Σκοπός του παρόντος είναι η βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας απονομής της δικαιοσύνης μέσω της μεταρρύθμισης του τρόπου επιλογής, κατάρτισης και επιμόρφωσης των δικαστικών υπαλλήλων.
Αρχική Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών ΛειτουργώνΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Β ΄ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Άρθρο 3 Μετονομασία του Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης, του Συμβουλίου Σπουδών και των Συμβουλίων Διδασκόντων – Αντικατάσταση τίτλων Κεφαλαίων Γ, Δ και Ε ν. 4871/2021ΜΕΡΟΣ Β ΄ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ Άρθρο 3 Μετονομασία του Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης, του Συμβουλίου Σπουδών και των Συμβουλίων Διδασκόντων – Αντικατάσταση τίτλων Κεφαλαίων Γ, Δ και Ε ν. 4871/2021
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προσαρμογές ως προς τον σκοπό λειτουργίας της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 3 ν. 4871/2021
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Προσαρμογή της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 6 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 6 Προσαρμογή των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4871/2021Άρθρο 6 Προσαρμογή των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Προσαρμογή των αρμοδιοτήτων του Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 8 Αρμοδιότητες Διευθυντών Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 4871/2021Άρθρο 8 Αρμοδιότητες Διευθυντών Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 12 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 9 Συμβούλια Σπουδών Δικαστικών Λειτουργών –Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4871/2021Άρθρο 9 Συμβούλια Σπουδών Δικαστικών Λειτουργών –Τροποποίηση άρθρου 13 ν. 4871/2021
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Προσαρμογή εκπαιδευτικού προσωπικού στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 49 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 Προσαρμογή της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 50 ν. 4871/2021Άρθρο 11 Προσαρμογή της εκπαίδευσης των εκπαιδευτών στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 50 ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 Προσαρμογή του διοικητικού προσωπικού και των οργανικών μονάδων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών –Τροποποίηση άρθρου 51 ν. 4871/2021Άρθρο 12 Προσαρμογή του διοικητικού προσωπικού και των οργανικών μονάδων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών –Τροποποίηση άρθρου 51 ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Πεδίο εφαρμογής των ρυθμίσεων για την επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Α στο ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 Διευθυντής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Β στον ν. 4871/2021Άρθρο 14 Διευθυντής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Β στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 Αρμοδιότητες Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Γ στον ν. 4871/2021Άρθρο 15 Αρμοδιότητες Διευθυντή Κατάρτισης και Επιμόρφωσης Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Γ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Συμβούλιο Σπουδών δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Δ στον ν. 4871/2021Άρθρο 16 Συμβούλιο Σπουδών δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Δ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Σπουδών Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Ε στον ν. 4871/2021Άρθρο 17 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Σπουδών Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Ε στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18 Συμβούλιο Διδασκόντων Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΣΤ στον ν. 4781/2021Άρθρο 18 Συμβούλιο Διδασκόντων Δικαστικών Υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΣΤ στον ν. 4781/2021
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Ζ στον ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 Απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στον διαγωνισμό για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων και αιτήσεις συμμετοχής– Προσθήκη άρθρου 55Η στον ν. 4871/2021Άρθρο 20 Απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής στον διαγωνισμό για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων και αιτήσεις συμμετοχής– Προσθήκη άρθρου 55Η στον ν. 4871/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Επιτροπή εισαγωγικού διαγωνισμού για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων– Προσθήκη άρθρου 55Θ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων για την επιλογή εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Στάδια του διαγωνισμού – Προσθήκη άρθρου 55Ι στον ν. 4871/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 Βαθμολόγηση υποψηφίων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΑ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Εγγραφή επιτυχόντων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΒ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Ιδιότητα εκπαιδευόμενου που πρόκειται να καταλάβει θέση δικαστικού υπαλλήλου – Προσθήκη άρθρου 55ΙΓ στον ν. 4871/2021
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 26 Μισθοδοσία και ασφάλιση εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΔ στον ν. 4871/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 Στάδια κατάρτισης των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Όρκος – Προσθήκη άρθρου 55ΙΕ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Εκλογή εκπροσώπων εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΣΤ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Προγράμματα σπουδών εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΖ στον ν. 4871/2021Άρθρο 29 Προγράμματα σπουδών εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΙΖ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 Διάρκεια πρώτου σταδίου κατάρτισης των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Απουσίες – Προσθήκη άρθρου 55ΙΗ στον ν. 4871/2021Άρθρο 30 Διάρκεια πρώτου σταδίου κατάρτισης των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Απουσίες – Προσθήκη άρθρου 55ΙΗ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Αξιολόγηση κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΙΘ στον ν. 4871/2021Άρθρο 31 Αξιολόγηση κατά το πρώτο στάδιο κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΙΘ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 Εξετάσεις ολοκλήρωσης πρώτου σταδίου κατάρτισης εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Κ στον ν. 4871/2021Άρθρο 32 Εξετάσεις ολοκλήρωσης πρώτου σταδίου κατάρτισης εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Κ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΚΑ στον ν. 4871/2021Άρθρο 33 Πίνακες επιτυχόντων μετά από το τέλος του πρώτου σταδίου κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΚΑ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Διαδικασία και ολοκλήρωση δευτέρου σταδίου κατάρτισης – Προσθήκη άρθρου 55ΚΒ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Τελικός βαθμός αποφοίτησης εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΓ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 Αξιολόγηση ήθους και συμπεριφοράς εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Ψυχιατρική διερεύνηση – Προσθήκη άρθρου 55ΚΔ στον ν. 4871/2021Άρθρο 36 Αξιολόγηση ήθους και συμπεριφοράς εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Ψυχιατρική διερεύνηση – Προσθήκη άρθρου 55ΚΔ στον ν. 4871/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Διάθεση προς διορισμό εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΕ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Πειθαρχική διαδικασία των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΣΤ στον ν. 4871/2021Άρθρο 38 Πειθαρχική διαδικασία των εκπαιδευομένων που πρόκειται να καταλάβουν θέσεις δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΣΤ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Σκοπός διαρκούς επιμόρφωσης των δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΖ στον ν. 4871/2021Άρθρο 39 Σκοπός διαρκούς επιμόρφωσης των δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΖ στον ν. 4871/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Προγράμματα επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΚΗ στον ν. 4871/2021
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 41 Επιλογή των δικαστικών υπαλλήλων που επιμορφώνονται – Προσθήκη άρθρου 55ΚΘ στην ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 Αξιολόγηση προγραμμάτων επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Λ στον ν. 4871/2021Άρθρο 42 Αξιολόγηση προγραμμάτων επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55Λ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 Τόπος και χρόνος διεξαγωγής των προγραμμάτων επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΑ στον ν. 4871/2021Άρθρο 43 Τόπος και χρόνος διεξαγωγής των προγραμμάτων επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΑ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Οργάνωση προγράμματος επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΒ στον ν. 4871/2021Άρθρο 44 Οργάνωση προγράμματος επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΒ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Μέθοδοι επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΓ στον ν. 4871/2021Άρθρο 45 Μέθοδοι επιμόρφωσης δικαστικών υπαλλήλων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΓ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 Διοργάνωση διεθνών εκπαιδευτικών προγραμμάτων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΔ στον ν. 4871/2021Άρθρο 46 Διοργάνωση διεθνών εκπαιδευτικών προγραμμάτων – Προσθήκη άρθρου 55ΛΔ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Προσθήκη άρθρου 55ΛΕ στον ν. 4871/2021Άρθρο 47 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Προσθήκη άρθρου 55ΛΕ στον ν. 4871/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ Ν. 4765/2021, Ν. 4798/2021 ΚΑΙ Ν. 2190/1994 Άρθρο 48 Εισαγόμενοι για φοίτηση στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Προσθήκη περ. κβ’ στην παρ. 2 του άρθρου 2 ν. 4765/2021ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΝ Ν. 4765/2021, Ν. 4798/2021 ΚΑΙ Ν. 2190/1994 Άρθρο 48 Εισαγόμενοι για φοίτηση στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Προσθήκη περ. κβ’ στην παρ. 2 του άρθρου 2 ν. 4765/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49 Πλήρωση θέσεων δικαστικών υπαλλήλων – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4798/2021Άρθρο 49 Πλήρωση θέσεων δικαστικών υπαλλήλων – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 11 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50 Υπολογισμός χρόνου φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 20 ν. 4798/2021Άρθρο 50 Υπολογισμός χρόνου φοίτησης στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 20 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51 Συνδρομή της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών κατά την εισαγωγική εκπαίδευση των δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 125 ν. 4798/2021Άρθρο 51 Συνδρομή της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών κατά την εισαγωγική εκπαίδευση των δικαστικών υπαλλήλων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 125 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52 Επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 126 ν. 4798/2021Άρθρο 52 Επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 126 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53 Εξαίρεση αποφοίτων Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών από την παρακολούθηση προγράμματος εισαγωγικής εκπαίδευσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 138 ν. 4798/2021Άρθρο 53 Εξαίρεση αποφοίτων Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών από την παρακολούθηση προγράμματος εισαγωγικής εκπαίδευσης – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 138 ν. 4798/2021
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54 Δυνατότητα διενέργειας διαγωνισμού για την εισαγωγή στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών και εγγραφής σε αυτήν κατά τις προεκλογικές περιόδους – Προσθήκη παρ. 21 στο άρθρο 28 ν. 2190/1994Άρθρο 54 Δυνατότητα διενέργειας διαγωνισμού για την εισαγωγή στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών και εγγραφής σε αυτήν κατά τις προεκλογικές περιόδους – Προσθήκη παρ. 21 στο άρθρο 28 ν. 2190/1994
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ’ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 55 Μεταβατικές διατάξεις
- 18 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 56 Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 57 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 57 Έναρξη ισχύος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58Άρθρο 58
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 59Άρθρο 59
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Νοεμβρίου 2022, 20:45
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Νοεμβρίου 2022, 20:45
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 65 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Η δημιουργία της Σχολής Δικαστικών Υπαλλήλων δεν είναι τίποτε άλλο από τη σύσταση μιας διεύθυνσης της ΕΣΔΙ για την επιμόρφωση και κατάρτιση νεοπροσλαμβανόμενων δικαστικών υπαλλήλων.
Δημιουργούνται ενστάσεις γιατί δεν αντιμετωπίζονται με σαφήνεια ζητήματα τρόπου πρόσληψης, προγράμματος επιμόρφωσης και κατάρτισης νεοπροσλαμβανόμενων και ήδη υπηρετούντων.
Υπάρχει αδυναμία εφαρμογής επιμόρφωσης των υπηρετούντων υπαλλήλων λόγω της τεράστιας έλλειψης προσωπικού. Το γεγονός αυτό τριβή και αντιπαλότητες θα δημιουργήσει μεταξύ των υπαλλήλων εις βάρος της λειτουργίας των υπηρεσιών. Αν λάβουμε υπόψη μια πιθανή αυξημένη μοριοδότηση που και στον πρόσφατα ψηφισθέντα Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων προάγεται, οι αντιπαραθέσεις και οι ανταγωνισμοί θα είναι ατέλειωτες.
Η δημιουργία υπαλλήλων «δύο ταχυτήτων» πρέπει οπωσδήποτε να αποτραπεί.
Η παράκαμψη του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις δεν διασφαλίζει ούτε την διαφάνεια ούτε την αμεσότητα στις προσλήψεις. Είναι αποδεδειγμένη και αδιαμφισβήτητη λειτουργία του ΑΣΕΠ και δεν πρέπει εύκολα να παρακάμπτεται. Η αποτυχία πρόσληψης υπαλλήλων από τους τελευταίους διαγωνισμούς 1Κ & 8Κ του 2017 δεν οφείλεται στον ΑΣΕΠ αλλά στην έλλειψη ενδιαφέροντος των επιτυχόντων να έλθουν σε ένα κλάδο με εξαθλιωμένες θεσμικές και οικονομικές συνθήκες.
Η θεσμική θωράκιση των δικαστικών υπαλλήλων παράλληλα με την βελτίωση των αποδοχών τους περνά μόνο μέσα από την ανεξαρτησία της Γραμματείας και την εφαρμογή και στους δικαστικούς υπαλλήλους κανόνων που σε όλη τη Δημόσια διοίκηση ισχύουν.
Η δήθεν ιδιαιτερότητα των δικαστικών υπαλλήλων αναφέρεται μόνο στην δομή των υπηρεσιακών συμβουλίων όπου την πλειοψηφία βέβαια αποτελούν οι δικαστικοί λειτουργοί.
Είναι θεμιτή μια τέτοια ιδιαιτερότητα που το μόνο που παράγει είναι μία αυστηρά μονόπλευρη σχέση εξάρτησης και ελέγχου των δικαστικών υπαλλήλων από τους δικαστικούς λειτουργούς σε θέματα που αφορούν την υπηρεσιακή τους κατάσταση και την διοικητική δομή της Γραμματείας των Δικαστηρίων;
Οι ίδιοι οι δικαστικοί υπάλληλοι είναι άραγε έτοιμοι να αναλάβουν τις τύχες στα χέρια τους;
Η Δικαιοσύνη γενικότερα μόνο κέρδος έχει από έναν Γραμματέα, υπεύθυνο, ελεύθερο και ανεξάρτητο, που ξέρει, γνωρίζει και έχει διάθεση να προσφέρει και εδώ και χρόνια κάτω από αντίξοες συνθήκες, το πράττει.
Πέρα λοιπόν από οτιδήποτε άλλο πρέπει μέσα και από αυτό το σχέδιο νόμου να προταχθούν και να θωρακιστούν με κάθε τρόπο η θεσμική και υπηρεσιακή ταυτότητα των δικαστικών υπαλλήλων που πάντως μέσα από τον ασφυκτικό κατά κάποιο τρόπο έλεγχο των δικαστικών λειτουργών δεν προάγεται.
Επομένως:
– Προσλήψεις μόνο μέσα από ένα αναβαθμισμένο και δεόντως στελεχωμένο ΑΣΕΠ.
– Αποτροπή δημιουργίας δικαστικών υπαλλήλων «δύο ταχυτήτων».
– Εξ αποστάσεως επιμόρφωση και των ήδη υπηρετούντων.
-Ενιαία μοριοδότηση επιμόρφωσης και σεμιναρίων νεοπροσλαμβανόμενων και ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων, που πάντως πρέπει να μειωθεί σε σχέση με τα τυπικά προσόντα και στον Κώδικα Δικαστικών υπαλλήλων.
-Η βελτίωση των συνθηκών εργασίας και η οικονομική αναβάθμιση θα αποτελέσουν μοναδικό κριτήριο προσέλευσης νέων υπαλλήλων, για να μην επαναληφθεί ποτέ το μοναδικό φαινόμενο σε όλη τη δημόσια διοίκηση, της άρνησης αποδοχής διορισμού νέων συναδέλφων!
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΣΧΟΣ
Δικαστικός Υπάλληλος Πρωτοδικείου Αθηνών
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το αντικείμενο του δικαστικού υπαλλήλου είναι εξειδικευμένο. Ο δικαστικός υπάλληλων του κλάδου των ΠΕ Γραμματέων να διαθέτουν πτυχία τμημάτων Νομικής και μόνο. Επίσης το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα μπορούσε να προβλέψει εκμεταλλευόμενο το ήδη υπάρχον πρόγραμμα πρακτικής άσκησης αποφοίτων Νομικών σχολών που πραγματοποιείται στα δικαστήρια όλης της Ελλάδας μέσω ΕΣΠΑ και ουσιαστικά οι ασκούμενοι υποβοηθούν το έργο των δικαστικών υπαλλήλων καλύπτοντας τα οργανικά κενά των υπηρεσιών, μετά από θετική εισήγηση του αρμόδιου διοικητικού οργάνου του εκάστοτε δικαστηρίου αλλά και μετά από την σχετική αίτηση των ασκουμένων, να συμμετάσχουν στη διαδικασία κατάρτισης τους μετά από εξετάσεις για να εισαχθούν στη νέα Σχολή κατάρτισης δικαστικών υπαλλήλων. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει και ένα ικανοποιητικό υπόβαθρο εκπαιδευτικό αλλά και υπηρεσιακό για τους υποψήφιους δικαστικούς υπαλλήλους.
Θα πρέπει να γίνουν στο ν/σ αλλαγές που θα καθιστούν τους όρους επιλογής υποψηφίων και λειτουργίας της Σχολής λιγότερο ευνοϊκούς για τη συνεχιζόμενη υποστελέχωση περιφερειακών και δη κατώτερων δικαστηρίων. Οι αλλαγές που προτείνονται συνίστανται στα εξής:
1.Η επιλογή των υποψηφίων θα πρέπει να γίνεται για συγκεκριμένο δικαστήριο.
2.Η εκπαίδευση θα πρέπει να γίνεται εξ αποστάσεως.
3.Η πρακτική άσκηση θα πρέπει να γίνεται στο δικαστήριο για το οποίο έχει εξαρχής επιλεγεί για να υπηρετήσει ο/η υποψήφιος/α.
4.Η πρακτική άσκηση θα πρέπει να γίνεται παράλληλα (και όχι διαδοχικά) με τη θεωρητική κατάρτιση.
Αν η επιλογή των εκπαιδευομένων δεν γίνει από την αρχή για συγκεκριμένη θέση, μπορεί μεταξύ όσων επελέγησαν να μην βρίσκονται ενδιαφερόμενοι/ες για περιφερειακά και δη κατώτερα δικαστήρια. Αν στο τέλος διοριστούν σε αυτά, θα κάνουν υπομονή δύο χρόνια και στη συνέχεια θα πάρουν μετάθεση. Θα πρέπει η διάρκεια της υποχρεωτικής υπηρέτησης στην υπηρεσία διορισμού να αυξηθεί από δύο (2) σε επτά (7) έτη, με δυνατότητα μόνο αμοιβαίας μετάθεσης μετά τα δύο έτη και μόνο με υπάλληλο με υπηρεσιακή ηλικία μικρότερη των δεκαπέντε (15) ετών.
Εξάλλου, τα προγράμματα σπουδών θα είναι εξειδικευμένα ανάλογα με τη θέση που πρόκειται να πληρώσει ο/η υπάλληλος. Δεν υπάρχει λόγος να καταρτίζονται σε θέματα ποινικής δικονομίας όσοι/ες επελέγησαν να υπηρετήσουν σε Ειρηνοδικεία, που είναι πολιτικά δικαστήρια.
Προκειμένου να μην αποθαρρύνονται στο να θέσουν υποψηφιότητα ενδιαφερόμενοι/ες από την περιφέρεια, μπορεί η εκπαίδευση να γίνεται εξ αποστάσεως. H πολύτιμη εμπειρία του ΕΑΠ και, στη διάρκεια της πανδημίας, όλων των άλλων ανωτάτων ιδρυμάτων, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη. Η φυσική παρουσία μπορεί να απαιτείται (όπως στις σπουδές στο ΕΑΠ) σε ομαδικές συμβουλευτικές συναντήσεις και στις τελικές εξετάσεις. Όταν σήμερα προετοιμάζεται η διεξαγωγή ηλεκτρονικών δικών, μοιάζει εξωπραγματικό να απαιτείται φυσική παρουσία συνολικά για τη φοίτηση στα προγράμματα κατάρτισης υποψηφίων δικαστικών υπαλλήλων.
Η πρακτική άσκηση θα πρέπει γίνεται στην υπηρεσία για την οποία έχει εξαρχής επιλεγεί ο/η καταρτιζόμενος/η και να γίνεται παράλληλα με τη θεωρητική κατάρτιση. Έτσι, η θεωρητική κατάρτιση και η πρακτική άσκηση δεν θα είναι αποκομμένες, κάτι το οποίο θα επιτρέπει ανατροφοδοτήσεις μεταξύ των δύο (παράλληλων) σταδίων, ενώ θα επιτυγχάνεται ομαλή ένταξη των εκπαιδευομένων στις θέσεις για τις οποίες προορίζονται.
Η δημιουργία για πρώτη φορά Εθνικής Σχολής Δικαστικών Υπαλλήλων αποτελεί μια σημαντική θεσμική εξέλιξη που έρχεται να επιβεβαιώσει στην πράξη πως οι δικαστικοί υπάλληλοι αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία κρατικών υπαλλήλων με ιδιαίτερη συνταγματική κατοχύρωση και έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες της ταχείας και αποτελεσματικής απονομής της Δικαιοσύνης. Η ένταξη της Σχολής στο πλαίσιο λειτουργίας της Εθνικής Σχολής Δικαστών, η οποία και θα παρέχει την αρχική εκπαίδευση και την πρακτική άσκηση των μελλοντικών δικαστικών υπαλλήλων καθώς και τη διαρκή επιμόρφωση των υπηρετούντων δικαστικών υπαλλήλων, επιβεβαιώνει τα ανωτέρω.
Η ευέλικτη διαδικασία πρόσληψης των δικαστικών υπαλλήλων μέσω της Σχολής, απαλλαγμένη από τις διαδικαστικές αγκυλώσεις του ΑΣΕΠ, από Επιτροπή Διαγωνισμού απαρτιζόμενη από ανώτατους και ανώτερους δικαστές, προϊσταμένους γραμματειών μεγάλων δικαστηρίων και μέλη ΔΕΠ, έρχεται να αντιμετωπίσει όχι μόνο την ανάγκη για ταχύτερη στελέχωση των δικαστηρίων από δικαστικούς υπαλλήλους, αλλά και με όρους διαφάνειας και αδιάβλητου της διαδικασίας. Για να έχει βέβαια συνέχεια το εγχείρημα αποτελεί αυτονόητη προϋπόθεση η σταθερή σε ετήσια βάση προκήρυξη διαγωνισμού με γενναίους αριθμούς προσλήψεων, προκειμένου να καλύπτονται όχι μόνο τα κενά του προηγούμενου έτους αλλά και τα ήδη συσσωρευμένα κενά, ιδίως εν όψει και τις συνταξιοδότησης μεγάλου αριθμού συναδέλφων.
Η εισαγωγική εκπαίδευση, η πρακτική άσκηση των μελλοντικών δικαστικών υπαλλήλων και η διαρκής επιμόρφωσης των υπηρετούντων δικαστικών υπαλλήλων έρχεται να διασφαλίσει ότι το δικαιοδοτικό μας σύστημα θα διαθέτει επαρκή αριθμό καταρτισμένων και αποτελεσματικών δικαστικών υπαλλήλων. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1) Σε ό,τι αφορά την αρχική εκπαίδευση, προτείνεται η θεωρητική εκπαίδευση να είναι δίμηνη και η πρακτική τετράμηνη. 2) Σε ό,τι αφορά τόσο το στάδιο του διαγωνισμού όσο και τη διαρκή επιμόρφωση προτείνεται αυτή να περιλαμβάνει και να δίνει ιδιαίτερη έμφαση, μεταξύ άλλων, στο ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο, καθώς ο δικαστικός υπάλληλος καλείται να εκπαιδευτεί και πολύ περισσότερο να λειτουργήσει μέσα σε ένα διεθνοποιημένο και ευρωπαϊκά ενοποιημένο σύστημα δικαιοσύνης. 3) Για τους ήδη υπηρετούντες δικαστικούς υπαλλήλους προτείνεται η παρακολούθηση, για όσους το επιθυμούν, ανάλογου εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο μάλιστα να διεξαχθεί απογευματινές ώρες (για να διευκολυνθούν οι συνάδελφοι και ταυτόχρονα να μην επιβαρυνθούν οι υπηρεσίες) ώστε να αποκτούν με τη σειρά τους το προνόμιο ολοκλήρωσης σπουδών όμοιο με εκείνο των συναδέλφων που αποφοίτησαν από τη σχολή. Σκοπός της πρότασης είναι η αποφυγή δημιουργίας υπαλλήλων δύο ταχυτήτων. Σχετική πρόταση έχει υποβάλει η συνάδελφος Μαρία Καρυπίδου υπάλληλος του Πταισματοδικείου Βέροιας, η οποία συμμετείχε ως μέλος της ειδικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την ΕΣΔΥπ., 4) Δημιουργία εγχειριδίου γνώσης στο πλαίσιο λειτουργίας της Σχολής διαθέσιμο στο σύνολο των δικαστικών υπαλλήλων, μελλοντικών και ήδη υπηρετούντων, με σκοπό τη δημιουργία γνώσης, την ανάπτυξη, τον διαμοιρασμό και την αξιοποίηση αυτής, 5) Σχετικά με το Διδακτικό Προσωπικό και συγκεκριμένα τη δυνατότητα κατάρτισης και επιμόρφωσης, μεταξύ άλλων, και από εν ενεργεία δικαστικούς υπαλλήλους με τουλάχιστον δέκα (10) έτη παραμονής στην υπηρεσία, όπως αυτή τη στιγμή προβλέπεται στο άρθρο 10 «Προσαρμογή εκπαιδευτικού προσωπικού στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Τροποποίηση άρθρου 49 ν. 4871/2021 σημείο ηα», προτείνεται η αντικατάσταση του ως εξής: και από «εν ενεργεία δικαστικούς υπαλλήλους με τουλάχιστον πέντε (5) έτη παραμονής στην υπηρεσία λαμβάνοντας υπόψη την κατοχή μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών με αντικείμενο συναφές με τα καθήκοντα των δικαστικών υπαλλήλων».
Προκειμένου να καταστεί ελκυστική η Σχολή σε νέους υπαλλήλους, η ίδρυση και λειτουργία της θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα σύνολο μέτρων και πρωτοβουλιών για την γενναία οικονομική ενίσχυση των δικαστικών υπαλλήλων. Η καταβολή του Bonus σε όλους τους δικαστικούς υπαλλήλους με χρόνο έναρξης καταβολής εντός του 2023 και η καταβολή των υπερωριών σε σταθερή πλέον βάση κ με αυξημένο κονδύλι εξασφαλισμένο για το 2023, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του Υπουργού, αποτελούν ένα πρώτο μεγάλο βήμα. Ωστόσο, μένουν πολλά ακόμα κλαδικά αιτήματα σε εκκρεμότητα, με σημαντικότερο όλων το επίδομα ειδικών συνθηκών. Η ίδρυση της Σχολής αποτελεί μια ενισχυμένη θεσμικά βάση για τη διεκδίκησή του.
Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ από καρδιάς τους συναδέλφους – μέλη της ειδικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για την ΕΣΔΥπ για την εξαιρετική δουλειά τους. Με Eνότητα και Συνεργασία μπορούμε να πετύχουμε πολλά!!!
Με εκτίμηση,
Χρήστος Μπαξεβάνης
Δικαστικός Υπάλληλος στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης
Ξεκάθαρη προσπάθεια εξαπάτησης.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης αρνείται να καταλάβει ότι δεν φταίει ο ΤΡΟΠΟΣ διορισμού των υπαλλήλων (ΑΣΕΠ) που οι μισές θέσεις δικαστικών υπαλλήλων είναι κενές και ακόμα καλούνται οι επιλαχόντες των επιλαχόντων (γιατί οι μισοί διοριστέοι αρνήθηκαν τον διορισμό ή δεν ενημέρωσαν καν ότι αρνούνται) των προκηρύξεων του 2017 σε βαθμό που έχει ξεφτιλιστεί πια η έννοια διοριστέου και επιλαχόντα.
Δεν φταίει ο ΤΡΟΠΟΣ, φταίει ο ΜΙΣΘΟΣ κύριοι.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα του ενιαίου μισθολογίου.
Το οποίο υποτίθεται οτι θα διόρθωνε τις «αδικίες» των «ειδικών μισθολογίων» και των «ειδικών λογαριασμών» εξομοιώνοντας όλους τους δημοσίους υπαλλήλους (ναι «δημόσιοι υπάλληλοι» – το «δικαστικός υπάλληλος» το θυμούνται μόνο όταν τους συμφέρει) ανεξαρτήτως υπουργείου και ισοπεδώνοντας τους στο ίδιο επίπεδο.
Δημιούργησε όμως νέες αδικίες δημιουργώντας δύο νέες κατηγορίες υπαλλήλων : ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ και τους άλλους . . . . .
Γιαυτό δεν παρουσιάζονται οι διοριστέοι. . . . Γιαυτό ακόμα και παραιτούνται μετα τον διορισμό και φεύγουν ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ. . . .
Γιατί κανένας τελικά δεν είναι τόσο ΚΟΡΟΙΔΟ, που να μην καταλάβει οτι υπάρχουν και άλλες υπηρεσίες στο δημόσιο, οπου με τον ίδιο μισθό θα έχει πολύ καλύτερες συνθήκες εργασίας και θα γυρίζει σπίτι του στην ώρα του και με κρύο το κεφάλι του.
Προσπαθείτε λοιπόν με φερετζέ την «Σχολή δικαστικών υπαλλήλων», αναμφίβολα χρήσιμη θεωρητικά, ουσιαστικά να ντύσετε και να ωραιοποιήσετε την κατάσταση στα δικαστήρια με ένα glam που είναι ψεύτικο. Ισως παρασυρθούν οι πρώτες μία-δύο σειρές. Μετά θα καταλάβουν και αυτοί τι συμβαίνει, το «μυστικό» θα βγει στην αγορά και η σχολή θα ψάχνει υποψηφίους οπως το ΑΣΕΠ σήμερα τους διοριστέους.
Αυτά για όσους πιθανόν παρασυρθούν από το όνομα και πιστέψουν ότι λόγω της
σχολής η εργασία στα δικαστήρια είναι «κάτι» (που είναι) και αυτό το «κάτι» θα βρεί αντανάκλαση στον μισθό τους.
CAVEAT EMPTOR