Στην περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 45 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999, Α’ 97), μετά τη φράση «αριθμό φορολογικού μητρώου,» προστίθεται η φράση «αριθμό μητρώου κοινωνικής ασφάλισης,» και η παρ. 1 του άρθρου 45 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Το δικόγραφο, εκτός από τα στοιχεία που απαιτούν ειδικότερες διατάξεις, πρέπει να προσδιορίζει σαφώς το είδος και το αντικείμενό του και να αναφέρει:
α) το δικαστήριο στο οποίο απευθύνεται,
β) τον τόπο και το χρόνο της σύνταξής του και
γ) αν υποβάλλεται μεν από φυσικό πρόσωπο, το όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό φορολογικού μητρώου, αριθμό μητρώου κοινωνικής ασφάλισης, την ηλεκτρονική διεύθυνση και την ακριβή διεύθυνση της κατοικίας και του χώρου εργασίας του ίδιου, του νόμιμου αντιπροσώπου του και, αν υπάρχουν, του δικαστικού πληρεξούσιου και του αντικλήτου του, αν υποβάλλεται δε από νομικό πρόσωπο, ένωση προσώπων ή ομάδα περιουσίας, την επωνυμία και την έδρα τους, τον αριθμό φορολογικού μητρώου, καθώς και το όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό φορολογικού μητρώου, ηλεκτρονική διεύθυνση και την ακριβή διεύθυνση της κατοικίας και του χώρου εργασίας του εκπροσώπου τους και, αν υπάρχουν, του δικαστικού πληρεξουσίου και του αντικλήτου τους, ενώ, αν υποβάλλεται από το Δημόσιο, τον τίτλο της δημόσιας υπηρεσίας, ηλεκτρονική διεύθυνση και το όργανο που το εκπροσωπεί.
δ) Αν το δικόγραφο υπογράφεται από δικηγόρο, αναγράφεται η ηλεκτρονική του διεύθυνση. Στο δικόγραφο περιέχεται και συνοπτική έκθεση των τιθέμενων νομικών ζητημάτων, η οποία δεν υπερβαίνει τις 200 λέξεις. Το περιεχόμενο της έκθεσης μπορεί να καθορίζεται με απόφαση του Γενικού Επιτρόπου της Επικράτειας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, η οποία αναρτάται σε πίνακες ανακοινώσεων ή στην ιστοσελίδα των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων. Η υποχρέωση για σύνταξη συνοπτικής έκθεσης δεν αφορά την αίτηση αναστολής.».
Σχετικά με την υποχρεωτική αναφορά αριθμού φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) και αριθμού μητρώου κοινωνικής ασφάλισης (ΑΜΚΑ) στην περίπτωση φυσικού προσώπου της περ. (γ), θα πρέπει να σημείωθεί ότι βάσει της κείμενης φορολογικής και κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας υπάρχουν περιπτώσεις φυσικών προσώπων που δεν θα δικαιούνται τη χορήγηση είτε και των δυο, είτε ειδικώς του ΑΜΚΑ. Συνεπώς, για ασφάλεια δικαίου θα πρέπει να προβλεφθεί είτε δυνητική καταχώρηση των εν λόγω αριθμών εφόσον υπάρχουν, είτε μη υποχρεωτική αναγραφή αυτών με αιτιολογία «στερούμενος ΑΦΜ» ή «στερούμενος ΑΜΚΑ». Σημειώνεται ότι σε καμία περίπτωση η υποχρέωση αναγραφής στην εν λόγω προωθούμενη νομοθεσία, δεν υποχρεώνει είτε την φορολογική, είτε την κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία για χορήγηση των σχετικών αριθμών.
πρέπει κάποιες υποθέσεις ακυρωτικές να γίνουν επιτέλους διοικητικές διαφορές ουσίας
αναφέρομαι :
1) σε υποθέσεις (ακυρωτικές) για προσλήψεις ΑΣΕΠ, όπου η αναπομπή στην δημόσια διοίκηση όταν γίνει δεκτή αίτηση ακυρώσεως δημιουργεί προβλήματα & καθυστέρηση-> πρέπει ο δικαστής να προχωρά & στην διαμόρφωση του σχετικού πίνακα της πρόσληψης
2) σε υποθέσεις (ακυρωτικές) για επιλογή προσωπικού σε θέση ΔΕΠ, όπου θα έπρεπε ο δικαστής να προχωρά & σε διαμόρφωση σχετικού πίνακα επιλογής, αν γίνει δεκτό το ένδικο βοήθημα
και
3) σε υποθέσεις (ακυρωτικές) για επιλογή δικηγόρου με πάγια έμμισθη εντολή στο δημόσιο τομέα, όπου θα έπρεπε ο δικαστής να προχωρά & στην διαμόρφωση του σχετικού πίνακα επιλογής, αν γίνει δεκτό το ένδικο βοήθημα
επειδή η πρόσβαση στην δικαιοσύνη έχει γίνει ακριβή για τον πολίτη, θα πρέπει να υπάρξει μια μείωση των παραβόλων που σχετίζονται με την κατάθεση των δικογράφων , ιδίως δε του εισαγωγικού δικογράφου (προσφυγής) & το παράβολο των 100€ να μειωθεί στο ποσό των 25€ ή 50€ !
Θα πρέπει να καταργηθεί η δυνατότητα στο δημόσιο (πχ κοινωνικοασφαλιστικές διαφορές ή φορολογικές-τελωνειακές) να δίνεται η δυνατότητα να ασκεί πράξεις δικαστικές (κατάθεση δικογράφων) ή & να παρίσταται υπάλληλος της υπηρεσίας!
Είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ & διατηρείται έτσι μια ανισότητα εις βάρος των διαδίκων στα Διοικητικά Δικαστήρια, καθώς υφίσταται η δυνατότητα είτε με μέλος ΝΣΚ, είτε με δικηγόρο να γίνονται όλες αυτές οι πράξεις (καταθέσεις-παραστάσεις) στα διοικητικά δικαστήρια.
Είναι δε προσβλητικό για έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο ότι δίνεται αυτή η κατ’ εξαίρεση δικονομική δυνατότητα (όχι μόνο για ήσσονος σημασίας διοικητικές δίκες)!