Όποιος, παρότι είναι υπεύθυνος για την ηλεκτρονική καταχώριση του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 17, παραλείπει την καταχώριση της κατάστασης αυτής ή την καταχωρίζει ελλιπώς, τιμωρείται με φυλάκιση έξι (6) τουλάχιστον μηνών.
Αρχική Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»Άρθρο 34 Παράλειψη ηλεκτρονικής καταχώρισης
Άρθρο 34 Παράλειψη ηλεκτρονικής καταχώρισης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΥΠΟΧΡΕΟΙ ΣΕ ΔΗΛΩΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Άρθρο 3 Υποχρέωση υποβολής Δ.Π.Κ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 4 Υπόχρεα πολιτικά πρόσωπαΆρθρο 4 Υπόχρεα πολιτικά πρόσωπα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 05 Υπόχρεοι γενικοί και ειδικοί γραμματείς Βουλής και Γενικής Κυβέρνησης, υπηρεσιακοί γραμματείς και υποστηρικτικό πολιτικό προσωπικόΆρθρο 05 Υπόχρεοι γενικοί και ειδικοί γραμματείς Βουλής και Γενικής Κυβέρνησης, υπηρεσιακοί γραμματείς και υποστηρικτικό πολιτικό προσωπικό
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υπόχρεοι αποκεντρωμένων διοικήσεων και τοπικής αυτοδιοίκησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 7 Υπόχρεοι λοιπού δημόσιου τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Υπόχρεοι τομέα δικαιοσύνης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 9 Υπόχρεοι χρηματοπιστωτικού τομέαΆρθρο 9 Υπόχρεοι χρηματοπιστωτικού τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Υπόχρεοι ραδιοτηλεοπτικού τομέα και έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Υπόχρεοι ενόπλων δυνάμεων, σωμάτων ασφαλείας και συναφών υπηρεσιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Υπόχρεοι ελεγκτικών και οικονομικών υπηρεσιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13 Υπόχρεοι τομέα αθλητισμούΆρθρο 13 Υπόχρεοι τομέα αθλητισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Υπόχρεοι τομέα δημόσιων συμβάσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 Υπόχρεοι ιατρικού τομέαΆρθρο 15 Υπόχρεοι ιατρικού τομέα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Λοιπές κατηγορίες υπόχρεωνΆρθρο 16 Λοιπές κατηγορίες υπόχρεων
- 13 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ, ΧΡΟΝΟΣ – ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ Δ.Π.Κ. ΚΑΙ Δ.Ο.Σ. Άρθρο 17 Υποχρέωση ηλεκτρονικής καταχώρισης κατάστασης υπόχρεων προσώπων και επίλυση αμφισβητήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Χρόνος υποβολής της Δ.Π.Κ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 Ατομικά στοιχεία και χρόνος αναφοράς της Δ.Π.Κ.Άρθρο 19 Ατομικά στοιχεία και χρόνος αναφοράς της Δ.Π.Κ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνονται στη Δ.Π.Κ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τρόπος υποβολής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Μη εμπρόθεσμη υποβολή δήλωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Δήλωση Οικονομικών Συμφερόντων (Δ.Ο.Σ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Τεχνικές ρυθμίσεις υποβολής Δ.Π.Κ. και Δ.Ο.Σ. και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια της επεξεργασίας
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΛΕΓΧΟΣ Δ.Π.Κ. ΚΑΙ Δ.Ο.Σ. Άρθρο 25 Επιτροπή Ελέγχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Συντονιστής ελέγχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Ειδικά ελεγκτικά όργανα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Είδη και προϋποθέσεις ελέγχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Επιλογή δηλώσεων προς έλεγχο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Διαδικασία ελέγχου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Ελεγκτικές δυνατότητες της Επιτροπής ΕλέγχουΆρθρο 31 Ελεγκτικές δυνατότητες της Επιτροπής Ελέγχου
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ Δ.Π.Κ. Άρθρο 32 Δημοσιοποίηση Δ.Π.Κ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 33 ΔήμευσηΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 33 Δήμευση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 34 Παράλειψη ηλεκτρονικής καταχώρισης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 Παράλειψη υποχρέωσης διαβίβασης δεδομένων εκ μέρους των χρηματοπιστωτικών οργανισμών και πιστωτικών ιδρυμάτωνΆρθρο 35 Παράλειψη υποχρέωσης διαβίβασης δεδομένων εκ μέρους των χρηματοπιστωτικών οργανισμών και πιστωτικών ιδρυμάτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 Παράβαση καθήκοντος εχεμύθειαςΆρθρο 36 Παράβαση καθήκοντος εχεμύθειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Παρακώλυση ελέγχου και άρνηση παροχής στοιχείων στην Επιτροπή Ελέγχου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Απαγόρευση δημοσιοποίησηςΆρθρο 38 Απαγόρευση δημοσιοποίησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Μη υποβολή ή υποβολή ανακριβούς δήλωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 Παραβίαση υποχρέωσης γνωστοποίησηςΆρθρο 40 Παραβίαση υποχρέωσης γνωστοποίησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Ποινικές δικονομικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Δέσμευση και απαγόρευση εκποίησης περιουσιακών στοιχείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 Καταλογισμός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ,ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 44 Μεταβατικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ,ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 44 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 Τελική διάταξηΆρθρο 47 Τελική διάταξη
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 48 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Ιανουαρίου 2023, 23:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Φεβρουαρίου 2023, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 93 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Η ορθή και ολοκληρωμένη καταχώριση των καταστάσεων υπόχρεων δεν εξαρτάται απόλυτα ούτε από τον πιστοποιημένο χρήστη/υπεύθυνο κάθε φορέα ούτε από τον ίδιο το φορέα, καθώς ένα σημαντικό μέρος των απαιτούμενων στοιχείων θα πρέπει να γνωστοποιούνται από τους υπόχρεους, οι οποίοι μπορεί να μην ανταποκρίνονται στο κάλεσμα της υπηρεσίας τους. Είναι επομένως άστοχη η τιμωρία των υπαλλήλων των φορέων για ελλιπή καταχώριση όταν αυτή δεν αποτελεί δική τους ευθύνη.
Επισημαίνεται ότι είναι πρακτικά δύσκολο να συμπεριληφθούν τα στοιχεία των υπόχρεων προσώπων που δεν σχετίζονται με τον Φορέά λαμβάνοντας υπόψη τόσο τον αποκεντρωμένο χαρακτήρα ορισμένων φορέων, γεγονός που καθιστά δύσκολη την συλλογή και διασταύρωση αυτών, όσο και την ενδεχόμενη άρνηση των εν λόγω προσώπων. Ως εκ τούτου κρίνεται ιδιαίτερα αυστηρό το μέτρο των ποινών σε υπαλλήλους επιφορτισμένους με τα καθήκοντα για την κατάρτιση του καταλόγου υπόχρεων καθώς υπάρχει πρακτική δυσκολία κι όχι δόλος.
Να προσδιοριστεί το αρμόδιο όργανο ελέγχου της ορθής καταχώρησης των καταστάσεων των υπόχρεων εκ μέρους των φορέων γιατί δεν αναφέρεται στις αρμοδιότητες της Επιτροπής ελέγχου.
Με το άρθρο 34, προβλέπεται ότι η παράλειψη ή ελλιπής καταχώριση των καταστάσεων από τον υπεύθυνο αρμόδιο φορέα τιμωρείται με ποινή φυλάκισης 6 τουλάχιστον μηνών.
Δεδομένου ότι:
α) σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 1, ο αρμόδιος φορέας υποχρεούται το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα να καταχωρίζει ηλεκτρονικά τις καταστάσεις για τις αρχικές ΔΠΚ,
β) σύμφωνα με το άρθρο 39, η παράλειψη υποβολής ΔΠΚ από τον υπόχρεο τιμωρείται με φυλάκιση και χρηματική ποινή,
γ) η διάρκεια της ποινής της φυλάκισης βάσει του Ποινικού Κώδικα μπορεί να είναι από 10 ημέρες και άνω,
προτείνουμε είτε να υπάρχει αντίστοιχη με το άρθρο 39 πρόβλεψη για ποινή φυλάκισης χωρίς προκαθορισμένη διάρκεια, είτε ακόμα και μόνο χρηματική ποινή. Περαιτέρω, τουλάχιστον για το αδίκημα της ελλιπούς καταχώρησης, προτείνουμε να προβλέπεται έστω μικρή προθεσμία για την συμπλήρωση των στοιχείων, όπως προβλέπεται στο άρθρο 18 παρ. 2 για τους υπόχρεους και με τη λήξη της προθεσμίας αυτής να επιβάλλονται οι ποινές.
Υπέρμετρα αυστηρή η ποινή φυλάκισης των έξι μηνών για τον αρμόδιο υπάλληλο λόγω ελλιπούς καταχώρισης της κατάστασης των υπόχρεων, η οποία πραγματοποιείται σε μεγάλο ποσοστό από στοιχεία που έχουν συλλέξει και αποστείλει διαφορετικές Υπηρεσίες. Συνεπώς, η καταχώριση της κατάστασης των υπόχρεων θα πρέπει να εμπίπτει στις αρμοδιότητες του εκάστοτε Προϊστάμενου, ο οποίος κατέχει και θέση ευθύνης.
Η πρόβλεψη ποινής φυλάκισης τουλάχιστον έξι μηνών για τους υπεύθυνους της ηλεκτρονικής καταχώρισης της κατάστασης των υπόχρεων σε δήλωση περιουσιακής κατάστασης είναι υπέρμετρα αυστηρή λαμβάνοντας υπόψη ότι η παράλειψη καταχώρισης ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις να είναι δικαιολογημένη ή να οφείλεται σε λάθος ή παράλειψη άλλων (ενδεικτικά αναφέρω τη μη σύνταξη καταλόγου υπόχρεων). Ειδικά στην περίπτωση της ελλιπούς καταχώρισης, δεν διευκρινίζεται η έννοια της ελλιπούς καταχώρισης, η οποία, ανάλογα με την ερμηνεία της, ενδέχεται επίσης να είναι δικαιολογημένη ή να οφείλεται σε λάθος ή παράλειψη άλλων (ενδεικτικά αναφέρω την τυχόν λανθασμένη ενημέρωση ή την έλλειψη ενημέρωσης για τα ΑΦΜ των υπόχρεων ή των συζύγων των υπόχρεων). Επίσης, προστίθεται στους απλούς υπαλλήλους που είναι υπεύθυνοι για την ηλεκτρονική καταχώριση του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 17 ευθύνη προσωπική, για την οποία δεν θα αμείβονται έστω με επίδομα θέσης ευθύνης, και επιπλέον σε περίπτωση άσκησης εναντίον τους ποινικής δίωξης θα επιβαρυνθούν με το οικονομικό κόστος υπεράσπισής τους χωρίς να αποκλείεται περαιτέρω και η πειθαρχική τους δίωξη ως συνέπεια της ποινικής. Είναι σίγουρο ακόμη ότι θα δημιουργηθούν εντάσεις στις υπηρεσίες γιατί κανείς δεν θα θέλει να αναλάβει την υποχρέωση καταχώρισης και ο αναγκαστικός ορισμός όσων τελικά επιλεγούν θα δυσχεράνει τις σχέσεις στις υπηρεσίες καθώς οι ορισμένοι υπάλληλοι θα θεωρούν άδικο τον ορισμό τους και όλα αυτά, σε μια εποχή κατά την οποία η έντονη έλλειψη προσωπικού απαιτεί σύμπνοια. Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι κάθε υπόχρεος είναι υπεύθυνος, και ανεξάρτητα από την καταχώρισή του στην κατάσταση των υπόχρεων από τον φορέα του, για την εκπλήρωση της υποχρέωσής του για δήλωση των περιουσιακών του στοιχείων σύμφωνα με τον νόμο.
Δεν είναι μόνο αυστηρή η διάταξη είναι ανέφικτη. Θα πρέπει οι αρμόδιοι υπάλληλοι σύνταξης των πινάκων να ασχολούνται αποκλειστικά μόνο το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ και με καμία άλλη εργασία. Όλες οι υπηρεσίες των Δήμων υπολειτουργούν. Είναι άδικο να επιφορτιστούν με παραπάνω καθήκοντα και με μια παράλειψη να τιμωρούνται με ποινή φυλάκισης έξι μηνών. Είναι αρκετά ακραίο.
Πολύ αυστηρή η ποινικοποίηση της πλημμελούς καταχώρισης της κατάστασης από τον υπάλληλο -υπεύθυνο για την ηλεκτρονική καταχώριση των υπόχρεων την οποία έκανε και πριν με την ίδια υπευθυνότητα. Πολύ περισσότερο, όταν η καταχώριση στηρίζεται και σε στοιχεία από διαφορετικές Υπηρεσίες και Νομούς. Κατά συνέπεια, λόγω της ως άνω ποινικοποίησης, αρμόδιος για την καταχώριση των υπόχρεων θα πρέπει να είναι ο Προϊστάμενος του Τμήματος ή της Διεύθυνσης αντίστοιχα, αρμόδιας για την καταχώριση των υπόχρεων προσώπων.
Πολύ αυστηρά τα μέτρα για τον υπεύθυνο καταχώρισης, όταν τα στοιχεία προέρχονται από διάφορες υπηρεσίες (εντός και εκτός νομού), χωρίς την δυνατότητα ελέγχου των στοιχείων. Απαραίτητη αλλαγή που πρέπει να γίνει είναι να δοθεί η υποχρέωση της καταχώρισης στον Προϊστάμενο του Τμήματος Προσωπικού ή στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Διοίκησης κάθε υπόχρεου φορέα, οι οποίοι κατέχουν θέση ευθύνης και λαμβάνουν το αντίστοιχο επίδομα.
Εάν υπάρχει παράληψη ή άρνηση ενημέρωσης του φορέα για τους Συζύγους ,ιδικά τους διαζευγμένους πως καλύπτετε από την ευθύνη μη καταχώρησης ο φορέας, ενώ δεν θα έχει ενημερωθεί. Η ενημέρωση του φορέα από πολλές Υπηρεσίες ενέχει τον κίνδυνο μη έγκαιρης/ορθής ενημέρωσης. Εάν κάποια Υπηρεσία πχ δεν δηλώσει ένα όνομα υπόχρεου προς αρχική δήλωση 90 ημερών και αντίστοιχα δεν δηλωθεί από τον φορέα και ο υπόχρεος προβεί σε αρχική δήλωση τι ευθύνη φέρει ο φορέας και πως καλύπτεται για την παράλειψη αυτή;