Άρθρο 7 Προσαρμογή των αρμοδιοτήτων του Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 4871/2021

Στο άρθρο 9 του ν. 4871/2021 (Α’ 246) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στην περ. η’ μετά τις λέξεις «προεδρεύει των» διαγράφεται η λέξη «οικείων», β) στην περ. ι’ μετά τις λέξεις «των διδασκόντων» διαγράφονται οι λέξεις «όλων των κατευθύνσεων», γ) στις περ. ια’ και ιδ’ επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις, δ) στην περ. ιβ’ επέρχονται νομοτεχνικές βελτιώσεις και διαγράφονται οι λέξεις «της Σχολής, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 18», ε) στην περ. ιγ’ μετά τις λέξεις «εισαγωγικού διαγωνισμού» προστίθενται οι λέξεις «του Κεφαλαίου Γ’», στ) στις περ. ιζ’ και ιη΄ διαγράφονται οι λέξεις «δικαστικούς λειτουργούς», ζ) η περ. ιθ’ τροποποιείται ως προς την αρμοδιότητα του Γενικού Διευθυντή που αφορά στην πρόσκληση των διδασκόντων στα Συμβούλια Σπουδών, αναλόγως του εάν πρόκειται για εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών ή δικαστικών υπαλλήλων, η) στις περ. κβ΄ και κζ΄ η λέξη «αρμόδιο» αντικαθίσταται από τη λέξη «οικείο», θ) στην περ. κα’ οι λέξεις «στο άρθρο 31» αντικαθίστανται από τις λέξεις «στην παρ. 8 του άρθρου 31 ή στην παρ. 7 του άρθρου 55ΚΒ », ι) στην περ. κε’ μετά τις λέξεις «έξι (6) μηνών» προστίθεται η φράση «για τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και έως τριών (3) μηνών για τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων», ια) στην περ. κι’ μετά από τις λέξεις «εν ενεργεία δικαστικών λειτουργών» προστίθενται οι λέξεις «και δικαστικών υπαλλήλων», ιβ) η περ. κιβ’ διαγράφεται και το άρθρο 9 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 9
Αρμοδιότητες Γενικού Διευθυντή
Ο Γενικός Διευθυντής αποτελεί όργανο Διοίκησης της Σχολής και οι αρμοδιότητές του είναι οι εξής:
α) Έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας για όλα τα θέματα της Σχολής, εκτός από εκείνα, τα οποία έχουν ανατεθεί ειδικώς σε άλλα όργανά της,
β) προΐσταται του διοικητικού προσωπικού της Σχολής, το οποίο τοποθετεί και κατανέμει ανάλογα με τις ανάγκες,
γ) ασκεί τον πειθαρχικό έλεγχο του διοικητικού προσωπικού της Σχολής και των εκπαιδευομένων, κατά το μέρος που έχει τη σχετική αρμοδιότητα,
δ) μεριμνά για την εκτέλεση των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου,
ε) εκπροσωπεί τη Σχολή δικαστικώς και εξωδίκως,
στ) προωθεί τις διεθνείς σχέσεις της Σχολής,
ζ) εποπτεύει το έργο των Διευθυντών Κατάρτισης και Επιμόρφωσης και επιλύει διαφωνίες που ανακύπτουν σχετικά με τις αρμοδιότητές τους, καθώς και τις ανατεθειμένες από αυτόν αρμοδιότητες μεταξύ των οργανικών μονάδων της Σχολής και των υπαλλήλων,
η) προεδρεύει των Συμβουλίων Σπουδών της Σχολής,
θ) προτείνει τους γραμματείς του Διοικητικού Συμβουλίου και των Συμβουλίων Σπουδών της Σχολής με τους νόμιμους αναπληρωτές τους,
ι) προβαίνει στις αναθέσεις διδασκαλίας των διδασκόντων, στις οποίες επισυνάπτει οδηγίες που έχουν σχέση με τον χρόνο και τον τρόπο διενέργειας των μαθημάτων, όπως έχει αποφασισθεί από τα οικεία Συμβούλια Σπουδών,
ια) εγκρίνει τους πίνακες όσων από τους υποψηφίους γίνονται δεκτοί για να συμμετάσχουν στους εισαγωγικούς διαγωνισμούς, καθώς και όσων αποκλείονται από αυτούς,
ιβ) διενεργεί τις κληρώσεις των επιτροπών των εισαγωγικών διαγωνισμών,
ιγ) προτείνει προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης τη μεταβολή των εξεταζόμενων ξένων γλωσσών και θεματικών που περιλαμβάνονται στα τρία (3) στάδια του εισαγωγικού διαγωνισμού του Κεφαλαίου Γ΄,
ιδ) προτείνει προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης τους γραμματείς των εισαγωγικών διαγωνισμών, καθώς και των εξετάσεων αποφοίτησης με τους νόμιμους αναπληρωτές τους, όταν ο διαγωνισμός διενεργείται στην έδρα της Σχολής,
ιε) αίρει την αμφιβολία ή την αμφισβήτηση που δημιουργείται για το νομότυπο των αιτήσεων εγγραφής των επιτυχόντων και την πληρότητα των σχετικών δικαιολογητικών,
ιστ) εισάγει προς επίλυση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολής τη διαφωνία δύο (2) μελών του οικείου Συμβουλίου Σπουδών, κατόπιν έγγραφης αίτησής τους, για απόφαση που έλαβε το τελευταίο,
ιζ) ζητεί ενημέρωση από τους εποπτεύοντες και τους εκπαιδευτές καθώς και από τους εκπαιδευόμενους για την πρόοδο της πρακτικής άσκησης,
ιη) ορίζει για διετή θητεία τους εποπτεύοντες, καθώς και τους εκπαιδευτές για την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης των εκπαιδευομένων,
ιθ) προσκαλεί στα οικεία Συμβούλια Σπουδών έναν (1) ή περισσότερους βασικούς διδάσκοντες της οικείας κατεύθυνσης εφόσον πρόκειται για εκπαιδευόμενο που πρόκειται να καταλάβει θέση δικαστικού λειτουργού και έναν (1) ή περισσότερους διδάσκοντες εφόσον πρόκειται για εκπαιδευόμενο που πρόκειται να καταλάβει θέση δικαστικού υπαλλήλου, καθώς και τον εποπτεύοντα δικαστικό λειτουργό σε κάθε δικαστήριο ή εισαγγελία, οι οποίοι διατύπωσαν γνώμη περί ακαταλληλότητας εκπαιδευομένου να ασκήσει καθήκοντα δικαστικού λειτουργού ή δικαστικού υπαλλήλου,
κ) υπογράφει τα δελτία υπηρεσιακής ταυτότητας, που χορηγούνται στους εκπαιδευόμενους μετά από την ορκωμοσία τους,
κα) αποφασίζει για την υποχρεωτική διακοπή της εκπαίδευσης, εφόσον συντρέχουν οι λόγοι που αναφέρονται στην παρ. 8 του άρθρου 31 ή στην παρ. 7 του άρθρου 55ΚΒ,
κβ) παραπέμπει απευθείας στο οικείο Συμβούλιο Σπουδών την πρόταση του οικείου Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης να επιβληθεί σε εκπαιδευόμενο η πειθαρχική ποινή της διαγραφής από τη Σχολή,
κγ) αποφασίζει για τη διενέργεια συμπληρωματικής διοικητικής ανάκρισης,
κδ) αποφασίζει για την απαλλαγή του εγκαλούμενου από την επιβολή πειθαρχικής ποινής,
κε) αποφασίζει για την επιβολή των πειθαρχικών ποινών της έγγραφης επίπληξης και του προστίμου έως τις αποδοχές των έξι (6) μηνών για τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών λειτουργών και έως τριών (3) μηνών για τους εκπαιδευόμενους που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων,
κστ) προτείνει προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολής τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων των οργανικών της μονάδων, καθώς και τη σύσταση, αναδιάρθρωση, συγχώνευση, ή κατάργηση κλάδων και θέσεων κάθε βαθμού ή ειδικότητας μόνιμου ή με οποιαδήποτε σχέση προσωπικού και τον προσδιορισμό των ειδικών τυπικών προσόντων κάθε κλάδου ή ειδικότητας,
κζ) εισάγει στο οικείο Συμβούλιο Σπουδών την πρόταση του οικείου Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης της κατεύθυνσης περί διαγραφής διδάσκοντα από τον πίνακα διδασκόντων, ο οποίος δεν είναι συνεπής στην εκτέλεση των καθηκόντων του, περί ανάκλησης της πράξης ανάθεσης διδασκαλίας του και περί αντικατάστασής του από άλλον διδάσκοντα,
κη) αποφασίζει για την κατάρτιση του προγράμματος διδασκαλίας μετά από εισήγηση του οικείου Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης,
κθ) προτείνει προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολής τους προς απόσπαση υπαλλήλους σε αυτή ή την ανανέωση ή τη διακοπή της απόσπασής τους από αυτήν,
κι) προτείνει προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολής την έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, με την οποία καθορίζονται, κατά τις κείμενες διατάξεις, οι κάθε είδους αποζημιώσεις και αμοιβές, δαπάνες μετακίνησης, διαμονής, υπερωριακής εργασίας και γενικώς κάθε δαπάνη σχετική με την κατάρτιση των εκπαιδευομένων και τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εν ενεργεία δικαστικών λειτουργών και δικαστικών υπαλλήλων, στα αναφερόμενα πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 52,
κια) προτείνει στον Υπουργό Δικαιοσύνης την έκδοση απόφασης για την εκκαθάριση των αρχείων της Σχολής και, εφόσον αυτή εκδοθεί, συγκροτεί τη σχετική επιτροπή,
κιβ) [Καταργείται],
κιγ) υποβάλλει ερωτήματα προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) και αποδέχεται ή μη τις σχετικές γνωμοδοτήσεις, καθώς και εγκρίνει ή μη τα πρακτικά του ΝΣΚ επί των δικαστικών και εξωδίκων υποθέσεων της Σχολής.».

  • 14 Νοεμβρίου 2022, 15:02 | Σ.Δ.Υ.Δ.Δ.Α.

    ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΔΥπ
    Το άρθρο 7 του νομοσχεδίου για την Εθνική Σχολή Δικαστικών Υπαλλήλων (ΕΣΔΥπ) αναφέρεται στο Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολής και στην παράγραφο 1 εδάφιο η) ορίζει ότι στο 9μελές ΔΣ δύο μέλη θα είναι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδας: “… εκ των οποίων ο ένας ορίζεται μετά από πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων της Γραμματείας Διοικητικών Δικαστηρίων… ”
    Η συγκεκριμένη διάταξη, όπως είναι διατυπωμένη, εμπεριέχει μια αντίφαση. Ο ένας εκπρόσωπος θα είναι ελεύθερη επιλογή της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΔΥΕ) ενώ ο έτερος θα είναι πρόταση ενός πρωτοβάθμιου συλλόγου, χωρίς μάλιστα να διευκρινίζει αν η ΟΔΥΕ θα την ακολουθήσει ή όχι. Η Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων της Γραμματείας Διοικητικών Δικαστηρίων είναι ένας πρωτοβάθμιος σύλλογος με πανελλαδική εμβέλεια. Στον χώρο των Διοικητικών Δικαστηρίων, όμως, υπάρχει και άλλος ένας πρωτοβάθμιος ισότιμος σύλλογος με τοπικό χαρακτήρα ο “Σύλλογος Δικαστικών Υπαλλήλων Διοικητικών Δικαστηρίων Αθήνας” (ΣΔΥΔΔΑ) σύμφωνα με την απόφαση 4595/2003 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθήνας και την εφετειακή απόφαση 4482/2004 του Εφετείου Αθήνας (13ο Τμήμα). Με βάση τα παραπάνω, ένα μέλος του ΣΔΥΔΔΑ δε θα είναι ποτέ μέλος του ΔΣ της ΕΣΔΥπ διότι αποκλείεται a priori από την πιθανή συμμετοχή του σε αυτό. Με αυτή τη ρύθμιση θίγεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της συνδικαλιστικής ελευθερίας (αρ. 23.1 Σ) τόσο της θετικής, δηλαδή του δικαιώματος να επιλέγει ο πολίτης σε ποια συνδικαλιστική οργάνωση θα συμμετέχει, όσο και της αρνητικής δηλαδή το να αποχωρήσει ή να μη συμμετέχει σε κάποιο σωματείο. Με άλλα λόγια ένα εν δυνάμει μέλος του ΣΔΥΔΔΑ, αν και τυπικά έχει το δικαίωμα επιλογής σωματείου, ουσιαστικά περιορίζεται αυτή η ελευθερία του, γιατί δίνεται ένα προνόμιο στην ΠΕΥΓΔΔ από το εν λόγω σχέδιο νόμου. Πρόκειται, δηλαδή, για μια διάκριση, η οποία δεν αιτιολογείται, πράγμα που αντιβαίνει τόσο τη γενική αρχή της ισότητας (αρ.4 Σ) όσο και το άρθρο 14 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) περί απαγόρευσης των διακρίσεων.
    Προς αποκατάσταση των πραγμάτων, προτείνουμε να διατυπωθεί η εν λόγω διάταξη ως εξής: “…εκ των οποίων ο ένας να προέρχεται από τα Διοικητικά Δικαστήρια…” Έτσι, με αυτόν τον τρόπο, το δικαίωμα επιλογής δίνεται αποκλειστικά στην Ομοσπονδία Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΔΥΕ), της οποίας μέλη είναι όλοι οι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι τόσο της Αττικής όσο και της Περιφέρειας σύμφωνα με το αρ. 5 του καταστατικού της.

    Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δικαστικών Υπαλλήλων Διοικητικών Δικαστηρίων Αθήνας (Σ.Δ.Υ.Δ.Δ.Α.)