρθρου 55ΙΕ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Εκλογή εκπροσώπων εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΣΤ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Προγράμματα σπουδών εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΖ στον ν. 4871/2021Άρθρο 29 Προγράμματα σπουδών εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΖ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 Διάρκεια πρώτου σταδίου κατάρτισης των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Απουσίες – Προσθήκη άρθρου 55ΙΗ στον ν. 4871/2021Άρθρο 30 Διάρκεια πρώτου σταδίου κατάρτισης των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Απουσίες – Προσθήκη άρθρου 55ΙΗ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Αξιολόγηση κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΙΘ στον ν. 4871/2021Άρθρο 31 Αξιολόγηση κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΙΘ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 Εξετάσεις ολοκλήρωσης πρώτου σταδίου κατάρτισης εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Κ στον ν. 4871/2021Άρθρο 32 Εξετάσεις ολοκλήρωσης πρώτου σταδίου κατάρτισης εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Κ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΚΑ στον ν. 4871/2021Άρθρο 33 Πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΚΑ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Διαδικασία και ολοκλήρωση δευτέρου σταδίου κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΚΒ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Τελικός βαθμός αποφοίτησης εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΓ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 Αξιολόγηση ήθους και συμπεριφοράς εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Ψυχιατρική διερεύνηση – Προσθήκη άρθρου 55ΚΔ στον ν. 4871/2021Άρθρο 36 Αξιολόγηση ήθους και συμπεριφοράς εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Ψυχιατρική διερεύνηση – Προσθήκη άρθρου 55ΚΔ στον ν. 4871/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Διάθεση προς διορισμό εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΕ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Πειθαρχική διαδικασία των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΣΤ στον ν. 4871/2021Άρθρο 38 Πειθαρχική διαδικασία των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΣΤ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Σκοπός διαρκούς επιμόρφωσης των δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΖ στον ν. 4871/2021Άρθρο 39 Σκοπός διαρκούς επιμόρφωσης των δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΖ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Προγράμματα επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΗ στον ν. 4871/2021
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επιλογή των δικαστικών υπαλλήλων που επιμορφώνονται – Προσθήκη άρθρου 55ΚΘ στην ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 Αξιολόγηση προγραμμάτων επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Λ στον ν. 4871/2021Άρθρο 42 Αξιολόγηση προγραμμάτων επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Λ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 Τόπος και χρόνος διεξαγωγής των προγραμμάτων επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΑ στον ν. 4871/2021Άρθρο 43 Τόπος και χρόνος διεξαγωγής των προγραμμάτων επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΑ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Οργάνωση προγράμματος επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΒ στον ν. 4871/2021Άρθρο 44 Οργάνωση προγράμματος επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΒ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Μέθοδοι επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΓ στον ν. 4871/2021Άρθρο 45 Μέθοδοι επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΓ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 Διοργάνωση διεθνών εκπαιδευτικών προγραμμάτων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΔ στον ν. 4871/2021Άρθρο 46 Διοργάνωση διεθνών εκπαιδευτικών προγραμμάτων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΔ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Προσθήκη άρθρου 55ΛΕ στον ν. 4871/2021Άρθρο 47 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Προσθήκη άρθρου 55ΛΕ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ Ν. 4765/2021, Ν. 4798/2021 ΚΑΙ Ν. 2190/1994 Άρθρο 48 Εισαγόμενοι για φοίτηση στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Προσθήκη περ. κβ’ στην παρ. 2 του άρθρου 2 ν. 4765/2021ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ Ν. 4765/2021, Ν. 4798/2021 ΚΑΙ Ν. 2190/1994 Άρθρο 48 Εισαγόμενοι για φοίτηση στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Προσθήκη περ. κβ’ στην παρ. 2 του άρθρου 2 ν. 4765/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49 Πλήρωση θέσεων δικαστικών υπαλλήλων – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4798/2021Άρθρο 49 Πλήρωση θέσεων δικαστικών υπαλλήλων – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50 Υπολογισμός χρόνου φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 20 ν. 4798/2021Άρθρο 50 Υπολογισμός χρόνου φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 20 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51 Συνδρομή της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών κατά την εισαγωγική εκπαίδευση των δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 125 ν. 4798/2021Άρθρο 51 Συνδρομή της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών κατά την εισαγωγική εκπαίδευση των δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 125 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 Επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 126 ν. 4798/2021Άρθρο 52 Επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 126 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53 Εξαίρεση αποφοίτων Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών από την παρακολούθηση προγράμματος εισαγωγικής εκπαίδευσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 138 ν. 4798/2021Άρθρο 53 Εξαίρεση αποφοίτων Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών από την παρακολούθηση προγράμματος εισαγωγικής εκπαίδευσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 138 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 Δυνατότητα διενέργειας διαγωνισμού για την εισαγωγή στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών και εγγραφής σε αυτήν κατά τις προεκλογικές περιόδους – Προσθήκη παρ. 21 στο άρθρο 28 ν. 2190/1994Άρθρο 54 Δυνατότητα διενέργειας διαγωνισμού για την εισαγωγή στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών και εγγραφής σε αυτήν κατά τις προεκλογικές περιόδους – Προσθήκη παρ. 21 στο άρθρο 28 ν. 2190/1994
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 56 Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 57 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 57 Έναρξη ισχύος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58Άρθρο 58
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 59Άρθρο 59
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Νοεμβρίου 2022, 20:45
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Νοεμβρίου 2022, 20:45
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
18 Σχόλια 65 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α (Εταιρία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων) –ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ
Επικίνδυνη οδήγηση από αμέλεια; Ενσυνείδητα οδηγεί.. Τα όρια ταχύτητας ορίζονται από τον ΚΟΚ και η παραβίαση τους απαγορεύεται γιατί σημαίνει αυξημένο κίνδυνο εμπλοκής σε σύγκρουση. Ποιος δεν το γνωρίζει..
Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ότι κάποιος που ξεπερνάει το όριο ταχύτητας ανά ώρα ή μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα ή κάνει αυτοσχέδιους αγώνες ή οδηγεί εξαιτίας σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές όλα να είναι από αμέλεια ….
α) Στους αυτοκινητοδρόμους (υφιστάμενο όριο ταχύτητας 130km/h) Για κακούργημα θα κατηγορηθούν όσοι την προκαλέσουν τρέχοντας με ταχύτητα πάνω από 190km/h.Είναι αδιανόητο και σύμφωνα με τις μελέτες του Π.Ο.Υγείας και των επιστημόνων της οδικής ασφάλειας- αποτέλεσμα αυτής της ταχύτητας θα είναι ο οδηγός θα σκοτωθεί ή και θα σκοτώσει άλλους.
β) Εντός κατοικημένης περιοχής (υφιστάμενο όριο ταχύτητας 50 km/h με υποσχόμενη την μείωση στα 30 km/h (σύμφωνα με την νέα Δεκαετία Δράσης 2021-2030 να θεσμοθετηθεί η ταχύτητα 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές-Δρόμοι για Ζωή), θα κατηγορηθούν για κακούργημα όσοι την προκαλέσουν τρέχοντας με ταχύτητα πάνω από 90km/h.Σύμφωνα με τον ΠΟΥ και όλους τους επιστημονικούς φορείς σημαίνουν σε περίπτωση παράσυρσης πεζού ή σύγκρουσης με ποδήλατο, ΕΠΗΟ, μοτοποδήλατο ή μοτοσικλέτα 100% βεβαιότητα πρόκλησης θανάτου του ευάλωτου χρήστη, ενώ και σε περίπτωση πλαγιομετωπικής ή μετωπικής σύγκρουσης αυτοκινήτων η πιθανότητα είναι η ίδια. Τι είδους Δικαιοσύνη είναι αυτή που νομοθετεί πως ένας οδηγός που τρέχει με υπερδιπλάσια του ορίου ταχύτητα (70km/h με όριο τα 30km/h) και σκοτώνει έξω από το σχολείο του ένα παιδί, στο δρόμο έναν ποδηλάτη, έναν ηλικιωμένο είναι απλά αμελής, όταν μ αυτή την ταχύτητα η πιθανότητα να σκοτώσει ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου είναι 100%!
γ) Όσον αφορά στην οδήγηση στη ΛΕΑ είναι σε σωστή κατεύθυνση. Καθίσταται επιβεβλημένο να κρίνονται ποινικά αξιόμεμπτες οι συμπεριφορές οδηγών, που ενσυνείδητα υπερβαίνουν το οριζόμενο όριο ταχύτητας του ΚΟΚ ή κινούνται παρανόμως επί της Λ.Ε.Α με αποτέλεσμα να θέτουν σε κίνδυνο την ιδιοκτησία, αλλά κυρίως τη σωματική ακεραιότητα των λοιπών χρηστών της οδού και προφανώς τη δική τους.
δ)Για πολλοστή φορά χρόνια τώρα η εγκατάλειψη θύματος δεν συμπεριλαμβάνεται στα κακουργήματα.
Η επιστημονική, ηθική και νομική προσέγγιση του ζητήματος των τροχαίων από υπερβολική ταχύτητα (το συχνότερο αίτιο θανατηφόρων τροχαίων) επιτάσσει αφ ενός τον δραστικό περιορισμό των ορίων ταχύτητας (30km/h στις κατοικημένες περιοχές, 110 km/h στους αυτοκινητόδρομους) όπως έχουν ήδη κάνει οι ασφαλέστερες κυκλοφοριακά χώρες του κόσμου. Την αυστηρή επιτήρηση και διοικητική αντιμετώπιση των παραβατών. Και την απόδοση κατηγοριών σε βαθμό κακουργήματος σ όλους τους παραβάτες του ορίου ταχύτητας που προκαλούν τροχαίες θανατηφόρες ή με σοβαρά τραυματισμό συγκρούσεις.
Δεν υπάρχει σήμερα ΚΑΝΕΙΣ που να μη γνωρίζει πως Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ. Αυτός που τρέχει με 150 ή 190 km/h στον αυτοκινητόδρομο ή με 70 ή 90 km/h σε κατοικημένη περιοχή το πράττει συνειδητά, γνωρίζοντας τους κινδύνους και όχι από … αμέλεια. Όπως γνωρίζουν όλοι τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την ένατη συχνότερη αιτία θανάτου παγκοσμίως και την πρώτη αιτία θανάτου για ανθρώπους ηλικίας 15 – 29 ετών και η κυριότερη αιτία πρόκλησης τροχαίων είναι η υπερβολική ταχύτητα η οποία συμβάλλει τόσο στη σφοδρότητα της σύγκρουσης όσο και στη σοβαρότητα ενδεχόμενου τραυματισμού, συχνά και θανάσιμου.
20 Νοεμβρίου- Τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων -WDoR 2022 Στα φώτα της δημοσιότητας στη ΔΙΚΑΙΩΣΗ-ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Η επιβολή του νόμου για την οδική κυκλοφορία, η ενδελεχής έρευνα μετά από σύγκρουση για να διαπιστωθεί εάν έχει διαπραχθεί ένα έγκλημα και να αποτραπεί η επανάληψη, η ποινική δίωξη όπου χρειάζεται και η αστική αποζημίωση αποτελούν μέρος του συστήματος δικαιοσύνης. Όταν εφαρμόζεται σοβαρά, δίκαια και με συνέπεια, ένα τέτοιο σύστημα είναι αυτό που αξίζουν και επιθυμούν τα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων που έχουν τραυματιστεί ή σκοτωθεί ένα μέλος της οικογένειας ως αποτέλεσμα κάποιου νόμου – παράβασης ή αμέλειας, καθώς αποτελεί επίσης βασικό παράγοντα πρόληψη και αυτό θα σήμαινε ότι αντλούνται διδάγματα από τις τραγωδίες τους ώστε να μην επαναληφθούν.
Διατυπώνω σύντομα την άποψή μου, γιατί έχω τις αμφιβολίες μου αν και κατά πόσο λαμβάνονται υπόψιν τα σχόλια – από τα οποία κάποια είναι πολύ εύστοχα και αν ληφθούν υπόψιν πράγματι θα βοηθήσουν την οδική ασφάλεια – ή είναι για το θεαθήναι, να υπάρχει άρωμα δημοκρατικότητας.
Διάβασα όλα τα σχόλια πού έχουν αναρτηθεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης.
Με καλύπτει το σχόλιο/παρέμβαση του συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα. Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και τραγική, η κατάθεση του βιώματος του Σωτου Κύρου που αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές τι συμβαίνει μετά από ένα τροχαίο και είσαι το θύμα.
Παρατηρήσεις: η δικαιοσύνη όσον αφορά τα τροχαία είναι τραγικά αργή, άρα δεν είναι δικαιοσύνη. Η αληθινή δικαιοσύνη δεν μπορεί παρά να είναι γρήγορη. Στην Ελλάδα της πολυνομίας, της ασυλίας των οδηγών αυτοκινήτων που είναι υπεύθυνοι για θανατηφόρα τροχαία, της ίσως μυστικά διακινούμενης οδηγίας ή πρακτικής να αποφεύγονται να οδηγούνται άνθρωποι στη φυλακή για τέτοιου είδους ασήμαντα παραπτώματα (ειρωνία), αν ως οδηγός έχεις την ευθύνη του τροχαίου, έχεις σκοτώσει άνθρωπο και τον έχεις εγκαταλείψει, δεν πηγαίνεις ούτε μία μέρα φυλακή!!!(ούτε καν να προσφέρεις μία μέρα κοινωνική εργασία, για παράδειγμα να σταθεί στα φανάρια με μία ταμπέλα που να αναγράφεται «Αφαίρεσα με το αυτοκίνητό μου μία ανθρώπινη ζωή, πρόσεξε μη κάνεις το ίδιο»).
Κλείνοντας όσον αφορά το ποτέ μία ταχύτητα θεωρείται επικίνδυνη: Θα έλεγα ότι είναι αστείο, αλλά δεν μπορώ να το πω γιατί μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, να θεωρείται επικίνδυνη οδήγηση εάν ξεπερνάς κατά 60 χιλιόμετρα το όριο σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας (δηλαδή αν το όριο είναι 130 και πηγαίνεις με 190 δεν επικίνδυνη οδήγηση!) στις πόλεις κατά 40 (δηλαδή βρισκόμαστε έξω από το σχολείο που είναι 30 αν πηγαίνεις με 70 δεν είναι επικίνδυνη οδήγηση!). Ξεχνάμε ότι με 30 μπορείς να σκοτώσεις και να σκοτωθείς με 70 είναι σίγουρο. Επίσης , δεν έχουμε πάρει χαμπάρι ή εθελοτυφλούμε, ότι οι Ευρωπαϊκές πόλεις η μία πίσω από την άλλη, μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις, κ παραδείγματος χάριν Βρυξέλλες, Παρίσι , καθιερώνουν ως γενικό όριο στις πόλεις τα 30 χιλιόμετρα ή δημιουργούν εκτεταμένες ζώνες 30 χιλιομέτρων , παρά τις όποιες αρχικές αντιδράσεις.
Αυτό , την υπερβολή στην ταχύτητα, εγώ το λέω νομιμοποίηση δολοφονικών διαθέσεων και ενεργειών. Το αυτοκίνητο δεν είναι παιχνίδι, είναι όπλο που ανά πάσα στιγμή μπορεί να εκπυρσοκρότησει(ιδίως, όπως λέει ο Ιαβέρης, αν μπει μέσα του το «βλήμα»).
Είναι γνωστό ότι με τις προηγούμενες διατάξεις, ένα τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό οδηγούταν στο ακροατήριο του δικαστηρίου με το άρθρο 314 ΠΚ ως « Απλή Σωματική Βλάβη » και το θανατηφόρο τροχαίο με το άρθρο 302 ΠΚ «Ανθρωποκτονία από Αμέλεια » σε συνδυασμό με άρθρα του Κ.Ο.Κ. Πλέον οι διατάξεις του άρθρου 290Α , με την τροποποίηση που προωθείται , επιτυγχάνεται ένα διττό αποτέλεσμα. Αρχικά ένα αποτέλεσμα είναι ότι ενοποιείται όλο το ανωτέρω γεγονός και αντιμετωπίζεται συνολικά μ΄ ένα μόνο άρθρο του Ποινικού Κώδικα. Επίσης ένα άλλο αποτέλεσμα είναι ότι γίνεται πιο αυστηρό το πλαίσιο της ποινής . Η αυστηρότητα των ποινών θα αντιμετωπίζει την κατάσταση του γεγονότος αυτού από πιο ουσιώδης και σπουδαία οπτική γωνία. Επίσης θα λειτουργεί και αποτρεπτικά.
Θα ήθελα να τονίσω το γεγονός ότι έχω ασχοληθεί με τα τροχαία ατυχήματα και διαθέτω εμπειρία πάνω από 20 χρόνια πάνω σ’ αυτό το τομέα. Παράλληλα όλα αυτά τα χρόνια έχω εφαρμόσει τις περισσότερες προσπάθειες που πραγματοποιήθηκαν από την Πολιτεία για την αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού. Διαπιστώνω ότι γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια για την αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων ατυχημάτων. Η σοβαρότητα του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την αντιμετώπιση του γεγονότος αυτού φαίνεται στη υπεύθυνη στάση που δείχνει και προωθεί μέσω της τροποποίησης της διάταξης του άρθρου 290Α .
Συμπερασματικά, η γνώμη μου είναι ότι η τροποποίηση του άρθρου 290Α είναι στη σωστή κατεύθυνση. Επιπρόσθετα θα έχουμε βραχυπρόθεσμα οφέλη με απώτερο σκοπό την βελτίωση της ποιότητας της καθημερινότητας μας
Βλέπω πολλούς να γράφουν πως η ταχύτητα σκοτώνει και άλλα σχετικά. Να υπενθυμίσω σε όλους αυτούς πως στην Γερμανία στα περισσότερα κομμάτια της Autobahn δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, και παρ’ όλα αυτά δεν παρουσιάζεται αυξημένος αριθμός ατυχημάτων / νεκρών. Όποιος έχει οδηγήσει σε αυτές, έχει διαπιστώσει την διαφορετική ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ των οδηγών Σε σχέση με την χώρα μας και άλλες.
Τα ατυχήματα δεν γίνονται λόγω «υπερβολικής ταχύτητας», αφού τα όρια είναι τόσο χαμηλά που η υπέρβαση τους δεν συνιστά (πάντα) ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ υπερβολική ταχύτητα. Και από την άλλη είναι και το «εύκολο» συμπέρασμα των αστυνομικών που συντάσσουν την έκθεση του ατυχήματος, και δεν «μπλέκονται» με πιθανές μηχανικές βλάβες, την απροσεξία του οδηγού κλπ.
Και ενώ τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ασφαλέστερα και αποκτούν νέα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, πολλοί προτείνουν νέες μειώσεις ορίων ταχύτητας.
Στην πραγματικότητα τα ατυχήματα γίνονται λόγω απροσεξίας, «μαγκιάς», και σε ΛΙΓΕΣ περιπτώσεις λόγω υπερβολικής ταχύτητας. Θα ήταν χρήσιμο να γυριστεί ένα video -με κρυφή κάμερα- στις εθνικές οδούς αλλά και σε άλλες, οδηγών που πάνε με το όριο (ή έστω λίγο πιο πάνω από αυτό). Θα τους δείτε χαλαρούς, να «πηγαίνουν βόλτα», να χαζεύουν δεξιά αριστερά, να συζητάνε κοιτώντας αρκετά τον συνοδηγό τους κλπ. Και δεν λέω για αυτούς που σε επείδειξη … άπειρης μαγκιάς οδηγούν με το ένα χέρι κραμασμένο έξω από το παράθυρο, ή «βαστάνε» την οροφή του αυτοκινήτου. (είμαι σίγουρος πως δεν έχει κοπεί κάποια κλήση σε υατούς για επικίνδυνη οδήγηση). ΑΥΤΟΙ είναι υποψήφιοι να κάνουν ατύχημα. Και φυσικά ακόμα περισσότερο αυτοί που οδηγούν έτσι αλλά ακόμα πιο γρήγορα.
Ο «πραγματικός» οδηγός δεν πάει βόλτα με το αυτοκίνητο, δεν χαζεύει το τοπίο, δεν … λύνει το Μεσανατολικό / τσακώνεται με τον συνοδηγό του, δεν φωνάζει στα παιδιά του στο πίσω κάθισμα να κάτσουν ήσυχα. Οδηγεί με τις αισθήσεις σε εγρήγορση, «σαρώνοντας» τον δρόμο συνεχώς σε 360 μοίρες μέσω των καθρεπτών του. Έτσι ώστε να δει τον όποιο κίνδυνο εγκαίρως. Και φυσικά έχεί φροντίσει να μάθει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ οδήγηση αυτοκινήτου, ακι όχι απλά τον «χειρισμό» του.
Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνεται σε ρυθμούς ορίων ταχύτητας, γιατί θα του σπάσουν τα νεύρα. Οπότε ή αθ πάει πιο γρήγορα, ή θα «μετατραπεί» σε έναν από αυτούς τους βαριεστημένους που πάνε με το όριο και ψάχνουν να βρουν πως θα περάσει η ώρα τους μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους.
Αν λοιπόν θέλετε καλύτερους οδηγούς (που προφανώς θα κάνουν λιγότερα ατυχήματα), βγάλτε «επίπεδα» διπλώματος οδήγησης. Οι έχοντες τα «βασικά» -ας πούμε Α- θα μπορούν να πηγαίνουν μέχρι τα υπάρχοντα όρια. Αυτοί που θα εξετασθούν σε πιο δύσκολες καταστάσεις (σήμερα οι προσομοιωτές κάνουν την εξέταση πιο εύκολη) θα πάρουν το Β, που θα «επιτρέπει» ας πούμε +20 χαω. Και μετά το Γ με +40 κλπ (ως προς εθνική οδό), και ανάλογες αυξήσεις στο υπόλοιπο δίκτυο.
Φυσικά όποιος οδηγός περάσει με κόκκινο, πατήσει ΛΕΑ κλπ, και έχει «καλό» δίπλωμα θα το χάνει αυτόματα (ή με κάποιο αυστηρό point system).
Αυτό θα έχει τα εξής ευεργετικά αποτελέσματα:
1. Πολλοί οδηγοί θα θέλουν να πάρουν το «καλύτερο» δίπλωμα, για να μην «μειονεκτούν», οπότε υποχρεωτικά θα μάθουν να οδηγούν καλύτερα.
2. Οι «κομμένοι» από τα «καλά» διπλώματα (ή αυτοί πουν τόλμησαν να δώσουν εξετάσεις) θα ξέρουν ότι ΔΕΝ είναι καλοί οδηγοί οπότε θα προσέχουν περισσότερο.
3. Αυτοί που θα πάρουν τα «καλά» διπλώματα θα οδηγούν με λιγότερο άγχος (άρα ασφαλέστερα) αφού δεν θα έχουν την αγωνία μήπως υπάρχει κάπου ένα κρυμμένο ραντάρ της αστυνομίας που θα τους γράψει για «υπερβολική».
Συμφωνώ απόλυτα με τις προσθήκες στο άρθρο 290Α. Διαχρονικά έχει διαπιστωθεί ότι η ταχύτητα ενός οχήματος συμβάλει σημαντικά τόσο στο αίτιο αλλά και στο αποτέλεσμα ενός οδικού τροχαίου ατυχήματος-δυστυχήματος. Απλά και κατανοητά μόνο και μόνο να αναλογιστούμε ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι αίτιο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος ( εκτροπή οχήματος / παράσυρση πεζού/ νωτιαιομετωπικές συγκρούσεις κλπ) διότι αυξάνεται η απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος, δηλαδή η απόσταση που διανύει ένα όχημα από την στιγμή που αντιληφθείς τον κίνδυνο μέχρι να τροχοπεδήσεις ( πατήσεις φρένο) και να σταματήσεις . Η ταχύτητα είναι ανάλογη με την απόσταση ακινητοποίησης , δηλαδή όσο πιο γρήγορα τρέχω αυξάνεται και η απόσταση ακινητοποίησης.
Συμφωνώ επίσης με την διάταξη διότι την ταχύτητα ενός οχήματος την ορίζει ο οδηγός και όχι εξωτερικός παράγοντας , δηλαδή ο οδηγός κάθε οχήματος <> δεν αυξομειώνεται η ταχύτητα μόνη της.
Ας αναλογιστούμε επίσης ότι από την ταχύτητα του οχήματος αυξάνονται και οι δυνάμεις επαφής το οχήματος με άλλο όχημα ή πεζό ή ζώο οπότε το αποτέλεσμα της σύγκρουσης είναι ανάλογο με τον τραυματισμό πρόκλησης ή ζημιάς.
Θετικός θα ήμουν να μειωθεί και άλλο το όριο των 60 και 40 σε αυτοκ/μους και αστική περιοχή.
Η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης είναι σε σωστή κατεύθυνση η προσθήκη στο άρθρο.
Είναι απαραίτητο να περιληφθεί στις περιπτώσεις της επικίνδυνης οδήγησης και η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη.
Είμαι θύμα τροχαίου, όταν προ 6 ετών όντας πεζός επί ρήθρου του δρόμου, σε οικισμό με όριο 30χμλ (με βεβαίωση του Δήμου) χωρίς πεζοδρόμια ήρθα αντιμέτωπος με ΙΧ που εκινείτο με υπερβολική ταχύτητα εντός του οικισμού. Μετά το συγκεκριμένο τροχαίο, το σύνολο των βλαβών που έχω υποστεί αξιολογήθηκαν από την επιτροπή ΚΕΠΑ η οποία αξιολόγησε τη ζημία της υγείας μου με 85% αναπηρία.
Η απόφαση δικάστηκε πρωτόδικα ως αν εγώ να ήμουν ο θύτης κι όχι το θύμα, με πρόδηλη την προστασία της ασφαλιστικής εταιρίας.
Εκτός των άλλων θεωρήθηκα συνυπεύθυνος κατα 30%.
Έγραψα αυτή την εισαγωγή για να αξιολογηθεί το γεγονός ότι από το 2001 επιτροπές κατοίκων και ο σύλλογος του οικισμού έχουν κάνει γραπτά διαβήματα με προτάσεις, προς την τροχαία, αστυνομία, δημοτική αρχή για την υπερβολική ταχύτητα που αναπτύσσουν η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τα παιδιά που παίζουν, τις μαμάδες με τα καρότσια των βρεφών, τους πεζούς, του ηλικιωμένους που κινούνται επί των οδών όπου ΔΕΝ υπάρχουν πεζοδρόμια.
Το αποτέλεσμα βεβαίως είναι η πλήρης αδιαφορία ΟΛΩΝ των υπευθύνων.
Έχουν συμβεί τροχαία στις διασταυρώσεις, που χωρίς αμφιβολία, όταν έρθει η τροχαία μπορεί εύκολα να διαπιστώσει την υπερβολική ταχύτητα των οχημάτων αλλά και την ΜΗ τήρηση των οδικών τροχαίων σημάτων (ΣΤΟΠ).
Το συμπέρασμα είναι ότι τίποτα (υπεύθυνοι) δεν λειτουργεί όπως θα όφειλε, η λεγόμενη δικαιοσύνη επιτρέπει και συγκαλύπτει ή ακόμα χειρότερα αδιαφορεί για τα τεκταινόμενα.
Προτάσεις γίνονται, κανείς δεν τις λαμβάνει υπόψη.
Παρέμβαση Πανελλαδικού συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Σε σχέση με τις προτεινόμενες προσθήκες στο άρθρο 290A θεωρούμε ότι η προσθήκη δ που αφορά στην οδήγηση στη ΛΕΑ είναι σε σωστή κατεύθυνση, ενώ, η προσθήκη γ που αφορά στην «υπερβολική ταχύτητα» είναι από κάθε άποψη απαράδεκτη και πιθανότατα αντισυνταγματική.
Τα όρια ταχύτητας ορίζονται από τον ΚΟΚ και η παραβίαση τους προφανώς απαγορεύεται γιατί σημαίνει αυξημένο κίνδυνο εμπλοκής σε σύγκρουση. Παραδόξως προτείνονται αυθαιρέτως από το υπουργείο Δικαιοσύνης, νέα όρια «επικινδυνότητας» κάτω από τα οποία η πρόκληση από οδηγούς θανατηφόρων ή με σοβαρό τραυματισμό τροχαίων εξακολουθεί να παραμένει πλημμέλημα.
Α)Στους αυτοκινητοδρόμους (υφιστάμενο όριο ταχύτητας 130km/h με υποσχόμενη αύξηση του σύμφωνα με δηλώσεις του ΥΜΕ) θεσπίζεται ότι αποτελεί αμέλεια -πλημμέλημα η πρόκληση θανατηφόρας ή με σοβαρό τραυματισμό τροχαίας σύγκρουσης από οδηγούς που τρέχουν μέχρι και με 190km/h. Για κακούργημα θα κατηγορηθούν όσοι την προκαλέσουν τρέχοντας με ταχύτητα πάνω από 190km/h.
Πέραν του γεγονότος ότι η ρύθμιση αντιβαίνει σε κάθε κανόνα της φυσικής, της βιολογίας της κυκλοφορίας και της νομικής δεν θα έχει και καμία ουσιαστική υπόσταση μια και οδηγός που εμπλέκεται σε σύγκρουση τρέχοντας με 190km/h με βάση της διαθέσιμες μελέτες, όχι μόνο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας (crash tests), εκτός του ότι θα σκοτώσει άλλους, αποκλείεται να επιζήσει ο ίδιος. Αυτοδίκαια έχει καταδικαστεί σε θανατική ποινή, η οποία εξακολουθεί να ισχύει στο οδικό δίκτυο, και δυστυχώς ο νομοθέτης δεν θα μπορέσει να τον βρει για να τον δικάσει για κακούργημα.
Β) Εντός κατοικημένης περιοχής (υφιστάμενο όριο ταχύτητας 50 km/h με υποσχόμενη μείωση στα 30 km/h σύμφωνα με προ διετίας κυβερνητικές εξαγγελίες) θεσπίζεται ότι αποτελεί αμέλεια -πλημμέλημα η πρόκληση θανατηφόρας ή με σοβαρό τραυματισμό τροχαίας σύγκρουσης από οδηγούς που τρέχουν μέχρι και με 90km/h. Για κακούργημα θα κατηγορηθούν όσοι την προκαλέσουν τρέχοντας με ταχύτητα πάνω από 90km/h.
Ταχύτητες μηχανοκινήτων 90 km/h εντός κατοικημένων περιοχών σύμφωνα με τον ΠΟΥ και όλους τους επιστημονικούς φορείς σημαίνουν σε περίπτωση παράσυρσης πεζού ή σύγκρουσης με ποδήλατο, ΕΠΗΟ, μοτοποδήλατο ή μοτοσικλέτα 100% βεβαιότητα πρόκλησης θανάτου του ευάλωτου χρήστη, ενώ και σε περίπτωση πλαγιομετωπικής ή μετωπικής σύγκρουσης αυτοκινήτων η πιθανότητα είναι η ίδια.
Τα ίδια ισχύουν και όσον αφορά περιοχές με διαφορετικά όρια («αγροτικοί» δρόμοι κλπ) όπου υπάρχουν όρια ταχύτητος 70 έως 90 km/h αλλά ακόμα και έξω από τα σχολεία όπου σαν όριο ταχύτητος έχει θεσπιστεί το 30 km/h. Σ όλες αυτές τις περιπτώσεις χορηγείται ένα «bonus αμέλειας» +40 km/h στους παραβατικούς οδηγούς.
Τι είδους Δικαιοσύνη είναι αυτή που νομοθετεί πως ένας οδηγός που τρέχει με υπερδιπλάσια του ορίου ταχύτητα (70km/h με όριο τα 30km/h) και σκοτώνει έξω από το σχολείο του ένα παιδί είναι απλά αμελής και θα δικαστεί για πλημμέλημα, όταν μ αυτή την ταχύτητα η πιθανότητα να σκοτωθεί ένα παιδί είναι 100%!
Είναι η τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια που τροποποιείται το 290A. Έχουμε επανειλημμένα ζητήσει να διορθωθούν οι αρχικές αδυναμίες με αμφιλεγόμενα σημεία του άρθρου, όπως αυτό που θέτει στην κρίση του δικαστηρίου το αν μεθυσμένος ή υπό την επήρεια ναρκωτικών οδηγός μπορεί να οδηγεί ασφαλώς. Και βέβαια να προστεθεί στα κακουργήματα η εγκατάλειψη θύματος. Αντί γι αυτό ακόμα μια φορά εισάγονται ρυθμίσεις αντικοινωνικές και αντιεπιστημονικές ευνοϊκές για τους δράστες.
Η επιστημονική, ηθική και νομική προσέγγιση του ζητήματος των τροχαίων από υπερβολική ταχύτητα (το συχνότερο αίτιο θανατηφόρων τροχαίων) επιτάσσει αφ ενός τον δραστικό περιορισμό των ορίων ταχύτητας (30km/h στις κατοικημένες περιοχές, 110 km/h στους αυτοκινητόδρομους) όπως έχουν ήδη κάνει οι ασφαλέστερες κυκλοφοριακά χώρες του κόσμου. Την αυστηρή επιτήρηση και διοικητική αντιμετώπιση των παραβατών. Και την απόδοση κατηγοριών σε βαθμό κακουργήματος σ όλους τους παραβάτες του ορίου ταχύτητας που προκαλούν τροχαίες θανατηφόρες ή με σοβαρά τραυματισμό συγκρούσεις.
Δεν υπάρχει σήμερα ΚΑΝΕΙΣ που να μη γνωρίζει πως Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ. Αυτός που τρέχει με 150 ή 190 km/h στον αυτοκινητόδρομο ή με 70 ή 90 km/h σε κατοικημένη περιοχή το πράττει συνειδητά, γνωρίζοντας τους κινδύνους και όχι από … αμέλεια. Δεν είναι δυνατόν η Πολιτεία να κάνει πως δεν γνωρίζει αυτό που γνωρίζουν όλοι οι πολίτες.
Άλλες τιμωρίες που θα πρέπει να προβλέπονται στην επικίνδυνη οδήγηση με ποινικές τιμωρίες θα έπρεπε να ειναι:
-Η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
– Οχήματα που δεν πληρούν προϋποθέσεις ασφαλούς οδήγησης (ανασφάλιστα, χωρίς επαρκή φωτισμό, καθρέπτες κλπ)
Είναι γεγονός ότι οι πιο επικίνδυνοι οδηγοί στην πόλη ειναι αυτοί που τα οχηματά τους δεν ειναι καταγεγραμμένα κατάλληλα όπως χωρίς πινακίδες, χωρίς κράνος, ανασφάλιστα, κακής συντήρησης κλ,
Κατά κανόνα οι παραπάνω οδηγοί προβαίνουν σε επικίνδυνες παραβιάσεις προφανώς επειδή οι πράξεις τους δεν μπορούν να καταγράφουν αφού νομικά δεν υφίστανται ως καταγεγραμμένα οχηματα.
Αφετέρου η πολυνομία και η αυστηροποίηση των κανονισμών μπορεί σταδιακά να εγκαταλειφθεί από την πλειοψηφία των πολιτών και να επιβληθεί καταχρηστικά για αυτό παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει και χαλάρωση μερικών μέτρων, καθώς τα νέα αυτοκίνητα εχουν καλύτερες επιδόσεις και αντιδράσεις οπως:
-αύξηση Ορίων ταχύτητας εκτός πόλης ή σε εθνικά δίκτυα
– να επιτρέπεται η στροφή προς τα δεξιά με κόκκινους σηματοδότες και με ευθύνη του οδηγού ασφαλούς διέλευσης πεζών και οχημάτων πρασίνου σηματοδότη από τις 22:00μμ -05:00 πμ
Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας εξαιτίας του οποίου προκλήθηκε ένα ατύχημα με σωματικές βλάβες προυποθέτει γνωστική ικανότητα υπολογισμού της ταχύτητας αυτής προ συμβάντος.
Εμείς, ως ειδικοί πραγματογνώμονες, με επιστημονικές μεθόδους μπορούμε να υπολογίσουμε την ταχύτητα πεο συμβάντος βάσει στρεβλώσεων, ιχνών στο οδόστρωμα και από άλλα στοιχεία. Η τρέχουσα όμως εκπαίδευση και η ελάχιστη υλικοτεχνική υποδομή των ανακριτικών αρχών της τροχαίας, το μόνο που θα έχει ως αποτέλεσμα είναι εκφράσεις του τύπου «κεφαλι στο χαντάκ».
Εάν τις καταγραφές των ιχνών στον τόπο του ατυχήματος τις αναλαμβάνει ένα τοπικό αστυνομικό τμήμα που εκτελεί και χρέη τροχαίας, φανταστείτε το χάος, τα λάθη και τις παραλήψεις που θα γίνουν (και ήδη γίνονται).
Βλέπουμε σε δικογραφίες εκτυπώσεις φωτογραφιών σε ασπρόμαυρο διότι ο εκτυπωτής είτε δεν είχε toner είτε δεν υπήρχε έγχρωμος. Αντε να δεις εκεί τα ίχνη και τις λεπτομέρειες πάνω στις οποίες θα βασιστείς για υπολογισμούς. Συνεπώς, θα πρέπει οι φωτογραφίες να αποθηκεύονται σε CD που θα περιλαμβάνεται στην δικογραφία.
Εκτός απο τον Νόμο είναι αναγκαίος και ο εκσυγχρονισμός των ανακριτικών τμημάτων της τροχαίας. Μέχρι να γίνει αυτό, μόνο ώς φόβητρο μπορεί να νοηθεί η αλλαγή του 290Α ΠΚ χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα εκτός απο το μπάχαλο στα δικαστήρια και την τελική αθώωση του κατηγορούμενου για …υπερβολική ταχύτητα.
Ένα ερώτημα….. Θα μπορούσε να γίνεται κατάσχεση του οχήματος που παραβιάζει την ΛΕΑ;;; Έστω για λίγες μέρες.
μια χαρα ειναι οι ποινες που υπαρχουν !το να βαλεις τη μιση Ελλαδα φυλακη γιατι ολοι καποια στιγμη θα χρειαστει να οδηγησουμε κουρασμενοι (μετα την δουλεια π.χ) ειναι αστειο .πρωτα φτιαξτε πιστες για να εκτονωνετε αυτος που θελει να τρεξει .
Συμφωνω με τα προτινομενα.
Το προβλημα δυστυχως ειναι με την Τροχαια.
Οσους νομους και να βαλουν, οσο αυστηρες να ειναι οι ποινες, αν δεν υπαρχει επαρκεις τροπος να τις βεβαιωσουν τις παραβασεις, τι συζηταμε;
Εδω ακομα εχουν «μπλοκακια» για τις κλησεις, που μπορει να σβησει ο καθε Δοιηκητης. Στην Ελβετια, εδω και 20 χρονια, τις εχουν ψηφιακα χωρις καμια δυνατοτητα χειραγωγησεις. Μολις βεβαιωθει η κληση παει κατευθειαν στα Κεντρικα της Τροχαιας του εκαστωτε καντονιου και σε εισαγγελα, που απασχολητε αποκλειστικα με ζητηματα Τροχαιας. Μετα σου ερχεται το προστιμο με ταχυδρομειο στο σπιτι η σε καλουν στο Δικαστηριο να παραδωσεις αδεια και διπλωμα, αναλογα την βαρυτητα της παραβασης. π.χ. 10χλμ/ω πανω απο το οριο ειναι 40 Φραγκα. Πανω απο 30χλμ/ω απο το οριο ειναι το διπλωμα για 3 μηνες…
1.Το παρόν νομοσχέδιο επεκτείνει υπερβολικά και μη αναλογικά τον κακουργηματικό χαρακτήρα του 290Α ΠΚ. Δεν μπορεί να εξομοιώνεται η υπέρβαση του ορίου ταχύτητος με την οδηγήση υπό την επήρρεια αλκοόλ η ναρκωτικών ουσιών.
2.Η υφιστάμενη διάταξη του 290A ΠΚ, αλλά καιτο παρόν σχέδιο νόμου μπορεί να οδηγήσει στην παραγραφή των πλημελημέτωω του 302 ΠΚ και 314,315 ΠΚ, εφόσον για το τελευταίο υφίσταται βαριά σωματική βλάβη. Ειδικότερα , το αδίκημα του 290Α ΠΚ απορροφά (λόγω έλλειψης νομοθετικής ρύθμισης) το αδίκημα του 302ΠΚ, καθώς και του 314,315 ΠΚ(επί βαρείας σωμ βλάβης). Με δεδομένο ότι η διάρκεια της ανάκρισης ,και των δικών μέχρι το αμετάκλητο στα κακουργήματα ξεπερνά την 8ετία εν όψει και των φορτωμένων πινακίων , είναι σαφές ότι εάν αθωωθεί ο κατ/νος για το κακούργημα του 290 ΠΚ, θα έχει επέλθει και η παραγραφή των αδικημάτων του 302 ΠΚ και 314 ΠΚ(επί βαρείας), οπότε το δικαστήριο δεν δύναται να μετατρέψει την κατηγορία στα αντίστοιχα πλημελήματα.
Προτείνω να νομοθετηθεί η αντικειμενική σώρευση του 290ΑΠΚ με τα πλημελήματα του 302 ΠΚ και 314 ΠΚ , και να επεκταθεί η παραγραφή αυτών σε 20ετία όταν σωρεύονται με το 290ΑΠΚ, η εν πάσει περιπτώσει πρέπει να βρεθεί μία άλλη λύση.
Με τα πειραγμένα οχήματα, φιμέ τζάμια, θορυβώδεις εξατμίσεις? οι οποίοι είναι δημόσιος κίνδυνος…μηχανάκια κ τρίκυκλα αμφιβόλου οδηγικής επάρκειας. Θα πρέπει να εστιάσουμε στα πιο καθημερινά επικίνδυνα οχήματα
Επιστημονικές μελέτες καταδεικνύουν ότι οι πολίτες συμμορφώνονται στους νόμους πολυ περισσότερο όταν η επιβολή των εννομων συνεπειών είναι σχεδόν σίγουρη παρα όταν προβλέπονται υψηλές ποινές οι οποίες όμως δεν θα επιβληθούν τελικά.
Μια πιο πιθανή (η οποία τείνει στην βεβαιότητα) τιμωρία δηλαδή δρα περισσότερο αποτρεπτικά σε σχέση με μια βαρύτερη η οποία σπανίως επιβάλλεται.
Ειδικά για την επικίνδυνη οδήγηση κρίνεται καταρχάς επιβεβλημένη η επιτήρηση όλων των οδών με κάμερες από την τροχαία και η αυτόματη επιβολή προστίμων και η αφαίρεση άδειας οδήγησης.
Ως προς την χρήση της ΛΕΑ είναι πράγματι αυστηρή η ποινή. Σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να αναφέρονται στη διάταξη και οι περιπτώσεις αποκλειστικού προορισμού της ώστε να τηρείται και η αρχή της απαραίτητης σαφήνειας του ποινικού νόμου.
Υπερβολικό να τιμωρείται κάποιος σε βαθμό πλημμελήματος για οδήγηση στην ΛΕΑ. Υπάρχει ήδη σχετική διάταξη στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που προβλέπει αφαίρεση άδειας ικανότητας οδήγησης και στοιχείων κυκλοφορίας για 60 ημέρες. Περαιτέρω τιμωρία σίγουρα είναι υπορβολικη.
Bravo