Η Δ.Π.Κ. υποβάλλεται από:
α) Τους περιφερειάρχες και τους δημάρχους,
β) τους γραμματείς των αποκεντρωμένων διοικήσεων, τους συντονιστές αποκεντρωμένων διοικήσεων, τους αντιπεριφερειάρχες, τους προέδρους και τα μέλη των περιφερειακών συμβουλίων, τους προϊσταμένους των γενικών διευθύνσεων και διευθύνσεων των περιφερειών, καθώς και τους προϊσταμένους και τους υπαλλήλους των οργανικών μονάδων δόμησης οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) του άρθρου 97Α του ν. 3852/2010 (Α’ 87),
γ) τους αντιδημάρχους, τους προέδρους και τα τακτικά μέλη των επιτροπών των δήμων και των περιφερειών, τους προέδρους και τα μέλη των δημοτικών συμβουλίων, τους προέδρους, τους διευθύνοντες συμβούλους και τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων και τους γενικούς διευθυντές των δημοτικών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.), των αμιγών ή μεικτών δημοτικών επιχειρήσεων των ανωτέρω Ο.Τ.Α. και των συνδέσμων δήμων, καθώς και τους προϊσταμένους των γενικών διευθύνσεων και διευθύνσεων των δήμων. Ειδικά ως προς τις σχολικές επιτροπές, δήλωση περιουσιακής κατάστασης υποβάλλουν οι πρόεδροι και οι διαχειριστές των τραπεζικών λογαριασμών αυτών.
Αρχική Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»Άρθρο 6 Υπόχρεοι αποκεντρωμένων διοικήσεων και τοπικής αυτοδιοίκησης
Άρθρο 6 Υπόχρεοι αποκεντρωμένων διοικήσεων και τοπικής αυτοδιοίκησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 12 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΥΠΟΧΡΕΟΙ ΣΕ ΔΗΛΩΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Άρθρο 3 Υποχρέωση υποβολής Δ.Π.Κ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 4 Υπόχρεα πολιτικά πρόσωπαΆρθρο 4 Υπόχρεα πολιτικά πρόσωπα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 05 Υπόχρεοι γενικοί και ειδικοί γραμματείς Βουλής και Γενικής Κυβέρνησης, υπηρεσιακοί γραμματείς και υποστηρικτικό πολιτικό προσωπικόΆρθρο 05 Υπόχρεοι γενικοί και ειδικοί γραμματείς Βουλής και Γενικής Κυβέρνησης, υπηρεσιακοί γραμματείς και υποστηρικτικό πολιτικό προσωπικό
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υπόχρεοι αποκεντρωμένων διοικήσεων και τοπικής αυτοδιοίκησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 7 Υπόχρεοι λοιπού δημόσιου τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Υπόχρεοι τομέα δικαιοσύνης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 9 Υπόχρεοι χρηματοπιστωτικού τομέαΆρθρο 9 Υπόχρεοι χρηματοπιστωτικού τομέα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Υπόχρεοι ραδιοτηλεοπτικού τομέα και έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Υπόχρεοι ενόπλων δυνάμεων, σωμάτων ασφαλείας και συναφών υπηρεσιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Υπόχρεοι ελεγκτικών και οικονομικών υπηρεσιών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13 Υπόχρεοι τομέα αθλητισμούΆρθρο 13 Υπόχρεοι τομέα αθλητισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Υπόχρεοι τομέα δημόσιων συμβάσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 Υπόχρεοι ιατρικού τομέαΆρθρο 15 Υπόχρεοι ιατρικού τομέα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Λοιπές κατηγορίες υπόχρεωνΆρθρο 16 Λοιπές κατηγορίες υπόχρεων
- 13 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ, ΧΡΟΝΟΣ – ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΤΡΟΠΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ Δ.Π.Κ. ΚΑΙ Δ.Ο.Σ. Άρθρο 17 Υποχρέωση ηλεκτρονικής καταχώρισης κατάστασης υπόχρεων προσώπων και επίλυση αμφισβητήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Χρόνος υποβολής της Δ.Π.Κ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 Ατομικά στοιχεία και χρόνος αναφοράς της Δ.Π.Κ.Άρθρο 19 Ατομικά στοιχεία και χρόνος αναφοράς της Δ.Π.Κ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνονται στη Δ.Π.Κ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τρόπος υποβολής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Μη εμπρόθεσμη υποβολή δήλωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Δήλωση Οικονομικών Συμφερόντων (Δ.Ο.Σ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Τεχνικές ρυθμίσεις υποβολής Δ.Π.Κ. και Δ.Ο.Σ. και οργανωτικά μέτρα για την ασφάλεια της επεξεργασίας
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΛΕΓΧΟΣ Δ.Π.Κ. ΚΑΙ Δ.Ο.Σ. Άρθρο 25 Επιτροπή Ελέγχου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Συντονιστής ελέγχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Ειδικά ελεγκτικά όργανα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Είδη και προϋποθέσεις ελέγχων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Επιλογή δηλώσεων προς έλεγχο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 Διαδικασία ελέγχου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Ελεγκτικές δυνατότητες της Επιτροπής ΕλέγχουΆρθρο 31 Ελεγκτικές δυνατότητες της Επιτροπής Ελέγχου
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ Δ.Π.Κ. Άρθρο 32 Δημοσιοποίηση Δ.Π.Κ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 33 ΔήμευσηΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 33 Δήμευση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 34 Παράλειψη ηλεκτρονικής καταχώρισης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 Παράλειψη υποχρέωσης διαβίβασης δεδομένων εκ μέρους των χρηματοπιστωτικών οργανισμών και πιστωτικών ιδρυμάτωνΆρθρο 35 Παράλειψη υποχρέωσης διαβίβασης δεδομένων εκ μέρους των χρηματοπιστωτικών οργανισμών και πιστωτικών ιδρυμάτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 Παράβαση καθήκοντος εχεμύθειαςΆρθρο 36 Παράβαση καθήκοντος εχεμύθειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Παρακώλυση ελέγχου και άρνηση παροχής στοιχείων στην Επιτροπή Ελέγχου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Απαγόρευση δημοσιοποίησηςΆρθρο 38 Απαγόρευση δημοσιοποίησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Μη υποβολή ή υποβολή ανακριβούς δήλωσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 Παραβίαση υποχρέωσης γνωστοποίησηςΆρθρο 40 Παραβίαση υποχρέωσης γνωστοποίησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 Ποινικές δικονομικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Δέσμευση και απαγόρευση εκποίησης περιουσιακών στοιχείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 Καταλογισμός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ,ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 44 Μεταβατικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ,ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 44 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 Τελική διάταξηΆρθρο 47 Τελική διάταξη
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 48 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Ιανουαρίου 2023, 23:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Φεβρουαρίου 2023, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 93 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35461 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων
- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΕ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ...
- Ενίσχυση του συστήματος ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης και Δηλώσεων Οικονομικών Συμφερόντων του ν. 5026/2023
- Τροποποίηση του π.δ. 18/1989 «Κωδικοποίηση διατάξεων νόμων για το Συμβούλιο της Επικρατείας» (Α΄ 8) – Μεταφορά διαφορών στα Τακτικά Διοικητικά Δικαστήρια -Ρυθμίσεις για πιλοτική ή κατόπιν...
- Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για το ενέχυρο και σύσταση Ενιαίου Ηλεκτρονικού Μητρώου Ενεχύρων επί κινητών, απαιτήσεων και άλλων δικαιωμάτων
- Ενοποίηση του πρώτου βαθμού δικαιοδοσίας, χωροταξική αναδιάρθρωση των δικαστηρίων της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης
- Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα σωματεία, τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών
- Παρεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση και την ποιοτική αναβάθμιση της ποινικής δίκης - Εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την πρόληψη και τη...
- ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2021/784 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 29ης ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ν. 4963/2022
- ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ
- Σχέδιο νόμου:«Υποβολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) και οικονομικών συμφερόντων»
- Επικαιροποίηση ορολογίας...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση με τίτλο «Διεθνής εμπορική διαιτησία και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης»
- Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών
- Επιλογή, κατάρτιση και επιμόρφωση των δικαστικών υπαλλήλων στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών
- Ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/884 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απρίλιου 2019
- Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305)
- Ενσωμάτωση Οδηγιών (ΕΕ) 2019/770 & (ΕΕ) 2019/771
- Δημόσια Διαβούλευση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δικαστική Αστυνομία»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ"
- Ένταξη των περιοχών ισχύος του κτηματολογικού κανονισμού Δωδεκανήσου στο εθνικό κτηματολόγιο, εφαρμογή σε αυτές της κοινής εθνικής νομοθεσίας...
- MΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας»
- Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης και άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Κώδικας οργανικών διατάξεων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες συναφείς ρυθμίσεις»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας"
- Μεταρρυθμίσεις αναφορικά με τις σχέσεις γονέων και τέκνων και άλλα ζητήματα οικογενειακού δικαίου
- EΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2017/1939-ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ
- Επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6§1 ΕΣΔΑ, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για το ελεγκτικό συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης»
- Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ, κύρωση Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας Κύπρου, τροποποιήσεις του ν. 3663/2008 (Α΄99) προς εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1727 και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο νόμου:"Τροποποιήσεις Ποινικού Κώδικα, Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και συναφείς διατάξεις"
- Τροποποίηση διατάξεων του νόμου 4512/2018 (A΄ 5) για τη διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις
- Μονάδες Μέριµνας Νέων και άλλες διατάξεις
- Κύρωση των τροποποιήσεων του Καταστατικού της Ρώμης του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου (ν. 3003/2002, Α 75)
- Σχέδιο νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
- Σχέδιο νέου Ποινικού Κώδικα
- Σχέδιο Νόμου για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
1) Να προστεθούν οι ειδικοί συνεργάτες και οι σύμβουλοι Ο.Τ.Α. κατά αναλογία του άρθρου 5 καθώς αυτοί δεν τοποθετούνται από μονομελές ή συλλογικό κυβερνητικό όργανο.
2) Να διευκρινιστεί ποιες είναι οι επιτροπες των Δήμων. Συμπεριλαμβάνονται ακόμα και αυτές χωρίς οικονομικό αντικείμενο;
Καλησπέρα και πάλι. Μας διαφεύγει το κυριότερο. Το σχέδιο νόμου προκαλεί εκ νέου άνιση μεταχείριση μεταξύ δημοτικών και δημοσίων υπαλλήλων.
Δεν άλλαξε κάτι ως προς τους υπόχρεους των υπαλλήλων του Δημοσίου.Διαβάστε λίγο τα άρθρα 7,14,22 και 34.
Αντί να συστηματοποιήσει τον ήδη κατακερματισμένο και γεμάτο ασάφειες νόμο όπως τον χαρακτηρίζει στην αιτιολογική του εντείνει τις όποιες ασάφειες.
Αντί να θεραπεύσει τα κενά και τις αντινομίες εντείνει το φαινόμενο της διαφορετικής αντιμετώπισης παρόμοιων περιπτώσεων.
Προτείνω οι ίδιες διατάξεις που διέπουν τους δημόσιους υπαλλήλους να εφαρμοστούν και για τους δημοτικούς υπαλλήλους.
Ένας νόμος πάνω από όλα πρέπει να διέπεται από τις αρχές της ισότητας και της χρηστής διοίκησης και να ρυθμίζει τα όποια θέματα εξίσου.
βάσει του Ν.3584/2007 άρθρο 37 για τους υπαλλήλους ΟΤΑ αναφέρει
1. Ο υπάλληλος υποχρεούται να δηλώσει εγγράφως, κατά το διορισμό του, την Περιουσιακή κατάσταση του ιδίου, του ή της συζύγου και των παιδιών του, εφόσον συνοικούν με αυτόν, καθώς και κάθε μεταγενέστερη ουσιώδη μεταβολή της.
Οι υπάλληλοι, εντός τριών (3) μηνών από την τέλεση γάμου, υποχρεούνται να δηλώσουν την Περιουσιακή κατάσταση των συζύγων τους. Οποιαδήποτε αγορά κινητών σημαντικής αξίας ή ακινήτων, από τον υπάλληλο ή τα πρόσωπα του πρώτου
εδαφίου, αιτιολογείται υποχρεωτικά με την υποβαλλόμενη δήλωση. Αν για την αγορά αυτή ο υπάλληλος επικαλείται οικονομική ενίσχυση προσώπων άλλων από τα οριζόμενα στο πρώτο εδάφιο, οφείλει να δηλώσει και την Περιουσιακή κατάσταση αυτών.
2. Κάθε δύο (2) χρόνια η αρμόδια υπηρεσία προσωπικού υποχρεούται να ζητεί από τους υπαλλήλους να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση για την ουσιώδη μεταβολή ή μη της περιουσιακής τους κατάστασης.
τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση που δεν εφαρμόζεται σχεδόν σε κανέναν Δήμο της χώρας η παραπάνω διαδικασία?
Γιατί δεν προβλέπεται η δήλωση περιουσιακής κατάστασης στους ΟΤΑ να γίνεται κανονικά σε όλους για την 1η φορά και στην συνέχεια να γίνεται ανάλογα τις μεταβολές βάσει του Ε9 και των προσωπικών μεταβολών της δήλωσης Ε1?
Φυσικά σε όσους αναφέρονται σε ειδικές περιπτώσεις πχ επιτροπών κλπ, ισχύει κανονικά.
Είναι σημαντική διαδικασία για τον έλεγχο γενικότερα των υπαλλήλων ΟΤΑ σε Α και Β βαθμό.
Όσον αφορά την παρ. γ, του άρθρου 6, η αρχική διάταξη του νόμου αναφερόταν στα μέλη των δημαρχιακών επιτροπών. Διαγράφηκε η λέξη «δημαρχιακών» λόγω αντικατάστασης της δημαρχιακής επιτροπής από 1.1.2011 με την Οικονομική Επιτροπή και την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, χωρίς την αναφορά των νέων επιτροπών, με αποτέλεσμα να αλλάξει η πρόθεση του νομοθέτη και να θεωρούνται υπόχρεοι τα μέλη όλων των επιτροπών των Δήμων ανεξαρτήτως ποσού, δημιουργώντας πολλά προβλήματα στους υπαλλήλους, όπως οικονομική επιβάρυνση σε ορισμένους για τη σύνταξη της δήλωσης και άρνηση συμμετοχής σε επιτροπές. Παρακαλώ για τη συμπλήρωση της φράσης με τις επιτροπές που αντικατέστησαν τη δημαρχιακή επιτροπή, προκειμένου να αρθεί η αδικία εις βάρος των υπαλλήλων των Δήμων και να ισχύει το άρθρο 14 για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους.
Παραλείπεται το πιο σημαντικό ίσως κομμάτι της δημόσιας διοίκησης, και ειδικά των Δήμων.
Πρέπει να περιληφθεί οπωσδήποτε το σύνολο των υπαλλήλων των οικονομικών υπηρεσιών των Δήμων.
Ειδικότερα των λογιστηρίων, των τμημάτων προμηθειών, ελέγχου ενταλμάτων και οπωσδήποτε του ταμείου και γενικά όλων των συνυπογραφόντων και διαχειριστών των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμών.
Ασκούν ιδιαίτερα κομβικά και ισχυρά ελεγκτικά καθήκοντα ως τελικοί υπογράφοντες πληρωμών σε φορείς που διαχειρίζονται το μεγαλύτερο κομμάτι του δημόσιου χρήματος και απολαμβάνουν αυτοτέλεια.
Γιατί να κάνει δήλωση το απλό μέλος του δημοτικού συμβουλίου;
Εδώ μιλάμε για απλά μέλη, της αντιπολίτευσης ή όχι, που δεν έχουν καμία εκτελεστική δύναμη. Μέχρι το 2014 δεν υπήρχε τέτοια υποχρέωση.
Αρκεί την υποχρέωση να έχουν τα κεντρικά στελέχη του δήμου (δήμαρχος , αντιδήμαρχοι, γ. γραμματέας κτλ).
Εναλλακτικά, ας έχουν υποχρέωση μόνο τα μέλη της οικονομικής επιτροπής.
Οι γενικοί γραμματείς των δήμων δεν είναι υπόχρεοι?
Καλημέρα. Σύμφωνα με τις διατάξεις του αρχικού νόμου 1η του Ν. 3213/2003 υπόχρεοι δημοτικοί υπάλληλοι υποβολής δήλωσης περιουσιακών στοιχείων ήταν τα μέλη της Δημαρχιακής Επιτροπής. Η ανωτέρω διάταξη αντικαταστάθηκε με τις όμοιες του αρ. 172 του 4389/2016 και αυτές του άρθρου 28 του Ν. 4571/2018 σε » τα μέλη των επιτροπών των Δήμων».
Το τωρινό σχέδιο Νόμου διαιωνίζει αντί να επιλύσει το πρόβλημα που εντάσσει στην κατηγορία των υπόχρεων σε δήλωση περιουσιακής κατάστασης των Δημοτικών Υπαλλήλων που μετέχουν ως τακτικά μέλη σε επιτροπές ανεξαρτήτως ποσού.
Στον αντίποδα στους υπόχρεους υπαλλήλους του Δημοσίου εντάσσει μόνο αυτούς που ασχολούνται με τις δημόσιες συμβάσεις και δη σε διαγωνισμούς όπου υπερβαίνουν το ποσό των 150.000 ευρώ για προμήθειες και των 300.000 ευρώ για έργα.
Θεωρώ ότι πρέπει σύμφωνα με τις αρχές της ισότητας και της χρηστής διοίκησης να μη γίνονται τέτοιες διακρίσεις μεταξύ υπαλλήλων του Δημοσίου και οι διατάξεις που αφορούν στους υπόχρεους να τύχουν ίσης μεταχείρισης.
Προτείνω να γίνει ανάλογος διαχωρισμός στους υπόχρεους δημοτικούς υπαλλήλους που να εντάσσει μόνο αυτούς που είναι μέλη επιτροπών διαγωνισμών με τα ποσά όπως αναφέρονται πιο πάνω.
Δεν πρέπει να υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι δύο κατηγοριών και πρέπει επιτέλους να λυθεί ένα πρόβλημα που αιωρείται πολλά χρόνια και δημιουργεί αδικίες και ταλαιπωρία για τους δημοτικούς υπαλλήλους/.
Ως υπόχρεη σύνταξης και ηλεκτρονικής καταχώρησης καταλόγου ελεγχομένων προσώπων εκ μέρους του Δήμου στον οποίο υπηρετώ, θα ήθελα να παρατηρήσω το εξής: Εξαιτίας της αόριστης φράσης που διατυπώνεται στην παράγραφο γ του άρθρου 6 «…τα τακτικά μέλη των επιτροπών των δήμων….» αναγκαζόμαστε να συμπεριλαμβάνουμε κάθε φορά στους υπόχρεους υποβολής Δ.Π.Κ. το σύνολο σχεδόν των υπαλλήλων των Δήμων διότι συμμετέχουν σε επιτροπές παραλαβής προμηθειών ή παροχής υπηρεσιών, παρακολούθησης συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, διενέργειας διαγωνισμών, ενστάσεων κλπ, ανεξαρτήτως του ύψους του ποσού που αφορά η προμήθεια ή η παροχή υπηρεσιών. Κι ενώ στο άρθρο 14 περιγράφονται τα χρηματικά όρια των διαγωνισμών από τα οποία απορρέει η υποχρέωση υποβολής Δ.Π.Κ., στην περίπτωση των υπαλλήλων των Δήμων κατισχύει η διατύπωση της παραγράφου γ του άρθρου 6 ως ειδικότερη όπως ενημερωθήκαμε από την αρχή καταπολέμησης νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Παρακαλούμε να αποσαφηνιστεί νομοθετικά η γραμματική διατύπωση της εν λόγω διάταξης καθώς γνωρίζουμε ότι οι αρχικώς αναφερόμενες στο νόμο επιτροπές των δήμων ήταν η δημαρχιακή επιτροπή και πλέον η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή ποιότητας ζωής στις οποίες μέλη είναι οι αιρετοί των Δήμων και όχι οι υπάλληλοι.
Οι υπάλληλοι των Δήμων που συμμετέχουν σε επιτροπές θεωρώ ότι θα πρέπει να ελέγχονται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 14 όπως ισχύει για όλους τους υπαλλήλους. Παρακαλώ λοιπόν για την ακριβή αναφορά των επιτροπών των Δήμων, τα μέλη των οποίων έχουν υποχρέωση υποβολής Δ.Π.Κ.