Στον ν. 4871/2021 (Α’ 246) προστίθεται άρθρο 55ΙΑ ως εξής:
«Άρθρο 55ΙΑ
Βαθμολόγηση υποψηφίων
1. Η βαθμολογική κλίμακα των εισαγωγικών εξετάσεων για όλα τα στάδια του διαγωνισμού για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων εκτείνεται από μηδέν (0) έως δεκαπέντε (15).
2. Η βαθμολόγηση κάθε γραπτού δοκιμίου του πρώτου σταδίου διενεργείται από δύο (2) βαθμολογητές, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 55Ι. Οι ενδείξεις των ατομικών στοιχείων των διαγωνιζομένων στα γραπτά και η βαθμολογία του πρώτου βαθμολογητή καλύπτονται με αδιαφανές χαρτί, το οποίο αφαιρείται ενώπιον της εξεταστικής επιτροπής μετά από την ολοκλήρωση της βαθμολόγησης σε όλες τις θεματικές ενότητες. Απαγορεύονται οποιεσδήποτε σημειώσεις επάνω στο γραπτό. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο (2) βαθμολογητών αποτελεί τον βαθμό του υποψηφίου στο γραπτό. Ως επιτυχόντες στο πρώτο στάδιο του εισαγωγικού διαγωνισμού θεωρούνται όσοι υποψήφιοι έλαβαν μέσο όρο βαθμολογίας στις γραπτές δοκιμασίες τουλάχιστον οκτώ (8) και σε καμία κάτω από πέντε (5). Ο τελικός βαθμός κάθε υποψηφίου στο πρώτο στάδιο προκύπτει από τον συνυπολογισμό των βαθμών που έλαβε στις τρεις (3) γραπτές δοκιμασίες του σταδίου αυτού.
3. Η αξιολόγηση της επίδοσης του υποψηφίου στην προφορική δοκιμασία γίνεται από κάθε μέλος της επιτροπής, το οποίο, μετά από το τέλος της εξέτασης, βαθμολογεί την επίδοση του υποψηφίου με έναν βαθμό για ολόκληρη την εξεταστέα ύλη. Ο μέσος όρος των πέντε (5) βαθμών αποτελεί τον βαθμό του υποψηφίου στην προφορική δοκιμασία, δηλαδή στο δεύτερο στάδιο του εισαγωγικού διαγωνισμού.
4. Ο τελικός βαθμός επιτυχίας κάθε υποψηφίου προκύπτει από το άθροισμα του μέσου όρου της γραπτής δοκιμασίας, με συντελεστή βαρύτητας εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) και του μέσου όρου της προφορικής δοκιμασίας, με συντελεστή βαρύτητας είκοσι πέντε τοις εκατό (25%).
5. Ο τελικός βαθμός επιτυχίας προσαυξάνεται κατά ένα δέκατο (1/10) της μονάδας για κάθε ένα (1) μεταπτυχιακό δίπλωμα, για τους υποψηφίους των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ, και, πάντως, όχι περισσότερα από δύο (2), Πανεπιστημιακής Σχολής της ημεδαπής ή ως ισότιμο ή αρμοδίως αναγνωρισμένο της αλλοδαπής και κατά τρία δέκατα (3/10) της μονάδας για ένα διδακτορικό δίπλωμα Πανεπιστημιακής Σχολής της ημεδαπής ή ισότιμο ή αρμοδίως αναγνωρισμένο της αλλοδαπής. Σε περίπτωση κατοχής διδακτορικού διπλώματος δεν προστίθεται η προσαύξηση μεταπτυχιακού διπλώματος. Τα μέλη της επιτροπής του εισαγωγικού διαγωνισμού αποφαίνονται αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις προσαύξησης λόγω μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος. Η συνάφεια ή μη του διπλώματος με τα καθήκοντα του δικαστικού υπαλλήλου δεν ασκεί επιρροή για την κρίση αυτή της επιτροπής.
6. Στον πίνακα οριστικών αποτελεσμάτων περιλαμβάνονται μόνο οι υποψήφιοι οι οποίοι έλαβαν τελικό βαθμό επιτυχίας τουλάχιστον οκτώ (8). Μετά από τον υπολογισμό των προσαυξήσεων της παρ. 5 οι υποψήφιοι κατατάσσονται κατά βαθμολογική σειρά στον πίνακα του πρώτου εδαφίου. Ακολούθως, ο πίνακας επικυρώνεται από την επιτροπή διαγωνισμού, αποστέλλεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, αναρτάται στην ιστοσελίδα της Σχολής και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.».
Όπως και στον Νέο Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων έτσι και εδώ, τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά, δίνουν «ψίχουλα» μοριοδότησης στον τελικό βαθμό και υπόκεινται και στην αξιολόγησή τους από τα μέλη της επιτροπής!!!! Δηλαδή ένας κάτοχος Διδακτορικού, μπορεί να δει το δίπλωμά του να μην έχει καμία αξία μοριοδότησης εάν έτσι το αποφασίσει η επιτροπή!!! Νομίζω ότι θα ανοίξει ένας κύκλος δικαστικών προσφυγών κατά τέτοιων αποφάσεων μίας επιτροπής προσλήψεων. Καμία διαφάνεια στο θέμα αυτό, το οποίο μάλιστα το αποδεσμεύουν και από την συνάφεια του Μεταπτυχιακού ή Διδακτορικού διπλώματος! Δεν παίζει ρόλο ούτε ή συνάφεια, ούτε ο τίτλος , ότι πει η επιτροπή…. Τραγικό!
«Τα μέλη της επιτροπής του εισαγωγικού διαγωνισμού αποφαίνονται αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις προσαύξησης λόγω μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος.» Καταργείται το ΑΣΕΠ και η αντικειμενική μοριοδότηση για την εισαγωγή στη Σχολή και ενισχύεται η αδιαφάνεια και οι αυθαίρετες κρίσεις, ακόμα και για το αν θα μετρήσει ένας μεταπτυχιακός/διδακτορικός τίτλος σπουδών… Η δικαιολογία δε για την κατάργηση του ΑΣΕΠ ως «χρονοβόρας διαδικασίας» ΑΝΑΙΡΕΙΤΑΙ πλήρως από τον υπολογισμό του συνολικού χρόνου για την «έξοδο» του υποψήφιου δικ. υπαλλήλου στη θέση εργασίας: αιτήσεις, εξετάσεις, συνέντευξη, αποτελέσματα, 3 μήνες θεωρ. εκπαίδευση, 3 μήνες πρακτική (δηλ. λάντζα στο Πρωτοδικείο/Εισ. Αθηνών), μαζεύεται 1 χρόνος… πού είναι η επιτάχυνση ακριβώς και με τι κόστος θα καταργηθεί αυτό το έρμο το ΑΣΕΠ…;;;