1. Οι εισαγγελικοί λειτουργοί της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 5 έχουν τις αρμοδιότητες των άρθρων 3 και 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784 και συγκεκριμένα:
α) Εκδίδουν εντολή αφαίρεσης όταν πληροφορηθούν με οποιονδήποτε τρόπο την παρουσία τρομοκρατικού περιεχομένου στο διαδίκτυο, αα) εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, των άρθρων 2, 3 και 14 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784, αβ) λαμβάνοντας υπόψη την παρ. 3 του άρθρου 1 αυτού, και αγ) σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784. Εφόσον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του πρώτου εδαφίου, αρχειοθετούν την υπόθεση με συνοπτικά αιτιολογημένη πράξη τους, στην οποία αναφέρουν ειδικώς τους λόγους της μη έκδοσης εντολής αφαίρεσης.
β) Απορρίπτουν και θέτουν στο αρχείο, με συνοπτικά αιτιολογημένη πράξη τους, πληροφορίες, αναφορές ή καταγγελίες για περιεχόμενο που δεν είναι ή δεν θεωρείται τρομοκρατικό κατά την έννοια της παρ. 7 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784 ή που δεν κατέστη δυνατόν να εντοπιστεί στο διαδίκτυο.
γ) Παραλαμβάνουν τα αντίγραφα των διασυνοριακών εντολών αφαίρεσης, που έχουν εκδοθεί από τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για παρόχους υπηρεσιών φιλοξενίας που έχουν την κύρια εγκατάστασή τους στην Ελλάδα ή έχουν ορίσει νόμιμο αντιπρόσωπο που κατοικεί ή είναι εγκατεστημένος στην Ελλάδα.
δ) Ελέγχουν τις διασυνοριακές εντολές αφαίρεσης αυτεπαγγέλτως ή μετά από αίτηση του παρόχου υπηρεσιών φιλοξενίας ή του παρόχου περιεχομένου που έχει έννομο συμφέρον, εντός των προθεσμιών και σύμφωνα με τους όρους και τη διαδικασία που προβλέπονται στο άρθρο 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784.
ε) Ενημερώνουν αμελλητί για την οριστικοποίηση κάθε εντολής αφαίρεσης, την εθνική αρχή της περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 12 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784, του κράτους μέλους στο οποίο έχει την κύρια εγκατάστασή του ο καθ΄ ου η εντολή αφαίρεσης πάροχος υπηρεσιών φιλοξενίας ή στο οποίο κατοικεί ή είναι εγκατεστημένος ο νόμιμος αντιπρόσωπός του.
στ) Συνεργάζονται με τις αρμόδιες αρχές των άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τη Ευρωπόλ σύμφωνα με το άρθρο 14 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784.
ζ) Συντάσσουν και δημοσιεύουν την ετήσια έκθεση διαφάνειας του άρθρου 8 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/784 σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 17 του παρόντος.
2. Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της παρ. 1 του παρόντος, ο εισαγγελικός λειτουργός της παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 3649/2008 (Α’ 39) υποστηρίζεται από τις υπηρεσίες της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και ο εισαγγελικός λειτουργός της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 2265/1994 (Α’ 209), υποστηρίζεται από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας (Δ.Α.Ε.Ε.Β.) της Ελληνικής Αστυνομίας και την ΕΕΤΤ. Ειδικά σε ό,τι αφορά στην αναζήτηση, τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση των παρόχων υπηρεσιών φιλοξενίας και του τρομοκρατικού περιεχομένου που υποχρεούνται να αφαιρέσουν ή στο οποίο υποχρεούνται να απενεργοποιήσουν την πρόσβαση, οι εισαγγελικοί λειτουργοί της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 5 μπορούν να απευθύνονται και σε οποιαδήποτε άλλη δημόσια αρχή, υπηρεσία, φυσικό ή νομικό πρόσωπο κρίνουν αναγκαίο, τα οποία και υποχρεούνται να τους συνδράμουν άμεσα. Τα φυσικά πρόσωπα που αρνούνται να συνδράμουν τις αρχές του πρώτου εδαφίου ευθύνονται σύμφωνα με το άρθρο 169 του Ποινικού Κώδικα [ν. 4619/2019 (Α’ 95)].
-Στο άρθρ. 6 παρ. 1 περ.ζ’ το άρθρο 17 πρέπει να διορθωθεί σε 18 (το άρθρο 17 αφορά το δικαίωμα δικαστικής προσφυγής κατά των αποφάσεων της ΕΕΤΤ. Στις εκθέσεις διαφάνειας των αρμοδίων εθνικών αρχών αναφέρεται το άρθρο 18).
-Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 είναι εντελώς περιττό. Εφόσον το φυσικό πρόσωπο γνωρίζει την υποχρέωση να παράσχει την αναγκαία συνδρομή στις αρμόδιες αρχές και αρνείται να το πράξει,στοιχειοθετείται το προβλεπόμενο στο άρθρο 169 ΠΚ έγκλημα της απείθειας, χωρίς να απαιτείται ειδική παραπομπή στη σχετική διάταξη του ΠΚ.
Bravo
Μπράβο