Άρθρο 5 Προσαρμογή της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 6 ν. 4871/2021

Στην παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 4871/2021 (Α’ 246) προστίθεται δεύτερο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Αν η ημερήσια διάταξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών περιλαμβάνει ζητήματα που αφορούν αμιγώς στην οικονομική διαχείριση, όπως ιδίως θέματα προϋπολογισμού, ισολογισμού και απολογισμού, στο Διοικητικό Συμβούλιο αντί του Γενικού Διευθυντή μετέχει ο Διευθυντής Οικονομικού Προγραμματισμού και Εποπτείας Οικονομικών Υποθέσεων. Αν η ημερήσια διάταξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών περιλαμβάνει ζητήματα που αφορούν στην επιλογή και κατάρτιση των εκπαιδευομένων, οι οποίοι πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων, και την επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων, στο Διοικητικό Συμβούλιο, αντί του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, συμμετέχει ο Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης με τον αναπληρωτή του και αντί του Προέδρου της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων ή της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος και του Προέδρου της Ένωσης των Δικαστικών Λειτουργών του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του Ελεγκτικού Συνεδρίου ή της Ένωσης Διοικητικών Δικαστών, συμμετέχουν δύο (2) εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδος, εκ των οποίων ο ένας (1) ορίζεται μετά από πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Γραμματείας Διοικητικών Δικαστηρίων και είναι δικαστικός υπάλληλος των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, με τους αναπληρωτές τους.».

  • 14 Νοεμβρίου 2022, 22:48 | Σ.Δ.Υ.Δ.Δ.Α.

    ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
    Το άρθρο 5 του νομοσχεδίου αναφέρεται στο Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολής και στην παράγραφο 2 ορίζει ότι στο 9μελές ΔΣ δύο μέλη θα είναι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδας: “… εκ των οποίων ο ένας ορίζεται μετά από πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων της Γραμματείας Διοικητικών Δικαστηρίων… ”
    Η συγκεκριμένη διάταξη, όπως είναι διατυπωμένη εμπεριέχει μια αντίφαση. Ο ένας εκπρόσωπος θα είναι ελεύθερη επιλογή της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΔΥΕ) ενώ ο έτερος θα είναι πρόταση ενός πρωτοβάθμιου συλλόγου, χωρίς μάλιστα να διευκρινίζει αν η ΟΔΥΕ θα την ακολουθήσει ή όχι. Η Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων της Γραμματείας Διοικητικών Δικαστηρίων είναι ένας πρωτοβάθμιος σύλλογος με πανελλαδική εμβέλεια. Στον χώρο των Διοικητικών Δικαστηρίων όμως υπάρχει και άλλος ένας πρωτοβάθμιος ισότιμος σύλλογος με τοπικό χαρακτήρα ο “Σύλλογος Δικαστικών Υπαλλήλων Διοικητικών Δικαστηρίων Αθήνας” (ΣΔΥΔΔΑ) σύμφωνα με την απόφαση 4595/2003 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθήνας και την εφετειακή απόφαση 4482/ 2004 του Εφετείου Αθήνας (13ο Τμήμα). Με βάση τα παραπάνω, ένα μέλος του ΣΔΥΔΔΑ δε θα είναι ποτέ μέλος του ΔΣ της ΕΣΔΥπ διότι αποκλείεται a priori από την πιθανή συμμετοχή του σε αυτό. Με αυτή τη ρύθμιση θίγεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της συνδικαλιστικής ελευθερίας (αρ. 23.1 Σ) τόσο της θετικής, δηλαδή του δικαιώματος να επιλέγει ο πολίτης σε ποια συνδικαλιστική οργάνωση θα συμμετέχει, όσο και της αρνητικής δηλαδή το να αποχωρήσει ή να μη συμμετέχει σε κάποιο σωματείο. Με άλλα λόγια ένα εν δυνάμει μέλος του ΣΔΥΔΔΑ, αν και τυπικά έχει το δικαίωμα επιλογής σωματείου, ουσιαστικά περιορίζεται αυτή η ελευθερία του γιατί δίνεται ένα προνόμιο στην ΠΕΥΓΔΔ από το εν λόγω σχέδιο νόμου. Πρόκειται δηλαδή για μια διάκριση, η οποία δεν αιτιολογείται, πράγμα που αντιβαίνει τόσο τη γενική αρχή της ισότητας (αρ.4 Σ) όσο και το άρθρο 14 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) περί απαγόρευσης των διακρίσεων.
    Προς αποκατάσταση των πραγμάτων προτείνουμε να διατυπωθεί η εν λόγω διάταξη ως εξής: “…εκ των οποίων ο ένας να προέρχεται από τα Διοικητικά Δικαστήρια…” Έτσι με αυτό τον τρόπο το δικαίωμα επιλογής δίνεται αποκλειστικά στην Ομοσπονδία Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΔΥΕ), της οποίας μέλη είναι όλοι οι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι τόσο της Αττικής όσο και της Περιφέρειας σύμφωνα με το αρ. 5 του καταστατικού της.
    Σύλλογος Δικαστικών Υπαλλήλων
    Διοικητικών Δικαστηρίων Αθήνας (Σ.Δ.Υ.Δ.Δ.Α.)

  • 13 Νοεμβρίου 2022, 09:08 | Κατερίνα Ταχματζίδου

    Δύο παρατηρήσεις:
    1η)Ο Πρόεδρος του ΕΚΔΔΑ ειναι απολύτως απαραίτητος γιατί το ΕΚΔΔΑ έχει τεράστια εμπειρία στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για το Δημόσιο Τομέα. Θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου, το ΕΚΔΔΑ να εμπλακεί ακόμη περισσότερο στην επιμόρφωση των Δικ.Υπ.
    2η)Οι εκπρόσωποι της ΟΔΥΕ δεν μποερεί να είναι τυχαίοι, ούτε απαραίτητα μέλη του ΔΣ, αλλά να πληρούν κάποια ελάχιστα κριτήρια γνώσεων και ενασχόλησης με την Εκπαίδευση Ενηλίκων

  • 9 Νοεμβρίου 2022, 14:42 | Ράνυ

    Το άρθρο αυτό μας λέει ότι αν η ημερήσια διάταξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Σχολής περιλαμβάνει ζητήματα που αφορούν στην επιλογή και κατάρτιση των εκπαιδευομένων, στο Διοικητικό Συμβούλιο Θα συμμετέχουν και δύο (2) εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδος εκ των οποίων ο ένας (1) ορίζεται μετά από πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Γραμματείας Διοικητικών Δικαστηρίων και είναι δικαστικός υπάλληλος των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων. Μάλιστα…

    1) Δηλαδή η Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Γραμματείας Διοικητικών Δικαστηρίων θα προτείνει τον ένα εκ των δύο εκπροσώπων της ΟΔΥΕ, σαν να είναι το μοναδικό πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο… Κύριοι, υπάρχει και άλλο πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο στα Διοικητικά Δικαστήρια, ο Σύλλογος Δικαστικών Υπαλλήλων Διοικητικών Δικαστηρίων Αθήνας. Αυτός γιατί δεν μετέχει;;;

    2) Αυτοί οι δύο εκπρόσωποι της ΟΔΥΕ, ένας από τα πολιτικά δικαστήρια και ένας από τα διοικητικά δικαστήρια, δεν πρέπει να σχετίζονται με έναν τρόπο με την επιμόρφωση, την δια βίου μάθηση και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση; Δηλαδή θα βάλουμε δύο ανθρώπους άσχετους στο Διοικητικό Συμβούλιο να αποφασίζουν ποιοι θα επιλεγούν και δεν θα ξέρουν καν τι πάει να πει εκπαίδευση ενηλίκων;;; Κύριοι, μάθετε ότι η εκπαίδευση ενηλίκων είναι ξεχωριστός επιστημονικός κλάδος και υπάρχουν δικαστικοί υπάλληλοι που έχουν κάνει σχετικές σπουδές και εργασίες στο πεδίο. Έχουν δε, πάρει μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα ειδίκευσης στην εκπαίδευση ενηλίκων. Εκτός αν ο στόχος είναι να βάλουμε όποιον δικαστικό υπάλληλο να ‘ναι μέσα στο Διοικητικό Συμβούλιο…

    Προτείνεται λοιπόν άμεσα η αναδιαμόρφωση του συγκεκριμένου άρθρου ως εξής:

    «… συμμετέχουν δύο (2) εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδος, οι οποίοι θα πρέπει αποδεδειγμένα να διαθέτουν σχετικές με την εκπαίδευση ενηλίκων και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση σπουδές, εκ των οποίων ο ένας (1) ορίζεται μετά από κοινή πρόταση των δύο πρωτοβάθμιων συλλόγων των Διοικητικών Δικαστηρίων και είναι δικαστικός υπάλληλος των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, με τους αναπληρωτές τους.».

  • 7 Νοεμβρίου 2022, 12:49 | NoName

    Είναι αδιανόητο σε έναν φορέα να υπάρχει διαφορετική σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου ανάλογα με τα θέματα. Δηλαδή, ποιος θα αποφασίζει για προϋπολογισμούς κτλ.; Καλό θα ήταν να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση, με σταθερή και ισάξια αντιπροσώπευση στο Διοικητικό Συμβούλιο όλων των μερών που σχετίζονται με τις νέες δραστηριότητες της ΕΣΔΙ. Θα πρέπει να υπάρχει ίσος αριθμός Δικαστικών Λειτουργών και Δικαστικών Υπαλλήλων στη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου.

  • 5 Νοεμβρίου 2022, 23:51 | Δήμητρα Τζ. -δικαστικός υπάλληλος Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης

    Η παρ. 2 του άρθ. 6 του Ν. 4871/2021 θα πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής:
    1) Θα πρέπει να προστεθούν οι λέξεις ‘εν ενεργεία΄ «Αν η ημερήσια διάταξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών περιλαμβάνει ζητήματα που αφορούν……, και την επιμόρφωση των εν ενεργεία δικαστικών υπαλλήλων, στο Διοικητικό Συμβούλιο»
    2)Στο Διοικητικό Συμβούλιο θα πρέπει να μετέχει ο Πρόεδρος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και όχι ο Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, καθόσον το ΕΚΔΔΑ είναι φορέας ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης και όχι των οργάνων λειτουργίας της δικαστικής εξουσίας, προς επίρρωση το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΔΔΑ αποτελείται από την Πρόεδρο του ΕΚΔΔΑ, τον Αντιπρόεδρο του ΕΚΔΔΑ, τους Διευθυντές των Εκπαιδευτικών Μονάδων του ΕΚΔΔΑ, τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών, πέντε ειδικούς Εμπειρογνώμονες και τους εκπροσώπους της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ–ΟΤΑ), και της Ένωσης Αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ). Είναι καταφανές ότι οι δικαστικοί υπάλληλοι δεν σχετίζονται με το ΕΚΔΔΑ, δεν μετέχουν στο Συμβούλιο, δεν έχουν γνωστική ταυτότητα.
    3)Υπάρχει ασάφεια ως προς τον ορισμό των δύο αντιπροσώπων απο την ΟΔΥΕ. Η καλύτερη διατύπωση θα ήταν να μετέχει ο Πρόεδρος της ΟΔΥΕ και ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Γραμματείας Διοικητικών Δικαστηρίων (με επιφύλαξη)