1. Στην παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3649/2008 (Α΄ 39) προστίθεται νέο πρώτο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Διοικητής ορίζεται πρέσβης ή πληρεξούσιος υπουργός Α΄ ή πρέσβης επί τιμή ή πληρεξούσιος υπουργός Α΄ επί τιμή ή απόστρατος αξιωματικός των ενόπλων δυνάμεων ή των σωμάτων ασφαλείας που εν ενεργεία κατείχε βαθμό ανώτατου αξιωματικού. Ο Διοικητής είναι μετακλητός υπάλληλος της κατηγορίας των ειδικών θέσεων με βαθμό 1ο. Διορίζεται και παύεται ελεύθερα με απόφαση του αρμόδιου μέλους της Κυβέρνησης. Ο διορισμός διενεργείται μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της.».
2. Η παρ. 4 του άρθρου 9 του ν. 3649/2008 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Τον Διοικητή βοηθούν στο έργο του δύο Υποδιοικητές. Οι Υποδιοικητές φέρουν μία από τις ιδιότητες που προβλέπονται για τη θέση του Διοικητή. Καθήκοντα Υποδιοικητών μπορεί να ανατίθενται και σε υπαλλήλους και λειτουργούς του δημοσίου τομέα υπό την έννοια της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143). Οι Υποδιοικητές είναι μετακλητοί υπάλληλοι της κατηγορίας των ειδικών θέσεων με βαθμό 2ο και διορίζονται και παύονται ελεύθερα με απόφαση του αρμόδιου μέλους της Κυβέρνησης.».
Θεωρούμε προβληματικό το ότι, σε αντίθεση με τον Διοικητή της Ε.Υ.Π. δεν προβλέπεται οποιοδήποτε ουσιαστικό ή τυπικό προσόν για τους δυο Υποδιοικητές της Ε.Υ.Π. Κατ’ αυτό τον τρόπο, οποιοσδήποτε υπάλληλος, ανεξαρτήτως τρόπου διορισμού ή προσόντων μπορεί να βρεθεί σε πολύ ισχυρή θέση εντός της ιεραρχίας της Υπηρεσίας, με όλα τα προβλήματα αξιοπιστίας και διαφάνειας που μπορεί εξ αυτού του λόγου να προκληθούν. Για τον λόγο αυτό, θα ήταν καλό να καθοριστούν και για τους υποδιοικητές σαφή προσόντα και προϋποθέσεις επιλογής. Άλλωστε αυτή είναι και η επικρατούσα πρακτική στις ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία.
Σύμφωνα με το αρθρο 18 παρ 2:
«2. Ο Διοικητής της ΕΥΠ είναι μετακλητός υπάλληλος της κατηγορίας των ειδικών θέσεων με βαθμό 1ο. Διορίζεται και παύεται ελεύθερα με απόφαση του αρμόδιου μέλους της Κυβέρνησης. Ο διορισμός διενεργείται μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της.»
Ο διορισμός έχει νόημα να διενεργείται μετά από ΣΥΜΦΩΝΗ γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, γεγονός που δεσμεύει το αρμόδιο όργανο της Κ (που εν προκειμένοις είναι ο Π/Θ αφου η ΕΥΠ υπάγεται στην Προεδρία της Κ ) στο να λαμβάνει υπόψιν την γνώμη της αρμόδιας επιτροπής του Κοινοβουλίου και να μην διορίζει τον διοικητή μιας κρατικής υπηρεσίας με γνώμονα την επιδίωξη ευθέως προσωπικού πολιτικού οφέλους από την λειτουργία της υπηρεσίας.
Ο τομέας των Πληροφοριών ειναι ΑΓΝΩΣΤΟΣ στο μείζον των υποψηφίων με τα προσόντα του υπό ψήφιση Νομοσχεδίου.
Ελάχιστοι γνωρίζουν σε βαθος και με ευρεία αντίληψη τις εννοιες, την οργάνωση και τη σημασία των Πληροφοριών.
Βρείτε τους και ο κράτιστος ας αναλάβει τη διοίκηση αλλά και την αναδιοργάνωση της ΕΥΠ, ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ο ίδιος τους συνεργάτες του.
Μην θεωρείτε ο βαθμός ή ο τίτλος πως θα εξασφαλίσει την αποδοτική διοίκηση της ΕΥΠ.
Το κυριότερο προσόν ενός υποψηφίου είναι το ΗΘΟΣ που εχει επιδειξει σε βαθος χρόνου, κάτι που απουσιάζει ΠΑΝΤΕΛΩΣ από τα προσόντα στο κείμενο.
Το άρθρο 18 προτείνεται όπως παρακάτω:
1. Στην παρ. 2 του άρθρου 9 του ν. 3649/2008 (Α΄ 39) προστίθεται νέο πρώτο εδάφιο και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Διοικητής ορίζεται απόστρατος αξιωματικός των ενόπλων δυνάμεων ή των σωμάτων ασφαλείας που εν ενεργεία κατείχε βαθμό ανώτατου αξιωματικού, ο οποίος ανακαλείται στην υπηρεσία με τον βαθμό που κατείχε πριν την αποστρατεία του. Ο Διοικητής αφού επανέλθει εν υπηρεσία, αποσπάται κατά περίπτωση από το ΥΠΕΘΑ ή το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στην ΕΥΠ για όσο διάστημα διαρκεί η θητεία του. Ο διορισμός διενεργείται μετά από γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό της.».