Άρθρο 46 Καταργούμενες διατάξεις

Καταργούνται:
1. Τα άρθρα 3, 4 και 5 του ν. 2225/1994 (Α΄ 121).
2. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της περ. α’ του άρθρου 1 του ν. 3649/2008 (Α΄ 39).
3. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 39 του ν. 3959/2011 (Α’ 93).
4. Η παρ. 4 του άρθρου 10 και η παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 4577/2018 (Α’ 199).

  • 22 Νοεμβρίου 2022, 12:20 | Homo Digitalis

    Στην περίπτωση 3, καταργείται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 39 του ν. 3959/2011 (Α’ 93), επειδή αυτό κάνει αναφορά στα άρθρα 4 και 5 του ν. 2225/1994 τα οποία επίσης καταργούνται. Επειδή αυτό το εδάφιο του 3959/2011 αναφέρει ότι “Όταν υπάρχουν εύλογες υπόνοιες παράβασης των άρθρων 1 και 2 και τα εν λόγω στοιχεία ενδέχεται να είναι ουσιώδη για τη διακρίβωση της παράβασης αυτής, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δύναται, τηρουμένης, πάντως, της αρχής της αναλογικότητας, να ζητεί την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών κατά τα άρθρα 4 και 5 του ν. 2225/1994 (Α’ 121)”, η Homo Digitalis επισημάνει την κατάργηση της σχετικής εξουσίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισής της στον παρόν Σχ.Νόμου.

  • 22 Νοεμβρίου 2022, 10:54 | Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς

    Με βάση το ΣχΝ το απόρρητο μπορεί να αρθεί για όλα τα κακουργήματα και πολλά πλημμελήματα. Η νομοθετική αυτή επιλογή είναι πιθανώς προβληματική, από το στιγμή που το Σύνταγμα προβλέπει την άρση του απορρήτου «για την διακρίβωση ιδιαιτέρως σοβαρών εγκλημάτων» (άρ. 19 Σ.). Εν τούτοις, με το άρ. 46 ΣχΝ καταργείται η δυνατότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού να ζητήσει την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για εντοπισμό παραβιάσεων του ανταγωνισμού, κατά το άρ. 39 παρ. 1 περ. ζ΄ του ν. 3959/2011.
    Η δυνατότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού να έχει πρόσβαση σε στοιχεία που προκύπτουν από έτερες διαδικασίες νόμιμης άρσης του απορρήτου έχει επιβεβαιωθεί και με την υπ’ αριθμ 154/2021 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Παράλληλα η δυνατότητα υποβολής αιτήματος άρσης του απορρήτου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού προστέθηκε στο άρ. 39 του ν. 3959/2011 μόλις μετά τη θέση σε ισχύ του άρ. 42 του ν. 4886/2022 (Α΄ 12/24-1-2022). Επομένως κρίνεται εσφαλμένος ο περιορισμός αυτός του δικαιώματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που πιθανώς έχει και ισχυρά ερείσματα στο πρωτογενές ενωσιακό δίκαιο, ενώ δημιουργεί και αντίφαση σε σχέση με πρόσφατες νομοθετικές επιλογές.

  • Άρθρο 46
    Καταργούμενες διατάξεις
    [Από]
    [καινούριο]
    [Σε]
    5. Η παράγραφος 6 του άρθρου 67 του ν. 4624/2019 (Α΄ 137).
    [Αιτιολογία: να καταργηθεί η ρύθμιση της παραγράφου 6 του άρθρου 67 του ν. 4624/2019, καθώς έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τον προστατευτικό ρόλο της προηγούμενης διαβούλευσης με την Αρχή, δεν προβλέπονταν στην οδηγία, και αντίκειται στις αιτιολογικές σκέψεις 59 και 60 της οδηγίας και στο άρ. 67 παρ. 5 του ν. 4624/2019]

  • Άρθρο 46
    Καταργούμενες διατάξεις
    [Από]
    2. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της περ. α’ του άρθρου 1 του ν. 3649/2008 (Α΄ 39).
    [Σε]
    2. ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ
    [Αιτιολογία: το άρθρο 1 του ν. 3649/2008 (Α΄ 39) δεν περιλαμβάνει περίπτωση α’. Να προσδιοριστεί ποια διάταξη επιχειρείται να καταργηθεί]