Το άρθρο 52 του ν. 4264/2019 (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 52
Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων
(άρθρο 11 της Οδηγίας)
1. Απαγορεύεται η λήψη απόφασης που βασίζεται αποκλειστικά σε αυτοματοποιημένη επεξεργασία, περιλαμβανομένης της κατάρτισης προφίλ, η οποία παράγει δυσμενή έννομα αποτελέσματα για το υποκείμενο των δεδομένων ή το επηρεάζει σημαντικά, εκτός εάν προβλέπεται ρητά από διάταξη νόμου ή του δικαίου της Ένωσης, η οποία ορίζει τις κατάλληλες εγγυήσεις για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του υποκειμένου των δεδομένων, όπως ρυθμίσεις που κατοχυρώνουν την ειδική και εύληπτη ενημέρωση του υποκειμένου των δεδομένων, το δικαίωμα εξασφάλισης ανθρώπινης παρέμβασης εκ μέρους του υπευθύνου επεξεργασίας και το δικαίωμα του υποκειμένου των δεδομένων να διατυπώσει τις απόψεις του, να απαιτήσει αιτιολόγηση της απόφασης που ελήφθη κατόπιν της εν λόγω αξιολόγησης και να αμφισβητήσει ή να ζητήσει επανεξέταση της απόφασης.
2. Οι αποφάσεις της παρ. 1 δεν επιτρέπεται να βασίζονται σε επεξεργασία των ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 46, εκτός εάν τούτο προβλέπεται ρητά από διάταξη νόμου ή από το δίκαιο της Ένωσης και υφίστανται κατάλληλα μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων, των ελευθεριών και των έννομων συμφερόντων του υποκειμένου των δεδομένων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι διασφαλίσεις που ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 46.
3. Απαγορεύεται η κατάρτιση προφίλ που έχει ως αποτέλεσμα διακρίσεις σε βάρος φυσικών προσώπων με βάση τις ειδικές κατηγορίες δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 46.».
Αρχική Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτώνΆρθρο 40 Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων – Αντικατάσταση άρθρου 52 ν. 4624/2019
Άρθρο 40 Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων – Αντικατάσταση άρθρου 52 ν. 4624/2019
- 11 ΣχόλιαΚεφάλαιο Α΄ ΓΕΝΙΚΑ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 13 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β΄ ΑΡΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Άρθρο 4 Άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για λόγους εθνικής ασφάλειας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Διαχείριση υλικού σε άρσεις για λόγους εθνικής ασφάλειας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 6 Άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για τη διακρίβωση εγκλημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 Διαχείριση υλικού σε άρσεις για τη διακρίβωση εγκλημάτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 08 Διαδικασία άρσης του απορρήτου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 09 Δικαστικοί λειτουργοί της Ε.Υ.Π. και της Δ.Α.Ε.Ε.Β. – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 5 ν. 3649/2008 και παρ. 3 άρθρου 4 ν. 2265/1994Άρθρο 09 Δικαστικοί λειτουργοί της Ε.Υ.Π. και της Δ.Α.Ε.Ε.Β. – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 5 ν. 3649/2008 και παρ. 3 άρθρου 4 ν. 2265/1994
- 3 ΣχόλιαΚεφαλαίο Γ’ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ Άρθρο 10
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 Παραβίαση μη δημόσιων διαβιβάσεων δεδομένων ή ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών – Τροποποίηση άρθρου 370Ε ΠΚΆρθρο 11 Παραβίαση μη δημόσιων διαβιβάσεων δεδομένων ή ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών – Τροποποίηση άρθρου 370Ε ΠΚ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 Απαγορευμένα λογισμικά και συσκευές παρακολούθησης – Προσθήκη άρθρου 370ΣΤ ΠΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Προμήθεια λογισμικών και συσκευών παρακολούθησης από το Δημόσιο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Ενημέρωση κοινού
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Δ΄ ΘΕΜΑΤΑ Ε.Υ.Π. Άρθρο 15 Διάρθρωση Ε.Υ.Π. – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 3 ν. 3649/2008
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Λειτουργία του Κέντρου Τεχνολογικής Υποστήριξης, Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΚΕ.Τ.Υ.Α.Κ.) και ενίσχυση της διαφάνειας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 3Α ν. 3649/2008 και παρ. 5 άρθρου 38 ν. 4412/2016Άρθρο 16 Λειτουργία του Κέντρου Τεχνολογικής Υποστήριξης, Ανάπτυξης και Καινοτομίας (ΚΕ.Τ.Υ.Α.Κ.) και ενίσχυση της διαφάνειας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 3Α ν. 3649/2008 και παρ. 5 άρθρου 38 ν. 4412/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Θέματα Αρχής Ασφαλείας Πληροφοριών (INFOSEC) – Τροποποίηση περ. 7 άρθρου 4 ν. 3649/2008
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 Διοίκηση Ε.Υ.Π.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ακαδημία Πληροφοριών και Αντικατασκοπείας Ε.Υ.Π.
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Ε΄ ΘΕΜΑΤΑ ΚΥΒΕΡΝΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Άρθρο 20 Σύσταση Επιτροπής Συντονισμού για θέματα Κυβερνοασφάλειας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 Αποστολή ΕπιτροπήςΆρθρο 21 Αποστολή Επιτροπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Αρμοδιότητες Επιτροπής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 Συγκρότηση και Λειτουργία ΕπιτροπήςΆρθρο 23 Συγκρότηση και Λειτουργία Επιτροπής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 Ομάδες εργασίας ΕπιτροπήςΆρθρο 24 Ομάδες εργασίας Επιτροπής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 Διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη ΕπιτροπήςΆρθρο 25 Διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη Επιτροπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Υποχρέωση ενημέρωσης και παροχής συνδρομής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Υποστήριξη δράσεων του εθνικού κέντρου συντονισμού της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4961/2022 – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 17 ν. 4961/2022Άρθρο 27 Υποστήριξη δράσεων του εθνικού κέντρου συντονισμού της παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4961/2022 – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 17 ν. 4961/2022
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Παρακολούθηση απειλών και ευπαθειών συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιώνΆρθρο 28 Παρακολούθηση απειλών και ευπαθειών συστημάτων πληροφορικής και επικοινωνιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Εθνικό Σχέδιο Αποτίμησης Επικινδυνότητας συστημάτων Τεχνολογίας Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΆρθρο 29 Εθνικό Σχέδιο Αποτίμησης Επικινδυνότητας συστημάτων Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 Στελέχωση Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας (Ε.Α.Κ.)-Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 50 ν. 4635/2019Άρθρο 30 Στελέχωση Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας (Ε.Α.Κ.)-Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 50 ν. 4635/2019
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων του ν. 4577/2018Άρθρο 31 Ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων του ν. 4577/2018
- 2 ΣχόλιαΚεφάλαιο ΣΤ ΄ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Άρθρο 32 Ορισμός του υπεύθυνου προστασίας δεδομένων σε δημόσιους φορείς – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 6 ν. 4624/2019
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 Πεδίο εφαρμογής του ν. 4624/2019 – Αντικατάσταση άρθρου 43 ν. 4624/2019
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 34 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρων 44, 53, 58 και 71 ν. 4624/2019
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Αντικατάσταση τίτλου του Τμήματος ΙΙ του Κεφαλαίου Δ του ν. 4624/2019
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 36 Νομιμότητα της επεξεργασίας – Προσθήκη άρθρου 45Α στον ν. 4624/2019(άρθρο 8 της Οδηγίας 2016/680)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 Επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Αντικατάσταση άρθρου 46 ν. 4624/2019
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 Επεξεργασία για άλλους σκοπούς – Τροποποίηση άρθρου 47 ν. 4624/2019
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 39 Συγκατάθεση του υποκειμένου – Αντικατάσταση άρθρου 49 ν. 4624/2019
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων – Αντικατάσταση άρθρου 52 ν. 4624/2019
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 41 Διόρθωση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα – Προθεσμίες αποθήκευσης και επανεξέτασης – Περιορισμός της επεξεργασίας – Αντικατάσταση άρθρου 73 ν. 4624/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Καταργούμενες διατάξεις – Αντικατάσταση άρθρου 84 ν. 4624/2019
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 Δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων από την εισαγγελική αρχή – Προσθήκη άρθρου 84Α στον ν. 4624/2019
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Σύσταση Μόνιμης Επιστημονικής Επιτροπής Προσωπικών Δεδομένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κεφάλαιο Ζ ΄ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 45 Μεταβατικές διατάξειςΚεφάλαιο Ζ ΄ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 45 Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 46 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Η’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 47 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Νοεμβρίου 2022, 17:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Νοεμβρίου 2022, 17:40
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 148 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Οι διατάξεις του άρθρου 52 του ν.4624/2019 αναφορικά με την αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων αποτελούν ένα από τα κύρια σημεία της καταγγελίας της Homo Digitalis ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς έρχονται σε αντίθεση με το άρθρο 11 της Οδηγίας 2016/680.
Επομένως, η Homo Digitalis χαιρετίζει την πρόταση αναθεώρησης του άρθρου 52 που επιδιώκει το άρθρο 40 του παρόντος Σχ. Νόμου, καθώς οι προτεινόμενες διατάξεις συμφωνούν με το άρθρο 11 της Οδηγίας και ακολουθούν το πνεύμα και το γράμμα αυτού.
Άρθρο 40: Αντικατάσταση άρθρου 52 ν. 4624/2019 για την αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων
Εσφαλμένη η επιλογή της αντιγραφής του άρθρου 11 της Οδηγίας. Ο Έλληνας νομοθέτης με την υιοθέτηση του άρθρου 52 του ν. 4624/2019 έκανε συνειδητά, προς διασφάλιση των θεμελιωδών δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων, περιορισμένη χρήση του εύρους της διάταξης. Το εύρος προβλέπει η ρύθμιση της Οδηγίας… Για ποιο λόγο να γίνει αναφορά ως προς όλες τις περιπτώσεις της αυτοματοποιημένης επεξεργασίας, από τη στιγμή που αυτές απαιτούν την πρόβλεψη ειδικού τομεακού δικαίου για να εισαχθούν? Προφανώς και πάλι οι αρχές της ορθής ενσωμάτωσης αγνοήθηκαν. Η αναφορά δε «στα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται» είναι εντελώς πρωθύστερη. Η διάταξη υποδεικνύει στον εθνικό νομοθέτη τι πρέπει να κάνει στο μέλλον όταν θεσμοθετεί σχετικές νομικές διατάξεις και ειδικές τομεακές διατάξεις όπως π.χ. στον ΚΠΔ ή στις διατάξεις της νομοθεσίας για την Ελληνική Αστυνομία. Προφανώς δεν έγινε αντιληπτό. Όπως γενικότερα δεν έγινε αντιληπτό ότι η Οδηγία θέτει ένα γενικό νομικό πλαίσιο και ο εθνικός νομοθέτης καλείται με την υιοθέτηση ειδικών τομεακών κανόνων
Επίσης, εντελώς εσφαλμένη η διατύπωση ´απαγορεύετά και μόνο προς δημιουργία εντυπώσεων. Από πλευράς ορολογίας και δογματικής δικαίου δπχ και με βάση την αρχή της επιτρεπτικοτητας ορθότερη ήταν για την εν λόγω επεξεργασία η χρήση του ρηματος επιτρέπεται, όπως ήταν η αρχική διατύπωση του άρθρου. Άλλη μια ένδειξη ότι οι τροποποιήσεις απέχουν του ενωσιακού κεκτημένου!
Μετά τιμής
Σπ.Καρυδα
Άρθρο 40Δ
[Από]
[καινούριο]
[Σε]
Άρθρο 40Δ
Εκτελών την επεξεργασία – Αντικατάσταση παραγράφου 3 του άρθρου 60 ν. 4624/2019
Η παράγραφος 3 του άρθρου 60 του ν. 4624/2019 (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η επεξεργασία μέσω εκτελούντος την επεξεργασία πρέπει να βασίζεται σε σύμβαση ή άλλη νομική πράξη που συνδέει τον εκτελούντα την επεξεργασία με τον υπεύθυνο επεξεργασίας, η οποία καθορίζει το αντικείμενο, τη διάρκεια, τη φύση και το σκοπό της επεξεργασίας, τη φύση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, τις κατηγορίες των υποκειμένων των δεδομένων και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του υπεύθυνου επεξεργασίας.».
[Αιτιολογία: να αντικατασταθεί ο αδόκιμος όρος «υπεύθυνου προσώπου» με τον δόκιμο όρο «υπεύθυνου επεξεργασίας» προς ορθή ενσωμάτωση του άρθρου 22 παρ. 3 της οδηγίας. Να χρησιμοποιηθεί πλήρης ο όρος «υποκειμένου των δεδομένων»]
Άρθρο 40Γ
[Από]
[καινούριο]
[Σε]
Άρθρο 40Γ
Δικαιώματα του υποκειμένου των δεδομένων σε ποινικές έρευνες και διαδικασίες – Αντικατάσταση άρθρου 59 ν. 4624/2019
Το άρθρο 59 του ν. 4624/2019 (Α’ 137) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 59
Δικαιώματα του υποκειμένου των δεδομένων σε ποινικές έρευνες και διαδικασίες
(άρθρο 18 της Οδηγίας)
Εάν τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα περιέχονται σε δικαστική απόφαση ή αρχείο ή φάκελο υπόθεσης που υποβάλλεται σε επεξεργασία στο πλαίσιο ποινικής έρευνας και διαδικασίας, τα δικαιώματα ενημέρωσης για την επεξεργασία, πρόσβασης, διόρθωσης ή διαγραφής και περιορισμού των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, κατά τις διατάξεις των άρθρων 54 έως και 56, ασκούνται χωρίς οικονομική επιβάρυνση σύμφωνα με όσα ορίζουν οι διατάξεις του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, ειδικές δικονομικές διατάξεις και ο Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών (ΚΟΔΚΔΛ), όπως κάθε φορά ισχύουν.».
[Αιτιολογία: να γίνεται ρητή αναφορά σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που περιέχονται σε δικαστική απόφαση ή αρχείο ή φάκελο υπόθεσης που υποβάλλεται σε επεξεργασία στο πλαίσιο ποινικής έρευνας και διαδικασίας, όπως προβλέπεται στο άρθρο 18 της οδηγίας. Να αποσαφηνιστεί ότι η άσκηση των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων γίνεται χωρίς οικονομική επιβάρυνση, όπως προβλέπεται στο άρ. 12 παρ. 4 της οδηγίας]
Άρθρο 40Β
[Από]
[καινούριο]
[Σε]
Άρθρο 40Β
Τρόπος άσκησης των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων – Προσθήκη παραγράφου 5 στο άρθρο 57 ν. 4624/2019
Στον ν. 4624/2019 (Α’ 137) προστίθεται παράγραφος 5 στο άρθρο 57 ως εξής:
«5. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας διευκολύνει την άσκηση των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων δυνάμει των άρθρων 52, 55, 56, 56Α και 59 του παρόντος νόμου, εξασφαλίζοντας επιπλέον ότι η άσκηση των δικαιωμάτων γίνεται χωρίς οικονομική επιβάρυνση.».
[Αιτιολογία: να αποτρέπονται προσκόμματα κατά την άσκηση των δικαιωμάτων και να διασαφηνιστεί ο ρόλος του υπεύθυνου επεξεργασίας κατά την άσκηση δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων, όπως προβλέπεται και στην αιτιολογική σκέψη 40 και στο άρθρο 12 παρ. 2 και 4 της οδηγίας]
Άρθρο 40Α
[Από]
[καινούριο]
[Σε]
Άρθρο 40Α
Άσκηση δικαιωμάτων από το υποκείμενο των δεδομένων και επαλήθευση από την Αρχή – Προσθήκη άρθρου 56Α στον ν. 4624/2019
Στον ν. 4624/2019 (Α’ 137) προστίθεται άρθρο 56Α ως εξής:
«Άρθρο 56Α
Άσκηση δικαιωμάτων από το υποκείμενο των δεδομένων και επαλήθευση από την Αρχή
(άρθρο 17 της Οδηγίας)
1. Το υποκείμενο των δεδομένων δύναται να ασκήσει τα δικαιώματα ενημέρωσης σχετικά με την επεξεργασία, πρόσβασης, διαγραφής, διόρθωσης των προσωπικών του δεδομένων ή περιορισμού της επεξεργασίας και μέσω της Αρχής, σε περίπτωση άρνησης του υπεύθυνου επεξεργασίας να τα ικανοποιήσει εν όλω ή εν μέρει σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 54 παρ. 2, 55 παρ. 6 , 7 και 8, και 56 παρ. 6 και 7 του παρόντος νόμου.
2. Όταν ασκείται το δικαίωμα που αναφέρεται στην παράγραφο 1, η Αρχή ελέγχει τη νομιμότητα της επεξεργασίας για λογαριασμό του υποκειμένου των δεδομένων και το ενημερώνει εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος για την έκβαση του ελέγχου, γνωστοποιώντας τουλάχιστον ότι έλαβαν χώρα όλες οι αναγκαίες επαληθεύσεις ή η επανεξέταση του αιτήματος από την Αρχή.
3. Η Αρχή λαμβάνει γνώση της αιτιολογημένης απόφασης με την οποία ο υπεύθυνος επεξεργασίας αρνείται να ικανοποιήσει εν όλω ή εν μέρει την άσκηση των δικαιωμάτων του υποκειμένου των δεδομένων σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 54 παρ. 2, 55 παρ. 6 , 7 και 8, και 56 παρ. 6 και 7 του παρόντος νόμου, καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας πληροφορίας για την άσκηση των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων της. Σε περίπτωση άρνησης ή περιορισμού των δικαιωμάτων της παραγράφου 1 για λόγους εθνικής ασφάλειας, η Αρχή ασκεί τις εκ του παρόντος άρθρου αρμοδιότητές της αποκλειστικά μέσω του Προέδρου της Αρχής ή του αναπληρωτή του. Η Αρχή ενημερώνει επίσης το υποκείμενο των δεδομένων για το δικαίωμά του να προσφύγει ενώπιον των αρμόδιων δικαστικών αρχών.».
[Αιτιολογία: να ενσωματωθεί η δυνατότητα του υποκειμένου των δεδομένων για έμμεση άσκηση των δικαιωμάτων του μέσω της Αρχής, όταν ο υπεύθυνος επεξεργασίας αρνείται να ικανοποιήσει τα δικαιώματα αυτά εν όλω ή εν μέρει, όπως προβλέπεται στο άρθρο 17 της οδηγίας]
Άρθρο 40
Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων – Αντικατάσταση άρθρου 52 ν. 4624/2019
[Από]
2. Οι αποφάσεις της παρ. 1 δεν επιτρέπεται να βασίζονται σε επεξεργασία των ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 46, εκτός εάν τούτο προβλέπεται ρητά από διάταξη νόμου ή από το δίκαιο της Ένωσης …
[Σε]
2. … της Ευρωπαϊκής Ένωσης …
[Αιτιολογία: να διευκρινισθεί ότι πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Ένωση, για λόγους νομοτεχνικούς]
Άρθρο 40
Αυτοματοποιημένη ατομική λήψη αποφάσεων – Αντικατάσταση άρθρου 52 ν. 4624/2019
[Από]
1. Απαγορεύεται η λήψη απόφασης που βασίζεται αποκλειστικά σε αυτοματοποιημένη επεξεργασία, περιλαμβανομένης της κατάρτισης προφίλ, η οποία παράγει δυσμενή έννομα αποτελέσματα για το υποκείμενο των δεδομένων ή το επηρεάζει σημαντικά, εκτός εάν προβλέπεται ρητά από διάταξη νόμου ή του δικαίου της Ένωσης, η οποία ορίζει τις κατάλληλες εγγυήσεις για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του υποκειμένου των δεδομένων, όπως ρυθμίσεις που κατοχυρώνουν την ειδική και εύληπτη ενημέρωση του υποκειμένου των δεδομένων, το δικαίωμα εξασφάλισης ανθρώπινης παρέμβασης εκ μέρους του υπευθύνου επεξεργασίας και το δικαίωμα του υποκειμένου των δεδομένων να διατυπώσει τις απόψεις του, να απαιτήσει αιτιολόγηση της απόφασης που ελήφθη κατόπιν της εν λόγω αξιολόγησης και να αμφισβητήσει ή να ζητήσει επανεξέταση της απόφασης.
[Σε]
1. Απαγορεύεται η λήψη απόφασης που βασίζεται αποκλειστικά σε αυτοματοποιημένη επεξεργασία, περιλαμβανομένης της κατάρτισης προφίλ, η οποία παράγει δυσμενή έννομα αποτελέσματα για το υποκείμενο των δεδομένων ή το επηρεάζει σημαντικά, εκτός εάν προβλέπεται ρητά από διάταξη νόμου ή του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία ορίζει τις κατάλληλες εγγυήσεις για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες του υποκειμένου των δεδομένων, τουλάχιστον δε ρυθμίσεις που κατοχυρώνουν την ειδική και εύληπτη ενημέρωση του υποκειμένου των δεδομένων, το δικαίωμα εξασφάλισης ανθρώπινης παρέμβασης εκ μέρους του υπευθύνου επεξεργασίας και το δικαίωμα του υποκειμένου των δεδομένων να διατυπώσει τις απόψεις του, να απαιτήσει αιτιολόγηση της απόφασης που ελήφθη κατόπιν της εν λόγω αξιολόγησης και να αμφισβητήσει ή να ζητήσει επανεξέταση της απόφασης.
[Αιτιολογία: Να αντικατασταθεί το εσφαλμένο «όπως», με το ορθό «τουλάχιστον δε», καθώς τα απαριθμούμενα δικαιώματα δεν είναι ενδεικτικά, αλλά υποχρεωτικά. Να εξασφαλιστεί ότι παρέχονται πάντοτε όλα τα δικαιώματα που προβλέπονται στην αιτιολογική σκέψη 38 και στο άρθρο 11 της οδηγίας (EE) 2016/680. Τα δικαιώματα αυτά αποτελούν την προϋπόθεση για την άρση της απαγόρευσης λήψης απόφασης που βασίζεται αποκλειστικά σε αυτοματοποιημένη επεξεργασία, περιλαμβανομένης της κατάρτισης προφίλ, η οποία παράγει δυσμενή έννομα αποτελέσματα για το υποκείμενο των δεδομένων ή το επηρεάζει σημαντικά. Κατά συνέπεια, κάθε ένα από τα δικαιώματα αυτά πρέπει να συνοδεύει κάθε σχετική λήψη απόφασης, καθώς τα δικαιώματα αυτά αποτελούν ένα ελάχιστο, το οποίο ο νομοθέτης οφείλει να εξασφαλίσει ή και να προσθέσει επί αυτού, όχι όμως και να αφαιρέσει από αυτό ή να μην μεριμνήσει περί τούτου (άρ. 1 παρ. 3 της οδηγίας). Να διευκρινισθεί ότι πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Ένωση, για λόγους νομοτεχνικούς]