1. Ο πάροχος υπηρεσιών φιλοξενίας που έλαβε εντολή αφαίρεσης της παρ. 1 του άρθρου 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784 και ο πάροχος του περιεχομένου για το οποίο εκδόθηκε εντολή αφαίρεσης, μπορούν να προσφύγουν κατά της εντολής αφαίρεσης ενώπιον του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών.
2. Το δικαίωμα προσφυγής της παρ. 1 ισχύει και κατά της απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784, με την οποία απορρίφθηκε αίτημα ελέγχου διασυνοριακής εντολής αφαίρεσης.
3. Η προσφυγή ασκείται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών, και αρχίζει α) για τον πάροχο υπηρεσιών φιλοξενίας από την παραλαβή της εντολής αφαίρεσης, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784, β) για τον πάροχο περιεχομένου, από την παραλαβή των πληροφοριών των παρ. 1 και 3 του άρθρου 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784.
4. Η προσφυγή ασκείται σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 322 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας [ν. 4620/2019 (Α’ 96)].
5. Στην έκθεση ή το δικόγραφο διατυπώνονται οι λόγοι για τους οποίους ασκείται η προσφυγή, άλλως αυτή απορρίπτεται ως απαράδεκτη.
6. Ο αρμόδιος Εισαγγελέας υποχρεούται να εισαγάγει την προσφυγή με την κατά νόμο πρότασή του στο αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη αυτής. Εφόσον η προσφυγή ασκήθηκε από τον πάροχο του περιεχομένου, υποχρεούται επίσης να ενημερώσει αμελλητί τον πάροχο υπηρεσιών φιλοξενίας, δια μέσου του σημείου επαφής του άρθρου 7, για την άσκηση προσφυγής από τον πάροχο περιεχομένου.
7. Το Συμβούλιο Εφετών αποφασίζει εντός δέκα (10) ημερών από την υποβολή της έκθεσης προσφυγής μαζί με τη σχετική πρόταση του Εισαγγελέα Εφετών και μπορεί είτε να απορρίψει την προσφυγή και να επικυρώσει την εντολή αφαίρεσης είτε να κάνει δεκτή την προσφυγή και να ακυρώσει την εντολή αφαίρεσης. Αν η προσφυγή στρέφεται κατά απόφασης της παρ. 4 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784 και γίνει δεκτή, επέρχονται τα αποτελέσματα του δεύτερου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784. Το Συμβούλιο Εφετών αποφασίζει σε πρώτο και τελευταίο βαθμό.
8. Διά των εισαγγελικών λειτουργών του άρθρου 5, το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών: α) κοινοποιείται αμελλητί και σε κάθε περίπτωση στον πάροχο υπηρεσιών φιλοξενίας δια μέσου του σημείου επαφής του άρθρου 7, β) επιδίδεται στον πάροχο περιεχομένου, εφόσον η προσφυγή ασκήθηκε από αυτόν, γ) κοινοποιείται στην αρχή του κράτους μέλους που εξέδωσε την εντολή αφαίρεσης εφόσον πρόκειται για διασυνοριακή εντολή αφαίρεσης και δ) δύναται να γνωστοποιείται στη Ευρωπόλ σύμφωνα με το άρθρο 14 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784.
9. Οι κοινοποιήσεις και γνωστοποιήσεις της παρ. 8 λαμβάνουν χώρα με ηλεκτρονικά μέσα, στα σημεία επαφής που έχουν οριστεί σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 12 και την παρ. 1 του άρθρου 15 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784. Για τις κοινοποιήσεις αυτές συντάσσεται έκθεση.
10. Με την παραλαβή του βουλεύματος που ακυρώνει εντολή αφαίρεσης ο πάροχος υπηρεσιών φιλοξενίας αποκαθιστά αμέσως το περιεχόμενο ή την πρόσβαση σε αυτό, με την επιφύλαξη της δυνατότητας επιβολής των όρων και προϋποθέσεων του παρόχου. Προς τον σκοπό αυτό, πέραν των όσων προβλέπονται στο άρθρο 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784, ο πάροχος υπηρεσιών φιλοξενίας υποχρεούται να διατηρεί το περιεχόμενο που αφαιρέθηκε ή απενεργοποιήθηκε καθ΄ όλη τη διάρκεια της προθεσμίας άσκησης της προσφυγής των παρ. 1 και 2 του παρόντος και σε περίπτωση άσκησής της, μέχρι την παραλαβή του σχετικού βουλεύματος.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Στις παρ. 6 και 8 αναφέρεται εσφαλμένα ότι η ενημέρωση του παρόχου υπηρεσιών φιλοξενίας για την άσκηση προσφυγής και η κοινοποίηση του βουλεύματος επί της προσφυγής στον πάροχο υπηρεσιών φιλοξενίας γίνεται διά του σημείου επαφής του άρθρου 7. Το σημείο επαφής του άρθρου 7 είναι το σημείο (ηλεκτρονική διεύθυνση ΄΄η τηλέφωνο ή ηλεκτρονική πλατφόρμα) διά του οποίου επικοινωνούν οι αρμόδιες αρχές των άλλων Κ-Μ, η Europol και οι πάροχοι υπηρεσιών φιλοξενίας με τις ελληνικές αρχές έκδοσης εντολών αφαίρεσης δηλ. με του εισαγγελικούς λειτουργούς του άρθρου 6. Η επαφή των εισαγγελικών λειτουργών του άρθρου 6 με τους παρόχους υπηρεσιών φιλοξενίας γίνεται μέσω των σημείων επαφής που ορίζουν οι τελευταίοι, σύμφωνα με το άρθρο 15 § 1 του Κανονισμού, το οποίο και υποχρεούνται να δηλώνουν στο Μητρώο παρόχων υπηρεσιών φιλοξενίας, εφόσον είναι εγκατεστημένοι ή έχουν νόμιμο αντιπρόσωπο στην Ελλάδα. Επομένως και η κοινοποίηση στους παρόχους των προσφυγών και των επ΄ αυτών βουλευμάτων πρέπει να γίνεται διά του σημείου επαφής του άρθρου 15 § 1 του Κανονισμού. Διαφορετικά δεν διασφαλίζεται ότι θα λάβουν γνώση. Ούτε και το σημείο επαφής που δηλώνεται στο Μητρώο διασφαλίζει τη γνώση διότι ο αποδέκτης της κοινοποίησης ή γνωστοποίησης μπορεί να είναι εγκατεστημένος ή να έχει νόμιμο αντιπρόσωπο σε άλλο Κ-Μ, οπότε δεν θα είναι καταχωρημένος στο δικό μας Μητρώο.
Στην παρ. 4, μετά «την παρ. 2 του άρθρου 322» πρέπει να προστεθεί «και τα άρθρα 474 επ.» του ΚΠΔ, διότι στο 474 ΚΠΔ παραπέμπει το 322 § 2, ενώ στα επόμενα άρθρα 475 και 476 ΚΠΔ ορίζεται η τύχη του ενδίκου βοηθήματος επί παραιτήσεως καθώς επί απαραδέκτου αυτού. Παγίως δε γίνεται δεκτό από τη νμλγ ότι οι διατάξεις των άρθρων 474 επ. εφαρμόζονται αναλόγως επί όλων των ενδίκων βοηθημάτων. Επειδή στην προκειμένη περίπτωση δεν πρόκειται για τυπικό ένδικο βοήθημα ποινικής διαδικασίας, πρέπει οπωσδήποτε να γίνει ευθεία αναφορά στις παραπάνω διατάξεις για την πληρότητα της ρύθμισης και τη διευκόλυνση των εφαρμοστών του δικαίου.